Stockholm: Handläggare till Customer Management Claims

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare till Customer Management Claims i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-23 // Varaktighet: Heltid

Letar du efter nya utmaningar och har försäkringserfarenhet? Jag söker en dödsfallsreglerare inom liv och pensionsområdet till mitt team på Swedbank Försäkring.
Hos oss på Swedbank Försäkring har du en möjlighet att:
- Hjälpa våra kunders efterlevande med en proffsig och serviceinriktad handläggning.

Utveckla din kompetens inom liv- och pensionsområdet, familjerätt och tolkning av förmånstagarförordnande.
Arbeta på en avdelning där vi har hög arbetsmoral, tar gemensamt ansvar och har väldigt roligt på jobbet.
Vi som dotterbolag erbjuder allt från administration och support till produktutveckling.

I denna roll behöver du:
- Erfarenhet från annat försäkringsbolag eller liknande arbetsuppgifter.
- En förståelse för det svenska pensionssystemet och familjerätt.
- Har god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.
- Ha ett intresse för administration och gillar att jobba tillsammans i ett team mot gemensamma och individuella mål.
- Vara kund-, leverans- och resultatorienterad.


På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.

Bli en del av vårt team och...
Bli en del av vårt engagerande team på totalt 16 personer, indelade i två mindre team som jobbar med skadereglering för kunder som har sjukförsäkring samt dödsfallsreglering av liv- och pensionsförsäkringar.

Rollen innebär att administrera försäkringar där den försäkrade avlidit. Du kommer att utreda, kontrollera och utbetala försäkringsbeloppet till rätt förmånstagare. Du bör ha försäkringskundskap inom liv- och pension, tycka om administrativt arbete och gilla utredningar. En fördel om du har erfarenhet av försäkringssystemet Lumera.

Vi har ett nära samarbete med våra jurister och produktspecialister då arbetet innebär en hel del tolkningar av villkor och produktregler. Som person ska du tycka om att jobba tillsammans i grupp och kunna ta tag i egna utredningar, driva frågor och komma med lösningsförslag. Kundfokus är en stark egenskap hos dig och du bör kunna kommunicera väl i både ta och skrift.

Våra värderingar är viktigt i allt vi gör varje dag och hur vi agerar mot våra kollegor och kunder. Har vi roligt på jobbet, gör vi ett bra arbete och våra kunder blir nöjda”. Maria Dahlberg din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-06-06.
Arbetsplats: Sundbyberg

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Maria Dahlberg +46 8 585 904 07

SACO: Henrik Joelsson

Finansförbundet: Kristine Nordin +46 8 585 937 48

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Försäkringshandläggare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Försäkringshandläggare.

Tjänstepensionshandläggare till SPK Tjänstepensionsförening

Läs mer Feb 14
Arbetsbeskrivning
SPK Pension Tjänstepensionsförening söker nu försäkringsadministratör till bolagets administrationsavdelning.

I rollen kommer du jobba med hela pensionsprocessen vilket omfattar all typ av handläggning inom både förmåns- och premiebestämd tjänstepension.
I arbetsuppgifterna ingår kvalificerad handläggning, beräkning och skadereglering inom områden som nyteckning, ändring och försäkringsfall avseende ålders - efterlevande samt sjukpension. Du ansvarar även för att besvara frågor från medlemmar, banker, andra försäkringsgivare samt försäkringsmäklare.

Kvalifikationer och egenskaper
Du som söker ska ha dokumenterad erfarenhet av tjänstepension både på en teoretisk och praktisk nivå.

Arbetet ställer krav på goda kunskaper inom både kollektivavtalad som individuell tjänstepension, sifferhantering och kunskap inom försäkringsjuridik samt regelefterlevnad.
I din roll kommer du jobba med hela pensionsprocessen varför du känner dig trygg i att ha många bollar i luften samtidigt och kan prioritera din arbetsdag. Då det bitvis är ett högt tempo är du en person som gillar när det är mycket att göra och du gillar att jobba mot uppsatta mål. Du är en lagspelare som är lösningsorienterad och gillar att jobba med olika arbetsuppgifter.

Vidare är du en person som tar initiativ och vågar ta för sig. Du är prestigelös och engagerad i det du gör. Du är vetgirig och är öppen för att lära dig nya saker.
Sist men inte minst är du en person som gillar att jobba i ett mindre team och bidra till bolaget övergripande mål.
Det är meriterande om du tidigare har jobbat i förbättringsprojekt och har mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Om SPK

SPK är en pensionskassa som administrerar och förvaltar kollektivavtalad tjänstepension BTP2 för anställda i Swedbank, sparbankerna och andra företag som följer bankavtalet.
SPK är ett mindre företag med stora resurser. Idag har SPK 20 anställda samt att de anlitar externa experter för exempelvis praktisk kapitalförvaltning.

Hållbara medarbetare är SPKs viktigaste och prioriterade område internt och som arbetsgivare stödjer de därmed aktiviteter som bidrar till ökad frisknärvaro både på kort och lång sikt.
SPK är ett glatt gäng med högt till tak. I dagsläget ges möjlighet att arbeta på distans under tre dagar i veckan samt att två dagar är obligatoriska på kontoret om verksamheten tillåter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar SPK med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Consultant Manager, Tomas Wistedt, tomas.wistedt@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-TW1
BOFF

Ansök nu

Skadereglerare till Hyreslandslaget

Läs mer Mar 4
Om bolaget

Till vår kund Hyreslandslaget tillsätter vi nu en skadereglerare. Hyreslandslaget är en av Sveriges ledande maskinuthyrare som dagligen förser den svenska bygg- och anläggningsbranschen med maskiner. De hyr ut bygg- och anläggningsmaskiner samt liftar, bodar och vagnar. Idag har de 27 depåer runt om i Sverige, från Piteå i norr till Karlskrona i söder.

Koncernen är en värderingstyrd organisation, där medarbetare är en avgörande faktor för deras framgång. Kulturen präglas av engagemang, förändringsbenägenhet, prestigelöshet och en inställning om att inget är omöjligt. Laganda, entreprenörskap och allas lika värde är beskrivningar som genomsyrar hela organisationen.

De är ett lag som jobbar framåt tillsammans. På Hyreslandslaget finns individer i olika åldrar, med olika intressen och livserfarenheter. De är nyfikna på människor och tänker långsiktigt i alla våra relationer. Det gör Hyreslandslaget till en trygg plats med mod att tänka annorlunda, och stora möjligheter för alla i laget att växa.

Hyreslandslaget har sitt huvudkontor i vid Akalla i västra Stockholm, med möjlighet till goda kommunikationer och parkeringsplats.

Om rollen

I rollen som skadereglerare kommer du att ha en bred och viktig roll inom Hyreslandslaget. Du kommer att ingå i ett mindre team som ansvarar för att utreda och hantera diverse ärenden såsom skadeärenden och stöldärenden.

Som skadereglerare ansvarar du för att inhämta information om specifika ärenden för att bedöma om de är försäkringsärenden. Genom tät dialog med kollegor såväl som kunder säkerställer du att du har tillräckligt med underlag för att kunna genomföra korrekta bedömningar. Ärendena kommer att variera i storlek och komplexitet och genom din kunskap och erfarenhet gällande försäkringsvillkor kommer du att fungera rådgivande för organisationen.

Du kommer också att ha tät dialog med Hyreslandslagets försäkringsbolag gällande pågående försäkringsärenden. Samt vara involverad vid förhandlingar inför nya avtalsperioder.

Hyreslandslaget befinner sig på en spännande utvecklingsresa och i denna roll kommer du även att vara med i förbättringsarbete vad gäller rutiner och processer.

Profil

Vi söker dig som har minst fem års arbetslivserfarenhet från rollen som skadereglerare. Du har tidigare arbetat med företagsskador inom egendom och är väl insatt i dessa villkor.

Du är van vid att arbeta direkt med kund och förstår vikten av att leverera service i världsklass. Har du dessutom erfarenhet av försäljning är detta starkt meriterande.

Som person är du kommunikativ och nyfiken. Du har lätt för att skapa goda och långsiktiga relationer med kunder, kollegor och samarbetspartners i form av försäkringsbolag. Du är proaktiv och lösningsorienterad till ditt sätt och har lätt för att se olika samband. Vidare är du envis och räds inte för nya utmaningar.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

Om rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Hyreslandslaget med konsult- och rekryteringsföretaget Hero. Detta är rekryteringsuppdrag och du kommer att bli anställd direkt av Hyreslandslaget. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rebecka Hillerström, 0733 015 323/rebecka.hillerstrom@hero.se.

Ansök nu

Underwriting Assistant to HDI-specialty

Läs mer Mar 27
If you are interested in the aviation industry, insurance and development, you have found the perfect role. As an Underwriting Assistant, you will have a role that is in the heart of verying tasks. You will also be responsible for ensuring that all necessary information and documentation is available and that the Underwriter has the needed support. You'll be involved in the entire process, and with your team, you will take HDI to new heights. What are you waiting for - apply today as we review applications on an ongoing basis!

OM TJÄNSTEN
HDI works with complex insurance, and in this role you will be part of the general aviation team working with insurance in the aviation industry. It is a team of seven people that now needs reinforcement. In this role you will support the Underwriters in the team with their daily work. You will be involved in the entire process from start to finish. It is very important that you are comfortable and like to handle different tasks at the same time. HDI is a place where there are endless things to learn, and there won't be a dull moment at work.

You are offered
- A learning workplace with the opportunity to influence
- An opportunity to work in great team with lots of knowledge
- Opportunities to develop and learn in your areas of interest
- Attend market presentations and client visits

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* This is a varied role where you will support Underwriters in their daily work and take on more responsibilities and tasks as you get comfortable in your daily tasks. Examples of your duties may include:
* Liaise with colleagues internally to keep track of business
* Reviewing renewals and new business quotations
* Structuring data within in Excel and other pricing models
* Checking licenses and sanctions
* Keep contentious contact with brokers throughout Europe and UK, to complete information, convey decisions, and clarify any ambiguities
* Register information from new business deals in the ERP
* Conduct analysis in relevant areas where required
* Maintain close dialogue with Finance and Claims department on day to day basis


VI SÖKER DIG SOM


* Have a completed post-secondary education
* Have at least 3 years of working experience as an Underwriting Assistant or experience in working with insurance.
* Specialty line of business would be added value such as marine/aviation/financial institutions/energy/accident and health
* Have good knowledge/experience of working with Excel
* Fluent in English in both speech and writing because the language is used on a daily basis externally
* Must be able to understand Swedish and want to learn to speak Swedish because it is used in internal meetings


To succeed in the role, you have the following personal skills:
- Structured
- Cooperative
- Quality-oriented
- Self-sufficient
- Confident

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Försäkringshandläggare till Swedbank!

Läs mer Mar 14
Vi har återigen fått möjligheten att rekrytera försäkringsadministratörer till Swedbank. Är du en person som trivs med att hantera kundärenden på ett effektivt och kvalitetssäkert sätt, där hög kundnöjdhet är stort fokus? Då kan det vara dig vi söker för rollen som försäkringsadministratör. Tveka då inte på att skicka in din ansöka redan idag, det är omgående start och vi kommer kontakta dig som uppfyller kraven nedan.

OM TJÄNSTEN

Academic Work söker för Swedbanks räkning en försäkringsadministratör för ett uppdrag som inledningsvis gäller 6 månader. Du kommer bli en del av Insurance Transfer & Settlement på Swedbank Försäkring, vilket innebär handläggning av privat- och tjänstepensionsförsäkringar. Du kommer ingå i ett team som idag består av fyra personer som sitter i öppet landskap på plats på kontoret i Sundbyberg. Förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet finns även goda chanser till förlängning av uppdraget.

Denna tjänst kräver utdrag från belastningsregistret, vänligen ansök om detta hos polisen i samband med att du skickar in din ansökan då det kan ta upp till två veckor att få hem. Rätt utdrag hittar du här!

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag med utvecklingsmöjligheter.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som försäkringsadministratör kommer du arbeta brett med olika administrativa uppgifter där din främsta arbetsuppgift kommer vara att handlägga flytt av både privata- och tjänstepensionsförsäkringar till och från Swedbank Försäkring. I teamet som du ingår i ligger fokus på att hantera kundärenden på ett effektivt och kvalitetssäkert sätt med hög kundnöjdhet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av en roll inom kundservice & administration.
- Kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift.
- Har avslutad gymnasial utbildning.

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av att arbeta i systemet lumera försäkringssytem.


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Nätverkande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Erfaren försäkringsutredare sökes!

Läs mer Mar 22
Vill du vara en del av Unionens arbetslöshetskassa och vara 100 procent viktig varje dag?

Vi är cirka 300 anställda som sitter i fina lokaler centralt i Malmö, på Södermalm i Stockholm och i centrala Örebro.

Vi vill vara det självklara valet för dig som vill arbeta med arbetslöshetsförsäkringen och lägger därför kraft på att skapa en god arbetsmiljö och förmånliga anställningsvillkor.

Som medarbetare på Unionens a-kassa kan vi bland annat erbjuda dig:
- marknadsmässig lön
- ett riktigt bra kollektivavtal med tjänstepension
- ett generöst motionsbidrag
- arbetstider med flexibilitet under ansvar
- möjlighet att delvis arbeta hemifrån
- goda utvecklingsmöjligheter.

Vi lägger stor vikt vid att främja mångfald och inkludering i vår rekryteringsprocess.

ARBETSUPPGIFTER
Som försäkringsutredare ser du till att våra medlemmar får rätt ersättning i rätt tid. Du ansvarar för att utreda en ansökan om arbetslöshetsersättning, från den första kontakten till att ärendet är avslutat. Du gör svåra bedömningar utifrån ett komplicerat regelverk, skriver välmotiverade beslut, informerar om försäkringen och guidar den sökande genom hela processen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Har flerårig erfarenhet av arbete med arbetslöshetsförsäkringen på en a-kassa.
• Har god systemvana i ärendehanteringssystemet Våra sidor.
• Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.
• Akademisk utbildning är meriterande. Gärna med juridisk, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning.

Som person är du empatisk, analytisk och förstår vikten av bra service. Du har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer och har en förmåga att förklara komplicerade sammanhang på ett lättförståeligt sätt. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer.

ÖVRIGT
Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Vi på Unionens a-kassa brinner för det här uppdraget.

Unionens a-kassa är den näst största arbetslöshetskassan i Sverige med 745 000 medlemmar. Vi fattar beslut i ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetskassor (LAK) och lagen om arbetslöshetsförsäkring (ALF). Arbetslöshetsförsäkringen är en omställningsförsäkring vid arbetslöshet och vårt arbete påverkar många människors vardag.

Våra ledord är kvalitet, effektivitet, tillgänglighet och engagemang, och vår vision är att vara det självklara valet!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Swedbank AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Swedbank AB .

Database Administrator (Oracle Database Services)

Databasdesigner
Läs mer Feb 12
Are you passionate about database administration?
In our team you have the opportunity to:

- Become an expert in database platform administration by ensuring system stability and efficiency, issue resolution, performing system patching and migration;

-
Design, develop and maintain Swedbank's critical Oracle Database Managed Service platform;

- Follow industry standards: IaC, DevOps and Agile;

-
Collaborate within an Agile team to deliver top quality services;

- Work in a modern and dynamic international environment;

- Ensure compliance to security policies;

- Set-up framework and guidelines for platform infrastructure;

- Provide input to architectural roadmaps and improved standards and guidelines;

- Do analysis and perform capacity and performance management for the services and infrastructure components.



What you need in this role:

- 5+ years working as a production Oracle DBA.

- Proficiency with Oracle Database 19c.

- Experience with Oracle RAC, ASM, and Data Guard as well as scripting skills in Shell Script.

-
Knowledge in infrastructure such as Unix/Linux/Solaris operating systems, Network, Storage, Compute.

- Experience in automating regular maintenance tasks.

- Ambition to learn new things and contribute in all areas: service management, analysis, design, development, building, testing and maintaining services.

- Willingness to take part in day/night on-call rotations.

- Being a proactive team player with good communication skills (fluent in English).

- Familiarity with the latest database technologies and trends (Exadata, OCI).

- Experience with database performance tuning is considered as an advantage.



What we offer when you join us:
- An open, simple and caring culture.
- Opportunity to create the best experience for our customers.
- An international, sustainable and inclusive work environment.
- Development opportunities and advancement in your career.
- Flexible working options.
- Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits (https://www.swedbank.com/work-with-us/compensation-and-benefits.html).



Join our team and...
be a part of an international team of professionals, who are jointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage." Janar Kilomets, your future leader

We look forward to your application at 26.02.2024 the latest.
Please be advised that this position serves as a temporary replacement during maternity leave.

Contacts

Recruiting manager: Janar Kilomets (janar.kilomets@swedbank.ee)

SACO: Camilla Ivarsson camilla.ivarsson@swedbank.se

Finansförbundet: Jonas Nyström Jonas.Nystrom@swedbank.se

We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.

If you are to be employed in Latvia, please note that the salary offered for this position ranges from 3300-4900 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-latvia-and-lithuania?preview=true).

If you are to be employed in Lithuania, please note that the salary offered for this position ranges from 4100-6100 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-latvia-and-lithuania?preview=true).

If you are to be employed in Estonia, please note that the salary offered for this position ranges from 3500-5300 € gross i.e. before taxes. Read more here (https://jobs.swedbank.com/pages/employment-in-estonia).

Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome.

LI-Hybrid #LI-LK3

Ansök nu

Kundrådgivare till Swedbank Kundcenter i Stockholm

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Dec 29
Gillar du att möta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sina team på Kundcenter i Stockholm!

Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:

Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Vara med i ständig förändring då vi som bank kontinuerligt anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar.

Denna annons riktar sig till dig som antingen vill påbörja eller fortsätta din resa inom finansbranschen eller som vill utvecklas inom en annan roll inom Swedbank. Vi söker dig som vill arbeta heltid och du blir anställd direkt av Swedbank.

I denna roll behöver du:

Erfarenhet och stort intresse av att jobba med service, en vilja att sätta kunden i centrum samt ha ett uttalat intresse för finansiella produkter och tjänster. Då kundnöjdhet är vårt största fokus blir ditt uppdrag som rådgivare hos oss att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder.

Arbetstiderna på Kundcenter är varierande från kl. 06:45-20:30 vardagar och helger. Du kommer att kunna schemaläggas efter önskemål och bankens behov.

Om vårt Kundcenter

På vårt Kundcenter har vi Kundrådgivare för privatkunder inom grupperna:

- Service Privat

- Rådgivning Låna

- Rådgivning Spara & Försäkra

- Operations Låna

Vi söker nu främst medarbetare till gruppen Service Privat. Inom Service Privat är du den första som möter kunder som kontaktar Kundcenter. Du hjälper kunder med frågor rörande deras vardagsekonomi.

Vi söker dig som har:

- Ett par års erfarenhet från en serviceinriktad roll och vana av att möta kunder i personligt möte eller via telefon

- Minst en gymnasieexamen, gärna vidareutbildning från till exempel högskola/universitet

- Behärskar svenska och engelska mycket bra i tal och skrift

Det är ett stort plus om du har (men inget måste):

- Kunskap inom ekonomi, bank och försäkring

- Erfarenhet av försäljning

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:

- Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll

- Du är strukturerad, noggrann och avslutar det du påbörjat

- Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap

Bli en del av Swedbank och…

Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi tror att du kan vara dig själv och samtidigt utvecklas till en framgångsrik privatrådgivare. Om du känner igen dig i denna beskrivning är vi mycket intresserade av dig.

Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:

- En öppen, enkel och omtänksam kultur.
- Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder.
- En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö.
- Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär.
- Flexibla arbetsmöjligheter.
- Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, valfri sjukförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html).


Placeringsort: Sundbyberg, Stockholm

Kontaktpersoner:

Rekryteringsteam: rekryteringprivatradgivare@swedbank.se

Finansförbundet

Kontor: Stina Forsman, stina.forsman@swedbank.se

Kontor: Anna Rundberg, anna.rundberg@swedbank.se

Kundcenter: Louise Johansson, louise.johansson@swedbank.se

SACO

Martin Anthony, martin.a.anthony@swedbank.se

Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

LI-LB1

Ansök nu

Business Product Owner Fund

Finansanalytiker
Läs mer Mar 28
Nytt
Do you have extensive experience from the fund industry? Are you passionate about savings in mutual funds? Do you want to become the business product owner of this interesting and wide-ranging product area?

In Swedbank you have the opportunity to:Be responsible for the mutual fund product portfolio at Swedbank, including distribution strategy, target market and other regulatory aspects of the offering
In close collaboration with colleagues in Legal, Compliance and the Customer organisation analyse and formulate strategies for questions related to Swedbank’s fund distribution
Own the commercial relationship with fund companies and being the key contact person for both Robur and external fund companies
Lead fund related projects, including, together with other product owners, formulate business requirements for Swedbank’s new Savings platform


What isneeded in this role:University degree in Economics, Science or corresponding
Deep understanding of mutual funds and experience from working in different capacities with mutual funds
At least 10 years experience from the financial services industry
Experience from working with agreements and management of partnership relationship is meriting
Ability to manage stakeholders on all levels is a key competence.
Analytical, conscientious, and self-motivated are essential
Fluent in English and Swedish both written and verbal is required


What we offer when you join us: An open, simple and caring culture
Opportunity to create the best experience for our customers
An international, sustainable and inclusive work environment
Development opportunities and advancement in your career
Flexible working options
Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits
"Join our team and...

be a part of a fun team of professionals, with deep savings and financial services knowledge and with a strive towards excellence in quality and delivery Eva Fogelquist, your future manager


We look forward to receiving your application by 30.04.2024.Location: Stockhol HQ
Contacts
Recruiting manager:Eva Fogelquist, 070-3655258
SACO:Henrik Joelsson, henrik.joelsson@swedbank.se
Finansförbundet:Kristine Nordin, kristine.nordin@swedbank.se
We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible.
We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.

Ansök nu

Skog och lantbruksrådgivare

Företagsrådgivare
Läs mer Mar 28
Nytt
Som ett led i Swedbanks satsning på skog- och lantbruksaffären söker vi nu dig som har en stark ambition att utveckla skog- och lantbruksaffären i affärsområdet östra Sverige. Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att:Utvecklas i rollen som kundansvarig inom Skog och Lantbruk, där du förvaltar och utvecklar Swedbanks affär inom segmentet med tyngdpunkt på lantbruksaffären. Viktiga perspektiv inkluderar kundnöjdhet, affärsvolym och lönsamhet.
Bidra till att stärka Swedbanks marknadsposition där prospektering kommer att vara en naturlig del av uppdraget.
Vara en del av teamet inom Swedbanks Skog & Lantbruksenhet Öst (en av fem organisatoriska enheter i Sverige som helt fokuserar på Skog & Lantbruksaffären). I teamet är vi 14 kundansvariga som är specialiserade på Skog & Lantbruksaffären. Därmed finns mycket goda möjligheter till kunskaps- och erfarenhetsutbyte och ytterligare specialistkunskap inom både skog och lantbruk finns på central nivå.
Vara aktiv på marknaden genom att träffa kunder och prospects samt företräda Swedbank i olika sammanhang.
Vara en god ambassadör för Swedbank och vara med och synas på den lokala marknaden och i branschnätverk.


I denna roll behöver du:Relevant utbildning och kunskap inom området skog- och lantbruk.
Erfarenhet av rådgivning inom branschen.
Erfarenhet av kreditgivning och /eller ekonomisk analys.
Swedseclicens, Rådgivning och Bolån.
Körkort och tillgång till bil.
Vara en social och ansvarstagande person med ett intresse att utveckla affären tillsammans med dina blivande kollegor.


Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur
Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
Flexibla arbetsmöjligheter
Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner
"Bli en del av vårt team och...

Få möjlighet att arbeta på en spännande marknad i Östra Sverige. Du kommer att ingå i ett stort team med specialister inom skog och lantbruk varigenom det finns mycket goda möjligheter till utbyte och kompetensutveckling. Målsättningen är att du skall utvecklas och utmanas i ditt arbete där vi tillsammans jobbar mot högt uppställda mål, maximerar kundnöjdheten och bidrar till Swedbanks position i samhället.”, Fredrik Johansson, din framtida chef


Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-04-26.Arbetsplats:Södertälje, Stockholm, Uppsala, Västerås eller Visby
Kontaktpersoner
Rekryterande chef:Fredrik Johansson, +46 (0)13 31 92 36
SACO:Camilla Ivarsson, camilla.ivarsson@swedbank.se
Finansförbundet:Åke Skoglund ake.skoglund@swedbank.com
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Ansök nu

Product Governance Specialist

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Mar 18
Är du en strukturerad person med lång erfarenhet inom Spara och Försäkraområdet? Då ska du söka den här tjänsten!


Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:

- Jobba i en Öppen, Enkel och Omtänksam arbetsmiljö

- Arbeta tillsammans med andra för att öka tryggheten hos våra kunder

- Utveckla arbetssätt och processer samt skapa struktur för fortsatt tydlighet och effektivitet

- Samarbeta med andra kollegor för att ge våra kunder bättre finansiell hälsa

I denna roll behöver du:

- En kandidat eller magisterexamen eller motsvarande inom ekonomi eller juridik

- Gedigen erfarenhet från att ha arbetat inom Spara och Försäkra området och gärna med kundskyddsfrågor

- En förståelse för investerings- och/eller försäkringsprodukter samt rådgivning

- Erfarenhet av att arbete med governance och god förmåga att uttrycka sig på engelska i skrift

- Kunskap inom MiFID och IDD regelverken

Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:
- En öppen, enkel och omtänksam kultur
- Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
- En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
- Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
- Flexibla arbetsmöjligheter

- Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html)

Bli en del av vårt team och...

bli en del av en framåtlutad organisation med professionella kollegor, som arbetar tillsammans för att leverera en ökad finansiell hälsa hos våra kunder, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks position i samhället.” Cecilia Grönroos, din framtida chef



Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-04-12.
Arbetsplats: Sundbyberg, Stockholm

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Cecilia Grönroos, 073-0463879

SACO: Henrik Joelsson, henrik.joelsson@swedbank.se

Finansförbundet: Kristine
Nordin, kristine.nordin@swedbank.se

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och
undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra
rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

LI-Hybrid

LI-LS1

Ansök nu

Senior Business Developer

Organisationsutvecklare
Läs mer Mar 14
Brinner du för verksamhetsutveckling och projektledarskap? Har du en passion för sparande och investeringar? Vill du vara en del av resan mot att erbjuda våra kunder en marknadsledande rådgivning för en bättre finansiell hälsa?

Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Vara en del av och leda arbete för att säkerställa att Swedbank kan erbjuda en marknadsledande rådgivning som ger våra kunder en bättre finansiell hälsa. I rollen som Senior Business Developer leder du projekt och strategiska initiativ inom Spara och Rådgivning med fokus på ständig förbättring av vår verksamhet och vår service till våra kunder och intressenter.

- Leda projekt genom att säkerställa framdrift och högkvalitativa leveranser inom digitalisering, processutveckling kvalitetsförbättring och etablering av nya och befintliga rådgivningstjänster och distributionsprocesser inom Spara och Rådgivning

- Vara drivande och leda aktiviteter, workshops och projekt med syfte att hjälpa organisationen att växa och utvecklas så som kartläggningar, förstudier och analyser, processutveckling, framtagande av strategidokument samt business cases som används på ledningsnivå.

- Teamets ansvarsområde är brett och leder till många kontaktytor både inom banken och med externa samarbetspartners och leverantörer. Skicklighet när det kommer till ’stakeholder management’ är därför av yttersta vikt.

- Du blir en del av ett team med ambitiösa och högpresterande kollegor.

I denna roll behöver du:

- Master- eller kandidatexamen inom ett relevant område så som Ekonomi, Civilingenjör eller Juridik

- Utmärkt ledarskapsförmåga och bevisat ledarskapsbeteende genom tvärfunktionella grupper

- Utmärkt kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska, samt förmåga att analysera och kommunicera komplex information på ett enkelt och tydligt sätt för att utveckla banken

- Vana av att leverera med noggrannhet och hög kvalitet, även under tidspress och då leveranser produceras i snabba iterationer

- Vana att presentera samt planera, förbereda och driva workshops

- Ha god vana av att ansvara för att driva verksamhetsutvecklings- och förändringsprojekt

- Vara lösningsorienterad och målinriktad

- Vara prestigelös och en god lagspelare

- En god förståelse för agila arbetsmetoder, digitalisering, transformeringsprojekt, affärsoptimering och processkartläggning är meriterande



Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:
- En öppen, enkel och omtänksam kultur
- Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
- En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
- Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
- Flexibla arbetsmöjligheter

- Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html)

Bli en del av vårt team och...
en del av arbetet med att stödja vår utvecklingsstrategi för att skapa framtidens holistiska bankupplevelse. Axla en nyckelroll i resan mot att hjälpa våra kunder till en god finansiell hälsa. Detta gör du genom att driva och vara en del av förändringsprojekt i en dynamisk och utvecklande miljö. Du kommer få möjligheten att utvecklas och växa i en del av banken som ligger i framkant vad gäller teknisk utveckling och där möjligheterna är stora. - Jacob Svenstrup, din framtida chef



Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-04-12.
Arbetsplats: Stockholm

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Jacob Svenstrup, 073 056 88 96

SACO: Henrik Joelsson, henrik.joelsson@swedbank.se

Finansförbundet: kristine.nordin@swedbank.se

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar
din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och
undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra
rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

LI-Hybrid

Ansök nu