Stockholm: Serviceinriktade Privatrådgivare till Swedbank i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serviceinriktade Privatrådgivare till Swedbank i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-24 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för att stötta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sina team i Stockholm och vi är nyfikna på dig som har potential att bli en stjärna som Privatrådgivare!

Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:

Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Kundernas förväntningar gör att vi ständigt utvecklas och lär oss nya saker om våra kunder, den marknad vi finns på och banken.

I denna roll behöver du:

Brinna för kunden och sätta denne i centrum samt ha ett uttalat intresse för att hantera privat- och företagsärenden samt rådgivning av finansiella produkter och tjänster. Med trygghet i digitala verktyg förflyttar och guidar du kunder till digital hantering. Genom kanaler som telefon, chat och personliga möten stöttar du våra kunder inom t. ex bolån, pensionssparande, försäkringar, och kreditärenden. Hur brett respektive specialiserat du jobbar inom dessa områden varierar inom olika tjänster och kommer definieras tydligt i händelse av att du går vidare i process för en specifik tjänst. Denna annons riktar sig till dig som är intresserad av att jobba på något av våra kontor eller på vårt Kundcenter för Rådgivning i Stockholm (du kommer få ange vilken ort du föredrar i din ansökan). Arbetstider är i huvudsak dagtid, men viss variation förekommer.

Vi söker dig som har:

- Minst en gymnasieexamen eller motsvarande
- Behärskar svenska mycket bra i tal och skrift
- Erfarenhet från rådgivning (gärna digital) och kundservice är särskilt meriterande


Förutsatt att du har rätt personliga egenskaper ser vi att du kan komma från flera olika yrkesbakgrunder. Kunskap inom företagsekonomi, lån, försäkringsförmedling eller kreditaffär är meriterande, men inte ett krav. Detsamma gäller om du har SwedSecs licenser (rådgivare och/eller bolån). Om du inte är licensierad, men har rätt egenskaper är du ändå intressant då vi tillhandahåller SwedSec-licensiering för de vi anställer där rollen så kräver.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:

- Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll och har ett konsultativt förhållningssätt gentemot kund
- Du är strukturerad, noggrann samt avslutar det du påbörjat
- Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap, samt utveckla dina arbetssätt då uppgifter förändras


Bli en del av Swedbank och…

Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet.

Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar arbetsmiljö. På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi lever bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam. Som anställd ingår du i vårt ersättningsprogram Eken och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner.

Placeringsort: Stockholm. På något av våra kontor i Stockholm City, Nord eller Syd eller på vårt Kundcenter för Rådgivning i Sundbyberg.

Kontaktuppgifter till fackliga representanter:

Finansförbundet

Kontor: Anna Rundberg, anna.rundberg@swedbank.se

Center för Kundrådgivning: Louise Johansson, louise.johansson@swedbank.se

SACO

Kontor & Center för Kundrådgivning: Henrik Joelsson, henrik.joelsson@swedbank.se

Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Privatekonomisk rådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Privatekonomisk rådgivare.

Bolånehandläggare/Bolånespecialist till Team Norge

Läs mer Jun 29
Om rollen:
Nu gasar vi! Vårt team om ca 20 kollegor på Bolån Norge behöver stärkas upp med fler professionella och engagerade handläggare! Vi söker därför dig som vill vara en del av våra kunders bolåneresa.

Som Bolånehandläggare på Nordax Bank är du delaktig i hela bolåneprocessen och har en kontinuerlig kontakt med kunder. Kundbemötandet är personligt och du hittar individanpassade lösningar för varje kunds specifika behov. Rollen innebär bland annat:

- Hantering av låneansökningar, fatta kreditbeslut, beviljande av låneansökningar och skriva lånelöfte
- Sammanställning av köpehandlingar, administration av lagfarter och säkerställa utbetalning av lån
- Ansvar för administration och uppföljning av befintliga kunder


Större delen av din dag kommer bestå av att prata med kunder för att identifiera deras behov. Arbetet innebär även att granska kunders ekonomiska situationer och objekten som kunder äger eller önskar köpa - allt för att de ska få en positiv upplevelse genom hela processen. För att trivas i rollen tror vi att du, liksom vi, har ett stort intresse av att lära känna människor och identifiera deras behov.

Vårt erbjudande:

- En platt organisation med snabba beslutsvägar
- Frihet under ansvar
- Feedbackkultur, coachande ledarskap och en företagskultur där vi bryr oss om varandra!


Din profil:

Vi tror att du sitter på en liknande roll idag som exempelvis rådgivare på bank eller fastighetsmäklare och efterfrågar en ny utmaning inom försäljning och kundservice! Vi behöver dig med bolånekunskap och förmåga att skapa fantastiska kundrelationer över telefon. Du gillar att hålla ett högt tempo utan att tappa fokus på att ge förstklassig service. Du drivs av att jobba mot uppsatta mål och har ett starkt resultatfokus. Norska är såklart meriterande men är inget krav, så länge du vågar ta dig an utmaningen.

Du erbjuds en ansvarsfull och utvecklande roll i ett bolag på frammarsch. Vi söker dig som med erfarenhet, ansvarsfullhet och engagemang vill vara en del av och påverka vårt team och vår resa.

Vi blir även väldigt glada om du uppfyller något av vår önskelista????:

- Erfarenhet av norska bolånemarknaden samt bolånelicens
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller fastighetsekonomi


Praktisk information:

- Start: Efter överenskommelse
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
- Fast lön ????
- Arbetstider: Varierar mellan 08:30 -17:00


Ta chansen och var med på vår spännande resa tillsammans med oss på banken med stort ???? och snabba ????

Vad händer nu?
Skicka in ditt CV och kontaktuppgifter direkt genom att klicka på "Ansökan".

Uppfyller du grundkraven går du automatiskt vidare till en kort testdel. För att få mer information om din profil jobbar vi med tester tidigt i processen. Vi använder oss av Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera de kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Testerna tar ungefär 30-40 minuter att slutföra och du får en komplett återkopplingsrapport sänd till dig, vilket är jätteintressant att ta del av för egen del!

Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta mig Rebecca Khan, Talent Acquisition Specialist, rebecca.khan@nordax.se

Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser gör en referenskontroll, tar UC samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Bolånehandläggare till Lendo - utbildas och få licens under introduktion

Läs mer Jun 7
Lendo är ett innovativt fintech bolag i stark tillväxtfas. Nu söker vi dig som med ett stort driv och engagemang för affären vill ta nästa steg inom bank och finans. Nu får du chans att kostnadsfritt utbildas och få din licens i samband med arbetsstart som bolånehandläggare.

Om tjänsten
I rollen som bolånehandläggare hos Lendo kommer du att spela en central roll i deras dagliga handläggning av bolåneärenden. Du kommer att följa upp låneansökningar, svara på kunders frågor och agera som en guidande mellanhand mellan slutkund och Lendos bankpartners. Du är lyhörd för kundens behov och vet med dig att varje bolåneansökan är unik, och har därför förmågan att anpassa dina råd efter individuella förutsättningar.

För att trivas på Lendo behöver du vara en lagspelare som gärna hjälper och lyfter andra. För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsorienterad och skicklig på att hjälpa och bemöta kunder på ett engagerat sätt. Du är ambitiös och van att arbeta mot uppsatta mål, både individuella och för ditt team.

Din Profil

- Erfarenhet av att ha arbetat via telefon
- Du är en person som är resultatdriven och har dokumenterat goda säljresultat från tidigare arbetsplatser.
- Du är en god kommunikatör, serviceminded och brinner för att ge kunden en fantastisk upplevelse.
- Meriterande med erfarenhet av säljande kundtjänst, bakgrund inom sälj, fastighetsmäklare och/eller erfarenhet av bolån.
- Är en stark teamplayer som vågar ta plats och bidra med sina egna tankar och idéer om hur vi kan förbättra verksamheten.




Du erbjuds

- Konkurrenskraftig lön + tjänstepension
- Regelbundna team-aktiviteter och resor varje år
- Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid
- Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen




Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos huvudkontor centralt i Stockholm. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag!

Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll!

Lendo har funnits på den svenska lånemarknaden sedan 2007 och köptes kort därefter upp av den norska mediekoncernen Schibsted. Sedan lanseringen har vi arbetat hårt för att göra lånemarknaden transparent, fördelaktig för kund och användarvänlig. Idag är Lendo Sveriges största jämförelsetjänst för privat- och företagslån. Du kommer anställas på ett företag som flera år i rad blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place To Work.

Ansök nu

Customer Advisor - Team Sverige

Läs mer Maj 26
Om rollen
Vi är en bank. Trygga och pålitliga, men mer framåtlutade och snabbfotade än många andra banker och med en företagskultur som präglas av samarbete och ett stort hjärta för våra kunder och varandra! Sedan starten 2003 har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Vid vårt kontor i Vasastan bygger vi - ca 380 kollegor - gemensamt framtidens bank - för det nya vanliga sättet att leva!

Personal Loans är en del av Customer Operations och här levererar vi förstklassig service genom att hjälpa våra kunder till en bättre privatekonomi som samtidigt skapar positiva kundupplevelser och våra affärer.

Nu söker vi ytterligare en Customer Advisor till vårat svenska team där du kommer att hjälpa våra kunder med sin privatekonomi, samtidigt som du säkerställer att vi beviljar lån på ett ansvarsfullt sätt.

Rollen innebär i korthet:

- Att ge befintliga kunder på den svenska marknaden service genom merförsäljning av lån och försäkringar.
- Inkommande samt utgående samtal per telefon genom en rådgivande dialog med befintliga kunder för att identifiera deras behov och skräddarsy lösningar därefter
- En viss administration kopplat till samtalen




Vem vi tror att du är
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som bör andas en stor portion framåtanda, målfokus, noggrannhet och kommunikation, och som får energi av att gå all in för kunden!

Precis som vi, ser du det som en självklarhet att dela med dig av dina erfarenheter och åsikter och verkar för en positiv och utvecklande arbetsmiljö.

Med på vår resa vill vi ha dig som vill, kan och vågar bära Nordax matchtröja med stolthet för vår fina kultur samt den utveckling vi ser framför oss. Känner du dessutom igen dig i våra värderingar: Helhjärtade, ansvarstagande och utmanare - då kan du mycket väl vara den vi söker!

För att lyckas i rollen ser vi vidare att du:

- Pratar och skriver svenska flytande
- Grundläggande kunskaper i engelska
- Brinner för att hjälpa våra kunder över telefon
- Har erfarenhet av serviceyrket med fördel från roller inom exempelvis butik, restaurang, resebolag, telefon eller liknande- resten lär vi dig!


Praktisk information:

- Start: Efter överenskommelse
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
- Fast lön ????
- Arbetstider: Varierar mellan 08:30 -17:00


Vad händer nu?

Skicka in ditt CV och kontaktuppgifter direkt genom att klicka på "Ansökan".

Uppfyller du grundkraven går du automatiskt vidare till en kort testdel. För att få mer information om din profil jobbar vi med tester tidigt i processen. Vi använder oss av Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera de kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Testerna tar ungefär 30-40 minuter att slutföra och du får en komplett återkopplingsrapport sänd till dig, vilket är jätteintressant att ta del av för egen del!

Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta mig Rebecca Khan på rebecca.khan@nordax.se.

Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser gör en referenskontroll, tar UC samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Jobba med bolån hos Nordax Bank - huvudkontor vid Odenplan

Läs mer Apr 29
Har du tidigare arbetat med försäljning och/eller med rådgivning över telefon och vill fortsätta utvecklas inom bank- & finansbranschen? Sprio söker nu sociala och målmedvetna bolånehandläggare på heltid till Nordax bank! Bli en del av ett bolag i tillväxt där du har stora möjligheter att själv påverka din utveckling.

I rollen som bolånehandläggare kommer du att vägleda och handlägga inringande kunders förfrågningar om bolån. Kundnöjdhet står alltid i fokus och du skapar individanpassade lösningar utifrån varje kunds förutsättningar. Du ingår i ett tight team där ni gemensamt jobbar för att ta fram effektiva processer mot den svenska marknaden.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att;

- Hantering av låneansökningar, fatta kreditbeslut, beviljande av låneansökningar och skriva lånelöfte
- Sammanställning av köpehandlingar, administration av lagfarter och säkerställa utbetalning av lån
- Ansvara för administration och uppföljning av befintliga kunder


Vi tror att du sitter på en liknande roll idag som exempelvis rådgivare på bank, säljare eller fastighetsmäklare och efterfrågar en ny utmaning inom försäljning och kundservice. Du ska också vara flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Det är också meriterande om du har tidigare utbildning från mäklar-, ekonomi- eller bankbranschen.

Kort om Nordax Bank

Nordax bank är en ledande nordisk specialistbank som erbjuder konkurrenskraftig in- och utlåning till cirka 190.000 privatkunder i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. De har cirka 230 anställda och genom deras centraliserade affärsmodell bedrivs hela verksamheten från deras kontor i Stockholm.

Nordax grundades 2003 och sedan dess har de växt och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang.?Från Januari 2019 är Svensk Hypotekspension en del av Nordaxkoncernen. Under 2018 lanserade de deras bolåneprodukt i Sverige och har under 2019 även startat upp i Norge.

Ansök nu

Bolånehandläggare till Lendo - utbildas och få licens under introduktion

Läs mer Apr 22
Lendo är ett innovativt fintech bolag i stark tillväxtfas. Nu söker vi dig som med ett stort driv och engagemang för affären vill ta nästa steg inom bank och finans. Nu får du chans att kostnadsfritt utbildas och få din licens i samband med arbetsstart som bolånehandläggare.

Om tjänsten
I rollen som bolånehandläggare hos Lendo kommer du att spela en central roll i deras dagliga handläggning av bolåneärenden. Du kommer att följa upp låneansökningar, svara på kunders frågor och agera som en guidande mellanhand mellan slutkund och Lendos bankpartners. Du är lyhörd för kundens behov och vet med dig att varje bolåneansökan är unik, och har därför förmågan att anpassa dina råd efter individuella förutsättningar.

För att trivas på Lendo behöver du vara en lagspelare som gärna hjälper och lyfter andra. För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsorienterad och skicklig på att hjälpa och bemöta kunder på ett engagerat sätt. Du är ambitiös och van att arbeta mot uppsatta mål, både individuella och för ditt team.

Din Profil

- Erfarenhet av att ha arbetat via telefon
- Du är en person som är resultatdriven och har dokumenterat goda säljresultat från tidigare arbetsplatser.
- Du är en god kommunikatör, serviceminded och brinner för att ge kunden en fantastisk upplevelse.
- Meriterande med erfarenhet av säljande kundtjänst, bakgrund inom sälj, fastighetsmäklare och/eller erfarenhet av bolån.
- Är en stark teamplayer som vågar ta plats och bidra med sina egna tankar och idéer om hur vi kan förbättra verksamheten.




Du erbjuds

- Konkurrenskraftig lön + tjänstepension
- Regelbundna team-aktiviteter och resor varje år
- Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid
- Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen




Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos huvudkontor centralt i Stockholm. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag!

Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll!

Lendo har funnits på den svenska lånemarknaden sedan 2007 och köptes kort därefter upp av den norska mediekoncernen Schibsted. Sedan lanseringen har vi arbetat hårt för att göra lånemarknaden transparent, fördelaktig för kund och användarvänlig. Idag är Lendo Sveriges största jämförelsetjänst för privat- och företagslån. Du kommer anställas på ett företag som flera år i rad blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place To Work.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Swedbank AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Swedbank AB .

Business Analyst /Technical Tester

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 5
Would you like to participate in the creation of next generation’s payments platform? Have you worked several years as a Business Analyst with technical tests and look for a new challenge?
In Swedbank you have the opportunity to:
- Analyze technical test needs in several systems in the chain, Payment area.
- Define and execute the non-functional testing that will be needed. This includes all from failover, stability tests, performance test and more.
- Identifying the environment needed to run NFT, setting up those environments as well as appropriate tools for the different NFT.
- Create comprehensive test report from the testing.
- Report, handle and verify defects. Recommending appropriate actions for test results.
- Collaborate with external vendors, I&O and developers of multiple technologies.
- Work actively with the whole team to secure high quality of the delivery.
- Be part of a cross functional agile team that use SAFe and that together plan the work, break down the backlog and prioritize the features.
- Assume full operational responsibility for the services owned by the team. Participate in maintenance, change & incident handling.
- Develop yourself, the team and the entire release train. You will be part of a dynamic environment where we strive for t-shaping and sharing knowledge and experience through the daily work as well as through communities, LinkedIn Learnings etcetera.
- Work with our tech stack: Mainframe, Java, Web services, Jenkins, GIT, Gradle, Eclipse, IntelliJ, VS Code, Docker, Kubernetes, Openshift, Jira, Confluence (wiki), MS Teams.


What is needed in this role:
- At least 6 years’ experience of technical testing of IT-system with good understanding of IT-systems and infrastructure.
- Experienced in defining, executing and reporting tests
- Experience setting up and running non-functional tests
- Experienced in testing standardized systems as well as related changes/adaptions
- Experience with test automation and automation frameworks.
- Experienced on test tools and test management tools.
- Experience of Payment’s domain, payment industry and testing payment flows, preferable clearing.
- Understanding new developments and SAFe /Agile framework way of working, be a team player.
- Experience in working in a high-paced environment and working independently
- Fluent in English with good communication skills, preferable also in Swedish.
- Experience in ISO20022 will be highly valued
- Previously worked with testing at Swedbank will be highly valued
- Experienced in working with agile methodology will be highly valued


At Swedbank we believe that people are our core strength. Our culture is built on respect, inclusion and openness. We support the continuous development and enable you to take the lead in your career and find inspiring challenges. We take care of your well-being by providing a sustainable and flexible working environment. As an employee, you will be part of the Group performance program, offered a company pension plan, optional health insurance, as well as other benefits. We are guided by our values: Open, Simple and Caring. It’s all about delivering a positive and unique experience for our customers through collaboration and teamwork - together we make a difference.

Join our team and...
You will have the opportunity to grow and take on a big responsibility. The payment market is undergoing massive change with increased competition, globalization, standardization etcetera that push participants to move forward. Swedbank is running several related strategic initiatives in parallel with scaling up agile and strengthening the delivery capacity - you will join during exciting times!" Patrik Forsblom, your future leader

We look forward to receiving your application by 15.09.2022.
Location: Stockholm

Contacts

Recruiting manager: Patrik Forsblom +46 (0)70 349 5886

Recruiting manager: Petra Sporre +46 (0)73 098 2594

SACO: Henrik Joelsson

Finansförbundet: Gun Österberg +46 8 58 59 52 51

We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays.

We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.

Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome.

Ansök nu

Channels Portfolio & Transformation Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jul 13
If you are passionate by delivering an outstanding seamless omni-channel experience for customers and employees, there is now a great opportunity to join Group Channels & Technologies in a role as Channels Portfolio & Transformation Lead.
In this role you will coordinate the target state and portfolio for our omni-channel experience together with key managers, Chief Product Owners (CPO) and stakeholders.

You will work with a team of advisors to define a bank common aligned roadmap to deliver efficient omni-channel systems and tools that enable channels and employees to deliver the excellent experience our customers expect.

In Swedbank you have the opportunity to:
- Be part of an inspiring culture and workplace, together with the Channels team and colleagues.
- Take an instrumental role in coordinating the Channels strategies and investment portfolio, ensuring we do the right things in the right order to continuously modernize the bank and make our customer’s lives easier.
- Facilitate the continuous work together with the Channels development areas and business stakeholders to enable efficient portfolio steering and execution.
- Facilitate collaboration with different stakeholders to ensure a successful way of working and overall understanding our stakeholders’ needs.
- General project management and workshop facilitation to support Head of Channels agenda.


What is needed in this role:
- Ability to plan, lead and implement activities as well as manage senior stakeholder expectations.
- Skilled “people person” with the ability and drive to collaborate with many different stakeholders, coordinating and connecting people.
- Experience in setting strategy, roadmap and following up the execution.
- Experience in preparing material and reports for executives and senior stakeholders.
- Good level of understanding of the related business challenges.
- Academic background and excellent skills in Microsoft Office (Excel, Power Point, Word, etc.). The position will also require strong oral and written communication and presentation skills in English.


At Swedbank we believe that people are our core strength. Our culture is built on respect, inclusion and openness. We support continuous development and enable you to take the lead in your career and find inspiring challenges. We take care of your wellbeing by providing a sustainable and flexible working environment. As an employee you will be part of the Group performance program, offered a company pension plan, optional health insurance, as well as other benefits. We are guided by our values: Open, Simple and Caring. It’s all about delivering a positive and unique experience for our customers through collaboration and team-work - together we make a difference.

Join our team and...
Be part of the Omni-Channel Experience & Governance unit within newly established Channels organization. You will work closely with the whole Channels Management Team and key stakeholders to define the future of Swedbank’s Group-wide channel development.

Here you will have the opportunity to build a network of professional contacts throughout the Bank and across four markets. You will have frequent interactions with business analysts, technologists, agile process managers, designers, researchers and developers in a diverse and inclusive environment.

The Channels Portfolio & Transformation unit is responsible for setting and managing the Channels Center of Excellence Portfolio, related strategies, and target states to ensure we prioritize doing the right things, at the right time and in the right way to continuously modernize the bank and make our customer’s lives easier." Jennie Andrén, your future manager

We look forward to receiving your application by 01.09.2022.
Location: Sundbyberg

Contacts

Recruiting manager: Jennie Andrén +46 76 141 18 47

SACO: Camilla Ivarsson +46 8 58 59 44 37

Finansförbundet: Åke Skoglund +46 8 58 59 02 88

We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays.

We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.

Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome.

LI-Hybrid

Ansök nu

IT Architect and Tech Lead to Swedbank Försäkring

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 3
Are you an IT architect or a senior Software Engineer heading for new challenges? Passionate about java technology and infrastructure? Then you might be the person we are looking for.
In Swedbank you have the opportunity to:
- To be part of driving and developing our future Insurance business

- Contribute to our great transformation journey to a new container-based platform

- Work close to other architects/senior software engineers within and outside our Value Stream

- Support and lead our development teams in technical related issues and decisions

- Specify and analyse business and infrastructure requirements and architecture design

- Take responsibility for creating IT solutions that fulfil business requirements while following architectural guidelines

- Interact closely with business architects as well as our stakeholders from different areas

What is needed in this role:
- A committed technical Architect / Software Engineer with a good grip of IT infrastructure, java technologies and patterns

- Motivation to seek for simple solutions to complex problems and the ability to communicate it in an understandable way

- Experience from working within an Enterprise environment in a large organisation

- Great communication skills and a team player who enjoys sharing knowledge and learning from other colleagues

- A problem solver who gets motivated by new responsibilities and have experience from coordinating IT activities

- Experience from databases, microservices, IT security layers, CI/CD, Linux/Unix, Rest API design, GIT and Spring Boot

- Bachelor’s or Master’s degree or equal in a related field

- Fluent in English, written and spoken (skills in Swedish language is seen as a plus)

- A positive mindset and a can-do-attitude

- A big plus for experience from the pension and insurance field

At Swedbank we believe that people are our core strength. Our culture is built on respect, inclusion and openness. We support the continuous development and enable you to take the lead in your career and find inspiring challenges. We take care of your well-being by providing a sustainable and flexible working environment. As an employee, you will be part of the Group performance program, offered a company pension plan, optional health insurance, as well as other benefits. We are guided by our values: Open, Simple and Caring. It’s all about delivering a positive and unique experience for our customers through collaboration and teamwork - together we make a difference.

Join our team and...


become part of a skilled group of people where we strive to have a good work climate and an inclusive atmosphere. Contribute with your commitment and passion for IT architecture and software development to create value and quality services for our stakeholders and customers. Be part of a growing business and contribute to us getting better and better by constantly improving the way of working in both our teams and together with others. We are strongly contributing to and involved in the execution of the entire bank's Savings Strategy where a lot of activities are happening and will continue to do in the coming years.

Swedbank Försäkring is a fully owned subsidiary of Swedbank and an important part of Swedbank's savings strategy and with assets over 200 billion SEK makes us a major insurance partner in Sweden. Our value stream "Release & Delivery Management" is an important part of the company and by working with us you get the best of being part of both a small company and at the same time a large group. Swedbank Försäkring has approximately 200 employees and Johanna Okasmaa-Nilsson is the CEO ."

Torbjörn Andersson / Camilla Palm, your future leaders





We look forward to receiving your application by 31.08.2022.
Location: Stockholm, Sundbyberg

Contacts

Recruiting managers: Torbjörn Andersson, +46702597359 / Camilla Palm, +46703799275

SACO: Henrik Joelsson

Finansförbundet: Kristine Nordin +46 8 5859 3748

We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays.

We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.

Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability - everybody is welcome.

LI-Hybrid

Ansök nu