Stockholm: Behandlingsassistenter vaken natt till avdelning Hällen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Behandlingsassistenter vaken natt till avdelning Hällen i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en tuff och spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

SiS ungdomshem Nereby tar emot skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt pågående kriminalitet och missbruk. Vi har i uppdrag att ta emot pojkar med särskilda vårdbehov.

ARBETSUPPGIFTER
Nu startar avdelningen Hällen på nytt! Vill du vara med och bygga upp en verksamhet från start och skapa skillnad för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingssamordnare en meningsfull utmaning. Vi rekryterar ett helt nytt team av behandlingsassistenter, behandlingspedagoger och behandlingssamordnare till avdelningen. Nu söker vi tre behandlingsassistenter till vaken natt.
Arbetet syftar till att ge våra pojkar god omvårdnad och omsorg nattetid när det behovet uppstår. Det kan innebära allt från att samtala med en ungdom till att läsa högt och däremellan journalföra, visitera avdelningen eller ta emot en placerad ungdom som ankommer till institutionen. Vård och behandlingen bedrivs under alla dygnets timmar, året om i vår verksamhet.
Tillsammans med övrig behandlingspersonal på avdelningen skall du bistå våra pojkar med den vård och omsorg som de behöver, i enlighet med verksamhetens mål, nattetid, när behovet uppstår för att de skall komma till ro.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
Skriva löpande journalföring i våra dokumentationssystem.
Uppdatera sig på allmän information kring avdelningen samt verksamheten i stort.
Regelbundet kontrollera larm samt kameraövervakning och kvittera larmkoder under natten.
Dokumentera nattrapport om avdelningen samt vid behov stötta andra avdelningars nattvak och personalgrupp nattetid.
Ansvara för och genomföra intag vid ankomst nattetid av placerade ungdomar via externa myndigheter, tillsammans med behandlingspersonal i tjänst.
Förbereda frukost till ungdomarna och rapportera till behandlingspersonal som börjar arbetet på morgonen om natten.


KVALIFIKATIONER
Lägst avklarad gymnasieutbildning. Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg.

B körkort krävs

Erfarenhet från arbete på institution inom myndighet där du är trygg i sin roll som tjänsteman med särskilda befogenheter.
Meriterande med erfarenhet från psykiatri och traumamedveten omsorg samt säkerhetsarbete inom liknande verksamhet.
Du har ett etiskt förhållningssätt och ett sunt säkerhetstänk kopplat till våra riktlinjer och arbetsmiljöföreskrifter.


ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Behandlingsassistent/Socialpedagog

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Behandlingsassistent/Socialpedagog.

Behandlingsassistenter sökes till Förstärkta ärenden

Läs mer Jun 22
Välkommen till en värderingsstyrd organisation



Attendo Individ och Familj söker timanställda behandlingsassistenter till vårt Förstärkta ärende i Kista.



Beskrivning av tjänsten



Inom verksamheten Förstärkta ärenden erbjuder vi placering för personer mellan 12-65 år som inte klarar att bo kollektivt. Vi erbjuder en-till-en-behandling, en skräddarsydd lösning för klienter med särskilt stort stödbehov. Vi riktar oss till personer med omfattande sociala problem i form av utåtagerande och/eller socialt nedbrytande beteende som riskerar att utsätta sig själva eller andra för fara. Målgruppen är även personer med komplexa funktionsvariationer, neuropsykiatrisk- och/eller missbruksproblematik. Beläget i Kista, norra Stockholm. Vi bemannar också upp befintligt boende eller genomför transporter inom hela Sverige.

Som behandlingsassistenter deltar du i det dagliga arbetet på enheten. Du kommer att vara verksam som kontaktperson i ett antal klientärenden där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av klientnära arbete. Dessa varierar utifrån den enskildes specifika behov, men rör exempelvis träffar på boendet, stöttning med myndighetskontakter, social färdighetsträning, gränssättning, nätverkande och motivationsarbete. Du ska också stödja den enskilde med att upprätta och/eller bibehålla förmågor nödvändiga för att hantera sin ADL, så som tvätt, städ, inköp, budgetering och matlagning - allt för att stödja den enskilde mot ett liv präglat av självständighet.

Vi arbetar med engagemang i allt kring våra kunder, du som söker är ytterst ansvarstagande och har ett genuint intresse för målgruppen. Du stöttar, motiverar och uppmuntrar personerna du arbetar med och hjälper dem till goda och självständiga liv. Tillsammans gör ni praktiska saker i vardagen som ex att träna på vardagliga ting.



Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Arbetet innebär att möta människor i kris och/eller med en svår livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt.



Meriterande om du har avslutat gymnasieprogram med yrkesexamen inom barn och fritidsprogrammet alternativt vård och omsorgsprogrammet.

Men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har erfarenhet av målgruppen.

Körkort B (är krav).

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Nytida boendestödsteam söker vikarier

Läs mer Jun 13
Nu söker vi på Nytida Boendestödsteam nya kollegor för sommaren 2022, med god chans till fortsättning!

Ditt uppdrag:
Vi arbetar med vuxna (18 år och uppåt) med olika stödbehov. I rollen som boendestödjare arbetar du i klientens hem. Du utgår från klientens individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du stödjer till en ökad självständighet och tar tillsammans med klienten fram enkla och tydliga strategier för att lättare kunna hantera vardagen. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik.

En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera klienten till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. Vi fokuserar på resurser och styrkor.

I dina arbetsuppgifter ingår även att dokumentera och planera stödinsatser utifrån genomförandeplaner. Kontakt med socialtjänst och annat nätverk förekommer i stor utsträckning.

Om Nytida Boendestödsteam:
Vi är uppdelade i två team inom Nytida Boendestödsteam. En grupp utgår från norra delen av Stockholm och en grupp utgår från centrala/södra delen. Det är två erfarna arbetsgrupper på ca 30 personer som tycker om att ha roligt på jobbet. Hos oss arbetar undersköterskor, behandlingspedagoger, beteendevetare etc. Det finns således en bred kompetens i arbetsgruppen.

Vi åker till stor del kommunalt och vi har även viss tillgång till bilar att använda i tjänsten vid behov.

Det här får du hos oss:
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

- grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation LÄRA
- förmånsportal med rabatter och förmåner
- ledarskapsutbildade och verksamhetsnära chefer
- en gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
- karriär- och utvecklingsmöjligheter
- friskvårdsbidrag och skobidrag
- kollektivavtal

Din erfarenhet och kunskap

Vi vill att du som söker dig till oss:
- har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor
- är ansvarskännande och har en personlig mognad
- trivs med att jobba både enskilt och i team, samt stötta dina kollegor
- bidrar med din kompetens och goda energi i arbetsgruppen
- har möjlighet att arbeta dag, kväll och helg
- har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning
- har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa tillsammans med oss.





Övrigt:

Anställningsform: Allmän visstidsanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, senast 220701
Sista ansökningsdag: 220630
Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se/) tfn 010-442 70 00

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

Ansök nu

Behandlingsassistent till Nytida Drevviken HVB

Läs mer Apr 27
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Drevviken HVB. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en heltidstjänst på 100%.

Om Drevviken
Drevviken ligger i en naturskön miljö med sjötomt vid stranden av Drevviken i sydöstra Stockholm på gränsen till Tyresö. Det finns goda kommunikationer med snabbuss till och från Gullmarsplan, restid ca 13-15 minuter. Arbetsgruppen består av ett team av 6 behandlingsassistenter som arbetar dag, kväll och helg, 3 behandlingsassistenter som delar på nätterna, en gruppchef, en kock samt en sjuksköterska på halvtid. Drevviken har 14 platser för kvinnor och män mellan 18 och 45 år med olika psykiska problem såsom psykoser, emotionell instabilitet, tvångssyndrom, ångest, depressioner, ADHD och ätstörningar. Genomsnittsåldern i dagsläget är ca 26 år.

Vi har en brygga som vi delar med grannboendet, båt med liten motor och båtplats. Det finns möjlighet till naturupplevelser, båtturer, bad och fiske sommartid och skid- och skridskoåkning på vintern. Vi har utflykter varje lördag och söndag. Många aktiviteter planerar vi individuellt med den enskilda personen.

Besök gärna vår hemsida på https://nytida.se/verksamheter/drevviken/ för att läsa mer om oss.

Om rollen

I rollen som behandlingsassistent ger du stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera personerna till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull dag. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner.

Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig.

Din erfarenhet och kunskap
Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Eftergymnasial utbildning som till exempel socialpedagog eller behandlingspedagog är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.

Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid de boendes bästa som utgångspunkt i allt du gör.

Du har minst körkort B.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Det här får du hos oss:

- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
- Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
- Ledarskapsutbildade chefer nära dig
- En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter
- Friskvårdsbidrag och skobidrag
- Kollektivavtal


Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-05-31
För mer information kontakta: Verksamhetschef Emil Rosander 073 377 58 84 eller gruppchef Saeed Mir Babaei 073 531 05 77.
Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se/)

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

Ansök nu

Sommarvikarie till Öppenvården i Stockholm

Läs mer Apr 19
Nu söker vi på Stockholms öppenvård en sommarvikarie för jobb som ungdomsbehandlare. Det är självständigt och omväxlande jobb som går ut på att stötta unga människor individuellt på fältet. Yrket kräver att du tycker om att träffa ungdomar och att du har förmåga att vinna deras förtroende. Vi på öppenvården stöttar unga med psykosocial problematik vilket innebär att det kan vara allt från personer som är hemmasittare till att de har problem med missbruk och kriminalitet.

Vi jobbar oftast på uppdrag av socialtjänsten.

Kul att du hittade hit!
Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar?

Vad gör vi?
Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv.

Till dig från oss...

- Introduktion
- Förmånsportal med rabatter
- Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar.
- Coachande och stöttande chefer nära dig


Du får även...

- genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är.
- möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen.
- en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher.


Öppenvården Stockholm.

Nytida öppenvård i Stockholm vänder sig till ungdomar och unga vuxna med följande problematik: psykosocial problematik, kriminalitet, neuropsykiatriska diagnoser, annat socialt nedbrytande beteende och missbruk.

Inom öppenvården erbjuder vi följande:
- Strukturerat öppenvårdsprogram
- Kvalificerat kontaktmannaskap


Strukturerat öppenvårdsprogram
I vårt strukturerade öppenvårdsprogram är där en daglig sysselsättning det centrala, till exempel praktikplats, studier eller annan strukturerad verksamhet. Insatsen kan användas för att förhindra en institutionsplacering eller i övergången från en institutionsplacering.

Arbetet sker utifrån en individuell planering och med hjälp av oss får ungdomarna en strukturerad vardag. Vi tar ett helhetsansvar för den unges vardag och har kontakter med föräldrar, nätverk och andra aktörer som beroendemottagningen, BUP, med flera.

Praktikplatsen/sysselsättningen är skräddarsydd för varje enskild ungdom och dennes förutsättningar. I vissa fall kan praktikplatsen ersättas med skola eller annan daglig sysselsättning. Sysselsättningen ska vara en positiv upplevelse där den unge får lyckas och får förutsättningar att bryta negativa beteenden. Arbetet bygger på delaktighet. Det uppnås genom strukturerat motivationsarbete och engagerad personal.

Vi erbjuder gemensamma och individuella fritidsaktiviteter anpassade till den unges behov och önskemål.

Din erfarenhet och kunskap
Vi tror att du som söker till oss:

- lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer.
- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.
- trivs med att jobba självständigt

Vi ser gärna att du är utbildad socionom, socialpedagog eller liknande. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter från liknande jobb. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Körkort är ett krav.

Övrigt
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdatum: 6 juni
Sista ansökningsdag: 220430
Har du frågor? Kontakta gärna: Kristina Svensson 0707814306
Facklig kontakt: Vision,

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://team.nytida.se/).

När du söker arbete hos oss på Nytida kommer du att få besvara en obligatorisk fråga vid ansökan om du kan uppvisa vaccinationsbevis vid en eventuell intervju? Undantaget är om du kan visa intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl och du behöver då ta med sig ett sådant intyg till intervjun.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se (www.nytida.se)

Ansök nu

Vägledare för sommarjobb på BoCenter

Läs mer Mar 29
Vill du göra skillnad för personer i hemlöshet? BoCenter stärker upp inför sommaren och söker dig som är utbildad socialpedagog/behandlingsassistent och är tillgänglig maj-augusti.

I rollen som vägledare har du ett varierat arbete där du arbetar för att personer i hemlöshet ska ha tillgång till välfärd, boende och möjlighet att få basbehov tillgodosedda.

Du ger deltagare möjlighet till sömn, dusch, tvätt och mat. Ett viktigt uppdrag för dig i rollen som vägledare är att skapa goda relationer och stödja deltagare till en positiv förändring. Det gör du genom att bl.a. uppmuntra deltagare att arbeta tillsammans med verksamhetens ombud. Du medverkar i ombudsarbetet genom att ta fram och följa upp deltagares individuella planer och du tar de kontakter som behövs i syfte att deltagarna ska nå sina mål. Det kan exempelvis handla om att vara i kontakt med socialtjänst och andra myndigheter och du dokumenterar det som behövs.

Vidare arbetar du för att öka deltagardelaktigheten i verksamheten samt planerar och genomför aktiviteter tillsammans med deltagarna.
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning ex. behandlingspedagog, socialpedagog eller annan eftergymnasial utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har:

- Erfarenhet av arbete med personer i hemlöshet med aktivt missbruk och/eller psykisk ohälsa
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Har du erfarenhet av service, arbete i utsatta miljöer och/eller kunskap om MI ser vi det som meriterande.

För att lyckas i rollen som vägledare är du lugn, strukturerad, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du behöver vara uthållig, tydlig och ha förmågan att sätta dig in i andras situation.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett roligt extrajobb där du får chansen att göra stor nytta för människor i hemlöshet och andra typer av utsatta situationer, tillsammans med härliga kollegor. Som timvikarie blir du inbokad på pass vid sjukdom eller ledighet bland ordinarie personal. Under sommaren kommer vi att behöva förstärkning juni-augusti.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.

Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Statens Institutionsstyrelse

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Statens Institutionsstyrelse .

SiS säkerhetsavdelning söker jurist för utredning om säkerhetsregister mm

Verksjurist
Läs mer Jun 23
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en tuff och spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndighetens ca 4000 medarbetare.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till att våra ungdomar, klienter och medarbetare får en tryggare tvångsvård?
Sök tjänsten som jurist vid säkerhetsavdelningen på SiS huvudkontor.

Dataskyddsförordningen och SolPuL ger ett långtgående stöd för behandling av integritetskänsliga personuppgifter i myndighetens arbete med vård och behandling. För att arbeta mer systematiskt och rättssäkert med personuppgifter som behövs för att upprätthålla ordning och reda men även för att förhindra brottslighet under verkställigheten av den slutna ungdomsvården (LSU) har SiS behov att behandla bl. a brottsrelaterade uppgifter i högre utsträckning än idag. För att möjliggöra det talar mycket för att det finns behov av att reglera sådan verksamhet i en särskild registerförfattning samt att se över förutsättningarna för myndighetssamverkan ur ett säkerhetsskyddsperspektiv. Du kommer att skriva och föredra framställningar om lagstiftningsändringar till socialdepartementet.

Vi söker nu en jurist som utreder möjligheterna för SiS att behandla personuppgifter i syfte att förebygga och hantera hot- och våldssituationer, förhindra brottslighet och att upprätthålla en trygg och säker tvångsvård. Mot bakgrund av denna utredning ska du om behov bedöms föreligga, ta fram en framställan om författningsändring avseende särskild registerförfattning för SiS samt eventuellt förslag om ändringar i SiS myndighetsinstruktion.



KVALIFIKATIONER
Arbetet ställer krav på juridiskt skicklighet och mycket god analytisk förmåga. Vi ser att du är noggrann, strukturerad då din roll omgärdar samtliga verksamheter inom myndigheten. Du är van vid att arbeta självständigt och att driva arbetet framåt. Hög integritet är viktigt och du behöver vara van att hantera känslig information på ett ansvarsfullt sätt Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt eftersom rollen innebär mycket samverkan. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har:
• Jur.kand examen eller juristexamen
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på myndighet.

Det är meriterande om du har:
• flerårig erfarenhet av praktiskt juridiskt arbetet kring personuppgifter och informationshantering inom den offentliga verksamheten, gärna inom ramen för underrättelsearbete eller motsvarande,
• djupa kunskaper inom dataskyddslagstiftningen,
• kunskaper inom säkerhetsskyddslagstiftningen,
• genom arbetet förvärvat kunskaper i allmän förvaltningsrätt, inom offentlighet och sekretess och inom sociallagstiftningen.


ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Inför rekryteringsarbetet har SiS tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Kommunikatör med fokus på webbkommunikation

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 13
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en tuff och spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndighetens ca 4000 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Om kommunikationsavdelningen
Kommunikationsavdelningen ansvarar för myndighetens interna och externa kommunikation. Det innebär bland annat ansvar för myndighetens press- och mediearbete, sociala medier och varumärkesarbete, inklusive arbetsgivarvarumärke tillsammans med HR. Avdelningen jobbar tätt ihop med andra delar av organisationen. Det handlar bland annat om att utveckla myndighetens ledningskommunikation, samverkan med externa aktörer och vidareutveckling av SiS forskningskommunikation. På avdelningen arbetar kommunikatörer, strateger och pressekreterare i nära samarbete och du rapporterar direkt till kommunikationsdirektören.

Arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av både operativt och strategiskt kommunikationsarbete inom myndighet eller i samhällsnära verksamhet? Vill du bidra till samhällsnyttan och vara en viktig del i det? Är du samhällsintresserad och har ett gott omdöme? Då kan detta vara helt rätt uppdrag för dig!

SiS kommunikationsavdelning fortsätter att utvecklas och vi stärker därför upp med ytterligare två kommunikatörer. Inom SiS är vi inne i ett förändringsarbete av vår organisation både på övergripande nivå och på kommunikationsavdelningen. Du kommer i din roll att bidra i detta omfattande och pågående förändringsarbete. I dina arbetsuppgifter ingår att planera och driva kommunikativa insatser i olika utvecklingsprojekt och ge stöd i kommunikationsfrågor. Du följer upp och utvärderar resultat av kommunikationsinsatser och säkerställer att dessa når uppsatta mål och strategier.

Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor på kommunikationsavdelningen med innehåll, budskap och utveckling av kommunikationskanaler och strategier.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att arbeta i team och att bygga kontakter i en stor organisation. Din analytiska förmåga och förmåga att se helhet samt att vara flexibel och prestigelös är viktiga tillgångar i rollen som kommunikatör. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, samhällsvetenskap eller annan motsvarande inriktning som arbetsgivaren finner lämplig
• Flera års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete, gärna inom myndighet eller annan samhällsnära verksamhet
• Erfarenhet av att ta fram digital kommunikation i form av filmer, podd eller liknande för olika kommunikationsplattformar
• Erfarenhet av webbkommunikation
• Vana av att stötta i kommunikationsplanering och driva uppdrag självständigt
• Mycket god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift


Det är meriterande om du har:
• Jobbat inom statlig myndighet eller annan del av offentlig sektor.
• God kunskap i olika CMS och andra relevanta arbetsverktyg enligt branschstandard
• Erfarenhet av utveckling av arbetsgivarvarumärke och annat varumärkesarbete




ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Inför rekryteringsarbetet har SiS tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Kommunikatör med fokus på arbetsgivarvarumärke

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 13
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en tuff och spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndighetens ca 4000 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Om kommunikationsavdelningen
Kommunikationsavdelningen ansvarar för myndighetens interna och externa kommunikation. Det innebär bland annat ansvar för myndighetens press- och mediearbete, sociala medier och varumärkesarbete, inklusive arbetsgivarvarumärke tillsammans med HR. Avdelningen jobbar tätt ihop med andra delar av organisationen. Det handlar bland annat om att utveckla myndighetens ledningskommunikation, samverkan med externa aktörer och vidareutveckling av SiS forskningskommunikation. På avdelningen arbetar kommunikatörer, strateger och pressekreterare i nära samarbete och du rapporterar direkt till kommunikationsdirektören.

Arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av både operativt och strategiskt kommunikationsarbete inom myndighet eller i samhällsnära verksamhet? Vill du bidra till samhällsnyttan och vara en viktig del i det? Är du samhällsintresserad och har ett gott omdöme? Då kan detta vara helt rätt uppdrag för dig!

SiS kommunikationsavdelning fortsätter att utvecklas och vi stärker därför upp med ytterligare två kommunikatörer. Inom SiS är vi inne i ett förändringsarbete av vår organisation både på övergripande nivå och på kommunikationsavdelningen. Du kommer i din roll att bidra i detta omfattande och pågående förändringsarbete. I dina arbetsuppgifter ingår att planera och driva kommunikativa insatser i olika utvecklingsprojekt och ge stöd i kommunikationsfrågor. Du följer upp och utvärderar resultat av kommunikationsinsatser och säkerställer att dessa når uppsatta mål och strategier.

Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor på kommunikationsavdelningen med innehåll, budskap och utveckling av kommunikationskanaler och strategier.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att arbeta i team och att bygga kontakter i en stor organisation. Din analytiska förmåga och förmåga att se helhet samt att vara flexibel och prestigelös är viktiga tillgångar i rollen som kommunikatör. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, samhällsvetenskap eller annan motsvarande inriktning som arbetsgivaren finner lämplig
• Flera års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete, gärna inom myndighet eller annan samhällsnära verksamhet
•Erfarenhet av att ta fram digital kommunikation i form av filmer, podd eller liknande för olika kommunikationsplattformar
•Vana av att stötta i kommunikationsplanering och driva uppdrag självständigt
•Erfarenhet av utveckling av arbetsgivarvarumärke och annat varumärkesarbete
•Mycket god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
•Jobbat inom statlig myndighet eller annan del av offentlig sektor
•Erfarenhet av webbkommunikation
•God kunskap i olika CMS och andra relevanta arbetsverktyg enligt branschstandard

ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Inför rekryteringsarbetet har SiS tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Redovisningsenheten

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 14
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en tuff och spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndighetens ca 4000 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Redovisningsenheten vid SiS huvudkontor kvalitetssäkrar och genomför ekonomiprocesser från faktura till bokslut. Enheten ansvarar bl.a. för myndighetens ekonomisystem, kund- och leverantörsreskontra, fakturering och bokslut. Myndigheten har Unit4 ERP (Agresso) som ekonomisystem och Visma Proceedo som elektroniskt fakturahanteringssystem. Enheten agerar rådgivande och stödjande till huvudkontoret, verksamhetskontoren och SiS institutioner. Enheten består av tio medarbetare.

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du i första hand med leverantrösreskontra dvs. hantering av myndighetens samlade centrala leverantörsfakturor, underhåll och uppdatering av leverantörsregister, påminnelser och krav. Delar av rollen kommer även innefatta att du granskar reseräkningar för huvudkontoret och agerar som back-up till kollegor som arbetar med kundreskontra. I arbetsuppgifterna ingår även att ge stöd till ekonomifunktionen på institutionerna och dokumentera rutiner och processer som rör arbetsområdet. Du kommer också att arbeta med löpande redovisning, avstämningar och delta i bokslutsarbete. Du kommer att vara behjälplig med övriga arbetsuppgifter som är förekommande på en ekonomiavdelning.


KVALIFIKATIONER
För att trivas hos oss behöver du vara noggrann, ansvarstagande samt kunna organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du tar initiativ när det behövs och samarbetar lyhört med kollegor i gruppen samt med övriga medarbetare i organisationen.

Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasieutbildning med inriktning mot redovisning/bokföring eller liknande.
• Flera års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
•Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande:
• Erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 ERP (Agresso)
• Erfarenhet av Visma Proceedo
• Erfarenhet från statlig redovisning
• Påbyggnadsutbildning med inriktning mot redovisning/bokföring eller liknande.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Inför rekryteringsarbetet har SiS tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

SiS söker dig som vill vara med och implementera mottagning- och behovsbedö

Psykolog
Läs mer Jun 28
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en tuff och spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndighetens ca 4000 medarbetare.



ARBETSUPPGIFTER
SiS öppnar succesivt avdelningar för mottagning och behovsbedömning (MBB) som ersätter den nuvarande akut- och utredningsverksamheten inom ungdomsvården. Övergången sker successivt och beräknas vara genomförd på alla avdelningar under 2023. Placeringarna på en MBB avdelning inleds med en systematisk risk- och behovsbedömning, screening av fysisk och psykisk ohälsa samt bedömning av behov kopplade till skolgång.

Till huvudkontorets vård-och behandlingsenhet (VoB) söker vi nu en legitimerad psykolog för att för att arbeta med implementeringen av MBB. Det innebär framtagande och genomförande av utbildningsinsatser riktade till medarbetare på ungdomshemmen med särskilt fokus på behandlingssekreterare och psykologer.
Du ansvarar för att hålla löpande kontakt med ungdomshemmen för att ge metodstöd till behandlingsteamen. Du initierar och planerar nätverks och uppföljningsträffar med ungdomshemmen.

KVALIFIKATIONER
Arbetet ställer krav på att du är kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats med god kvalitet och levererar enligt tidplan. Du har initiativförmåga, nyfikenhet och intresse av att utveckla verksamhet och arbetssätt. Erfarenhet av dialog och samverkan med socialtjänsten i frågor som rör nästa steg i vårdkedjan. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som:
• är legitimerad psykolog
• har utbildning i minst ett strukturerat beslutsstöd som YLS/CMI eller LS/CMI.
• har erfarenhet av att genomföra antingen målgruppsbedömningar eller bedömningar i enlighet med mottagning- och behovsbedömningsförfarandet på ungdomar.
• mycket god analytisk förmåga.
• mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift anpassat till olika målgrupper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom SiS ungdomsvård.

ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Inför rekryteringsarbetet har SiS tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu