Stockholm: Administratör inom säkerhetsfrågor | ManpowerGroup | Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör inom säkerhetsfrågor | ManpowerGroup | Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-20 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta med frågor inom säkerhetsskydd, tycker om att samarbeta med kollegor och att arbeta operativt? Då har vi en tjänst för dig! Just nu söker vi en administratör inom säkerhetsskydd till ett internt konsultuppdrag hos oss på ManpowerGroup. Du kommer att arbeta på nationell nivå i samverkan med konsultchefer, säljare och myndigheter och sitta på vårt fina kontor på Södermalm, Stockholm. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Ort: Stockholm
Start: Snarast
Omfattning: 100%, kontorstider
Uppdragslängd: Inledningsvis konsultuppdrag på 6 månader och för rätt person kan detta komma att leda till anställning hos ManpowerGroup efter uppdragsperioden.

Under semestertider kan svarstid och återkoppling att dröja och vi återkommer till dig så fort som möjligt!

Om arbetet

Som Säkerhetsskyddschef/ Säkerhetsadministratör är du ansvarig för säkerhetsskyddet för samtliga bolag inom ManpowerGroup och jobbar med att aktivt leda och samordna säkerhetsskyddsarbetet samt driva utveckling och förbättring. Du har inte personal- eller budgetansvar, men är ansvarig för säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller på ManpowerGroup.

Rollen är operativ och du kommer vara ett viktigt stöd för kollegor i organisationen. Du kommer att arbeta självständigt i din roll men med stöd av säkerhetschefen som finns där som bollplank.

Arbetsuppgifter:

* Löpande hot- och säkerhetsanalyser.
* Koordinering och planering av säkerhetsskyddsanalys och säkerhetsskyddsåtgärder
* Kontrollera att verksamheten bedrivs enligt lagen och de föreskrifter som har meddelats i anslutning till lagen
* Säkerställa att ManpowerGroup uppfyller kraven i säkerhetsskyddsavtalen.
* Tillser att hantering av säkerhetsskyddsincidenter, SUA och personalsäkerhetsärenden hanteras enligt gällande lagstiftning.
* Vara rådgivande till företagsledningen och övriga delar av organisationen som arbetar med säkerhetsskydd.
* Nära samarbete myndigheter och kunder beträffande säkerhetsskyddsområdet.
* Arbetar operativt med säkerhetsskyddet för hela ManpowerGroup.



Den vi söker

Rollen passar dig som är duktig på administration där noggrannhet är av stor vikt. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsfrågor. Du har lätt för att läsa och förstå lagtext och avtal. Som person är du analytisk och beslutsam att lösa ärenden. Du är engagerad i din roll och tar stort ansvar i ditt arbete

Då rollen innebär att du kommer att arbeta i nära samarbete med andra, är det därför viktigt att du har lätt för att kommunicera och är duktig på att förmedla information på ett pedagogiskt sätt.

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av arbete inom säkerhet eller säkerhetsskyddsområdet är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är krav.



Vad vi på Jefferson Wells kan erbjuda dig:

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Ansökan tas ej emot via e-mail.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare.

Projektskyddssamordnare

Läs mer Mar 21
Vi på Future People söker en Säkerhetsskyddssamordnare till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.

Uppdraget bedrivs i förvaltning- eller/och projektform vid Teknikenheten, med styrning av säkerhetsskyddsfunktionen och i nära samarbete med övriga interna funktioner samt med externa parter och intressenter. Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med säkerhetsprövning, lämplighetsprövning samt utbildning.

I säkerhetsskyddsfrågor är rollen direkt underställd Säkerhetsskyddschef. Enligt riktlinjer, bestämmelser och mallar ska rollen vara föredragande för säkerhetsskyddschef vid beslut. I övrigt arbetar rollen i nära samverkan med verksamhetens nuvarande Säkerhetsskyddssamordnare och beställande verksamhets chef som samverkar i prioritering av arbetsuppgifter.

Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med upphandlingsförfarande bland annat innehållandes:

- Särskild säkerhetsskyddsbedömning

- Lämplighetsprövning

- Säkerhetsskyddsavtal

- Säkerhetsprövning

- Utbildning

Arbetsuppgifter:

- Regelefterlevnad: Tillse att avdelningens linjeverksamhet och projekt följer lag, förordning och vägledning inom säkerhetsskydd
- Analyser och planer: Ta fram särskild säkerhetsskyddsbedömning när de är tillämpliga inom projekt, upphandlingar, förändringar och exponering av säkerhetskänslig verksamhet. Inklusive lämplighetsprövning
- Informationssäkerhet: Att med utgångspunkt i centrala styrande dokument ta fram avdelnings- och projektspecifika rutiner för behandling och skydd av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter
- Fysisk säkerhet: Säkerställa att godkända lokaler där linjeverksamhet och projekt kan behandla säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter finns
- Personalsäkerhet: Vid behov och på uppdrag av Strateg för personalsäkerhet genomföra säkerhetsprövningens samtliga moment för aktuella befattningar hos projekt, intressenter och leverantörer
- Exponering av säkerhetskänslig verksamhet: Vid behov på och uppdrag av den centrala säkerhetsskyddsfunktionen ingå säkerhetsskyddsavtal eller säkerhetsskyddsöverenskommelse vid projekt eller upphandlingar
- Kontroll: Kontrollera och löpande följa upp säkerhetsskyddet samt rapportera avvikelser till samtliga arbetsledande nivåer

Krav för tjänsten:

- Du har en relevant akademisk eller yrkesrelaterad utbildning inom säkerhet, juridik eller IT.

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildning inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Personliga egenskaper och arbetsmiljö

Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid

Start: 6 maj

Sista ansökningsdagen: 2/4-2024

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Praktik / LIA (Praktikplats)

Läs mer Mar 28
Går du en utbildning inom säkerhet? Har du erfarenhet av säkerhetsbranschen?
Vi välkomnar elever på högskolenivå/universitetsnivå att ansöka om LIA-period/Praktikperiod hos oss!
Vi är ett växande säkerhets- och granskningsföretag som arbetar mot arbetslivskriminalitet - för att förebygga och motverka osund konkurrens, fusk och människoexploatering i arbetsmarknaden.
Genom förstärkande tilläggsklausuler i upphandling, bakgrundskontroll och arbetsplatskontroll hjälper ANSVAR SÄKERHET verksamheter och förvaltningar med att undanröja risker och skapa trygga, vita och säkra arbetsplatser.
Arbetsuppgifter under en praktikperiod hos oss är varierande beroende på hur arbetsbelastningen ser ut för våra medarbetare, men det kan bland annat innehålla:
Utbildning i arbetsplatskontroll/bakgrundskontroll.
Att följa med på arbetsplatskontroller och allt vad det innebär i efterarbetet, kontakta myndigheter och sammanställa rapporter.
Utföra utredningar/bakgrundskontroller på svenska bolag
Se över förbättringar internt i våra tjänster, arbetsprocesser, presentationer och upphandlingsanbud.
Omvärldsbevakning inom våra arbetsområden
Kundbearbetning, befintliga och nya kunder.
Lära sig om och utföra ID-skanningar, verifiera identiteter.



Egenskaper:
Vi ser gärna att du som ansöker LIA hos oss är initiativtagande, har lätt för att jobba självständigt som i små grupper. Driv och en positivitet att vilja lära är en stark egenskap hos dig. Det är viktigt att ha en analytisk förmåga med en känsla för detaljer med noggrannhet hos oss. Vi ser gärna att du har förmågan att hantera flera bollar i luften eftersom vi är ett mindre bolag där det händer mycket hela tiden. Därmed är det av stor vikt att du är tydlig och kan avgränsa dig till hanterbara uppgifter och sätta prioritetsordning på de uppgifter som du tar dig an.
Eventuell erfarenhet:
Säkerhetsarbete, risk och sårbarhetsanalys- och bedömningar, kontrollant-yrken, arbetat med arbetsmiljö, utredning/bakgrundskontroller, bygg, ledarskap, juridik och operativt arbete inom säkerhet.
Om du är intresserad av och känner dig träffad av vår beskrivning så är du välkommen att höra av dig till oss.
För att läsa mer om vad vi gör, se vår hemsida:
www.ansvarsakerhet.se
(OBS! Detta gäller praktikplats hos oss - ingen lön erfordras.)

Ansök nu

Säkerhetsskyddsadministratör

Läs mer Mar 13
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.

I tjänsten som ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser.

Arbetsuppgifter:

- ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll

- Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för

- Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal

- Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt

- Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet.

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren

- En god förmåga att hantera digitala informationssystem

- En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.



Meriterande för tjänsten:

Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: Maj

Sista ansökningsdagen: 15/3

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Säkerhetsskyddsadministratör

Läs mer Mar 8
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.

I tjänsten som ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser.

Arbetsuppgifter:

- ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll

- Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för

- Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal

- Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt

- Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet.

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren

- En god förmåga att hantera digitala informationssystem

- En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.



Meriterande för tjänsten:

Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: Maj

Sista ansökningsdagen: 15/3

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Säkerhetsskyddssamordnare

Läs mer Feb 7
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddssamordnare till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.

Arbetsuppgifter:

Som Projektsskyddssamordnare ska rollen främst stödja projektledare eller annan ansvarig för upphandlingen. Uppdragets innehåll och arbetsuppgifter styrs av säkerhetsskyddsfunktionen som ger rollen behörighet att genomföra vissa arbetsuppgifter. Det övergripande uppdraget är att säkerställa säkerhetsskyddslagens efterlevnad inom alla faser av projektet med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med upphandlingsförfarande bland annat innehållandes:

Särskild säkerhetsskyddsbedömning
Lämplighetsprövning
Säkerhetsskyddsavtal
Säkerhetsprövning
Utbildning

Krav för tjänsten:

Du behöver uppfylla samtliga krav för att bli aktuell för tjänsten.

- Relevant akademisk eller yrkesrelaterad utbildning inom säkerhet, juridik eller IT.

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

Meriterande för tjänsten:

Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Personliga egenskaper och arbetsmiljö

Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du har en hög integritet och ett högt säkerhetstänk.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: 1/4

Sista ansökningsdagen: 23/2

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Experis AB .

Driven Enterprise Architect to NCC

Enterprise Architect
Läs mer Apr 17
Do you want to make a real difference and make decisions that improve people's everyday lives? As an Enterprise Architect at NCC, we can offer you just that! You'll get the opportunity to work in an environment influenced by sustainability, digitalization, and innovation!

We are building for the future - are you ready to help us realize our digital transformation?

The construction industry is currently facing a development leap where the change agent is spelled digitalization. NCC is leading the way by developing our business and future proofing our IT platform. We are currently recruiting IT professionals who thrive on becoming important players in our digital transformation journey, taking construction to new heights through IT.

You will join the Group function "Finance & IT", which leads NCC´s strategic development and major change programs in the business. Finance & IT is NCC's development and delivery function for IT as well as operations development and research & innovation. We are a Nordic organization working together closely under one common management. Cooperation in- and between units is key for us to deliver value to NCCs business areas, and therefore we have adapted an Agile team-based setup with focus on collaboration, people and efficient delivery and development.

About NCC: NCC Corporate Movie

Your role and responsibilities

As Enterprise Architect you are responsible for the holistic view, providing guidance and setting the strategic direction for business change. You ensure that NCC's application, information, integration, and IT infrastructure landscape is optimized to enable our capabilities and support the efficient use of information in our business processes.

In this job you will

* Contribute to NCCs strategy work and translate strategy into specific goals and required changes.
* Manage, develop, and align our architecture to the strategic direction.
* Drive the definition and realization of target architectures.
* Work closely with colleagues and internal/external stakeholders to support solutions compliant with guidelines and target architecture.
* Actively contribute to projects with guidance, expertise, structural capital, and design input linked to the entire technology stack.
* Be responsible for developing and implementing appropriate architecture principles, standards, and guidelines.
* In a proactive and consultative manner secure optimization of our application landscape.
* Review and guide all change initiatives.
* Ensure that new IT services and significant changes to services and platforms are designed and implemented with a holistic perspective.

Your profile

We believe that you have an Academic level of education. Possibly a degree in IT, or other for the position relevant education. We see it as very positive if you have a certification within enterprise architecture. You have good knowledge of work processes in large companies. You have several years of experience from working with enterprise architecture and have good Stakeholder Management skills. You are fluent in English and one of the Nordic languages, both verbally and written. Experience in ITIL and Agile processes are also an asset.

You will be very important for us in our strategic journey, and we think that you have:

* Experience in working in big and complex program/projects.
* The ability to take main responsibility, lead and drive assignments within relevant area.
* An agile mindset and knowledge.
* Experience from architecture design processes on target, conceptual and solution levels.
* Experience in Sparx is a plus.

To be successful in this position you

* Have a great overall architectural understanding
* Have an excellent Self-leadership
* Are a "team player" great at collaborating both within your team as well as with your co-workers in other teams and units
* Have a learning mindset, constantly looking to develop your skills and seek new ways to improve your work
* Are a driven team player that enable business change.
* Have good Communication and Relationship building skills

Additional information

This position can be in any of our major cities in Sweden, Denmark and Norway. The position may require travelling, although we strive to collaborate digitally when applicable.

In accordance with NCCs safety culture we conduct background checks on final candidates.

You will be reporting to the IT Competence Manager whilst working cross-functions in an Agile team driven by the Lead Enterprise Architect who are the position's functional manager.

How to apply

In this recruitment, NCC is collaborating with Experis IT, with extensive experience in the recruitment of IT specialists and managers. You apply to the position at www.experis.se. no later than May 22nd.

If you have any questions, or want more information, please contact Recruitment Consultants Carina Eyoma, mail: carina.eyoma@se.experis.com, mobile: +46 73-086 22 75. Please note that candidate selection will be ongoing throughout the application period, and that you therefore should apply as soon as possible.

We look forward to receiving your application!

About NCC

NCC is one of the leading construction companies in the Nordics. Based on its expertise in managing complex construction processes, NCC contributes to the positive impact of construction for its customers and society. Operations include building and infrastructure project contracting, asphalt and stone materials production and commercial property development. In 2023, NCC had sales of SEK 57 bn and 12,200 employees. The NCC shares are listed on Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Redovisningsekonom till vår kund i Södertälje

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 25
Nytt
Är du en redovisningsekonom med storbolagsvana och vill du vara med i ett spännande projekt i samband med en fission? Är du tillgänglig i augusti och öppen för ett interimsuppdrag? Då är det troligen dig vi söker till vår kund i Södertälje. Uppdraget är på heltid med start i augusti och löper på ca 3 månader.

Rollen

Bakgrund till uppdraget beror på EU-lagstiftning som skapar behov av fission och du kommer både att stötta ansvarig ekonom i löpande bokföring samt i projektet med fissionen. Du kommer tillhöra moderbolaget i koncernen och gruppen består av 12 medarbetare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av investeringsprojekt, anläggningsregister och det är meriterande om du har varit med om fission tidigare. Vidare behöver vi dig som snabbt kan sätta sig in i olika redovisningsfrågor och har ett öga för att hitta och lösa differenser. Vi ser att du är noggrann, driven, lösningsfokuserad, bra lagspelare och med förmåga att snabbt sätta sig in i nya uppgifter.



Erfarenhet

* Självständig i bokslut, storbolag
* Erfarenhet av investeringsprojekt
* Erfarenhet av anläggningsregister
* Erfarenhet av fission är meriterande
* Systemkunnig, fördel vid erfarenhet av Unit4 ERP



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag.



Kontaktuppgifter och ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ingrid Carlman via e-post: ingrid.carlman@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Övrig information

Tillsättning: 2024-08-12

Uppdragslängd: 2024-11-30

Placeringsort: Södertälje, hybrid

Typ av anställning: Konsultuppdrag

Omfattning: 100%

Ansök nu

Receptionist/administratör till TRR i Stockholm

Hotellreceptionist
Läs mer Apr 25
Nytt
TRR arbetar för tjänstemän och arbetsgivare inom det privata näringslivet. Vi är specialister på omställning och kompetensstöd. I våra 30 000 anslutna företag arbetar drygt 1,1 miljoner tjänstemän. Genom olika tjänster och rådgivning vägleder vi företag och deras medarbetare mot ny anställning, studier eller till att starta eget företag. TRR grundades 1974 av parterna på den privata arbetsmarknaden: arbetsgivarförbunden inom Svenskt Näringsliv och fackförbunden inom PTK. TRR är en stiftelse som drivs utan vinstintresse och styrelsen består av representanter för PTK och Svenskt Näringsliv.

Vill du jobba i en roll som verkligen gör skillnad för individer som står inför stora förändringar i livet?

Som receptionist och administratör möter du och ger support till kunder på vår mötesplats. Du ger också support till kollegor på vårt kontor.

Om rollen

Ditt främsta ansvar blir att möta och välkomna våra besökare och slussa dem vidare till olika aktiviteter, möten eller mötesplatsen. Du ansvarar för att våra utrymmen är prydliga och att konferenslokaler är förberedda för aktuella aktiviteter.

En stor del av jobbet är administration och uppföljning, som kursadministration, bokning av rum och administrering av seminarier och event.

Exempel på uppgifter är att ge IT -support åt kunder på vår mötesplats, support till kollegor och hålla snyggt på kontoret, beställning av material, beställa luncher och fikabröd, se till att aktiviteter och möten flyter på, fixa med kaffemaskiner, kopiatorer och möblera inför olika aktiviteter. En del fysiskt arbete förekommer.

Den ena dagen är inte den andra lik och det är därför viktigt att vara stresstålig, flexibel, noggrann och rycka in där det behövs.

Arbetet är mycket varierat och är rätt jobb för dig som gillar att ge service med glädje och har förmågan att hålla i många trådar samtidigt.

I rollen som receptionist/administratör bemöter du människor i utveckling och kris dagligen, därför är det viktigt att du har ett genuint intresse för människan och har viljan att aktivt stötta kunderna och kollegorna.

Vem är du?

Som person har du stor känsla för service och vilja att göra det allra bästa för våra kunder och kollegor. Du tar egna initiativ och sprider glädje och trivsel. Du tycker om att organisera och ha ordning. För att lyckas och trivas i rollen är du flexibel, glad och positiv. Du har en god empatisk förmåga och skinn på näsan med förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Det är viktigt att du har en stark administrativ förmåga med kunskap om och nyfikenhet för nya digitala arbetsverktyg.

Du har gymnasiekompetens eller motsvarande och god administrativ erfarenhet och kompetens. Du får gärna ha arbetat i reception eller inom ett serviceyrke. Du kan Officepaketet väl och har förmåga att supporta kunder och kollegor med IT-frågor. Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både tal och skrift.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar TRR med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt sofia.huhta@jeffersonwells.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Technical Sales till CellMax

Account manager
Läs mer Apr 23
CellMax Technologies AB, founded in 2001, disrupted the radio market when inventing High-Efficiency Base Station Antennas. Our antennas have undisputed #1 performance offering our customers best possible network performance and TCO. Today, our products are used by large mobile operators around the Globe.

We are a global company with supplies across the globe but cherish the small company spirit with a great open culture. Our Headquarter and R&D are based in Kista, Sweden, and our manufacturing is just outside Visby. More than 90% of the components in our products are produced in Sweden. CellMax Technologies AB is a privately held company. Read more at www.cellmax.com

We are looking for a highly motivated and driven individual with a passion for creating new business opportunities in a global market.

Do you have experience in cellular radio and want to be part of a forward-thinking company with an exciting premium brand? Then this could be the job for you!

Responsibilities:

As a Technical Sales, you will be part of an exciting development journey where you, as part of the Cellmax Sales & Product Management team, will be responsible for developing new business relationships with mobile operators globally. The main responsibility involves driving sales activities, including technical evaluations / Proof of Concepts and actively contributing to the success of our customers. The role is broad and varied and includes both business development and responsibility for developing our portfolio and products to meet the demand on the global market. As a Technical Sales, you will have close cooperation within the company, and you will work across all areas. The position involves global travel for customer or partner meetings. You will report to the head of sales and product management.

Qualifications:

We are looking for someone with a strong technical interest and an academic background, preferably in electrical engineering. It is a benefit if you have experience in driving sales and have a good understanding of how to create growth in a global market. To fit the role, we would like you to have knowledge and experience in access networks and/or the RF field and in cellular radio.

Personal qualities:

In the role of Technical Sales, you need to be proactive and have a good analytical ability combined with visionary thinking. You are focused on creating value for both the customer and CellMax and you contribute with a high energy level. You have good social skills where you win both customers' and colleagues' trust and respect. You are driven by business and have a knack for building trust with your customers. You are result-oriented, energetic and very communicative with good knowledge of both English and Swedish. You have a good business sense and understand structure and systems related to sales. Furthermore, you are unpretentious and enjoy working between strategic work and operational solutions.

We offer:

Do you want to be part of CellMax's exciting growth journey? Here you are offered an interesting and challenging position in a company on a global market with a recognized brand name and expected strong growth that you can contribute to, short decision-making paths and a positive corporate culture.

Contact:

In this recruitment, CellMax collaborates with Jefferson Wells. For questions, please contact recruitment consultant Katarina Thomasson on +46 70-231 28 05 or Katarina.thomasson@jeffersonwells.se. Welcome with your application!

Ansök nu

Technical Support to Information Delivery Systems in Stockholm

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 18
Introduction
IDS/iServ systems are the market leader in Sweden in the tracking and analysis of terrorism and serious crime. The system is also used for the billing of telephone calls between telecommunication operators' networks and for a variety of analytical and critical business systems.

Our customers are telecom operators of all sizes worldwide. They rely on IDS to provide software able to process huge volumes of event data as well as customer and reference information and provide reports and insights for their business users. All Swedish operators are directly or indirectly (though subsidiaries) customers of one or multiple IDS/iServ systems.

iServ - what is it
The IDS information delivery concept is based on its iServ platform that extracts and gathers Event and Static Data. iServ then combines this data with reference data and transforms this data into new categories of relevant information for further processing and analysis.

A powerful data warehouse and aggregation engine enables rapid, exact extraction of huge data volumes online all in the intuitive user-friendly tool. iServ is a modular, scalable platform that can be tailored and optimized for applications that range from just a few network elements to extensive networks and from general reporting to subject specific applications such as billing or fraud investigations.

Job Description
As a technical support responsible at IDS you will work closely with our R&D department and our customers to resolve their support tickets. It requires a structed and analytical approach both in resolving the issue and communicating the problem, cause, and resolution.

You will supervise and maintain our internal and hosted systems and act on alarms, escalate issues internally, and test new system functionality. You will also install new systems, schedule patch windows with the customers, apply patches, as well as make sure system access and credentials (such as VPN and firewall openings) to our customer's installations are working and up to date.

Job Tasks

* Install, or assist customers with installation of, new systems (Linux OS, Oracle DB and iServ Application)
* Install and configure (or assist customers therewith) standby and / or backup solutions.
* Setup, secure and validate that all network related configurations e.g Firewalls, VPN, SFTP SSO, etc. adhere to IDS internal specifications as well as the specific requirements from each customer IT polices and regulations.
* Apply software patches (application, operating system, and database).
* Run tests on new software releases both internally and externally.
* Manage/update integration parameters in customer systems to constantly improve system performance and reliability.
* Perform investigations to pinpoint customer problems in performance.
* Perform investigations related to file types and structure, permissions, security settings, etc., especially in Linux but to a much lesser degree in Windows operating systems.
* Investigate and advise and / or update Oracle DB settings.
* General DBA (Oracle DB) services on internal and hosted environments.
* Monitor and act on alarms triggered in the alarm console.

Qualities

* Analytical mindset
- You like to analyze problems and connect the dots to arrive at a solution
* Service minded
- You care about our customer's success and take pride in delivering high quality support

Specific qualifications required

* Proficient knowledge and experience with
* Proficient knowledge and experience with Oracle databases
* Proficient knowledge and experience with Linux operating system
* Proficient knowledge and experience with TCP/IP, VPN, Network security and common data transfer technologies e.g FTP, SFTP, FTPS, SCP etc.
* Fluent in written and spoken English

Other qualifications that will be good but not essential

* Experience in telecommunications (ICT) sector
* Experience with business support systems

Application


In this recruitment IDSS cooperates with Jefferson Wells as a recruitment partner. If you have any questions, please contact recruitment consultant Sofia Huhta +46 8 452 33 69 or sofia.huhta@jeffersonwells.se

Looking forward to your application!

Ansök nu

Testare inom IT | Stockholm | Experis

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Mar 18
Trött på buggar och buffring? Vill du vara med och bidra till fler välfungerande system i det svenska samhället? Som testare hos oss på Experis får du möjligheten att utforska dina idéer och ta din kreativitet till nya höjder!

Arbetsbeskrivning
Har du lust att vara med och kvalitetssäkra morgondagens IT-system? Trivs du med en arbetsvardag där du får följa utvecklingsprocesser från A till Ö och ta djupdyk där det behövs för att undvika framtida problem? Här får du möjlighet att bidra på diverse fronter inom test, så som; testutförande, utvärdering och analys av resultat, testautomatisering, rapportering och testprestanda - detta i syfte att säkra bästa möjliga kvalitet i systemen eller produkterna.

I tillägg kommer du få möjligheten att grotta ner dig i och bli ännu bättre på bland annat: Cypress, Selenium, Postman, Java, .Net, JavaScript, användarvänlighet, testautomatisering, Scrum och/eller Kanban.

Vem vill vi ha med oss i laget?

* Du har minst 5 års erfarenhet som testare
* Du har certifiering enligt ISTQB eller liknande
* Du är flytande i svenska, både vad gäller tal och skrift
* Du har en examen på universitet/högskole/yrkeshögskolenivå eller motsvarande, längre relevant arbetserfarenhet kan kompensera för detta
* Du har erfarenhet av testverktyg, så som t.ex. Cypress, Selenium eller Postman för automatisk testexekvering samt analys och rapportering av testutfall

Meriterande om du även har erfarenhet av testledning och arbetat med följande

* Stöttat verksamhet att dokumentera processer
* Tagit fram testplaner
* Tagit fram testfall
* Stöttat verksamhet i testfasen
* Rapporterat utfall av test
* Utbildat inom testmetodik

För att trivas i rollen som testare och/eller testledare tror vi att du känner dig igen i egenskaper som att vara noggrann, kreativ och nyfiken - och att du har ett stort intresse för utveckling och test. Du ser vikten av ett strukturerat arbetssätt och tar fullt ansvar över dina uppgifter. Vidare trivs du med att analysera resultat och drivs av att lösa problem. Du jagar ständigt utveckling och att lära dig mer samt dela med dig av din kunskap till dina kollegor på Experis.

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. För detta uppdrag söker vi dig som vill bli anställd som konsult hos oss. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu