Stockholm: junior ekonom i Stockholm - future talent trainee

Hitta ansökningsinfo om jobbet junior ekonom i Stockholm - future talent trainee i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-08 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Nu är antagningen för höstens traineestart öppnad! På Randstad Future Talent Trainee Programme erbjuder vi dig en konkurrenskraftig start i din karriär inom finance. Hos oss blir du en del av ett härligt trainee-team som målmedvetet jobbar tillsammans för att bli framtidens stjärnor inom ekonomi.

Du arbetar som konsult ute på intressanta uppdrag och är samtidigt med i ett program inom personlig utveckling. Har du jobbat upp till 2 år eller nyligen tagit examen inom ekonomi med arbetslivserfarenhet från studietiden? Läs vidare!

Ansvarsområden
Resan med Randstads Future Talent Trainee programme börjar med att du jobbar som t.ex. ekonomiassistent ute hos någon av våra kunder. Där får du en gedigen grund i ekonomiarbetet och för rätt person kan man redan efter ett år avancera till roller med mer ansvar. Våra traineer är ute i konsultuppdrag hos större och mindre företag i Mälardalen (ex. Stockholm och Uppsala).
 
Parallellt med konsultuppdraget är du med i Randstad Future Talent trainees två-åriga program. Där kommer du och ditt trainee-team att utveckla dina power skills. Med hjälp av case, roliga övningar och diskussioner kommer vi se till att du får erfarenheten och verktygen som gör dig future proof i arbetslivet.

Utbildningsplanen för personlig utveckling innehåller bland annat fokus på kommunikation, samverkan, målsättning, stresshantering, ledarskap och innovation. Under hela programmet kommer du även ha tillgång till en legitimerad psykolog som är expert på personlig utveckling inom arbetsliv och agerar coach och bollplank. Förutom traineeprogrammet så ordnar Randstad även regelbundet AW:s, middagar och föreläsningar med traineer från andra årskullar, allt för att ni ska kunna nätverka på ett roligt sätt tillsammans!

Kombinationen av konsultuppdrag, personlig utveckling och vidareutveckling inom ditt specialistområde kommer ge dig en raketstart på karriären och du kommer få erfarenheter och utveckling som få personer får uppleva sina första år i arbetslivet. 



Kvalifikationer


Du har tagit en akademisk examen inom ekonomi för max 2 år sedan, alternativt kommer ta examen under våren. 
Du har 3 mån - 2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Du har genom arbete under eller efter studierna grundläggande erfarenhet inom ekonomi, t ex kund- eller leverantörsreskontra, bokföring, enklare momshantering, kundfakturering m.m.
Stort intresse av din egen och andras personliga utveckling.
Du är inledningsvis intresserad av roller som ekonomi-/redovisningsassistent. Längre fram i karriären lockas du av att utvecklas som controller, ekonomi- eller redovisningschef, redovisningsansvarig eller CFO. 


Som trainee ska du trivas i rollen som konsult, gilla ett högt tempo samt vara intresserad av att utvecklas och utmana dig själv. Du är öppen med att dela med dig av dig själv, samtidigt som du är nyfiken på andra och vad du kan lära dig av dem. Som trainee förväntas du delta på aktiviteter och lägga tid och engagemang på programmet. Du känner dig bekväm i att skriva och prata både svenska och engelska. 



Ansökan
Har du frågor kring programmet?

Hör av dig till Jakob Gustafson, Consultant Manager Randstad Future Talent, på jakob.gustafson@randstad.se . Vi tar inte emot ansökningar via mail, endast via Randstads hemsida.

För kännedom börjar alla antagna traineer sina enskilda uppdrag på olika datum och har tillsammans en gemensam kick-off i början av sommaren för det personliga utvecklingsprogrammet. Datum för anställningsstart är förhandlingsbart utifrån din uppsägningstid och studier.

Rekryteringsprocessen sker löpande, så vänta inte med din ansökan! 

Vi söker traineer inom alla våra specialistområden Technologies, Finance, Engineering och Life Sciences. Känner du någon som är relevant inom dessa områden får du gärna tipsa dem om våra andra annonser!



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent på deltid till spännande bolag

Läs mer Apr 18
Nytt
Om tjänsten: Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som är studerande och vill tillämpa dina kunskaper i praktiken. Som ekonomiassistent får du en central roll i vår kunds team, där du stödjer CFO och bidrar till en effektiv ekonomisk hantering inom företaget. Denna roll innebär direkt samarbete med ledande positioner och chansen att verkligt göra skillnad i den dagliga verksamheten.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Delta aktivt i budget- och prognosarbete.
Assistera i månads- och årsbokslut.
Sköta löpande bokföring och tidsrapportering.
Hantera leverantörsreskontra och utföra andra administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen.

Vi söker dig som:
För närvarande studerar en ekonomisk utbildning på universitet eller högskola.
Har erfarenhet från tidigare positioner inom ekonomi, exempelvis som ekonomiassistent.
Behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift.

Du är en person som är driven och noggrann, med en prestigelös inställning till arbetsuppgifterna. Du trivs med att hantera varierande uppgifter och är strukturerad i ditt arbete.
Övrig information:
Start: Omgående.
Plats: Telefonplan, med möjlighet till distansarbete.
Omfattning: Deltid ca 50%.
Anställningsform: Konsultuppdrag.

Om kunden: Du kommer att arbeta hos ett framstående teknikkonsultbolag, kända för sin dynamiska arbetsmiljö och inkluderande företagskultur. Företaget värderar flexibilitet och erbjuder varierande arbetsuppgifter som stödjer både professionell och personlig utveckling.
Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent inom kundreskontra till bolag i city

Läs mer Apr 16
Nu söker vi en ekonomiassistent med goderfarenhet inom kundreskontra för ett konsultuppdrag med start omgående, sträcker sigcirka 1år!Här har du möjlighet att bli en del av ett härligt team i ett bolag i framkant där det händer mycket.Om rollenI rollen som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team om5 personer och bli en viktigt del av reskontrateamet. Ditt ansvarsområde kommer vara kundreskontran där du ansvarar för hela flödet av kundfakturor.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kundreskontra (hantera utgående fakturor)
Arbete kring kundinbetalningar
Kreditering avseende fakturor
Påminnelsehantering
Upplägg i system av nya kunder
internfakturering

Vem vi söker?För att vara aktuell för rollen har du erfarenhet från liknande roll med fokus på kundreskontran och således förstår helheten. Du är trygg i ovan nämnda arbetsuppgifter och är van att ta eget ansvar. Du är snabbfotat och är bekväm i en föränderlig miljö.Är du rätt person för tjänsten? Välkommen med din ansökan redan idag!Vi går löpande igenom urval så missa inte att skicka in din ansökan om du tycker att denna tjänst låter spännande och passande för dig! Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen med frågor till Pontus Palmborg på pontus.palmborg@newr.se

Ansök nu

Data Coordinator till stor bank????

Läs mer Apr 5
Om tjänsten: I rollen som Data Coordinator hos Handelsbanken kommer du att spela en nyckelroll i bankens arbete med GDPR och registerutdrag. Detta innebär en unik möjlighet att bidra till en viktig del av bankens efterlevnad av dataskyddslagar och samtidigt skydda kundernas personuppgifter. Du kommer att vara en del av Group Privacy Office inom avdelningen för Information Security and Data Privacy, där du får möjlighet att utveckla och finjustera arbetsprocesser för dataskydd.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Genomföra kartläggning och insamling av kunddata från bankens olika system och tjänster.
Bedöma vilka uppgifter som kan och inte kan delas med kunden, med möjlighet att få stöd från teamet.
Maskera känslig information som inte bör delas.
Förbereda och skicka svarsbrev till kunden, med stöd från kollegor vid behov.
Utveckla rutinbeskrivningar, mallar och identifiera möjligheter för processförbättringar, inklusive automatisering.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av datainsamling och analys, gärna inom områden som GDPR eller AML.
Besitter god IT-vana och är bekväm med att navigera i olika system.
Är strukturerad, noggrann, och analytisk i ditt arbetssätt.
Har utbildning inom relevant område och 1-3 års erfarenhet, gärna från liknande uppdrag.
Kan arbeta självständigt inom definierade ramverk och samtidigt bidra till teamets framgång.

Övrig information:
Start: 24 april 2024
Plats: Stockholm, på kundens kontor
Omfattning: Heltid (100%)
Anställningsform: Konsultuppdrag till 24 oktober 2024
Ansökningsprocess: Skicka in CV, svar i kravmallen, och motivering till hur du matchar rollen. Ange även tillgänglighet och önskat arvode.

Om kunden: Handelsbanken är en av Sveriges ledande banker med en stark tradition av kundnära service och personligt engagemang. Genom Group Privacy Office arbetar banken proaktivt med att skydda personuppgifter och säkerställa efterlevnaden av GDPR. Som en del av detta team får du möjlighet att bidra till bankens fortsatta framgång och integritetsskydd.
Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent till greentechföretaget Budi!

Läs mer Apr 4
Vill du vara en del av ett snabbt växande företag som arbetar för att göra positiva förändringar för miljön? Då är den här rollen rätt för dig!Budi söker nu en ekonomiassistent/administratör som kommer att spela en central roll i företaget. I den här rollen får du möjlighet att arbeta i ett härligt team med en öppen och inkluderande kultur.
OM BUDI
Budi är en digital auktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att på ett smidigt och tryggt sätt köpa och sälja alla tänkbara produkter, däribland tunga fordon, maskiner, inventarier och IT-produkter. Detta i en transparent process till rättvist marknadspris.
Budi grundades med syftet att göra det enklare för människor att fatta hållbara och ansvarsfulla köp- och säljbeslut. Tillsammans behöver vi arbeta för att främja återbruk och miljövänliga åtgärder och ge dem en större plats i vår värld.
OM TJÄNSTEN
Rollen innefattar två huvudsakliga ansvarsområden: ekonomi och administration. Budi har ett externt företag som sköter bokföringen, men dukommer att vara ansvarig för att sammanställa alla nödvändiga underlag.Du kommer även att ha hand om betalningar, skapa fakturor och vara med i förändringsprojekt med digitalisering av fakturering och bokföring.När det gäller den administrativa biten arbetar du brett i organisationen med exempelvis avtalskunder, fordonshantering och auktionsarbete. Framåt finns det stora möjligheter att utvecklas och ta mer ansvar. Budi är som sagt en snabbt växande organisation som är i en föränderlig fas, det tas snabba beslut och nya idéer är mer än välkomna.Din närmsta chef Christoffer är i sitt ledarskap inlyssnande och ger möjlighet tillmycket ansvar så att du kan utvecklas och växa i rollen.
ARBETSUPPGIFTER
Löpande redovisning
Fakturering
Kund och leverantörsreskontra
Avstämning av klientmedelskonto
Försäkringar och pensioner
Administration
Kund finansiering
Fordonshantering samt dokumentation
Stötta kundsupporten


VI SÖKER DIG SOM
Har en relevant utbildning inom ekonomi
Har erfarenhet av Fortnox eller liknande bokföringsprogram
Flytande i svenska och engelska

DET ÄR MERITERANDE OM DU
Har erfarenhet av bilbranschen och exporthantering

SOM PERSON ÄR DU
För att lyckas i den här rollen är dutrygg i dig själv, dutrivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även analytisk, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga.Vi söker dig som är flexibel och prestigelös och tar dig an arbetsuppgifter även utanför ditt arbetsområde för att hjälpa teamet. Du är även en initiativtagande person som kommer med nya idéer och strävar alltid efter utveckling och lärande.

ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Arbetstider: Ordinarie kontorstider
Plats: Bromma
Anställningsform: Heltid
Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till A-hub. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök" nedan

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Apr 3
Grand Hôtel Stockholm har varit hem för celebriteter, storslagna evenemang och helt vanliga livsnjutare sedan 1874. I ett ständigt rampljus har hotellet varit ledande inom modern lyx de senaste 150 åren. Vi arbetar oavbrutet för att hotellupplevelsen ska bli ännu mer njutbar, överväldigande och på alla sätt välkomnande för våra gäster. Vi som får det att hända är ett engagerat team med fötterna på jorden som tycker om att hjälpas åt. Grundstenarna för hotellets framgång har alltid varit människorna som jobbar här och som varje dag tillsammans skapar upplevelser i absoluta världsklass för våra gäster. Vi som stolt kallar Grand Hôtel för vår arbetsplats kommer från olika bakgrunder, kulturer och erfarenheter – men med ett viktigt gemensamt mål – att vara en perfekt värd för våra gäster och en varm vän för våra kollegor
För att på bästa sätt möte hotellets behov 2024 och framåt söker vi nu en ekonomiassistent till vår interna ekonomiavdelning
OM ROLLEN
Du kommer vara del i ett team bestående av sju personer. Som person bör du vara en bra organisatör med siffersinne och trivas i en arbetsmiljö där det periodvis är hög fart och intensitet. Du ska ha lätt för att samarbeta och ta egna initiativ. Du bör även vara noggrann, positiv och utåtriktad.
Arbetsuppgifter:
Ansvarig för leverantörsreskontran i alla våra bolag (idag 11 bolag) Skanna, registrera och administrera leverantörsfakturor
Ansvara för Visma DCE
Avstämningar
Hantering av påminnelser och förfrågningar från leverantörer
Leverantörsbetalningar och återrapportering

Presentkortshantering
Bokning bankinbetalningar för vissa mindre bolag
Behjälplig med avstämningar i samband med bokslut
Allmänt ekonomiadministrationsstöd

För att trivas och lyckas i rollen är du en person som fungerar bra i grupp, är strukturerad och har erfarenhet av att arbeta i processer. Du är initiativtagande och van vid att arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper kommer att spela en central roll och för att bli framgångsrik i rollen är du flexibel, prestigelös och relationsorienterad. Du är driven och har förmåga att skapa lösningar utifrån uttalade behov inom företaget. Du trivs i en administrativ roll där du får arbeta brett.
VEM ÄR DU?
Du har minst gymnasieekonomiexamen
Du har tidigare praktisk erfarenhet från att arbeta på en ekonomiavdelning
Tidigare erfarenhet från hotell- eller servicenäringen och från liknande arbetsuppgifter är meriterande
Goda redovisningskunskaper
Du är drivande och tycker om att arbeta administrativt
Gillar att jobba med ett starkt varumärke i en dynamisk miljö med personal från många olika kulturer
Innehar en hög integritet och stabilitet samt känner dig trygg i att arbeta med internationella kontakter.

VI ERBJUDER:
En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda.
En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster
Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter
Att vara med och fortsätta utveckla hotellet för att vara en attraktiv arbetsplats
Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (25/4-24).

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Randstad AB .

Arbetsledare Installation

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Arbetsledare inom Förbifart Stockholm!


Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm.


Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare?


Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor!


Vi tror på utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare så det finns stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom Eltel. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Vi söker även Platschef och Produktionsplanerare till detta spännande projekt!


Varmt välkommen till oss på Eltel! Vi är ett glatt och sammansvetsat team som välkomnar dig med öppna armar!


Ytterligare information
Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Placeringsort: Bromma
Arbetsplats: Akalla fram till våren 2024, därefter flyttar vi till Skärholmen eller Vinsta.
Sista ansökningsdag är 2024-04-31

Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta!


I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se

Ansvarsområden
Som Arbetsledare hos Eltel och Förbifart Stockholm kommer du att arbetsleda tekniker och montörer som arbetar över 14 olika teknikområden. Dessa områden innefattar exempelvis fibersystem, kamerasystem, brandsystem, radiosystem och uppbyggnad av kommunikationsnät. Du kommer att ansvara för flera olika team om ca 3 st tekniker i varje grupp. Teamen inriktar sig på olika teknikområden där du kommer att vara samordnare och länken mellan dessa.


Exempel på arbetsuppgifter:
Arbetsledning och delegering av arbetet för dina team
Planering och materialförsörjning av de kommande veckornas arbetsmoment tillsammans med Platschef, Produktionsplanerare och Logistikarbetsledare
Ta ansvar för att lösa de problem och utmaningar teamen stöter på i det dagliga arbetet
Arbeta för att installation utförs enligt tidplan och dokumentation enligt gällande krav
Ansvara för att montörerna i ditt team följer riktlinjer för arbetsmiljö och användande av skyddsutrustning
Följa upp det dagliga arbetet, dokumentera och rapportera detta uppåt i organisationen


Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som Arbetsledare inom Installation ser vi att du har:
Erfarenhet från en arbetsledande roll inom el, tele, styr och övervakning
Arbetat praktiskt inom ovanstående teknikområden och har en god förståelse för hur arbetet utförs alternativt har en relevant utbildning
Bred teknisk kunskap inom el, tele, styr och övervakningssystem med fördel inom intelligenta trafiksystem
God systemvana
Goda kunskaper i svenska samt engelska
B-körkort
Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll och ett svenskt medborgarskap.


Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.

Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.

Det finns mycket mer att berätta om vår verksamhet. Om du vill lära dig mer om vårt företag och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.eltelnetworks.se och vår karriärsida https://jobb.eltelnetworks.se/

Ansök nu

Kommunikatör

Kommunikationsstrateg
Läs mer Apr 5
Arbetsbeskrivning


Vi söker nu en kommunikatör/webbredaktör till statlig myndighet för konsultuppdrag.


Uppdrag: start maj 2024 -november 2024
Omfattning: 40h/veckan, 8-16:30 (30min lunch)
Plats: Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden


Arbete som konsulten ska utföra kan bland annat avse följande:
Webbpublicering på framför allt på hemsidan och myndighetens intranät i Optimizely (tidigare EpiServer)
Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå.
Utföra kommunikationsaktiviteter i samband med fysiska och/eller digitala möten/konferenser
Producera och redigera innehåll (som exempelvis text, filmer, foton, ljud) till myndighetens kommunikationskanaler.
Kommunikationsstöd och rådgivning till verksamheten
Uppdraget innebär mer konkret bland annat att:
Utföra löpande operativa och strategiska kommunikationsaktiviteter vid uppkomna behov
Hantera löpande webbpublicering på extern webbplats och för intranätet



Mer om rollen:
Kommunikationsavdelning utvecklar, planerar, samordnar, genomför och följer upp myndighetens interna och externa kommunikation. Avdelningen består av två enheter. Kommunikationsenheten genomför och följer upp kommunikation genom t.ex. kommunikationsplanering, målgruppsanalyser och kommunikationsaktiviteter.
Förvaltar och utvecklar metoder för kommunikation.
Ansvarar för att samordna myndighetens prioriterade konferenser samt att planera myndighetens deltagande i utvalda externa arrangemang.
Ansvarar för övergripande kompetensutveckling i kommunikation.
Samordnar myndighetens kundundersökning.
Enheten för digitala kanaler
Har helhetsansvar för utveckling och optimering av Naturvårdsverkets digitala kommunikationskanaler utifrån verksamhetens mål och användarnas behov.
Ansvarar för analys och effektstyrning av våra digitala kommunikationskanaler, framförallt webbplatser och sociala medier.
Ger stöd till verksamheten inom webbpublicering, digitala konferenser och större möten, studiotjänster, publikationer och tillämpning av visuell identitet.


Kvalifikationer


För rollen behöver du:
Konsulten ska ha utbildning inom media eller kommunikation eller likvärdig utbildning. Med likvärdig utbildning som är relevant för uppdraget menas exempelvis utbildning i journalistik, eller kommunikation och lärande.
Konsulten ska ha minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som är relevant för uppdraget. Likvärdig arbetslivserfarenhet är exempelvis att ha arbetat med kommunikation på strategisk och operativ nivå, d.v.s planerat och genomfört kommunikationsinsatser.
Konsulten ska ha kunskap inom digital kommunikation samt sociala medier.
Konsulten ska ha goda kunskaper om webbpublicering (exempelvis i Optimizely/EpiServer)
Konsulten ska ha goda kunskaper i Office-paketet. Med goda kunskaper menas att konsulten ska obehindrat kunna använda programmen.
Konsulten ska ha goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Photoshop m.fl). Med goda kunskaper menas att konsulten ska obehindrat ska kunna använda programmet.
Konsulten ska ha goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Elektronikingenjör

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Nu har du som en erfaren Elektronikingenjör möjligheten att söka dig till denna spännande möjlighet. Vi på Randstad Engineering söker en skicklig Elektronikingenjör till vårt team i Stockholm. Du kommer att arbeta med spännande företag i dynamiska team runt om i Stockholmsområdet. Som Elektronikingenjör kommer du att spela en avgörande roll genom att övervaka, granska och analysera elektriskt designarbete inom olika områden, inklusive Stålverk, Järnreducering, Väteanläggning, “Balance of Plant”, PDOP-elområden och Grundarbeten. Detta är en fantastisk chans att vara involverad i banbrytande projekt och bidra till framstegen inom grön teknologi.
Detta är en heltidstjänst med goda chanser till övertag av kund efter uppdragsperioden. 
Arbetstiderna är förlagda måndag - fredag 08.00 - 17.00
Randstad Engineering är specialiserade på kompetenser inom teknik. Som konsult hos oss får du en konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtal. Din konsultchef finns alltid där för dig och ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag hos olika företag, inom olika branscher. På Randstad Engineering är din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Sök tjänsten på www.randstad.se, senast den 2024-04-30. Vid frågor, kontakta gärna melinda.nilsson@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens och alla färdigheter på arbetsmarknaden tas till vara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområden kommer att vara, men är inte begränsade till att:
Övervaka, granska och analysera elektriskt designarbete för tilldelade områden.
Ge ledning och vägledning för att utveckla teknik- och designstrategier och koncept.
Säkerställa överensstämmelse med koder, standarder, föreskrifter och utrustningsspecifikationer.
Hantera tekniskt arbete för att uppnå kostnads- och tidsbesparande designlösningar.
Fungera som den enda kontaktpunkten för leverans och kvalitet inom den elektriska disciplinen.
Samordna med teknikpartner för att säkerställa framgångsrik projektleverans.
Granska, kommentera och verifiera design-dokumentation som tas emot från olika intressenter.
Hantera och organisera elektriska designlösningar inom tilldelade områden.
Säkerställa att alla elektriska designdokument och installationer överensstämmer med relevanta koder och standarder.

Randstad Engineering specialiserar sig inom teknikområdet och är en del av Randstad, världsledande inom rekrytering och konsultverksamhet med verksamhet i 38 länder. Med detta globala nätverk i kombination med vår starka lokala grund kan vi erbjuda ett brett utbud av varierande och utvecklande uppdrag och jobb för dig som är ingenjör. Vår mission är att hjälpa dig att nå ditt fulla potential med din karriär i fokus!
Länk till webbplatsen: https://www.randstad.se/engineering

Kvalifikationer
För att trivas och fortsätta utvecklas ser vi att du har:
Minst 6-10 års erfarenhet inom Elektrisk Design & Teknik, företrädesvis inom industriella projekt som Stålverk, Kraftverk, Väte eller Olja & Gas.
Bevisad erfarenhet av att granska elektriska designdokument för stora projekt.
Omfattande kunskap om elektrisk design i industriell skala.
Erfarenhet av att säkerställa överensstämmelse med internationella, nationella, svenska och skandinaviska koder och standarder.
Hands-on-erfarenhet av ETAP-programvara eller liknande.
Tidigare projektupplevelse med internationella, svenska eller skandinaviska koder och standarder är fördelaktigt.
Demonstrerad förmåga att hantera teknik- och byggaktiviteter i stora kapitalprojekt.

Kvalifikationer:
Kandidatexamen i Elektroteknik eller relaterat område.
Bekant med dokumentationskontrollsystem.
Stark förståelse för kraftsystem, utrustningsdimensionering, reläinställningar och samordning.
Kunskap om brandlarmssystem, instrumentering och styrsystem är meriterande.
Utmärkta ledarskaps- och interpersonella färdigheter.
Förmåga att kommunicera effektivt med interna och externa intressenter.
Flytande i både engelska och svenska.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Jurist 1 eller Handläggare 3

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
I den aktuella tjänsten kan du förvänta dig att hantera följande arbetsuppgifter:
Du kommer att utföra självständigt arbete baserat på riktlinjer och praxis. Det innebär att du kommer att ha ansvar för att utarbeta olika förslag, till exempel beslutsunderlag, och sedan planera och följa upp ärenden. Det kan även innebära att du behöver utreda, granska och handlägga olika ärenden samt fatta beslut i mindre komplexa situationer. Efter att du har genomfört utredningar förväntas du rapportera resultat och ge förslag på beslut. Dessutom ingår det i dina arbetsuppgifter att analysera och utvärdera olika arbetsuppgifter och projekt samt att arbeta med utredande och/eller samordnande uppgifter. Du kommer också att ansvara för att genomföra och följa upp olika aktiviteter.





Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.


Kvalifikationer
För att vara lämplig för denna roll bör du uppfylla följande kompetenskrav:
Ha en högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom det relevanta området. Antingen juristutbildning, paralegal-utbildningar och affärsjuridiska utbildningar.
Ha minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Besitta goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program.
Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

it-ansvarig

Säkerhetsansvarig, IT
Läs mer Feb 24
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett helhetsansvar för en it-miljö som du och teamet driftar själva och därigenom stora möjligheter att påverka? Brinner du även för säkerhet och har erfarenhet som ledare? Då hoppas vi att du vill bli en del av oss på Konkurrensverket.
It-funktionen är placerad på Enheten för kommunikation och it. På vår enhet får du 15 trevliga och engagerade kollegor som jobbar med it, kommunikation och digitalisering. 
It-funktionen, som idag består av sex personer, ansvarar för utveckling, drift och underhåll av Konkurrensverkets it-miljö och ger support och stöd till samtliga medarbetare på Konkurrensverket. Vi är en liten grupp med ett nära samarbete och som tycker om att lösa tekniska problem. Funktionen har ett helhetsansvar för utveckling, drift och support av it-system, it-forensik, it-säkerhet och it-infrastruktur.

Ansvarsområden
Som funktionsansvarig ansvarar du för att leda en grupp som i dag består av tre drifttekniker och två supporttekniker. Du coachar och stöttar medarbetarna och skapar de bästa förutsättningarna för att gruppen ska klara sina uppdrag. Det är en roll där du får stort mandat och möjlighet att göra verklig skillnad. 
Du kommer att leda och stödja våra drifttekniker och supporttekniker i deras dagliga arbete för att säkerställa en stabil, robust, säker och effektiv it-miljö. Vi driftar och underhåller vår IT-miljö själva. Detta kan i praktiken betyda allt från detaljerade tekniska frågeställningar till mer övergripande strategiska utvecklingsfrågor. Tillsammans med medarbetarna kommer du att arbeta med behovs- och riskanalyser, problemlösningar och ta initiativ till utvecklingsinsatser. 
I rollen ingår att leda och driva Konkurrensverkets arbete med it- och informationssäkerhet, att utveckla den digitala arbetsplatsen och förvalta och utveckla digitala arbetssätt. En viktig del av uppdraget är därför att planera och genomföra olika utvecklingsprojekt inom dessa områden. I vidareutvecklingen av myndighetens it-säkerhetsarbete kommer du att ha en nära samverkan med andra funktioner som arbetar med säkerhetsfrågor på myndigheten. 
Du kommer att arbeta med upphandlingar och avtalsarbete inom it-området, i samarbete med våra upphandlare. Tillsammans med medarbetarna kommer du att revidera och ta fram riktlinjer och rutiner inom it-området. 
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningstyp: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Placering: Ringvägen 100, Skanstull
I den här rekryteringen samarbetar Konkurrensverket med Randstad. Kontakta gärna Erik Perborn på 0768557612 för mer information om rekryteringsprocessen.
För övriga frågor kontakta rekryterande chef Erika Svärdh, chef för enheten för kommunikation och it på 08-700 16 00.
Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST) som nås på 08-700 16 00.

Kvalifikationer
För att passa till tjänsten har du:
Universitetets-, högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom IT eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Minst tre års aktuell arbetslivserfarenhet med inriktning mot drift- och it-säkerhetsfrågor
Erfarenhet av att arbeta operativt med it- och informationssäkerhet.
Aktuell arbetslivserfarenhet av en ledande roll, t ex projektledare, förvaltningsledare eller gruppledare, där du har kommit i kontakt med frågor som it-infrastruktur, digitalisering och it-säkerhet.
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift 

Egenskaper/förmågor:
förmåga att leda, motivera och skapa engagemang och delaktighet hos ditt team
initiativtagande, strukturerad, handlingskraftig och bra på att bygga relationer
god kommunikationsförmåga, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt och pedagogiskt sätt och att du anpassar din kommunikation till mottagaren

Meriterande: 
erfarenhet av och kunskap om offentlig upphandling inkluderat kravställning inom it-säkerhetsområdet
erfarenhet av it-drift i egen regi


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Inköpare

Inköpare
Läs mer Mar 18
Arbetsbeskrivning
Vi på randstad söker nu efter en inköpare tillsammans till vår kund i Stockholm. För att söka tjänsten ser vi gärna att du har en magister- eller kandidatexamen från ett relevant område med minst 5 års erfarenhet av inköp och leverantörsstyrning.


Arbetsplats: Stockholm (Kungsholmen)


Arbetsgivare: Randstad


Arbetstider: 08-17


Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Utveckla lönsamheten och effektiviteten hos den valda leverantörsportföljen och erbjudandet för att möta kundens behov och krav när det gäller pris, kvalitet, tidpunkt och tillförlitlighet av leveranser.
Genomför och utveckla överenskomna leverantörsstyrningsprinciper, analysera leverantörsprestanda och hantera en uppdaterad leverantörslista.
Genomför förhandlingar med leverantörer för förbättrade kommersiella villkor och processeffektivitet samt hantera kontrakt.
Stöd proaktivt kundens effektiva produktportföljshantering.
Stöd utvecklingen av bästa praxis för inköpsprocessen (och en smidig och effektiv revideringsprocess i Sverige).
Aktivt främja kunds tillvägagångssätt inom konto-/partnerskapsförvaltning för att identifiera lönsamma tillväxtmöjligheter på tvärs av marknaderna.
Ansvarig för leverantörsevaluering och kvalitet på masterdata.
Tjänsteresor till andra kontor kan förekomma


Kvalifikationer
Magister- eller kandidatexamen från ett relevant område med minst 5 års erfarenhet av inköp och leverantörsstyrning.
Djup förståelse för direkt/strategisk inköp och bevisad erfarenhet av leverantörsstyrning och förhandlingar, vilket driver effektivitet och besparingar inom inköp.
Erfarenhet från detaljhandel, kedjeoperationer och/eller kategorihantering som meriter.
Utmärkta förhandlings-, försäljnings- och kommunikationsförmågor. Svenska/Finländska som modersmål och flytande engelska i både skrift och tal.
Solid erfarenhet av att driva processer från källa till kontrakt samt leverantörs- och kontraktshantering samt arbetssätt.
Projekt- och intressenthanterings- samt teamworksfärdigheter.
Flytande i tal och skrift på engelska och svenska



Meriterande:
Kunskaper i finska språket
Erfarenhet av inköp inom retail

Vi ser gärna att du som person är: hungrig, ambitiös, kan hugga i där det behövs och ej är inrutad i processer.



Erfarenhet
Kontraktsförvaltning
Engelska
Uppköpsprocess
Kommunikation
Förhandlingar


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu