Stockholm: Talent Acquisition Specialist till Nordic Retail Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Acquisition Specialist till Nordic Retail Group i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-17 // Varaktighet: Heltid

Nordic Retail Group letar efter en Talent Acquisition Specialist som vill utforma och utveckla rekryteringsprocesser och arbeta med on/offboarding och hur NRG arbetar kvalitativt och utvecklande med konsulterna. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid i minst 6 månader med möjlighet till övertag. Önskad start så snart som möjligt med förståelse för eventuell uppsägningstid. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i Stockholm, på Linnégatan 9, med möjlighet till flexibelt arbete på kontoret och digitalt hemifrån.

Om rollen

Rollen som Talent Acquisition Specialist på NRG ser vi att du kommer att utforma flertalet av våra processer som rör vår externa personal som arbetar som konsulter hos våra kunder. Du har många kontaktytor både internt hos oss på NRG och externt med våra kunder vilket gör jobbet både omväxlande och varierande, således behövs det en riktig spindel i nätet. I rollen kommer du även att ansvara för att driva rekryteringsprocesserna inom Retail och sälj. NRG tror mycket på teamwork och något som präglar kulturen inom organisation och det tillämpas även i denna roll genom nära kontakt med befintliga konsulter, Kundansvariga och andra i rekryteringsteamet som alla strävar mot samma mål. Det finns även möjlighet att utvecklas i rollen och arbeta bredare inom TA.



Du rapporterar till Head of Staffing and Recruitment.



Om dig

Du är kommunikativ och har en professionell framtoning och du gillar att bygga relationer. Du har en akademisk examen inom HR eller motsvarande och har möjligtvis arbetat i en administrativ/koordinerande roll inom HR eller TA tidigare. Som person beskrivs du ofta som glad, utåtriktad och social. Du sätter stort värde på mänskliga relationer och har lätt att röra dig i olika professionella sammanhang. Du känner ett stort ansvar för ditt arbete och vill gärna se andra utvecklas genom dig och din kompetens som du pedagogiskt delar med dig av. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, kan du även finska, norska eller danska är det meriterande då vi är ett nordiskt bolag med internationella kunder.



För att lyckas i rollen tror vi att du gärna vill vara organisationen behjälplig med din expertis och vi ser gärna att du kan ta enklare förhandlingar. Viktigt att poängtera är att vi på NRG alltid arbetar tillsammans och hjälper varandra att uppnå bästa möjliga resultat. Av dina kollegor och vänner beskrivs du ofta med ord likt initiativtagande, lösningsfokuserad, strukturerad, positiv och ansvarsfull. Du bygger snabbt positiva och förtroendeingivande relationer.



Om Nordic Retail Group

På NRG jobbar vi för att ta retail till nästa nivå. Detta genom fokus på människorna som gör skillnad, innovation, kreativ bredd och modet att prova våra idéer. I mer än 20 år har NRG tagit fram strategier och verkställt dem tillsammans med våra kunder. Bland våra kunder finns flera starka varumärken, som bland annat Asics, Comviq, Microsoft, Dyson och många flera härliga varumärken. I övrigt är kylskåpet välfyllt med alltid bra frukost!

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Martina Kolga (martin.kolga@wise.se) och Abdullah Uzunel (abdullah.uzunel@wise.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Talent Acquisition Specialist Consultant

Läs mer Apr 6
About the assignmentFor our well known client i Stockholm we are looking for an experienced Talent Acquisition Specialist, who has the capacity to independent guide and support our clients hiring managers in Europe through the recruitment process. We are looking for someone who has experience of running international recruitment processes collaborating with stakeholders on all levels. You have previously worked in various ATS systems, preferably with workday.
This is a consulting assignment, 4-6 months with the chance of extension starting immediately.
You will work at our client's beautiful Stockholm office, where you be on site 3 days a week. You will be part of a global TA team with colleagues in several countries.
Your qualifications:
4+ years within TA
University degree
Fluency in English and Swedish.
Experience working with ATS systems, preferably Workday
Experience in working in a multicultural, international working environment
Systematic and secure way of working

We are looking for someone who is confident in their skills and can quickly enter a new environment and contribute to our client's continued success. You are meticulous, find it easy to create new relationships and are a team player.Since the assignment starts immediately we ask you not to wait with your application!
Being a consultant at People Experience
Highs and lows, and sometimes sharp turns, are part of the everyday life as a consultant - but it's also incredibly fun, varied, and educational. As a consultant through People Experience, you are welcomed with open arms into our PX family with consultant breakfasts, check-ins, and sounding boards to ensure a sense of belonging and exchange, but always with a fine balance - so as not to demand too much of your time. The form of your consulting assignment (i.e. whether you become a sub-consultant or are employed by PX for the specific assignment) is entirely up to you!
We are always interested in getting in touch with new potential People, Payroll & Finance Consultants and are constantly expanding our network with trustworthy, unpretentious, and flexible People Professionals with integrity, humility, and strong leadership. Our network comprises expertise in all areas and at all levels. Generalists and specialists, senior and junior - and that's what makes it all so rewarding.
At People Experience, we will always go the extra mile to ensure that you have a positive experience with us - whether you are a customer, consultant, employee, or candidate. Welcome to creating this experience together with us!
About your application
We treat all candidates equally, if you are interested please apply through our application system. Any correspondence should come from there to make sure the candidate experience is smooth and fairfor all candidates!
We want to contribute in making everyone feel valued at work. We embrace and encourage people from all backgrounds to apply!
We handle your personal informationin accordance with GDPR and you can always ask us to delete your information through 'Connect'. If you have any questions please reach out to our ATS-owner Lina Roxenbackvialina.roxenback@peopleexperience.se

People Experience is a personal, innovative, and highly engaged boutique agency with enormous passion for helping customers, consultants, and candidates to achieve growth and success through the right match within the area where our experience and passion is greatest: People, Payroll & Finance. With the vision of becoming Sweden's leading boutique agency for People, Payroll & Finance Professionals, we are 100% specialized in the target group in our recruitment and consultant placement.

Ansök nu

Rekryterare till säljbolag!

Läs mer Apr 2
Söker du ett socialt och omväxlande uppdrag? Vill du arbeta med några av framtidens största varumärken? Då har du hittat rätt. Just nu letar vi efter en driven rekryterare som vill ta nästa steg i karriären.
Vi söker dig som har god personkännedom, tror på dina förmågor och vill jobba med spännande uppdrag i högt tempo. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av rekrytering eller försäljning, i någon form. Du är flexibel, har förmågan att entusiasmera och attrahera människor och du är nöjd först när dina rekryteringsuppdrag är tillsatta. Det här ett perfekt jobb för dig som är i början av din karriär, är serviceinriktad och bra på att lyssna.
ArbetsbeskrivningDitt uppdrag är att hitta och matcha rätt kandidater för våra säljuppdrag. Du arbetar i den dagliga produktionen och förutom att vara lyhörd och förstå kundens behov måste du vara transparent och ärlig, både mot kund och kandidat. Eftersom du kommer arbeta med människor kan mycket ändras med kort framförhållning.
Tjänsten innebär eget ansvar men våra processer och rutiner är tydliga. Hos oss är laget alltid större än jaget och du får utbildning, vägledning och verktyg för att nå uppsatta mål. Personlig coaching, teambuilding och uppföljning är en viktig del av din arbetsdag på VIASALES. Ansök redan idag. Ditt driv och din personlighet gör skillnad!Vi söker dig som:- Har tidigare erfarenhet av rekrytering och gärna försäljning, i någon form- Talar och skriver obehindrat på svenska- Är lyhörd och resultatinriktad
Vi erbjuder:- En heltidstjänst- Härliga kollegor & gemenskap- Kontor i Stockholms modernaste skyskrapa - Sthlm01 i Hammarby Sjöstad
Dina förmåner:- Gratis vidareutbildningar och workshops- Generöst bonusprogram - Belöningar och events. Vi firar allt – med galor, utmärkelser, resor och generösa vinster
Om företagetVIASALES erbjuder ett komplett utbud av kvalitativa försäljningsuppdrag baserad på tre viktiga kanaler: telemarketing, event sales & door sales. Vår företagskultur bygger på ständig utveckling – både privat och professionellt. VIASALES grundades 2013 i Stockholm under namnet Viafield Sweden AB, då med enbart door sales som verksamhetsuppdrag. Idag är vi ett av Sveriges mest erfarna säljbolag inom telemarketing, event sales samt door sales.
Hur ansökan går tillAnsök redan idag! Ditt driv och din personlighet gör skillnad. Frågor om tjänsten besvaras gärna av rekryteringskonsulterEmmy ZachrissonEmmy@viasales.com 070-495 69 77Roksana AhmadRoksana@viasales.com072-145 00 40

Ansök nu

IT-rekryterare till konsultbolag

Läs mer Mar 29
Vi söker en erfaren och engagerad IT-rekryterareför att bli en del av vår kunds dynamiska team på ConsultingIT. Som IT-rekryterarekommer du att spela en avgörande roll i att attrahera och rekrytera talanger inom IT-branschen och säkerställa att vi har de bästa kompetenserna för att möta våra kunders behov. För att lyckas i denna roll behöver du gilla högt tempo och motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö där vardagen bjuder på varierande arbetsuppgifter.
Genom att bygga starka relationer med både kandidater och teamet på ConsultingIT kommer du att vara en viktig länk som matchar rätt personer med rätt uppdrag och bidrar till att stärka vår position som en ledande aktör inom IT-konsultation
Om rollenÄr du en hejare på att hitta fantastiska människor? Vår kund behöver en skicklig IT-rekryterare som kan hitta trevliga och kompetentakollegor i raketfart när de växer. Dessutom kommer du att vara med och rocka fram deras arbetsstrukturer och välja de bästa samarbetskanalerna.
ConsultingITsöker någon som kan vara en viktig kugge i deras hjul av framgång och som kan tillföra kunskap och erfarenhet med stil. I den här rollen är det proaktivt arbete som gäller, och de älskar om du kan tänka utanför boxen och kasta in en gnutta kreativitet.
Och kom ihåg, vi vill ha en IT-rekryterare som kan bygga starka band med våra kollegor och kunder, för det är precis vad ConsultingIT handlar om.
Dina ansvarsområden kommer att inkludera:
Identifiera och attrahera kvalificerade IT-kandidater genom olika rekryteringskanaler och nätverk.
Genomföra noggranna urvalsprocesser, inklusive CV-granskning, telefonintervjuer och personliga intervjuer.
Utvärdera och bedöma kandidaters tekniska färdigheter och erfarenheter.
Bygga starka relationer med kandidater och fungera som en professionell och hjälpsam kontaktperson genom hela rekryteringsprocessen.
Samarbeta med teamet för att förstå våra kunders behov och säkerställa att ConsultingIT matchar rätt kandidater till rätt uppdrag.
Hålla dig uppdaterad om den senaste IT-branschutvecklingen och trenderna för att kunna identifiera och locka till dig de bästa talangerna.
Är du den vi söker?
Kvalifikationer som vi söker efter för denna roll:
Minst 2-3 års erfarenhet av IT-rekrytering och kunskap om IT-branschen.
Starka kunskaper inom search, kandidatsökning och rekryteringsmetoder.
Förmåga att utvärdera tekniska färdigheter och bedöma kandidaters kompetens.
Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.
Flytande kunskaper i svenska i både tal- och skrift.
Organiserad och förmåga att hantera flera rekryteringsprocesser samtidigt.
En passion för att hitta och attrahera de bästa talangerna inom IT-branschen.
Vara social, engagerad och driven.
Om företaget
ConsultingIT är ett bolag med starka värderingar där fokus ligger på människan. De är övertygade att det är minst lika viktigt att matcha rätt personlighet till deras kunder som det är att ta fram rätt teknisk profil. Det är först när denna kombination finns hos en kandidat som de ser magin. Det är anledningen till deras slogan som är ”Mer än bara ett CV”
Företaget har sedan starten 2016 vänt sig mot de mer etablerade bolagen i Sverige och gjort det med framgång. De ser en start tillväxt på bolaget och stärker nu upp både säljavdelning samt leveransavdelningen med kollegor som fortsatt skall vara en del av deras resa.
ConsultingIT vänder sig till medarbetare som vill tillhöra en organisation som präglas av en vinnarkultur, har viljan att utvecklas och som förstår att engagemang lönar sig! De förstår att skillnaden mellan dem och andra konsultbolag är viljan och förmågan att leverera gång efter gång utan att ta något förgivet.
Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av ConsultingIT är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.
Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ort:Stockholm
Lön:Fast lön plus provision
Start:Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning:Heltid

Ansök nu

Interim Rekryterare till Hero

Läs mer Mar 13
Vi på HERO är passionerade när det kommer till att koppla samman talanger med de bästa möjliga arbetsgivarna. Vi tror på att skapa meningsfulla och långsiktiga relationer, både med våra kandidater och våra kunder. Nu söker vi en driven och engagerad rekryterare på konsultbasis som delar vår vision och entusiasm för att forma framtidens arbetsplats.

Ansvarsområden:

- Identifiera och attrahera talanger genom olika kanaler och nätverk

- Utföra djupgående intervjuer och bedöma kandidaters färdigheter och lämplighet för olika roller

- Bygga och upprätthålla relationer med kandidater och klienter

- Leverera högkvalitativa rekryteringstjänster i enlighet med företagets standarder och mål

- Delta i strategiska rekryteringsplaner för att möta affärsbehov och mål

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av rekrytering

- Utomordentlig kommunikations- och förhandlingsförmåga

- Förmåga att arbeta självständigt och i teammiljöer

- En passion för att förstå både kandidatens och kundens behov

- Utmärkt organisationsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt

Om du är redo att kliva in och gasa med ett dedikerat team som strävar efter att göra en verklig skillnad, så är det här din chans!

Ansök idag och låt oss tillsammans skapa något riktigt bra!

Om rekryteringsprocessen

Detta är ett konsultuppdrag på initialt tre månader med start omgående. Vi intervjuar löpande så har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på johan.iggbom@hero.se

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Ansök nu

Bli bemanningskoordinator hos oss på Bemannia

Läs mer Mar 12
Söker du en rolig och kreativ roll i ett slipat team där du arbetar nära dina kollegor? Har du erfarenhet av administrativt arbete och trivs i kontakt med andra människor? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som bemanningskoordinator!

Om uppdraget

Bemannia är en expansiv organisation som genomsyras av nytänkande och entreprenörskap. För att trivas hos oss delar du vårt serviceengagemang och motiveras av ett varierat arbete i högt tempo med många kontaktytor. I arbetet tillhör man ett team som arbetar mot samma mål. Vi finns placerade på Bemannias huvudkontor beläget i Norrtull, Stockholm. Arbetstiderna är förlagda i ett rullande treveckorsschema mellan 06:00-18:00.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som bemanningskoordinator kommer du, tillsammans med ett tight och engagerat team, att samordna och bemanna kortare vakanser hos våra kunder inom flertalet tjänstekategorier bland annat skolvikarier. Du kommer på sikt att delta i rekryteringen av nya konsulter från annonsering till anställning och upprätthålla relationen till såväl kund som konsult där främsta kontakt sker via telefon och mail.

Dina kvalifikationer

Vi tror att du är en van teamspelare med god samarbetsförmåga och att du med lätthet kommunicerar med kunder och konsulter. Du har god erfarenhet av serviceyrket och har med fördel haft telefon och mail som dina främsta verktyg i en administrativ roll som kräver koordinering.

Du har ett affärsinriktat förhållningssätt och genom engagemang och dedikerat arbete strävar du alltid efter att överträffa mål och förväntningar. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och van att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Då vi arbetar mycket med vikarier mot skola är det även meriterande om man tidigare arbetat på förskola eller som lärarvikarie.

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett spännande, varierande och utvecklande arbete, där du blir en viktig resurs i ett redan starkt team. Anställningen är på heltid med 6 månaders provanställning som start. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss, men är även beredda att vänta för rätt person. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och i byggnaden finns även ett gym att använda sig av.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-31

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Rood Abed , rood.abed@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 178 40 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Wise Professionals AB .

Serviceinriktad redovisningsekonom - Deltid.

Redovisningskonsult
Läs mer Apr 17
Nytt
Vi samarbetar just nu med en modern och nytänkande redovisningsbyrå som fokuserar på kvalité snarare än kvantitet.

Här får du möjlighet att arbeta med flera olika kunder och bredda dina kunskaper inom redovisning.

Du lägger själv upp tiden om du vill arbeta från ditt hemmakontor eller från deras nyöppnade kontor på Kungsholmen, men du får så klart goda möjligheter till stöttning från dina kollegor.



Uppdraget planeras tillsättas omgående och pågår i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning.

Omfattningen är till en början på 50% men kan öka med tiden.

*Notera att vi inte tar emot underkonsulter för detta uppdrag.



Bolaget befinner sig i en expansiv fas och här ser vi gärna att du är med på resan!

Ansvarsområden:

Fokuset för denna roll är att du kommer sköta den bokföringen för ett antal bolag. På sikt kommer du även ges möjlighet att ta fullt ansvar för ett antal kunder och driva redovisningsprocessen för dina kunder.

Du kommer bland annat arbeta med löpande redovisning från ax till limpa, bokslutsarbete, inkomstdeklarationer, avstämningar samt löpande kontakt med interna och externa intressenter.



Om dig:



Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och gärna 3-5 års erfarenhet av en liknande roll. Du har ett genuint redovisningsintresse goda kunskaper inom aktuella regelverk. Därtill har du ett intresse för system och gärna erfarenhet av Fortnox och Visma sedan tidigare. Till sist har du en god kommunikationsförmåga på såväl svenska som engelska, i tal och skrift.

Som person har du en förmåga att sätta dig in i nya situationer på ett effektivt sätt. Du drivs av att arbeta flexibelt med breda kontaktytor. Därtill engageras du av att ha en ansvarstagande roll där du erbjuds möjlighet att utveckla och effektivisera rutiner och processer inom ditt område.

När du blir en del av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Sök idag!

Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ansök nu

Administratörer till The Pace

Backofficepersonal
Läs mer Dec 18
Vi vill göra dig uppmärksam på att det här är en annons där du har möjlighet att anmäla ditt intresse för att arbeta som konsult via The Pace i Stockholm. Annonsen är inte kopplat till något skarpt uppdrag.

Är du redo för din nästa utmaning i arbetslivet? Vi arbetar med roller brett inom administration i olika branscher och vill komma i kontakt med dig som är nyfiken på ett nytt arbete. På The Pace erbjuder vi både korta och längre konsultuppdrag där du som konsult är anställd hos oss men arbetar dagligen ute hos någon av våra kunder. Som konsult har du nära dialog med en konsultchef där ni har kontinuerliga uppföljningar under uppdragets gång.

Ett urval av roller vi arbetar med:

Office Coordinator
Office Manager
Koordinator
Administratör
Executive Assistant


Ett urval av branscher vi arbetar med:

Bank och finans
Branschorganisationer
Retail
Läkemedelsbranschen
Byggbranschen






Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet inom service, administration och/eller support och som är redo för nya erfarenheter. Som person är du framåt, driven och nyfiken samt har goda systemkunskaper och har lätt för att sätta sig in i nya system.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Residential Sales and Lettings coordinator

Kontorsreceptionist
Läs mer Apr 17
Nytt
Om UNITY

UNITY är ett nytt koncept i Norden och har öppnat sex destinationer, vi finns i Sverige, Danmark och Finland. Vi tror att den moderna människan behöver utrymmen där liv och arbete smälter samman och där en gemenskap av likasinnade människor är limmet för att hålla ihop allt. Här står gästens dagliga behov och rutiner i fokus, med allt de behöver under ett och samma tak. Vi erbjuder möblerade studiolägenheter, gym, wifi, gemensamma lounger och mycket mer. Vi gör allt för att gästens vistelse på UNITY ska kännas enkel och behaglig. Alla våra byggnader är unika, och alltid utrustade med bekvämligheter som förbättrar och förenklar vardagen. UNITY Kista Campus öppnade sommaren 2022 och erbjuder 357 studentlägenheter. Vår andra fastighet i Kista med 183 hyreslägenheter öppnade i augusti 2023. Läs mer på hemsidan här.



Om rollen

Rollen som Residential Sales and Lettings coordinator på UNITY är administrativ och här handlar det om att se till att allt flyter på så smidigt som möjligt för de hyresgäster som bor i huset. Arbetet innebär bl a att utarbeta kontrakt, skicka och följa upp kontrakten både vid inflyttning och utflyttning, övervaka inbetalningar, uppdatera system och att sätta rutiner. Viktigt i rollen är att man uppskattar affären och har ett inbyggt driv för att sälja och vilja driva in affären. Vi förmedlar våra lägenheter via HomeQ och Bostadsförmedlingen samt vi våra egna kanaler. Som Residential Sales and Lettings coordinator på UNITY är du den primära kontakten gentemot våra hyresgäster i Kista.

Exempel på arbetsuppgifter:

Delta i uppstarten av nya verksamheter/uppdrag
Registrera fastigheter och objekt i databas vid nya uppdrag/förvärv
Framtagande av kontraktsförslag
Registrering av hyreskontrakt
Administration av uppsägningslistor
Hyresavisering (månad- el kvartal)
Registrering av inbetalningar
Påminnelse- och kravhantering i samarbete med inkassoföretag
Rapportering av förändringar i kontraktstocken, vakanser, etc.
Uthyrning av bostäder
Framvisning av lägenheter
Sälja in utbudet av lägenheter till kund
Bearbetning av nya kunder  


Om dig

Du har erfarenhet som hyresadministratör från fastighets- eller fastighetsförvaltande bolag. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och är en van Excel-användare. Har du tidigare erfarenhet av fastighetssystem, arbete med hyresjuridik samt fastighetsmoms är det meriterande.

Du är en kompetent och engagerad medarbetare som har sinne för ordning och reda. Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt beteende. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar och uppskattar att du ges stor frihet att arbeta under eget ansvar.

För att bli en framgångsrik Residential Sales and Lettings coordinator så är det viktigt att du är lyhörd och väldigt hjälpsam då du kommer ha många kontaktytor. Du ska tycka om en prestigelös arbetsplats som fokuserar på att se möjligheterna och du har ett inbyggt driv och positiv syn på saker. För att lyckas och trivas i rollen så ska du vara trygg i dig själv och kunna jobba självständigt på en arbetsplats där det ständigt finns utmaningar som ska axlas. Du får gärna ha en entreprenörsådra med en blick för hur man effektiviserar och förbättrar processer. Om du dessutom har en bakgrund inom försäljning så är det mycket meriterande. Du får vara med och skapa rollen själv efterhand och här finns det möjlighet att kunna påverka.

Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Holmberg fredrik.holmberg@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HRBP till Bosch Rexroth

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Apr 16
Ditt uppdrag

Som HRBP kommer du att samarbeta och arbeta ihop med HR Manager för Bosch Rexroth Sverige. Du arbetar i Sverige men kommer på sikt även att arbeta i Norge. Du kommer att ha en varierande vardag med inslag av resor men också en flexibilitet gällande att arbeta hemma och på kontoret. Bosch Rexroth sitter i fina kontorslokaler i Liljeholmen och har kontor och produktion i Helsingborg och Örnsköldsvik.

Rollen som HRBP är bred och innehåller spännande arbetsuppgifter såsom:

Organisatorisk HR-ansvar för flera avdelningar och stötta dess chefer
Du ansvarar för hela HR-årscykeln för avdelningarna ink. lönerevision, arbetsmiljö mm
Rekrytering
Förhandling och arbetsrättsliga frågor
Successionsplanering
Employer Branding
Digitalisera och effektivisera arbetsprocesser
HR administration i bla. HR Global (SAP), påminna chefer om övertid och tidredovisning mm.     
Lägg in information om anställda/nyanställda i system 


Din bakgrund

Vi söker dig med minst 4 års erfarenhet från liknande roller i en global organisation.

För att trivas och passa in i rollen som HRBP bör du: 

Vara kommunikativ med en förmåga att bygga goda relationer och skapa förtroende
Ha god initiativförmåga och driver arbetet självständigt mot mål
Tycka om att arbeta med förändring- och digitaliseringsarbete
Ha en akademisk examen som personalvetare eller motsvarande
Besitta kunskap om arbetsrätt och har erfarenhet av kollektivavtal
Systemvana 


Om Bosch Rexroth 

Bosch Rexroth är världens ledande leverantör inom industriell automation och mobilhydraulik. Ett komplett produktprogram, djup kompetens och god service gör oss till en trygg och säker helhetsleverantör. Vår ambition är att med unik branschkunskap och kvalificerade medarbetare alltid erbjuda våra kunder det allra bästa. www.boschrexroth.se

När du blir en av oss på Wise Professionals 

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. 

Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här.

Wise Professionals är en konsult- och rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara lösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Ansökan

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta Hjalmar Frisell på hjalmar.frisell@wise.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare med fallenhet för sälj

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 12
Om tjänsten

Som kundservicemedarbetare med passion för sälj hos oss intar du en viktig roll i ett familjärt företag som idag består av 50 medarbetare. Det är en bred och varierad roll där du fördelar din tid mellan att arbeta med orderhantering, försäljning och kundservice mot våra finska kunder – men även svenska, danska och norska kunder.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

Ordermottagning och orderadministration - daglig kontakt med kunder per telefon och mail, hantering av beställning och leveransuppföljning
Ge expertråd och skapa merförsäljning – svara på frågor, informera om och rekommendera produkter utifrån kundernas behov
Kontinuerlig kunduppföljning för att bygga goda relationer
Nykundsbearbetning
Stötta våra säljrepresentanter på fältet - ta fram information, statistik och sammanställa material
Bistå ledning med olika typer av statistik, t ex vid olika kampanjer
Eget kundansvar för en del kunder


Du är placerad på vårt huvudkontor i Malmö och rapporterar till vår försäljningschef, med rätt kvalifikationer så finns även möjligheten att arbeta 100% remote beroende på boendeort.

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du är proaktiv, lösningsfokuserad och utvecklingsorienterad med en vilja att skapa den allra bästa upplevelsen genom fantastisk support för våra kunder.

Vi tror vidare att du som söker har en mycket god kommunikationsförmåga, visar ett stort engagemang i ditt arbete samt har ett brinnande intresse för service - du ser värdet i att skapa en riktigt bra kundupplevelse. Du bör även ha en god organisationsförmåga och en fallenhet för att prioritera och strukturera i ditt arbete, då det krävs att du är skicklig på att hantera många uppgifter och kontakter parallellt.

Vi tror att du har:

God administrativ vana
Ett par års erfarenhet av en liknande roll inom kundservice
Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
Erfarenhet av att arbeta i CRM-system


Du talar och skriver på finska, svenska och engelska obehindrat samt kan hantera danska och norska ärende. Är du utbildad hudterapeut är det meriterande. 

För oss är det viktigt att du ser dig själv som en positiv och kommunikativ person som trivs bäst i roller där du får användning av din sociala förmåga och du räds inte uppsökande proaktivt arbete.

Vi erbjuder

Vi på HBS har en stor glädje och passion för hudvård och skönhet vilket genomsyrar vår framgångsrika verksamhet. Våra värdeord Personligt, Professionell och Passionerad styr allt vi gör och ligger till grund för vårt positiva arbete.

Hos oss blir du en del av vår drivna och kunniga personal där vi tillsammans ser till att vi har nöjda och återkommande kunder. Då vi är ett litet kontor sätter vi stort värde på vår förmåga att samarbeta och ha kul tillsammans - vi vågar lova att du kommer att bli positivt överraskad över teamkänslan som råder på kontoret!

Som kundservicemedarbetare/innesäljare hos oss på HBS intar du en viktig roll – det är du och dina kollegor som bygger grunden för våra fortsatta framgångar!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar HBS Nordic med Wise Professionals. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Wise, Fredrik Holmberg, fredrik.holmberg@wise.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Wise Professionals arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Ansök nu

Interim Reskontrachef till Uppdrag i Solna!

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 17
Nytt
Vi söker en erfaren interim reskontrachef för ett uppdrag i Solna.

*Vi tar inte emot underkonsulter för detta uppdrag.

Uppdraget planeras att tillsättas omgående och kommer att pågå under cirka 4-6 månader, parallellt med en pågående rekryteringsprocess.

För rätt person kan det eventuellt bli aktuellt med en överrekrytering efter avslutat uppdrag.



Som reskontrachef kommer du att ha ansvar för bolagets reskontra, inklusive kundreskontra och leverantörsreskontra. Du kommer också att vara involverad i att effektivisera, digitalisera och centralisera AP/AR-processer, betalningar och löpande redovisning.

Krav:

Erfarenhet och säkerhet inom AR/AP-processer inklusive moms.
Ledarerfarenhet och en vilja att fortsätta ett coachande ledarskap.
Stort intresse för system med dokumenterat arbete inom systemförvaltning och utveckling.


Meriterande:

Kompetens inom SAP (SAP ECC, SAP VIM, SAP 4/Hana).
Erkänt skicklig och uppskattad ledare/chef.
Erfarenhet från entreprenadverksamhet.
Kunskaper i finska språket då nära samarbete med det finska dotterbolaget förekommer.
Kunskaper i engelska språket då bolaget ska övergå till engelska i koncerngemensamma instruktioner etc.
Erfarenhet av EDI-fakturering från leverantör och till kund.


Om du är en driven och erfaren reskontrachef med intresse för att driva förändring och effektivisering i en dynamisk organisation, är detta en utmärkt möjlighet för dig.



Sök idag!

Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ansök nu