Stockholm: Serviceinriktad deltidstjänst inom kultur och litteratur sektorn

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serviceinriktad deltidstjänst inom kultur och litteratur sektorn i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-18 // Varaktighet: Deltid

Vi söker nu medarbetare som vill ha ett flexibelt arbete runt om i Stockholm och som vill bidra till ett gott bemötande och god servicekänsla. Meriterande är om du har intresse av alternativt studerar med inriktning kultur eller litteratur.

Om uppdraget
Som servicemedarbetare arbetar du i ett direkt kundbemötande som att svara på diverse frågor. I arbetet ingår även praktiska arbetsuppgifter som kräver noggrannhet och att man är självgående.

Arbetspassen kan vara förlagda vardagar, kvällar eller helger hos kund runt om i Stockholms Stads kommun. Tjänsten är en behovsanställning och du kommer bokas på arbetspass vid behov.

För tjänsten är det krav att man kan medverka på en två dagars utbildning som kommer att ske i slutet av mars månad.

Dina kvalifikationer
Du har intresse för litteratur och kultur och kan arbeta självständigt samt van att ta ansvar. Du har god servicekänsla och tidigare erfarenhet av att ta emot och bemöta kunder. Du är kommunikativ och talar både svenska och engelska flytande. Du finns tillgänglig för arbete minst 2 vardagar i veckan och är flexibel i resväg samt med att bli bokad på arbetspass med kort varsel.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på (mailto:jobb@bemannia.se) alternativt 08-122 00 450.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Bibliotekarie

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Bibliotekarie.

Arkivarie eller bibliotekarie till Kungliga biblioteket

Läs mer Apr 5
Vill du vara med och bidra till att KB:s samlingar bevaras för framtiden? Enheten för uppordning av samlingar söker nu en strukturerad och flexibel medarbetare med fokus på bildsamlingar.

Arbetsuppgifter
På enheten för uppordning av samlingar arbetar vi med pliktmaterial såsom vardagstryck och periodika till kompletterande samlingar såsom handskrifter och personarkiv, kartor och bilder, äldre tryck, audiovisuellt material och film på filmbas.

I denna tjänst kommer fokus att ligga på uppordning och beskrivning av samlingar med fokus på bildsamlingarna. Exakt innehåll kan i viss mån anpassas efter den sökandes kompetensprofil och över tid utifrån verksamhetens aktuella behov. Beroende på den sökandes erfarenheter med olika samlingar kan arbete i kartsamlingen, affischsamlingen eller annan samling blir aktuell.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:


• arbeta med uppordning och katalogisering av bildsamlingarna


• utveckla, förvalta och kvalitetssäkra informationen i KB:s kataloger
• medverka i enhetens och avdelningens utvecklingsarbete

Fysiskt krävande arbetsuppgifter förekommer.

Som medarbetare på KB  bidrar du med din erfarenhet och kompetens till den ständiga utvecklingen av KB:s verksamhet och medverkar till ett bra och respektfullt arbetsklimat.



Kvalifikationer och personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du:


• utbildning i biblioteks- och informationsvetenskap eller arkivvetenskap alt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• erfarenhet av arbete på bibliotek, museum eller arkivinstitution
• erfarenhet av uppordning av samlingar/arkiv
• god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska

Meriterande är


• erfarenhet av att arbeta med bilder men även andra typer av kulturarvssamlingar som enheten hanterar
• kunskaper och/eller erfarenheter inom svensk kulturhistoria och svenskt kulturliv
• erfarenhet av katalogisering

Som person är du strukturerad och samtidigt flexibel på så sätt att du har lätt för att anpassa ditt arbetssätt efter nya förutsättningar och ser förändringar som en möjlighet att hitta nya lösningar och arbetssätt.

Du uppskattar även variationen med att ha flera arbetsuppgifter parallellt och kan prioritera mellan dessa. Vidare är du lyhörd för betydelsen av kontinuitet och sammanhang i arbetet med samlingarna och har gott omdöme i hur samlingarna hanteras.

Som person är du bra på att bygga relationer och har ett inkluderande arbetssätt där du medverkar till ett öppet och generöst arbetsklimat där kunskaper och erfarenheter delas med kollegor. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna.

Anställning och tillträde
Det här är en tidsbegränsad anställning på 100 % tjänstgöringsgrad med start så snart som möjligt, men som längst till och med 31 december 2024. Placering är i Stockholm.

KB har verksamhet på olika orter, Stockholm, Strängnäs, Grängesberg och Bålsta, och tjänstresor kan förekomma.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 15 april 2024. Bifoga CV och beskriv varför du är intresserad av jobbet och vad du kan bidra med, du behöver inte bifoga personligt brev.

I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor istället för personligt brev där du beskriv kort varför du är intresserad av denna tjänst och vad du kan bidra med. Var därför noga med dina svar så att de speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt.

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Eva Häusner, chef för enheten för uppordning av samlingar, 010-709 32 37.

Fackliga kontaktpersoner är May Nilsson, ST-KB, och Amit Rathod, SACO-KB, båda nås via växeln 010-709 30 00. 

Enheten för uppordning av samlingar
Enheten ansvarar för uppordning och beskrivning av berörda samlingar, både retroaktivt och som en del av insamlingsprocessen. Därutöver bidrar enheten till kvalitetssäkring och berikning av metadata vid digitisering. Enheten ansvarar för samordning och utveckling av donationsprocessen samt beredning av donationsärenden.

Enheten bidrar till att säkra kunskap och kompetens avseende samlingars innehåll, placering, uppbyggnad, struktur, kataloger och referenser. Vidare bidrar enheten till arbetet med förebyggande bevarandeåtgärder. Enheten ansvarar också för framtagning och återplacering i berörda samlingar.

Om Kungliga biblioteket
Kungliga biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek. Våra samlingar sträcker sig mer än tusen år bakåt i tiden och växer varje dag. Vi har allt från handskrifter, böcker och tidningar till musik, film och datorspel. KB bevarar och tillgängliggör vårt kulturarv och främjar samverkan mellan Sveriges bibliotek. Ytterst handlar uppdraget om demokrati, jämlikhet och fri åsiktsbildning. Dessutom är KB en arbetsplats för forskare, studenter och ca 350 medarbetare.

Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av ansvar, öppenhet, tillit och lärande. Vi vill ge lika möjligheter för alla och värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.

Ansök nu

Bibliotekarie till Campus Vasastan

Läs mer Apr 9
Campus Vasastan har 1800 elever från gymnasieskolorna Klara Norra, Drottning Blanka Vasastan och Sjölins Vasastan. Campus Vasastan ligger i en nyrenoverad skolfastighet på Karlbergsvägen 77 i centrala Stockholm. Bibliotek tillhör staben, dit hör även köket, cafét, städ, receptionen och vaktmästeri.

Bibliotekarie till Campus Vasastan

Vi söker nu en initiativtagande bibliotekarie som vill fortsätta arbetet i vårt nybyggda skolbibliotek på Campus Vasastan!

Vi söker dig som är trygg, nyfiken och har ett pedagogiskt förhållningssätt och har en kandidatexamen i Bibliotek och informationsvetenskap.

Viktigt är att du har ett eget driv, är initiativtagande och påhittig. Du måste kunna starta upp och fullfölja projekt, till din hjälp har du andra kollegor inom AcadeMedia och speciellt bibliotekarien på vårt andra gymnasiecampus “Campus Vasastan”. Vi förutser att du har kunskaper inom läsning, språkutveckling, informationssökning och källkritik. Du vill arbeta med gymnasieelever och gillar att samarbeta med lärare. Att kommunicera, samarbeta och bygga relationer är några av dina starka sidor. Vi tror också att du är kreativ och omvärldsorienterad. Du är bekväm med att ibland tala inför grupp, är flexibel och kommer med nya idéer. Arbete innefattar totalansvar över biblioteket samt nära samarbete inom den resterande staben.

Arbetsuppgifterna varierar och innefattar allt ifrån att

• Ge litteraturtips
• Samarbeta med lärarna på skolorna
• Handleda i informationssökning
• Utlåning och återlämning
• Gallring och registrering av nya medier
• Vi ser gärna att du tar initiativ till en skoltidning och/eller bokblogg

Du kommer att ha stora möjligheter att utforma och utveckla ditt eget arbete med syftet att göra biblioteksverksamheten till en integrerad del av skolans undervisning och social sammanhållning skolorna sinsemellan.

Kvalifikationer

Du har goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av läsfrämjande arbete bland ungdomar samt erfarenhet av undervisning i informationskompetens med fokus på källkritik.

Vi ser till fördel att du har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller en utbildning som anses likvärdig för uppdraget, däremot läggs större vikt vid personliga egenskaper och erfarenheter.

Har du erfarenhet av att arbeta som bibliotekarie i skolbibliotek eller i pedagogisk verksamhet är det meriterande.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning och en så kallad uppehållstjänst på 85%. Ledighet förläggs på loven då vi inte har någon verksamhet. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Du rapporterar till Campuschef.

Om du erbjuds anställning hos oss kommer du att få visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Beställ utdrag i god tid då det tar upp till två veckor att få hem dokumentet.

Ansök

Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2024-05-10.

Läs mer om Campus Vasastan här!

Ansök nu

Bibliotekspedagog till Farsta Skarpnäck enheten, Stockholms stadsbibliotek

Läs mer Apr 18
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur!



Välkommen till oss

Stockholms stadsbibliotek består av ett 40-tal folkbibliotek.

Därtill bedrivs biblioteksverksamhet på sjukhus, häkten, äldreboenden samt uppsökande biblioteksverksamhet i form av bokbuss, pop up-bibliotek och annan mobil biblioteksverksamhet. Stockholms stadsbibliotek har ca 350 anställda. Vi förutsätter att du, precis som vi, sätter besökaren i centrum. Ditt uppdrag är att med fantasi och kunskap medverka till att forma ett bibliotek som är tillgängligt och angeläget för alla. Du kommer till ett stadsbibliotek i stark utveckling och med goda utvecklingsmöjligheter för den enskilde medarbetaren.

Din arbetsplats

Enheten Farsta-Skarpnäck är en del av Stockholms stadsbibliotek och består av biblioteken, Farsta, Skarpnäck, Bagarmossen, Gubbängen, Björkhagen och Sköndal. Två av enhetens bibliotek, Sköndal och Gubbängen, är också meröppna. Biblioteken verkar för, av och tillsammans med lokalsamhället. Den bibliotekspedagog som vi nu söker kommer att arbeta på minst två av enhetens bibliotek. I våra verksamheter är barn och unga en prioriterad målgrupp vilket innebär att de är i fokus hos alla medarbetare.

Din roll

Som bibliotekspedagog arbetar du med att utveckla bibliotekets uppsökande och pedagogiska verksamhet utifrån våra prioriterade gruppers behov. Med lyhördhet för dessa utvecklar, anpassar och genomför du verksamhet, främst för barn och unga.

Din uppgift är att tillsammans med kollegorna i arbetslagen bygga verksamhet och utveckla bibliotekens erbjudande och arbetssätt främst gentemot barn och unga. Du kan koppla samman berättelser av olika slag med skapande uttryck i olika former, både analogt och digitalt.

Du bidrar till biblioteket som mötesplats och som en arena för berättelser och det demokratiska samtalet. Tillsammans med kollegor kommer du dagligen möta, vägleda och hjälpa Stockholms stadsbiblioteks användare.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

Examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig som till exempel examen från förskollärare – eller grundlärarprogrammet.
Erfarenhet av pedagogiskt arbete inom något för befattningen relevant område.
Kunskap om metoder inom pedagogik och informations- och litteraturförmedling.
God digital kompetens.

Du är påhittig och kreativ och har en utpräglad förmåga och vilja att samarbeta. Du är nyfiken och omvärldsorienterad och vill utveckla verksamhet och lära nytt. Du har en god pedagogisk förmåga och trivs med att möta människor i olika åldrar. Vidare söker vi dig som har god initiativförmåga. Du vill arbeta utåtriktat i dialog med förskolor och skolor, utbildningssamordnare och andra samarbetspartners både internt och externt. 

I ditt personliga brev vill vi att du ger en kort motivering om varför just du skulle passa för tjänsten och vad du kan bidra med.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Schemalagd arbetstid inklusive kvälls- och helgtjänstgöring.

Inom Stockholms stadsbibliotek använder vi profilkläder i verksamheten med våra besökare.

Vi erbjuder

Som anställd inom Stockholm stad har du möjlighet att växla semesterdagstillägget mot fler semesterdagar. Vi erbjuder alla anställda ett friskvårdsbidrag och ger rabatt på egna anläggningar samt har avtal med flera gym som ger dig förmånlig rabatt på medlemskap och årskort. Kulturförvaltningens tillsvidareanställda och tidsbegränsat anställda på minst tre månader får, mot uppvisande av lönebesked, fri entré på förvaltningens egna kulturinstitutioner. Det gäller inte avgiftsbelagda föreställningar, konserter och liknande. Du får även personalrabatt på Stadsmuseets, Medeltidsmuseets och Liljevalchs butiker samt på Stockholmia förlag.

Här kan du läsa mer om Stockholms stads förmåner för anställda.

Inom staden finns också stora möjligheter till fortbildning och Stockholms stadsbibliotek har utvecklat en egen lärportal med intressanta och aktuella ämnen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Skolbibliotekarie, vikariat

Läs mer Mar 28
Vill du jobba på en fristående F-9-skola som har:
god stämning med ett öppet och välkomnande klimat
ett fint skolbibliotek med många fack- och skönlitterära titlar
goda elevresultat
ca 25 elever i klasserna
engagerad och duktig personal
välfungerande elevhälsoarbete med tydliga rutiner
gemensamma regler som skapar trygghet och ett gott studieklimat
god ekonomi där vi prioriterar verksamheten
friskvårdsbidrag på 3000 kr per år
trevlig matsal med fantastisk mat lagad från grunden

Då ska du söka dig till oss på Västbergaskolan!
Västbergaskolans skolbibliotek är en viktig del av skolan. Där välkomnas vi av en stor mängd fack- och skönlitteratur i en trivsam miljö. ?Biblioteket ligger centralt placerat i vår fina ljushall. Forskning visar att välfungerande skolbibliotek med kvalificerad och motiverad personal kan skapa kapabla och entusiastiska läsare och informationskompetenta elever.
Som bibliotekarie på Västbergaskolan är du en viktig person för eleverna. Det är ett kreativt arbete med målet att skapa nyfikenhet runt böcker och läsning, att genom litteraturen vidga elevernas världar och tro på sig själva, att upptäcka att litteratur är en källa till glädje, samtal och reflektion. I rollen som bibliotekarie samarbetar du med skolans pedagoger för att befrämja elevens förmåga att läsa, skriva och göra sin röst hörd.
Vi söker dig som är utbildad och gärna erfaren bibliotekarie som brinner för att arbeta med barns och ungas läsning.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att verka för ökad likvärdighet och höjd måluppfyllelse genom att stärka skolans läskultur, stötta elevernas läsutveckling och språkliga förmåga samt digitala kompetens.
Du kommer bedriva bibliotekslektioner och genomföra läsfrämjande aktiviteter såsom att hålla bokprat för att väcka elevernas läsglädje, samt delta i olika projekt och teman. Du kommer även att samverka med elevhälsan och fritidshemmet samt ansvara för administration av Inläsningstjänst och Legimus.
Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom biblioteks- och informationsvetenskap.
Du har gärna några års erfarenhet av arbete med barn och unga i skolbibliotek och/eller folkbibliotek. Som person är du flexibel, lösningsinriktad och har kreativa idéer. Du gillar att samarbeta med andra men har även förmåga att arbeta självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi har höga förväntningar på dig och ditt engagemang och kan i gengäld lova dig ett spännande uppdrag i en mycket välfungerande skola med positiv, engagerad och skicklig personal.
Varaktighet: 12/8 2024 -- 15/4 2025.
Välkommen med din ansökan som innehåller ett CV och personligt brev och skickas till oss via e-post senast 26/4 2024.
Övrigt
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat, 80%.
Lön enligt ök.
Om intresse att arbeta heltid finns, kan det eventuellt finnas möjlighet att kombinera med ytterligare uppdrag på skolan, såsom undervisning i något ämne eller som pedagog på fritids.
Vi undanber oss extern rekryteringshjälp.

Ansök nu

Disputerad handläggare till Kungliga biblioteket

Läs mer Mar 22
Nu söker vi en erfaren och driven handläggare till enheten för samlingsförmedling 

Vill du ha ett ansvarsfullt uppdrag där du arbetar nära Kungliga bibliotekets fantastiska samlingar? Här har du en unik möjlighet till att bidra till Kungliga bibliotekets utveckling genom att stimulera användandet av KB:s samlingar. 

Arbetsuppgifter

Arbetet är samlingsnära och ditt primära uppdrag blir att sprida kännedom om och förmedla KB:s samlingar till forskare och allmänhet. Du ska i mötet med våra användare besvara och handlägga enskilda ärenden och därmed hantera villkor som berör upphovsrätt och integritet. Du förväntas också kunna bidra med sakkunskap i donationsärenden och förvärv. 
I arbetsuppgifterna ingår även att hålla presentationer, genomföra visningar och seminarier i både populära och vetenskapliga sammanhang. Vi lägger därför stor vikt vid din pedagogiska och kommunikativa förmåga. 

Behoven är föränderliga och nya forskningsmetoder ställer andra krav på bl.a. format och urval. Digital tillgänglighet är väsentlig för att biblioteket ska behålla sin relevans och centralt för att frigöra samlingarnas forskningspotential. Det här är utgångspunkten för avdelningens verksamhet. Dina sakkunskaper och erfarenheter kommer alltså att användas både i digitaliseringsprocesser och i läsesalar. Därför ser vi gärna att du har erfarenhet av såväl förmedling av specialsamlingar som att du har tillräcklig förståelse för IT-frågor för att kunna använda digitala lösningar.

Som disputerad ingår du i den interna beredningsgruppen för forskningsrelaterade frågor där du kommer att medverka i beredningen av projektansökningar och projektförfrågningar. Egen forskningstid ingår inte i tjänsten, utom vid engagemang i forskningsprojekt i vilket KB är part.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Kvalifikationskrav: 


• Disputerad i ett humanistiskt ämne
• Kunskap och erfarenhet av att kontextualisera samlingar så att kulturarvet blir angeläget för våra användare
• Kunskap och erfarenhet av att producera och förmedla vetenskapligt och populärt innehåll
• Erfarenhet av redaktionellt arbete och vetenskaplig publicering
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

 Meriterande: 


• Kunskaper i bok- och litteraturhistoria och/eller idéhistoria
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Erfarenhet av lösningar för digitalt tillhandahållande
• Erfarenhet av arbete på bibliotek/arkiv
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av datadrivna forskningsmetoder

Som person trivs du i en utåtriktad roll och har lätt för att kommunicera med olika målgrupper, där din pedagogiska förmåga kommer till sin rätt. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och slutför dina uppgifter inom givna tidsramar. Du är självgående men trivs lika bra i samarbeten där du medverkar till ett arbetsklimat där kunskaper och erfarenheter delas med kollegor. I rollen ingår det att dokumentera arbetet på ett sätt som gör det lätt för andra att ta del av dina erfarenheter och resultat. Eftersom rollen innebär att hantera material ur våra specialsamlingar är det viktigt att du har gott omdöme i hur samlingarna hanteras.

Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna.

Anställning och tillträde

Det är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månader provanställning. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse.

Du har din arbetsplatsförlagda tid i Humlegården, Stockholm, enstaka resor till Strängnäs kan förekomma då enheten även har verksamhet där.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2024-04-08. Bifoga CV och beskriv varför du är intresserad av jobbet och vad du kan bidra med.

I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor istället för personligt brev. Var därför noga med dina svar så att de speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Märta Forsberg, 010-709 33 28

För anställningsvillkor och process kontakta HR-partner Malin Bolin, 010-709 32 84 

Fackliga kontaktpersoner är May Nilsson, ST-KB, och Amit Rathod, SACO-KB, nås via växeln 010-709 30 00

Enheten för Samlingsförmedling

Enheten ingår i Avdelningen forskarstöd och användartjänster och består av ca 15 medarbetare. Enheten ansvarar för att stödja och stimulera till användning av KB:s samlingar genom visningar, studiebesök, pedagogisk verksamhet, utställningar och programverksamhet. Enheten har expertansvar inom en rad verksamhetsområden, t.ex. användarmötet, antikvariska förvärv, donationer, avtalslicenser och egen publiceringsverksamhet (Acta).

 Övrigt

Som KB-anställd arbetar du i historiska lokaler i vacker omgivning. Vi erbjuder flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och generösa semestervillkor.


Kungliga biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek. Våra samlingar sträcker sig mer än tusen år bakåt i tiden och växer varje dag. Vi har allt från handskrifter, böcker och tidningar till musik, film och datorspel. KB bevarar och tillgängliggör vårt kulturarv och främjar samverkan mellan Sveriges bibliotek. Ytterst handlar uppdraget om demokrati, jämlikhet och fri åsiktsbildning. Dessutom är KB en arbetsplats för forskare, studenter och ca 360 medarbetare.

Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av ansvar, öppenhet, tillit och lärande. Vi vill ge lika möjligheter för alla och värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bemannia Kontor AB .

Projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 5
Nu söker vi en interim projektledare till SRV Återvinning.
Om uppdragetNu söker vi en interim projektledare till SRV Återvinning. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start omgående. Möjlighet till förlängning finns.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara delaktig i ett SRVs förändringsarbete i rollen som projektledare.I rollen som projektledare ingår att planera, leda och genomföra samt följa upp projekt utifrån beslutade strategier och verksamhetens behov. I din roll samarbetar du nära kollegor och medarbetare på SRV, men också med tjänstemän från fem ägarkommuner. Du kan också komma att stötta ledningsgrupp och styrelse samt tjänstemän och politiker med information och kompetens.


Dina kvalifikationer
Minst 3 års erfarenhet av att genomföra projekt med budgetansvar inom miljö- och/eller samhällsbyggnadsområdet.
Du har dokumenterad erfarenhet av genomförda utvecklings- eller förändringsprojekt.
Examen från högskola/universitet, inriktning civilingenjör med inriktning mot samhälls- och/eller miljövetenskap.


Meriterande

Erfarenhet av att haarbetat i projekt med ett flertal samarbetsaktörer är meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240412
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Bli bemanningskoordinator hos oss på Bemannia

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 12
Söker du en rolig och kreativ roll i ett slipat team där du arbetar nära dina kollegor? Har du erfarenhet av administrativt arbete och trivs i kontakt med andra människor? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som bemanningskoordinator!

Om uppdraget

Bemannia är en expansiv organisation som genomsyras av nytänkande och entreprenörskap. För att trivas hos oss delar du vårt serviceengagemang och motiveras av ett varierat arbete i högt tempo med många kontaktytor. I arbetet tillhör man ett team som arbetar mot samma mål. Vi finns placerade på Bemannias huvudkontor beläget i Norrtull, Stockholm. Arbetstiderna är förlagda i ett rullande treveckorsschema mellan 06:00-18:00.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som bemanningskoordinator kommer du, tillsammans med ett tight och engagerat team, att samordna och bemanna kortare vakanser hos våra kunder inom flertalet tjänstekategorier bland annat skolvikarier. Du kommer på sikt att delta i rekryteringen av nya konsulter från annonsering till anställning och upprätthålla relationen till såväl kund som konsult där främsta kontakt sker via telefon och mail.

Dina kvalifikationer

Vi tror att du är en van teamspelare med god samarbetsförmåga och att du med lätthet kommunicerar med kunder och konsulter. Du har god erfarenhet av serviceyrket och har med fördel haft telefon och mail som dina främsta verktyg i en administrativ roll som kräver koordinering.

Du har ett affärsinriktat förhållningssätt och genom engagemang och dedikerat arbete strävar du alltid efter att överträffa mål och förväntningar. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och van att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Då vi arbetar mycket med vikarier mot skola är det även meriterande om man tidigare arbetat på förskola eller som lärarvikarie.

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett spännande, varierande och utvecklande arbete, där du blir en viktig resurs i ett redan starkt team. Anställningen är på heltid med 6 månaders provanställning som start. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss, men är även beredda att vänta för rätt person. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och i byggnaden finns även ett gym att använda sig av.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-31

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Rood Abed , rood.abed@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 178 40 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Granskningsekonom till Region Stockholm

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 19
Nu söker vi en granskningsekonom omgående till en statlig myndighet för ett uppdrag på 50% fram till sista juni.

Om uppdraget

Uppdraget är på 50 % med start omgående och fram till 24-06-30. Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Stockholm. Det kan eventuellt vara aktuellt med utökning av omfattningen om det tillkommer ytterligare projekt under våren.

Regionledningskontoret (Enheten RLK) som du kommer att arbeta på tillhör den centrala förvaltningsorganisationen. Enheten har ansvar för bland annat gemensamma IT-frågor, personal strategiska frågor, gemensamma upphandlingar och frågor som hör samman med regionens roll som ägare av sjukhus och primärvård.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst ha följande arbetsuppgifter:

- Effektuera utbetalning i system

- Ta fram utbetalningssystem och expediera

- Avstämning med handläggare och SF redovisning

- Bemyndigande redovisning och prognos

- Bemyndigande inför tillväxtverkets budget



Dina kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

- Flera års erfarenhet som ekonom

- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du har personliga egenskaper som god analytisk förmåga, strukturerad och kan se ett helhetsperspektiv. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga samt har lätt att skapa goda relationer.

Meriterande

Det är meriterande om du tidigare arbetat med projektredovisning.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Granskningsekonom till Region Stockholm

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 12
Nu söker vi en granskningsekonom omgående till en statlig myndighet för ett uppdrag på 50% fram till sista juni.

Om uppdraget

Uppdraget är på 50 % med start omgående och fram till 24-06-30. Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Stockholm. Det kan eventuellt vara aktuellt med utökning av omfattningen om det tillkommer ytterligare projekt under våren.

Regionledningskontoret (Enheten RLK) som du kommer att arbeta på tillhör den centrala förvaltningsorganisationen. Enheten har ansvar för bland annat gemensamma IT-frågor, personal strategiska frågor, gemensamma upphandlingar och frågor som hör samman med regionens roll som ägare av sjukhus och primärvård.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst ha följande arbetsuppgifter:

- Effektuera utbetalning i system

- Ta fram utbetalningssystem och expediera

- Avstämning med handläggare och SF redovisning

- Bemyndigande redovisning och prognos

- Bemyndigande inför tillväxtverkets budget



Dina kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

- Flera års erfarenhet som ekonom

- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du har personliga egenskaper som god analytisk förmåga, strukturerad och kan se ett helhetsperspektiv. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga samt har lätt att skapa goda relationer.

Meriterande

Det är meriterande om du tidigare arbetat med projektredovisning.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Compensation and Benefits Specialist till framstående företag

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Feb 29
Är du en erfaren Compensation and Benefits Specialist som brinner för att utveckla och administrera förmånsprogram? Då har vi rollen för dig hos ett av Sveriges ledande företag.

Om Uppdraget

Vi söker nu efter en driven Compensation and Benefits Specialist till vår kund som är verksamt inom försäkringsbranschen. I den här rollen kommer du att ha en avgörande inverkan på att utveckla och administrera företagets förmånsprogram, vilket inkluderar allt från hantering av kundens belöningsprogram till att supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

Tjänsten är på heltid och placeringen är i Stockholm med möjlighet till flexibelt arbete. Uppdraget startar i maj och initialt är det ett tidsbegränsat kontrakt till 2024-12-30 med goda chanser till förlängning. Det kommer finnas möjlighet att arbeta 2 dagar på distans (25%), men vid behov ska du kunna utföra arbetat 100% på plats.


Dina arbetsuppgifter

-
Ansvara för förvaltning av jobbfamiljestrukturer (VY-koder).

- Genomföra lönekostnadsanalyser.

- Bidra i arbetet med den administrativa hanteringen av kundens belöningsprogram, samt kundens personalbilar.

- Driva utredningar inom området personal- och löneadministration.

- Bidra vid framtagande av marknadslönestatistik samt analyser av lönestrukturer.

- Ta fram underlag till kundens lönekommitté.

- Supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

- Utveckla, förvalta och följa upp processer inom specialistområde.

- Ingå och bidra i olika utvecklingsuppdrag inom enheten och i verksamheten.

Dina kvalifikationer

-
Hög kompetens inom aktuellt område/roll.

- Kan arbeta självständigt.

- 3-5 års erfarenhet av HR-arbete med tyngdpunkt lön/lönebildning och lönekartläggning.

- Bred kunskap inom HR.

- Kunskap inom lönebildning, jobbstrukturer/arbetsvärdering samt marknadslönedata.

- Erfarenhet av lönerevisionsprocesser, gärna i större organisationer.

- Erfarenhet av fackliga förhandlingar och samverkan.

- Kan uppvisa godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ersättnings- och förmånsspecialist till framstående företag

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 28
Är du en erfaren ersättnings- och förmånsspecialist som brinner för att utveckla och administrera förmånsprogram? Då har vi rollen för dig hos ett av Sveriges ledande företag.

Om Uppdraget

Vi söker nu efter en driven ersättnings- och förmånsspecialist till vår kund som är verksamt inom försäkringsbranschen. I den här rollen kommer du att ha en avgörande inverkan på att utveckla och administrera företagets förmånsprogram, vilket inkluderar allt från hantering av kundens belöningsprogram till att supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

Tjänsten är på heltid och placeringen är i Stockholm med möjlighet till flexibelt arbete. Uppdraget startar i maj och initialt är det ett tidsbegränsat kontrakt till 2024-12-30 med goda chanser till förlängning. Det kommer finnas möjlighet att arbeta 2 dagar på distans (25%), men vid behov ska du kunna utföra arbetat 100% på plats.


Dina arbetsuppgifter

-
Ansvara för förvaltning av jobbfamiljestrukturer (VY-koder).

- Genomföra lönekostnadsanalyser.

- Bidra i arbetet med den administrativa hanteringen av kundens belöningsprogram, samt kundens personalbilar.

- Driva utredningar inom området personal- och löneadministration.

- Bidra vid framtagande av marknadslönestatistik samt analyser av lönestrukturer.

- Ta fram underlag till kundens lönekommitté.

- Supportera chefer inom lön och lönerevisionsområdet.

- Utveckla, förvalta och följa upp processer inom specialistområde.

- Ingå och bidra i olika utvecklingsuppdrag inom enheten och i verksamheten.

Dina kvalifikationer

-
Hög kompetens inom aktuellt område/roll.

- Kan arbeta självständigt.

- 3-5 års erfarenhet av HR-arbete med tyngdpunkt lön/lönebildning och lönekartläggning.

- Bred kunskap inom HR.

- Kunskap inom lönebildning, jobbstrukturer/arbetsvärdering samt marknadslönedata.

- Erfarenhet av lönerevisionsprocesser, gärna i större organisationer.

- Erfarenhet av fackliga förhandlingar och samverkan.

- Kan uppvisa godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/3

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu