Stockholm: Bitr Verksamhetschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bitr Verksamhetschef i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-18 // Varaktighet: Heltid

Vi är ett litet gäng som sitter i en ljus och trevlig lokal i Kista med ett nära och gott samarbete. Du är förmodligen socionom eller sjuksköterska samt har minst 3 års erfarenheter av liknade arbete.
Att leda och fördela arbetet inom hemtjänstområdet
Att hålla i verksamhetens kvalitetsgrupp tillsammans med samordnarna
Tillgodose att kunderna/brukarna får rätt omsorg och erhåller tiden som de har fått beviljad enligt bistånd
Att samverkan med externa intressenter såsom beställare, brukare och närstående fungerar
Att intern samverkan mellan omvårdnadspersonal, samordnare och kvalitetsgruppen fungerar
Att ha ett övergripande ansvar att se till ingångna avtal och uppdrag efterlevs
Medverka till att rutiner och instruktioner för verksamheten finns och efterlevs.
Utföra egenkontroll av verksamheten. Stödja samordnarna i sitt dagliga arbete
Ansvarig för avtalsuppföljningar och kvalitetsrapportering
Att säkerställa att nyckeltal finns och efterlevs inom verksamheten
Utveckla verksamheten inom ansvarsområdet
Säkerställa personalens kompetensnivå
Genomföra medarbetarsamtal
Genomföra lönesamtal
Säkerställa att riskbedömningar görs
Genomföra regelbunden genomgång av arbetsplatserna när det gäller ergonomi, att ergonomi utbildning genomförs
Säkerställa att regelbunden synundersökning genomförs
Att rutin och utrustning för första hjälpen vid olycksfall finns
Introducera nya medarbetare i arbetsuppgifterna
Ansvar för avtal och kontakt med företagshälsovården
Ansvara för LOV ansökningar
Rapportera Lex Sarah anmälan till IVO

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Verksamhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Verksamhetschef, hälso- och sjukvård.

Projektledare Inom Life Science

Läs mer Jan 23
Är du en engagerande ledare som drivs av utmanade och spännande projekt, som gillar problemlösning och utveckling? Söker du ett bolag som värdesätter dina kunskaper och erfarenheter, som ser det som en självklarhet att man ska ha roligt på jobbet och en bra balans mellan jobb och fritid?

Det här blir din roll
En projektledare behöver ofta snabbt kunna sätta sig in i nya frågeställningar, hitta kommunikationsvägar i nya organisationer och samarbeta med olika delar av verksamheten. Detta kräver att du som person är självgående, målfokuserad och kommunikativ. I din roll förväntas du ha en förståelse för regelverken och agera utifrån de riktlinjer och krav som styr branschen. Du behöver behärska konsten att planera och driva ditt eget, och andras, arbete framåt för att leverera enligt tidsplan och budget, det är A och O för den här projektledarrollen.

Vill du få möjligheten till detta kan vi erbjuda dig:

- Projektledning av olika typer och ansvarsnivåer, olika storlekar på projekt, och med varierande komplexitet i en bred kundportfölj

- Du ingår i Enheten Management

- Tillhörighet i ett kunskapsdrivet bolag

- Du utgår från vårt huvudkontor i Stockholm/Kista, men uppdragen kan sträcka sig över hela Mälardalsregionen/Sverige

- En individuell utvecklingsplan

Så här kommer du att briljera
Livet som konsult erbjuder en unik möjligt att få se och jobba för olika bolag - en möjlighet till nya spännande projekt utan att behöva byta arbetsgivare och kollegor. Vi arbetar i flera olika branscher och med kunder inom både de större bolagen, de medelstora och de mindre tillväxtbolagen i branschen jobbar vi gemensamt mot att hitta dina drömuppdrag och projekt.

Med en egen drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla en bra kundrelation har man stora möjligheter att själv påverka sina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss kommer att styras av din erfarenhet och senioritet, därefter bygger vi tillsammans din framtid och kommande utveckling.

Med en egen drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla en bra kundrelation har man stora möjligheter att själv påverka sina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss kommer att styras av din erfarenhet och senioritet, därefter bygger vi tillsammans din framtid och kommande utveckling.

Som projektledare är det självklart att ta fram det bästa ur ditt projektteam och ditt ledarskap byggs genom att skapa förtroende både mot kund och mot ditt team, visa riktning och få teamet att leverera resultat enligt tidsplan och budget. En prestigelös attityd, vilja att samarbete och dela kunskap både med kund och internt ser vi som en självklarhet.

Har du även följande egenskaper så tror vi att du kommer trivas hos oss:

- Du har en förmåga att kunna ta ett steg tillbaka och få ett helhetsgrepp om utmaningar. Du ser sammanhanget och trivs med komplexa strukturer

- Du är lösningsorienterad

- Team-medveten och entusiasmerande ledare utan att tappa fokus på målet

- Du har tidigare haft rollen som projektledare inom regelstyrd verksamhet (Life Science eller likvärdig bransch)

- Du är professionell i din kommunikation och har förmågan att hantera olika intressenter för att nå en gemensam väg framåt

- Att bygga relationer är naturligt för dig och faller sig naturligt internt så väl som hos kund

- Du kommunicerar på en hög nivå, både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska

Att vara en del av Team PV
Vi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket innebär att vi kan räkna oss till de bästa arbetsgivarna i hela landet. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser kan vi bara se som ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med, att skapa en fantastiskt fin kultur.

För vi tycker faktiskt att vi skiljer oss från traditionella konsultbolag. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har med åren blivit en arbetsplats som lockar de skarpaste hjärnorna och de finaste hjärtan. Man brukar prata om att en kultur liksom sitter i väggarna. Hos oss är det en värme.

Delaktighet, gemenskap, arbetsglädje ger en välkomnande och inbjudande företagskultur som skapar engagemang. Vi lovar en spännande resa med många utmaningar och mycket roligt under vägen.

Som vår kollega får du bland annat:

- en trygg anställning med fast månadslön, flexbank och klämdagsbank

- en stark kultur som präglas av personlig utveckling och kompetensutveckling

- flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar

- förmåner, friskvårdsbidrag och hälsoundersökningar

- tjänstepension och 30 dagars semester (inkl. förskottssemester)

- ersättning vid föräldraledighet

Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Lisa Mejier på 072 159 20 45 eller lisa.mejier@plantvision.se.

Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Verksamhetschef

Läs mer Apr 19
Nytt
Doktor.se:s vision är vara det självklara valet vid första vårdkontakt. Vår ambition är att bli en av landets största digifysiska vårdgivare med målet att alltid ge rätt vård på rätt plats i rätt tid.
Nu söker vi en verksamhetschef till Doktor.se Katarina Bangata Vårdcentral. Vårdcentralen öppnades 2023 i nya fräscha lokaler och personalgruppen består idag av två specialistläkare, tre sjuksköterskor, en undersköterska, en samtalsterapeut och en medicinsk fotvårdare. I den här rollen kommer du att driva och utveckla vårdcentralen vidare.
Som verksamhetschef ingår du i ett nätverk tillsammans med våra andra verksamhetschefer inom Doktor.se koncernen. Du har även tillgång till våra stödfunktioner såsom ekonomi, HR, chefläkare, marknadsavdelning och IT-avdelning.


Om rollen
I uppdraget som verksamhetschef kommer du att få möjlighet att arbeta med utveckling och struktur på vårdcentralen. Uppdraget innebär dels att du leder din verksamhet, men även att du är en ambassadör för Doktor.se och därmed arbetar för att upprätthålla goda relationer med patienter, uppdragsgivare och myndigheter.
Att arbeta på en vårdcentral med digifysiska arbetssätt innebär nya arbetsmetoder där flera av dem är under utveckling och uppbyggnad. Du och ditt ledarskap är därför en viktig förutsättning för verksamhetens utveckling och framgång.
Ditt uppdrag är:
Leda och fördela verksamheten genom dina medarbetare. Du har med detta ett ansvar för medarbetarresan på vårdcentralen och är ansvarig för att driva igenom Doktor.se:s årliga medarbetaraktiviteter samt eventuella förändringar.
Ha resultat- och budgetansvar för din enhet med uppföljning och rapportering, både internt och till regionen.
Ansvara för att det systematiska arbetsmiljö- och kvalitetsarbetet i verksamheten följs och därmed att god kvalitet levereras.
Säkerställa att Doktor.se:s vision och verksamhetsmodell för digifysisk vård implementeras och efterlevs på vårdcentralen.



Om dig
Vi söker dig med ett tydligt och transparent ledarskap. Vi ser att du är trygg i din roll som ledare och har förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare i en föränderlig miljö. Du har en kommunikativ förmåga och hög social kompetens som hjälper dig att styra verksamheten mot de mål som avtal, föreskrifter och lagar föreskriver samt våra uppsatta koncernmål.
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
God chefs- eller ledarskapserfarenhet inom primärvården eller likvärdig erfarenhet inom hälso- och sjukvård
God förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska samt grundläggande kunskaper inom engelska
Du är specialistläkare inom allmänmedicin, distriktssköterska eller annan utbildningsbakgrund som gör att du kan kombinera din ledarroll med att arbeta kliniskt



Vi erbjuder dig
Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur!
Vi erbjuder dig också:
Kollektivavtal
Tjänstepension
Friskvårdsbidrag



Mer praktiska detaljer
Önskad start är i början på sommaren, lämpligt datum pratar vi ihop oss om i slutet av processen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning
Din placering kommer vara på Doktor.se Katarina Bangata Vårdcentral, Katarina Bangata 80



Område
Hammarby kanal?är en planerad?tunnelbanestation, stationen blir den första i Stockholm där plattformen ligger under vatten, nämligen under kanalen som stationen får namn efter. Stationen får en uppgång i norr mot?Vintertullstorget?på?Södermalm?och en uppgång i söder mot Hammarby allé i?Hammarby sjöstad.
Norra Hammarbyhamnen där vårdcentralen är belägen är ett?bostads- och?hamnområde?inom?stadsdelen?Södermalm?i?Stockholm. Området har cirka 11?000 lägenheter för drygt 25?000 invånare och 150?000?m² arbetsplatser.


Kan det vara dig vi söker?
Då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga CV.

Ansök nu

Verksamhetschef - Stockholm

Läs mer Dec 18
Vi är Klara och vi förser våra kunder med rätt kompetens i rätt tid och på rätt plats - sjuksköterskor, rehabpersonal, leg personal inom elevhälsa samt logopeder.

Klara mobila team rehab är en del av Klara som jobbar med Mobila team, dag och jourtid samt Rehab, vi har även affärsområde med bemanning och elevhälsa.

Klara är ett dotterbolag till Ambea som är Nordens största omsorgsbolag och börsnoterat.

Är du fysioterapeut eller arbetsterapeut som inte vill arbeta kliniskt längre?

Vill du sitta i fräscha lokaler mitt på Kungsholmen där du kan stötta med kompetenslösningar? Då kanske det är dig vi söker!

Vi söker dig som vill arbeta som verksamhetschef till ett team fysioterapeuter & arbetsterapeuter i Stockholm som arbetar dagtid.

I arbetet som verksamhetschef kommer du ha ansvar för medarbetare, arbetsmiljö, kvalitet, ekonomi, och kundkontakter. Tjänsten innebär stort eget ansvar och inkluderar även administrativa arbetsuppgifter såsom kvalitets- och utvecklingsarbete, schemaplanering och fakturering. I ditt arbete ingår att coacha dina medarbetare och vara ett stöd i det dagliga arbetet. Som ledare hjälper du medarbetarna att växa och utvecklas i sin yrkesroll.

Vem är Du?

- Du är utbildad fysioterapeut eller arbetsterapeut, erfarenhet från yrket krävs

- Du har erfarenhet från arbete inom LSS och/eller äldreomsorg

- Du är driftig, lösningsfokuserad & kreativ

- Du har tidigare dokumenterad ledarerfarenhet & arbetat med affärsutveckling

- Ett positivt förhållningssätt & sinne för kundsamarbete

- Du har kunskap om budget & ekonomisk uppföljning

- Förmåga att analysera verksamhetens resultat

Om du känner lika stark som vi i teamet gör för vår vision Vi gör världen lite bättre, en människa i taget - Då kommer du trivas bra på Klara!

Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig.

Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss

Klara kompetens arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer och GDPR. Vi är ett auktoriserat kompetensföretag och är ISO-certifierat inom kvalité och miljö. Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal, att vi har ansvarsförsäkring, att vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och att vi har en fastställd jämställdhetsplan.

Klara ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Läs gärna mer på www.klarakompetens.se

Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:

Anna Wångersjö
anna.wangersjo@klarakompetens.se

eller

Anna Kalberg
annamariakarin.kalberg@klarakompetens.se

Ansök nu

Projektledare Inom Life Science

Läs mer Jan 15
Är du en engagerande ledare som drivs av utmanade och spännande projekt, som gillar problemlösning och utveckling? Söker du ett bolag som värdesätter dina kunskaper och erfarenheter, som ser det som en självklarhet att man ska ha roligt på jobbet och en bra balans mellan jobb och fritid?

Det här blir din roll
En projektledare behöver ofta snabbt kunna sätta sig in i nya frågeställningar, hitta kommunikationsvägar i nya organisationer och samarbeta med olika delar av verksamheten. Detta kräver att du som person är självgående, målfokuserad och kommunikativ. I din roll förväntas du ha en förståelse för regelverken och agera utifrån de riktlinjer och krav som styr branschen. Du behöver behärska konsten att planera och driva ditt eget, och andras, arbete framåt för att leverera enligt tidsplan och budget, det är A och O för den här projektledarrollen.

Vill du få möjligheten till detta kan vi erbjuda dig:

- Projektledning av olika typer och ansvarsnivåer, olika storlekar på projekt, och med varierande komplexitet i en bred kundportfölj

- Du ingår i Enheten Management

- Tillhörighet i ett kunskapsdrivet bolag

- Du utgår från vårt huvudkontor i Stockholm/Kista, men uppdragen kan sträcka sig över hela Mälardalsregionen/Sverige

- En individuell utvecklingsplan

Så här kommer du att briljera
Livet som konsult erbjuder en unik möjligt att få se och jobba för olika bolag - en möjlighet till nya spännande projekt utan att behöva byta arbetsgivare och kollegor. Vi arbetar i flera olika branscher och med kunder inom både de större bolagen, de medelstora och de mindre tillväxtbolagen i branschen jobbar vi gemensamt mot att hitta dina drömuppdrag och projekt.

Med en egen drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla en bra kundrelation har man stora möjligheter att själv påverka sina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss kommer att styras av din erfarenhet och senioritet, därefter bygger vi tillsammans din framtid och kommande utveckling.

Med en egen drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla en bra kundrelation har man stora möjligheter att själv påverka sina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss kommer att styras av din erfarenhet och senioritet, därefter bygger vi tillsammans din framtid och kommande utveckling.

Som projektledare är det självklart att ta fram det bästa ur ditt projektteam och ditt ledarskap byggs genom att skapa förtroende både mot kund och mot ditt team, visa riktning och få teamet att leverera resultat enligt tidsplan och budget. En prestigelös attityd, vilja att samarbete och dela kunskap både med kund och internt ser vi som en självklarhet.

Har du även följande egenskaper så tror vi att du kommer trivas hos oss:

- Du har en förmåga att kunna ta ett steg tillbaka och få ett helhetsgrepp om utmaningar. Du ser sammanhanget och trivs med komplexa strukturer

- Du är lösningsorienterad

- Team-medveten och entusiasmerande ledare utan att tappa fokus på målet

- Du har tidigare haft rollen som projektledare inom regelstyrd verksamhet (Life Science eller likvärdig bransch)

- Du är professionell i din kommunikation och har förmågan att hantera olika intressenter för att nå en gemensam väg framåt

- Att bygga relationer är naturligt för dig och faller sig naturligt internt så väl som hos kund

- Du kommunicerar på en hög nivå, både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska

Att vara en del av Team PV
Vi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket innebär att vi kan räkna oss till de bästa arbetsgivarna i hela landet. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser kan vi bara se som ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med, att skapa en fantastiskt fin kultur.

För vi tycker faktiskt att vi skiljer oss från traditionella konsultbolag. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har med åren blivit en arbetsplats som lockar de skarpaste hjärnorna och de finaste hjärtan. Man brukar prata om att en kultur liksom sitter i väggarna. Hos oss är det en värme.

Delaktighet, gemenskap, arbetsglädje ger en välkomnande och inbjudande företagskultur som skapar engagemang. Vi lovar en spännande resa med många utmaningar och mycket roligt under vägen.

Som vår kollega får du bland annat:

- en trygg anställning med fast månadslön, flexbank och klämdagsbank

- en stark kultur som präglas av personlig utveckling och kompetensutveckling

- flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar

- förmåner, friskvårdsbidrag och hälsoundersökningar

- tjänstepension och 30 dagars semester (inkl. förskottssemester)

- ersättning vid föräldraledighet

Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Lisa Mejier på 072 159 20 45 eller lisa.mejier@plantvision.se.

Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Director of Consumer engagement to Embla Medical

Läs mer Apr 2
At Embla Medical, we are dedicated to improving people’s mobility. We do this with compassion and innovation, from how we design our award-winning mobility solutions to how we operate our network of patient care clinics. Embla Medical is home to Össur, a leading global provider of prosthetics and bracing and supports solutions; FIOR & GENTZ, an innovative developer of neuro orthotics; and College Park, creators of custom-built prosthetic solutions for people of all activity levels. Since 1971, we have produced more than 2,100 patents and numerous award-winning designs, renowned advancing the Orthotic & Prosthetic (O&P) industry. Our patient care clinics make up a vast network, spread across multiple countries. They are modern, comfortable spaces where patients have access to innovative solutions, expert guidance, and personalized care and support. Our core values are Honesty, Courage and Frugality.
Your role
As the Director of Consumer engagement at Embla Medical, you will be responsible for developing and implementing consumer engagement and support initiatives that empower amputees to navigate their healthcare journey with confidence and ease. You will work with a dedicated team focused on delivering personalized support services, education, and resources to amputees, caregivers, and healthcare professionals. Reporting to the VP of Business Development, you will collaborate closely with cross-functional teams to enhance patient engagement, adherence, and satisfaction while driving positive health outcomes. Some of your key responsibilities:
Develop and execute a comprehensive amputee support program strategy aligned with the Embla Medicals mission.
Build our DtC engine incl. Consumer marketing and activation.
Lead a team of professionals responsible for providing personalized support services, including patient education, product information, relevant funding assistance, and access to resources.
Collaborate with global and local internal stakeholders, including IT, marketing, sales, and regulatory teams, to ensure alignment and integration of amputee support initiatives across the organization.
Establish and maintain strong relationships with external partners, advocacy groups, healthcare providers, and payers to enhance program reach and impact.
Oversee the development of amputee support materials, including educational resources, toolkits, and digital platforms, to facilitate empowerment and self-management.
Implement processes and systems to track and measure program effectiveness, including key performance indicators (KPIs), consumer outcomes, and satisfaction metrics.
Ensure compliance with regulatory requirements, industry standards, and ethical guidelines governing patient support programs.
Stay informed about emerging trends, best practices, and advancements in patient support services and healthcare technology to drive continuous improvement and innovation.
Provide leadership, guidance, and mentorship to the amputee support team, fostering a culture of collaboration, empathy, and excellence.

Who are you
Master’s degree in business administration or similar
Extensive experience in consumer support, with a strong track record of leadership and program management
Experience in Digital Marketing, DTC (Direct to Consumer), Data and Commercial
Knowledge of the healthcare industry
Excellent communication skills in English

You are a strong leader with a demonstrated ability to inspire, motivate, and develop high-performing teams. You have strong project management skills with the ability to prioritize, plan, and execute multiple initiatives simultaneously. You also have an analytical mindset with the ability to leverage data and insights to evaluate program performance, identify areas for improvement, and drive informed decision-making. To thrive at Embla Medical it is important that you are collaborative, communicative, customer oriented, result driven and like to work in an innovative company that is continuously developing.
The employment
Full time, permanent employment. Start according to agreement. International travelling will be expected 30-60 days a year. Location either Sweden, Denmark or Netherlands.
Application
You apply via our website, please click on the link to proceed: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/OssurCareersGlobal/job/Remote-Denmark/Director-of-Consumer-to-Embla-Medical_REQ-3416
If you already work in the company, please apply internally via Workday Jobs hub.
Last application date is 2024-05-31. Please submit your application as soon as possible, the selection is ongoing and the position may be filled before the last application date.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Proffssystern i Stockholm AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Proffssystern i Stockholm AB .

Undersköterska hemtjänst, Akalla, Solna, Upplands Bro och Upplands Väsby

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Sep 15
Proffssystern bedriver hemtjänst i flera kommuner i Stockholm och dess kranskommuner. Bland annat i Kista/Akalla, Rinkeby/Tensta, Upplands Väsby, Bro, Järfälla och Solna
Nu söker vi undersköterskor till Kista/Akalla, Solna, Upplands Bro och Upplands Väsby kommun. Körkort är ett krav. Arbete sker både dagar, kvällar och helger.
Du måste kunna kommunicera med våra kunder på god svenska samt skriftligt dokumentera i social journal. Sedvanliga arbetsuppgifter inom hemtjänsten. Arbete helger och kvällar förekommer. Körkort krävs.

Ansök nu

Samordnare hemtjänst,

Administrativ assistent
Läs mer Sep 15
Proffssystern är ett hemtjänstföretag med över 200 anställda som idag är verksam i flera kommuner i norra Stockholms län. Med huvudkontoret i Järfälla
Vi söker nu en samordnare som har erfarenhet av självständigt arbete som samordnare i hemtjänsten. Det är önskvärt att du har arbetat själv som personal i hemtjänsten. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kolleger och verksamhetschef för att se till att våra omsorgstagare får sina beviljade insatser. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du kommer bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och lång sikt. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Vidare har du regelbundna kontakter med ekonomiadministratören när det gäller redovisning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka. Andra förekommande arbetsuppgifter är larmkontroll på trygghetslarm, nyckelutlämning samt ansvar för företagets bilar.


Samordnaren ansvarar för alla moment i hanteringen av Pulsen Combine och Phoniro Care. Fakturering och andra förekommande arbetsuppgifter inom hemtjänstadministration. Inhopp i omsorgsarbetet kan förekomma. Administrativa arbetsuppgifter rörande personlig assistans kan förekomma. Erfarenhet från Pulsen Combine är meriterande. Stor erfarenhet av schemaläggning och bemanning är ett krav. Ordningsam, lyhörd och bra på att samarbeta är viktiga egenskaper för denna tjänst. Erfarenheter av bemanningssystemet MobilOmsorg är önskvärt. Förmåga att se helheter i arbetsflödet, kunna prioritera och hantera många frågor samtidigt är värdefulla förmågor att besitta. Bra svenska i tal och skrift är ett krav. För att trivas på Proffssystern och med denna tjänst är det också bra att vara flexibel och lösningsfokuserad.

Ansök nu

Bitr. Verksamhetschef

Verksamhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Sep 4
Du är förmodligen socionom eller sjuksköterska samt har minst 3 års erfarenheter av liknade arbete.
Att leda och fördela arbetet inom hemtjänstområdet
Att hålla i verksamhetens kvalitetsgrupp tillsammans med samordnarna
Tillgodose att kunderna/brukarna får rätt omsorg och erhåller tiden som de har fått beviljad enligt bistånd
Att samverkan med externa intressenter såsom beställare, brukare och närstående fungerar
Att intern samverkan mellan omvårdnadspersonal, samordnare och kvalitetsgruppen fungerar
Att ha ett övergripande ansvar att se till ingångna avtal och uppdrag efterlevs
Medverka till att rutiner och instruktioner för verksamheten finns och efterlevs.
Utföra egenkontroll av verksamheten. Stödja samordnarna i sitt dagliga arbete
Ansvarig för avtalsuppföljningar och kvalitetsrapportering
Att säkerställa att nyckeltal finns och efterlevs inom verksamheten
Utveckla verksamheten inom ansvarsområdet
Säkerställa personalens kompetensnivå
Genomföra medarbetarsamtal
Genomföra lönesamtal
Säkerställa att riskbedömningar görs
Genomföra regelbunden genomgång av arbetsplatserna när det gäller ergonomi, att ergonomi utbildning genomförs
Säkerställa att regelbunden synundersökning genomförs
Att rutin och utrustning för första hjälpen vid olycksfall finns
Introducera nya medarbetare i arbetsuppgifterna
Ansvar för avtal och kontakt med företagshälsovården
Ansvara för LOV ansökningar
Rapportera Lex Sarah anmälan till IVO

Ansök nu

Samordnare hemtjänst,

Administrativ assistent
Läs mer Sep 4
Proffssystern är ett hemtjänstföretag med över 200 anställda som idag är verksam i flera kommuner i norra Stockholms län. Med huvudkontoret i Järfälla
Vi söker nu en samordnare som har erfarenhet av självständigt arbete som samordnare i hemtjänsten. Det är önskvärt att du har arbetat själv som personal i hemtjänsten. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kolleger och verksamhetschef för att se till att våra omsorgstagare får sina beviljade insatser. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du kommer bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och lång sikt. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Vidare har du regelbundna kontakter med ekonomiadministratören när det gäller redovisning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka. Andra förekommande arbetsuppgifter är larmkontroll på trygghetslarm, nyckelutlämning samt ansvar för företagets bilar.


Samordnaren ansvarar för alla moment i hanteringen av Pulsen Combine och Phoniro Care. Fakturering och andra förekommande arbetsuppgifter inom hemtjänstadministration. Inhopp i omsorgsarbetet kan förekomma. Administrativa arbetsuppgifter rörande personlig assistans kan förekomma. Erfarenhet från Pulsen Combine är meriterande. Stor erfarenhet av schemaläggning och bemanning är ett krav. Ordningsam, lyhörd och bra på att samarbeta är viktiga egenskaper för denna tjänst. Erfarenheter av bemanningssystemet MobilOmsorg är önskvärt. Förmåga att se helheter i arbetsflödet, kunna prioritera och hantera många frågor samtidigt är värdefulla förmågor att besitta. Bra svenska i tal och skrift är ett krav. För att trivas på Proffssystern och med denna tjänst är det också bra att vara flexibel och lösningsfokuserad.

Ansök nu

Undersköterska till hemtjänst, Solna, Upplands Bro och Upplands Väsby

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Aug 8
Proffssystern bedriver hemtjänst i flera kommuner i Stockholm och dess kranskommuner. Bland annat i Kista/Akalla, Rinkeby/Tensta, Upplands Väsby, Bro, Järfälla och Solna
Nu söker vi undersköterskor till Solna, Upplands Bro och Upplands Väsby kommun. Körkort är ett krav. Arbete sker både dagar, kvällar och helger.
Du måste kunna kommunicera med våra kunder på god svenska samt skriftligt dokumentera i social journal. Sedvanliga arbetsuppgifter inom hemtjänsten. Arbete helger och kvällar förekommer. Körkort krävs.

Ansök nu

Undersköterska till hemtjänst, Solna, Upplands Bro och Upplands Väsby

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Jul 24
Proffssystern bedriver hemtjänst i flera kommuner i Stockholm och dess kranskommuner. Bland annat i Kista/Akalla, Rinkeby/Tensta, Upplands Väsby, Bro, Järfälla och Solna
Nu söker vi undersköterskor till Solna, Upplands Bro och Upplands Väsby kommun. Körkort är ett krav. Arbete sker både dagar, kvällar och helger.
Du måste kunna kommunicera med våra kunder på god svenska samt skriftligt dokumentera i social journal. Sedvanliga arbetsuppgifter inom hemtjänsten. Arbete helger och kvällar förekommer. Körkort krävs.

Ansök nu