Stockholm: Biträdande verksamhetschef sökes till vårdcentral i Stockholm City

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biträdande verksamhetschef sökes till vårdcentral i Stockholm City i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-18 // Varaktighet: Heltid

Krys vårdcentral Gallerian söker en biträdande verksamhetschef. Trivs du i en ledarroll och att arbeta med individ- och verksamhetsutveckling? Sök tjänsten här!

Vi söker dig som är en engagerad och driven ledare och som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av Krys vårdcentral Gallerian. Vårdcentralen har nästan 21 000 listade patienter och ca 60 medarbetare som alla arbetar teambaserat. Med en gemensam vision om patienten i centrum genom hög tillgänglighet och ett gott bemötande vill Kry ge patienterna framtidens digifysiska primärvård.

Arbetsbeskrivning

I rollen som biträdande verksamhetschef kommer du att rapportera till verksamhetschefen och stödja denna med att:

- Tillsammans leda vårdcentralen i enlighet med Krys verksamhetsmodell och säkerställa god medicinsk kvalitet och patientsäkerhet.

- Bidra till fortsatt utveckling av verksamheten genom arbete med gemensamt uppsatta mål och riktlinjer, samt vidareutveckling av processer och rutiner.

- Ansvara för den dagliga samordningen av sjuksköterskor/distriktssköterskor/undersköterskor.

- Agera närmaste chef till underställd personal. Säkerställa rekrytering- och bemanning på kort- och lång sikt där även lönesamtal ingår.

- Utöver dina uppgifter som biträdande verksamhetschef förväntas du arbeta i den kliniska verksamheten, omfattning enligt överenskommelse.

- Delta i ledningsgruppsmöten på vårdcentralen.

- Agera tillförordnad verksamhetschef vid verksamhetschefens frånvaro.



Kvalifikationer & egenskaper

- Du är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska.

- Har tidigare arbetat inom primärvården.

- Har tidigare ledarskapserfarenhet och erfarenhet av personalansvar.

- Har en hög servicekänsla och är professionell i ditt bemötande. Utöver detta har du god samarbetsförmåga och är lyhörd för både kollegor och patienter.

- Vidare är du flexibel och trivs i en roll där du uppmuntras ta initiativ. Det är viktigt att du är lösningsorienterad för att lyckas i tjänsten.

- Slutligen är du strukturerad i ditt arbete. Det krävs en tydlig men positiv kommunikation i ditt ledarskap.



Vi arbetar hårt för att skapa ett bra arbetsklimat på vårdcentralen vilket gör att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi letar efter kollegor som tar ansvar för gruppen och som är intresserade av att vara med och skapa ett gott arbetsklimat.

Vi erbjuder dig

- En vårdcentral med stort fokus på service och som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet.
- En möjlighet att bidra till individ- och verksamhetsutveckling och därmed vara med på resan att förändra primärvården.
- En positiv arbetsplats, kollektivavtal och trevliga förmåner.


Övrig information

Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning.
Arbetstider: Vardagar under dagtid (arbete under kvällstid kan förekomma).
Plats: Hamngatan 37, Stockholm.
Lön: Enligt överenskommelse.

Om Kry

Kry har blivit en av de snabbast växande aktörerna inom primärvård i Sverige. Men vi skiljer oss från mängden på fler sätt än så. Hos oss är innovation ett ledord, och genom att utmana status quo driver vi en utveckling som gör högkvalitativ, modern vård mer tillgänglig för alla. Allt vi gör är utformat efter hur människor faktiskt lever sina liv idag. Genom att bygga vårdmottagningar med fokus på patienternas behov, anställa enastående vårdpersonal och se till att de trivs, samt utveckla teknik som gör det enklare att få - och ge - vård, revolutionerar vi sjukvården och skapar verklig förändring i människors liv.

Kry lyder under Socialstyrelsens föreskrifter samt IVO:s tillsyn och omfattas bl.a. av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen. För mer information om Kry besök gärna vår (https://www.kry.se/om/).

Kontakt

Tror du att den här tjänsten passar dig - tveka då inte att skicka din ansökan med CV, vi rekryterar löpande! Om du har frågor kring tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare tove.prohorenko@kry.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Enhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Enhetschef, hälso- och sjukvård.

Evidia Skärholmen söker en driven Enhetschef

Läs mer Feb 22
Nu söker vi en engagerad och kvalitetsdriven enhetschef till vår
radiologienhet i Skärholmen.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med stora möjligheter att forma
utvecklingen av vår radiologienhet och du är delaktig i samarbetet mellan
enheterna i Stockholm och övriga Sverige. Som enhetschef har du fullt operativt
ansvar för den dagliga verksamheten, vilket inkluderar ekonomiskt, personal-
och produktionsansvar. Du blir närmsta chef för medarbetarna.

