Stockholm: Tar du examen inom elektroteknik och vill gå talangprogram hos AFRY

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tar du examen inom elektroteknik och vill gå talangprogram hos AFRY i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Tar du kanske examen till sommaren och ska ta det där första klivet ut i arbetslivet? Vill du kickstarta din karriär hos en av Sveriges bästa arbetsgivare och få gå ett inledande talangprogram designat för din personliga utveckling? Ta då chansen att bli en av de utvalda att få gå Framtidens talangprogram tillsammans med AFRY!

OM TJÄNSTEN
Som Junior Elektronikingenjör kommer du att arbeta i projekt hos AFRY's kunder inom Food and Pharma industrin. Du kommer att ingå i ett team med ett flertal seniora kollegor med bred kompetens och erfarenhet. Några av deras kunder är Octapharma, Astra Zeneca, Pfizer och Cytiva. Du kommer några dagar i veckan att vara ute på plats hos kunden/kunderna och några dagar kan du arbeta från AFRYs kontor i Solna, Södertälje eller Uppsala.

I rollen som Junior Elektronikingenjör kommer du både att arbeta med att ta fram olika instrument för mätningar och exempelvis ta fram designen för elskåp. På instrumentsidan utgår du från kravspecifikationer om vad som ska mätas, detta kan vara allt ifrån vikt och volym till salthalt, pH-värde osv. Sedan gäller det att ta reda på var dessa instrument ska sitta och vilka omständigheter man måste ta hänsyn till, exempelvis om en sensor ska klara väldigt varma eller kalla temperaturer. Man tar sedan in offerter och beställer in material om det godkänns. Det är sedan elektriker som monterar dessa komponenter där de ska sitta. På elsidan tar man bland annat fram designen för elskåp, gör uppskattade beräkningar av strömåtgång och tar fram ritningar i exempelvis el-CAD. Det ingår även en hel del dokumentation i tjänsten.

Du kommer parallellt med dina uppdrag få delta i Framtidens och AFRYs talangprogram. Du kommer dessutom att tilldelas en mentor hos AFRY. Allt för att ge dig så mycket stöd som möjligt när du är ny.

TALANGPROGRAMMET
Framtidens talangprogram med AFRY syftar till att du som nyexaminerad ska få en bra start på din karriär hos AFRY. Programmet kommer att pågå under ett års tid där du får möjlighet att kombinera dina spännande konsultuppdrag ute hos kund med utbildning för att du ska få växa som person och utveckla din tekniska kompetens. Du kommer att gå programmet tillsammans med personer från andra orter och på så vis kunna bygga dig ett nätverk internt. Programmet är därför designat att ge dig både kompetensutveckling och en gemenskap med andra som är i samma fas. Du kommer ges möjlighet att få utveckla både dina hard skills (ex. teknisk kunskap) och soft skills (ex. självledarskap). Under programmet kommer det även att ingå gemensamma aktiviteter och digitala fikastunder med de andra deltagarna samt tillfälle att utbyta erfarenheter med mer seniora kollegor inom företaget.

OM AFRY
AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 17 000 medarbetare och kontor i 40 länder. De är experter inom inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och transformativa segment.

Detta talangprogram riktar sig mot AFRYs affärsområde Food and Pharma, som är en del av divisionen Industrial and Digital Solutions. Den närmaste gruppen består av 15 seniora och härliga kollegor. De har ett öppet och trevligt klimat där alla försöker hjälpa varandra och har väldigt roligt tillsammans.

DIN PROFIL
Till rollen som Junior Elektronikingenjör söker vi dig som är kommunikativ, driven och noggrann i ditt arbete. Du är vidare en lagspelare och är mån om att bidra och göra ett bra jobb. Du är dessutom flexibel och trivs i en föränderlig miljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.

För att vara aktuell till talangprogrammet och tjänsten som Junior Elektronikingenjör bör du minst uppfylla nedan krav:
•Eftergymnasial utbildning inom elektroteknik, elinstrument, eldesign eller liknande
•Flytande svenska och engelska i tal och skrift
•Grundläggande kunskaper inom el-CAD

Om du dessutom uppfyller något av nedan är det ett extra plus för rollen som Junior Elektronikingenjör, men inget måste:
•Erfarenhet av elinstrument (kanske från extrajobb, sommarjobb eller examensarbete)
•B-körkort

REKRYTERINGSPROCESSEN
Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg:
•CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande.
•Kortare telefonavstämning för att stämma av skallkrav och meriterande.
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden.
•Slutintervju med AFRY.
•Säkerhetsprövning och registerkontroll.

OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

För denna tjänst kommer du under tiden du går talangprogrammet att vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos AFRY.

VILLKOR
Startdatum: September 2022
Placeringsort: Solna (Södertälje och Uppsala funkar också)
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan!

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Instrumentelektriker/Instrumenttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Instrumentelektriker/Instrumenttekniker.

Junior instrumenttekniker till spännande bolag

Läs mer Apr 17
Har du en gymnasieexamen i teknik? Vi söker en junior instrumenttekniker med erfarenhet av att läsa kretsscheman samt gärna erfarenhet från energianläggning med vana av underhåll och felsökning. Här möts du av ett varierande och självständigt arbete. Naturligtvis är du också en lagspelare med god social kompetens som trivs med att arbeta både självständigt och i samverkan med kunder.

OM TJÄNSTEN

Du erbjuds
Vill du arbeta på ett personligt och växande företag i en miljö som präglas av en prestigelös och lättsam laganda är det här arbetsplatsen för dig. Är du en energisk och driven person som vill utvecklas så är det din ambition, kompetens och dina resultat som formar din roll här hos oss. Vi är i en dynamisk fas och välkomnar dig som vill vara med och påverka vår kunds framtid och växa med företaget.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Förebyggande och avhjälpande underhåll på kraft- och processanläggning.
* Felsökning och reparationer av instrument- och automationskomponenter.
* Provning och idrifttagning av kraft- och processanläggningar vid olika om- och tillbyggnadsprojekt.


VI SÖKER DIG SOM
- Har god samarbetsförmåga, är strukturerad och ser ansvarstagande som en självklarhet samtidigt som du kan arbeta självständigt och utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet.
- Kan läsa och tyda kretsscheman och anläggningsdokumentation.
- Har goda datorkunskaper och van vid att arbeta i Office-paketet.
- Innehar B-körkort.
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet från industri- eller energianläggning med vana av underhåll och felsökning.
- Har erfarenhet av styrsystem, motsvarande ABB 800xA, Siemens, PCS7, S7, T3000.
- Har erfarenhet av kalibrering, loop-check av processinstrumentering.
- Har erfarenhet av UH- och kalibreringssystem.
- Har erfarenhet inom el och automation.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kommunikativ
- Strukturerad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Elkraftstekniker

Läs mer Apr 19
Nytt
På Stockholm Exergi arbetar vi alla mot det gemensamma målet att bli Europas största koldioxidinfångare med netto noll klimatpåverkan 2032. Det vill säga att fånga in koldioxid ur atmosfären och på det sättet bidra till att motverka klimatförändringarna. Vi har en forskningsanläggning i drift och planerar att bygga en fullskalig anläggning vid vårt biokraftvärmeverk i Värtan med potential att fånga in 800 000 ton koldioxid per år, vilket motsvarar den mängd som stockholmstrafiken släpper ut under samma period. Vi behöver fler medarbetare och hoppas att du vill vara med oss på vår Exergiresa.Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig som elkraftstekniker att ingå i någon av våra verkstadsgrupper som ska hålla våra anläggningar i toppskick och säkerställa att de kan fortsätta producera pålitligt och effektivt. Vi arbetar med både förebyggande och avhjälpande underhåll, och du kommer få en variation mellan att genomföra åtgärder på egen hand och att samarbeta med externa leverantörer.

Tillsammans med övriga medarbetare inom underhållsteamet kommer du att ansvara för att önskad funktion erhålls på diverse styrande och mätande objekt. Du kommer att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll där vi felsöker och reparerar elektrisk utrustning som låg- och högspänningsmotorer, frekvensomriktare, ställverk, kablar, ställdon, motorer m.m. ute i anläggningen samt driftsättning av nya och befintliga utrustningar. Behovet av förbättring och utveckling finns hela tiden och vi i underhållsteamet har stort ansvar i detta. Merparten av arbetet sker på våra förbränningsanläggningar med tillhörande turbiner. Vi har även ett större antal värmepumpar och kylmaskinsanläggningar. Att jobba hos oss innebär att snabbt bli en del av teamet, vara flexibel och skapa riktig nytta för vår fina huvudstad. Våra produkter finns i de flesta stockholmarnas vardag och vi ser till så att de framställs på ett hållbart sätt.

Rollen är en tillsvidareanställning.
Placering: Högdalenverket, Värtaverket eller Bristaverket. 

Varför jobba med mig? 

Som ledare är jag organiserad, effektiv och driven. Jag inspireras av människor som är engagerade och vill vara med i arbetet mot en hållbar stad. Jag tror att teamwork och en genuin vilja att hjälpa andra är viktiga faktorer för framgång. Hos oss värnar vi om ett hållbart arbetsliv och ett fungerande livspussel. Min roll är att vara en god ledare som stöttar dig och din utveckling. Jag vill att du är en självgående och aktiv problemlösare som är villig att ta på dig utmaningar, men också fira framgångar med dina kollegor.

Conny Söder, Gruppchef El/automation

Vem är du som person?

Alla som jobbar hos oss måste vara nyfikna, ta initiativ och ansvar. För just den här rollen finns några egenskaper som är extra viktiga:


• Initiativtagande. Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
• Samarbetsförmåga. Arbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Självgående. Tar ansvar för dina uppgifter. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
• Tydlig. Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.

 Krav


• Gymnasial utbildning med inriktning elkraft, processindustri eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet
• B-körkort


Nyfiken på oss eller våra anläggningar?


– Oavsett om jag ronderar verken, jobbar kontrollrummet, deltar i byggprojekt, ansvarar för kemi, digitaliserar verksamheten, gör budgetar, leder personal eller tar fram strategier så är alla roller lika viktiga hos oss säger Marika, chef för taktisk drift.

Vi är fler kollegor som gärna vill ge en inblick i vårt arbete. Läs våra berättelser här.

Två av våra anläggningar kan du dessutom besöka virtuellt. Gå in på stockholmexergi.se/virtuell-vartaverket eller stockholmexergi.se/virtuell-bristaverket. Det fungerar i både dator och mobil.

Rekryteringsprocessen


• Mer nyfiken på hur rekryteringsprocessen går till? Läs mer här.
• Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna genomföra rekryteringsprocessen korrekt och effektivt. Läs mer här.
• Inför anställning till Stockholm Exergi genomför vi alltid bakgrundskontroll.
Läs mer här.
• Vi arbetar för att främja mångfald och inkludering, inte minst när vi rekryterar.
Läs mer här.
• Vill du läsa mer om fackklubbar vid Stockholm Exergi? Läs mer här.
• För frågor om tjänsten, se kontaktuppgift till rekryterande chef nedan. Frågor om rekryteringsprocessen får du gärna mejla till rekrytering@stockholmexergi.se.

Välkommen med din ansökan senast den 5 maj 2024. (Urval och intervjuer sker löpande)

Ansök nu

Servicetekniker till SICK

Läs mer Apr 10
Dina arbetsuppgifter
Som resande servicetekniker kommer du arbeta med installation, teknisk service och förebyggande underhåll på optiska instrument för gasanalys.

Vi söker dig som tidigare arbetat som Instrumenttekniker, automationstekniker eller liknande och besitter stor instrumentkunskap samt el-kunskap då arbetet även innefattar att läsa el-ritningar. Du kommer även sköta dokumentation av arbetsorderna i CRM.

För att lyckas bra i rollen är det viktigt att du besitter god social kompetens då mycket av arbetet sker ute hos kund. Det är viktigt att lyssna till kundernas behov och önskemål och alltid arbeta mot målet nöjd kund.

Detta är en direktrekrytering till SICK där vi på A-Talent Tech sköter rekryteringsprocessen. Arbetstiderna är förlagda mån-fre 8-16.30. Resor med övernattningar uppskattas vara ca 50 st per år beroende på vad du bor. Vi söker dig som bor i anslutning till Stockholm.

Din profil
Krav
Gymnasieexamen från tekniskt gymnasium, el eller liknande
Tidigare arbetslivserfarenhet som Servicetekniker, Instrumenttekniker eller liknande
Mycket bra förmåga att läsa och förstå mekaniska ritningar och el-ritningar
Flytande svenska kunskaper i både tal och skrift
Mycket bra kunskaper i Engelska både tal och skrift
B-körkort

Meriterande
El-kompetens
Erfarenhet och/eller kunskap om PLC-programmering
Signalhantering
Tidigare erfarenhet från CRM-system
Programmering, datakommunikation

Önskade personliga egenskaper

söker vi dig som är en problemlösare, du är van att arbeta målstyrt och är flexibel, strukturerad och ordningsam i ditt arbete. Du är en teknisk intresserad lagspelare som är van vid serviceyrket och att arbeta mot målet nöjda kunder.

Om företaget
SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 12 000 anställda och en global verksamhet i över 50 länder är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. Vi är idag 85 anställda med en omsättning på ca 500 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i affärsområdena Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer.

Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc

Om A-Talent Tech

A-Talent Tech arbetar nischat med rekrytering och konsultuthyrning av teknisk kompetens. Våra rekryteringsspecialister har god teknisk förståelse och tillsammans med experter inom executive search hittar och rekryterar vi även de mest svårfunna kompetenserna till er organisation. Vi är en del av A-Talent Group, en koncern med specialistföretag inom kompetensförsörjning.

Låter det intressant?

Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 30 april. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Lena Sköld på telefon 08-562 159 19 eller på lena.skold@atalent.se.

Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.

Ansök nu

Instrumenttekniker på deltid till Linde Gas!

Läs mer Feb 20
Vill du ingå i ett världsledande bolag inom tillverkning av luftgaser där du får vara med och bidra till en mer hållbar värld? Har du intresse av instrumentering såsom tryck, gas, reglerventiler, ritningar och teknisk dokumentation? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker dig som studerar och som är ute efter ett utvecklande deltidsjobb. I tjänsten som instrumenttekniker kommer ditt genuina tekniska intresse och vilja att utvecklas ge dig goda möjligheter till kompetensutveckling. Skicka in din ansökan idag – vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Linde Gas AB ingår i The Linde Group och är en tysk-amerikansk företagskoncern med huvudkontor i München. Omsättningen var 2017 ungefär 17 miljarder euro och antalet anställda fler än 58 000 fördelat på 100 länder. Lindes främsta produkter är olika industrigaser t.ex. syrgas, kvävgas, argon och koldioxid. I Sverige säljs gasol och kolsyra fortfarande under deras gamla företagsnamn, AGA.

I rollen som instrumenttekniker kommer du att tillhöra Engineering avdelningen och arbeta med att modifiera/förbättra och/eller att bygga nya anläggningar för att kunna producera mer luftgaser. Du kommer arbeta med allt från enklare installationer till felsökningar och avancerade installationer av ny utrustning.

Avdelningens arbeten drivs som projekt där du kommer fokusera på instrumentdelen. Då instrument hos Linde är integrerade med både roterande maskiner, el och automation är det meriterande med olika bakgrunder inom dessa områden. I rollen erbjuds du möjlighet att utveckla din kompetens inom både el- och instrumentområdet.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos Academic Work och jobbar på uppdrag för Linde. Läs mer om att vara konsult här.

Du erbjuds
- Ett utvecklande deltidsjobb med goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet till en heltidstjänst när du tagit examen.
- Bli en del av ett världsledande bolag inom tillverkning av luftgaser som arbetar för en mer hållbar värld.
- Att ingå i team där kulturen beskrivs som dynamisk, flexibel och där du får stöttning av seniora kollegor som värnar om en bra arbetskultur.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Designa och planera för installation av ny utrustning, samt planera för modifieringar på gammal utrustning.
* Kartläggning av befintlig utrustning som grund för ombyggnation.
* Övervaka installationer av instrument ute på deras anläggningar, samt driftsätta och felsöka.
* Aktivt medverka till att avdelningen strävar mot uppsatta mål.
* Aktivt arbeta för kvalitets- och miljöförbättrande åtgärder.
* Samarbeta med andra experter inom Linde, främst inom Norden, Europa och också USA.
* Upprätthålla en god kamratlig och säker kultur såväl inom avdelningen som över avdelningsgränserna.


VI SÖKER DIG SOM


* Är studerande och har mellan 6–12 månader kvar där du läser en eftergymnasial utbildning inom teknik med inriktning mot styr-& regler, elektronik eller automation.
* God förståelse att läsa och förstå ritningar och annan teknisk dokumentation.
* Har ett tekniskt intresse och ett driv att vilja utvecklas inom teknik.
* Kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska i både tal och skrift då daglig kommunikation och dokumentation sker på båda språken.
* Goda IT-kunskaper.
* Har B-körkort.


Det är meriterande om du har
- Det anses starkt meriterande om du även har erfarenhet av arbete som instrumenttekniker, elektriker, servicetekniker, automationstekniker eller motsvarande.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande – där du tar ansvar över dina arbetsuppgifter och ansvarsområden samt är säkerhetsmedveten.
- Självgående – där du tar initiativ till att driva arbetet framåt.
- Problemlösande – där du har en förmåga att se helheten och drivs av att hitta lösningar.
- Samarbetsvillig – då du kommer ingå i en stor underhållsavdelning med elektriker och instrumenttekniker som tillsammans innehar en hög och bred kompetens.

Vi söker dig som är ambitiös, ansvarstagande och har ett tekniskt intresse. Du är också en teamplayer som trivs med att arbeta både med människor och teknik.

Övrig information:
- Start: Flexibelt under våren 2024.
- Omfattning: Deltid (ca 2 dagar/vecka beroende på ditt schema).
- Placering: Solna är önskvärt men kan diskuteras eftersom Lindes anläggningar är lokaliserade över hela Sverige.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Instrumenttekniker till Engineering avdelningen hos Linde Gas!

Läs mer Feb 20
Vill du ingå i ett världsledande bolag inom tillverkning av luftgaser där du får vara med och bidra till en mer hållbar värld? Har du erfarenhet eller intresse av instrumentering såsom tryck, gas, reglerventiler, ritningar och teknisk dokumentation? Då kan det vara dig vi söker! I tjänsten som instrumenttekniker kommer ditt genuina tekniska intresse och vilja att utvecklas ge dig goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi söker dig som har erfarenhet inom området och söker en heltidstjänst. Skicka in din ansökan idag – vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Linde Gas AB ingår i The Linde Group och är en tysk-amerikansk företagskoncern med huvudkontor i München. Omsättningen var 2017 ungefär 17 miljarder euro och antalet anställda fler än 58 000 fördelat på 100 länder. Lindes främsta produkter är olika industrigaser t.ex. syrgas, kvävgas, argon och koldioxid. I Sverige säljs gasol och kolsyra fortfarande under deras gamla företagsnamn, AGA.

I rollen som instrumenttekniker kommer du att ingå i Engineering avdelningen och arbeta med att modifiera/förbättra och/eller att bygga nya anläggningar för att kunna producera mer luftgaser. Du kommer arbeta med allt från enklare installationer till felsökningar och avancerade installationer av ny utrustning.

Avdelningens arbeten drivs som projekt där du kommer fokusera på instrumentdelen. Då instrument hos Linde är integrerade med både roterande maskiner, el och automation är det meriterande med olika bakgrunder inom dessa områden. I rollen erbjuds du möjlighet att utveckla din kompetens inom både el- och instrumentområdet.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos Academic Work och jobbar på uppdrag för Linde. Läs mer om att vara konsult här.

Du erbjuds
- Bli en del av ett världsledande bolag inom tillverkning av luftgaser som arbetar för en mer hållbar värld.
- Goda utvecklingsmöjligheter där du ingår i ett team där kulturen beskrivs som dynamisk, flexibel och där du får stöttning av seniora kollegor som värnar om en bra arbetskultur.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Designa och planera för installation av ny utrustning, samt planera för modifieringar på gammal utrustning.
* Kartläggning av befintlig utrustning som grund för ombyggnation.
* Övervaka installationer av instrument ute på deras anläggningar, samt driftsätta och felsöka.
* Aktivt medverka till att avdelningen strävar mot uppsatta mål.
* Aktivt arbeta för kvalitets- och miljöförbättrande åtgärder.
* Samarbeta med andra experter inom Linde, främst inom Norden, Europa och också USA.
* Upprätthålla en god kamratlig och säker kultur såväl inom avdelningen som över avdelningsgränserna.


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete som instrumenttekniker, automationstekniker, servicetekniker, medicintekniker, mekaniker, elektriker eller liknande.
- God förståelse att läsa och förstå ritningar och annan teknisk dokumentation.
- Har ett tekniskt intresse och ett driv att vilja utvecklas inom teknik.
- Kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska i både tal och skrift då daglig kommunikation och dokumentation sker på båda språken.
- Goda IT-kunskaper.
- Har B-körkort.

Det är meriterande om du har
- Det anses starkt meriterande om du även har teknisk utbildning på gymnasial/eftergymnasial nivå inom styr-& regler, elektronik eller automation.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande – där du tar ansvar över dina arbetsuppgifter och ansvarsområden samt är säkerhetsmedveten.
- Självgående – där du tar initiativ till att driva arbetet framåt.
- Problemlösande – där du har en förmåga att se helheten och drivs av att hitta lösningar.
- Samarbetsvillig – då du kommer ingå i en stor underhållsavdelning med elektriker och instrumenttekniker som tillsammans innehar en hög och bred kompetens.

Vi söker dig som är ambitiös, ansvarstagande och har ett tekniskt intresse. Du är också en teamplayer som trivs med att arbeta både med människor och teknik.

Övrig information:
- Start: Flexibelt under våren 2024.
- Omfattning: Heltid, måndag-fredag.
- Placering: Solna är önskvärt men kan diskuteras eftersom Lindes anläggningar är lokaliserade över hela Sverige.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Framtiden i Sverige AB .

Mätprojektledare till BETA Team Performance vikariat

Projektledare, reklam
Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du vara med och leda spännande mätprojekt för våra kunder och guida dem till rätt lösningar? Då har du möjlighet att bli en del av Beta Teams Performance och leda mätprojekt med precision och professionalism

Om rollen
Som mätprojektledare på Beta Teams Performance kommer du att ha en central roll i att leda och koordinera olika medarbetarundersökningar för våra kunder. Beta sitter i fina lokaler centralt i Sundbyberg. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar bland annat:
•Projektledning av mätningar enligt kundens behov och önskemål
•Stödja säljteamet genom att vägleda kunderna till lämpliga mätningar och inriktningar baserat på deras behov och värderingar
•Skapa och administrera mätordrar i vårt system med hjälp av mallar i programmet Quicksearch
•Hantera kommunikationen med alla inblandade kontaktpersoner före, under och efter mätningen
•Uppdatera kunderna regelbundet om mätningarnas framsteg och stötta dem vid eventuella frågor eller behov av support
Skallkrav
•Gymnasieutbildning
•Svenska och engelska tal och skrift
•Excelvana
•Något års arbetserfarenhet av administrativt arbete
Meriterande Det är meriterande om du har:
•Erfarenhet av arbete i ett bolag med organisatorisk struktur
•Erfarenhet av programmet Quicksearch
•HR-utbildning eller annat relevant område
Vem är du?Som mätprojektledare hos Beta är det viktigt att du är multifunktionell och har förmågan att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt, samtidigt som du trivs med ett varierande tempo. Noggrannhet är också avgörande för att säkerställa att detaljerna blir korrekta och att arbetet utförs på ett strukturerat sätt. Vidare bör du vara nyfiken av dig och ha ett genuint intresse för att lära dig mer om olika organisationer för att kunna rekommendera lämpliga lösningar baserat på deras behov och förutsättningar. Social kompetens är också en viktig egenskap, då du regelbundet kommer att interagera med olika kunder och trivas med att ha ett socialt och rådgivande arbete

Om Beta Team Performance Vi utmärker oss genom att vara specialister inom att leda människor. Studier visar att bolag i genomsnitt lägger 80% på att leda verksamhet och endast 20% på att leda människor. Detta kan omsättas till struktur respektive kultur och även om det är behövs en struktur i grunden så är det aldrig strukturdrivna bolag som går bäst – det är de som har en vinnande kultur.Det finns ingen färdig mall för att bygga en framgångsrik företagskultur, alla bolag är unika. Det handlar om att både identifiera förutsättningarna hos varje bolag och sätta dessa i relation till strategier och mål för att optimera kraften och sedan styra den i rätt riktning.För detta har vi ett verktyg som identifierar styrkor, utmaningar och kulturen i en organisation. Detta använder vi sedan för att skapa en träningsplan för att skapa eller förstärka en vinnande kultur. Vi ser att de som lyckas med detta och får höga värden i vårt Business Performance Index också har avsevärt högre lönsamhet än övriga.

Om Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Detta är ett vikariat som sträcker sig från mitten på oktober till februari/mars med möjlighet till förlängning

Villkor
Startdatum: Mitten på oktober
Placeringsort: Sundbyberg
Arbetstider: Kontorstider 38/h vecka
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Data Engineer till Novatrox

Dataingenjör
Läs mer Mar 22
Är du en erfaren Data Engineer som har erfarenhet att arbeta med stora datamängder och vill vara en del av Novatrox spännande AI-projekt? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som Data Engineer kommer du att spela en central
roll i hanteringen av stora datamängder och datainfrastruktur. Du kommer att hjälpa
företagets kunder att ta fram rätt data ur den stora mängd som finns eller kommer
in och ser till att data kommer i ordning. Du arbetar
med datarensning och förberedelse för analys. Ditt arbete kommer även att
innefatta att bygga och underhålla datapipelines samt utforska dataanalys för
att extrahera värdefulla insikter och möjliggöra datadrivna beslut.

Dina ansvarsområden kommer inkludera:
•Hantering av stora mängder data för våra kunders projekt
•Datainsamling, rening och förberedelse för analys
•Utforskande dataanalys för att hitta insikter och möjligheter
•Delaktighet i AI-projekt, inklusive att bygga upp datapipelines för viktiga affärsfunktioner och att hålla i workshops
Skallkrav
•Minst två års erfarenhet som Data Engineer
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Högskoleutbildning inom relevant område
Meriterande
•Intresse för AI
•Erfarenhet av att testköra olika AI-verktyg
Vem är du?
Du har en professionell och rådgivande inställning till ditt arbete, och kan effektivt kommunicera med kunder och kollegor på olika nivåer. Du har en skarp analytisk förmåga och kan snabbt identifiera mönster och trender i komplexa datamängder. Du är bra på att lyssna på kundens behov och översätta dem till praktiska och effektiva lösningar som ger värde och resultat. : Du trivs i en miljö där samarbete och
kunskapsdelning är nyckeln till framgång. Du är en lagspelare som värdesätter
att arbeta tätt ihop med andra teammedlemmar för att uppnå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina uppgifter och strävar alltid efter att leverera högkvalitativt arbete i tid.

Om Novatrox
Vi är specialiserade inom arkitektur, agilt ledarskap, big data och artificiell intelligens. Gemensamt för alla våra konsultuppdrag är viljan att hjälpa kunder i deras digitala utveckling.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB

Rekryteringsprocess
CV granskning och telefonintervjuer
Intervju med Framtiden AB
Referenstagning
Intervju med kundföretaget

Villkor
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider, hybrid

Vi behandlar ansökningar löpande och kommer därför att påbörja kandidaturvalet omgående. Tveka inte med din ansökan om du är intresserad.

Ansök nu

Senior mängdreglerare till teknikdrivet bolag

Entreprenadingenjör
Läs mer Apr 15
Har du kanske arbetat några år på entreprenadsidan med bland
annat entreprenadjuridik och kontraktuppföljningar och är nyfiken på
beställarsidan? Eller har du kanske bara suttit på beställarsidan och vill se
hur det fungerar på andra sidan? Är du dessutom affärsdriven och vill arbeta på
ett bolag stort fokus på framtidens teknik? Då borde du ta chansen och söka
till tjänsten som mängdreglerare till vår kund i Kista!


Om rollen som mängdreglerareSom mängdreglerare hos vår kund kommer du att få en
variationsrik vardag, där du kommer att få möjlighet att arbeta både mot
beställar- och entreprenadsidan. Företaget har som ambition att arbeta allt mer
mot beställarsidan på sikt. Du kommer bland annat att arbeta med att gå igenom
mängdunderlag och kontrollera att det stämmer överens med de uppskattade
beräkningsunderlagen. Till hjälp har företaget utvecklat ett unikt digitalt
verktyg för mängdreglering, där processen och alla arbetsflöden blir
lättöverskådliga och kvalitetssäkrade. En del av arbetet går därför ut på att
utbilda kunderna i systemet och hur de bör arbeta med mängdreglering. Du kommer
också att delta på en del av kundens möten när de går igenom ekonomin. Ungefär
20 % av din tjänst kommer dessutom att ägnas till ett annat område beroende på
din kompetens och ditt intresse, exempelvis sälj, support, juridik, dataanalys,
utveckling eller dylikt.

Du erbjuds•En teknikfokuserad, innovativ och affärsdriven arbetsplats
med unika digitala verktyg och engagerade kollegor
•Möjlighet att arbeta med spännande projekt på både
beställar- och entreprenadsidan
•Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom att minska de
ekonomiska förluster som sker genom felaktigt godkända mängdunderlag
•Förmånsbil
•Friskvårdsbidrag
•Möjlighet att arbeta hybrid
•Möjlighet att ha med hund till kontoret

Din profilFör att trivas i rollen som mängdreglerare är det
viktigt att du är konsultmässig och drivs av affären, du har ambition att växa
med bolaget. Du är pedagogisk och trivs i mötet med andra människor och räds
inte att sitta i förhandlingar. Du är dessutom noggrann och mån om att allt ska
bli rätt enligt juridiken. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig
lämplighet i denna rekryteringsprocess.

För att vara aktuell för tjänsten som mängdreglerare
bör du uppfylla nedan:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis
som mätingenjör, mättekniker, entreprenadingenjör, anläggningsingenjör,
byggledare eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Viktigt att du fått
med dig goda kunskaper inom entreprenadjuridik.
•Minst 5 års erfarenhet inom bygg-/anläggningsbranschen där
du ska ha arbetat med entreprenadjuridik och kontraktsuppföljning i minst 2 år
av dessa i en roll som exempelvis entreprenadingenjör, projektingenjör, contract
manager, mätchef eller liknande
•Flytande svenska i tal och skrift
•B-körkort

Det är dessutom meriterande om du har:
•Erfarenhet av mängdreglering
•Kunskap inom beräkningsmjukvaror som Gemini, SBG och/eller
AutoCAD

Om vår kundVår kund är ett teknikkonsultbolag som erbjuder
kvalificerade konsult- och digitaliseringstjänster för bygg- och
anläggningsbranschen. Bolaget grundades 2015 och består idag av 10 personer,
varav 5 arbetar som mängdreglerare. De erbjuder en unik kombination av
djupgående mängdregleringsexpertis och innovativ teknologi genom en
egenutvecklad molnbaserad mjukvara, vilket möjliggör realtidsinsikter och
datadriven beslutsfattning för våra kunder säkerställande av ökad effektivitet,
kostnadsbesparingar och förbättrade projektresultat. De sitter i trevliga och
mysiga lokaler i Kista, där hundar är välkomna.


Om oss på Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering,
vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa
människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att
rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i
Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos vår
kund.

RekryteringsprocessenVår rekryteringsprocess består av följande steg:
•Granskning av CV och urvalsfrågor
•Telefonavstämning
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Intervju med vår kund
•Digitalt kompetenstest
•Referenstagning

VillkorStart: Enligt överenskommelse
Ort: Kista
Omfattning: Heltid, kontorstider
Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan därför komma
att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din
ansökan redan idag!

Ansök nu

Konsult inom Life Science till KeyPlants

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Mar 18
KeyPlants i Stockholm står inför en spännande framtid och söker
nu en konsult inom Life Science. Det här är ett dynamiskt och mångbottnat
arbete där du dels ges möjlighet att arbeta med KeyPlants egna
investeringsprojekt, dels utvecklas som konsult i uppdrag ute hos KeyPlants
kunder. Med andra ord får du det bästa av två världar!

Om rollen som konsult inom Life ScienceI denna roll kommer du arbeta brett med teknik, kvalitet och
processer oavsett om det är ute hos kund eller i KeyPlants interna projekt. Du
kommer att vara involverad i alla faser i projekt – från förstudie och design,
till installation, driftsättning och kvalificering. Du kan bland annat utföra
tester med fokus på kvalificering och validering av utrustning, processer,
metoder, system och instrument. Du blir även en viktig nyckelperson i projekten
då du förväntas utreda uppkomna avvikelser och du arbetar löpande med åtgärder
och förbättringar. Detta innefattar även att samordna mellan olika discipliner
och exempelvis koordinera ändringar tillsammans med sakkunniga. Arbetet är på
många sätt administrativt och ställer krav på språklig förmåga, då du kommer
hantera och upprätta mycket dokumentation.

Din profilVi söker dig som älskar utmaningar och trivs i dynamiska
miljöer. Som konsult kommer du att ständigt möta nya situationer och få chansen
att prova på olika roller hos olika kunder. Din förmåga att snabbt anpassa dig
och förstå verksamheten är avgörande. Du är nyfiken, villig att lära och har en
passion för noggrannhet – vilket du även ser som grundpelare i ditt arbete. Vi
kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna
rekryteringsprocess.

För att vara aktuell för rollen som konsult inom Life
Science bör du uppfylla nedan:
•En akademisk examen inom Life Science-relaterat område,
exempelvis kemi- eller bioteknik, teknisk biologi eller apotekarprogrammet.
•Flytande svenska och engelska i både tal och skrift där du
behärskar akademiskt skrivande
•Möjlighet att regelbundet pendla inom Stockholm – Mälardalen
– Uppsala

Det är dessutom meriterande om du har:
•Arbetslivserfarenhet inom Life Science
•B-körkort

Om KeyPlantsKeyPlants är ett väletablerat och expanderande företag som
erbjuder anläggnings- och designprojekt samt projektledningstjänster till hela
Life Science-industrin. KeyPlants samarbetar med världens främsta
läkemedelsföretag och några av deras välkända kunder är AstraZeneca och Merck.
KeyPlants levererar nyckelfärdiga läkemedelsfabriker och anläggningar till
kunderna och strävar efter att vara konkurrenskraftiga - med korta
leveranstider från design till komplett installation. KeyPlants är ledande när
det gäller hur anläggningsprojekt levereras, främst genom kortare och mer
förutsägbara projekttider.

Om oss på Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering,
vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa
människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att
rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i
Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du inledningsvis vara anställd via
Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos
KeyPlants.

RekryteringsprocessenVår rekryteringsprocess kommer att bestå utav följande steg:
•CV-granskning mot skallkrav och meriterande
•Telefonintervju med Framtiden
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Slutintervju med KeyPlants
•Referenstagning

VillkorStart: Maj eller augusti
Ort: Stockholm med omnejd (Mälardalen och Uppsala)
Omfattning: Heltid
Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan därför komma
att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din
ansökan redan idag!

Ansök nu

Junior mekanik/maskiningenjör inom instrumentutveckling

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Apr 16
Här är chansen för dig som har ett stort tekniskt intresse att få jobba som med utveckling inom ledande företag av massa & papper. Här kommer du erbjudas en chans till bred kompetens och utvecklingsmöjligheter framåt!

Missa inte din chans utan sök redan idag!


Om tjänsten
I rollen som mekanikkonstruktör kommer du bli en del av ett arbetsteam på 10 personer som arbetar med utvecklingen av instrument som exempelvis bordsinstrument för papperslabb för att ta fram flera egenskaper i mätningen av papper. I arbetet kommer du flera kontaktytor med andra ingenjörer inom mekanik/elektronik och mjukvaruutvecklare. I ditt arbete kommer du få jobba med ritningsändringar, mekanikkonstruktion, utveckla vidare på befintliga produkter och även få jobba i projekt för utveckling av företagets interna instrument. Vanligaste programmen som används i arbetet är autodesk inventor, SAP och Office paketet.
Rollen kommer ge dig en bred teknisk grund och här finns det även möjlighet för dig som skulle vilja få möjligheten att utvecklas vidare som projektledare! Kontoret är satt i Kista.

Du kommer få en gedigen introduktion på plats



Krav för tjänsten
•Avklarad civilingenjörsutbildning inom maskin eller mekanik alternativt högskoleingenjör med ett års arbetslivserfarenhet inom teknikutveckling.
•Flytande engelska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du
•Arbetslivserfarenhet av liknande arbete
•Flytande svenska i tal och skrift
•Påvisad tekniskt intresse utanför studierna

Om dig
För att lyckas (och trivas!) i rollen har du ett starkt intresse för teknik. Du har ett driv att komma framåt i ditt arbete och är nyfiken på hur du kan lära dig av problem som kan uppstå. Du som person är kommunikativ och ser gärna en utveckling framåt i en ledande position.


Om vår kund
Vår kund är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i 140 års expertis driver de ca 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen.
Vi erbjuder ett omfattande utbud för optimal papperstillverkning genom hela processen. Vi levererar lösningar för kraftdistribution och avancerade kontrollsystem som övervakar processerna för att hålla kostnaderna nere och produktiviteten uppe. Våra avancerade produkter för att mäta avvikelser i processen hjälper till att säkerställa kvaliteten och vår expertis hjälper till att ta branschen till nästa nivå.


Om oss Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund.


Rekryteringsprocess
Telefonintervju
Intervju med Framtiden
Referenstagning, belastningskontroll
Fysisk träff med kund

Villkor
Startdatum: enligt överenskommelser
Ort: Kista
Omfattning: Heltid, vardagar
Arbetstider: Kontorstider med flex

Ansök nu

Konfigurationsledare inom försvarsindustrin

Systemansvarig
Läs mer Apr 19
Nytt
Är du en mästare på att hålla i trådarna och har ett skarpt öga för detaljer? Är du redo att göra en verklig skillnad och bidra till ett säkrare samhälle? Då är det dags att ta steget och ansöka om rollen som konfigurationsledare hos SAAB. Välkommen in med din ansökan!

Rollen passar dig som
Presterar som bäst när det är ordning och reda. Du älskar struktur och noggrannhet är din styrka. Du accepterar inget mindre än perfektion och har modet att stå upp för kvalitet. Din nyfikenhet driver dig framåt och du tar ansvar för att lära dig det du behöver. Du är skicklig på att kommunicera med olika människor, lyssnar aktivt och är öppen för andras perspektiv.


För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan krav
•Minst 2 - 3 års arbetslivserfarenhet som konfigurationsledare eller kvalitetsingenjör
•Ha en förståelse för konfigurationsledning, informationssäkerhet och export
•Högskoleutbildning inom datavetenskap eller systemvetenskap
•Väldigt god svenska och engelska i tal och skrift
•Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan medföra krav på visst medborgarskap.

Meriterande för rollen är
Erfarenhet av mjukvaruutveckling, hårdvarukonstruktion
Erfarenhet av verksamheter med liknande höga krav på t.ex. informationssäkerhet, spårbarhet, exportkontroll (t.ex. försvarsindustri, tåg, telekom, medicin, bank)


Om arbetet
Som Konfigurationsledare kommer du tillhöra System Management som är en del av affärsområdet Survaillance. Du kommer att skapa och underhålla instruktioner inom Configuration managment området och bidra till dess ständiga förbättring. Majoriteten av din tid kommer du att sitta i svenska projekt och en mindre del i exportprojekt. Du kommer vara en aktiv och integrerad del av projektet och delta i all planering, diskussioner etc. som kan ha inverkan på konfigurationshanteringen. Rollen kräver tätt samarbete och kontakt med bland annat skribenter, teamledare, projektledare och andra Konfigurationsledare.

Om SAAB
Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Deras verksamhet sträcker sig världen över och kollegor inom bolaget finner du på samtliga kontinenter. Saab utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas behov gällande försvars- och säkerhetslösningar, system och produkter samt aeronautisk.


Om oss på Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB.

Rekryteringsprocessen

1. Telefonavstämning med Framtiden.
2. Kompetensbaserad intervju med Framtiden.
3. Referenstagning.
4. Slutintervju med kundföretaget.
5. Säkerhetsprövning och registerkontroll.



Övrigt
Startdatum: augusti
Lön: enligt överenskommelse
Placeringsort: Järfälla, Stockholm
Arbetstider: heltid, kontorstider med flex

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu