Stockholm: Trygghet/säkerhet- och samverkanssamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Trygghet/säkerhet- och samverkanssamordnare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-26 // Varaktighet: Heltid

Transdev söker en Trygghet/säkerhet- och samverkanssmordnare till region Stockholm Nord

Vill du arbeta för ett marknadsledande bolag som har en samhällsviktig funktion och arbeta med att fokusera på trygghet och säkerhet för våra medarbetare och våra resenärer? Kan du vara våra nya Trygghet/säkerhet- och samverkanssmordnare.

Om rollen

Transdev kommer under hösten 2022 ta över busstrafiken i Norra Stockholm och Norrtälje och tillsammans med vårt redan befintliga trafikavtal i Märsta skapar vi en ny regionorganisation som ska ansvara för leveransen gentemot vår huvudman SL Trafikförvaltningen. Vi söker dig som vill axla vår nyinrättade roll inom vår regionsorganisation som Trygghet/säkerhet- och samverkanssmordnare.

Som Trygghet/säkerhet- och samverkanssmordnare kommer du ha ansvar för det strategiska och systematiska trygghets- och säkerhetsarbetet ur ett brett perspektiv och med utgångspunkt från både gällande avtal och Transdevs övergripande behov och strategiska riktning. Du kommer fokusera på trygghet och säkerhet för våra medarbetare och våra resenärer.

I rollen kommer du att övervaka och fånga upp trygghets- och säkerhetsarbetet inom regionen i ett brett perspektiv med utgångspunkt från våra avtal och gällande policys och lagkrav. Du har ett samarbete med både vår centrala trygghetsansvarige och våra säkerhetsamordnare, för att bryta ner Transdevs övergripande mål och ta fram och föreslå regionala årsmål för trygghet och säkerhet samt regionala aktiviteter som stödjer Transdevs strategiska plan för trygghet och säkerhet.

Som Trygghet/säkerhet- och samverkanssmordnare strukturerar och vidareutvecklar du arbetet avseende trygghet och säkerhet i regionen samt arbetar med styrande dokument, planerar utbildningar samt följer upp nyckeltal och genomför analyser och utredningar av händelser och statistik inom våra trafikområden i regionen. Vidare kommer du driva och utveckla säkerhets- och trygghetsskapande åtgärder både ur ett arbetstagar- och resenärsperspektiv, vilket även inkluderar kameraövervakningsarbete, personskydd, trygghetsmätningar samt framtagning och uppföljning av handlingsplaner.

Du rapporterar till Affärschefen för region Stockholm Nord och kommer ha din placering i Märsta. Du kommer även att arbeta på våra andra depåer i regionen, som är Täby, Vallentuna och Norrtälje.

I dina arbetsuppgifter och ansvar ingår det bland annat att:

- Driva, koordinera och utveckla det trygghets- och säkerhetsarbetet inom regionen
- Löpande rapportering om trygghets- och säkerhetsarbetet och eventuella behov av förbättring.
- Informera om utfall från lokala trygghetsmätningar, eventuella risker och inkomna synpunkter från regions-organisationen.
- Föreslå riktlinjer, planera och följa upp företagets säkerhets- och trygghetsarbete inklusive säkerhets- och trygghetsskapande åtgärder och handlingsplaner (mot exempelvis hot och våld, trafiksäkerhet etc).
- Utveckla metoder för uppföljning av trygghets- och säkerhetsarbetet.
- Delta i interna och externa revisioner.
- Kommunicera resultat av genomförda trygghetsaktiviteter och utfall i regionen.


Vi söker dig som har:

Vi söker dig som har utbildning från högskola eller skaffat dig motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Du får gärna vara precis i början av din karriär och känner att det här är ett område du vill arbeta och utvecklas inom.

Arbetet med trygghet och säkerhet är viktigt och vi kommer därför lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha en god logisk och analytisk förmåga samt har en naturlig fallenhet för att omvandla analys till handling. Du har en god förmåga att arbeta systematiskt och målinriktat och ser struktur och ordning som en självklarhet i ditt arbete. Vidare är du proaktiv och gillar att arbeta i en miljö där det händer mycket. Som person är du kommunikativ och har lätt för att bygga gynnsamma relationer med både interna kollegor såväl som externa parter samt att du gärna delar med dig av dina kunskaper.

Vi erbjuder

Transdev Sverige (www.transdev.se) med ca 5 300 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Varje dag möjliggör våra 80 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.

Våra värderingar ”handling, ansvar, nytänkande och samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen kontakta Susanna Ask ansvarig HR, susanna.ask@transdev.se tel. 08-629 50 22

Då vi sköter processen löpande kan vi komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag löpt ut. Du söker via vårt rekryteringssystem senast den 15 maj

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare.

Projektskyddssamordnare

Läs mer Mar 21
Vi på Future People söker en Säkerhetsskyddssamordnare till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.

Uppdraget bedrivs i förvaltning- eller/och projektform vid Teknikenheten, med styrning av säkerhetsskyddsfunktionen och i nära samarbete med övriga interna funktioner samt med externa parter och intressenter. Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med säkerhetsprövning, lämplighetsprövning samt utbildning.

I säkerhetsskyddsfrågor är rollen direkt underställd Säkerhetsskyddschef. Enligt riktlinjer, bestämmelser och mallar ska rollen vara föredragande för säkerhetsskyddschef vid beslut. I övrigt arbetar rollen i nära samverkan med verksamhetens nuvarande Säkerhetsskyddssamordnare och beställande verksamhets chef som samverkar i prioritering av arbetsuppgifter.

Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med upphandlingsförfarande bland annat innehållandes:

- Särskild säkerhetsskyddsbedömning

- Lämplighetsprövning

- Säkerhetsskyddsavtal

- Säkerhetsprövning

- Utbildning

Arbetsuppgifter:

- Regelefterlevnad: Tillse att avdelningens linjeverksamhet och projekt följer lag, förordning och vägledning inom säkerhetsskydd
- Analyser och planer: Ta fram särskild säkerhetsskyddsbedömning när de är tillämpliga inom projekt, upphandlingar, förändringar och exponering av säkerhetskänslig verksamhet. Inklusive lämplighetsprövning
- Informationssäkerhet: Att med utgångspunkt i centrala styrande dokument ta fram avdelnings- och projektspecifika rutiner för behandling och skydd av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter
- Fysisk säkerhet: Säkerställa att godkända lokaler där linjeverksamhet och projekt kan behandla säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter finns
- Personalsäkerhet: Vid behov och på uppdrag av Strateg för personalsäkerhet genomföra säkerhetsprövningens samtliga moment för aktuella befattningar hos projekt, intressenter och leverantörer
- Exponering av säkerhetskänslig verksamhet: Vid behov på och uppdrag av den centrala säkerhetsskyddsfunktionen ingå säkerhetsskyddsavtal eller säkerhetsskyddsöverenskommelse vid projekt eller upphandlingar
- Kontroll: Kontrollera och löpande följa upp säkerhetsskyddet samt rapportera avvikelser till samtliga arbetsledande nivåer

Krav för tjänsten:

- Du har en relevant akademisk eller yrkesrelaterad utbildning inom säkerhet, juridik eller IT.

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildning inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Personliga egenskaper och arbetsmiljö

Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid

Start: 6 maj

Sista ansökningsdagen: 2/4-2024

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Praktik / LIA (Praktikplats)

Läs mer Mar 28
Nytt
Går du en utbildning inom säkerhet? Har du erfarenhet av säkerhetsbranschen?
Vi välkomnar elever på högskolenivå/universitetsnivå att ansöka om LIA-period/Praktikperiod hos oss!
Vi är ett växande säkerhets- och granskningsföretag som arbetar mot arbetslivskriminalitet - för att förebygga och motverka osund konkurrens, fusk och människoexploatering i arbetsmarknaden.
Genom förstärkande tilläggsklausuler i upphandling, bakgrundskontroll och arbetsplatskontroll hjälper ANSVAR SÄKERHET verksamheter och förvaltningar med att undanröja risker och skapa trygga, vita och säkra arbetsplatser.
Arbetsuppgifter under en praktikperiod hos oss är varierande beroende på hur arbetsbelastningen ser ut för våra medarbetare, men det kan bland annat innehålla:
Utbildning i arbetsplatskontroll/bakgrundskontroll.
Att följa med på arbetsplatskontroller och allt vad det innebär i efterarbetet, kontakta myndigheter och sammanställa rapporter.
Utföra utredningar/bakgrundskontroller på svenska bolag
Se över förbättringar internt i våra tjänster, arbetsprocesser, presentationer och upphandlingsanbud.
Omvärldsbevakning inom våra arbetsområden
Kundbearbetning, befintliga och nya kunder.
Lära sig om och utföra ID-skanningar, verifiera identiteter.



Egenskaper:
Vi ser gärna att du som ansöker LIA hos oss är initiativtagande, har lätt för att jobba självständigt som i små grupper. Driv och en positivitet att vilja lära är en stark egenskap hos dig. Det är viktigt att ha en analytisk förmåga med en känsla för detaljer med noggrannhet hos oss. Vi ser gärna att du har förmågan att hantera flera bollar i luften eftersom vi är ett mindre bolag där det händer mycket hela tiden. Därmed är det av stor vikt att du är tydlig och kan avgränsa dig till hanterbara uppgifter och sätta prioritetsordning på de uppgifter som du tar dig an.
Eventuell erfarenhet:
Säkerhetsarbete, risk och sårbarhetsanalys- och bedömningar, kontrollant-yrken, arbetat med arbetsmiljö, utredning/bakgrundskontroller, bygg, ledarskap, juridik och operativt arbete inom säkerhet.
Om du är intresserad av och känner dig träffad av vår beskrivning så är du välkommen att höra av dig till oss.
För att läsa mer om vad vi gör, se vår hemsida:
www.ansvarsakerhet.se
(OBS! Detta gäller praktikplats hos oss - ingen lön erfordras.)

Ansök nu

Säkerhetsskyddsadministratör

Läs mer Mar 13
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.

I tjänsten som ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser.

Arbetsuppgifter:

- ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll

- Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för

- Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal

- Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt

- Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet.

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren

- En god förmåga att hantera digitala informationssystem

- En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.



Meriterande för tjänsten:

Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: Maj

Sista ansökningsdagen: 15/3

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Säkerhetsskyddsadministratör

Läs mer Mar 8
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddsadministratör till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.

I tjänsten som ingår du i registerkontrollfunktionen som idag leds av en teamledare. Funktionen har precis genomgått ett större förändringsarbete där kompetens, kvalitet och rättssäkerhet varit i fokus. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom säkerhetsområdet och arbeta nära kunniga kollegor med olika specialistkompetenser.

Arbetsuppgifter:

- ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll

- Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som Svenska kraftnät är tillsynsmyndighet för

- Dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal

- Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt

- Övriga administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma

Krav för tjänsten:

- Eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt (2 års) arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet.

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under senaste 10 åren

- En god förmåga att hantera digitala informationssystem

- En mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.



Meriterande för tjänsten:

Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: Maj

Sista ansökningsdagen: 15/3

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Säkerhetsskyddssamordnare

Läs mer Feb 7
Vi på Future People söker en säkerhetsskyddssamordnare till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.

Arbetsuppgifter:

Som Projektsskyddssamordnare ska rollen främst stödja projektledare eller annan ansvarig för upphandlingen. Uppdragets innehåll och arbetsuppgifter styrs av säkerhetsskyddsfunktionen som ger rollen behörighet att genomföra vissa arbetsuppgifter. Det övergripande uppdraget är att säkerställa säkerhetsskyddslagens efterlevnad inom alla faser av projektet med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med upphandlingsförfarande bland annat innehållandes:

Särskild säkerhetsskyddsbedömning
Lämplighetsprövning
Säkerhetsskyddsavtal
Säkerhetsprövning
Utbildning

Krav för tjänsten:

Du behöver uppfylla samtliga krav för att bli aktuell för tjänsten.

- Relevant akademisk eller yrkesrelaterad utbildning inom säkerhet, juridik eller IT.

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).

- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

Meriterande för tjänsten:

Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Personliga egenskaper och arbetsmiljö

Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du har en hög integritet och ett högt säkerhetstänk.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 100%

Start: 1/4

Sista ansökningsdagen: 23/2

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Transdev Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Transdev Sverige AB .

Operativ Chef till Mälartåg

Transportchef
Läs mer Mar 26
Om tjänsten:

Som Operativ chef på Trandev har du en central roll i affären för att säkerställa att tågen framförs på ett korrekt och säkert sätt, att kundmötet alltid upprätthålls på bästa sätt samt att kundens resa alltid är affärens fokus. Befattningen innebär att vara enhetschefernas närmsta chef samt bistå och stötta i ledarskap så att verksamhetens mål och att Transdevs policys och riktlinjer följs.



Ansvarsområden:

Ansvarar för att enhetscheferna har rätt förutsättningar och information för att leda och coacha all åkande personal inom Mälartåg.

Ansvarar för att affären har rätt antal anställda utifrån fastställt behov

Ansvarar för att bistå med material till utbildningsansvarig för att säkerställa utbildningsnivå vid grundutbildning samt fortbildning.

Ansvarar för att Transdevs uppdrag Mälartåg bedriver säkerhets- och arbetsmiljöarbetet enligt gällande lagstiftning och enligt Transdevs policys och riktlinjer

Som anställd inom Transdev ingår att befattningsinnehavaren alltid ska följa gällande lagar och förordningar samt ha kunskap om och följa företagets vid var tid gällande regler och policys samt att vår värdegrund är styrande för vårt agerande inom företaget och gentemot våra kunder/huvudmän och andra aktörer på marknaden.



Arbetsuppgifter:

Strategiskt och operativt förbättringsarbete med fokus att utveckla affären

Delaktighet i affärens budgetarbete

Löpande följa verksamheten och driva långsiktig förändring/förbättring

Framtagande och implementering av rutiner, riktlinjer och policys för lokförare och tågvärdar

Aktivt arbete i kundrelationer med kollektivtrafikmyndigheter, leverantörer och andra intressenter

Bedriva ett aktivt, kommunikativt och tillgängligt ledarskap i enlighet med Transdevs

värderingar, riktlinjer och policys

Aktivt deltagande i ledningsgruppen för Transdevs uppdrag Mälartåg

Beredning av beslutsunderlag till ledningsgruppen för affären

Leda avdelning Service ledningsgrupp med enhetschefer och utbildningsansvarig och

säkerställa att möten planeras in med övriga funktioner

Boka in månatliga möten med säkerhetsinspektör/TSS i affären tillsammans med enhetschefer som har säkerhetsansvar

Kvalifikationer:

Erfarenhet från kollektivtrafik i ledande befattning

Mer än 5 års erfarenhet i att arbeta med kollektivtrafik eller annan tågtrafik

Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med att vara chef över chefer

God social förmåga, resultatinriktad och coachande samt utvecklings och

förändringsbenägen

Stor erfarenhet av att leda verksamhet och personal

Goda kunskaper inom förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö

Tidigare erfarenhet av budgetarbete och ekonomi

MS Office, van använder av Excel

Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Varför Transdev?

Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.

Övrig information:

Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". ?Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.

Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 25/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!

Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:?Oscar.Gravestam@Transdev.se

Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Trafikchef till Mälartåg

Trafikchef
Läs mer Mar 22
Om tjänsten:

Transdev söker nu en Trafikchef stationerad i Stockholm för Mälartåg! I rollen som Trafikchef så kommer du att ansvara för två avdelningar inom verksamheten, Trafikledning och Planering.

-
Trafikledning ansvarar för trafikledningen inom området som Mälartåg befinner sig inom, från Linköping till Gävle. Trafikledning är en verksamhet som är placerad i affärens lokaler i Stockholm och som är i gång dygnets alla timmar.

-
Planering ansvarar för såväl strategiskt, långsiktig samt kortsiktig planering inklusive framtagande tidtabell, omlopp, schema tjänster m.m.

Rollen innefattar personalansvar för cheferna för de ovanstående ovanstående avdelningarna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Leda verksamheten mot våra uppsatta och trafikabla mål

- Samverka med vår beställare Mälardalstrafik. Samverkan sker primärt genom temaforum där du med kollegor representerar Transdev. Flerpartssamverkan i branschen med exempelvs Trafikverket och andra operatörer leds av dig i rollen som Trafikchef

- Uppföljning av mål och KPI:er är ett naturligt sätt för dig att arbeta och är en viktig del i såväl ditt arbete som ditt ledarskap

- Vara en del i affärens ledningsgrupp.

Du kommer in i ett härligt gäng och kommer kunna erbjudas en roll med goda utvecklingsmöjligheter!

Vi söker dig som:

- Har eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Har flera års dokumenterad erfarenhet av att driva en operativ dygnet runt-verksamhet

- Har dokumenterad erfarenhet från att arbeta med tåg i ledande position, antingen från operatörs-, beställare- eller trafikverketsidan

- Har ett kommunikativt och tydligt ledarskap och sätter mål och skapar förutsättningar för ditt område att bli framgångsrikt

- Har ett kundfokus och fokus på slutkund/resenär.

För att lyckas i rollen ser vi att:

- Du är en trygg ledare med stort engagemang och som besitter en god empatisk förmåga gentemot dina medarbetare inom verksamhet.

- Du är relationsskapande med god samarbets- och kommunikationsförmåga.

- Ditt arbetssätt kännetecknas av god struktur, noggrannhet med ett öga för detaljer samtidigt som du har mycket god förmåga att lyfta blicken för ett helhetsperspektiv.

- God analytisk förmåga och att självständigt fatta beslut och lösa komplexa frågeställningar krävs i denna roll.

- Har du tidigare erfarenhet från att leda i en organisation i förändring/etablering ses detta som en fördel.

Varför Transdev?
Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.

Övrig information:

Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". ?Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.

Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 22/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!

Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:?Oscar.Gravestam@Transdev.se

Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Planeringschef till Mälartåg

Planeringschef
Läs mer Mar 13
Om tjänsten

Vi på Transdev söker nu en planeringschef till vårt kontor i Stockholm! Trivs du i din roll som chef och är bekväm med att leda och utveckla personal? Har du erfarenhet av att hantera stora flöden och planeringar? Då kan du vara rätt person vi söker! Som planeringschef kommer din roll vara central inom företaget och du kommer sitta med den grupp som har hand om Mälartåg, vilket sträcker sig från Linköping upp till Gävle.

Arbetsuppgifter

I din roll som planeringschef kommer du ha det huvudsakliga ansvaret över trafikplanerna och arbeta med att planera nya och existerande tidtabeller för tågtrafiken. Du ansvarar för ett antal planerare och rapporterar direkt till Trafikchefen. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med att utveckla mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsområdet. Du kommer vara en aktiv del av affärsområdets ledningsgrupp genom att stötta och supportera vid behov av åtgärder och förbättringsförslag samt även vara involverad i att driva förändringsarbete inom ansvarsområdet.

Genom ditt ledarskap ser du till att dina medarbetare utvecklas och levererar resultat samt att du i samband med det säkerställer att arbetet genomförs på korrekt sätt i enlighet med riktlinjer, avtal, lagar och föreskrifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Stötta och supportera planeringsgruppen genom att se till att kommunikationen fungerar, kontinuerlig dialog med Mälardalstrafik

- Driva planeringsteamet för att säkerställa effektiva trafiklösningar och därigenom direkt bidra till lönsamheten inom affärsområdet

- Se till att stärka medarbetarnas teamkänsla

- Kunna delegera ut viktig information till medarbetarna

- Säkerställa att tilldelade uppgifter levereras på rätt sätt och vid rätt tidpunkt

- Stärka konkurrenskraften genom att följa upp och föreslå förbättringar utifrån nuvarande lagar och avtal

- Aktivt arbeta med att leda utveckling av mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsarbetet

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som Planeringschef tror vi att du har ett genuint intresse för personal och är en person som gillar att nätverka både internt och externt. Du har goda ledaregenskaper och kan motivera personal även på distans. Du har ett stort intresse för hur stora mängder data så som runt kollektivtrafik och tidtabeller hanteras för att uppnå bästa resultat. Vidare gillar du att att leda strategiska projekt mellan olika delar i företaget för att nå högre lönsamhet.

- För att lyckas i rollen som planeringschef är det viktigt att du är bra på att kommunicera och förhandla.

- Vi tror du haft en roll som chef eller teamledare i en verksamhet där planering av mer komplex verksamhet varit central.

- Du pratar och skriver svenska och engelska flytande.

- Du har en akademisk examen eller motsvarande yrkeserfarenhet.

- Du behärskar Microsoft Office paketet.

Vi ser det som meriterande om du har:

- Goda kunskaper inom kollektivavtalsfrågor och erfarenheter från transportbolag eller personalintensiva branscher.

- Tidigare erfarenhet av planerings- och tidsrapporteringssystem.

- Tidigare erfarenhet av planering av spårtrafik.

Varför Transdev?

Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 80 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.

Övrig information:

Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". ?Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.



Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 13/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!

Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:?Louise.Lundstedt@Transdev.se

Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Senior Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 28
Transdev söker en senior redovisningsekonom

Du har ett intresse för siffror och ekonomi. Du är noggrann, analytisk och självgående. Du trivs med att arbeta i team och dela din kunskap med andra. Du är inte rädd för utmaningar och förändringar. Du vill göra skillnad i världen genom att bidra till en hållbar utveckling.

Om du känner igen dig i den här beskrivningen, har vi jobbet för dig!

Om rollen

Vi söker en senior redovisningsekonom med förståelse för system och teknik till vårt finansteam i Stockholm. På Transdev kommer du att ha en central och varierad roll.

Du kommer att ansvara för att säkerställa att all ekonomisk information är korrekt och uppdaterad, och att alla redovisningsprocesser följer gällande lagar och regler. Du kommer att hantera löpande bokföring och avstämningar för ett eller flera av våra trafikavtal. Vidare kommer du att ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut, samt upprätta årsredovisningar.

Du sköter rapportering till vårt moderbolag i Frankrike och analysera ekonomiska resultat, samt att du kommer att arbeta med moms- och skattedeklarationer, pension och skatter, samt revisionsfrågor.

Som senior redovisningsekonom kommer du även vara delaktig i att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer för redovisnings- rapporterings- och bokslutsarbetet i bolaget. Vidare kommer du vara ansvarig för korrekt rapportering enligt IFRS samt brygga till K3.

Du rapporterar till Transdevs Redovisningschef och har din placering på vårt huvudkontor i Bromma

Vem är du?

För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta med olika redovisningssystem och konsolideringsverktyg, samt en stark analytisk förmåga och noggrannhet. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har kunskap inom olika redovisningsprinciper, såsom IFRS och K3 samt koncernredovisning.

Som person är du självgående, initiativrik och teamorienterad med förmåga att arbeta i dynamiska miljöer. Du trivs i en roll där du får kombinera redovisning med tekniklösningar och driva effektivisering.

Vi erbjuder

Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Kontoret ligger i Bromma, nära Sundbybergs centrum.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter.

Mer information och ansökan

Tjänsten är på heltid som börjar med 6 månaders provanställning.

Hos Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela viss del av din arbetstid på distans enligt samråd med närmsta chef.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta, Cecilia Jegander, cecilia.jegander@transdev.se.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transport­slag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.

I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik - för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

Ansök nu

Projektledare Anbud

Upphandlare
Läs mer Feb 23
Projektledare Anbud

Vill du vara med och forma framtidens kollektivtrafik. Vill du jobba på ett av de ledande företagen inom persontransporter, där hållbarhet är en central del av verksamheten. Vill du får vara en del av ett globalt nätverk av experter som strävar efter att vara i framkant när det gäller den senaste tekniken och metodiken. Låter det spännande? Då är du kanske den vi söker!

Om rollen

Vi söker nu en Projektledare till anbud som vill vara med och skapa hållbara lösningar för framtidens kollektivtrafik. Som Projektledare anbud kommer du att leda stora och komplexa projekt där du har ett stort ansvar för Transdevs affärsutveckling genom anbud. Du kommer att arbeta i hela anbudsprocessen, från att ta fram anbudsplaner och vinnande strategier till att delta i förhandlingar med kunder och leverantörer. Du kommer att leda och coacha ditt projektteam och eventuellt inhyrda konsulter, samt redovisa progress och underlag för beslut i styrgrupp och vid interna valideringar. Du kommer också att vara Transdevs representant vid olika typer av samråd och möten med kunder inför upphandlingar.

Vem är du

För att lyckas i rollen som Projektledare anbud behöver du ha ett kommersiellt tänk, en analytisk förmåga och en förståelse för drivkrafterna för att skapa vinnande och lönsamma affärer. Du behöver också ha en förmåga att motivera, vägleda och coacha dina kollegor och ditt projektteam genom projekt med tydliga deadlines. Du är en person som värdesätter struktur och ordning, och som har en förmåga att bygga relationer med både interna och externa parter. Du har en stark tro på din egen förmåga och en beslutsamhet att lägga fram och försvara de lösningsförslag som tas fram i projekten.

Vi tror att du har:

högskoleutbildning inom ekonomi/juridik/teknik eller motsvarande erfarenhet förvärvat på annat sätt

erfarenhet av att leda projekt och om du har erfarenhet av att arbeta med projektmodeller t.ex. PPS ser vi det som meriterande

minst 2-års erfarenhet av arbete i projekt med komplex försäljning eller anbudsprojekt

skicklighet i Officepaketet och förmåga att genomföra presentationer för lednings-/styrgrupper i ord och bild

en mycket god förmåga att uttrycka dig både i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi välkomnar sökande från olika branscher. Vi sätter stort värde på din förmåga och erfarenhet av att framgångsrikt driva och leda komplexa projekt och/eller anbudsarbeten Du rapporterar till Anbudschefen och du har din placering på Transdevs huvudkontor i Stockholm.

Vi erbjuder

Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma. Då vi har verksamhet i hela Sverige kan resor förekomma i din roll.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, samt flera andra trivselaktiviteter. På Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela din arbetstid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans.

Mer om tjänsten och ansökan



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, cecilia.jegander@transdev.se, 076- 131 44 58.

Välkommen att söka!

Om oss
Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transport­slag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.

I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik - för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

Ansök nu

Junior Trafikplanerare - Serviceresor

Trafikplanerare, transportföretag
Läs mer Jan 16
Är du intresserad av samhälle och kollektivtrafik? Nu söker vi en junior trafikplanerare för Serviceresor - ansök redan idag!

Hos oss får du möjlighet att lära dig optimera och påverka både trafik, samhälle och resenärer. Du får tillfälle att med hjälp av den senaste tekniken, arbeta med analys, planering och optimering av våra trafikerade rutter på uppdrag av länstrafik, kommuner och landsting. Inom Transdev Sverige AB ryms även andra varumärken såsom Snälltåget, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du kommer att komma till ett internationellt bolag som satsar på sin personal. Transdev strävar att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken och satsar mycket tid och resurser på medarbetarnas kompetensutveckling. Det finns även goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt.

Som trafikplanerare på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Vi är ett trafikföretag med en uttalad ambition att driva utvecklingen i branschen och att aktivt arbeta med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I denna juniora roll så kommer du att ha varierande arbetsuppgifter med en bred kundbas inom servicetrafiken. Fokus kommer att vara på schema och att bredda din kunskap i trafikplaneringssystemet Hastus. På sikt kommer rollen stegvis att övergå till trafikplanerare för buss där tre huvuduppgifter ingår: planera omlopp, tjänster och scheman. Dessa delar planeras dels inför ett nytt kontrakt och dels vid underhåll och problemlösning när kontraktet väl är igång. Du kommer även att vara behjälplig i olika anbud. I arbetet ingår bland annat:

- kontinuerligt förbättra trafiken i kontraktet

- ha dialog med fack, driftschefer eller enhetschefer och förare

- förbereda och bistå med underlag vid kundförfrågningar/anbud

- dokumentera ditt arbete i syfte att ha historik på beslut, arbetsprocesser, kommentarer och kontaktpersoner

Under din första tid kommer du att vara junior trafikplanerare vilket innebär att du kommer att ha en handledare som hjälper dig, samt ett utbildningspaket som vi matchar mot ditt behov.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I din roll som trafikplanerare är det viktigt att du är en god kommunikatör eftersom du kontinuerligt kommer att kommunicera med bland annat facklig part, kunder och förare. Det är också viktigt att du har ett affärsmässigt tänk och en positiv och nyfiken attityd till komplexiteten i verksamheten. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande. Du kommer främst att arbeta i trafikplaneringssystemet Hastus samt med Excel.

Tjänsten är på heltid med möjlighet till flextid och startar när rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi ser gärna att du har en examen från universitet eller högskola.

Din proaktiva inställning och förmåga att systematiskt förbättra processer är vad vi värdesätter mest.

För att bli en bra trafikplanerare är det bra om man är nyfiken, analytisk och kommunikativ. Man behöver också ha förmåga att se från olika perspektiv. Både detalj- och helhetstänk är viktigt för att få ihop en bra planering för alla parter. Det är viktigt att man trivs med att arbeta självständigt samt har förmåga att planera sitt arbete på ett bra sätt.

Du pratar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.

Tjänsten är på heltid med 6 månaders- provanställning och med möjlighet till flextid.

Hos Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan kombinera arbete på kontoret med distansarbete.

LÅTER DETTA OM EN TJÄNST FÖR DIG?

Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Cecilia Jegander (cecilia.jegander@transdev.se), 076 131 44 58

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu