Stockholm: Lighting Artist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lighting Artist i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-02 // Varaktighet: Heltid

DICE (Digital Illusions Creative Entertainment), the award-winning studio based in Stockholm, is best known for creating the phenomenally successful Battlefield franchise, the Star Wars: Battlefront franchise, and Mirror's Edge.
We work through our 4 guiding values: Passion with Purpose, Creative Innovation, Everything Quality, and One Community. Our people are the backbone and driving force to our creative products. That's why we're dedicated to providing everyone the chance to express themselves and be their very best as we all work towards a common cause.

We are looking for a Lighting Artist with a passion for world building to join our team of content creators. As a Lighting Artist at DICE you play an important part in creating the look and feel of our games. You will join a team of passionate, creative professionals who love to push their craft to new heights. You will report to the Lead Lighter and work with Art Directors to establish the right moods and image quality.
Responsibilities
Create light settings for our environments, both interiors and exteriors.
Set up image effects processes such as bloom, ambient occlusion, vignetting and color grading.
Set up the technical requirements for the lighting in your environments and manage related performance.
Work with Lead and Art Directors to establish visual targets.
Seek feedback on your own work and provide feedback to the other lighters.


Qualifications
3+ years of experience as a Lighting Artist in the video games industry.
You have an artistic eye and ability to interpret reference and concept art.
You have a good understanding for lighting fundamentals, color theory, materials, cinematography and photography.
You know how to guide the player's eye and evoke different emotions through the use of lighting and color.
You understand the technical aspects of a real-time rendering engine, and experience working within performance constraints.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ljusdesigner

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ljusdesigner.

Belysningsprojektör

Läs mer Sep 7
Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet.

Job DescriptionPå Norconsult har vi stor erfarenhet av att skapa attraktiva och hållbara ljusmiljöer. Våra belysningsprojektörer arbetar i hela kedjan, från tanke till färdig handling, ett arbete som innefattar både visualisering och belysningsberäkning.


Vi söker nu en belysningsprojektör som har jobbat några år med att projektera belysning och vill vara med och bygga upp vår grupp i Stockholm. Vi erbjuder kompetens inom ljusdesign och belysningsprojektering och arbetar med allt från gestaltningsförslag, belysningsprogram, ljusberäkningar och visualiseringar till projektering, kabelberäkningar, drift- och underhållsplaner oavsett skede i processen.

En belysningsprojektör är någon som arbetar i hela kedjan, från tanke till färdig handling. En kompetens som oftast delas upp mellan el-konsult och ljusdesigner. Hos oss på Norconsult har vi helheten med kompetensen samlad utifrån en profession; belysningsprojektören. Vi jobbar mot kommuner, Trafikverket, entreprenörer och privata företag med att projektera belysning på vägar, parker, tunnlar och fotbollsplaner mm. Vi utreder belysning och optimerar efter dagens krav. Ett arbete som innefattar både visualisering och belysningsberäkning. Vi upprättar gestaltning- och belysningsprogram för kommande projekt.

Belysningskompetensen är en egen grupp på Norconsult som ligger under affärsenheten Väg, Mark och Trafik men vi jobbar tvärfackligt med alla teknikområden. Vårt kontor ligger i kv Kungliga Myntet på Kungsholmen i närheten av Riddarfjärden och Stockholms stadshus.

Vårt fokus på innovation, hållbarhet och samarbete genomsyrar hela projektet, oavsett omfattning och plats. Vi är lyhörda för våra kunders behov och önskemål och tror på samarbete och dialog för att hitta de bästa lösningarna i varje enskilt fall. Tillsammans skapar vi en ljusare morgondag.


Din profil

Vi tror att du har en högskole- eller KY-utbildning med inriktning mot el och att du har jobbat några år som belysningsprojektör. Du är van vid att arbeta i CAD och har kunskaper i belysningsberäkningsprogram som Dialux eller Relux samt elberäkningsprogram ELVIS eller FEBDOK. Du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska språket.

Du är en människa som får energi av andra, som kan konsten att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du jobbar bra i team och ditt starka driv kommer att bidra till att stärka vårt goda rykte som kompetent samhällsbyggare.


Norconsult

För Norconsult är alla människors lika värde och rättigheter en grundförutsättning. Målsättningen är att våra medarbetare ska ha möjlighet att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig.

Norconsult har ett stort fokus på hållbarhetsfrågor, både ur ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv. Vi är 5900 medarbetare i koncernen och 1200 medarbetare i Sverige utspridda på 39 kontor.  Med engagemang, erfarenhet och intresse för samhällsbyggnad, utvecklar du tillsammans med övriga kompetenser hållbara lösningar för våra kunder.


Bekanta dig med din blivande chef:
https://www.linkedin.com/in/jan-erik-wallerstedt-2b702732/

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker med cv samt personligt brev
Our OfferEn anställning i ett företag som till 100 % ägs av sina medarbetare
Spännande och intressanta projekt
Bra anställningsvillkor och goda karriärmöjligheter
Kompetensutveckling
Samarbete med många olika kompetenser över hela Sverige och i olika länder
NA

Ansök nu

Ljusdesigner / belysningsprojektör till Aloud

Läs mer Jun 5
Är du en erfaren belysningsprojektör eller ljusdesigner? Är du van att driva och hantera egna projekt självständigt inom ljusdesign? Vill du bli en del av Alouds team inom ljusdesign och belysningsstyrning med placering i centrala Stockholm? Då är du den vi söker!?


Om rollen
Som belysningsprojektör och ljusdesigner på Aloud kommer du att ansvara för samordning av ljusdelen i våra projekt ute hos kund i deras privata hem. Vår leverans kan variera mellan konsultation, projektering och helhetsleverans från början till färdig installation.
Det gäller från första ritningen till slutbesiktning. Allt ska samordnas på bästa sätt. För att lyckas väl krävs kompetens inom teknik, projektledning och att vara lyhörd gentemot beställare och kund.
Du kommer arbeta på vårt kontor/Showroom i Stockholm, men också vara på plats ute hos kund i Stockholmsregionen. Huvuddelen av våra projekt finns i Stockholm men vi har också flertal projekt utomlands och därför finns även möjligheten att få delta i internationella projekt.


Din profil
Som belysningsprojektör / ljusdesigner ansvarar du för att driva projekt i mål, alltifrån att säkra tidsplanen, se till att projektet håller kvalitet och vision samt budget. Viktiga framgångsfaktorer är kommunikation, intern som extern planering, tidshantering, riskanalyser samt identifiering och utveckling av nya affärsmöjligheter. Du är en prestigelös och noggrann person som skapar värde för kunden genom att säkerställa att projektet genomförs på ett betryggande och planerat sätt.?
Stort intresse för belysning och ljusstyrning.
Förmåga till ljusgestaltning, erfarenhet och kunskap att skapa ljusdesign av hög kvalitet.
3-5 års kvalificerad erfarenhet från en roll som belysningsprojektör eller ljusdesigner med erfarenhet av projekt och planeringsprocesser.
Erfarenhet att arbeta i CAD meriteras.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift



För oss är ljusstyrning lika viktigt som det visuella, det är därför viktigt att du besitter kunskap om de produkter och system som vi använder för att kunna styra och samordna komplex integration.
I våra projekt använder vi oss av Lutron som belysningsstyrning och vi ser gärna att du har kunskap om belysningstekniska komponenter och byggnadstekniska detaljer. Det är därför fördelaktigt om du har en bakgrund inom el, bygg eller arkitektur och har ett intresse för intelligenta hem.
Utöver ljusstyrning arbetar vi med produkter och system inom bland annat ljud och bild, passage, nätverk, fastighetsautomation, kontrollsystem och säkerhet.
Du har ett genuint intresse att träffa och kommunicera med människor och är lösningsorienterad samt har lätt att samarbeta. I övrigt så är du kreativ och noggrann samt har en förmåga att driva dina åtaganden i mål.
Vi erbjuder en intressant nyckelroll med möjlighet att få växa och utvecklas i rollen som ljusdesigner och ta en bred roll i en spännande koncern som är inne i en expansiv och spännande fas.


Om Aloud
Aloud är specialister på att designa och installera skräddarsydda tekniklösningar som harmoniserar med inredning, arkitektur och miljö. Aloud arbetar med privata bostäder, hotell, B2B, arkitekter, inredningsdesigners och fastighetsutvecklare för att skapa toppmoderna intelligenta hem som förhöjer boendekvalitén, maximerar komforten och matchar kundens unika behov och livsstil.
Alouds prisbelönta och dedikerade team består av ljusdesigners, audiovisuella ingenjörer, programmerare, IT-tekniker, projektledare och installatörer som tillsammans har satt guldkant på nöjda kunders boenden och liv sedan 2008.


Ansök nu
Om vi väckt ditt intresse nu så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan, vi arbetar med löpande urval så vänta inte.
Vi tar emot ansökningar genom att mejla personligt brev och CV till:?jobb@aloud.se, märk mejlet med ”Jobbansökan ljusdesigner”.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta Joakim Ekberg på telefon 08-322210 eller e-post ?joakim@aloud.se
Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Ljusdesigner till Zumtobel Group

Läs mer Mar 7
Nu har du möjlighet att söka rollen som ljusdesigner till Zumtobel Group! Vi söker en erfaren, kommersiell och rådgivande ljusdesigner som brinner extra för projektledning och planering. Vill du dessutom arbeta hos ett bolag med en tydlig tillväxtstrategi och med välkända varumärken som Thorn och Zumtobel? Välkommen med din ansökan!

Din framtida arbetsgivare
Zumtobel Group står sedan mer än 70 år för innovation, unika produkt- och tjänstelösningar samt exklusiv design inom belysning. De drivs av att förbättra livskvalitén för människor genom belysning med marknadens bästa belysningslösningar, och samtidigt bidra till en hållbar framtid genom energibesparande lösningar. Zumtobel Group är idag etablerat i 73 länder och kombinerar styrkan hos en global tillverkare med en stark lokal närvaro. Sortimentet består av ett komplett erbjudande inom belysning och varumärkena Zumtobel, Thorn samt Tridonic. I Sverige har Zumtobel Group kontor i Stockholm och Göteborg samt huvudkontor i Malmö.
Läs mer på www.zumtobel.com , https://z.lighting/en , www.thornlighting.se.

Vad erbjuder rollen?
Som ljusdesigner ansvar du för att skapa en effektiv, hållbar och skräddarsydd belysningslösning för inomhus- och utomhusbelysning till Zumtobels kunder. Du har en projektledande roll där interna och externa kontaktytor ingår. Ditt intresse ligger i den tekniska lösningen och en hållbar framtid.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är ritningsläsning, ljusplanering, ljusberäkning, projektledning och effektivisering. Du involveras tidigt i projektet och är delaktig i allt från införsäljning till färdig lösning. Du samarbetar med övriga avdelningar internt och spelar en viktig roll i Zumtobels resa framåt.

Vem är du?
Är du en erfaren ljusdesigner, ljustekniker eller projektingenjör - kärt barn har många namn. Vi söker dig som har erfarenhet av, och tycker om att arbeta med, belysning ur ett mer komplext, tekniskt perspektiv. Förslagsvis har du en bakgrund som ingenjör inom elektronik eller mekanik. Du har erfarenhet av att driva projekt och meriterande är om du har en utbildning inom ljusdesign eller projektledning. Vidare har du goda kunskaper inom Office-programmen samt erfarenhet av AutoCAD och Dialux.

Som person är du en kreativ problemlösare, socialt kompetent och tycker om att driva projekt. Du kommer ha många kontaktytor, internt och externt, varför du bör vara strukturerad och organiserad. Du har ett kommersiellt mindset och motiveras av att skapa långsiktiga relationer med kunderna.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Gabriella på gabriella.uddh@effektiv.se

Ansök nu

Proton Lighting AB söker fler LJUSDESIGNER till sitt team

Läs mer Feb 12
Proton Lighting AB utvecklar, tillverkar och säljer belysning och belysningslösningar samt verkar som belysningsteknisk partner för den professionella marknaden.

Utveckling, tillverkning och huvudkontor finns i Värnamo och vi erbjuder produkter för utemiljö, industri, kontor, skola, bostad, butik med mera. Proton Lighting AB har mer än 75 års erfarenhet av offentlig belysning och är mest kända för varumärket Exaktor. Vår försäljningsorganisation finns representerat i stora delar av Sverige. Våra starka sidor är funktion, design och kundanpassning i kombination med ett starkt miljöengagemang. Läs mer om oss på protonlighting.se

Proton Lighting AB tillhör den familjeägda koncernen Proton Group. Hos oss är det medarbetarna som gör skillnaden. Välkommen till ett härligt gäng som bygger sitt samarbete på värdeorden Modig, Nyfiken, Engagerad och Tydlig.

TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE
Nu söker vi en kreativ och engagerad ljusdesigner som ska kunna skapa olika uttryck genom att kombinera olika ljuskällor, anpassad färgtemperatur och smart ljusstyrning. I stort handlar arbetet om att hjälpa våra kunder att öka trivsel, välbefinnande och energieffektivitet.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Dagligt arbete kring ljusberäkningar och kalkyler/ offerter i belysningsprojekt, såväl stora som små.
- Tillgodose och uppnå krav som ställs genom olika standarder och genom kunden själv med syfte att skapa en bra synergonomi.
- Kontakt med installatörer och grossister.
- Stöd till försäljningsorganisation och teknisk support för våra kunder.
- Skapa långsiktiga samarbeten och identifierar nya affärsmöjligheter som möter kundernas behov.
- Proaktiv uppföljning av projekt/ förfrågningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi har idag kontor i Stockholm, Jönköping och Värnamo och är flexibla med geografisk placering för denna tjänst (resor ingår till viss del). Du ingår i ett team som består av både ljusdesigners och kundsupport och rapporterar till chefen för detta team. 

PERSONPROFIL
Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ljusdesign/ projektledning, eller motsvarande, och ser gärna att du har arbetet ett par år inom området. Dina kunskaper i ljusberäkningsprogram som Dialux EVO är goda. Vidare har du god teknisk förståelse om belysning, branscherfarenhet samt erfarenhet av projektförsäljning. Du har mycket goda kunskaper inom Office samt affärssystem och har en god förmåga att kommunicera samt skriva på såväl svenska som engelska.

Vi tror att du är effektiv men noggrann, kreativ men strukturerad och bra på att fatta egna beslut. Du tycker om att arbeta i en kreativ miljö och har lätt för att samarbeta med olika professioner. Du motiveras av att bygga förtroende och skapa långvariga relationer med kunder och kan arbeta såväl självständigt som i grupp.

KONTAKTUPPGIFTER OCH ANSÖKAN
Känns detta som en rolig och utmanande tjänst för dig? Välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Sista ansökningsdag för tjänsten är 10 mars. Löpande urval sker så skicka in din ansökan så snart du kan.

Frågor kring tjänsten besvaras av rekryterande chef Katarina Rebo, tel. 0370-69 07 01. För frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du HR-chef Mari Lundqvist, 0370-65 62 05. Vi ser fram emot din ansökan!

Vi har gjort våra medieval i denna rekrytering och undanber oss att bli kontaktade av annonssäljare och rekryterare.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från EA Digital Illusions CE AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från EA Digital Illusions CE AB .

Software Engineer

Game programmer
Läs mer Mar 6
Job Advertisement:
Frostbite is EA's state-of-the-art multi-platform game development engine. Our global team develops creative engine features and the latest tools that let our game makers create stunning games. We're honored to have thousands of game developers worldwide using Frostbite as they create some of the industry's best-known titles and amazing player experiences. Join us as we help shape the future of gaming with Frostbite.
Reporting to the Engineering Manager of Quality Engineering, you will join a versatile team driving innovation to improve Frostbite's quality and the experience of our partners. You will design machine learning models and systems to improve engine quality and solve complex software engineering problems. You will collaborate with other software engineers, data engineers and quality analysts across Frostbite and game studios to make development and quality verification workflows more efficient. Our team promotes a culture of learning, innovation, continuous improvement and sustainable development.
Responsibilities
Build machine learning systems to solve real-world software development workflow problems.
Develop reusable libraries, APIs and tools around MLOps to enable ML at scale.
Collaborate with data engineers to design real-time data processing, enabling dynamic model training and inference.
Build end-to-end machine learning systems, including data collection/labelling, training pipelines, model deployment, performance improvement, and monitoring.
Use vector databases to facilitate efficient storage, querying and retrieval of high-dimensional data generated by machine learning models.
Write clean, well-documented, well-tested code that integrates smoothly with existing codebases.
Debug models and analyse results to uncover insights and improve systems.
Stay up-to-date on advancements in deep learning, generative AI and adjacent fields through self-study and internal and external conferences.
Be an active member of Frostbite and EA's growing ML and AI communities, communicating to partners, sharing knowledge, and mentoring other team members to develop the appropriate skills.

Qualifications
BSc or MSc degree in Computer Science, Engineering or Mathematics, or equivalent experience.
5+ years of experience developing and deploying ML systems in production.
Proficient in Python or Scala, and .
Expertise in ML frameworks like PyTorch, TensorFlow, or MLFlow.
Experience building, debugging, and shipping end-to-end ML systems in a production environment.
Experience with large-scale machine learning, including handling big data and deploying models in distributed computing environments.
Familiarity with the machine learning ecosystems of cloud providers (AWS, Azure).
Proficiency in software engineering good practices (version control, unit testing, code reviews).

Bonus if you have...
Experience with C# or C++.
Familiarity with software quality processes, test automation, or game development processes.

Ansök nu

Development Director - Animation

Game programmer
Läs mer Jan 24
Job Advertisement:
DICE (EA Digital Illusions Creative Entertainment), the award-winning studio based in Stockholm, Sweden, is best known for creating the phenomenally successful Battlefield franchise, the Star Wars: Battlefront franchise, and the very creative game Mirror's Edge.
We work through our 4 guiding values: Passion with Purpose, Creative Innovation, Everything Quality, and One Community. Our people are the backbone and driving force to our creative products. As such, we are dedicated to providing everyone the chance to express themselves and be their very best with a common cause.
Role Overview
We are looking for an experienced Development Director who is passionate about both process and gaming to provide daily production leadership to the team(s). Development Director manages project and feature planning, balancing scope with capacity, managing resources, tracking progress, implementing processes, mentoring people and managing risks and mitigation. You are a master of content pipelines. You understand the iterative nature of creative processes and how to organize them. You know how to build healthy, high functioning relationships with vendors. You are a force multiplier for the team. You will report to the Lead Content DD in DICE's central content organization.
What skills does DICE look for?
You are passionate about managing creative teams. You have 5+ years working as a project manager; 3+ years of experience working in a AAA game development (extra credit if you have experience in Live Services); you have experience managing animation teams and working with vendors; you have success as a mediator and have many conflict resolution tools in your tool belt. You are comfortable talking across all levels of an organization; you always know the status of your project and can visualize that status for any audience. You understand the complexities and requirements of animation production and how to manage them.
We believe that you have experience working with (or equivalent):
Project management frameworks such as Agile and Waterfall
Project development with emphasis on team empowerment
Tools, e.g. Shotgun, Jira, PowerBI, Word, Excel (can maintain and create complex spreadsheets), PowerPoint, Perforce, or similar. Work task examples Execution

Execution
Manage planning in all development stages from pre-pro, production, launch, and live
Scope and Capacity Management across all our teams
Track and communicate project status
Create scenarios and guide the decision-making process

Team
Guide your team to achieve our milestones on time and at quality
Identify delivery risks and mitigation plans
Align all involved teams towards the outlined goals

Process
Create new processes, evaluate existing processes, and evolve process to support the team
Guide current processes to encourage innovation and improvements
Document and share what we learn with the team and studio

Communication and Collaboration
Drive and document meetings
Maintain an environment that encourages creativity and collaboration
Manage communication with project leaders

Ansök nu

Head of Content & Design

Game designer/Speldesigner
Läs mer Jan 19
Purpose
Reporting to the GM of DICE, the HEAD OF CONTENT & DESIGN is a senior leadership position within DICE that works directly with the entire Studio leadership team. The purpose of the role is to ensure that DICE has at all times the right culture, vision, people, skills and tech to make our creative vision come true.
Studio Responsibilities
? Sets and is responsible for the future vision for the content and design crafts hard skills to support the future of our games
? Ensure that there is a design & content philosophy and direction for the studio on the artistic and design aspects of our games. o Work in close collaboration with the project Creative Directors and Senior Producers to achieve this.
? Responsible for craft excellence, and the studio being able to deliver high quality games
o Maintaining a talented, competent and able workforce – high standard of artistic execution for both design and content and does so through building training, growth and recruitment strategies with Content and Design Craft Directors and Studio Leadership.
o Partner with DICE LT to ensure we have great and competitive technology, tools and workflows – smooth content creation, with flexibility, that enables iterative and agile development of awesome game experiences.
o Ensure quality by defining what it is, in collaboration with Senior Discipline Directors. Setting craft goals, sharing what good looks like, being clear with expectations and following up with constructive feedback.
o Works with Craft Directors & Studio Directors for sub-craft visions and plans.
o Build structures in collaboration with Studio Tech Director, Head of operations, Content and Design to promote and maintain strong relationships
? Represents crafts in compensation and promotion vetting.
? Consulted by Projects in hiring decisions around content and design leadership and strategically important roles.
? Public spokesperson for DICE
? Works with the studio leadership, Craft Directors and PE to nurture and care for the people working within the content & design group.
? Works with the studio leadership to form strategy and long term goals for the studio as well as forming the DICE studio culture.
? Consults and influences other studios and/or business units across EA based on demand and requests. Direct Reports: Expected to manage senior and director level staff in their field such as:
? Design Craft Director
? Content Craft Director
? Studio Art Director
? Product Audio Directors
? Studio Narrative Director

Ansök nu

Fullstack Software Engineer - Battlefield Central Tech

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 16
The Battlefield Technology Team is home to remarkable technical talent building Battlefield tools and technology on EA's proprietary game engine, Frostbite. We aim to empower engineering and content creation with a myriad of tools and workflows, while empowering the multi-studio distributed development team to create connected experiences for Battlefield fans around the world. Our people are the backbone and driving force to our creative products, and that's why we're dedicated to providing everyone the chance to express themselves and be their very best as we work towards a common cause. Join us!
The Role
We believe that to provide the best possible experience for our players we need the best tools possible! As a full-stack engineer at BCT, you will design, implement, and maintain internal web-based tools that will be used by our Live team to engage with millions of our players across the globe. You will report into a Development Director.
Responsibilities
You will analyze game designs and propose technical solutions for how they can be achieved
Develop distributed and resilient web applications
Adapt central EA technologies to meet game design needs
Use modern open-source stacks
Deploy services on cloud-based infrastructures such as Kubernetes
Oversee performance of web applications and service
Develop live tools that we use to manage all aspects of our live games
Integrate the tooling platform with other internal services

Requirements
3+ years of experience working on web projects applying modern web development best practices, from UI in the front-end to databases in the backend
Experience in JavaScript, including an understanding of concepts like closures, asynchronous programming, and dependency injection patterns
Experience developing distributed, resilient, and scalable back-end systems using Scala, Java, or other JVM language
Experience with TypeScript, React, MobX, or other common frameworks
Knowledge of Git, or similar distributed source management system
Experience with continuous integration and delivery

Nice to have
Experience in practical software engineering, experienced at least one new product launch
Experience with Kubernetes or other container-orchestration systems
Experience with cloud services

Ansök nu

UX Designer

Programmerare, onlinespel
Läs mer Jan 12
Job Advertisement:
We are DICE, the award-winning studio based in Stockholm, Sweden, best known for creating the phenomenally successful Battlefield franchise, the Star Wars™: Battlefront franchise, and Mirror's Edge. Our people are the backbone and driving force to our creative products. That's why we're dedicated to providing everyone the chance to express themselves and be their very best as we all work towards a common cause.
We are now looking for a UX Designer to come join us in designing the user experience of the next Battlefield. You will create HUD elements to explain game mode rules and round status to the players. You will have to align widely with other parts of the game, conveying established visual and interaction patterns while still adhering to the specific needs of a feature set.

Responsibilities:
Work in the team to design features that align with gameplay goals, requirements, established direction and art style, from concept to completion on a large project.
Collaborate closely with other designers and engineers, to understand UX goals for new and evolving features. Also with production to estimate and prioritize work.
Design solutions: concepts, wireframes, and prototypes while iterating based on your research, team feedback, and user feedback.
Create process flows, wireframes, and visual design mockups to conceptualize and communicate detailed interaction behaviors for multiple environments and audiences.
Build rapid prototypes for iterative design, ensuring they make for the best possible player experience.
Help our teams empathize with users and advocate for usability and accessibility.

Qualifications:
3+ years of user centered design experience, UX designer, product designer, or interaction designer.
At least one shipped game as a UI/UX designer; AAA development experience is a plus
You will have demonstrated the ability to create detailed UI specifications, including interaction design; information architecture; important visual elements (although not a Visual Designer) using systematic design thinking and logical problem solving skills.
Passion for games and user-centered design and a fascination for understanding how users experience a product.
Experience in rapid prototyping (low and high fidelity) to test the feasibility of concepts using standard prototyping tools (e.g. Figma etc) to take an idea from start to finish.
A strong understanding of UI/UX design principles, typography, layout, motion, and visual fidelity.

Ansök nu

Technical UI Designer

Systemdesigner
Läs mer Jan 4
We are DICE, the award-winning studio with locations in Stockholm and Gothenburg, Sweden, best known for creating the phenomenally successful Battlefield franchise. We are now part of a set of global studios building a connected Battlefield universe, developing Battlefield's one-of-a-kind multiplayer suite, while also building a team to support our new Seattle-based studio, Ridgeline Games, who are leading the development of a single-player narrative campaign.
We strongly believe our people are the backbone and driving force to our creative products, and are always looking for diverse game creators to join us in Stockholm, Gothenburg or working remotely, to help us build the best Battlefield experiences and make our studio the best in the industry.
We are now looking for Junior to Mid-level Technical UI Designers to come join us in bringing the user interface of the next Battlefield to life. You will work in our proprietary Frostbite engine using visual scripting to develop the HUD and further UI flows and elements. Often you will be the puzzle piece tying features together while making sure our performance targets are met. You will report to the Lead UI Scripter.
Responsibilities:
Work with the team to structure and implement features into the game that align with gameplay goals, accessibility and technical standards
Refine implementation based on feedback, design requirements, art- and creative direction
Work with engineers, technical UI designers, UX designers, and UI artists to implement features
Work with producers and directors to estimate and prioritize work
Collaborative and inclusive attitude with the ability to listen, learn, and adapt

Qualifications:
You have minimum 2+ years experience working in professional game development and working in game engines
Implemented screens, widgets, logic and data flows, worked with other disciplines to implement UI
You have experience in UI implementation with other game engines or frameworks like Unreal, Unity, WPF, Qt, or Blockly
You have experience in solving technically challenging problems
You have experience with rapid prototyping to test the feasibility of concepts, taking an idea from start to finish on your own
An understanding of (UI/UX) design principles, typography, layout, motion, and visual fidelity

Ansök nu