Stockholm: Inspektörer till IVO, Avdelning Öst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inspektörer till IVO, Avdelning Öst i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Vill du skapa samhällsnytta och värna om välfärden tillsammans med kunniga kollegor med olika kompetenser? Vill du bidra till en säker vård och omsorg av god kvalitet? Då kan du vara den vi söker.

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker inspektörer till avdelning Öst i Stockholm. Tjänsterna omfattar arbete med tillsyn, företrädelsevis inom socialtjänsten men även med bredare angreppssätt där förståelsen för kopplingen till styrningen av vården och omsorgen på samhällsnivå är en tillgång. Du kommer att handlägga ärenden som rör individ- och familjeomsorg, LSS och äldreomsorg.

Rollen som inspektör

Som inspektör kommer du främst att handlägga egna ärenden tillsammans med en medhandläggare där det ingår att initiera, planera och genomföra inspektioner men du kommer också delta i olika arbetsgrupper och projekt på myndigheten där din kompetens efterfrågas och din insats behövs. I arbetet kommer du komma i kontakt med såväl brukare, huvudmän/personal som allmänhet och media. Som inspektör arbetar du alltid utifrån ett brukar- och patientperspektiv och med vår tillsynspolicy i ryggen för att fokusera på vad som är angeläget för enskilda och för olika grupper av människor. Om inte annat framgår av lag, förordning eller särskilt beslut från regeringen, ska tillsynen vara riskbaserad och granska det som är väsentligt. Tillsynen ska präglas av tydlighet, trovärdighet, integritet och effektivitet samt utgå från den statliga värdegrunden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Socionomexamen eller annan akademisk examen arbetsgivaren finner relevant
• Flerårig och aktuell erfarenhet av handläggning inom relevant område
• God kännedom om lagar och föreskrifter inom socialtjänstens område
• Mycket goda kunskaper i svenska språket såväl muntligt som skriftligt
• Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• Erfarenhet av projektledning


Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av tillsynsarbete eller statligt utredningsarbete
• Erfarenhet av kvalitets- eller verksamhetsutveckling
• Erfarenhet från flera av socialtjänstens områden, som gärna inkluderar nära samordning med hälso- och sjukvården
• Ytterligare juridisk utbildning som komplement
 

I rollen som inspektör ska du kunna arbeta självständigt och ha förmåga att effektivt prioritera och strukturera flera olika arbetsuppgifter inom olika ämnesområden samtidigt. Du ska ha en god analytisk förmåga, vara noggrann och snabbt kunna sätta dig in komplexa frågeställningar. Din förmåga att tänka metodiskt, att se risker utifrån flera olika perspektiv och utifrån det snabbt förstå vad vi behöver titta närmare på är viktigt för att lyckas. Samtidigt behöver du förmågan att göra avvägningar mellan snabbhet och tillräckligt och relevant underlag.

Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara trygg i dina beslut och på ett konstruktivt sätt kunna omsätta och beakta andras synpunkter och perspektiv. Du är kommunikativ med en förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendegivande sätt. Just nu befinner sig vår myndighet i ett spännande skede av förändrings- och utvecklingsarbete, du bör därför trivas och vilja verka i en föränderlig miljö.      

IVO erbjuder

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. 

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Ansökan

Märk din ansökan med dnr 2.1.1-17889/2022. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 22 augusti 2022!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.




IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Socionom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Socionom.

Socialsekreterare för konsultuppdrag inom Barn och unga i Stockholms län

Läs mer Jun 14
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga till uppdrag i Stockholms län.

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång.

Välkommen med din ansökan!



Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Samordnare/behandlare till Magelungen i Älvsjö

Läs mer Jun 27
Vill du arbeta behandlande och samtidigt vara med och utveckla Magelungens öppenvård i kombination med skola?


Som samordnare och ungdomsbehandlare på Magelungens öppenvårdsinsats i kombination med resursskola ansvarar du för det individuella behandlingsarbetet tillsammans med familjeterapeut och mentor. Du ingår i ett tvärprofessionellt team vars uppgift är att uppnå behandlingsmålen med insatsen som definieras av socialtjänst och familj. Tillsammans med övriga behandlare leder du också gruppbehandlingen genom social, emotionell färdighetsträning.

Om oss
Magelungen Utveckling är ett medarbetarägt aktiebolag som erbjuder kvalificerat behandlings- och förändringsarbete för barn, ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Magelungen bedriver behandling samt resursskolor på grundskole- och gymnasienivå. Målsättningen är att i verksamheterna skapa ett sammanhang som är hanterbart, meningsfullt och begripligt. I alla verksamheter är forskning och utvärdering en integrerad del.

Insatsen, Heldag – Strukturerad öppenvård och Resursskola erbjuder individuell behandling, familjebehandling och gruppbehandling i kombination med resursskola. Det innebär att behandlingen är integrerad med skola och pågår under hela dagen.

Vi möter varje barn/ungdom och familj utifrån deras individuella behov och förutsättningar. I verksamheten, som är NPF-anpassad, skapar vi tillsammans möjlighet till utveckling för barn och ungdomar utifrån evidensbaserad och beprövad erfarenhet.

Vi möter komplexa kombinationer av samspelssvårigheter, bristande kommunikationsförmåga, problem med känsloreglering, komplexa trauman, anknytningsproblematik och problematiska familjeförhållande med dysfunktionella familjemönster.


Om tjänsten
Som samordnare och ungdomsbehandlare är din roll i teamet att hitta strategier och modeller för för den unge att öka sin funktion och minska symtom. Tillsammans med övriga behandlare leder du också gruppbehandlingen genom social, emotionell färdighetsträning. Du är också ansvarig för att lyfta den unges perspektiv i teamarbetet med övriga professioner. Detta utifrån Magelungens systemiska grundsyn. Som samordnare är du den som tillser att delarna blir en helhet och att den unges tillvaro blir en helhet. Detta gör du tillsammans med den unge, hens familj, uppdragsgivare och teamet.

I din roll som samordnare/behandlare är du med och utvecklar behandlingsinnehållet, både för individen och gruppen. Då behandlingsinsatsen sker i kombination med resursskola behöver du vara mycket lyhörd och flexibel kring skolans roll i den unges liv. Du behöver kunna finnas till hands i skolmiljön för att ge psykosocialt stöd och behandling när den bäst behövs.

Under starten av hösten 2022 har verksamheten bytt lokaler och vissa delar av verksamhetensinnhållet har utvecklats för att på bästa sätt ge ungdomarna möjlighet till utveckling och nå individuella mål med insatsen. Du behöver därför uppskatta att skapa nya strukturer och modeller som är gynnsamma för ungas möjlighet till utveckling. Du kommer tillsammans med behandlingschef, teamledare, ungdomsbehandlare och lärare att utveckla och driva Magelungens strukturerade öppenvårdsinsats i kombination med skola till att bil ännu bättre.


Kvalifikationer
Som samordnare/behandlare är du socionom eller har annan likvärdig utbildning om minst 180 hp. Det är mycket meriterande om du har en grundläggande psykoterapiutbildning (Steg 1). Det är också meriterande om du har vidareutbildningar inom: lågaffektivt bemötande, mentaliseringsbaserat förhållningssätt, traumamedveten omsorg och tydliggörande pedagogik.

Du har erfarenhet av behandlingsarbete med unga utifrån ovan beskrivna målgrupp.

Som person har du god samarbetsförmåga med unga, familjer och kollegor. Du har mycket god empatisk förmåga. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat med det du företar dig. Du är strukturerad, planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du utrycker dig väl i tal och skrift.

För att lyckas med arbetet krävs också att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt förhållningssätt. 


Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse, eller under slutet av augusti. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske med start 8/8-2022.
Utdrag ur belastningsregistret (misstanke och brott) kommer att efterfrågas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och tjänster.

Ansök nu

Coach till barnrättsorganisation

Läs mer Jun 28
Har du vuxit upp med en förälder som har ett missbruk, psykisk sjukdom och/eller utsatte dig för våld och känner att du mår bra idag? Nu har du möjlighet att använda dina erfarenheter och hjälpa andra unga i liknande situation genom att bli coach hos Maskrosbarn!
Om uppdraget
Målgruppen för Maskrosbarns coachprogram är ungdomar mellan 13-19 år vars föräldrar har en psykisk sjukdom, missbruk eller utsätter dem för våld. Stödinsatsen syftar till att skapa en tillitsfull relation till en vuxen utanför familjen och socialtjänsten. Att få stöd från en stabil vuxen och ha en vuxenrelation med tillit är en av de viktigaste skyddsfaktorerna för en ungdom i en utsatt livssituation.
Som coach blir du matchad med en ungdom som du träffar en gång i veckan under 2 timmar. I samband med träffen får du även räkna med ca 30 minuter rapporterings- och handledningstid.
Du kommer tillsammans med ungdomen göra ett strukturerat samtalsmaterial med olika övningar, med syfte att ungdomen ska få nya kunskaper och strategier. Ni kommer också ha möjlighet att göra olika aktiviteter tillsammans, t.ex fika, klättra, bowla eller vad ungdomen och du tycker är roligt.
Du får löpande stöd och handledning av projektledaren för programmet samt möjlighet att delta på gruppaktiviteter, kompetensutveckling samt gruppaktiviteter för både coacher och ungdomar.
Stödinsatsen pågår minst ett år, och arvodet ligger på 180 kr/h.
Som coach är du med och förändrar unga människors liv!
Du som söker:
Bor i Stockholm med omnejd
Identifierar dig själv som ett maskrosbarn – du har en förälder med missbruk, psykisk ohälsa eller som utsatt dig för våld. Det är ett krav då identifikation är en del av vår metod.
Mår så pass bra idag att du har förmåga att fråga om, möta och lyssna på de problem som ungdomarna har utan att det blir för svårt för dig att hantera – du kan hålla distansen till dina egna känslor och upplevelser och har verktyg för att hantera dem.
Är en bra förebild för våra ungdomar, har stor självkännedom, är drogfri, har ett välfungerande liv där du kan planera din tid, sätta gränser för dig själv och andra samt kan balansera rollen i att vara professionell samtidigt som du blir ett slags extrastorasyskon för ungdomen.
Är flexibel och osjälvisk – du har möjlighet att möta ungdomen där de är, fysiskt och emotionellt, har ett relativt flexibelt schema på din fritid och kan anpassa dig till vad ungdomen är intresserad av och vad som passar den.
Har ett stort engagemang, är nyfiken och öppen och tycker att det skulle vara roligt att använda din personlighet i ditt arbete och hitta på saker tillsammans med din ungdom där du kan använda intressen eller expertiser du har för att motivera ungdomen.

Det är ytterst viktigt att gå in i uppdraget med inställningen att finnas för ungdomen tills uppdragets slut. Det är också viktigt att du är flexibel och kan träffa ungdomen även utanför Stockholm stad, så som till exempel i Järfälla, Värmdö eller Tyresö.
Ansökan
Svara på följande frågor i ett personligt brev, eller genom att spela in en film (max 10 min). Skicka sedan in brevet/filmen tillsammans med ditt CV till jobba@maskrosbarn.org märk din ansökan med ”Coach Stockholm”
På vilket sätt är du ett maskrosbarn? (Beskriv lite kring din uppväxt på max en halv A4)
Hur har du bearbetat dina erfarenheter och minnen?
Varför vill du arbeta som coach?
Vad tror du skulle vara din största utmaning som coach?

Vi kommer att kalla på intervjuer efter sista ansökningsdag. Nästa steg i processen är en rekryteringskväll den 23/8 17-19. Går du vidare i rekryteringsprocessen behöver även kunna delta på obligatoriska (obetalda) utbildningskvällar, se datum nedan. Utbildningarna hålls på vårt kontor i Hammarby Sjöstad.
Rekryteringskväll: 23/8 kl. 17-19
Grundutbildning: 30/8 kl. 17-21
Coachutbildning: 31/8 kl.17-21
Samtalsutbildning: 6/9 kl.17-19
Sista ansökningsdag är 8 augusti 2022.
Vid frågor, kontakta jobba@maskrosbarn.org. Skriv ”Fråga rekrytering” i ämnesraden.

Ansök nu

Familjebehandlare till Victoria behandlingscenter i Stockholm

Läs mer Jun 15
Arbetsbeskrivning
Vill du tillhöra en sammansvetsad grupp som ser styrkan i att samarbeta och dra nytta av varandras kunskaper och erfarenheter? Vill du få möjlighet till utveckling inom området och göra skillnad i din vardag? Då kan detta vara arbetsplatsen för dig.

Victoria behandlingscenter söker nu en familjebehandlare till verksamheten i Stockholm. 
Du fungerar som en trygg medarbetare och tillsammans med övriga kolleger jobbar du för god kvalitet i öppenvården.

Ansvarsområden
Arbetet består huvudsakligen av att med systemisk utgångspunkt bedriva familjebehandling med individens/familjens behov i fokus. För att uppnå ett gott resultat är alliansen och kvaliteten på relationen mellan familj och behandlar avgörande. För oss är de relationsbyggande och motivationsskapande arbetet centralt i allt förändringsarbete.
Vår metod bygger på evidensbaserad praktik, vilket innebär en medveten och systematisk användning av flera kunskapskällor vid val av insatser. Det handlar om att den professionelle väger samman sin egen expertis med bästa tillgängliga kunskap och den enskilde klientens situation, erfarenheter och önskemål vid beslut om insatsen.

Som behandlare i vår verksamhet ansvarar du för att planerar, strukturerar ditt arbete. Behandlingen bedrivs i konstellation med kollegor eller enskilt utifrån behov i det specifika uppdraget. Du bidrar också för affärsområdet öppenvårdens funktion och utveckling.
Samverkan är centrala delar i arbetet och arbetet bedrivs på såväl kontoret som i hemmiljö och andra platser som bedöms lämpliga utifrån familjens behov. Vid behov bedrivs arbetet även utanför ordinarie kontorstid, arbetstiden är förlagd under dagtid men kan förskjutas för att möta familjens enskilda behov. Vi sätter stort värde på värdskap, bemötande och samarbete.  

Kvalifikationer
Utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som vi bedömer som likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av familjebehandling och erfarenhet av samverkan med skola och andra relevanta aktörer. Meriterande är om du har steg 1 utbildning, annan typ av utbildning i, och erfarenhet av, familjeterapi eller likvärdiga metoder.
Du har körkort och egen bil. 

Som person är du ödmjuk och nyfiken, samt intresserad av omvärlden. Du är relationsskapande och har en hög grad av professionalitet. Du lägger stor vikt vid helheten, och har god förmåga att strukturera och formulera mål för behandlingen. Du är ödmjuk inför olika familjers levnadsomständigheter, och flexibel för att hitta framkomliga vägar. I arbetsgruppen bidrar du med din kunskap och ditt stöd, och du vågar även vara öppen med vilka områden du känner dig mindre säker inom. Du vill bidra till en arbetsplats med mycket arbetsglädje och har intresse av utveckling, ifrågasättande och att testa nya arbetssätt. Du är också intresserad av att aktivt ta del i gruppens fortsatta utveckling. 

Ansökan
Senaste ansökningsdag: 22-07-31. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag. Randstad Care ansvarar för rekryteringsprocessen men du blir anställd av Victoria behandlingscenter. För mer information om tjänsten eller för ett förutsättningslöst samtal  kontakta gärna: Pernilla Håkansson, rekryteringskonsult Randstad Care 070-1606446 alt. pernilla.hakansson@randstad.se 

Om företaget
Victoria behandlingscenter arbetar på uppdrag av socialtjänsten och erbjuder jour- och familjehem, kraftigt förstärkta familjehem, behandling i familj och öppenvårdsinsatser. Huvudkontoret ligger i Farsta nära Stockholms innerstad och vårt andra kontor i centrala Norrköping. I verksamheten finns nio anställda som arbetar med konsulentstödd jour-och familjehem och öppenvård insatser, sju stationerade i Stockholm och två i Norrköping.  Vi vill erbjuda den bästa möjliga insats enligt givna ramar, veta vad våra insatser leder till med familjerna, barnen och ungdomarna i fokus. På huvudkontoret sitter föreståndare, utvecklingschef och övrig administration.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Inspektionen För Vård och Omsorg

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Inspektionen För Vård och Omsorg .

IVO söker inspektör inom informationssäkerhet (Stockholm)

Säkerhetsansvarig, IT
Läs mer Jun 28
Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker inspektör med inriktning på informationssäkerhet för medverkan i vår tillsyn över hur vårdgivarna uppfyller kraven på säkerhetsåtgärder och incidentrapportering enligt NIS-regleringen.

IVO ansvarar för tillsyn över hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvårdspersonal, socialtjänst och verksamhet enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning

Avdelning Syd har ett nationellt samordningsuppdrag avseende tillsynen av hälso- och sjukvårdens informationssäkerhet. Tjänsten innebär placering vid någon av våra regionala avdelningar i landet.



Rollen som inspektör

Arbetet sker både enskilt och tillsammans i nationellt team med inspektörer med bakgrund inom informationssäkerhet och juridik. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta granskning och inspektioner av vårdgivares informationssäkerhet, göra bedömningar och delta i beslutsprocesser. Du ska utifrån ett patient- och brukarperspektiv och med vår tillsynspolicy i ryggen fokusera på vad som är angeläget för enskilda och för olika grupper av människor. Tillsynen ska präglas av tydlighet, trovärdighet, integritet och effektivitet samt utgå från den statliga värdegrunden. Resor i arbetet förekommer.


Kravprofil


• Akademisk utbildning inom data- eller systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget.
• Erfarenhet av arbete med it- och informationssäkerhetsfrågor
• Erfarenhet av projektarbete
• God kommunikativ förmåga både skriftligen och muntligen

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och har förmågan att effektivt prioritera och strukturera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Du har även en god analytisk förmåga, är noggrann och strukturerad och kan snabbt sätta dig in i komplexa frågeställningar. Vidare är du initiativtagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Det är av vikt att du är trygg i dina bedömningar och på ett konstruktivt sätt kan omsätta och beakta andras synpunkter och perspektiv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Meriterande


• God kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation
• Erfarenhet av en granskande roll som intern- eller externrevisor
• Erfarenhet av riskanalys inom IT
• Kunskap om regelverk såsom ISO27001, ITIL m.fl.
• Erfarenhet av projektledning
• Juridisk kompetens inom lagen om informationssäkerhet (LIS)
• Erfarenhet av tillsynsarbete

 

Vad kan IVO erbjuda dig?

 Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald. Anställningen är tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Tjänsten avser heltid med placering i någon av myndighetens regioner/avdelningar som finns i Umeå, Stockholm, Jönköping, Örebro, Göteborg och Malmö.

Det kommer att göras en bakgrundskontroll samt en registerkontroll på slutkandidaten.



Ansök senast 28 augusti 2022

Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som lockar dig i uppdraget och hur du tänker att du kan bidra. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Märk din ansökan med diarienummer 2.1.1- 22225/2022 och ansök senast 28 augusti 2022. 

I den här rekryteringsprocessen samarbetar IVO med Experis. För frågor om tjänsten vänligen kontakta nationell samordnare på IVO (kontaktuppgifter nedan) och för frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringskonsult Mats Andersson.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Vi undanber oss vänligen säljsamtal för ytterligare rekrytering och annonsering.

 

 


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Ansök nu

IVO söker analytiker med webbfokus

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 14
Vill du bidra till en god och säker vård och omsorg genom att analysera och visualisera myndighetens iakttagelser på ett tydligt, intressant och attraktivt sätt? IVO står inför en rad spännande utmaningar och bedriver sedan en tid ett omfattande utvecklingsarbete. Nu söker vi en analytiker med webbfokus till Kommunikationsenheten.

Ansvar och arbetsuppgifter

Att presentera fakta och statistik på ett enkelt och tydligt sätt med informationsgrafik är ett viktigt sätt för IVO att tillgängliggöra myndighetens iakttagelser. En del av utmaningen ligger därför i att förstå och visualisera statistik genom diagram och tabeller för att framhäva innehållet och göra informationen lättillgänglig.

Du kommer att ha ansvar för  utveckling, implementering och uppföljning av IVO:s arbete med att bli en mer tillgänglig och kommunikativ myndighet.  

I rollen ingår ansvar för att utveckla former för att presentera kunskap och fakta samt statistik för berörda målgrupper. Rollen är både analytisk och producerande. Ur stora datamängder ska du både kunna identifiera vad som ska kommuniceras och även hur budskap ska framföras för att målgruppen ska kunna hitta och ta till sig av informationen. Det är en förutsättning att ha ett tätt samarbete med Analysavdelningen. 

Som analytiker med webbfokus kommer du bland annat att:


• Producera löpande innehåll till webbplatsen med fokus på statistik, analys och grafik i nära samarbete med Analysavdelningen.
• Utveckla kvaliteten på IVO:s webbsidor och öka sökbarheten.
• Jobba med infografik
• Utveckla myndighetens statistical storytelling
• Visualisera komplex data och större mängder statistik på ett användarvänligt sätt

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant för arbetsuppgifterna
• Avancerad kunskap i Excel och mycket goda kunskaper i övriga Office-paketet
• Goda kunskaper om tillgänglighetsanpassning av grafik, dokument och rörligt innehåll i digitala kanaler
• Erfarenhet av analytiskt arbete där strukturering och presentation av stora informationsmängder ingått
• Goda kunskaper av att visualisera komplex data och större mängder statistik på ett användarvänligt sätt

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av att driva projekt
• Goda kunskaper om hur offentlig sektor styrs och organiseras

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. En förutsättning för att lyckas i arbetet är att du är en prestigelös lagspelare med god samarbetsförmåga. Du är en kreativ idéspruta som både är självgående och initiativtagande. Du är även ansvarstagande, att leverera i tid och med hög kvalitet är en självklarhet för dig.

Vi erbjuder

IVO är en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Du får möjligheten att tillsammans med dina kollegor bidra till vårt viktiga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm. 

Intervjuer sker löpande och vi kommer att använda oss av arbetsprover i rekryteringsprocessen.

Ansökan

Märk din ansökan med dnr 2.1.2-22794/2022. Sista ansökningsdag är 27 juni 2022.

Bifoga CV och ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som lockar dig i tjänsten och hur du tänker att du kan bidra. Betyg och andra handlingar tas med vid en eventuell intervju. 

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för annonseringsvägar och ytterligare rekrytering.




IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Ansök nu

IVO söker inspektörer för visstidsanställning

Förvaltningsjurist
Läs mer Jun 8
Trivs du med att arbeta i ett team med olika kompetenser och har viss erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete? Då kan du vara den vi söker! Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker utredare för anställning som inspektörer på avdelning öst i Stockholm. Avdelning öst bedriver tillsyn av verksamheter inom hälso- och sjukvård samt inom socialtjänst.

Rollen som inspektör

Du kommer att ingå i en tillsynsenhet där du som inspektör bidrar med din kompetens som utredare. Den huvudsakliga arbetsuppgiften består av att utreda och handlägga ansökningar om journalförstöring. Arbetet sker i team tillsammans med inspektörer som har hälso- och sjukvårdskompetens. Du kan också komma att handlägga andra ärendeslag där det även ingår att delta i både arbetsgrupper och projekt där din kompetens efterfrågas. I arbetet kommer du komma i kontakt med såväl vårdgivare/huvudmän/personal som allmänhet.

På IVO arbetar du alltid utifrån ett brukar- och patientperspektiv och med vår tillsynspolicy i ryggen för att fokusera på vad som är angeläget för enskilda och för olika grupper av människor. Om inte annat framgår av lag, förordning eller särskilt beslut från regeringen ska tillsynen vara riskbaserad och granska det som är väsentligt. Tillsynen ska präglas av tydlighet, trovärdighet, integritet och effektivitet samt utgå från den statliga värdegrunden.

Vi söker dig som har


• Jur.kand/juristexamen
• viss aktuell erfarenhet av utredningsarbete, gärna inom offentlig förvaltning
• God och aktuell IT- och datorvana
• Mycket goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Som inspektör ska du kunna arbeta självständigt och ha förmåga att effektivt prioritera och strukturera flera olika arbetsuppgifter inom olika ämnesområden samtidigt. Du ska ha en god analytisk förmåga, vara noggrann och strukturerad och snabbt kunna sätta dig in komplexa frågeställningar. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara trygg i dina beslut och på ett konstruktivt sätt kunna omsätta och beakta andras synpunkter och perspektiv. Du kommunicerar resultatet på ett tydligt och förtroendeingivande sätt, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har


• Erfarenhet av lagstiftning inom hälso- och sjukvård
• Erfarenhet av sekretesslagstiftning

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Tjänsten är visstidsanställning till och med 31 december 2022. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Ansök senast 26 juni 2022

Vi vill att du ansöker genom att bifoga CV samt ett personligt brev där du beskriver varför du passar för tjänsten. Märk din ansökan med dnr 2.1.1-22177/2022. Sista ansökningsdag är 26 juni 2022. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten kontakta enhetschef Birgit Rengren Borgersen. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Ansök nu

IVO söker administratörer

Administrativ assistent
Läs mer Jun 8
Inspektionen för vård och omsorg söker två administratörer för visstidsanställning med uppgift att ge administrativt stöd i handläggning av ärenden.

Vi söker dig som trivs med administrativt arbete och vill bidra i utvecklingen av IVO:s verksamhet. Tjänsten är placerad vid avdelning öst i Stockholm. Du kommer att ingå i avdelningens administratörsgrupp där övriga administrativa uppgifter på avdelningen fördelas.

Arbetet går ut på att stötta inspektörerna med administrativa uppgifter, hantera dokument och registrera ärenden i myndighetens ärendehanteringssystem. Det ingår även att begära, hantera och kommunicera handlingar från vårdgivare och andra myndigheter, samt hantera uppgifter från ärendesystemet som blir underlag för myndighetens riskbaserade tillsyn. Dessutom ingår bl.a. att bevaka ärenden, avsluta vissa typer av ärenden samt skicka påminnelser och skriva minnesanteckningar från möten.

Vi söker dig som har


• Lämplig eftergymnasial utbildning
• Minst ett års aktuell erfarenhet inom administration i offentlig förvaltning
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt
• God och aktuell IT- och datavana (ex. Office)
• Erfarenhet av handläggning i moderna dokument- och ärendehanteringssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med god initiativ- och problemlösningsförmåga. Du behöver vara mycket strukturerad, noggrann, effektiv, självständig samt har ett sinne för detaljer. Du är prestigelös och arbetar med ett serviceinriktat förhållningssätt, samt med en förmåga till flexibilitet att utföra nya arbetsuppgifter, arbetssätt och metoder. Du har även en god förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och trivs med att arbeta självständigt såväl som i team. Vidare ser vi också att det är viktigt att du är utvecklingsinriktad då avdelningen är inne i ett förändringsarbete.

Det är meriterande om du har


• Erfarenhet av administrativt arbete som rör juridik eller hälso- och sjukvård
• Erfarenhet av att utveckla administrativa arbetsformer vid digitalisering
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• Viss kunskap om sjukvårdens organisation i Region Stockholm

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.  IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Tjänsten är en visstidsanställning, heltid, till och med den 31 december 2022. Placering i Stockholm. Tillträde snarast möjligt.

Ansök senast 22 juni 2022

Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver varför du tror att du är rätt person för tjänsten du söker. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Märk din ansökan med dnr 2.1.1-22178/2022.

Har du frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Frida Tamker.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Ansök nu

Jurister till Rättsenheten, vikariat

Föredragande/Beredningsjurist
Läs mer Jun 1
Inspektionen för vård och omsorg (IVO), söker erfarna jurister till rättsenheten.

IVO söker dig som är utvecklingsinriktad och vill bidra med din kompetens i arbetet för en säkrare vård och omsorg. IVO har påbörjat ett arbete med en strategisk inriktning för att nå ett ökat genomslag i arbetet för en god och säker vård och omsorg. Som medarbetare på rättsenheten kommer du delta i arbetet med att utveckla myndighetens rättstillämpning med målet att åstadkomma större nytta för patienter och brukare.

Rättsenheten stödjer myndighetens samtliga verksamheter i juridiska frågor och har det övergripande och samordnande verksamhetsansvaret för rättssäkerhet, regelefterlevnad och enhetlighet i myndighetens ärenden och beslut. Rättsenheten ansvarar även för myndighetens arkivarbete, dataskyddsarbete, informationssäkerhetsarbete och visselblåsarfunktion. I rättsenhetens arbete ingår frågor med koppling till att hämta in, lagra och bearbeta data samt rättsliga frågor av principiell betydelse för hela myndigheten.

Du kommer att vara ett stöd både internt och externt i frågor kring lagstiftningen och du kommer att arbeta med att ta fram juridiska underlag för beslut. Du kommer också att delta i både avdelnings- och myndighetsövergripande projekt där din kompetens efterfrågas.

Kvalifikationer


• Jur.kand/juristexamen
• Flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete inom ett eller flera rättsområden som är relevanta för myndighetens uppdrag

Utöver din formella kompetens ser vi att du i rollen som jurist ska du kunna arbeta självständigt och ha förmågan att effektivt prioritera och strukturera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Du ska ha en god analytisk förmåga, vara lösningsinriktad och ha ett konsultativt förhållningssätt. Du är noggrann och strukturerad, men också flexibel och har förmåga att snabbt sätta dig in komplexa frågeställningar.

Din vilja och förmåga att samarbeta med andra är en förutsättning för uppdraget. Vidare ser vi att du är trygg i dina ställningstaganden och att du på ett konstruktivt sätt kan omsätta och beakta andras synpunkter och perspektiv. Du kommunicerar resultatet på ett tydligt och förtroendeingivande sätt, både muntligt och skriftligt. Du ska ha förmåga att sammanställa ofta komplex information på ett begripligt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har:


• Notariemeritering
• Erfarenhet av författningsarbete
• Processvana från domstol
• Erfarenhet av utvecklingsarbete
• Erfarenhet av arbete med tillsyn eller tillståndsprövning
• Erfarenhet av kvalificerat arbete med sekretess- och dataskyddslagstiftning

IVO erbjuder

Vi erbjuder ett meningsfullt och självständigt arbete i en kunskapsorganisation. Du arbetar i en dynamisk och stimulerande miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till att göra vården och omsorgen säkrare och bättre. Du får möjlighet att bidra med kunskap och lärande, ta stort eget ansvar och utvecklas. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningarna är två vikariat med tillträde så snart möjligt enligt överenskommelse. Tjänsterna avser heltid med placering i Stockholm eller på en av IVO:s andra tjänsteställen. Resor i tjänsten kan förekomma. Det ena vikariatet är t.o.m 31 december 2022 och det andra vikariatet är t.o.m. 31 augusti 2023.

Ansökan

Märk din ansökan med dnr 2.1.1-20780/2022. Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är den 20 juni 2022.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering eller annonseringshjälp.


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Ansök nu