Stockholm: Områdeschef till Hotellavdelningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Områdeschef till Hotellavdelningen i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-31 // Varaktighet: Heltid

RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 22 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi skräddarsyr personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.

Nu söker vi en ny Områdeschef till vår hotellavdelning i Stockholm.

Hotellavdelningen består idag av ett team på tre personer som arbetar med bemanning av städpersonal samt bedriver städentreprenader på hotell runt om i hela Stockholm med omnejd. Just nu söker vi en stark ledare som kan fortsätta coacha och driva vårt team framåt!

Som Områdeschef har du det övergripande ansvaret för våra hotellkunder och personal. En väldigt spännande och varierande tjänst där ingen dag är den andra lik!

Bland de varierande arbetsuppgifterna ingår att leda och fördela arbetet på hotellavdelningen, försäljning, kundmöten, resultatansvar och uppföljning av ekonomiska mål samt även rekrytering, bemanning, kvalitetskontroller, personal- och kundevents. Du rapporterar till Driftchef som blir din närmaste chef.

RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag.
Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vilka egenskaper besitter du?

- Gedigen bakgrund från hotell- och restaurangbranschen.
- Flera års erfarenhet i en ledande befattning
- Du är positiv och bra på att motivera och coacha dina medarbetare
- Organiserad, välstrukturerad och duktig på att sätta och implementera rutiner
- Du är lösningsfokuserad och gillar ett högt tempo
- Prestigelös och redo att hugga i där det behövs
- God ekonomisk förståelse
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, övriga språk är meriterande


Meriterande

- Tidigare erfarenhet av Housekeeping

Vad erbjuder vi?

- Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak
- Varierande och utmanande jobb med mycket eget ansvar
- Generösa personalförmåner
- Gedigen upplärning
- Kompetensutveckling
- Brett kontaktnät




Tjänsten är heltid med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

B körkort är ett krav.

Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person, är det du?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Hotellchef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Hotellchef.

Operativ Hotellchef till First Hotel Brommaplan

Läs mer Feb 5
Vi söker nu en Operativ hotellchef som kan vara med och vidareutveckla First Hotel Brommaplan mot målet att bli västra Stockholms bästa affärshotell.
First Hotel Brommaplan är ett hotell med 68 rum och ett konferensrum beläget 200m från Brommaplans tunnelbanestation, ett utmärkt läge för att utforska Stockholm.
Hotellet slog upp dörrarna för första gången 1957. År 2018 vann hotellet utmärkelsen- Franchise Hotel of the Year 2018 på kedjenivå.
Tjänsten som Operativ hotellchef är en kombination av administrativa, operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du ansvarar för driften men även för den kommersiella aspekten.
Vem är du?
Vi är ute efter dig som vill arbeta på en arbetsplats där ditt arbete gör skillnad, du trivs med ansvar, att utveckla dina kollegor samt få alla att arbeta åt samma riktning och främja en god sammanhållning på arbetsplatsen.
Du som söker trivs att arbeta med både högt och lågt, vi är ett mindre hotell där man ena dagen hjälper till på frukosten och andra dagen är med och planerar renovering utav gästrummen.
Du behöver vara ansvarsfull, nyfiken och flexibel. Det är naturligt för dig med god service och hög kvalitet, som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och mån om att arbeta effektivt.
Du har tidigare erfarenhet från en liknande roll i branschen med personalansvar och eftersöker en roll där du kan göra skillnad i verksamheten.
Dina egenskaper:
- Har intresse och goda kunskaper om branschen.
- Du tycker att det är roligt att småprata med både stora och små, och att göra någons dag lite bättre med små medel.
- Är en driven person med god struktur och ordning
-Systemkunskap från liknande system.
Meriterande är tidigare erfarenhet utav de system vi använder. PMS: Rover Stayntouch, CRS:Travelclick, RMS: Duetto.
För lönehantering och schemaläggning använder vi Personalkollen.
Arbetsuppgifter:
-Leda, engagera och motivera receptionsteamet. Utveckla rutiner och checklistor.
-Operativt delta och ansvara för receptionens arbete och schemaläggning. Du arbetar 1-3 pass i veckan i receptionen utifrån behov.
-Genomföra brandronder.
- Ansvarar för boknings förfrågningar och kundbearbetning tillsammans med sälj på centralt håll.
-Du är delaktig i det dagliga arbetet i receptionen men tar även ett större ansvar för driften av hela hotellet, inkl. frukost och housekeeping.
-Ansvara för kontroll av kundreskontra, provisionsavstämning och andra ekonomifunktioner.
Ansvarsområden:
-Det operativa receptionsarbetet.
-Revenuearbetet, säkerställa att vi arbetar korrekt med prissättning och driva intäkter utifrån rätt kanaler.
- Ansvara för försäljningen tillsammans med sälj centralt, förhandla avtalspriser, prissätta gruppförfrågningar.
-Tillsammans med städansvarig se över så att hotellrum och offentliga ytor håller nivån som vi förväntar oss.
-Tillsammans med ägare koordinera renoverings- och reparationsprojekt.
Tänkt startdatum: Enligt överenskommelse.

