Stockholm: Vi söker verksamhetsledare till ArtNexus

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker verksamhetsledare till ArtNexus i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Konstnärsnämnden söker en verksamhetsledare till programmet ArtNexus, ett samarbete mellan Konstnärsnämnden och Sida som lanserades 2020. Nu har programmet verksamhet i Albanien sedan 2021 och i Armenien sedan 2022. Uppdraget från regeringen är att genom kultur- och biståndspolitiska insatser driva kapacitetsbyggande arbete. Programmets utgångspunkt är att verka för en stark konstnärlig frihet med yttrandefriheten som grund. Detta för att främja förutsättningarna för konstnärer att verka i våra partnerländer Albanien och Armenien. All verksamhet ska vara planerad utifrån partnerländernas behov. Vi kommer också att ha särskilt fokus på unga och kvinnor.
ArtNexus är en del av Konstnärsnämnden och bygger sin verksamhet på myndighetens kunskap om konstnärers villkor och behov i samverkan med andra svenska myndigheter och organisationer. Sida är vår huvudpartner och Sveriges ambassader i respektive partnerland bidrar med kompetens kring den lokala sociala, ekonomiska och politiska kontexten.
Du har din arbetsplats på Konstnärsnämndens kontor på Maria Skolg. i Stockholm. ArtNexus ingår i avdelningen Analys och samverkan, som leds av en avdelningschef. Som verksamhetsledare leder du arbetet, både nationellt och internationellt. Du kommer att ha verksamhets- och budgetansvar.
Du arbetar med god framförhållning i projektets alla delar samt kommunicera målsättning, planering och budget till berörda både inom och utanför myndigheten.
I arbsuppg. ingår bla.
· planera och producera aktiviteter tillsammans med nationella och internationella statliga och icke-statliga aktörer på svenska och engelska
· planera programmets utvärderings- och uppföljningsstrategi och dess genomförande i respektive partnerland
· handleda praktikanter som är kopplade till programmet
Kvalifikationer:
· minst treårig högskoleutbildning inom områden som är relevanta för tjänsten eller erfarenhet som myndigheten bedömer som likvärdig och relevant för uppdraget
· förmåga att leda på ett sätt som syftar till och möjliggör förändring och utveckling av projektet
· dok. god förmåga att leda projekt med aktörer från olika länder involverade
· arbetslivserfarenhet från internationellt arbete på hög nivå
· erfarenhet av och förmåga att arbeta strategisk med samarbetspartners
· mycket goda kunskaper i sv. & eng. i tal och skrift
· erf. av arbete inom konst och kulturområdet
· god kunskap om och förståelse för konstnärers villkor och behov
· tidigare anställning vid statlig myndighet
Meriterande
· erf. av arbete på utlandsmyndighet eller svensk myndighet med internationella kontakter
· erf. från internationellt arbete med fokus på konst och kultur eller kulturpolitik
· utbildning i konflikthantering
· god kunskap om, konstnärers villkorerfarenhet av eget konstnärligt arbete i någon form
Personliga egenskaper
god förmåga att arbeta tillsammans med andra och upprätthålla tillitsfulla relationer både internt på myndigheten och med externa samarbetspartners.
·god förmåga att arbeta självständigt och välstrukturerat samt att representera myndigheten och kommunicera dess och programmets idé

· flexibilitet och förmåga att ta egna initiativ, hantera flera uppgifter samtidigt, förhålla dig till snabba deadlines och förändrade villkor.
· noggrannhet och ambition att leverera i tid och med hög kvalitet
I rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 100 % under ett år, med möjlighet till förlängning till högst två år. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
I ditt pers. brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och pers. egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och pers. brev och löneanspråk senast den 7 augusti 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.
Likabehandlingsarbetet är viktigt för oss?på Konstnärsnämnden och vi välkomnar olika erfarenheter som kan tillföra flera perspektiv.?
Information om tjänsten, avdelningschef Magnus Kirchhoff, magnus.kirchhoff@konstnarsnamnden.se eller tel. 08-506 550 92.
Fackliga företrädare är för SACO Sara Lönnroth, tel. 08-506 550 08, sara.lonnroth@konstnarsnamnden.se. och för OFR/ST Anneli Strömqvist, tel. 08-506?550 70, anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se.
From den 1 juli råder semestertider på myndigheten, då kan du mejla eventuella frågor till info@konstnarsnamnden.se.
Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet under regeringen som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt utbyte samt analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar ca 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Projektledare: kultur, media, film

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Projektledare: kultur, media, film.

Event project management intern

Läs mer Maj 3
We are looking for you who have an interest in planning and organising seminars and courses in business and entrepreneurship.
As a person, you are a creative and enthusiastic professional with an eye for details who finds joy in working with female entrepreneurship in focus. You like challenges and taking your own initiatives to solve problems. You don´t get bored easily because you always find something to do. You are flexible and easily adapt to new situations and are thus stress resistant. As a person, you are curious and motivated by starting and driving projects forward.
Does this sound like you? Then maybe this is something for you!
About the job
We are looking for you who wants to join our team in creating an Entrepreneurship program for female business owners. Your task is to help us structure a 6-8 weeks program thus you will be working with one or two of the following activities:
contact and plan the schedule with the partners/educators
schedule the courses
create marketing plan
run the marketing campaign
administer the program

You will be part of a project team responsible for project management of the event, which is a 6-8 weeks program of various courses in business and entrepreneurship - from idea to implementation.
The planning and marketing phase due in spring and summer and the course is planned start in autumn 2022.
The internship runs for 3-6 months, is part time and a hybrid workplace which means that a part of the work could be leveraged remotely.
You can work flexibly both at our office in Högdalen and remotely.

Ansök nu

Project manager

Läs mer Jun 28
Do you want to work for a company with rapid expansive plans and a clear growth agenda focused on sports media?
Sportway is an AI-automated sports video and data production company which provides end-to-end, fully automated video production of live sporting events, specializing in lower tier leagues and youth divisions.
Our goal is to bring the power of live and on-demand video streaming to organizations everywhere to ensure that all sports, on all levels are available for everyone. We work with federations, leagues, clubs to maximize the potential of their media product. Sportway has clear growth ambitions and is now looking for a dedicated Project Manager
The role as Project Manager, you will have the main responsibility to build an in-house team who will manage and perform quality control of live sports events produced by the Sportway AI system. In addition, you will also own the relationship with external production companies who on behalf of our clients are producing live events with manual production. You will work very close with our streaming partners who are major broadcasters and newspapers in the Nordic region, to contact commentators, production teams and clubs, to secure that all live events that are produced for our clients play-services are delivered in the best quality when it comes to audio, video and graphics.
At Sportway, you have the opportunity to be part of a sports focused team that strives to provide the best service for customers, viewers and clients. As a person you are service-minded and can take your own initiatives. You can also work independent and "own" specific work assignments. You are a problem solver who is willing to chip in where needed and of course a social person that can function well in a team environment.


Key tasks:
Establish and maintain relationships with our Swedish and Norwegian partners
Track project performance, specifically to analyze the successful completion of short and long-term goals
Lead a team a small team within the quality control department, develop work schedules and allocate employees to different duties and/or shifts
Responsible of planning, budgeting, monitoring and reporting internally and externally
Perform other related duties as assigned



Qualifications:
Proven working experience in project management, minimum 3 years.
Technical understanding of streaming encoding, audio and video
Excellent client-facing and internal communication skills
Solid organizational skills including attention to detail and multitasking skills
Strong working knowledge of Microsoft Office, specifically excel
Fluent in both Swedish and/or Norwegian and English (verbal and writing)



If you possess any of the below that is music to our ears:
General sports interest
Speaks another language besides Swedish/Norwegian and English



Other information:
Start date: As soon as possible
Travels within Europe to be expected
Location: Stockholm- with possibilities of temporary relocation to other Sportway offices



Apply by sending your CV and cover letter to info@sportway.com
Please set the subject line to [Sportway - Project Manager - Your Name]. The positions will be filled as soon as the right candidates are found.

Ansök nu

Produktionschef med leveransansvar sökes till Framgångsakademin

Läs mer Mar 15
Är du en kreativ och driven projektledare som brinner för content?
Kom till Sveriges mest snabbväxande, digitala, utbildningsplattform!

På Framgångsakademin andas vi lärande, förtroende och öppenhet.

Framgångsakademin samlar Sveriges främsta experter och välkända profiler inom personlig utveckling, entreprenörskap, kreativitet och hälsa för att lära ut sin kunskap online genom kurser, workshops och live events.

Vi är mitt uppe i en stark tillväxtfas och söker nu en produktionschef som har viljan och förmågan att bidra till vår fortsatta framgångssaga. Vi vill tillsammans med dig utveckla Framgångsakademin till att ligga i absolut framkant gällande kompetensutveckling - oavsett om det gäller utveckling av kundrelationer, effektiva arbetssätt eller att utvecklas som person!

Rollen

I rollen som produktionschef har du huvudansvar för produktion och leverans av våra kurser. Du är högst delaktig i beslutsfattandet kring kommande kurser, du arbetar aktivt med innehållet och överser hela processen under både inspelning samt efterproduktion. Du ansvarar för att leda, och arbeta tillsammans med, ett content-team som består av filmare, grafisk designer och copywriter. Du kommer arbeta mot tydligt uppsatta mål och driva projekten i sin helhet från ax till limpa.

I din roll förväntas du även driva ett strategiskt arbete i ledningsgruppen för att säkerhetsställa utveckling av Framgångsakademin mål och vision. Som produktionschef ingår du i Framgångsakademins ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom projektledning

- Har 5-10 års arbetslivserfarenhet av att projektleda team och är van att arbeta resultatinriktat


- Har gedigen erfarenhet av att skapa content, gärna i en producent- och/eller redaktörs-roll från mediabranschen

- Vill bidra i utvecklingen av skalbara processer och smarta arbetssätt kopplat till hur vi levererar och paketerar våra kurser


Meriterande:

- Erfarenhet av att arbeta med digitala utbildningar

Vi tror att du som person:

- Har ett starkt driv, är duktig kommunikativt samt arbetar strukturerat

- Har förmågan att arbeta såväl självständigt som i team

- Är prestigelös och hjälpsam

- Har en utpräglat kreativ ådra och brinner för att skapa content

- Kan se dig själv växa tillsammans med oss!

Har du dessutom möjlighet att börja omgående så är det mycket intressant!

Framgångsakademin är en modern organisation med korta beslutsvägar. Vi är idag 13 anställda och planerar att fortsätta att växa kraftigt under 2022. Vi är ett tight team som präglas av entreprenörsanda, gemenskap och hög motivation som tar hand om varandra. Vi sitter i moderna lokaler på Östermalm i Stockholm, men möjlighet finns även att arbeta hemifrån. Rollen innebär att du har flexibla arbetstider och i hög grad kan påverka hur du planerar ditt arbete.

Vi erbjuder dig:

- En starkt värdedriven arbetsplats som ständigt utvecklas

- Fast anställning som inleds med 6 månaders provanställning

- Fast månadslön enligt överenskommelse

- Flexibla arbetstider och möjlighet att jobba hemifrån

- Konkurrenskraftiga förmåner!

Välkommen med din ansökan till ett jobb som ger dig utvecklingsmöjligheter både på ett professionellt och personligt plan! Tillsammans med oss på Framgångsakademin får du möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Låter detta intressant och du vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta Bahar Cetin via mail bahar@framgangsakademin.se

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Vi ser fram din ansökan bestående av CV och personligt brev. Skicka in din ansökan via länken nedan.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande.

Ansök nu

Produktionschef med leveransansvar sökes till Framgångsakademin

Läs mer Mar 4
Är du en kreativ och driven projektledare som brinner för content?
Kom till Sveriges mest snabbväxande, digitala, utbildningsplattform!

På Framgångsakademin andas vi lärande, förtroende och öppenhet.

Framgångsakademin samlar Sveriges främsta experter och välkända profiler inom personlig utveckling, entreprenörskap, kreativitet och hälsa för att lära ut sin kunskap online genom kurser, workshops och live events.

Vi är mitt uppe i en stark tillväxtfas och söker nu en produktionschef som har viljan och förmågan att bidra till vår fortsatta framgångssaga. Vi vill tillsammans med dig utveckla Framgångsakademin till att ligga i absolut framkant gällande kompetensutveckling - oavsett om det gäller utveckling av kundrelationer, effektiva arbetssätt eller att utvecklas som person!

Rollen

I rollen som produktionschef har du huvudansvar för produktion och leverans av våra kurser. Du är högst delaktig i beslutsfattandet kring kommande kurser, du arbetar aktivt med innehållet och överser hela processen under både inspelning samt efterproduktion. Du ansvarar för att leda, och arbeta tillsammans med, ett content-team som består av filmare, grafisk designer och copywriter. Du kommer arbeta mot tydligt uppsatta mål och driva projekten i sin helhet från ax till limpa.

I din roll förväntas du även driva ett strategiskt arbete i ledningsgruppen för att säkerhetsställa utveckling av Framgångsakademin mål och vision. Som produktionschef ingår du i Framgångsakademins ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom projektledning

- Har 5-10 års arbetslivserfarenhet av att projektleda team och är van att arbeta resultatinriktat


- Har gedigen erfarenhet av att skapa content, gärna i en producent- och/eller redaktörs-roll från mediabranschen

- Vill bidra i utvecklingen av skalbara processer och smarta arbetssätt kopplat till hur vi levererar och paketerar våra kurser


Meriterande:

- Erfarenhet av att arbeta med digitala utbildningar

Vi tror att du som person:

- Har ett starkt driv, är duktig kommunikativt samt arbetar strukturerat

- Har förmågan att arbeta såväl självständigt som i team

- Är prestigelös och hjälpsam

- Har en utpräglat kreativ ådra och brinner för att skapa content

- Kan se dig själv växa tillsammans med oss!

Har du dessutom möjlighet att börja omgående så är det mycket intressant!

Framgångsakademin är en modern organisation med korta beslutsvägar. Vi är idag 13 anställda och planerar att fortsätta att växa kraftigt under 2022. Vi är ett tight team som präglas av entreprenörsanda, gemenskap och hög motivation som tar hand om varandra. Vi sitter i moderna lokaler på Östermalm i Stockholm, men möjlighet finns även att arbeta hemifrån. Rollen innebär att du har flexibla arbetstider och i hög grad kan påverka hur du planerar ditt arbete.

Vi erbjuder dig:

- En starkt värdedriven arbetsplats som ständigt utvecklas

- Fast anställning som inleds med 6 månaders provanställning

- Fast månadslön enligt överenskommelse

- Flexibla arbetstider och möjlighet att jobba hemifrån

- Konkurrenskraftiga förmåner!

Välkommen med din ansökan till ett jobb som ger dig utvecklingsmöjligheter både på ett professionellt och personligt plan! Tillsammans med oss på Framgångsakademin får du möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Låter detta intressant och du vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta Bahar Cetin via mail bahar@framgangsakademin.se

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Vi ser fram din ansökan bestående av CV och personligt brev. Skicka in din ansökan via länken nedan.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande.

Ansök nu

Produktionschef med leveransansvar sökes till Framgångsakademin

Läs mer Mar 3
Är du en kreativ och driven projektledare som brinner för content?
Kom till Sveriges mest snabbväxande, digitala, utbildningsplattform!

På Framgångsakademin andas vi lärande, förtroende och öppenhet.

Framgångsakademin samlar Sveriges främsta experter och välkända profiler inom personlig utveckling, entreprenörskap, kreativitet och hälsa för att lära ut sin kunskap online genom kurser, workshops och live events.

Vi är mitt uppe i en stark tillväxtfas och söker nu en produktionschef som har viljan och förmågan att bidra till vår fortsatta framgångssaga. Vi vill tillsammans med dig utveckla Framgångsakademin till att ligga i absolut framkant gällande kompetensutveckling - oavsett om det gäller utveckling av kundrelationer, effektiva arbetssätt eller att utvecklas som person!

Rollen

I rollen som produktionschef har du huvudansvar för produktion och leverans av våra kurser. Du är högst delaktig i beslutsfattandet kring kommande kurser, du arbetar aktivt med innehållet och överser hela processen under både inspelning samt efterproduktion. Du ansvarar för att leda, och arbeta tillsammans med, ett content-team som består av filmare, grafisk designer och copywriter. Du kommer arbeta mot tydligt uppsatta mål och driva projekten i sin helhet från ax till limpa.

I din roll förväntas du även driva ett strategiskt arbete i ledningsgruppen för att säkerhetsställa utveckling av Framgångsakademin mål och vision. Som produktionschef ingår du i Framgångsakademins ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom projektledning

- Har 5-10 års arbetslivserfarenhet av att projektleda team och är van att arbeta resultatinriktat


- Har gedigen erfarenhet av att skapa content, gärna i en producent- och/eller redaktörs-roll från mediabranschen

- Vill bidra i utvecklingen av skalbara processer och smarta arbetssätt kopplat till hur vi levererar och paketerar våra kurser


Meriterande:

- Erfarenhet av att arbeta med digitala utbildningar

Vi tror att du som person:

- Har ett starkt driv, är duktig kommunikativt samt arbetar strukturerat

- Har förmågan att arbeta såväl självständigt som i team

- Är prestigelös och hjälpsam

- Har en utpräglat kreativ ådra och brinner för att skapa content

- Kan se dig själv växa tillsammans med oss!

Har du dessutom möjlighet att börja omgående så är det mycket intressant!

Framgångsakademin är en modern organisation med korta beslutsvägar. Vi är idag 13 anställda och planerar att fortsätta att växa kraftigt under 2022. Vi är ett tight team som präglas av entreprenörsanda, gemenskap och hög motivation som tar hand om varandra. Vi sitter i moderna lokaler på Östermalm i Stockholm, men möjlighet finns även att arbeta hemifrån. Rollen innebär att du har flexibla arbetstider och i hög grad kan påverka hur du planerar ditt arbete.

Vi erbjuder dig:

- En starkt värdedriven arbetsplats som ständigt utvecklas

- Fast anställning som inleds med 6 månaders provanställning

- Fast månadslön enligt överenskommelse

- Flexibla arbetstider och möjlighet att jobba hemifrån

- Konkurrenskraftiga förmåner!

Välkommen med din ansökan till ett jobb som ger dig utvecklingsmöjligheter både på ett professionellt och personligt plan! Tillsammans med oss på Framgångsakademin får du möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Låter detta intressant och du vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta Bahar Cetin via mail bahar@framgangsakademin.se

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Vi ser fram din ansökan bestående av CV och personligt brev. Skicka in din ansökan via länken nedan.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Konstnärsnämnden

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Konstnärsnämnden .

Vi söker en vikarie som handläggande administratör

Administrativ assistent
Läs mer Jun 20
Vi söker en handläggande administratör till ett föräldravikariat på 100 %.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med administration kopplat till enheten Stipendier och bidrag. Arbetet rör stipendier och bidrag inom olika konstområden. En viktig del av arbetet är den direkta kontakten med ansökande konstnärer per telefon och e-post samt administrativt arbete med enhetens bidragsprocesser.
Arbetsuppgifterna förutsätter nära samverkan med handläggare på enheten. På enheten arbetar åtta handläggare inom konstområdena bild och form, musik, teater, dans, film och cirkus. Konstnärsnämnden är en liten myndighet. Du ska därför vara beredd att vid behov hjälpa till med myndighetsövergripande administrativa arbetsuppgifter.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
· Informera och vägleda konstnärer som kontaktar myndigheten i bidragsärenden via mejl och telefon
· Uppdatera ansökningsformulär och enhetens texter på hemsida
· Representera enheten i kommunikationsarbetet
· Bistå vid möten med Konstnärsnämndens beslutandegrupper
· Följa upp och påminna om bidragsredovisningar
· Övrig administration kopplat till bidragshanteringen
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
· Minst två års erfarenhet av likartat administrativt arbete
· Mycket goda kunskaper i Officepaketet
· Mycket goda kunskaper i Wordpress och InDesign
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
· Eftergymnasial utbildning eller motsvarande kvalifikationer som vi bedömer som likvärdig

Meriterande är att du även har:
· Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
· Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet W3D3
· Erfarenhet av bildhantering och textbearbetning
· Högskoleutbildning inom kultur-/konstområdet





Personliga egenskaper:
· God samarbetsförmåga
· Serviceinriktad med god kommunikativ förmåga
· Förmåga att arbeta självständigt och välstrukturerat
· Förmåga att ta eget ansvar och initiativ
· Struktur, noggrannhet och kvalitet i arbetet är viktigt för dig
· Flexibel
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är en tidsbegränsad anställning, ett föräldravikariat på 100 % med tillträde enligt överenskommelse och längst till och med den 30 juni 2023. Likabehandlingsarbetet är viktigt för oss på Konstnärsnämnden och vi välkomnar olika erfarenheter som kan tillföra flera perspektiv.

I ditt personliga brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 24 juli 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.

Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet under regeringen som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt utbyte samt analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar ca 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
För information om tjänsten kan du kontakta avdelningschef Pernilla Högström, tel. 08-506 550 60 eller via mejl till pernilla.hogstrom@konstnarsnamnden.se. Fackliga företrädare är för SACO Monica Christensen Luotsinen, tel. 08-506 550 61, monica.christensen.luotsinen@konstnarsnamnden.se. och för OFR/ST Anneli Strömqvist, tel. 08-506?550 70, anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se.

From den 1 juli råder semestertider på myndigheten, då kan du mejla eventuella frågor till info@konstnarsnamnden.se.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Vi söker en handläggare inom teater och film

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 9
Huvudsakliga arbetsuppgifter är handläggning av stipendier och bidrag inom konstområdena teater och film. Beslut gällande stipendier och bidrag fattas av arbetsgruppen för teater och film, som består av tio sakkunniga personer från teater- och filmområdet. Du kommunicerar med arbetsgruppen och ansvarar för att besluten fattas på rätt formella grunder.
En stor och viktig del av arbetet är den direkta kontakten per telefon och e-post med ansökande konstnärer samt administrativt arbete utifrån enhetens bidrags- och beslutsprocesser. I arbetet ingår budgetarbete samt uppföljning och analys av beviljade bidrag.
Som handläggare ska du även arbeta med omvärldsbevakning med fokus på de nationella teater- och filmområdena samt med utåtriktad information till yrkesverksamma inom områdena. Arbetsuppgifterna utförs i nära samverkan med enhetens nuvarande handläggare inom teater och film, som dessutom ansvarar för det internationella programmet för teater som är under uppbyggnad.
Arbetsuppgifterna förutsätter även samverkan med övriga handläggare på enheten och stöd över konstområdesgränserna är en del av arbetet. Enheten har sju handläggare inom konstområdena bild och form, musik, teater, dans, film och cirkus samt en handläggande administratör. Enheten ingår i Avdelningen för Stipendier och internationella program, där även IASPIS, internationella programmet för bild och form, ingår. Chef för enheten är avdelningschefen.
Myndighetsövergripande arbetsuppgifter förekommer regelbundet och arbetet sker då i nära samarbete med övriga medarbetare inom myndigheten.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
· Mycket goda kunskaper om det samtida scenkonstområdet med fokus på teater och/eller film.
· Minst tre års erfarenhet av arbete inom kulturområdet eller inom annat område som myndigheten bedömer som relevant.
· Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel.
· Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
· Goda kunskaper i engelska.
· Akademisk examen med inriktning inom kulturområdet, eller annan eftergymnasial utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig.

Meriterande är att du även har:
· Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
· Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem.
· Internationell erfarenhet.

Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En förutsättning för att trivas hos oss är att du tycker om att arbeta tillsammans med andra och kan bygga goda relationer både internt och externt. Du är kommunikativ, flexibel och kan ta egna initiativ. Du har förmåga att med kort varsel omprioritera och växla mellan olika typer av arbetsuppgifter även under tidspress.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är tills vidare på 100 % med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Likabehandlingsarbetet är viktigt för oss på Konstnärsnämnden och vi välkomnar olika erfarenheter som kan tillföra flera perspektiv.
I ditt personliga brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 31 maj 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.
Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt konstnärligt utbyte samt?analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar ca 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
För information om tjänsten kan du kontakta avdelningschef Pernilla Högström, tel. 08-506 550 60 eller via mejl till pernilla.hogstrom@konstnarsnamnden.se. Fackliga företrädare är för SACO Monica Christensen Luotsinen, tel. 08-506 550 61, monica.christensen.luotsinen@konstnarsnamnden.se. och för OFR/ST Anneli Strömqvist, tel. 08-506?550 70, anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Vi söker en avdelningschef

Administrativ chef
Läs mer Apr 4
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse samt konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Myndigheten är organiserad i tre avdelningar och vi söker nu en avdelningschef till avdelningen för administration och verksamhetsstöd. Avdelningens elva medarbetare arbetar inom olika områden, så som ekonomi, lön, HR, IT, arkiv, registratur och kommunikation.
Om tjänsten
Vi söker dig som är en erfaren chef som kan leda, utveckla, samordna, följa upp och utvärdera avdelningens olika arbetsuppgifter tillsammans med dina medarbetare. Som avdelningschef har du personal- och budgetansvar och du bidrar aktivt till utvecklingen av myndigheten och ingår i myndighetens ledningsgrupp och i strategiskt råd. Du ansvarar för att myndighetens processer, arbetssätt och rutiner är effektiva och rättssäkra. Du ansvarar även för myndighetens informationssäkerhetsarbete och är sekreterare i Pär Ganneviks stiftelse.
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
· Minst fem års dokumenterad chefserfarenhet i offentlig verksamhet.
· Mycket god kunskap om statsförvaltning.
· Chefserfarenhet av att leda och utveckla flera av de områden som ingår i avdelningen.
· Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
· Erfarenhet av budgetplanering och -uppföljning.
· Goda kunskaper i Officepaketet, specifikt Word och Excel.
· Minst tre års högskoleutbildning eller motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du har:
· Kunskap om och erfarenhet av upphandling.
· Kunskap om kultur- och konstnärspolitiska frågor och konstnärers villkor.
· Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete.
· Erfarenhet av jämställdhets- och mångfaldsarbete.
Personliga egenskaper
Vi ser att vår blivande avdelningschef är trygg i rollen som chef. Du leder med tillit och bejakar medarbetares olika styrkor och drivkrafter. En av dina främsta styrkor är förmågan att utveckla avdelningen utifrån myndighetens uppdrag ur ett helhetsperspektiv och hitta en tydlig strategisk riktning. Du ska kunna ställa om och anpassa dig till eventuella förändringar.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är tills vidare på 100% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Likabehandlingsarbetet är viktigt för oss på Konstnärsnämnden och vi välkomnar olika erfarenheter som kan tillföra flera perspektiv.
I ditt personliga brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 25 april 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.
I slutet av rekryteringsprocessen kommer myndigheten att genomföra personlighets- och färdighetstester.
Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet under regeringen som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt konstnärligt utbyte samt?analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar cirka 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
För information om tjänsten kan du kontakta direktör Anna Söderbäck på tel. 08-506 550 80, eller via mejl till anna.soderback@konstnarsnamnden.se, fackliga företrädare är för SACO Marlene Karlén, tel. 08-506 550 57 eller via mejl till marlene.karlen@konstnarsnamnden.se. och för OFR Anneli Strömqvist, tel. 08-506 550 70 eller via mejl till anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Vi söker en kommunikatör med inriktning på webb och digitala kanaler

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 4
Vi söker en kommunikatör med inriktning på webb och digitala kanaler
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Myndigheten arbetar just nu med flera utvecklingsprojekt inom kommunikationsområdet. Bland annat arbetar vi om vår visuella identitet och hemsida. Vi söker en kommunikatör med särskild inriktning på webb som kan förstärka vår kommunikationsfunktion framför allt operativt.


I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Ansvara för operativ och strategisk förvaltning, samt utveckling av Konstnärsnämndens nya hemsida.
• Producera och publicera innehåll för hemsida, intranät och sociala medier.
• Enklare formgivning för exempelvis annonser och mallar.
• Ta fram och uppdatera rutiner och lathundar inom kommunikationsområdet.
• Stöd till organisationen, både kollegor och chefer, gällande kommunikationsfrågor.


Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
· Akademisk examen med inriktning mot media och kommunikation, eller utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig.
· Minst fem års erfarenhet av arbete som kommunikatör med inriktning mot webb på en kommunikationsavdelning/enhet, byrå eller annat sammanhang som myndigheten bedömer relevant.
· Van producent för alla förekommande kommunikationskanaler såsom webb, pressrum, nyhetsbrev, sociala media, intranät.
· Erfarenhet av att arbeta med InDesign, Photoshop och WordPress.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av arbete inom kultursektorn.
• Erfarenhet av webbutveckling.
• Erfarenhet av och kunskap om arbete med texter utifrån klarspråk och inkluderande kommunikation.
• Du har god kännedom om GDPR och om tillgänglighetsanpassning utifrån ett myndighetsperspektiv.

Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En förutsättning för att trivas hos oss är att du tycker om att arbeta tillsammans med andra och kan bygga goda relationer både internt och med externa samarbetspartners. Du är kommunikativ, flexibel och kan ta egna initiativ. Du har förmåga att med kort varsel omprioritera och växla mellan olika typer av arbetsuppgifter.
Upplysningar och ansökan
Tjänsten är ett vikariat under den tid vår medarbetare är tjänstledig från sin tjänst till och med den16 november, med trolig förlängning till en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Likabehandlingsarbetet är viktigt för oss på Konstnärsnämnden och vi välkomnar olika erfarenheter som kan tillföra flera perspektiv.
I ditt personliga brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 24 april 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.
Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet under regeringen som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt konstnärligt utbyte samt?analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar ca 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
För information om tjänsten kan du kontakta avdelningschef Kristine Brosjö, tel. 08-506 550 75 eller via mejl till kristine.brosjo@konstnarsnamnden.se.
Fackliga företrädare är för SACO Marlene Karlén, tel. 08-506 550 57 och för OFR/ST Anneli Strömqvist, tel. 08-506?550 70 eller via mejl till anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se. marlene.karlen@konstnarsnamnden.se.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Ekonomiadministratör tillsvidare tjänst

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 28
Vi söker en ekonomiadministratör
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vi söker en ekonomiadministratör till Avdelningen för administration och verksamhetsstöd. Du kommer att ingå i ett team som består av en ekonomiansvarig, en lönehandläggare och ytterligare en ekonomiadministratör.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
· Utbetalningar av stipendier och bidrag till konstnärer
· Registrera utbetalningar i vårt ärendehanteringssystem W3D3
· Fakturahantering i Proceedo: kontera och skicka ut fakturor för attest
· Löpande bokföring
Konstnärsnämnden är en liten myndighet. Du ska därför vara beredd att vid behov hjälpa till med myndighetsövergripande administrativa arbetsuppgifter.
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
· Minst tre års erfarenhet av arbete med ekonomiadministration
· Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
· Goda kunskaper i Officepaketet
· Ekonomisk utbildning som lägst på gymnasial nivå
Meriterande är att du även har:
· Erfarenhet av utlandsutbetalningar, moms och andra skattefrågor
· Erfarenhet av arbetet med Unit4/Agresso
Personliga egenskaper:
· God samarbetsförmåga
· Serviceinriktad med god kommunikativ förmåga
· Förmåga att arbeta självständigt och välstrukturerat
· Förmåga att ta eget ansvar och initiativ
· Noggrannhet och kvalitet i arbetet är viktigt för dig
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är tills vidare på 100% med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Konstnärsnämnden vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämnkönsfördelning tillför verksamheten.
I ditt personliga brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 18 april 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.
Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet under regeringen som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt utbyte samt analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar ca 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
För information om tjänsten kan du kontakta avdelningschef Kristine Brosjö tel. 08-506 550 75 eller via mejl till kristine.brosjo@konstnarsnamnden.se, fackliga företrädare är för SACO Marlene Karlén , tel. 08-506 550 57 eller via mejl till marlene.karlen@konstnarsnamnden.se, och för ST Anneli Strömqvist, tel. 08-506?550 70 eller via mejl till anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu