Stockholm: IT-samordnare till Bäckahagens skola

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-samordnare till Bäckahagens skola i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Vår fina skola växer så det knakar.

Vi utbildar cirka 720 elever från förskoleklass till årskurs 9. Vi har även en introduktionsgrupp som arbetar intensivt med nybörjarsvenska i årskurs 7–9. Vi har många roliga arbetssätt på gång inom till exempel IKT och idrott och hälsa samt vår satsning ”Hjärna rörelse” som vi är speciellt stolta över.

Vår språkpolicy, våra pedagogiska planeringar och vår Bäcka-lektion genomsyrar alla ämnen och elevgrupper. Skolan har för närvarande 9st. förstelärare inom SV/SVA, Matematik, ledarskap och betyg och bedömning. Vi har ett inkluderande förhållningssätt och hoppas att du, liksom oss, har höga förväntningar på vår skola, våra elever och på samtliga arbetskamrater. Vi vill att du delar vår värdegrund ”Trygghet, Kunskap och Framtidstro”. Tillsammans med våra elever och deras föräldrar är ”Vi Vår Skola”. Skolan kommer inom kort öppna upp en ny matsal samt tillhörande kök och det planeras likaså för en renovering av samtliga lokaler. Vi brinner för undervisning och lärande och arbetar ständigt för att förbättra oss genom att mäta, analysera och åtgärda. Vi ser fram emot att du söker denna tjänst hos oss.



Arbetsbeskrivning
Du kommer i rollen som IT-samordnare ansvara, i samråd med skolans pedagoger, skolledning och övrig personal för skolans övergripande IT-utveckling och IT-miljö. Du identifierar utvecklingsområden och arbetar för att hitta förbättringar och nya idéer. Du ansvarar för skolans behovsanalys, beställning och utrullning vid IT-upphandlingar, installationer och ominstallationer samt ansvarar för eventuella pilotprojekt och projektleder införande av nya system. Du är ansvarig för hantering av skolans kamerasystem.
Tillsammans med ansvariga pedagoger utreder du skolans digitala behov och kommer med förslag relaterat till licenser och hårdvara. Du håller dig uppdaterad och ansvarar för frågor gällande personuppgiftsfrågor, informationssäkerhet, avtal regelverk, policys och riktlinjer.
Du kommunicerar, samverkar och stödjer elever, personal och skolledning i skolans digitaliseringsarbete och stöttar organisationen i olika typer av användarfrågor, som supportärenden, konto- och behörighetshantering, tjänstekortshantering, lösenordsbyte och inloggningsfrågor. Du är även verksamhetens primära kontaktperson för leverantörer och IKT-enheten i IT-relaterade frågor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• god teknisk kompetens som kan styrkas genom relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet
• god kännedom om och förståelse för den pedagogiska verksamheten och dess behov
• god kompetens när det gäller att hantera webbplatser, molntjänster och sociala medier.


Du tar egna initiativ och strukturerar arbetsuppgifter genom planering och prioritering samt håller deadlines. Du klarar av att hantera varierande arbetsuppgifter med periodvis hög arbetsbelastning och arbetstempo vid t.ex skolstart, terminsslut och när digitala enheter ska bytas ut.


Som person ser vi gärna att du är driven, strukturerad och kan arbeta både självständigt och i team. Du är lösningsorienterad, utan att ta genvägar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och behärskar svenska och engelska språket väl i både i tal och i skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Övrigt
I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och 30 gymnasieskolor med olika inriktningar.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som IT-samordnare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som IT-samordnare.

UX and Scrum master

Läs mer Jun 7
At Viaplay, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, TV channels and production companies. From live sports and films to music and our own original shows, our purpose is to tell stories, touch lives and expand worlds. We’re now launching our Viaplay streaming service in a wide range of new markets and aiming to become the international streaming challenger. As a Nordic company with a global perspective and clear values, we’re looking for the best people to join us on our journey.

If this sounds like an opportunity you’re interested in, we’re now looking for a UX/UI and Scrum master for our Radio organisation to strengthen the team, during parental leave, in our office in Stockholm. The position is a temporary cover from 2022-08-08 until 2023-02-24. We follow a hybrid model of working, allowing you to combine work from home with work at the office.

The position
As a project manager you will be part of a development team where you will work on coordinating and managing the development of Viaplay Group Radios streaming platforms (IOS, Android and Web) and internal support systems. Together with our digital team you’ll be creating top listening experiences for our users.

What we are looking for
Ideal candidates meet the following requirements:

- Experience in agile project management
- Organized and analytical
- Excellent cooperation and communication skills
- Fluent in English


Additional skills in the following tools and technologies is a plus:

- Manual and automated app testing
- UI/UX
- Audio applications
- WordPress
- Laravel
- Google analytics


What we offer you
We are a company that prioritises people over everything else - from every single employee to every single one of our millions of customers. What unites us all at Viaplay Group is our passion to create meaningful moments and evoke emotions with our content.

The essence of our values is defined by the beat we all have pulsing inside us. Defined by our people. Defined by the boundless passion we all share at Viaplay Group. Defined by how we inspire everyone around us, letting them feel that powerful, energising beat.

Bravery, Equality, Appreciation and Trust are our Viaplay Group values - and together, they form a powerful BEAT.

It’s time to hit play
If this feels like your kind of challenge, please apply and attach your CV and cover letter through our career page (https://careers.viaplaygroup.com/). We do not accept applications through email. Applications are handled ongoing. We encourage you to apply as soon as possible to ensure your application is included in the process. If you have any questions, please don’t hesitate to contact our recruiter Mathias.

Viaplay Group AB (publ.) (https://www.viaplaygroup.com/) is committed to equality and diversity and we welcome applications from all qualified individuals regardless of ethnicity, religion, age, gender, sexual orientation, disability, and marital status. We want to make sure your recruitment experience is the best it can be - so, if you’re selected for an interview, please let us know if there are any adjustments we can make that would be helpful for you.

Viaplay Group AB (publ.) is a leading entertainment provider. We entertain millions of people every day with our streaming services, TV channels and radio stations, and our production companies create content that is experienced around the world. We make life more entertaining by telling stories, touching lives and expanding worlds - from live sports, movies and series to music and original shows. Headquartered in Stockholm, Viaplay Group is listed on Nasdaq Stockholm (‘VPLAY A’ and ‘VPLAY B’).

Ansök nu

Teknisk Koordinator

Läs mer Mar 18
VAD SÖKER VI

Vi söker en teknisk koordinator/projektledare som ska driva förändringar inom Skandias Digitala arbetsplats. Skandia har sedan 2020 outsourcat leveransen av Digital arbetsplats. Inom området finns en framtagen roadmap som innebär att vi kommer driva mycket förändringsarbete både internt och mot extern leverantör. Vi förväntar oss att du har en djup och bred kunskap inom hela Digitala arbetsplatsområdet. Det är en operativ roll där vi ser att du har ambition och drivkraft att driva uppdrag från idé till genomförande.

DIN VARDAG
Som teknisk koordinator/projektledare inom Digitala arbetsplatsen kommer du driva uppdrag och mindre projekt inom Skandias Digitala arbetsplats. Ansvaret innefattar att koordinera uppdrag/mindre projekt internt samt kravställa mot externa leverantörer som finns inom området. Du samverkar dels med IT arbetsplatstekniker, tekniker för avgränsande områden samt med vår verksamhet i tillämpningsfrågor. Du kan kommunicera både högt och lågt med styrgrupp, tekniker, ServiceDesk samt andra viktiga intressenter. I och med att Skandia genomgår en förändringsresa är det viktigt att både erfarenhet av den mer traditionella IT Arbetsplatsinfrastrukturen samt även de molnbaserade lösningarna.



VEM ÄR DU?
För att lyckas som måste du vara en driven person med stor lyhördhet. Du bör vara van att navigera i olika forum med olika typer av intressenter. Prestigelöshet är en av de egenskaper som skapar förutsättningar att lyckas. Du behöver vara van att stå upp för dina lösningar och kunna förankra dina idéer i organisationen. Du behöver kunna omformulera det komplexa till något mer enkelt för att alla ska förstå. Du behöver dessutom ha förmågan att se helheten, samt bedöma och ta fram planer och beslutsunderlag för hur vi iterativt tar oss vidare och når slutmålet. Förändringar och möjligheter är en drivkraft hos dig. Dessutom bör du ha ett brinnande intresse för att dela med dig av dina erfarenheter. Stötta och hjälpa människor är ett naturligt inslag i din vardag.

Din erfarenhet:

- Teknisk erfarenhet av M365
- Teknisk erfarenhet av Windows klient hantering inom Digital Arbetsplats (SCCM/Intune)
- Kännedom om Citrix


Utöver det är det meriterande om du har:

- Erfarenhet av koordinering av uppdrag/mindre projekt inom Digital arbetsplats
- Erfarenhet av att kravställa mot extern leverantör


Personliga egenskaper


- Strukturerad
- Driven
- Kommunikativ
- Självgående


Passar vi dig?
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

Ansök nu

Datasamordnare till Tunnelbanan

Läs mer Mar 11
Vi söker en datasamordnare till Tunnelbanan.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Funktionen Teknisk dokumentation inom gruppen Tekniksystem på sektion Infrastruktur BESTTA har en varaktigt hög arbetsbelastning orsakad av att det tillkommer stora mängder ny dokumentation från Förvaltning för utbyggd tunnelbana (FUT), utbyggnaden av Tvärbanan, Roslagbanans ombyggnad, övriga projekt som avdelningen Investeringsprojekt (IP) bedriver samt från reinvesteringar/förändringar som genomförs inom sektionen Infrastruktur BESTTA.

Gruppen behöver nu förstärkning av en erfaren datasamordnare som har kunskap och erfarenhet av CAD och gärna av FME.

Du kommer att stötta internt och externt på Trafikförvaltningen i frågor som rör dokumenthantering (textdokument, CAD-filer och ritningar) och säkerhetsställer att digitala verktyg/program används enligt gällande arbetsmetodik samt att befintliga arbetssätt utvecklas, förankras och används i projekten. Du medverkar även vid uppföljning av ställda krav och granskning av dokumentation i samband med leveranser.

Som data-/informationssamordnare är det en fördel om du är utåtriktad och strukturerad. Vidare ser vi gärna att du som söker är noggrann och lättlärd, har en god prioriteringsförmåga samt kunna vara flexibel i hanteringen av dina arbetsuppgifter. Du ska ha en god kommunikativ förmåga i tal och skrift då du hanterar förfrågningar inom och utom organisationen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att följa och skapa rutiner och processer då vi är i en utvecklingsfas just nu.

Krav

Civil- eller högskoleingenjörsexamen eller likvärdig utbildning. Gärna inom samhällsbyggnadsrelaterat område och/eller datahantering

Erfarenhet av arbete som data-/informationssamordnare från minst 3 tidigare projekt

Mellan 4-8 års arbetslivserfarenhet som datasamordnare

Minst 1 års erfarenhet av arbete med CAD

Erfarenhet från minst 2 infrastrukturprojekt (väg el järnväg)

Meriterande

1 års erfarenhet av arbete med FME-script

Erfarenhet av projekteringsarbete från minst 1 projekt

Erfarenhet från 1 tidigare projekt att ha arbetat i komplexa bygg- och anläggningsprojekt

Erfarenhet av att ha arbetat med BIM/AIM-modeller från 1 tidigare projekt

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

IT-utvecklingsledare till BDO

Läs mer Mar 4
Vilka är vi?

BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder tjänster inom revision, löneadministration, ekonomisk rådgivning, skatterådgivning. Vi fortsätter nu att satsa mycket på vår tekniska utveckling för att möta branschens omställning. Vårt mål är att vara ledande på våra marknader och vi tror på att konkurrenskraften ligger i att vara i framkant kring den tekniska utvecklingen. Därför söker vi nu en IT-utvecklingsledare till ett av våra största affärsområden Revision. Placering för rollen kan vara antingen Stockholm eller Göteborg.

Vi på BDO erbjuder dig ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt - trevliga kollegor!



Om rollen

Du kommer att leda den tekniska vidareutvecklingen inom affärsområdet revision. Hela tiden med fokus på att vi bibehåller stabilitet, kontinuitet och hög säkerhet. I rollen kommer du driva den tekniska operativa agendan där du har ett helhetsperspektiv på att löpande förbättra processerna och IT-tjänsterna inom området. Du kommer även hantera flera tekniska plattformar och applikationer samtidigt, där vi bland annat är Microsoft partner vilket kommer innebära mycket arbete i Azure miljön. Du har en nyckelroll med stort mandat och utrymme att driva, utveckla och leda arbetet framåt och i rätt riktning tillsammans med affärsområdeschefen.



Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:

- Teknisk behov- och kravanalys
- Tekniska implementationer
- Teknisk design och arkitektur
- Teknisk rådgivning och vägledning till verksamheten


- Löpande rapportering av status pågående leveranser



Vem är du?

Vi tror att du har en bred erfarenhet inom tekniskt behov- och kravanalys och att du har arbetat med en hel del olika applikationer. Du har erfarenhet eller egenskaper inom projektledning och kan driva den tekniska agendan framåt genom dessa. Du kan även prioritera och argumentera för olika tekniska lösningar efter vårt behov gentemot beställare internt. Rent tekniskt så behöver du ha erfarenhet inom:

- Microsoft Azure, M365 E5, Power Platform

- Integrationer
- 3e parts SaaS-tjänster
- God erfarenhet inom ITIL, PM3, Lean IT eller scrum
- Goda kunskaper i svenska samt engelska, tal och skrift




Känner du dig redo att skicka in en ansökan?

Sök redan nu genom att klicka på ”Skicka ansökan”. Vid frågor är du välkommen att kontakta Nike Norberg-Vanhove på nike.norberg-vanhove@ants.se

- Start: Snarast möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid
- Omfattning:?Heltid
- Ort:?Göteborg alternativt Stockholm




Läs mer om BDO som företag? här (https://www.bdo.se/sv-se/om-oss)!



Vi gör bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater.

https://www.bdo.se/getmedia/904738a6-e74c-4d4d-b817-8c36b74f4db3/Integritetspolicy-for-jobbsokande.pdf.aspx)?kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Ansök nu

Tjänsteområdesledare/RTE för Plattformsleveransen

Läs mer Jun 23
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 388 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 900 000 fondbyten och skickar ut 7,9 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1600 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder. Vi gör pensioner enklare!

Pensionsmyndigheten ligger i framkant med att prova tekniska innovationer och vår IT-avdelning har en framskjuten plats inom myndigheten. Du kan se fram emot att arbeta i en dynamisk och omväxlande miljö, med kunniga och engagerade medarbetare. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en miljö präglad av stort driv och hög ambitionsnivå, samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv.

Pensionsmyndighetens IT-avdelning utvecklar och underhåller de IT-system som är nödvändiga för myndighetens kärnverksamhet, såsom webbapplikationer, ärendehantering och finansiella system för premiepensionen. På Pensionsmyndigheten pågår en lean-agil transformation där vi går från att ha en projekt- och en förvaltningsportfölj till att bedriva IT-utveckling i agila tåg.

För att samarbetet med våra intressenter ska löpa på så bra som möjligt jobbar vi med ständiga förbättringar avseende vårat arbetssätt inom enheten Drift och infrastruktur där ett av dessa initiativ ryms inom det vi benämner Plattformen.

Plattformen innefattar de tjänster, system och komponenter som är basen för att möjliggöra en leverans av stabil och säker IT-produktion. Plattformen innefattar också miljöer för IT-utveckling och dess värdeleverans och är grunden för att kunna leverera olika typer av tjänster till användare och kunder.

I plattformen ingår information, tekniska lösningar, personal, processer, arbetssätt, partners, leverantörer, ekonomi samt styrning och uppföljning. Den ska också vara ett stöd i resan mot myndighetens framtidsbild och ett automatiserat och flödesoptimerat arbetssätt. I Plattformen jobbar ca 60 personer.

IT-avdelningen består idag av ca 350 medarbetare och växer kraftigt för att möjliggöra genomförandet av pensionsgruppens överenskommelse om långsiktigt höjda och trygga pensioner. För oss inom IT innebär detta nyutveckling, under många år framöver, av ett flertal nya pensionsförmånssystem med den senaste tekniken och arbetssätt. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en miljö präglad av stort driv och hög ambitionsnivå samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv. Vi erbjuder möjlighet att arbeta hybrid.

Vår vision är att leverera bäst IT för Sverige.





Plattformens arbete leds av en funktion som vi kallar för Plattformsledning där rollen som tjänsteområdesledare/RTE ingår. Som tjänsteområdesledare/RTE för Plattform ges du stora möjligheter att vara med och påverka rollens innehåll och de nya arbetssätten i en tid av stora förändringar kring vår teknik och våra arbetssätt. Vårt arbetssätt präglas av lean-agila principer i vår strävan att leverera en stabil Plattform där vi hela tiden behöver balansera mellan mer utvecklingsnära behov och förvaltningsnära uppgifter. Tjänsteområdesledaren/RTEn jobbar nära teamen i Plattformen och agerar ofta talesperson för Plattformen, såväl inom Plattformen som med alla dess intressenter.

Exempel på arbetsuppgifter är:
? facilitera och kvalitetssäkra Plattformens forum och samverkansformer
? coacha andra i Plattformens arbetssätt
? facilitera beredningsarbetet med tjänsternas olika intressenter
? kontinuerligt utvärdera och förbättra leverans- och utvecklingsmodellen
? följa upp, eskalera och röja hinder för teamen
? följa upp beroenden mot andra initiativ både gällande utveckling och förvaltning


Utbildning och erfarenhet:
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
? akademisk utbildning inom teknik
? erfarenhet av att jobba med agila arbetssätt, gärna i roller som RTE eller Scrum Master
? erfarenhet av att leda förändring av arbetssätt
? erfarenhet av att sätta upp mätetal, nyckeltal och tillhörande mål
? erfarenhet av att coacha såväl team som individ
Det är meriterande om du också har:
? certifieringar inom SAFe såsom SAFe Program Consultant eller SAFe RTE
? erfarenhet av flera ramverk, metoder och ?best-practices?
? erfarenhet av att ha utvecklat verksamhet med ITIL som bas
? erfarenhet av att jobba med agila arbetssätt inom drift och infrastruktur

All dokumentation sker på svenska varför det är viktigt att du behärskar svenska språket väl.


Egenskaper:
För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar att arbeta i team, men också att samverka brett med många kontaktytor inom och utanför din egen organisation.

Rollen innebär en hög grad av frihet och vi förväntar oss att du tar ansvar, är nyfiken på nya lösningar och har en stark drivkraft att få saker gjorda. Du har även analytisk förmåga, vilket innebär att du kan snabbt skapa dig en överblick kring ditt arbete och göra relevanta prioriteringar.

Du är kommunikativ och har en pedagogisk förmåga som gör att du har lätt för att förmedla ett budskap så att mottagaren förstår. Du har också en vilja att vara delaktig i förändringsarbete och skapa förutsättningar för nya arbetssätt och metoder.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning om 6 månader.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. IT-avdelningen driver sedan en tid tillbaka ett initiativ för att öka medvetandegrad och fokus på jämställdhet.




För mer information:
För mer information kontakta:
Gruppchef Anna Werius: 0722-10 24 67 eller anna.werius@pensionsmyndigheten.se (semester tom 15 augusti)

Fackliga representanter:
Liv Berntsson Saco, tel. 010-454 34 19 (semester v 28-32)
Helena Blomkvist, ST, tel. 010-454 28 53 (semester v 31-34)

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

Teckenspråkskunnig ledsagare till manlig brukare

Ledsagare
Läs mer Jun 27
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Arbetsplatsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta som ledsagare 8 timmar i månaden.

Uppdraget innebär att du är ledsagare till en manlig brukare som är döv och använder sig av teckenspråk i sin kommunikation. Som ledsagare på Assistansenheten i Skärholmen blir du inbjuden att delta i regelbundna arbetsplatsmöten, du får stöd och arbetsledning från enheten.

Arbetsbeskrivning
Ledsagning sker främst kvällar och helger enligt överenskommelse med brukaren. Du och brukaren utför fritids -och sociala aktiviteter enligt brukarens önskemål.
Du och kunden träffas alltid innan, så att du har möjlighet att bestämma dig om du vill ha uppdraget. Detsamma gäller naturligtvis för kunden.



Kvalifikationer
Du ska kunna teckenspråk.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med människor och/eller personer med funktionsnedsättning. Du bör ha intresse för att arbeta med människor och kunna arbeta självständigt. Du ska kunna göra dig väl förstådd på svenska i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom vård och omsorg. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Du kommer att dokumentera det du gör med brukaren i vårt dokumentationssystem. Du kommer att få en grundläggande genomgång om hur du dokumenterar. När du dokumenterar så finns alltid hjälp att tillgå.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Fritidsledare, timvikarier vid behov

Fritidsledare
Läs mer Jun 20
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.

Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.

Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.



Stockholms Stad, Hässelby-Vällingby SDF, Enheten för parklek och fritid

Känner du ett stort engagemang och glädje i att få arbeta tillsammans med ungdomar? Verksamheten i Hässelby-Vällingby växer och därför vill vi välkomna nya kollegor som gillar att arbeta utvecklingsorienterat.

Om du motiveras av att arbeta för att besökarna på fritidsgårdarna ska känna sig välkomna, delaktiga och trygga är det här en roll för dig. Varmt välkommen med din ansökan. 

Arbetsplatsbeskrivning

Enheten för parklek och fritid och vänder sig till barn och ungdomar mellan 0-17 år som bor i Hässelby-Vällingby stadsdel. Enheten verkar för att alla barn och unga ska ha rätt till en meningsfull fritid och tillgång till trygga och jämställda mötesplatser.  Enhetens verksamhetsområden omfattar fritidsgårdar och parklekar i Hässelby-Vällingby.

Fritidsverksamheten vänder sig i första hand till barn och ungdomar mellan 10-17 år. Fritiden består idag av 23 fritidsledare och vi rekryterar för att bli flera. Fritidsledarna arbetar tillsammans på tre fritidsgårdar och fyra parklekar. Inom fritiden pågår utvecklingsarbete inom våldsprevention i syfte att barn och unga ska ha trygga fritidsarenor.

Vi söker nu engagerade och utvecklingsorienterade fritidsledare för timvikariat vid behov till våra fritidsverksamheter.

Arbetsbeskrivning

Alla som besöker våra fritidsgårdar ska känna sig välkomna, delaktiga och trygga. Som fritidsledare arbetar du med att erbjuda unga en attraktiv fritidsverksamhet. Du ska tillsammans med unga och övriga medarbetare planera, genomföra och utvärdera aktiviteter. Hos oss har alla barn och unga en viktig roll i verksamhetens utveckling! Arbetet kommer att ske under kvällar och helger och det är därför viktigt att du trivs med det. Samverkan med lokal aktörer så som föreningsliv, skolor och andra funktioner stadsdelsförvaltningen sker dagligen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

- Med gymnasieutbildning
- Meriterande om du:
• har en fritidsledarutbildning
• är utbildad fritidspedagog
• har en pedagogisk utbildning för arbete med unga som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
•tidigare har arbetat med ungdomar och gärna med erfarenhet att hålla i gruppaktiviteter med ungdomar, tex inom öppen fritidsverksamhet eller inom föreningslivet.

   Vem är du?
• Ser unga som en resurs i samhället
• Tar initiativ
• Lyssnar in ungdomar och har goda kunskaper om fritidsverksamhet
• Står upp för jämställdhet

Då vi har ett omfattande arbete med att skapa jämställda och tillgängliga fritidsgårdar behöver du ha kunskaper i jämställdhet-, genus-, normkritik och HBTQ-frågor. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av våldspreventivt arbete.

Vi tror att du är en person som känner stort engagemang och glädje i att få arbeta tillsammans med ungdomar. Du är trygg i dig själv och uppvisar en hög grad av personlig mognad och självkännedom. I ditt arbetssätt är du strukturerad, ordningsam och tar egna initiativ och kommer gärna med utvecklingsförslag.

Innan anställning blir aktuell kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras.

Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är timvikarie vid behov. 

 

 

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Kock till Bromstensskolan

Kock, storhushåll
Läs mer Jun 29
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Bromstensskolan är en F-åk 6 skola med tre parallella klasser i alla årskurser.

Skolan ligger i Bromsten, Spånga. På skolan går ca 500 elever och den är också en arbetsplats för 80 engagerade och drivna vuxna.

Den äldsta byggnaden på Bromstensskolan är mer än 100 år gammal och den omgivande skolgården erbjuder möjligheter både till olika bollspel, lek, undervisning och rekreation. Skolan ligger inom gångavstånd från Bromstens IP och skogen. På Bromstensskolan arbetar vi i arbetslag. Tillsammans kompletterar personalen varandra kompetensmässigt för att våra elever ska nå sina mål i skolan. På Bromstensskolan vill vi att både elever och vuxna trivs. Vi har ambitiösa medarbetare och glada barn. Bromstensskolan ska vara den bästa skolan för alla våra elever.

Lägg till länk till skolan. http://Bromstenssskolan.stockholm.se

Arbetsbeskrivning
Du kommer i rollen som kock dagligen arbeta med att förbereda och tillaga lunch till skolans elever och skolpersonal tillsammans med övrig personal i skolrestaurangen. Som kock deltar du även i arbetet med planering av meny, beställningar och specialkost. Du tar emot leveranser och ansvarar för att köket är i god ordning. Du kommer även utföra egenkontroll, disk och upplockning av matvaror.

Maten som serveras i skolrestaurangen ska alltid vara, god, tilltalande, modern, nyttig. Tillsammans arbetar vi för att minska matsvinnet, höja andelen ekologiskt och utveckla skolmåltiden. Skolmaten är viktig för att eleverna ska få en bra skoldag och skolresultat. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en gymnasieexamen från livsmedelsprogrammet eller motsvarande kompetens och har erfarenhet från att arbeta i storkök.

3-4 års erfarenhet av arbete i storkök/restaurang är en förutsättning för att lyckas i rollen som kock. God datorvana är ett krav.


För att lyckas i rollen som kock krävs det att du är organiserad, stresstålig och tycker om att arbeta strukturerat. Du har en hög arbetsmoral och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Det är viktigt att du ser och bemöter medarbetare och matgäster på ett trevligt och professionellt vis. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
 
Vi söker dig, kock som har ett öppet sinne för nytänk. Bromstensskolan strävar efter att laga all mat från grunden så det är viktigt att du delar vårt mål.  Som kock på Bromstensskolan behöver du ha ett prestigelöst förhållningssätt och mycket lätt för samarbete och du obehindrat rör dig mellan kökets olika arbetsstationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urvalsarbetet sker löpande. Interjuver kommer att påbörjas i augusti. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Övrigt
I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och 30 gymnasieskolor med olika inriktningar. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Bibliotekarie med inriktning barn på fritiden

Bibliotekarie
Läs mer Jun 28
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Bibliotekarie med inriktning barn på fritiden
Vill du driva och utveckla bibliotekets verksamheter mot barn och unga på deras fritid? Har du idéer och tankar om läsfrämjande aktiviteter? Gillar du att driva och utveckla samarbeten? Då kan det vara dig vi söker.

Stockholms stadsbibliotek söker nu en bibliotekarie med inriktning mot barn och unga på fritiden till Hässelby-Vällingby-Brommaenheten. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering på Hässelby villastads bibliotek. Start första september eller enligt överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som med lyhördhet för våra prioriterade gruppers behov - främst barn och unga - vill arbeta med att driva, utveckla och anpassa verksamhet och tjänster utifrån deras behov.

Du har förmågan att profilera våra bibliotek med hjälp av läsfrämjande, pedagogisk och kreativ verksamhet. Du är nyfiken, omvärldsbevakande, språkintresserad och gärna flerspråkig. Du kan bidra till att fortsatt utveckla våra bibliotek till mötesplatser för kultur. 

Din uppgift blir att tillsammans med kollegorna i arbetslaget bygga verksamhet och utveckla bibliotekens erbjudande och arbetssätt gentemot användare, främst mot barn på fritiden. Du kan koppla samman berättelser av skilda slag med skapande uttryck i olika former, både analogt och digitalt. Du är påhittig och kreativ och har en utpräglad förmåga och vilja att samarbeta. Din pedagogiska förmåga är god och du och trivs med att möta barn i olika åldrar. Du vill arbeta utåtriktat i dialog med skolor, fritidsgårdar, föräldrar och andra samarbetspartners.

Tillsammans med kollegor kommer du dagligen möta, vägleda och hjälpa Stockholms stadsbiblioteks användare. I dina uppgifter ingår även bemanning och arbete med bibliotekets medier.

Vilka är vi?
Stockholms stadsbibliotek har verksamhet över hela Stockholm. Här arbetar ca 350 personer på ett 40-tal stadsdelsbibliotek, en nationell mångspråkig lånecentral, sjukhus och andra vårdinstitutioner. Du kommer till en biblioteksorganisation i stark utveckling och med goda utvecklingsmöjligheter för den enskilde medarbetaren.

Enheten Hässelby-Vällingby/Bromma består av sex bibliotek – Alvik, Blackeberg, Brommaplan, Hässelby gård, Hässelby villastad och Vällingby. På enheten arbetar 29 medarbetare.

Hässelby villastads bibliotek är ett mindre bibliotek beläget i Åkermyntas köpcentrum. Du kommer att ingå i ett lokalt arbetslag med ytterligare en bibliotekarie med inriktning mot barn och en annan med inriktning mot vuxna. I tjänsten ingår regelbundet samarbete med alla bibliotek i enheten. En betydande del av arbetet är bemanning av bibliotekets publika informationsdisk där du kommer att möta och vägleda alla stockholmare som besöker biblioteket.

Kvalifikationer
Du som söker ska:

- Ha kandidatexamen i biblioteks- och informationsvetenskap eller en annan högskoleutbildning som vi bedömer vara likvärdig.
- Vara kreativ och har en stark känsla för gott bemötande. 
- Ha en utpräglad förmåga att samarbeta.
- Vara nyfiken och omvärldsorienterad med vilja att utveckla och lära nytt.
- Ha god pedagogisk förmåga och kunna tala inför större och mindre grupper.
- Ha ett brett litteraturintresse.

Meriterande för tjänsten är:

- Erfarenhet av att arbeta med läsfrämjande aktiviteter eller andra kulturaktiviteter för och med barn och ungdomar.
- God digital kompetens och förmåga att inspirera och hjälpa både kollegor och besökare.
- Erfarenhet av att arbeta med mediefrågor och kunskap om såväl fysiska som digitala medier för barn och vuxna
- Vi ser gärna att du har arbetat på bibliotek tidigare.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom:

- Ett serviceperspektiv i allt du gör
- God initiativ- och samarbetsförmåga
- Förmåga att skapa och underhålla yrkesmässiga relationer
- Ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt
- Att kunna hantera stressiga situationer
- Att kunna ta ansvar för och driva aktiviteter
- Att vara kreativ och utvecklingsorienterad

Praktiska förutsättningar
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Arbetstiden är schemalagd inklusive kvälls- och helgtjänstgöring. Tjänstgöring på andra bibliotek i enheten kan förekomma.

Vi har friskvårdssubvention.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Engelbrektsskolan söker lärare i Ma/No/TK åk 4-6, 60 %

Lärare i grundskolan, årskurs 4-6
Läs mer Jun 22
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Engelbrektsskolan är en centralt belägen grundskola med drygt 1030 elever i årskurs F-9 på Östermalm i Stockholm.

Läget med närhet till såväl natur och kultur som bra kommunikationer gör skolan mycket attraktiv.

I årskurs 4-9 erbjuds eleverna fem olika profiler, delvis i samverkan med olika externa samarbetspartners samt Spetsutbildning i matematik årskurs 7-9.
* Ma/NO/TK-profil i samarbete med bl.a. Vetenskapens hus
* Fotboll i samarbete med Djurgårdens IF
* SO-profil i samarbete med bl.a. Utrikespolitiska institutet och Demokratibygget
* Bild-film-design i samarbete med Svensk Amerikanska stuntstudion
* Pop-rock-profil i samarbetet med bl.a Kungliga Musikhögskolan.
* Spetsutbildning i matematik åk 7-9 (försöksverksamhet sedan flera år tillbaka beslutad av Skolverket) i samarbete med Norra Reals gymnasium.

Vi har höga mål med vår verksamhet där vi strävar efter att ständigt förbättra studieresultaten och öka andelen nöjda elever som rekommenderar skolan.

Genom att utrusta eleverna med varsin dator under elevens studietid tror vi att vi dels ökar elevernas måluppfyllelse dels rustar vi dem för framtiden. Vi tror också att goda relationer mellan elever samt vårdnadshavare och personal är en förutsättning för bra studieresultat och en trevlig stämning på skolan.


Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren, dynamisk och entusiastisk behörig lärare i Ma/No/TK åk 4-6. med start HT22.

Vi söker dig som brinner för att undervisa och som sätter eleven i centrum. Du har ett positivt och professionellt förhållningssätt, är flexibel, har ett tydligt ledarskap i klassrummet och visar stort engagemang samt höga förväntningar i ditt arbete.Du skall ha en holistisk syn på lärande och en förmåga att engagera, se och utmana samtliga elever. Du skall vidare vara en pedagogiskt sammanhållande kraft i klassrummet som via inkludering och individualisering når goda studieresultat.

För dig är arbetet kring bedömning för lärande centralt, du strävar efter att alla elever ska nå längre än de trodde var möjligt och du är väl förtrogen med läroplanen samt övriga styrdokument. Du är intresserad av skolutveckling och att följa forskning och utveckling.

Du har riktig kunskap om och erfarenhet av framgångsrik formativ bedömning, både skriftligt och muntligt, samt är skickligt lösningsorienterad i att nyttja olika examinationsformer som ett led i en anpassad undervisning.

Du kommer att ingå i ett arbetslag där du förväntas ha ett nära samarbete med de andra lärarna inom årskursen och arbetslaget samt med skolans elevhälsoteam. Samplanering och bedömning tillsammans med ämneskollegorna tillhör det vardagliga arbetet.

Tjänsten är en ferietjänst och med en omfattning på 60%. Delat mentorskap för 30 elever.

Personlig lämplighet är av största vikt.

Kvalifikationer:

Lärarlegitimation.

Tillträde HT 22.

Urval och intervjuer sker löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Bibliotekarie med inriktning på lånesystem och support

Bibliotekarie
Läs mer Jun 17
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Stockholms stadsbibliotek har verksamhet över hela Stockholms stad.

Stadsbiblioteket består av 40 stadsdelsbibliotek, Internationella biblioteket samt drygt 50 bibliotek på sjukhus och andra vårdinstitutioner och har verksamhet över hela Stockholms stad. Stockholms stadsbibliotek har ca 400 anställda. Du kommer till ett stadsbibliotek i stark utveckling och med goda utvecklingsmöjligheter för den enskilde medarbetaren.

Inom enheten för Digitala biblioteket och medier finns ca 35 medarbetare med bred kompetens kring medier och digitala tjänster. Allt från boklogistik, inköp och katalogisering till UX och systemutveckling ryms inom enheten som leds av en enhetschef och två biträdande enhetschefer.

I enhetens uppdrag ingår bland annat ansvar för Stockholms stadsbiblioteks lånesystem och låntagarregister, utveckling av bibliotekets webbplats och andra biblioteksspecifika IT-tjänster. Enheten ansvarar också för urval, inköp och katalogisering av medier till samtliga bibliotek inom Stockholms stadsbibliotek, och för verksamhet kopplad till den mångspråkiga lånecentralen som drivs i samarbete med Kungliga biblioteket.

Vi söker nu en bibliotekarie med inriktning på bibliotekssystem och support till biblioteken inom Stockholms stadsbibliotek.

Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår löpande arbete med bibliotekets lånesystem Book-it, där du kommer arbeta som en del av ett team på ca fem personer. I uppdraget ingår också bemanning och utveckling av Digitala biblioteket och mediers supportfunktion gentemot övriga enheter inom Stockholms stadsbibliotek. Delaktighet i andra utvecklingsfrågor inom enheten kan bli aktuella.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning – examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du har ett stort intresse för både teknik och biblioteksfrågor, och en förståelse för hur lånesystem och lånevillkor påverkar biblioteksverksamheten. Du är noggrann och har ett gott bemötande av kollegor inom hela Stockholms stadsbibliotek. Du tycker om att lösa problem och ser utveckling som en självklar del av ditt arbete. Erfarenhet av arbete i Book-it eller

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Villkor
Tjänsten är en visstidsanställning på max ett år.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu