Stockholm: NOC tekniker med kunskap inom Linux

Hitta ansökningsinfo om jobbet NOC tekniker med kunskap inom Linux i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

IT-bemanning är ett Stockholmsbaserat IT-konsultföretag, specialiserat på att leverera kvalitativ kompetens inom området IT-support, IT-drift samt IT-rekrytering. Vi är ett personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete som konsult hos någon av våra kunder.

IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.



Till vår kund söker vi en NOC tekniker med tidigare yrkeserfarenhet från främst Linux, men även Windows förekommer. Rollen innebär 3-skift med dag, kväll och nattpass. Rollen är ett så kallat hyrköp, där man under 6 månader kommer vara anställd hos IT-bemanning för att sedan övergå i anställning hos kunden.

Rollen innebär:

24/7/365 monitorering, övervakning av - Utrustning vid vägkant såsom kameror, lasers, radioenheter, multi lane controller(server), strömförsörjning samt nätverkskommunikation.

Hanterar ca 230 stationer i Portugal, Sverige och Norge med ca 50 000 alarm per månad

Huvudsyftet med NOC:

NOC agerar på alla larm som uppstår, registrerar ett ärende i ett ärendehanteringssystem, felsöker utrustningen, utför åtgärder för att återupprätta funktionalitet, kommunicerar med kund (båda via mail och telefon), eskalerar till 2nd line, verifierar funktionalitet, samt återkopplar lösningen till kund.

Förutom den dagliga incident-hanteringen sammanställer NOC statistik, där antalet incidenter, rapporteras, dess SLA-tiders upprätthålles samt dess lösning.

För att lyckas i rollen

Du behöver vara en flexibel person med stark arbetsmoral och förmåga att självständigt ansvara för din arbetsdag. Då det är 3-skift ställer det höga krav på dig som individ och din förmågan att hantera långa arbetspass och ställa om från dag/kväll/natt. I gengäld så får du (i snitt) kortare arbetsveckor och längre sammanhängande ledighet. Då det är korta SLAér så behöver du har god prioriteringsförmåga och vara stresstålig.

Vidare behöver du ha

Yrkeserfarenhet från Linux
Baskunskap inom POSIX
Kommunicera på svenska och engelska i tal/skrift obehindrat

Meriterade med
Erfarenhet av Scripting så som bash, python, perl eller ruby.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Låter det intressant?

Skicka in din ansökan idag! Urval sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Drifttekniker, data

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Drifttekniker, data.

IT Infrastrukturspecialist

Läs mer Apr 16
Vi söker en IT Infrastrukturspecialist somkommer att inga i teamet Operations & Delivery for siten i Stockholm som tillsammans ansvarar for drift och underhall av IT infrastruktur.
I teamet kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
Djupare felsokning, drift och livscykelhantering av Cisco LAN och tradlosa natverk
Hantering av brandvaggsregler och standigt forbattra sakerheten i företagets miljoer
Hantering av virtuella maskiner (implementering, forvaltning och avveckling) i VMware
Incidenthantering
Sjalvstandigt och tillsammans med andra lokala och globala team vara drivande i att utveckla befintlig miljo och implementera nya system
Stotta verksamheten vid implementering och uppgradering av verksamhetssystem

Vem ar du?
Relevant hogskole-/universitetsutbildning och CCNP eller motsvarande kunskap
Gedigen erfarenhet av drift och underhall av natverk, Windows serverar, AD, GPO samt VMware
Erfarenhet av att leda och delta i projekt
Flytande i tal och skrift i bade svenska och engelska
Meriterande om du har gatt kurser eller innehar certifikat: VMware, Powershell/skriptning, Nutanix, Dell DPS, och Oracle
Det ar meriterande om du har erfarenhet av automationssystem (PLC, SCADA)


Start: Omgående start, eller med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare
Placeringsort: Stockholm
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Junior IT Drifttekniker

Läs mer Apr 2
Nu söker vi en ambitiös Junior IT Drifttekniker för att komplettera teamethos en av våra kunder i centrala Stockholm. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom följande områden: support, underhåll och felsökning av klient, server och nätverk. Med tiden i den här rollen kommer du att få arbeta med nedanstående punkter och bli en fullfjädradInfrastrukturspecialist!
Du kommer ingå i teamet Operations & Delivery för siten i Stockholm som tillsammans ansvarar för drift och underhåll av IT infrastruktur. I teamet kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
Djupare felsökning, drift och livscykelhantering av Cisco LAN och trådlösa nätverk.
Hantering av brandväggsregler och ständigt förbättra säkerheten i deras miljöer.
Hantering av virtuella maskiner (implementering, förvaltning och avveckling) i VMware.
Incidenthantering.
Självständigt och tillsammans med andra lokala och globala team vara drivande i attutveckla befintlig miljö och implementera nya system.
Stötta verksamheten vid implementering och uppgradering av verksamhetssystem.

Som person ser vi att du haren positiv inställning och en stark drivkraft för att hantera dagliga utmaningar och bidra till teamets framgång. Du tycker om att dela både kunskaper och erfarenheter till teamet och värdesätter en familjär företagskultur.

Start: Omgående start med max 2 månaders uppsägningstid. Uppdraget på heltid och är tillsvidare.
Placeringsort:Stockholm
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Senior Site Reliability Engineer (SRE/DevOps)

Läs mer Mar 13
Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv!

Rollen

Du är en Senior Site Reliability Engineer (SRE/DevOps) med betydande erfarenhet och kunskap inom rollen. Du kommer vara dedikerad att hjälpa våra kunder inom området, både inom privat såväl offentlig sektor.

Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att analysera komplexa problem inom mikrotjänstarkitektur, och du ska ha en solid bakgrund inom kodning och skriptning. Förutom denna tekniska expertis förväntar vi oss att du har en skarp öga för detaljer, en proaktiv inställning och en passion för problemlösning.

Erfarenhet

- En god allmän förståelse för distribuerade system och mikrotjänstarkitektur

- En gedigen teknisk bakgrund inom IT-systemutveckling/systemadministration

- Erfarenhet inom programvaruutveckling och/eller erfarenhet av verktygsutveckling, t.ex Python, Golang, Java

- Erfarenhet av Prometheus och Grafana

- Erfarenhet av arbete med centraliserade loggningsplattformar, t.ex. Splunk

- Erfarenhet av orkestrering, t.ex. OpenShift eller Kubernetes

- Erfarenhet av publika molntjänster såsom GCP, Azure och/eller AWS

Det bästa åt de bästa - vår personalfilosofi

Castra är en konsultgrupp inom IT och management. Eller ja, en elite squad kan man säga. Vi samlar de vassaste och mest erfarna konsulterna, helt enkelt för att det är hos oss de får ut max i både kapacitet och livskvalitet.

Vi är en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det låter lite skrytsamt, förlåt. Men det är faktiskt inte vi som sagt det. Castra har sedan 2017 blivit certifierad av Great Place to Work och har de senaste tre åren blivit utnämnda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Som grädde på moset är vi även Gasell- och Karriärföretag.

På Castra tror vi på frihet, utveckling och gemenskap. Du som konsult styr själv vilka uppdrag du tar, när du jobbar, om du vill levla upp någon kompetens och hur och mycket lön och semester du tar ut. Att du får bygga din egen logga är bara ytterligare ett bevis. Trodde du det var allt? Då trodde du fel. Stöd av bra chefer, aktiviteter, kompetent och snabbfotad säljstyrka, möjlighet till delägarskap, stora möjligheter att påverka bolagets framtid och härliga kollegor - listan på vad som gör Castra till en fantastisk arbetsplats kan göras lååång. Summan av kardemumman är att hos oss är möjligheterna bra nära oändliga. Win för alla parter, säger vi.

Castra har kontor i Göteborg, Stockholm, Eskilstuna, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på castra.se/konsulterbjudande/ (https://www.castra.se/konsulterbjudande/)

Har vi lyckats väcka din nyfikenhet?

Sök direkt via länken

Sök direkt via länken eller hör av dig till Charlotta Ljung på Charlotta.Ljung@castra.se eller 072 871 63 12

Ansök nu

DevOps inom Linux

Läs mer Mar 11
Vi söker dig som vill arbeta som DevOps konsult inom Linux i några av Sveriges mest intressanta Linuxmiljöer! Kunden planerar att använda containerplattformen med Redhat Linux. De behöver nu stöd för att installera den valda plattformen samt ge metodstöd och driftstöd av plattformen. Kunden ställer höga krav på it-säkerheten och driftar alla plattformar on-prem utan beroenden till molntjänster. DevOps konsult kommer du mestadels att sitta ute hos kunder och vara delaktig i arbetet med att driva och utveckla deras IT-miljöer. Tack vare miljöernas olika storlek finns det goda möjligheter för dig att utvecklas i den riktning du själv vill och att få chans att arbeta med det som just du tycker är roligt.

Du kommer arbeta med många kompetenta tekniker med olika specialistområden och är du nyfiken och framåt finns alla möjligheter att utvecklas både som person och i rollen som DevOps konsult. Du kommer att tillhöra ett team som har olika specialistkunskaper inom Linuxområdet.

Din profil och kvalifikationer:
Personen vi eftersöker ska kunna arbeta självständigt med både design och införande av kubernetesplattformen. Vi ser även att du ska ha erfarenhet inom införande och/eller drift av Openshift kubernetesplattform.

Krav:

- Införande och/eller drift av Openshift kubernetesplattform.

- Design och införande av kubernetesplattformen.

- God vana i Linux och kunna skapa Ansibel skript för automation.

- Sätta upp en CI/CD pipeline

Det är meriterande om du har kompetens inom följande:

- VMware

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

NOC/Junior Devops

Läs mer Feb 20
Vi söker dig som vill ha en bred roll inom NOC/Devops där du kan utvecklas. Vår kund sitter i centrala Stockholm och hos dem erbjuds möjligheten att utvecklas och växa tillsammans med dina kollegor.

Som konsult hos oss får du fantastisk erfarenhet som nätverkstekniker, och dessutom stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter:

I rollen som NOC-tekniker arbetar du med drift och övervakning av IT-system för interna kunder, både i Sverige och globalt. Du kommer att leda inledningsdelen av den operativa IT-krishanteringen. När du utvecklas vidare kommer du också driva mindre projekt för NOC:s räkning, ta emot eller förbättra i dokumentation, och kravställa gentemot interna systemägare. Du kommer även få agera 2nd line support på ärenden som eskaleras från servicedesk. Rollen är mycket varierande och passar dig som vill arbeta brett och lära dig mycket om många olika IT-discipliner, särskilt med klurig problemlösning, sysadmin, opsdev-inriktning.

Arbetspassen skiftar mellan dag, kväll och natt där du arbetar sju dagar
följt av sju dagar ledigt. Arbetspassen kan se ut som följande: 7 x 06:00-15:30, 7 x
fripass, 7 x 21:00-06:30, 7 x fripass, 7 x 13:00-22:00, 7 x fripass.





Du har förmodligen

Goda eller mycket goda kunskaper inom Linux
Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenheter
Goda kunskaper inom Mac OS, smartphones, nätverk och PC
Gärna erfarenhet eller har insikt i Major Incident-processer
Förståelse för AD/kontohantering, VMware, server- eller containerdrift i molnet
Ett plus med kunskap inom programmering
Mycket god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift



Du är förmodligen:

- Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete
- Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet
- Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt



Human IT

Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.

I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.

Tillsammans skapar vi framtiden ????


- Tillsvidareanställning med fast månadslön

- Kollektivavtal

- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag

- Utvecklingsplan

- Hälsoförsäkring samt pension

- Rabatt på SATS

- Konsultstyrelse och konsultevent

- Förskottssemester

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.

Plats: Stockholm.

Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!

Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Certifierade med toppbetyg!

Och förresten:

Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från IT-Bemanning Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från IT-Bemanning Sverige AB .

1st line, supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 11
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

För kunds räkning söker vi ensupporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.

Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.


Vem vi söker:
Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Pureservice)
Fjärrsupport mha av TeamViewer
Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
Citrix Workspace
Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
Sharepoint
Active Directory
Office365
Azure
VPN
Microsoft Endpoint Manager
MDM (Mobile Device Management)
Windows 10
Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)


Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

Ansök nu

Support-tekniker med passion för IT och Nätverk?

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 25
Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling?

För kunds räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm.

Din profil

Vi söker dig som har två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande. Vi ser gärna att du som person tycker om att resa, då möjligheten erbjuds, men inget vi ser som ett krav.

Rollen:
Du kommer att ingå i ett tätt servicedesk team som ger support till företagets ca 200 användare på plats samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen.

Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och i person som on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.

För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:

- Supportera MS Office 2013/16

- Office 365 och kringliggande tjänster

- Supportera datorer med Windows 7 & 10

- Administration i Active Directory och MS Exchange

- Windows server

- Nätverk

- Felsöka hårdvara och kringutrustning

- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande

- Svenska och engelska i tal och skrift

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Positiv och social person med erfarenhet av IT? Se hit

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 5
IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda medarbetarens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.




För kunds räkning söker vi nu en help-desk agent för långsiktigt konsultuppdrag.





Din profil
Vi söker dig som är social, ambitiös, kommunikativ och snabblärd och som brinner för att ge professionell service. Du värdesätter eget ansvar, högt tempo och lagarbete samt trivs med att arbeta i en roll med många olika kontakter.
Du har tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk alternativt teknisk kundtjänst.





Dina kunskaper:

- Erfarenhet av arbete i service-desk eller teknisk kundtjänst


- Mycket goda kunskap av Svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift


- God kunskap av att supportera datorer med Windows 10


- Kunskap av administration i Active Directory (t.ex. användare, datorer, säkerhetsgrupper och distributionslistor)


- Kunskap om applikationer som ingår i Microsoft Office 365-sviterna


- Duktig på dokumentation


- Kunskap om ITIL-processer, särskilt Incident Management-processen





Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Telefonsupport


- Email/Chat-support


- Ärendehantering


- Dokumentation / Skapa kunskapsartiklar


- Kontakt med externa leverantörer





Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Simon Waax simon.waax@itbemanning.se

Ansök nu

Mästare på Plats: Gör Skillnad som Onsite-tekniker hos vår kund!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 15
Välkommen till IT-bemanning, där vi inte bara fokuserar på teknik utan också på personliga relationer och individuell tillväxt. Vi tror på att skapa en dynamisk och engagerande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig uppskattad och utmanad. Är du redo att bli en del av vårt team och ta nästa steg i din IT-karriär?

Vem är du?

Vi söker en passionerad individ med starkt kundfokus och en förmåga att snabbt anpassa sig till nya utmaningar. Du är inte bara en teknisk expert utan också en social lagspelare som trivs i en fartfylld miljö. Vi letar efter dig som älskar att lösa problem och som vill växa både professionellt och personligen.

Arbetsuppgifter

Som vår Onsite-tekniker kommer du att vara involverad i allt från installation och support till att delta i spännande projekt och utrullningar. Du kommer att arbeta nära vårt centrala IT-team för att säkerställa hög tillgänglighet och ge användarna den bästa möjliga servicen.

Vi söker dig som:

- Har erfarenhet inom IT-support och teknisk problemlösning.

- Är bekant med verktyg som Active Directory och Microsoft Office 365.

- Är en mästare på att installera applikationer och enheter.

- Har goda kunskaper inom datorer, operativsystem och nätverk.

- Är flytande på både svenska och engelska.

- Är en självgående och ansvarstagande lagspelare som trivs i en dynamisk miljö.

Intresserad?
Skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att bli en del av vårt härliga team! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte för länge. Låt oss tillsammans skapa en spännande och givande resa inom IT-världen!

Ansök nu

Stort IT-intresse och erfarenhet av support? Se hit!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 15
För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten support-tekniker för långsiktigt konsultuppdrag, kunden sitter i centrala Stockholm.

Har du arbetat som drifttekniker, kundtjänst eller IT-support? Du kanske har erfarenhet av Windows, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager och nätverk? Vi vill gärna komma i kontakt med dig, en serviceinriktad person med stort tekniskt intresse! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder.

Rollbeskrivning
I rollen som IT-supporttekniker är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Inom tjänstens Servicedesk arbetar de utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar istället på inkommande ärenden samtidigt som de gör deras bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet.

Tjänsten innebär arbetsuppgifter som:

- Ta emot ärenden från kunds användare och ge ett bra bemötande

- Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner

- Active Directory administration

- Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet

- Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleverans

Vem söker vi?
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Krav:

- Relevant utbildning eller erfarenhet av IT-support eller kundtjänst

- Flytande svenska samt kunna någon utav nedanstående språk i tal och skrift

Meriterande är erfarenhet inom någon eller några av nedanstående punkter:

- Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient

- Active Directory

- Office 365

- Microsoft Endpoint Manager

- Nätverk

- Hårdvara

- Ärendehanteringssystem

- Bekant med ServiceNow

- Stort eget intresse och driv

- Förmåga och intresse att genomföra felsökning

Ansök nu

2:nd line Supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 5
För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten support-tekniker för långsiktigt konsultuppdrag, kunden sitter på södermalm i Stockholm.



Din profil
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande.



Rollen:

Du kommer att ingå i ett servicedesk team om fyra personer som ger support till företagets ca 200 användare på huvudkontoret samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen.

Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.



För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:



- Supportera MS Office 2013/16

- Office 365 och kringliggande tjänster

- Supportera datorer med Windows 7 & 10

- Administration i Active Directory och MS Exchange

- Windows server

- Nätverk

- Felsöka hårdvara och kringutrustning

- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande

- Svenska och engelska i tal och skrift



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu