Stockholm: Områdeschef till Hotellavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Områdeschef till Hotellavdelningen i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 22 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi skräddarsyr personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.

Nu söker vi en ny Områdeschef till vår hotellavdelning i Stockholm.

Hotellavdelningen består idag av ett team på tre personer som arbetar med bemanning av städpersonal samt bedriver städentreprenader på hotell runt om i hela Stockholm med omnejd. Just nu söker vi en stark ledare som kan fortsätta coacha och driva vårt team framåt!

Som Områdeschef har du det övergripande ansvaret för våra hotellkunder och personal. En väldigt spännande och varierande tjänst där ingen dag är den andra lik!

Bland de varierande arbetsuppgifterna ingår att leda och fördela arbetet på hotellavdelningen, försäljning, kundmöten, resultatansvar och uppföljning av ekonomiska mål samt även rekrytering, bemanning, kvalitetskontroller, personal- och kundevents. Du rapporterar till Driftchef som blir din närmaste chef.

RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag.
Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vilka egenskaper besitter du?

- Gedigen bakgrund från hotell- och restaurangbranschen.
- Flera års erfarenhet i en ledande befattning
- Du är positiv och bra på att motivera och coacha dina medarbetare
- Organiserad, välstrukturerad och duktig på att sätta och implementera rutiner
- Du är lösningsfokuserad och gillar ett högt tempo
- Prestigelös och redo att hugga i där det behövs
- God ekonomisk förståelse
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, övriga språk är meriterande


Meriterande

- Tidigare erfarenhet av Housekeeping

Vad erbjuder vi?

- Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak
- Varierande och utmanande jobb med mycket eget ansvar
- Generösa personalförmåner
- Gedigen upplärning
- Kompetensutveckling
- Brett kontaktnät




Tjänsten är heltid med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

B körkort är ett krav.

Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person, är det du?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Hotellchef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Hotellchef.

Andra jobb i Stockholm från Restaurang Assistans i Skandinavien AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Restaurang Assistans i Skandinavien AB .

Sälj- och marknadschef

Försäljningschef
Läs mer Jun 27
RestaurangAssistans går en spännande höst till mötes och söker nu en ny sälj- och marknadschef till vårt Stockholmskontor.

Du kommer att vara ansiktet utåt med uppgifter som B2B försäljning i hela Sverige, ansvar för våra digitala plattformar och genomförande av events och mässor. Detta är en mycket viktig roll i nära samarbete till företagets VD. Goda utvecklingsmöjligheter finns för rätt person.

Vilka egenskaper besitter du?

- Tidigare erfarenhet från HORECA är viktigt, gärna från sälj också
- Förmågan att kunna tänka nytt och vara kreativ
- Känner dig hemma på sociala medier
- Hittar glädje i att prestera goda resultat
- Bekväm och självklar i att skapa nya relationer
- Prestigelös och kan hugga in där det behövs
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Vad erbjuder vi?

- Ett varierande och utmanande jobb med mycket eget ansvar
- Allt från att skapa kontakt med nya kunder till att vårda befintliga relationer
- Möjlighet att själv planera och närvara vid events, mässor, möten m.m.
- Att vara en självklar del av ledningsgruppen och rapportera till VD
- Stor frihet och att strategiskt utmanas i hur du uppnår dina mål
- Vi är måna om att du känner dig trygg med våra tjänster och du kommer därför få en gedigen upplärning om vår verksamhet och hur vår affärsmodell ser ut




Man arbetar på vårt centrala kontor i Stockholm med undantag för en del besök hos våra kollegor i Göteborg och Malmö. Tjänsten är på heltid med fast månadslön och goda förmåner. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

B körkort är ett krav.

Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten senast till hösten så passa på att söka redan nu!



RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 23 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Med våra ledord omtanke och effektivitet skräddarsyr vi personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.

Ansök nu

Sälj- och marknadschef

Försäljningschef
Läs mer Jun 22
RestaurangAssistans går en spännande höst till mötes och söker nu en ny sälj- och marknadschef till vårt Stockholmskontor.

Du kommer att vara ansiktet utåt med uppgifter som B2B försäljning i hela Sverige, ansvar för våra digitala plattformar och genomförande av events och mässor. Detta är en mycket viktig roll i nära samarbete till företagets VD. Goda utvecklingsmöjligheter finns för rätt person.

Vilka egenskaper besitter du?

- Tidigare erfarenhet från HORECA är viktigt, gärna från sälj också
- Förmågan att kunna tänka nytt och vara kreativ
- Känner dig hemma på sociala medier
- Hittar glädje i att prestera goda resultat
- Bekväm och självklar i att skapa nya relationer
- Prestigelös och kan hugga in där det behövs
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Vad erbjuder vi?

- Ett varierande och utmanande jobb med mycket eget ansvar
- Allt från att skapa kontakt med nya kunder till att vårda befintliga relationer
- Möjlighet att själv planera och närvara vid events, mässor, möten m.m.
- Att vara en självklar del av ledningsgruppen och rapportera till VD
- Stor frihet och att strategiskt utmanas i hur du uppnår dina mål
- Vi är måna om att du känner dig trygg med våra tjänster och du kommer därför få en gedigen upplärning om vår verksamhet och hur vår affärsmodell ser ut




Man arbetar på vårt centrala kontor i Stockholm med undantag för en del besök hos våra kollegor i Göteborg och Malmö. Tjänsten är på heltid med fast månadslön och goda förmåner. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

B körkort är ett krav.

Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten senast till hösten så passa på att söka redan nu!



RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 23 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Med våra ledord omtanke och effektivitet skräddarsyr vi personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.

Ansök nu

Bankettservis till Stockholms festvåningar

Servitör/Servitris
Läs mer Jun 16
Om jobbet

VIll du vara med och skapa oförglömlig stämmning på några av Stockholms stora fester? Då är det här jobbet för dig! Vi på RestaurangAssistans bemannar alltifrån konserter till kungamiddagar - hos oss får du aldrig en tråkig stund.

Just nu söker vi duktig servispersonal som vill bestämma över sina egna tider, få marknadsledande lön och jobba i Stockholms bästa festvåningar och arenor. Låter det för bra för att vara sant? Läs vidare.

Du är ...
.. positiv, trevlig och kan bära minst tre tallrikar. Din energi smittar av sig och får resten av gruppen att jobba bra. Körscheman läser du maniskt, och du kan skilja på ett rött och vitt vin. Anställningen blir en timanställning på en procentsats som passar dig och ditt livspussel. Tjänsterna tillsätts löpande.

Körkort och bil är meriterande

Lön efter avtal och erfarenhet

En trivsam arbetsplats

Att arbeta hos oss på RestaurangAssistans är väldigt roligt, otroligt lärorikt och du skaffar dig snabbt erfarenheter som det annars kan ta år att uppnå. För den nyfikne finns möjlighet att prova många olika arbetsplatser, lära känna nya kollegor och skaffa sig ett brett nätverk i branschen. Du får dessutom frihet att välja när du vill arbeta och om du vill arbeta heltid, deltid eller extra. I vårt team erbjuds du regelbundna personalaktiviteter och utbildningar. Vi har kollektivavtal och friskvårdsmöjligheter.

Om oss

RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke. Gå gärna in och läs mer på www.restaurangassistans.se

Ansök nu

Hotellpersonalansvarig Stockholm

Receptionschef
Läs mer Jun 14
RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 22 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi skräddarsyr personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.

Nu söker vi en ny hotellpersonalansvarig till vårt Stockholmskontor!

Hotellavdelningen i Stockholm består idag av ett team på tre personer som arbetar med bemanning av städpersonal samt bedriver städentreprenader på hotell runt om i hela Stockholm med omnejd. I takt med att vi växer vill vi nu utöka avdelningen med en ny kollega.

Som hotellpersonalansvarig hos oss är ingen dag den andra lik! Bland de varierande arbetsuppgifterna ingår rekrytering, bemanning, schemaläggning, coachning, kvalitetskontroller, kunduppföljningar, möten, försäljning, personal- och kundevents samt kontroll av våra ekonomiska mål. Du rapporterar till Områdesansvarig som blir din närmaste chef.

RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag.
Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vilka egenskaper besitter du?

- Gedigen bakgrund från hotellbranschen. Gärna med god insikt i såväl personalhantering som schemaläggning
- Erfarenhet av ledande befattning
- Du är positiv och bra på att motivera dina medarbetare
- Trygg, diplomatisk och noggrann
- Du är lösningsfokuserad och gillar ett högt tempo
- Organiserad och duktig på att sätta och implementera rutiner, väl strukturerad, ambitiös.
- Du har en grundläggande ekonomisk förståelse
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, övriga språk är meriterande


Meriterande - Tidigare erfarenhet av Housekeeping

Vad erbjuder vi?

- Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak
- Varierande och utmanande jobb med mycket eget ansvar
- Generösa personalförmåner
- Gedigen upplärning
- Kompetensutveckling
- Brett kontaktnät


Tjänsten är heltid med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

B körkort är ett krav.

Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person, är det du?

Ansök nu