I samverkan med verksamhetschef och stödfunktioner kommer ditt uppdrag bestå av
att leda, utveckla och följa upp enheten utifrån Evidias visioner, mål och
kundlöfte.

Uppdraget som ledare på Evidia förutsätter även ett nära samarbete med andra
enhetschefer, ledningsansvariga läkare samt skyddsombud/fackliga parter.

Du kommer rapportera till verksamhetschef Stockholm och ingå i
ledningsgruppen för Stockholm.

Om dig

Vi söker dig som har ett starkt intresse för ledarskap och en vilja att
utveckla och förbättra en verksamhet tillsammans med dina medarbetare och
ledningsgruppen. Du har ett driv och engagemang och ser nya möjligheter. Vi ser
gärna att du har ett stort intresse för kvalitetsutveckling inom vår
radiologiska specialitet. Vidare är du strukturerad och skicklig på att
kommunicera och skapa arbetsglädje i ditt team. Evidia satsar mycket på
kvalitet, i verksamheten, på medarbetarna och vi ser att du är aktiv i detta
arbete för att skapa en arbetsplats där alla trivs.

Kvalifikationer

Du kan vara legitimerad röntgensjuksköterska eller sjuksköterska men detta
är inget krav. Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och styrkor. För
att lyckas i rollen ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap
och/eller förbättringsarbete inom hälso- och sjukvården.

Anställningsform

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid.

Ansökan och kontakt

Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på
att veta mer om oss. Ansöker gör du genom att fylla i formuläret nedan. Sista
ansökningsdag är 24 mars, men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar
vi dig att ansöka redan nu.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Helen Häggström via mail: helen.haggstrom@evidia.se

Hoppas att vi hörs!

---------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och
rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från
rekryterings- eller annonseringsbolag.

Ansök nu

Interimschef inom akutsjukvård Stockholm

Läs mer Apr 8
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Är du en legitimerad sjuksköterska med gedigen erfarenhet som ledare inom vården? Har du erfarenhet från roller som enhetschef, omvårdnadschef eller vårdenhetschef inom akutsjukvård på något sjukhus i Stockholm? Acceptus söker just nu en interimschef som ska arbeta inom akutsjukvård i Region Stockholm. 

Här får du arbeta med likasinnade specialister i ett välkänt företag med gott renommé bland såväl kunder som arbetsgivare – Acceptus har nämligen blivit utsedd till ”Great place to work”. Acceptus är ett framåtlutande företag som vill driva förändring i branschen, tillsammans med alla medarbetare och samarbetspartners.

DIN VARDAG

En vecka kan se väldigt olika ut beroende på vilket uppdrag och kund du hamnar hos - där du i samråd med din närmaste chef kommer att matchas mot ett lämpligt uppdrag sett till din erfarenhet. Vi kan garantera att du i din roll som Interimschef och konsult kommer erbjudas stor variation då uppdragen kan ha fokus på allt från förvaltning till förändring. Uppdragen kan variera på olika chefsnivåer. Som chef kommer du att ansvara för personal, ekonomi och arbetsmiljö.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Kompetensförsörjning

- Organisationsförbättring och/eller förändring, t e x effektivisering av arbetssätt, införande av riktlinjer eller utveckling av personal

- Schemaläggning och planering

- Handledning och coachning gentemot andra chefer

- Rekrytering

VEM ÄR DU?

Du är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet från olika verksamheter inom hälso- och sjukvård. Vidare är du en erfaren chef som exempelvis haft en roll som vårdenhetschef, omvårdnadschef eller verksamhetschef inom akutsjukvård på något sjukhus i Stockholm. Därmed har du ansvarat för arbetsmiljö, ekonomi och personal – du är van att leda en verksamhet i sin helhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap på olika chefsnivåer.

För att lyckas och trivas i rollen som konsult ser vi att du är trygg i din roll som ledare. Du är lyhörd och lösningsorienterad inför kundens behov samtidigt som du kan vara tydlig med god förmåga att delegera och fatta beslut.

MER INFORMATION

Detta är en anställning med en inledande provanställning om 6 månader. Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Hanna Westerlind på 073-358 5616 eller hanna.westerlind@acceptus.se.

OM ACCEPTUS

Acceptus grundades 2001, har huvudkontor i Stockholm och har idag 34 medarbetare utspridda över hela landet. Acceptus erbjuder behovsstyrt ledningsstöd samt digitala vårdtjänster och arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Här får du vara en del av en stabil organisation med ett närvarande ledarskap och hjälpsamma kollegor. Kulturen är familjär med stor grad av transparens. Acceptus månar om sina medarbetare och värdesätter professionell utveckling, exempelvis genom kompetensutvecklingsplaner, interna utbildningar och mentorskap.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimschef inom akutsjukvård Stockholm

Läs mer Apr 2
Är du en legitimerad sjuksköterska med gedigen erfarenhet som ledare inom vården? Har du erfarenhet från roller som enhetschef, omvårdnadschef eller vårdenhetschef inom akutsjukvård på något sjukhus i Stockholm? Acceptus söker just nu en interimschef som ska arbeta inom akutsjukvård iRegion Stockholm.
Här får du arbeta med likasinnade specialister i ett välkänt företag med gott renommé bland såväl kunder som arbetsgivare – Acceptus har nämligen blivit utsedd till ”Great place to work”. Acceptus är ett framåtlutande företag som vill driva förändring i branschen, tillsammans med alla medarbetare och samarbetspartners.
DIN VARDAG
En vecka kan se väldigt olika ut beroende på vilket uppdrag och kund du hamnar hos - där du i samråd med din närmaste chef kommer att matchas mot ett lämpligt uppdrag sett till din erfarenhet. Vi kan garantera att du i din roll som Interimschef och konsult kommer erbjudas stor variation då uppdragen kan ha fokus på allt från förvaltning till förändring. Uppdragen kan variera på olika chefsnivåer. Som chef kommer du att ansvara för personal, ekonomi och arbetsmiljö.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Kompetensförsörjning
- Organisationsförbättring och/eller förändring, t e x effektivisering av arbetssätt, införande av riktlinjer eller utveckling av personal
- Schemaläggning och planering
- Handledning och coachning gentemot andra chefer
- Rekrytering
VEM ÄR DU?
Du är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet från olika verksamheter inom hälso- och sjukvård. Vidare är du en erfaren chef som exempelvis haft en roll som vårdenhetschef, omvårdnadschef eller verksamhetschef inom akutsjukvård på något sjukhus i Stockholm. Därmed har du ansvarat för arbetsmiljö, ekonomi och personal – du är van att leda en verksamhet i sin helhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap på olika chefsnivåer.
För att lyckas och trivas i rollen som konsult ser vi att du är trygg i din roll som ledare. Du är lyhörd och lösningsorienterad inför kundens behov samtidigt som du kan vara tydlig med god förmåga att delegera och fatta beslut.
MER INFORMATION
Detta är en anställning med en inledande provanställning om 6 månader. Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Hanna Westerlind på 073-358 5616 eller hanna.westerlind@acceptus.se.
OM ACCEPTUS
Acceptus grundades 2001, har huvudkontor i Stockholm och har idag 34 medarbetare utspridda över hela landet. Acceptus erbjuder behovsstyrt ledningsstöd samt digitala vårdtjänster och arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Här får du vara en del av en stabil organisation med ett närvarande ledarskap och hjälpsamma kollegor. Kulturen är familjär med stor grad av transparens. Acceptus månar om sina medarbetare och värdesätter professionell utveckling, exempelvis genom kompetensutvecklingsplaner, interna utbildningar och mentorskap.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interimschef inom hälso- och sjukvård Stockholm

Läs mer Mar 28
Är du enerfaren ledare med legitimationinom vården? Hardu lång erfarenhet avatt leda olika verksamheter inom akutsjukvård?Ser du dig som en lyhörd och lösningsorienterad person?Acceptus söker just nu konsulter för tidsbegränsade anställningar inom Stockholmsområdet som vill ingå i vårt nätverk och ta uppdrag som interimschef.
Här får du arbeta med likasinnade specialister i ett välkänt företag med gott renommé bland såväl kunder som arbetsgivare – Acceptus har nämligen blivit utsedd till ”Great place to work”. Acceptus är ett framåtlutande företag som vill driva förändring i branschen, tillsammans med alla medarbetare och samarbetspartners.
OM ROLLEN
Som Interimschef bjuds du på stor variation, alltifrån kunder till innehåll i uppdrag.Vissa uppdrag karaktäriseras av förvaltning medan andra har fokus på förändringsledning och organisationsutveckling. Som chef ansvarar du för personal, ekonomi och arbetsmiljö. Uppdragen kan variera på olika chefsnivåer.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Kompetensförsörjning- Organisationsförbättring och/eller förändring, t e x effektivisering av arbetssätt, införande av riktlinjer eller utveckling av personal- Schemaläggning och planering- Upprätthålla verksamheten, med personal, kvalitet och ekonomi.
Beroende på erfarenhet och i samråd med din närmaste kontakt från oss kommer du att matchas mot ett passande uppdrag.
VEM ÄR DU?
Du är legitimerad sjuksköterska och har en bred erfarenhet från olika verksamheterinom hälso- och sjukvård. Vidare är du en erfaren chef som är van vid att leda verksamheter inom akutsjukvård. Därmed har du ansvarat för arbetsmiljö, ekonomi och personal – du är van att leda en verksamhet i sin helhet.Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap på olika chefsnivåer.
För att lyckas och trivas i rollen som konsult ser vi att du är trygg i din roll som ledare. Du är lyhörd och lösningsorienterad inför kundens behov samtidigt somdu kan vara tydlig med god förmåga att delegera och fatta beslut.
MER INFORMATIONVi söker dig som är intresserad av en tidsbegränsad anställning och vill ingå i vårt nätverk. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Hanna Westerlind på 0733585616 eller hanna.westerlind@acceptus.se
OM ACCEPTUSAcceptus grundades 2001, har huvudkontor i Stockholm och har idag 34 medarbetare utspridda över hela landet. Acceptus erbjuder behovsstyrt ledningsstöd samt digitala vårdtjänster och arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Här får du vara en del av en stabil organisation med ett närvarande ledarskap och hjälpsamma kollegor. Kulturen är familjär med stor grad av transparens.Acceptus månar om sina medarbetare och värdesätter professionell utveckling, exempelvis genom kompetensutvecklingsplaner, interna utbildningar och mentorskap.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef interim till vårdavdelning

Läs mer Apr 15
Vi söker
chefskonsulter för arbete som enhetschefer inom geriatrikverksamhet i Stockholm. Du ska vara erfaren chef inom hälso- sjukvård och arbetat som chef inom just slutenvården. Meriterande om du har en vårdutbildning, men ej ett krav. Uppdraget ska kunna påbörjas omgående och pågår till årsskiftet på heltid.
Du ska vara trygg i din yrkesroll, uttrycker dig väl i tal och skrift, är en van dataanvändare samt gillar att hantera varierande och omväxlande arbetsuppgifter. Arbetet kräver att du pratar och skriver svenska obehindrat.
Arbetsuppgifter
Arbete innebär sedvanliga arbetsuppgifter som enhetschef inom slutenvården. Du kommer arbeta en del med enhetens struktur och rutiner, så att de implementeras på rätt sätt. Du kommer även att arbeta med personalfrågor samt kunna vara med i enhetens utvecklingsarbete till en bättre vård för patienterna.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning och Rekrytering med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult erbjuds du konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag. Vi erbjuder även:
•Introduktion för att du så snabbt som möjligt ska komma in i din roll
•Regelbundna utvecklingssamtal med din närmaste chef
•Kontinuerlig coachning för att följa hur du når dina uppsatta mål
•Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
•Friskvårdsbidrag
Det finns flera fördelar med att välja att arbeta som konsult för Vårdlänken. Som konsult kan du alltid känna dig trygg med att din konsultchef förstår dina och kundens behov, eftersom din konsultchef själv har varit verksam inom samma arbetsområde som du arbetar inom. Det finns stora möjligheter att själv få välja arbetsplats och arbetstider. Behöver du komma i kontakt med Vårdlänken utanför kontorstid, finns alltid en bemannad jourtelefon.

Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag. Det innebär att Vårdlänken varje år genomgår en revision genomförd av Almega. I revisionen kontrolleras bland annat att Vårdlänken betalar de skatter och avgifter som Skatteverket beslutat och i övrigt har sunda finanser. Det ställs också krav på att Vårdlänken har gedigna ansvarsförsäkringar för sina konsulter som är ute på arbetsplatser.

Kollektivavtal är ytterligare ett krav som ställs för att få bli ett auktoriserat bemanningsföretag. Genom Vårdlänkens kollektivavtal kan du känna dig trygg i att Vårdlänken betalar in pengar till din tjänstepension från den allra första kronan som du tjänar in genom dina uppdrag hos Vårdlänken. Skulle du råka ut för en olycka i arbetet, eller till och från arbetet, kan du också känns dig trygg med att Vårdlänken har de olycksfallsförsäkringar som arbetsmarknadens parter har beslutat om.
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida http://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från KRY International AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från KRY International AB .

IT Engineer - Identity and Access Management (IAM)

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Apr 2
Despite healthcare spending at an all-time high, patient waiting time is getting longer, and patients aren’t accessing the quality of care they deserve. At Kry, we believe we can play a fundamental role in changing this. For the past seven years, we’ve been on a journey to deliver and fix healthcare, for less.
As Europe’s leading digital healthcare provider and one of the largest healthcare providers in Sweden, we believe that providing accessible and affordable healthcare has never been more important. Our vision has been consistent and clear: great healthcare for everyone. Do you share our vision and want to be part of shaping the future of healthcare?
We are currently looking for a new IT Engineer - Identity and access management (IAM) colleague to the IT Productivity Applications team. The team's goal is to enable smart ways of working to all our amazing colleagues at Kry using great tools.
About the job:
As an IT Engineer with Azure Active Directory (AD) / Entra expertise you will work with analysing, building and maintaining flows for identity and access management. This includes integrations with the HRIS and other business supporting applications, configurations, automations, documentation and implementation of both backend and end user facing solutions.
You will continuously analyse the current workflows/processes to identify areas of improvement within Azure AD / Entra with the end goal to create a great end user experience from onboarding to offboarding.
You will use PowerShell and MS Graph in order to script and automate IAM processes and also in integrations in downstream systems.
You will participate in projects, stakeholder management, design discussions, and implementations with the objective to apply state of the art solutions.
You will join a team that owns several productivity tools and consists of members with different specialities . Therefore we are looking for you who thrives on learning other tools and contributes to the teams’ tasks developing and maintaining these tools. The team manages tools outside of the Microsoft specialisation scope such as Salesforce, Zendesk, Make, Miro, Slack etc.



Who you are:
You have 4-5 years relevant experience of working with IAM flows implemented in Microsoft Azure AD / Entra and supporting technologies.
You are up to date with state of the art setups in Microsoft solutions.
More specifically, knowledge within Azure AD / Entra and IAM flows is a must, as well as scripting competence in MS PowerShell and MS graph. General knowledge in the rest of the M365 suite is considered a plus.
It’s a plus if you have experience from working in fragmented IT environments and technical setups as a result of company acquisitions.
You are a user-oriented, positive team player and sharing knowledge is something you do and encourage.
You enjoy helping others by interpreting technological needs and transferring them into functional solutions.
You are excited by the prospect of new challenges and continuously improving the experience for our employees.
You are a curious person that feels excited to join a team where we strive to learn from each other and challenge the ideas of one another.



Join us and shape your future as well as ours!
If you think you’re up to the challenge, come and help us to grow, innovate and develop! A diverse workforce is an absolute necessity for anyone with a vision like ours: to provide great healthcare for everyone. Therefore we celebrate differences and are committed to creating an inclusive environment where all employees can truly belong and thrive. We offer a hybrid way of working where we aim to be at our great office at least 3 days a week to cater for a great relationship with our colleagues.
About Kry/Livi
Kry/Livi is the European leader in digital healthcare, allowing patients to see a doctor, nurse, or psychologist online within minutes. We also combine digital with physical care, transforming how millions of patients access healthcare. Headquartered in Stockholm, we are committed to improving the world’s health through innovation, one patient at a time. In Sweden and Norway we are called Kry. In the UK and France, we operate under the name Livi.
Submissions and Questions
Please submit your application by including your CV or LinkedIn. No submission will be accepted via email, nor when the job posting has become inactive. All applications must go via the careers site or an official Kry / Livi job post. If you have any questions regarding jobs or our recruitment process, please read our FAQ.

Ansök nu

IT Security Engineer

Säkerhetsanalytiker, IT
Läs mer Mar 9
Despite healthcare spending at an all-time high, patient waiting time is getting longer, and patients aren’t accessing the quality of care they deserve. At Kry, we believe we can play a fundamental role in changing this. For the past seven years, we’ve been on a journey to deliver and fix healthcare, for less. As Europe’s leading digital healthcare provider and one of the largest healthcare providers in Sweden, we believe that providing accessible and affordable healthcare has never been more important. Our vision has been consistent and clear: great healthcare for everyone. Do you share our vision and want to be part of shaping the future of healthcare?
The role
We are looking for an exceptional Senior Security Engineer to join our IT Infrastructure & Security team and to help us level up the security posture of the entire company. You are able to navigate across different projects and teams in a highly changing environment, enjoying the challenge of providing security solutions for engineering teams and clinicians, across all our markets.


What you will do
Lead and do hands-on technical work in areas of Security Operations and IT Security.
Act as an advisory for security concepts across the organization, in domains such as Application Security, Compliance & Cloud Security
Embed in domain expert teams to facilitate implementations of security features.
Collaborate with IT Managers to understand our risks and help prioritize proactive work, but also to develop a tactical security roadmap.
Participate in our Security operations rotation to monitor and react to real time threats and vulnerabilities.
Share knowledge and spread awareness about good security practices to the wider organisation.
Work on automating and scaling our detection and response capabilities using both open source software and managed services.
Mentor other Security Engineers.

Technologies you’ll come in contact with:
Linux / MacOS / Windows
AWS / Azure / Google Cloud experience
Java / Python / Github experience is desirable but not required
Several industry standard security tools including EDR and SIEM.
Vulnerability Management



Who you are
Relevant hands-on technical experience as a Security Engineer or Software Engineer with security responsibilities.
Experience in Security monitoring and Incident handling using SIEM and endpoint monitoring tools.
Excellent communication skills in English, both verbal and written and you are comfortable with presenting your work. Swedish is a bonus!
You have a generalist problem-solving mindset and love to learn new technologies.
You thrive in a role with a lot of freedom and responsibility.
You are pragmatic and eager to understand how your work relates to business value.
Curiosity to learn, explore and collaborate with those around you.
Ability to work both independently and as part of a team with people from different backgrounds.
You possess a strong “can do” attitude, with a mindset for troubleshooting and a passion for service.



Join us and shape your future as well as ours!
If you think you’re up to the challenge, come and help us to grow, innovate and develop! A diverse workforce is an absolute necessity for anyone with a vision like ours: to provide great healthcare for everyone. Therefore we celebrate differences and are committed to creating an inclusive environment where all employees can truly belong and thrive. We offer a hybrid way of working where we aim to be at our great office at least 3 days a week to cater for a great relationship with our colleagues.
About Kry/Livi
Kry/Livi is the European leader in digital healthcare, allowing patients to see a doctor, nurse, or psychologist online within minutes. We also combine digital with physical care, transforming how millions of patients access healthcare. Headquartered in Stockholm, we are committed to improving the world’s health through innovation, one patient at a time. In Sweden and Norway we are called Kry. In the UK and France, we operate under the name Livi.
Submissions and Questions
Please submit your application by including your CV or LinkedIn. No submission will be accepted via email, nor when the job posting has become inactive. All applications must go via the careers site or an official Kry / Livi job post. If you have any questions regarding jobs or our recruitment process, please read our FAQ.

Ansök nu

Identity and Access Management (IAM) Engineer

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Okt 23
Despite healthcare spending at an all-time high, patient waiting time is getting longer, and patients aren’t accessing the quality of care they deserve. At Kry, we believe we can play a fundamental role in changing this. For the past seven years, we’ve been on a journey to deliver and fix healthcare, for less.
As Europe’s leading digital healthcare provider and one of the largest healthcare providers in Sweden, we believe that providing accessible and affordable healthcare has never been more important. Our vision has been consistent and clear: great healthcare for everyone. Do you share our vision and want to be part of shaping the future of healthcare?
We are currently looking for a new Identity and access management (IAM) Engineer colleague to the IT Productivity Applications team. The team's goal is to enable smart ways of working to all our amazing colleagues at Kry using great tools.
About the job:
As an IT Engineer with Azure Active Directory (AD) / Entra expertise you will work with analysing, building and maintaining flows for identity and access management. This includes integrations with the HRIS and other business supporting applications, configurations, automations, documentation and implementation of both backend and end user facing solutions.
You will continuously analyse the current workflows/processes to identify areas of improvement within Azure AD / Entra with the end goal to create a great end user experience from onboarding to offboarding.
You will use PowerShell and MS Graph in order to script and automate IAM processes and also in integrations in downstream systems.
You will participate in projects, stakeholder management, design discussions, and implementations with the objective to apply state of the art solutions.
You will join a team that owns several productivity tools and consists of members with different specialities . Therefore we are looking for you who thrives on learning other tools and contributes to the teams’ tasks developing and maintaining these tools. The team manages tools outside of the Microsoft specialisation scope such as Salesforce, Zendesk, Make, Miro, Slack etc.



Who you are:
You have 4-5 years relevant experience of working with IAM flows implemented in Microsoft Azure AD / Entra and supporting technologies.
You are up to date with state of the art setups in Microsoft solutions.
More specifically, knowledge within Azure AD / Entra and IAM flows is a must, as well as scripting competence in MS PowerShell and MS graph. General knowledge in the rest of the M365 suite is considered a plus.
It’s a plus if you have experience from working in fragmented IT environments and technical setups as a result of company acquisitions.
You are a user-oriented, positive team player and sharing knowledge is something you do and encourage.
You enjoy helping others by interpreting technological needs and transferring them into functional solutions.
You are excited by the prospect of new challenges and continuously improving the experience for our employees.
You are a curious person that feels excited to join a team where we strive to learn from each other and challenge the ideas of one another.



Join us and shape your future as well as ours!
If you think you’re up to the challenge, come and help us to grow, innovate and develop! A diverse workforce is an absolute necessity for anyone with a vision like ours: to provide great healthcare for everyone. Therefore we celebrate differences and are committed to creating an inclusive environment where all employees can truly belong and thrive. We offer a hybrid way of working where we aim to be at our great office at least 3 days a week to cater for a great relationship with our colleagues.
About Kry/Livi
Kry/Livi is the European leader in digital healthcare, allowing patients to see a doctor, nurse, or psychologist online within minutes. We also combine digital with physical care, transforming how millions of patients access healthcare. Headquartered in Stockholm, we are committed to improving the world’s health through innovation, one patient at a time. In Sweden and Norway we are called Kry. In the UK and France, we operate under the name Livi.
Submissions and Questions
Please submit your application by including your CV or LinkedIn. No submission will be accepted via email, nor when the job posting has become inactive. All applications must go via the careers site or an official Kry / Livi job post. If you have any questions regarding jobs or our recruitment process, please read our FAQ.

Ansök nu

Analyst Intern

Backofficepersonal
Läs mer Okt 11
Despite healthcare spending at an all-time high, patient waiting time is getting longer, and patients aren’t accessing the quality of care they deserve. At Kry, we believe we can play a unique role in changing this. For the past seven years, we’ve been on a journey to deliver and fix healthcare, for less.
As Europe’s leading digital healthcare provider and one of the largest healthcare providers in Sweden, we believe that providing accessible and affordable healthcare has never been more important. Our vision has been consistent and clear: great healthcare for everyone. Do you share our vision and want to be part of shaping the future of healthcare?
About the job
We are now looking for a Junior Analyst that is highly motivated, has a administrative capability and a good sense of quality. In this role you will have a wide range of tasks and get to develop your skills.
Healthcare needs data. If you are passionate about turning data into insights, this is the role for you! As a member of our friendly and knowledgeable Analytics team, with members based in Sweden, France and UK, you will be part of gaining a deep understanding of our tech products and healthcare operations around Europe to impact the strategy and direction of Kry/LIVI.
What you will do
Initial work (approx 6-12 months) will focus much on learning our ways of working, toolset and data sets. You will be collaborating closely with the entire Analytics team and learning by doing while working hands-on with:
Data pipelining and exploration work
Administer analytical cases, from simple to more advanced (learning our data sets and working with stakeholders, applying and developing your analytical skills)



You will have the opportunity to grow in a multitude of administrative and analytical areas.
Your work will include
Working with the Head of Business Operations to administer the business intelligence capability within the Business Operations team
Day-to-day monitoring of business performance and effective, quick communication to begin the solving of any problems
Support analysis of project performance and creating clear initiatives to drive future success



Who you are
Newly graduated from school or a few years of experience in hands-on data analysis from a role as Analyst, Data Scientist, Management Consultant or similar.
You are an analytical person who can draw conclusions based on data
You are a great teammate with good communication and presentation skills
Proficient in english (business language)
You have an interest in business and tech
You are structured and curious



Our offer to you includes
Permanent employment in a fun, impactful team
A strong emphasis on your development through hands-on training
Chance to be part of an innovative, fast growing company
Annual Wellness Benefit (money to spend on massages, yoga or gym membership!)
Pension Contribution and parental leave top up
The opportunity to have a distinct, positive impact on the future of healthcare for millions of patients



Join us and shape your future as well as ours!
If you think you’re up to the challenge, come and help us to grow, innovate and develop!
A diverse workforce is an absolute necessity for anyone with a vision like ours: to provide great healthcare for everyone. Therefore we celebrate differences and are committed to creating an inclusive environment where all employees can truly belong and thrive. We offer a hybrid way of working where we aim to be at our great office at least 3 days a week to cater for a great relationship with our colleagues.
About Kry/Livi
Kry/Livi is the European leader in digital healthcare, allowing patients to see a doctor, nurse, or psychologist online within minutes. We also combine digital with physical care, transforming how millions of patients access healthcare. Headquartered in Stockholm, we are committed to improving the world’s health through innovation, one patient at a time. In Sweden and Norway we are called Kry. In the UK and France, we operate under the name Livi.
Submissions and Questions
Please submit your application by including your CV, LinkedIn, GitHub, or Portfolio (where applicable). No submission will be accepted via email, nor when the job posting has become inactive. All applications must go via the careers site or an official Kry / Livi job post. Due to the summer vacation period, interview process will begin in the middle of August. If you have any questions regarding jobs or our recruitment process, please read our FAQ.

Ansök nu

IT Engineer - M365/Azure AD

Processansvarig, ITIL
Läs mer Sep 15
Despite healthcare spending at an all-time high, patient waiting time is getting longer, and patients aren’t accessing the quality of care they deserve. At Kry, we believe we can play a unique role in changing this. For the past seven years, we’ve been on a journey to deliver and fix healthcare, for less.
As Europe’s leading digital healthcare provider and one of the largest healthcare providers in Sweden, we believe that providing accessible and affordable healthcare has never been more important. Our vision has been consistent and clear: great healthcare for everyone. Do you share our vision and want to be part of shaping the future of healthcare?


We are currently looking for a new IT Engineer colleague to the IT Productivity Application team. The team's goal is to enable smart ways of working to all our amazing colleagues at Kry using great tools.
About the job
As an IT Engineer with Microsoft expertise you will work with configurations, automations, documentation and implementation of both backend and user facing solutions in the Microsoft environment.
You will continuously analyse the current workflows/processes to identify areas of improvement in the productivity applications of Microsoft 365.
You will participate in projects, stakeholder management, design discussions, and implementations with the objective to apply state of the art solutions.
You will join an IT team that owns several productivity tools and consists of several members with different tool areas meaning the person we are looking for will have the possibility to learn about other tools and is expected to learn and perform basic tasks in other tools. The team manages tools outside of the Microsoft specialisation scope such as Salesforce, Zendesk, Make, Miro, Slack etc.

Who you are
You have 4-5 years experience of working in the Microsoft productivity, collaboration and management suites.
You are up to date with state of the art setups in Microsoft solutions.
You are a IT engineer, more specifically within the M365 suite and Azure AD (Azure AD, M365 is a must - MS Windows, MS Intune, ATP, Defender etc. is a plus).
It’s a plus if you have experience from working in fragmented IT environments and technical setups as a result of company acquisitions.
You are a user-oriented and positive team player
You enjoy helping others by interpreting technological needs and transferring them into functional solutions.
You are excited by the prospect of new challenges and continuously improving the experience for our employees.
Sharing knowledge is something you do and encourage.
You are a curious person that feels excited to join a team where we strive to learn from each other and challenge the ideas of one another.

Join us and shape your future as well as ours!
If you think you’re up to the challenge, come and help us to grow, innovate and develop! A diverse workforce is an absolute necessity for anyone with a vision like ours: to provide great healthcare for everyone. Therefore we celebrate differences and are committed to creating an inclusive environment where all employees can truly belong and thrive. We offer a hybrid way of working where we aim to be at our great office at least 3 days a week to cater for a great relationship with our colleagues.
About Kry/Livi
Kry/Livi is the European leader in digital healthcare, allowing patients to see a doctor, nurse, or psychologist online within minutes. We also combine digital with physical care, transforming how millions of patients access healthcare. Headquartered in Stockholm, we are committed to improving the world’s health through innovation, one patient at a time. In Sweden and Norway we are called Kry. In the UK and France, we operate under the name Livi.
Submissions and Questions
Please submit your application by including your CV, LinkedIn, GitHub, or Portfolio (where applicable). No submission will be accepted via email, nor when the job posting has become inactive. All applications must go via the careers site or an official Kry / Livi job post. Due to the summer vacation period, interview process will begin in the middle of August. If you have any questions regarding jobs or our recruitment process, please read our FAQ.

Ansök nu

IT Engineer

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 18
Our vision is to provide great healthcare for everyone. That’s why we’re on a mission to make healthcare more accessible. We’ve already come a long way by creating Europe’s leading healthcare platform, that made seamless health journeys between digital and physical appointments a reality. By creating an ecosystem of tools and providers, our platform will be the go-to place for health-related issues.
We are now looking for a IT Engineer that will join us to build an even better and more complete healthcare experience. This is a full-time position where you will get the opportunity to learn a lot about new and on-topic technologies and work closely with IT, Security, and many other parts of the company. We think that you are in the mid-level stage of your career and want to grow with Kry/Livi. Furthermore, we think you are a service-minded person who believes in giving exceptional employee service and likes to share your knowledge with others.
About the job:
As a IT Engineer at Kry/Livi, you will build, develop, and support Kry/Livi tools, such as Salesforce, Zendesk, Quinyx, and Slack
You will work with Automation, configuration, documentation and implementation of changes required for fulfilling the needs of different teams
Continuously analyze the current workflows/processes to identify areas of improvement in these tools
Assist in project discussions, designs, and implementations
Identify tooling deficiencies across the organization and work on implementing global solutions where possible
Assist with user training sessions

Who you are:
Experience in working with Advanced Salesforce Administration and Zendesk Administration
Extra points for other additional valid Salesforce certification or Quinyx/Slack Administration experience
You are user-oriented, enthusiastic and a positive team player
You are excited by the prospect of new challenges and continually improving the experience for our employees and patients
We are a fast-growing organization and therefore value versatility and the ability to shift focus to the company needs
You enjoy helping others by interpreting technological needs and transferring them into functional solutions.
Sharing knowledge is something that you do and encourage

Ansök nu