Stockholm: Grafisk Formgivare till Infobahn

Hitta ansökningsinfo om jobbet Grafisk Formgivare till Infobahn i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-30 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som vill ha en vardag där du får skapa grafiskt material utöver det vanliga, från skiss till kreativt utförande. Du kommer att röra dig i en miljö där det går undan och där du får vara med på Infobahns fortsatta tillväxtresa. Här blir du en del av ett färgstarkt team som skapar kreativa lösningar på strategiska utmaningar och stärker varumärket inifrån och ut!

OM INFOBAHN

Infobahn är en kanaloberoende kommunikationsbyrå som skapar kreativa lösningar på strategiska utmaningar. De erbjuder lösningar inom strategi, koncept, produktion och aktivering och har skapat kommunikationslösningar i totalt 32 år för en rad olika varumärken. Teamet består i dagsläget av nio strategiska kreatörer med stor passion för hantverket och genuint engagemang för deras kunders affär och utmaningar.

DU ERBJUDS

- Bli en del av ett sammansvetsat och familjärt team med stor passion för kreation
- Kontor på Söder Mälarstrand med Stockholms finaste utsikt
- Frihet under ansvar med utrymme att forma din egen roll och vidareutvecklas


OM ROLLEN

Som Grafisk Formgivare kommer du att ingå i Infobahns kreatörsteam och samarbeta tätt med deras Art Director och projektledare. Du kommer att arbeta som originalare, med fine art, och ta dig an olika projekt där du kommer att fokusera både på rörligt, digitalt och tryckfärdiga original.

VI TROR ATT DU HAR

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom grafisk formgivning från reklambyrå
- Goda kunskaper inom Adobe CC
- Kan visa upp en portfolio med eget material
- Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


DET ÄR ETT EXTRA PLUS OM DU HAR

- Utbildning inom grafisk formgivning från Berghs, Hyper Island, Forsbergs eller Beckmans
- Erfarenhet av After Effects och animering
- Erfarenhet av att arbeta i Sketch eller liknande program och kan arbeta i CMS
- Erfarenhet av fotografering, film och retusch


SOM PERSON ÄR DU

Prestigelös och trivs att arbeta i en skön, avslappnad och skämtsam arbetsmiljö. Infobahn kommer att fokusera på att hitta rätt person till deras team och letar efter dig med en kreativ ådra både på arbetet och på fritiden.

ÖVRIGT

- Start: Omgående
- Placering: Söder Mälarstrand, Stockholm
- Arbetstider: Kontorstider
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Hemsida: infobahnsthlm.se (https://infobahnsthlm.se/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Grafisk formgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Grafisk formgivare.

Visual Designer

Läs mer Apr 15
Xensam: SAM DisruptersXensam is the leading provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management technology. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today.
We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count.
About the roleAre you a graphic visionary eager to redefine what's possible in B2B visual design? Do you possess a digital-first mindset with a passion for shaping brands' visual narratives? If so, we have an exciting opportunity for you!
As our Visual Designer, you'll be the driving force behind crafting a coherent look and feel that resonates with our audience across every touchpoint. You won't just create designs; you'll be the owner of our visual brand identity, ensuring that every visual element reflects our core values and leaves a lasting impression.
Responsibilities
Visual Identity: Own and evolve our brand's visual identity, as the guardian of a coherent look and feel across all platforms and channels.
Digital Marketing Assets: Design compelling visuals and infographics for digital marketing initiatives that grab attention and drive engagement.
Social Media Content: Develop visually striking content for social media platforms that drive action while strengthening brand recognition.
Tradeshow Collateral: Create dynamic booth designs and event collateral that capture attention and communicate our brand's essence effectively.
Product Marketing Collateral: Craft persuasive sales decks and collateral that marry compelling content with visually captivating design elements.
Video Creation: Utilize your video-editing skills to create engaging multimedia content that resonates with our target audience.
AI Design Tooling: Leverage AI tools and prompts to enhance your design process, ensuring efficiency while staying true to our brand's visual identity.
You will be part of the marketing team, and report directly to the CMO.
Qualifications
Bachelor’s degree in graphic design, visual communication, or related field.
1-3 years of proven experience in graphical design with a focus on digital-first B2B environments.
Exceptional portfolio showcasing a diverse range of design projects.
Proficiency in Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign) and video-editing software (e.g., Premiere Pro, After Effects).
Strong understanding of design principles, typography, and color theory.
Excellent communication skills and the ability to collaborate effectively with cross-functional teams.

What we offer
A dynamic role that focuses on "freedom under responsibility"
3 days in-office schedule (remote Mondays & Fridays)
A generous work culture with free access to beverages & snacks, gym, bi-weekly massages at the office, shuffleboard, and other games etc.
If sales targets are met, an annual destination trip awaits all employees
Work with a diverse group driven by ambition as well as having fun together with different activities
Great opportunity to influence your career development as well as the company's
Work with the latest technology in the fastest-growing SAM software in the market

At Xensam, our core values define our workplace atmosphere:
REBELLIOUS We foster a rebellious spirit, promoting freedom within responsibilities and encouraging initiative.
HUMANE Our team promotes a caring, inclusive environment where diversity is valued, and individuals are respected and empowered to be themselves.
HARMONIOUS We prioritize harmony, valuing work-life balance, and creating a pleasant atmosphere.
If you're ready to own the creative direction and leave an indelible mark on our brand's story, we'd love to hear from you. Apply now with a portfolioand let's create something extraordinary together!

Ansök nu

UX/UI Designer

Läs mer Mar 20
Xensam: SAM Disrupters
Xensam is the leading technology provider of AI-powered, cloud-hosted SAM (Software Asset Management) solutions.

We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today.

We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way.

A Culture First Organization
We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count.

We consider cultural alignment very seriously when evaluating applicants, in combination with their technical experience and abilities.

About the role
Are you a UX/UI maestro with a knack for crafting exceptional user experiences and stunning designs? Do you excel at creating design components with the latest tools and technologies and have a passion for creating user-friendly, easy-to-use interfaces and designs? If you're ready to shape the future of a groundbreaking SAM tool, then this opportunity is tailor-made for you!

As our UX/UI Designer, you will take ownership of the role and play a pivotal role in defining the visual identity and user experience of our SAM tool. Your expertise in design tools and frameworks will be instrumental in creating a seamless and visually appealing interface that delights our users.

Responsibilities

- Collaborate closely with cross-functional teams to understand user needs and business requirements.

- Design and prototype user interfaces using relevant tools and platforms.

- Create design components that enhance usability and elevate the overall user experience.

- Work hand-in-hand with developers to ensure design implementation aligns with the product vision and user requirements.

Qualifications

- Strong background in UX/UI design with a focus on usability and exceptional design aesthetics.

- Experience working with design tools like Storybook, Figma, and other industry-standard platforms.

- Familiarity with design frameworks and tools to streamline the design process.

- Self-motivated, proactive, and able to work independently in a fast-paced environment.

- Experience working with React/HTML/CSS/SASS and similar related technologies.

Bonus points if

- You have worked with data-driven A/B testing of designs.

- You have worked with SaaS web applications prior.

What we offer

- A dynamic role that focuses on "freedom under responsibility"

- 3 days in-office schedule (remote Mondays & Fridays)

- A generous work culture with free access to beverage coolers, snacks, gym, bi-weekly massages at the office, etc.

- Shuffleboard, video, and other games in the office

-
Yearly target trip if reached the goal (the latest trip was to Cape Town, South Africa)

- Work with a diverse group driven by ambition as well as having fun together with different activities

- Great opportunity to influence your career development as well as the company's

- Work with the latest technology in the fastest-growing SAM software in the market

At Xensam, our core values define our workplace atmosphere:

REBELLIOUS We encourage the rebellious spirit, emphasizing that our employees should feel a sense of freedom within their responsibilities and be encouraged to take initiative.

HUMANE Our team embodies being humane, creating a supportive environment where genuine care and teamwork thrive. We believe in fostering an inclusive and diverse workplace where all individuals are valued, respected, and empowered to be themselves.

HARMONIOUS We prioritize harmony, valuing work-life balance, and creating a pleasant atmosphere.

As part of your application, please provide links to your prior designs and portfolio, such as Behance or Dribble!

Ansök nu

Kreativ grafisk formgivare

Läs mer Apr 18
Nytt
Hej!
vad roligt att just du tittar in på våran annons!


Vi kan tyvärr tyvärr inte erbjuda någon heltidstjänst, men vi hoppas att vårt företag kanske kan kombineras med ditt nuvarande jobb eller ett perfekt komplement fram tills att du har hittat ditt drömjobb!
Vi på Skuldsanera Sverige AB arbetar med att informera och lära ut mer om skuldsaneringslagen och vilka rättigheter man har som svensk medborgare.
idag finns det över 100 000 personer i Sverige som skulle få skuldsanering om dessa bara sökte om skuldsanering hos kronofogden.


År 2023 så var det bara runt 10 000 människor som fick en skuldsanering.
det är ett samhällsproblem att 90 000 människor och hälften av dessa är familjer med barn inte vet om sina rättigheter och på så sätt inte kan ta tillvara på möjligheten att få starta om helt enkelt.


Vi söker en grafisk formgivare som vågar tänka större!
Som grafisk formgivare så ska du kunna förstå och analysera hur vår marknadsföring uppfattas och hela tiden sträva efter att bli bättre och att aldrig bli nöjd.


Vi på Skuldsanera Sverige har sedan 20:19 hjälpt över 3000 människor och av dessa hade 50 % av våra klienter minst ett barn.
Många företag pratar om att dem gör en stor samhälls förbättring och att deras företag är viktiga.


vårt företag är extremt viktigt och blir vi lite bättre så handlar det inte om siffror, det handlar om människor och deras barn som får en ny chans till en ekonomisk trygghet där man går från utanförskap till gemenskap.


Många säger att man ska inte vara rädd för att göra fel man lär sig på vägen, så funkar det inte hos oss.
Allt som inte är perfektion är inte godtagbart.


Vill du bli en del av ett team som sanerar över 900 miljoner per månad. Då ska du söka till oss!


Som grafisk formgivare på Skuldsanera Sverige AB så kommer du att få stora fria händer vad gäller marknadsföring och extern kommunikation.


När det gäller intern kommunikation med våra över 3000 klienter så kommer det vara mycket striktare och du kommer behöva framföra tydliga och grundliga argument för din din sak.
idag har över 1000 människor per månad av sig till oss och det ökar hela tiden.


Hur ska vi nå alla dessa 100 000 människorna?


det hade varit väldigt bra om du har svaret på den frågan i slutet av 2025 så att vi vet vad vi ska göra 2026.


arbetet kan ske digitalt eller på vårt kontor i Stockholm på Östermalmstorg 1
mejla och berätta konkret vad du kan göra för vårt företag.

Ansök nu

Senior Motion Designer

Läs mer Apr 5
At Epidemic Sound, we make soundtracking content simple and inspiring with unlimited access to music and sound effects. Headquartered in Stockholm, with offices all over the world, we are a force of over 500 on a mission to soundtrack the world. Our innovative licensing model paves the way for creators - from YouTubers to small businesses to the world’s most recognizable brands such as Netflix, Redbull and BBC - to use sound to enhance their content while simultaneously supporting artists both financially and creatively. Epidemic Sound music is heard 2 billion times a day on YouTube alone and is recognized as one of Europe’s fastest-growing companies by the Financial Times. Epidemic Sound is backed by EQT, Blackstone, Creandum, Atwater Capital to name a few.


As a Senior Motion Designer at Epidemic Sound, you’re one of the senior members of the Brand & Creative team. You are reliable and self going. For you, it is obvious you are responsible for managing all your projects, from start to finish. You have no problem handling bigger projects by yourself in a structured way, where you make use of your experience to effectively understand the project at hand.


You are a natural team player. You are actively collaborating, guiding and leading other team members or third party producers within different projects. You have a great way of handling feedback and you always have constructive and strategic reasoning behind it. You are a stellar communicator and get to guide and support stakeholders around the organization in design and brand production.


The senior motion designer always has brand strategies and implementation top of mind. You act like an advocate for the brand identity in all the projects you’re embarking on and are seen as a motion expert within the company at large.


Ultimately, the senior motion designer will help ensure that the creative team promotes the vision of the company through high-quality content.


All team members within the creative team are a part of maintaining and developing the visual identity of Epidemic Sound. This covers our full visual expression and includes all kinds of graphic material (both digital and printed, still and motion), through-out all of the company’s different platforms.




Key Responsibilities
Produce video content and motion graphics
Work actively to translate ideas into interesting and compelling motion assets
Part of leading motion development
Ensure maintenance of the Epidemic Sound brand identity
Direct internal and external productions
Create templates, motion assets based on visual identity and set guidelines
Supporting with motion overlays, VFX, editing and formatting



Qualifications & Requirements
Min. 5 years of experience within this field
Proven skills within motion design
Proven skills within 2D and/or 3D production
Portfolio showcasing width of skills
Working experience within the Adobe Suite
Aptitude in design (form, color, typography, layout - you know the drill)
Strong attention to detail, creative flair, and a passion for pushing creative boundaries.



Equal Opportunity Employer
We believe that bringing people together from different backgrounds, experiences and perspectives makes for a healthy workplace, a more successful business and a better world. We value diversity and encourage everyone to come and soundtrack the world with us.
Application
Do you want to be a part of our fantastic team? Please apply, in English, by clicking the link below.

Ansök nu

Graphic Designer

Läs mer Mar 15
Exeger is making sustainable energy more accessible for people around the globe with the vision to touch the lives of a billion people by 2030. Our solar cell, Powerfoyle, is the world’s only fully customizable. Our customers, 3M, Urbanista, Adidas Headphones, POC and others, use it to power their most loved products.

ABOUT THE POSITION
Our brilliant Design and Marketing department is looking for a Graphic Designer. You’ll be joining a high performing team that covers design, branding, marketing and comms under one roof. The aspiration is to build a world class organization where we leverage the diverse experiences (e.g., Google, the Boston Consulting Group, Zound) and unique competencies of each team member. 

We are looking for you that combines graphic design skills with web design experience and who executes quickly with quality. The objective is to drive Powerfoyle and Exeger brand awareness and positive perception. Through your work, people from around the globe are invited to join Exeger’s journey to change the world.? 

Your responsibilities – your opportunities ?

Design Creation:


• Develop visually appealing and on-brand designs for a wide range of communication and marketing materials, including digital, print and event assets.
• Create brand consistent visual content to our web pages (Powerfoyle.com and Exeger.com)
• Transform creative concepts into engaging visual designs that effectively communicate our brand message.

Brand Adherence:


• Uphold brand guidelines to maintain a consistent visual identity across all communication and marketing channels.
• Evolve and enhance the visual elements of our brand, ensuring it remains fresh and relevant.

Project Management:


• Manage multiple design projects simultaneously, ensuring timely delivery.

WHO ARE WE LOOKING FOR?
We’re looking for you who embody our values and strive to reach our vision of a self-powered and sustainable daily life. To thrive in our fast-paced environment we believe that you are flexible and reliable with the ability to collaborate across the entire organization. In addition, we believe the right person has:


• Degree in Graphic Design, Visual Arts, or a related field.
• Proven experience in a similar position.
• Strong skills in graphic design (across digital and physical)
• Experience in web design
• Proficiency in Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign) and other relevant design tools.

Why Exeger

We are on an exciting journey to bring our groundbreaking solar cell technology to the world.? Sprung out of the solid Swedish industrial heritage, we are now in the stage of industrializing at scale to create real, impactful change. We embrace differences and our behaviour are all about being curious, determined, responsible and being yourself. We are passionate about our technology and being part of building the next generation of clean green industry.



WHAT NOW

Please send your application via Exeger’s career page. If you do not have a resume at hand, you are welcome to apply with your LinkedIn-profile.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Gigstr AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Gigstr AB .

Customer Success på deltid till Påmind!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 3
Är du student och letar efter ett deltidsjobb vid sidan av dina studier? Missa då inte möjligheten att få ingå i Påminds drivna Customer Success-team där du kommer ha en central roll i deras verksamhet genom att ge deras befintliga kunder den absolut bästa upplevelsen!

OM PÅMIND

Påmind är en avtalstjänst som riktar sig till privatpersoner, där alla återkommande hushållsavtal såsom exempelvis el, mobil, försäkringar och bredband samlas. På så sätt får Påminds kunder en överblick av sina avtal och kan därmed sänka sina månadskostnader eller bli erbjuden rabatter hos leverantörer, istället för att själv göra jobbet att byta leverantör. Påmind befinner sig just nu i en expansionsfas och letar därför efter fler drivna personer till deras Customer Success-team!

DU ERBJUDS

- Snabbväxande bolag med stora möjligheter att på kort tid utvecklas med bolaget
- Stort kontor i centrala Stockholm
- Ett härligt team med drivna kollegor


OM ROLLEN

Som Customer Success Agent ligger din stora drivkraft i att hjälpa Påminds kunder till bättre villkor och besparingar och därmed är du en nyckelspelare i Påminds verksamhet. Primärt kommer dina arbetsuppgifter bestå av att:

- Kontakta Påminds befintliga kunder över telefon, mail eller genom Påmind-appen
- Över telefon utbilda, ge råd och göra analyser av kundens behov där din målsättning är att hitta rätt avtal för kunden och därmed det bästa erbjudandet


VI TROR ATT DU

- Är bekväm att prata med kunder i telefonen
- Brinner för ett ge Påminds kunder den absolut bästa upplevelsen
- Är intresserad av hur produkter och tjänster (el, mobil, bredband, försäkring, etc) fungerar
- Är flytande i svenska i tal och skrift


SOM PERSON ÄR DU

Driven, social och välkomnar utmaningar med en positiv inställning!

ÖVRIGT

- Start: September
- Placering: Stockholm
- Arbetstider: Dagtid, kontorstider
- Omfattning: Deltid
- Hemsida: https://www.pamind.se/
- Typ av tjänst: Tillsvidare

Ansök nu

Customer Success till Påmind

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 3
Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom kundtjänst eller försäljning och letar efter en arbetsplats som erbjuder stora möjligheter att få utvecklas? Missa då inte möjligheten att få ingå i Påminds drivna Customer Success-team där det är ett extra plus i kanten om du har tidigare erfarenhet av sälj eller kundservice! Du kommer ha en central roll i deras verksamhet genom att ge deras befintliga kunder den absolut bästa upplevelsen!

OM PÅMIND

Påmind är en avtalstjänst som riktar sig till privatpersoner, där alla återkommande hushållsavtal såsom exempelvis el, mobil, försäkringar och bredband samlas. På så sätt får Påminds kunder en överblick av sina avtal och kan därmed sänka sina månadskostnader eller bli erbjuden rabatter hos leverantörer, istället för att själv göra jobbet att byta leverantör. Påmind befinner sig just nu i en expansionsfas och letar därför efter fler drivna personer till deras Customer Success-team!

DU ERBJUDS

- Snabbväxande bolag med stora möjligheter att på kort tid utvecklas med bolaget
- Stort kontor i centrala Stockholm
- Ett härligt team med drivna kollegor


OM ROLLEN

Som Customer Success Agent ligger din stora drivkraft i att hjälpa Påminds kunder till bättre villkor och besparingar och därmed är du en nyckelspelare i Påminds verksamhet. Primärt kommer dina arbetsuppgifter bestå av att:

- Kontakta Påminds befintliga kunder över telefon, mail eller genom Påmind-appen
- Över telefon utbilda, ge råd och göra analyser av kundens behov där din målsättning är att hitta rätt avtal för kunden och därmed det bästa erbjudandet


VI TROR ATT DU

- Har tidigare arbetslivserfarenhet av kundtjänst eller försäljning inom el, mobil, bredband, försäkringar eller lån
- Brinner för ett ge Påminds kunder den absolut bästa upplevelsen
- Är flytande i svenska i tal och skrift


SOM PERSON ÄR DU

Driven, social och välkomnar utmaningar med en positiv inställning!

ÖVRIGT

- Start: Omgående
- Placering: Stockholm
- Arbetstider: Dagtid, kontorstider
- Omfattning: Deltid/Heltid
- Hemsida: https://www.pamind.se/
- Typ av tjänst: Tillsvidare

Ansök nu

SoMe Ansvarig till HIMSTHELABEL!

Marknadsförare
Läs mer Jul 29
Vi söker primärt dig som är student eller frilansare och som vill ta dig an ett uppdrag som SoMe Ansvarig till HIMSTHELABEL. Uppdraget är på ca 10 timmar/veckan där du kan arbeta på distans samt ha stor flexibilitet att styra dina egna arbetstider. Skicka in din ansökan idag då start är omgående!

OM UPPDRAGET

HIMSTHELABEL är ett nystartat klädmärke grundat i Stockholm som syftar till att förse sina kunder med snygga och unika plagg till sina garderober. Genom att skapa unika och fashionabla plagg vill HIMSTHELABEL fylla ett tomrum i modebranschen.

Vi letar nu efter en kreativ och driven SoMe Ansvarig som kan hjälpa till med att både skapa strategier för märkets marknadsföring på sociala medier samt operativt skapa innehållet i kanalerna. Du kommer ha ett nära samarbete med grundaren och du kommer att fylla en viktig funktion i att få varumärket att växa!

Vi ser att du med stor fördel bor eller har närhet till Stockholm men arbetet kommer utföras remote.

ANSVARSOMRÅDEN

- Skapa strategier för varumärkets marknadsföring på sociala medier
- Ansvara för allt innehåll på sociala medier, både färdigt material samt skapa nytt material genom att fota, redigera och skriva copy



VI TROR ATT DU HAR

- Tidigare arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring eller sociala medier
- Intresse eller tidigare arbetslivserfarenhet av mode eller skönhetsprodukter
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


DET ÄR ETT PLUS OM DU HAR

- Intresse för mode och trender


ÖVRIGT

- Start: Enligt överenskommelse
- Placering: Stockholm/Remote
- Omfattning: Deltid
- Anställningsform: Frilansuppdrag
- Hemsida: himsthelabel (https://himsthelabel.com/)

Ansök nu

Digital Projektledare till Reform Society

Projektledare: kultur, media, film
Läs mer Nov 25
Är du en erfaren Digital Projekledare som vill fortsätta att utvecklas inom detta och letar efter en ny utmaning? Missa då inte chansen att få ingå i Reform Societys drivna team, där du kommer projektleda spännande och komplexa uppdrag med kunder som bidrar till välgörande ändamål!
OM FÖRETAGET
Reform Story är en nyhetsdriven digital kommunikationsbyrå baserad i Stockholm. Deras framgångsrecept består av snabbfotad kreativitet som tar avstamp i nyhetsagendan och djupt branschkunnande inom hälsa, energi och infrastruktur. Reform Story är en del av Reform Society Company, en byrågrupp som erbjuder en helhetslösning inom kommunikation. De är idag totalt 75 anställda med skilda spetskompetenser som arbetar tillsammans för att lösa komplexa kommunikationsutmaningar och åstadkomma samhällsförändring.
DU ERBJUDS
Möjlighet att få jobba med spännande uppdrag och kunder som bidrar till välgörande ändamål
En platt organisation med snabba beslutsvägar
Få vara en del av ett engagerat team, som brinner för samhällsfrågor
En kreativ och dynamisk arbetsplats som präglas av högt engagemang, innovationsdriv och entreprenörskap
Flexibel arbetsplats, som erbjuder både flex och möjlighet till distansarbete

OM ROLLEN
Som Digital Projektledare kommer du att med god kännedom om kundens målbild och målgrupper utveckla kanalstrategier som kan nå uppsatta mål utifrån givna resurser inom givna tidsramar, samt att projektleda olika uppdrag.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
Vara länken mellan uppdragsgivaren och de digitala specialister som hanterar och rapporterar aktiveringen av uppdraget.
Leda pitcher, besätta team, offerera och budgetera strategiska projekt. Ansvar för kvalitetssäkring och att deadlines hålls i pågående projekt.
Tillsammans med kundansvarig och digital strateg säkerställa att det finns en tydlig brief och tydliga ramar för uppdraget.

VI TROR ATT DU HAR
Minst 3-5 års erfarenhet som digital projektledare
Tidigare arbetslivserfarenhet av medieköp och förhandling
Bred kunskap inom marknadsföring
Tidigare arbetslivserfarenhet av att bygga relationer med samarbetspartners hos olika mediehus
Tidigare arbetslivserfarenhet av att jobba som konsult och/eller på mediebyrå eller liknande

SOM PERSON ÄR DU
Strukturerad, självgående, lösningsorienterad och har en förmåga att vara pedagogisk.
ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Kungsgatan 18, med möjlighet till viss del distansarbete (hybrid)
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex
Omfattning: Heltid
Typ av tjänst: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

OM GIGSTR
Gigstr matchar tryggt och effektivt företag med frilansare, team och talanger inom marknadsföring, design och digital tillväxt.
Har du frågor kring rollen eller hur du ansöker, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på jenny@gigstr.com

Ansök nu

Brand Manager till Lavazza

Marknadsförare
Läs mer Jul 20
Har du en passion för kaffe? Det har Lavazza också! Hos det Italienska företaget Lavazza som specialiserar sig på att importera kaffe, får du som Brand Manager vara med och bygga upp varumärket på den svenska och finska marknaden i denna strategiska roll! Du kommer att ansvara för digitala medier och ha ett tätt samarbete med huvudkontoret i Italien med stor möjlighet att växa tillsammans med ett företag vars produkt distribueras till 90 olika länder!

Om Lavazza
Lavazza är ett företag med passion för kaffe och importerar från länder runt om i världen såsom Brasilien, Mexiko, Brasilien och Guatemala. Företaget har sitt ursprung i Italien, där huvudkontoret är beläget, och har vuxit stadigt ända sedan 1895 och producerar idag bland annat från kaffebönor, bryggkaffe och kaffekapslar. På deras kontor i Sverige sitter cirka tjugo personer distribuerat på olika avdelningar.

DU ERBJUDS

- En god arbetsmiljö där man strävar efter att alla ska trivas och vara glada när de kommer till jobbet och känna sig självsäker gällande sina arbetsuppgifter
- Att få arbeta med ett välkänt premiummärke av god kvalité
- Stora möjligheter att växa inom företaget
- Support från huvudkontoret i Italien dit resor inom arbetet kan bli aktuellt någon gång per år


OM ROLLEN

Som Brand Manager hos Lavazza kommer du att ansvara för varumärket på den svenska och finska marknaden. Du kommer att ha hand om digitala medier och företagets sociala kanaler på marknadsavdelningen. Rollen innebär att du främst kommer att arbeta strategiskt och skapa marknadsplaner, kampanjer och SoMe aktiviteter där det är viktigt att känna sig bekväm med att även kunna arbeta operativt när arbetet kräver detta. Du kommer även att ansvara för att implementera de marknadsaktiviteter som gjorts i Italien.

VI TROR ATT DU HAR

- 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande
- Tidigare arbetslivserfarenhet av FMCG
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


SOM PERSON ÄR DU

Självgående, strukturerad och vara flexibel med arbetsuppgifterna då det ibland krävs att du ska kunna arbeta mer hands-on i din roll. Du trivs i en miljö där man är positiv, peppar och hjälper varandra för att komma framåt. Du bör även ha en god förståelse för business och en god attityd till arbetet!

ÖVRIGT

- Start: Enligt överenskommelse
- Placering: Stockholm/Remote
- Arbetstider: Kontorstider
- Omfattning: Heltid
- Hemsida: www.lavazza.se (https://www.lavazza.se/sv.html)
- Typ av tjänst: Konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering

Ansök nu

Trade Marketing Manager till Lavazza

Marknadsförare
Läs mer Jul 20
Har du en passion för kaffe? Det har Lavazza också! Hos det Italienska företaget Lavazza som specialiserar sig på att importera kaffe, kommer du som Trade Marketing Manager implementera marknadsstrategier för säljteamet samt vara en viktig kontaktperson för Lavazzas intressenter när det kommer till marknadsföring. Du kommer att arbeta med all marknadsföring gällande B2B och rapportera till ansvarig person i Lettland!

OM LAVAZZA

Lavazza är ett företag med passion för kaffe och importerar från länder runt om i världen såsom Brasilien, Mexiko, Brasilien och Guatemala. Företaget har sitt ursprung i Italien, där huvudkontoret är beläget, och har vuxit stadigt ända sedan 1895 och producerar idag bland annat från kaffebönor, bryggkaffe och kaffekapslar. På deras kontor i Sverige sitter cirka tjugo personer distribuerat på olika avdelningar.

DU ERBJUDS

- En god arbetsmiljö där man strävar efter att alla ska trivas
- Att få arbeta med ett välkänt premiummärke av god kvalité
- Stora möjligheter att växa inom företaget
- Support från huvudkontoret i Italien dit resor inom arbetet kan bli aktuellt någon gång per år


OM ROLLEN

Som Trade Marketing Manager för Lavazza kommer du att ha ett tätt samarbete med säljteamet där du kommer att tillhandahålla marknadsföringsmaterial för B2B-försäljningen. Du kommer även att vara kontaktpersonen internt på Lavazza för allt som berör marknadsföringen.

VI TROR ATT DU HAR

- Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring alternativt arbetslivserfarenhet inom området
- Minst 3 års tidigare arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter
- Tidigare arbetslivserfarenhet av Trade Marketing och B2B
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift



SOM PERSON ÄR DU

Självgående, strukturerad, och inte rädd inför att hantera förändringar inom företaget. Du trivs i en miljö där man är positiv, peppar och hjälper varandra för att komma framåt. Du bör också ha rätt inställning och ett stort driv när du utför ditt arbete!

ÖVRIGT

- Start: Enligt överenskommelse
- Placering: Stockholm/Remote
- Arbetstider: Kontorstider
- Omfattning: Heltid
- Hemsida: www.lavazza.se (https://www.lavazza.se/sv.html)
- Typ av tjänst: 1 års vikariat

Ansök nu