Ansök nu

Hotellchef till Hasselbacken och Backstage Hotel

Läs mer Dec 8
På Hotell Hasselbacken (https://hasselbacken.com/sv/rum/?gclid=CjwKCAiAmsurBhBvEiwA6e-WPIkX1q3UMUeKmFKB1rMnMF7aJ6AKLB70Zj-Ld78I8TbEqDqL-IfdFRoCv3kQAvD_BwE#om-hotellet?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=hotell&utm_content=tas) har människor träffats för att uppleva och fira livets alla tillfällen sedan mitten av 1700-talet. Här står mat, musik och firande alltid i fokus! Vi anordnar fester, bröllop, möten, födelsedagar och erbjuder våra gäster mysiga övernattningar i en historisk miljö med otrolig utsikt över Stockholms inlopp.

Backstage Hotel (https://backstagehotelsthlm.com/) erbjuder en kreativ miljö med rum, sviter och loft där gästerna se hur modern design, musik och konst kan flätas samman till en upplevelse utöver det förväntade.

Båda hotellen ligger på vackra Djurgården med spårvagnen som stannar precis utanför.

Vi söker nu en passionerad och erfaren hotellchef som delar vår vision och kan leda verksamheten mot nya höjder!

Dina arbetsuppgifter

Utifrån verksamhetens kommersiella plan ska du leverera enastående upplevelser och högkvalitativ service inom hotellavdelningarna reception, städ och fastighet. Detta gör du genom ett närvarande och coachande ledarskap där gästnöjdhet är fokus för dig och ditt team. I ansvarsområdet för rollen ingår både Hotell Hasselbacken och Backstage Hotel och du rapporterar till koncernens VD. Exempel på arbetsuppgifter:

- Planera, leda och samordna verksamheterna inom reception, städ, fastighet och utomhusmiljöer

- Ta ansvar för kvalitet, uppföljning och utveckling av gästresan inom dina egna avdelningar

- Personalansvar - arbeta nära HR gällande effektivitet, schemaläggning, rekrytering, utbildning och utveckling av medarbetare

- Aktivt arbeta med uppföljning, utvärdering och aktiviteter för att avdelningen ska arbeta för uppsatta mål

- Ansvara för att avdelningarna följer rådande regler applicerbara på området, t. ex. brand, hygien, arbetstid, arbetsmiljö och andra aktuella regler och krav

- Ansvara för ekonomisk planering och ekonomiska resultat i när samarbete med Revenue och business controllers gällande intäkter, kostnader och resultatuppföljning

- Deltagande i planeringsmöten och ett tätt samarbete med andra avdelningar för att säkerställa kvalitativ leverans och kostnadseffektiv planering

- Agera som primär kontakt för leverantörer kopplade till ansvarsområden

- Vid behov delta i möten med kunder och partners för planering av serviceleveranser

- Ansvar för beställning av hotellets bevakningstjänster (ej F&B event)

- Ansvar för återkoppling till gäster i olika kanaler

- Systemägare ReviewPro

Kvalifikationer

- Eftergymnasial utbildning inom området

- Minst fem års erfarenhet av ledarskap inom hotell

- Relevant systemkunskap

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Villkor och omfattning

Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning kommer tillämpas. Lön och tillträde efter överenskommelse. Arbete på kvällar och helger förekommer. Kollektivavtal och bra förmåner är en självklarhet för oss!

Ansökan

Sista ansökningsdag är den 22 december. Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta tjänsten under ansökningstid. Vänta inte med ansökan!

I din ansökan vill vi att du inkluderar ett motivationsbrev där du förtydligar vad som lockar dig med tjänsten som hotellchef. Motivationsbrevet ersätter det traditionella personliga brevet och beskriver varför du är intresserad av tjänsten. Antingen lägger du en motiverande text direkt i ditt CV eller så bifogar du motivationsbrevet under "Personligt brev" i ansökningsformuläret.

Kontakt

Laura Vinklere, HR Business Partner, laura.vinklere@cirkusvenues.se

Hotell Hasselbacken är en del av Cirkus Venues som är en av de största aktörerna inom Stockholms evenemangs- och besöksnäring med restauranger, hotell och arenor koncentrerade till Djurgården. Utöver Hotell Hasselbacken består koncernen av Backstage Hotel, Cirkus Arena & Restaurang, Konsthallen, Pop Story samt Gasometer som öppnar i norra Djurgårdsstaden under 2026.

Ansök nu

Assistant Service Team Manager till Front of House, Haymarket by Scandic, h

Läs mer Aug 11
Haymarket, den ikoniska hotellpärlan mitt i Stockholmspulsen!

Genom den pampiga entrén på Hötorget välkomnas du in i en härlig miljö präglad av 1920-talets optimism och elegans. Här i det anrika PUB-huset, där Greta Garbo arbetade i början av förra seklet, är originaldetaljerna från byggnaden varsamt restaurerade eller omtolkade för vår tid. På Haymarket by Scandic arbetar vi alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass före, under och efter gästens vistelse.

Vi söker Assistant Service Team Manager till hotellet Haymarket by Scandic.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager?

I denna roll som Assistant Service Team Manager ansvarar du för
Front of House där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus.
Meeting & Event Coordination där du har det övergripande ansvaret för att våra mötesgäster får service i världsklass. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att mötesgästen alltid är i fokus.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!

Du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet från att leda andra i en liknande roll. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Dagtid, kvällar och helger med rullande schema över 8 veckors perioder.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida så kan du läsa ännu mer om vår kultur, förmåner och hur vi jobbar på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Hotellpersonalansvarig

Läs mer Feb 3
RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 23 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi skräddarsyr personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, catering

företag och stora arenor.

Nu söker vi en Hotellpersonalansvarig till vårt Stockholmskontor!

Hotellavdelningen i Stockholm består av ett team på tre personer som arbetar med bemanning av städpersonal samt bedriver städentreprenader på hotell runt om i hela Stockholm med omnejd.

Som hotellpersonalansvarig hos oss är ingen dag den andra lik! Bland de varierande arbetsuppgifterna ingår rekrytering, bemanning, schemaläggning, coachning, kvalitetskontroller, kunduppföljningar, möten, försäljning, personal- och kundevents samt kontroll av våra ekonomiska mål. Du rapporterar till Områdeschef som blir din närmaste chef.

RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag.
Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vilka egenskaper besitter du?

- Gedigen bakgrund från hotellbranschen. Gärna med god insikt i såväl personalhantering som schemaläggning
- Erfarenhet av ledande befattning
- Du är positiv och bra på att motivera dina medarbetare
- Trygg, diplomatisk och noggrann
- Du är lösningsfokuserad och gillar ett högt tempo
- Organiserad och duktig på att sätta och implementera rutiner, väl strukturerad, ambitiös.
- Du har en grundläggande ekonomisk förståelse
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, övriga språk är meriterande

Meriterande - Tidigare erfarenhet av Housekeeping

Vad erbjuder vi?

- Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak
- Varierande och utmanande jobb med mycket eget ansvar
- Generösa personalförmåner
- Gedigen upplärning
- Kompetensutveckling
- Brett kontaktnät

Tjänsten är ett vikariat för vår kollega som går på föräldraledighet.
Tillträde i mars med anställning minst 1 år framåt med god möjlighet till fortsatt anställning i företaget.

Tjänsten är på heltid med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

B körkort är ett krav.

Ansök nu

Hotellpersonalansvarig

Läs mer Jan 27
RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag helt nischade mot hotell och restaurang. Vi har funnits i 23 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi skräddarsyr personallösningar utifrån våra kunders behov och erbjuder allt från kortsiktig bemanning till rekrytering och entreprenader. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, catering

företag och stora arenor.

Nu söker vi en Hotellpersonalansvarig till vårt Stockholmskontor!

Hotellavdelningen i Stockholm består av ett team på tre personer som arbetar med bemanning av städpersonal samt bedriver städentreprenader på hotell runt om i hela Stockholm med omnejd.

Som hotellpersonalansvarig hos oss är ingen dag den andra lik! Bland de varierande arbetsuppgifterna ingår rekrytering, bemanning, schemaläggning, coachning, kvalitetskontroller, kunduppföljningar, möten, försäljning, personal- och kundevents samt kontroll av våra ekonomiska mål. Du rapporterar till Områdeschef som blir din närmaste chef.

RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag.
Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vilka egenskaper besitter du?

- Gedigen bakgrund från hotellbranschen. Gärna med god insikt i såväl personalhantering som schemaläggning
- Erfarenhet av ledande befattning
- Du är positiv och bra på att motivera dina medarbetare
- Trygg, diplomatisk och noggrann
- Du är lösningsfokuserad och gillar ett högt tempo
- Organiserad och duktig på att sätta och implementera rutiner, väl strukturerad, ambitiös.
- Du har en grundläggande ekonomisk förståelse
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, övriga språk är meriterande

Meriterande - Tidigare erfarenhet av Housekeeping

Vad erbjuder vi?

- Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak
- Varierande och utmanande jobb med mycket eget ansvar
- Generösa personalförmåner
- Gedigen upplärning
- Kompetensutveckling
- Brett kontaktnät

Tjänsten är ett vikariat för vår kollega som går på föräldraledighet.
Tillträde i mars med anställning minst 1 år framåt med god möjlighet till fortsatt anställning i företaget.

Tjänsten är på heltid med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

B körkort är ett krav.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Restaurang Assistans i Skandinavien AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Restaurang Assistans i Skandinavien AB .

Hotellstädare till 5-stjärnigt hotell

Hotellstädare
Läs mer Apr 16
Vill du jobba på Sveriges största bemanningsföretag inom Hotell och Restaurang?Då kan det vara dig som vi söker!
Nu söker vi duktig och erfaren städpersonal som vill bli en del av vårt team och leverera högklassig service till våra kunder inom den 5-stjärniga kategorin.
Om tjänsten
rumsstädning på 5-stjärniga hotell
du kommer att arbeta på ett eller flera hotell i centrala Stockholm
vi erbjuder en anställning för enstaka dagar eller visstidsanställning på deltid under högsäsong med möjlighet till förlängning
tjänsten beräknas tillträdas i mars/april

Vi söker dig som:
har minst 2 års erfarenhet av hotellstäd i Sverige
är flexibel, lojal och inte rädd för att jobba hårt
är positiv, driftig och brinner för att leverera god service till gäster
är noggrann och har ett sinne för detaljer och kvalité
trivs att jobba i ett högt tempo
kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska

Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Hotellstädare i Stockholm till våren/sommaren

Hotellstädare
Läs mer Apr 16
Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och vill ha hela Stockholmsom arbetsplats?
Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd inför högsäsongen i vår/sommar.
Om tjänsten
städning av hotellrum
du kommer att arbetapå flera olika sorters hotell runt om i Stockholm
du fårmöjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell
vi erbjuder enanställning för enstaka dagar eller visstidsanställning på deltid under högsäsong med möjlighet till förlängning
tjänsten beräknas tillträdasi april/maj

Vi söker dig som:
har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige
är flexibel
är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb
kan kommunicera på svenska eller engelska
är noggrann och har ett sinne för detaljer
trivs att jobba i ett högt tempo
tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell, viktigt då du kommer arbeta ute hos våra olika kunder i Stockholmsområde

Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semestersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Varmt välkommen med din ansökan!Vi tar EJ emot ansökningar via telefon eller e-mail!

Ansök nu

Bankettservis - Stockholms innerstad

Servitör/Servitris
Läs mer Apr 12
Om jobbet:Vi bemannar Stockholms finaste och bästa banketter och festvåningar och är nu rekryterar vi för den högsäsong vi nu går in i.Arbetsplatserna är ofta belagda i Stockholms innerstad men vissa förfrågningar kan även dyka upp utanför city. Tjänsten passar dig som vill kombinera med studier eller annat arbete. Vem är du?Vi söker dig som har erfarenhet från servering vid större banketter och festvåningar samt event. Du bär obehindrat 3 tallrikar och klarar ett större avduk i en handvändning. Erfarenhet från fatservering/Silver service är mycket meriterande då flertalet av våra större kunder använder denna serveringsform. Du har ett vårdat yttre, sätter stor vikt vid tidspassning och har en allt igenom professionell framtoning och attityd. Du behärskar svenska och/eller engelska obehindrat i tal och skrift.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Hotellstädare till 5-stjärnigt hotell

Hotellstädare
Läs mer Apr 8
Vill du jobba på Sveriges största bemanningsföretag inom Hotell och Restaurang?Då kan det vara dig som vi söker!
Nu söker vi duktig och erfaren städpersonal som vill bli en del av vårt team och leverera högklassig service till våra kunder inom den 5-stjärniga kategorin.
Om tjänsten
rumsstädning på 5-stjärniga hotell
du kommer att arbeta på ett eller flera hotell i centrala Stockholm
vi erbjuder en anställning för enstaka dagar eller visstidsanställning på deltid under högsäsong med möjlighet till förlängning
tjänsten beräknas tillträdas i mars/april

Vi söker dig som:
har minst 2 års erfarenhet av hotellstäd i Sverige
är flexibel, lojal och inte rädd för att jobba hårt
är positiv, driftig och brinner för att leverera god service till gäster
är noggrann och har ett sinne för detaljer och kvalité
trivs att jobba i ett högt tempo
kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska

Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Hotellstädare till 5-stjärnigt hotell

Hotellstädare
Läs mer Apr 3
Vill du jobba på Sveriges största bemanningsföretag inom Hotell och Restaurang?Då kan det vara dig som vi söker!
Nu söker vi duktig och erfaren städpersonal som vill bli en del av vårt team och leverera högklassig service till våra kunder inom den 5-stjärniga kategorin.
Om tjänsten
rumsstädning på 5-stjärniga hotell
du kommer att arbeta på ett eller flera hotell i centrala Stockholm
vi erbjuder en anställning för enstaka dagar eller visstidsanställning på deltid under högsäsong med möjlighet till förlängning
tjänsten beräknas tillträdas i mars/april

Vi söker dig som:
har minst 2 års erfarenhet av hotellstäd i Sverige
är flexibel, lojal och inte rädd för att jobba hårt
är positiv, driftig och brinner för att leverera god service till gäster
är noggrann och har ett sinne för detaljer och kvalité
trivs att jobba i ett högt tempo
kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska

Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Personalansvarig Matsal & Reception

Restaurangchef
Läs mer Mar 26
RestaurangAssistans förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.
Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet!

Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare?
Vill du ha en fot kvar i branschen men slippa driften?
Då har vi tjänsten för dig!

Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår Matsal- och receptionsavdelning.

På Personalansvarig hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från restaurangbiträden och bartenders till servitörer och hovmästare. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter och à la carte krogar m.m.

En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning och annan personaladministration. I tjänsten ingår även mycket kundkontakt, försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents!

Du kommer att jobba i ett team på två personer och rapporterar till Driftchef.

RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vem är du?

- Positiv och bra på att motivera dina medarbetare

- Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn

- En problemlösare som har lätt att se möjligheter

- Prestigelös och en teamspelare som kan hugga in där det behövs

- Bekväm med att skapa nya relationer

- En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar

- Trygg, diplomatisk och noggrann

Du har sedan tidigare:

- Arbetat som Restaurangchef alternativt F&B-manager

- Ett brett kontaktnät inom Stockholms restaurangvärld

- Gärna erfarenhet av stora banketter och event

- Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper

- God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering

- God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar

- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

- B-körkort

Vad får du hos oss

- Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak

- Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar

- Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov

- Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning

- Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen

- Generösa personalförmåner

- Löpande kompetensutveckling

- Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen

- Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal

Detta är en tillsvidaretjänst med fast månadslön.

Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.

Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under våren så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu