Stockholm: Konsult inom lokal- och säkerhetsfrågor till Arbetsmiljöverket i Solna

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konsult inom lokal- och säkerhetsfrågor till Arbetsmiljöverket i Solna i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-07 // Varaktighet: Heltid

Arbetsmiljöverket är en statlig myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Myndigheten ansvarar också till viss del för tobakslagen, och miljöbalken när det gäller frågor om genteknik och bekämpningsmedel. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Ingen ska behöva skada sig, bli sjuk eller dö på grund av sitt arbete. Arbetsmiljöverkets mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Arbetsmiljöverket har cirka 650 anställda och finns på 12 orter från Malmö till Luleå. Huvudkontoret ligger i Solna.

Har du erfarenhet av att arbeta med säkerhetsfrågor, lokalfrågor och systematiskt brandskyddsarbete? Är du en fena på att planera, prioritera och driva arbete och utveckling framåt? Då har vi en möjlighet för dig! Här erbjuds du möjligheten att vara med i uppstarten av en ny avdelning för verksamhetsskydd, säkerhetsskydd och lokalförsörjning hos Arbetsmiljöverket i Solna.  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en möjlighet för dig som vill arbeta inom lokal- och säkerhetsfrågor på en statlig myndighet. Arbetsmiljöverket bygger upp en ny avdelning för verksamhetsskydd, säkerhetsskydd och lokalförsörjning med placering på huvudkontoret i Solna. Under tiden som de rekryterar till den nya avdelningen söker myndigheten en interimslösning med en konsult med erfarenhet av lokal- och säkerhetsfrågor i ca 6-12 månader.

I den här rollen kommer du att arbeta med drift och förvaltning av myndighetens lokaler nationellt, planera, åtgärda och följa upp risker i fysisk miljö, samt skapa rutiner och hantera säkerhetsfrågor. Tillsammans med kollegor agerar du stöd till verksamheten samt samordnar och utvecklar lokalförsörjningen och säkerheten vid verkets kontor runt om i landet. Avdelningen kommer att bestå av totalt ca 15 medarbetare varav hälften arbetar inom lokalförsörjning, kontorsservicefrågor där du kommer att vara placerad. Vi är en liten grupp som arbetar nära varandra i nya moderna lokaler i Solna Business Park. Bra kommunikationer finns (pendeltåg, tvärbana och buss inom nära gångavstånd).

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

arbeta med drift och förvaltning av myndighetens lokaler nationellt
planera, åtgärda, följa upp risker fysisk arbetsmiljö
revidera och skapa rutiner
hantera säkerhetsfrågor
hantera lås och larm


Krav för tjänsten

gymnasieutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
goda kunskaper i Officepaketet
längre erfarenhet av att arbeta med frågor gällande säkerhet
längre erfarenhet av att arbeta med frågor gällande SBA (systematiskt brandskyddsarbete)
mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
goda kunskaper i engelska i tal och skrift


Vi söker en person med starkt utvecklingsfokus, drivkraft och uthållighet som kan förvalta och bidra till att utveckla verksamheten inom området. Vi ser att du är en stabil och mogen person som har en god förmåga att leda dig själv och som snabbt kan ta sig an uppdraget. Vidare söker vi en person som är bra på att balansera rollen som både styrande och stödjande, samt är bra på att planera och prioritera och drivs av att skapa resultat inom det egna verksamhetsområdet. Du behöver vara van vid att ha många interna kontakter, ha en god överblick över vad som sker i omvärlden och kunna prioritera om när förutsättningarna kräver.

Meriterande krav

erfarenhet av att ha arbetat med ARX
erfarenhet av att ha arbetat med Riskanalys och kontinuitetsplanering
erfarenhet av att ha arbetat inom en myndighet
har utbildning inom säkerhet och SBA


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt till och med 2022-12-31, med möjlighet till 6 månaders förlängning. Det finns möjlighet till två veckors ledighet efter vecka 31. Arbetet utförs till stora delar på plats på Solnakontoret. Vissa resor till övriga kontor i landet kan förekomma.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-13. Du är varmt välkommen!? 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se. 

Hoppas vi ses! 




Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare.

Projektskyddssamordnare

Läs mer Mar 21
Vi på Future People söker en Säkerhetsskyddssamordnare till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.

Uppdraget bedrivs i förvaltning- eller/och projektform vid Teknikenheten, med styrning av säkerhetsskyddsfunktionen och i nära samarbete med övriga interna funktioner samt med externa parter och intressenter. Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med säkerhetsprövning, lämplighetsprövning samt utbildning.

I säkerhetsskyddsfrågor är rollen direkt underställd Säkerhetsskyddschef. Enligt riktlinjer, bestämmelser och mallar ska rollen vara föredragande för säkerhetsskyddschef vid beslut. I övrigt arbetar rollen i nära samverkan med verksamhetens nuvarande Säkerhetsskyddssamordnare och beställande verksamhets chef som samverkar i prioritering av arbetsuppgifter.

Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med upphandlingsförfarande bland annat innehållandes:

- Särskild säkerhetsskyddsbedömning

- Lämplighetsprövning

- Säkerhetsskyddsavtal

- Säkerhetsprövning

- Utbildning

Arbetsuppgifter:

- Regelefterlevnad: Tillse att avdelningens linjeverksamhet och projekt följer lag, förordning och vägledning inom säkerhetsskydd
- Analyser och planer: Ta fram särskild säkerhetsskyddsbedömning när de är tillämpliga inom projekt, upphandlingar, förändringar och exponering av säkerhetskänslig verksamhet. Inklusive lämplighetsprövning
- Informationssäkerhet: Att med utgångspunkt i centrala styrande dokument ta fram avdelnings- och projektspecifika rutiner för behandling och skydd av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter
- Fysisk säkerhet: Säkerställa att godkända lokaler där linjeverksamhet och projekt kan behandla säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter finns
- Personalsäkerhet: Vid behov och på uppdrag av Strateg för personalsäkerhet genomföra säkerhetsprövningens samtliga moment för aktuella befattningar hos projekt, intressenter och leverantörer
- Exponering av säkerhetskänslig verksamhet: Vid behov på och uppdrag av den centrala säkerhetsskyddsfunktionen ingå säkerhetsskyddsavtal eller säkerhetsskyddsöverenskommelse vid projekt eller upphandlingar
- Kontroll: Kontrollera och löpande följa upp säkerhetsskyddet samt rapportera avvikelser till samtliga arbetsledande nivåer

Krav för tjänsten:

- Du har en relevant akademisk eller yrkesrelaterad utbildning inom säkerhet, juridik eller IT.

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildning inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Personliga egenskaper och arbetsmiljö

Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid

Start: 6 maj

Sista ansökningsdagen: 2/4-2024

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Praktik / LIA (Praktikplats)

Läs mer Mar 28
Går du en utbildning inom säkerhet? Har du erfarenhet av säkerhetsbranschen?
Vi välkomnar elever på högskolenivå/universitetsnivå att ansöka om LIA-period/Praktikperiod hos oss!
Vi är ett växande säkerhets- och granskningsföretag som arbetar mot arbetslivskriminalitet - för att förebygga och motverka osund konkurrens, fusk och människoexploatering i arbetsmarknaden.
Genom förstärkande tilläggsklausuler i upphandling, bakgrundskontroll och arbetsplatskontroll hjälper ANSVAR SÄKERHET verksamheter och förvaltningar med att undanröja risker och skapa trygga, vita och säkra arbetsplatser.
Arbetsuppgifter under en praktikperiod hos oss är varierande beroende på hur arbetsbelastningen ser ut för våra medarbetare, men det kan bland annat innehålla:
Utbildning i arbetsplatskontroll/bakgrundskontroll.
Att följa med på arbetsplatskontroller och allt vad det innebär i efterarbetet, kontakta myndigheter och sammanställa rapporter.
Utföra utredningar/bakgrundskontroller på svenska bolag
Se över förbättringar internt i våra tjänster, arbetsprocesser, presentationer och upphandlingsanbud.
Omvärldsbevakning inom våra arbetsområden
Kundbearbetning, befintliga och nya kunder.
Lära sig om och utföra ID-skanningar, verifiera identiteter.



Egenskaper:
Vi ser gärna att du som ansöker LIA hos oss är initiativtagande, har lätt för att jobba självständigt som i små grupper. Driv och en positivitet att vilja lära är en stark egenskap hos dig. Det är viktigt att ha en analytisk förmåga med en känsla för detaljer med noggrannhet hos oss. Vi ser gärna att du har förmågan att hantera flera bollar i luften eftersom vi är ett mindre bolag där det händer mycket hela tiden. Därmed är det av stor vikt att du är tydlig och kan avgränsa dig till hanterbara uppgifter och sätta prioritetsordning på de uppgifter som du tar dig an.
Eventuell erfarenhet:
Säkerhetsarbete, risk och sårbarhetsanalys- och bedömningar, kontrollant-yrken, arbetat med arbetsmiljö, utredning/bakgrundskontroller, bygg, ledarskap, juridik och operativt arbete inom säkerhet.
Om du är intresserad av och känner dig träffad av vår beskrivning så är du välkommen att höra av dig till oss.
För att läsa mer om vad vi gör, se vår hemsida:
www.ansvarsakerhet.se
(OBS! Detta gäller praktikplats hos oss - ingen lön erfordras.)

Ansök nu

Säkerhetsskyddsadministratör

Läs mer Mar 13
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.

I tjänsten som ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser.

Arbetsuppgifter:

- ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll

- Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för

- Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal

- Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt

- Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet.

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren

- En god förmåga att hantera digitala informationssystem

- En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.



Meriterande för tjänsten:

Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: Maj

Sista ansökningsdagen: 15/3

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Säkerhetsskyddsadministratör

Läs mer Mar 8
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.

I tjänsten som ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser.

Arbetsuppgifter:

- ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll

- Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för

- Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal

- Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt

- Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet.

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren

- En god förmåga att hantera digitala informationssystem

- En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.



Meriterande för tjänsten:

Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: Maj

Sista ansökningsdagen: 15/3

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Säkerhetsskyddssamordnare

Läs mer Feb 7
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddssamordnare till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.

Arbetsuppgifter:

Som Projektsskyddssamordnare ska rollen främst stödja projektledare eller annan ansvarig för upphandlingen. Uppdragets innehåll och arbetsuppgifter styrs av säkerhetsskyddsfunktionen som ger rollen behörighet att genomföra vissa arbetsuppgifter. Det övergripande uppdraget är att säkerställa säkerhetsskyddslagens efterlevnad inom alla faser av projektet med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med upphandlingsförfarande bland annat innehållandes:

Särskild säkerhetsskyddsbedömning
Lämplighetsprövning
Säkerhetsskyddsavtal
Säkerhetsprövning
Utbildning

Krav för tjänsten:

Du behöver uppfylla samtliga krav för att bli aktuell för tjänsten.

- Relevant akademisk eller yrkesrelaterad utbildning inom säkerhet, juridik eller IT.

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

Meriterande för tjänsten:

Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Personliga egenskaper och arbetsmiljö

Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du har en hög integritet och ett högt säkerhetstänk.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: 1/4

Sista ansökningsdagen: 23/2

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Novare Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Novare Bemanning AB .

Registrator till Tillväxtverket i Stockholm

Registrator
Läs mer Apr 19
Nytt
Tillväxtverket är en statlig myndighet under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vi främjar hållbar näringslivsutveckling och regional tillväxt. Tillväxtverket finns på nio orter och har sitt huvudkontor i Stockholm. På myndigheter arbetar ca 550 personer. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du registrator med minst ett års arbetslivserfarenhet? Arbetar du självgående och med en känsla för service? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en registrator till en Tillväxtverket i Stockholm. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en registrator till Tillväxtverket i Stockholm.

Som registrator på myndigheten kommer du att tillhöra dokumenthanteringsgruppen. Arbetet handlar främst om diarieföring, arkivering och sköta utlämnanden av ärenden och ärendedokument. Även arbetsuppgifter som framtagande av statistik och handlingar ingår.

Till denna roll söker vi dig som är flexibel och prestigelös. Du arbetar självständigt, självgående och är bekväm med att utföra monotona arbetsuppgifter.  

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende.


Krav för tjänsten

Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

Erfarenhet statligt arbete
Kunskaper i Public 360.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående, senast 1 maj och pågår året ut, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-28. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Arkivarie till Tillväxtverket i Stockholm

Arkivarie
Läs mer Apr 19
Nytt
Tillväxtverket är en statlig myndighet under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vi främjar hållbar näringslivsutveckling och regional tillväxt. Tillväxtverket finns på nio orter och har sitt huvudkontor i Stockholm. På myndigheter arbetar ca 550 personer. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du arkivarie med erfarenhet inom offentlig sektor? Trivs du med att arbeta självgående och efter fastlagda rutiner? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi flera arkivarier till en myndighet i Stockholm. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi flera arkivarier till Tillväxtverket i Stockholm.

Som arkivarie på myndigheter kommer du i huvudsak att arbeta med förteckningsarbete. Majoriteten av handlingarna som är i behov av förteckning är nyare handlingar. I rollen ingår även andra arbetsuppgifter som att ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar.

Till denna roll söker vi dig som är självgående, strukturerad och serviceinriktad. Du arbetar noggrant och efter fastlagda regler och rutiner.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Ta fram texter, bilder och datafiler utifrån förfrågningar (allmänna handlingar)
Framtagning och utlämnande av information från fysiska arkiv, historiska samlingar eller databaser.
Ordna och förteckna arkiv
Framställa arkivredovisning
Göra bedömningar avseende innehåll i handlingar för vad som måste bevaras och vad som kan gallras, samt hur handlingar ska förvaras
Delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Lipax One Visual Arkiv m.fl.)
kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.


Meriterande krav för tjänsten

Erfarenhet av arbete i fysiskt arkiv
Erfarenhet av processbaserad redovisning.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående, senast 1 maj och pågår året ut, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-28. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Administratör till samhällsviktig organisation i stockholm

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 16
Är du en duktig administratör med god vana av att hantera komplexa och spännande ärenden? Har du dessutom en grundtrygghet i att kunna fatta egna beslut och samtidigt inpirera och bli inspirerad av dina kollegor? Då har vi en perfekt möjlighet för dig! Nu söker vi en skicklig administratör till en attraktiv och hälsofrämjande kund i Stockholm.   

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på?Novare?Bemanning?bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Just nu samarbetar vi på Novare Bemanning med ett väletablerat företag i Stockholm för att hjälpa dem att hitta deras nästa stjärna.  Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med kundens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. 

Som administratör hos kunden kommer du att bli en del av deras kundsupport och arbeta med administration kopplat till deras kunder. Du har varierade arbetsuppgifter med fokus på att vara behjälplig och ge service till både kunder och kollegor.  

Till denna tjänst söker vi dig som är flexibel, serviceinriktad och opretentiös. Du samarbetar väl i grupp och trivs med självständigt arbete. Du är van att snabbt sätta dig in i nya system och har en förmåga att hantera ett högt tempo. Vidare ser vi att du är positiv, strukturerad och orädd. Du har minst 2 års erfarenhet av administrativa uppgifter och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Som minst har du en gymnasieexamen. Erfarenhet av hantering av kund- eller leverantörsfakturor är meriterande.  

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Bearbeta supportärenden kring innehåll i affärssystemet gällande tjänster, fakturering, offerter mm. Supportärenden kommer från kunder och kollegor i företaget som jobbar mot våra kunder. 
Registrera nya avtal och tjänster in i affärssystem samt samarbeta med kundansvarig och kollegor på kundcenter för att säkerställa att allt finns på plats i systemen för att kunder ska kunna avropa tjänster. 
Hantera inkomna leverantörsfakturor och registrera i affärssystemet 
Svara på samtal och ärenden gällande fakturafrågor 
Fakturering.


Uppdragsperiod och omfattning 

Tjänsten är på heltid under kontorstider med start den 12 augusti. Uppdraget sträcker sig i 6 månader med chans till övertag hos kund därefter. Placeringsorten är Stockholm. 

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu.?Sista ansökningsdag är?2024-04-26.

Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så?får du gärna kontakta Sofia Åhlin på sofia.ahlin@novare.se.

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen. 

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Redovisningsekonom till statlig myndighet i Stockholm

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 16
Är du redovisningsekonom med minst 3 års arbetslivserfarenhet? Trivs du med varierande arbetsuppgifter med många kontaktytor? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en redovisningsekonom till en myndighet i Stockholm. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en redovisningsekonom till en statlig myndighet i Stockholm.

Myndigheten är just nu i behov av en redovisningsekonom under tiden rekrytering pågår.

I rollen som redovisningsekonom arbetar du huvudsakligen med fakturering, hantering av inbetalningar samt krav-och påminnelsehantering. Du arbetar även med avstämningar, löpande redovisning, deltar i arbetet med månadsrapportering och bokslut samt är back-up för leverantörsreskontra.

Du har många kontaktytor och ett nära samarbete med främst myndighetens affärsadministrativa funktion och  kunder, både via telefon och e-post.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Fakturering
Hantering av inbetalningar
Krav- och påminelsehantering
Avstämningar
Löpande redovisning
Ekonomiadministration.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning inom ekonomi. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

Mycket goda kunskaper i U4 Agresso.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med planerad start den 20 maj 2024. Uppdraget pågår i ca 6 månader. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, viss möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-25. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Registrator till statlig myndighet i Stockholm

Registrator
Läs mer Apr 12
Är du registrator på jakt efter nästa uppdrag? Har du även en god administrativ vana och lätt för att lära dig olika system? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en registrator till en statlig myndighet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en registrator till en myndighet i Stockholm.

Myndigheten  är i behov av en tillfällig registrator under en period av ordinarie tjänstledighet. Arbetet som registrator hos myndigheten består bland annat av att medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för. Även administrering av myndighetens brevlåda ingår.

Till denna roll söker vi dig som är prestigelös, kommunikativ och samarbetsvillig. Du arbetar strukturerat med fokus på kvalitén.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen
Medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar
myndigheten ansvarar för
Administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post)
Medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem
Arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet
Medverka vid ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm
Övriga administrativa arbetsuppgifter förekommande på myndigheten.


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
vana att arbeta i olika administrativa system
ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.


Meriterande krav för tjänsten

registratorsutbildning, utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande
erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående,  och pågår tom 2026-08-20, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.  

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-25. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Interimschef inom internrevision till myndighet i Stockholm

Internrevisor
Läs mer Apr 16
Är du interimschef med kunskaper inom internrevision? Drivs du av att analysera och förstå komplexa problem? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en interimschef med inritning internrevision till en myndighet i Stockholm. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi dig med erfarenhet av internrevision till en statlig myndighet i Stockholm.

Myndigheten är just nu i behov av en interimschef till deras internrevision. Internrevisionen leds av en internrevisionschef som rapporterar till generaldirektören. Som internrevisionschef har du inga underställda medarbetare.

Myndigheten har som uppdrag att granska och lämna förslag till förbättringar av myndighetens process för riskhantering, ledning och intern styrning och kontroll samt att ge råd och stöd till generaldirektören. Arbetet med riskanalyser och granskning bedrivs i enlighet med den årliga internrevisionsplanen och löpande revisioner. Internrevisionen omfattar all den verksamhet som myndigheten bedriver eller ansvarar för. Internrevisionen utförs enligt den statliga internrevisionsförordningen (2006:1228) och internationella standards.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Krav för tjänsten

Högskoleutbildning med relevant inriktning, exempelvis inom ekonomi, statsvetenskap, juridik
Ha minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av arbete med internrevision inom statsförvaltningen, alternativt inom annan komplex verksamhet med minst 3 000 medarbetare
Ha goda kunskaper i revisionsmetodik och om regelverket för statlig internrevision och internationella standarder för internrevision, samt är väl insatt i vad rollen som statlig internrevisionschef innebär
God förmåga att analysera och förstå komplexa frågeställningar och att pedagogiskt sammanfatta och beskriva hur dessa kan bidra till kunden
Erfarenhet att företräda internrevisionen mot insynsråd och externa parter
Tidigare erfarenhet av statlig verksamhet
Ha kunskap om den politiska strukturen samt de besluts- och beredningsprocesser som råder inom statsförvaltningen
God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
Kunna lämna två referenser från tidigare liknande arbete varav minst en skett åt offentlig sektor.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid. Planerad start är den 15 maj 2024 till och uppdraget pågår tom 2024-12-31, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-16. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på martin.hellberg@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu