Stockholm: Restaurangbiträde Disk

Hitta ansökningsinfo om jobbet Restaurangbiträde Disk i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-16 // Varaktighet: Heltid

Vi är mer än bara en arbetsgivare
Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Det vi har gemensamt är våra värderingar; serviceanda, laganda och utveckling. Med våra tjänster bidrar vi till ökad livskvalitet. Vi uppskattar socialt ansvar och samhällsengagemang. Vi bryr oss helt enkelt om varandra och vårt samhälle, och erbjuder trygghet, tillit och glädje.


Till kunds Huvudkontor i Stadshagen söker vi en positiv och engagerad medarbetare till vår diskavdelning.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:


• Sedvanligt diskarbete
• Hålla rent och snyggt i diskutrymmen
• Ansvara för att göra beställningar av bl.a kem och göra ev. felanmälningar
• Ansvara för att egenkontroll sköts enligt rutiner
• Medverkar till att regler, rutiner och policys efterföljs

Då vi även ansvarar för flera servicelösningar i huset ser vi gärna att du tycker det är utvecklande och utmanande att vid behov även arbeta inom dessa områden.

Kvalifikationer/krav

Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar Sodexo´s vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar laganda, serviceanda och utveckling. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och kunna komma med förslag till förbättringar och utveckling. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du kommer med goda referenser. Du ska behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Du måste kunna vara självgående och fatta egna beslut och flexibilitet är a och o. Vi behöver hela tiden utmana oss själva och ständigt förändra och förbättra.  

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara viktigt i Sodexo´s framgång på kontraktet och i att hjälpa vår kund att nå sina mål inom facility management.

Sodexo har stort fokus på karriärutveckling genom regelbundna utvecklingssamtal och utvecklingsplan som följs upp. På sikt kan det finnas utvecklingsmöjligheter till större ansvar och andra positioner internt.

 

Anställningsform och arbetstider:

Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning, på heltid (40 tim per vecka måndag - fredag dagtid, kvällsarbete förekommer)

Har du frågor kontakta bjorn.karlsson@sodexo.com

Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 2022-06-30

Ansökan kan endast göras via vårt rekryteringsverktyg ReachMee

Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 55 länder och våra 412 000 medarbetare servar 100 miljoner människor varje dag. Sodexokoncernen utmärker sig för sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster och lösningar för medarbetarförmåner. Vi levererar kvalitativa och flexibla matupplevelser, skapar attraktiva och inkluderande arbetsplatser, hanterar och underhåller infrastruktur på ett säkert och miljövänligt sätt, erbjuder personligt anpassat stöd till patienter och studenter, samt skapar program som stärker engagemanget hos medarbetare. Ända sedan dag ett, har Sodexo fokuserat på den konkreta vardagen genom sina tjänster, för att bidra till en positiv ekonomisk, social och miljömässig inverkan över tid. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Diskare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Diskare.

Runner Extrajobb

Läs mer Mar 11
Crazy Horse är en restaurang & bar med fokus på välsmakande mat och dryck i en varm och avslappnad pub miljö. Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo och har en positiv inställning.
Om du är pigg och har lätt att kommunicera och finna din plats i ett arbetslag är vi helt säkra på att det är dig vi söker!
Vi ser gärna att du kan svenska eller engelska men med rätt vilja och inställning kommer språkbarriären inte vara ett hinder.
Dina arbetsuppgifter är att servera mat, plocka disk, diska och städa restaurangen. Du skall inte va rädd för att ta i där det behövs.
Det krävs att du kan jobba helger samt sena kvällar till 03.

Ansök nu

Stockholms bästa diskhjälte sökes

Läs mer Mar 15
Vi letar inte efter alla, vi letar efter dig som har ett gediget intresse för service och som brinner för yrket! Hos oss får du möjligheten att styra ditt eget schema och arbeta när det passar dig.

Om jobbet:

Vi söker dig som vill arbeta inom bemanning och trivs att arbeta i olika miljöer och ser det som en rolig utmaning att inte ha en fast plats att arbeta på varje dag.

Arbetstiderna är varierande och det förekommer både dagtid, kvällar och helger.



Vem är du?

Minst 12 månaders erfarenhet från diskarbete inom hotell och restaurangbranschen i Norden.

Du har arbetat med minst två av följande maskiner

- Tunnelmaskin

- Huvmaskin

- Grovdiskmaskin/Granuldisk

- Goda kunskapar inom svenska eller engelska språket.

Du har lätt att ta till dig nya instruktioner, har en god förmåga att samarbeta och vågar ta för dig på en ny arbetsplats.

Du är nyfiken, arbetsvillig och lösningsfokuserad.

Du är självgående men har inga problem att arbeta i team.

Då man ofta byter arbetsplats ligger det en stor vikt att du har en hög social kompetens, är ansvarstagande, organiserad och flexibel.



Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?
Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?

Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!

Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi söker dig som studerar eller har ett annat jobb och vill fylla upp med extra timmar. Vi ser att du jobbar minst 5 pass per månad.

Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.

???? Friskvård och förmåner - Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!

Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.

Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.

Mer om oss
RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.

Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Vänligen ansöka via "Ansök här" knappen!

Ansök nu

Stockholms bästa diskhjälte sökes

Läs mer Mar 22
Vi letar inte efter alla, vi letar efter dig som har ett gediget intresse för service och som brinner för yrket! Hos oss får du möjligheten att styra ditt eget schema och arbeta när det passar dig.

Om jobbet:

Vi söker dig som vill arbeta inom bemanning och trivs att arbeta i olika miljöer och ser det som en rolig utmaning att inte ha en fast plats att arbeta på varje dag.

Arbetstiderna är varierande och det förekommer både dagtid, kvällar och helger.



Vem är du?

Minst 12 månaders erfarenhet från diskarbete inom hotell och restaurangbranschen i Norden.

Du har arbetat med minst två av följande maskiner

- Tunnelmaskin

- Huvmaskin

- Grovdiskmaskin/Granuldisk

- Goda kunskapar inom svenska eller engelska språket.

Du har lätt att ta till dig nya instruktioner, har en god förmåga att samarbeta och vågar ta för dig på en ny arbetsplats.

Du är nyfiken, arbetsvillig och lösningsfokuserad.

Du är självgående men har inga problem att arbeta i team.

Då man ofta byter arbetsplats ligger det en stor vikt att du har en hög social kompetens, är ansvarstagande, organiserad och flexibel.



Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?
Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?

Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!

Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi söker dig som studerar eller har ett annat jobb och vill fylla upp med extra timmar. Vi ser att du jobbar minst 5 pass per månad.

Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.

???? Friskvård och förmåner - Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!

Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.

Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.

Mer om oss
RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.

Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Vänligen ansöka via "Ansök här" knappen!

Ansök nu

Diskare Stockholm - Extrajobb - Lön inom 48h????

Läs mer Nov 2
SVERIGES ROLIGASTE RESTAURANGFÖRETAG

Vi ska bli Sveriges roligaste restaurangföretag tillsammans med dig. Låter det ambitiöst? Det är det också!

Vi tycker nämligen att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och glädje är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM!

VILKA ÄR FRAM BEMANNING?

På FRAM är vi helt övertygande om att arbeta på restaurang är ett av världens roligaste jobb. Energin, kollegorna och gästerna. Att få jobba med mat och dryck tycker vi slår slöa kontorsarbeten och gråa administrativa jobb i alla avseenden. Att räkna ner tiden tills vi slutar är det få Frammare som känner igen sig i.

Vi är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med hotell- och restaurangbranschen och ser på företag och personal lite annorlunda. Vi älskar våra medarbetare och på riktigt brinner för restaurangbranschen.

Självklart är vi ett auktoriserat bemanningsföretag, medlemmar i Visita och anslutna till kollektivavtal.

Vi har framgångsrikt tagit över stora delar av marknaden i Göteborg, Malmö och nu har FRAM etablerat sig här i Stockholm på riktigt med ruttade kollegor som kan branschen i alla avseenden. Vi satsar stenhårt, tar inga fångar och har för avsikt att bli den i särklass bästa arbetsgivaren för oss branschfolk inom hotell- och restaurangbranschen.

FRAM väljer vilka vi jobbar med. Våra kunder är allt från schyssta kvarterkrogar, ledande hotellkedjor, företagsrestauranger och mötesanläggningar där gemensamma nämnaren är att det är reko arbetsplaster med schysst nivå och god stämning. När du jobbar med oss behöver du aldrig att behöva skämmas för det som går ut genom luckan.

Vi söker dig som vill vara en jäkla viktig pusselbit för gulduppdrag med oss och joinar du FRAM snart så kan du iskallt räkna med en plats i innersta kretsen, fastanställning (om du vill) med toppenpröjs där vi på FRAM, helt och hållet, anpassar oss efter dig (inget bullshit).

VEM ÄR DU?

FRAM söker dig som som är hel och ren, talar svenska, har några år under bältet som diskare och har lite koll på det mesta. Du har jobbat med stora diskmaskiner, tillhörande redskap och kemikalier. Du behöver inte vara superuttad men dina dojjor ska vara snabba och du hjälper gärna till där det behövs i restaurangen eller i köket.

Du är sådär lagom social som bara du är, kan tugget och genuint gillar service.

FRAM ERBJUDER!

Låt oss skippa skitsnacket. Joinar du oss på FRAM så kommer du, ditt välbefinnade alltid först och främst och vi kommer alltid att hålla din rygg.

Extra eller tillsvidareanställning efter provanställning om hellre vill det.

Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart.

Betalda resor till och från jobbet vid längre resor.

Jobba när du vill, som du vill.

Utbildning inom mat, dryck och service.

Busskort.

???? Gymkort.

Arbetskläder.

FLEXIBEL LÖN.

Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat, tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va?

ANSÖKAN.

Du har bergis ett gäng frågor! Skicka in en ansökan så lovar vi att vi återkommer inom en arbetsdag. I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande i november.
Start: Snarast möjligt.
Lön: Helt ok!
Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal.

Sökord: köksbiträde, diskare, restaurangbiträde, disk, souschef, a la carté, kök, kock, kallskänka, lunch, restaurang, konferens, service,

Ansök nu

Grovdiskare med erfarenhet

Läs mer Mar 20
Gör skillnad på Godisträdet – Arbeta med oss!
Vill du vara en del av ett team som levererar service till några av Stockholms mest ikoniska arenor? Hos Godisträdet får du chansen att arbeta på platser som Friends Arena, Globen och Annexet, där varje dag är en ny möjlighet till spännande upplevelser.
Om jobbet:
Vi söker dig som trivs i ett dynamiskt arbetsklimat där ingen dag är den andra lik. Arbetet är varierande och innebär både fysiskt engagemang och flexibla arbetstider, inklusive helg- och kvällsarbete. Som en del av vårt team kommer du arbeta med en mängd olika uppgifter inom restaurang- och arenaverksamhet, inklusive lagerhantering, plockning, diskning och mycket mer.
Exempel på arbetsuppgifter:
Underhåll av personalmatsal
Hantering av materialförråd
Mottagande och distribution av gods och material
Samordning av produkter enligt plocklistor
Transport och leverans av material
Diskning och grovstädning



Vi söker dig som:
Vi letar efter en engagerad och flexibel person som trivs i ett högt tempo och har god kännedom inom restaurang-, arena- och lagerhantering. Du ska vara självgående, punktlig och ansvarsfull med förmågan att ta initiativ och lösa problem. Erfarenhet från liknande arbete, särskilt inom diskning, är ett måste minst 2 års erfarenhet av grovdisk. Dessutom är det viktigt att du kan kommunicera på svenska.
OBS! Ansökningar som inte uppfyller kraven kommer inte att behandlas.
Sök redan idag och bli en del av vårt team som levererar förstklassig service till Stockholms största evenemang!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Sodexo AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Sodexo AB .

Receptionist/Facility coordinator till Sodexos verksamhet i Stockholm

Frontofficepersonal
Läs mer Mar 15
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Facility coordinator/receptionist till läkmedelsföretag I City.

Vi söker nu en medarbetare till ovanstående uppdrag. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ta emot besökare, hantera post, svara i telefon och göra beställningar. Du kommer även att ha ett nära samarbete med Site manager och arbeta löpande med uppgifter som berör säkerhet, mijlö och hälsa, lagerhållning mm.

Vi vill att du har god erfarenhet av service och receptionsarbete, då det är en stor del av tjänsten. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande mycket. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Hantera växel och telefoni
• Bistå i det löpande arbetet med miljö och säkerhet
• Ta emot och registrera besökare och kunder
• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Sköta om konferenslokaler och bokningar
• Sköta lättare redovisning

Kvalifikationer/Krav:


• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i ta och skrift. Engelska är företagets primära kommunikationsspråk.
• Goda kunskaper i växeltelefoni är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
• Har arbetat med service i kontorsmiljö.

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

Anställningsform och arbetstider:
Tillsvidare 100% mån - fre 08:00 -17:00

Har du frågor kontakta Charlotte Jugård, charlotte.jugard@sodexo.com

Din ansökan vill vi ha senast den 2024-03-31.

Ansökan kan endast göras via vår hemsida!

Välkommen med din ansökan! 


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Städare till Sodexos verksamhet i Centrala Stockholm

Kontorsstädare
Läs mer Jan 22
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Som städare på Sodexo är du en hygienhjälte och planetbeskyddare! Du kommer att leverera en högkvalitativ städtjänst för att skapa en säker och hälsosam miljö. Din städning har en positiv inverkan på omgivningen. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.  

Vårt uppdrag hos vår kund på Söder består av kontorsstädning på ett Tech bolag.

Erfarenhet av kontorsstädning krävs samt kunna tala både svenska & engelska.

Vad du kommer att jobba med: 


• Genomföra schemalagda städuppgifter
• Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha 
• Påfyllning av förbrukningsmaterial  
• Vara en förkämpe för hälsa och säkerhet 

Vad du bidrar med: 


• Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete 
• God servicekänsla och förmåga att möta olika människor  
• Noggrann och strukturerad i ditt arbete 
• Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs 
• God förmåga att ta instruktioner 
• En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet  

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Tjänsten är på 50% måndag-fredag mellan 06.00-10.00.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Laila Cedergren laila.cedergren@sodexo.com

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 20240210

Mer om Sodexo och vilka vi är  


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag! 

 

  


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Stockholms Syncentral söker Synpedagog

Arbetsterapeut
Läs mer Jan 25
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Om tjänsten

Tjänsten ligger under segmentet Healthcare och är placerad i vuxenteamet på Stockholms Syncentral.

På Stockholms Syncentral arbetar ca 65 personer med rehabilitering och habilitering av personer med synnedsättning eller blindhet. Vi har hela Stockholm som upptagningsområde.

Vi är organisterade i ett barn- och ungdomsteam och ett vuxenteam och finns i moderna lokaler centralt vid Fridhemsplan. Vi som arbetar här är synpedagoger, optiker, kuratorer, psykologer, fysioterapeuter, IT-pedagoger, punktskriflärare, medicinska sekreterare med flera.

Vi söker nu en synpedagog med intresse för synrehabilitering och IKT.

Som synpedagog på Syncentralen arbetar du med Kartläggning av behov hos personer med synnedsättning och blindhet. Tillsammans med patienten upprättar du en rehabiliteringsplan samt genomför förskrivning och inträning av hjälpmedel. Insatserna erbjuds enskilt och/eller i grupp. Besök sker främst i syncentralens lokaler men även i patientens närmiljö/hemmiljö.  Dokumentation sker i journalsstemet Take Care. I arbetet ingår samverkan inom det egna teamet samt med överiga team på Syncentralen, med anhöriga, externt med ögonläkare, hjälpmedelscentral och andra  viktiga aktörer runt patienten.

 

Kvalifikationer

Du är utbildad synpedagog, arbetsterapeut, ögonsjuksköterska, optiker eller innehar annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har ett genuint intresse för rehabilitering.

Du har intresse för IKT - information, kommunikation och teknik.

Du är bekant med förskrivningspocess av hjälpmedel och van att dokumentera i journal.

Du trivs med ett självständigt arbete och har lätt att anpassa dig i nya miljöer.

Du har god kommunikationsförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt och trivs med att arbeta i team i nära samarbete med dina kollegor.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av optik, synrehabilitering eller ögonmedicin. Men det är inte ett krav.

Du är en person som har lätt att ta in ny information och har en förmåga att se möjligheter i stället för hinder.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Om du är rätt person kan vi erbjuda dig

Ett stimulerande och utmanande arbete. Du får många trevliga och kompetenta kollegor.  Stockholms Syncentral drivs av Sodexo på uppdrag av regionen.

 

Anställningsform och arbetstider

Tillsvidareanställning, heltid, dagtid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

 

Har du frågor kontakta

Åsa Jidell, chef vuxenteamet, 076 - 502 30 12

Sista ansökningsdag 20240218. 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Kökschef till Sodexo

Köksmästare
Läs mer Nov 29
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Välkommen till oss på Sodexo i Stockholm!

Här har vi vår fina lunchrestaurang med ca 800 väldigt nöjda gäster per dag, förutom lunch så serverar vi cateringar till konferenser. Vi har också ett fint café där vi serverar frukost, lunch och mycket fika.

Vi söker dig som är en erfaren driven kökschef för större verksamheter och som är van att ta ansvar och arbeta i ett vinnande och innovativt team. Du har hög servicenivå och kräver nogrannhet samt ordning och reda. Ditt ansvar gäller den optimala driften såsom inköp, ekonomi, HACCP, matkvalite, utbud, kostnadskontroll, schema, arbetsmiljö, personalen som är i köket och utveckling av dem och verksamheten. Att jobba Klimatsmart är ett krav för oss och våra kunder.

Du är en trygg, positiv samt uppskattad ledare som tillsammans med övriga teamet fortsätter utveckla upplevelsen och vårt framtida matutbud på site för våra gäster. Du brinner för det vinnande teamet och att vi tillsammans skapar sann serviceanda och matglädje för våra gäster och deras besökare.

Krav

Vi söker en ledare som har erfarenhet av större verksamheter där du ansvarar för att teamet kommer laga mat från grunden med bra råvaror och hög kvalitet. Erfarenhet av a la carte krävs förutom vanlig husmanskost i modern tappning. Du gillar att utveckla ditt skapande med nya trender och influenser.

Flytande svenska tal och skrift och bra engelska kunskaper behövs.

Du skall ha god datavana och ha bra koll på ekonomi. Och att kunna tillverka ett fantastisk utbud med hög kvalite tillsammans med dina kollegor. Tjänsten kräver en viss tid i köket för att säkerställa effektivitet och kvalite.

Meriterande är om du har någon form av ledarutbildning.

Om tjänsten

Heltidstjänst vardagar dagtid, någon kväll kan förekomma.

Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag.

Bra möjligheter finns också att växa inom företaget via ett gediget utbildningsprogram och duktiga kollegor.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan där vi vill se dina tidigare erfarenheter som ledare, ditt intresse för mat samt löneanspråk.

Sista ansökningsdagen är 22 December. Vi tar bara emot ansökningar via vår hemsida!

Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Frågor då är du välkommen att kontakta Jessica Thelin jessica.thelin@sodexo.com

Välkommen med din ansökan! 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Receptionist till vår verksamhet i centrala Stockholm

Receptionist, telefonist
Läs mer Sep 28
Vi är mer än bara en arbetsgivare
Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Det vi har gemensamt är våra värderingar; serviceanda, laganda och utveckling. Med våra tjänster bidrar vi till ökad livskvalitet. Vi uppskattar socialt ansvar och samhällsengagemang. Vi bryr oss helt enkelt om varandra och vårt samhälle, och erbjuder trygghet, tillit och glädje.


Vi söker nu en medarbetare till vårt uppdrag i centrala Stockholm. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ta emot besökare, svara i telefon, göra beställningar, administration samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom reception.

Din bakgrund bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat i telefonväxel eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Hantera växel och telefoni
• Ta emot och registrera besökare och kunder
• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Sköta om konferenslokaler och bokningar

Kvalifikationer/Krav:


• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i växeltelefoni är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
• Minst två års erfarenhet från receptionistyrket eller annat serviceyrke

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

 Anställningsform och arbetstider:


Tillsvidare 50% med 6 månaders provanställning, måndag-torsdag.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast den 2023-10-28. Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen att söka!

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Elin Hammer, elin.hammer@sodexo.com

Vad vi erbjuder

Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 
• Friskvårdsbidrag

 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Kreativ Receptionist/Lobby Host

Hotellreceptionist
Läs mer Sep 20
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Kreativ spelmiljö söker Lobby host med lekfullhet, kvalitet och struktur i sinnet
Vi söker efter en serviceminded, positiv och entusiastisk lobby host / receptionist som älskar service! Som Lobby host kommer du att ingå i vårt Workplace team som brinner för att leverera exceptionella gästupplevelser för både anställda och gäster!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lobby host är du ansiktet utåt hos vår kunds unika kontor på Södermalm. Dina främsta arbetsuppgifter är att skapa ett förstklassigt bemötande. Du är spindeln i nätet och en viktig del i att skapa en unik och oförglömlig upplevelse för både anställda och besökare. Det är i receptionen som både anställda och besökare får sitt första intryck och dit de vänder med stort och smått. Därför tror vi att du har en unik förmåga att se varje gäst, har en positiv och problemlösande inställning, smittande energi, gillar att synas, tar egna initiativ och alltid har koll på läget. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande tjänst.


Arbetsuppgifter:


• I ditt dagliga arbete välkomnar du om både anställda och besökare i vår lobby och ser till att alla känner sig välkomna. Du registrerar alla gäster i vårt gästsystem, ser till att skriva ut gästkort, förbereder gästkort inför möten och events och ser till att gästerna får ett gästkort vid ankomst.
• Du har en central roll vid våra events dagtid och kvällstid så visst kvällsarbete förekommer. Vidare är du behjälplig med deltagarlistor, planering och beställning av produkter till våra events. Bokning av konferensrum förekommer också.
• Du hjälper även nyanställda att beställa passerkort, har visning av kontoret, skickar ut välkomstbrev med nödvändig information, ger ut tillfälliga passerkort, m.m. Du tar även hand om anställda som ska sluta och ser till att ta tillbaka passerkort.
• Du hanterar av all inkommande och utgående post och gods. Vid utgående post beställer du bud, skriver ut följesedlar, m.m. Det viktigt att man är noggrann och ansvarsfull vid posthantering
• Arbetet innebär en stor del administration så datorvana och kunskap i Microsoft Office 365 är ett krav. Du har daglig mail- och telefonkontakt med anställda, leverantörer, med flera.
• Tillsammans med närmaste chef ansvarar du även för inköp och inventering av allt kontorsmaterial och lägger beställningar, har bra koll på lager och vad som behövs till kontoret så som konferensrum, kopieringsrum, med mera.
• I övrigt ser du alltid till att lobbyn är välkomnande, att det är rent, snyggt och prydligt. Att se över konferensrum och sociala ytor ingår också i den dagliga rutinen.

Som person är du serviceminded, flexibel, prestigelös och beredd att kavla upp armarna vid behov. Då du kommer träffa mycket människor är det viktigt att du är en social, serviceminded och ambitiös person som gillar att hålla ordning och reda runt omkring dig. Du är ansvarstagande person som gillar att ge det lilla extra och sprida glädje runtomkring dig, har en passion för service och en känsla för detaljer.

I denna roll är relationsskapande och teamwork det viktigaste. Tillsammans med dina kollegor skapar du förutsättningar för att alltid leverera service på högsta nivå för våra medarbetare och gäster.

Vi värderar personliga egenskaper höst och söker efter en person med rätt attityd, en servicestjärna som älskar att arbeta med människor, har ett glatt humör och är en fixare i naturen!

Att tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska är ett krav då vi arbetar i en internationell miljö.

Vårt erbjudande
Detta är en spännande möjlighet där du får vara en del av ett globalt team som levererar Facility Management service över förväntan. Vi lovar dig en dynamisk och utmanande roll där ingen dag är den andra lik. Du kommer att var en betydande del i att bidra till den kontinuerliga utvecklingen av våra tjänster.

Gå med i Sodexo och du blir en del av en världomspännande, utökad familj. Med verksamhet i 55 länder är karriärs vägarna och möjligheterna oändliga. Lagandan är stark och uppmanar människor att stanna på lång sikt. Vi har ett förmånspaket bestående av bland annat friskvårdsbidrag, lunch kort samt rabatter och erbjudanden på hotell.

Sodexo erbjuder våra medarbetare en volontärsdag på betald arbetstid per år i syfte att uppmuntra till att engagera sig i aktiviteter som gynnar samhället. Detta är i paritet med våra värderingar och vårt sociala ansvar som arbetsgivare.

Har vi fått din uppmärksamhet?
Skicka gärna din ansökan med CV så fort som möjligt men inte senare än 2023-08-15. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor, kontakta Jennie Sjöman, jennie.sjoman@sodexo.com

Vi ser framemot att höra ifrån dig!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu