Stockholm: Sommarjobb inom hemtjänst med demens och psykiatrisk inriktning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobb inom hemtjänst med demens och psykiatrisk inriktning i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-13 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten.
HEMTJÄNST
Verksamheten erbjuder tre olika upplägg av tjänster i sommar. Var god skriv i din ansökan vilken tjänst du är intresserad av samt hur och hur mycket du kan arbeta.
Tjänst för fast schema:
Dagtid: Rullande tvåveckorsschema på 100% (varannan helg). Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela denna period. Arbetstid: 07.30-16.30
Kvällstid: Rullande fyraveckorsschema på 84,12% (helgarbete utifrån kalendermånad). Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela denna period. Arbetstid: 15.30-22.00
Boka dig på enstaka pass:
Är du inte tillgänglig för arbete hela sommaren kan du boka dig på enstaka pass. Ett krav är att du kan arbeta minst 3 pass per vecka då våra kunder behöver kontinuitet. Du kan beroende på tillgängliga pass arbeta både dag, kväll, vardagar och helger. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti.
Lön: Utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega)


För att arbeta i verksamheten ska du:
-ha intresse och förståelse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-kunna mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-vara social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hantera stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-ha bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går. Är du inte van vid Stockholm behöver du känna en trygghet i att röra dig runt i nya områden.
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.


Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Det kan t.ex. vara att laga mat, ge medicin, vara behjälplig med hygien, ha social samvaro, handla mat och följa med till sjukhus. Motivationsbiten är väldigt viktig då vi måste se till att alla våra kunder får den hjälp de behöver. Det finns alltid gruppledare dagtid på verksamhetens lokal som kan ge dig handledning och stöd vid behov. Du rapporterar även kontinuerligt under ditt arbetspass till gruppledarna om något avviker hos kund eller i schema.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd. Verksamheten består enbart av två stora team:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart vi finns och hur du tar dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du vid varje arbetspass utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen på mail. Intervjuer sker löpande både med enskilda intervjuer och gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Studerar du på en annan ort går det att ha intervju över dator. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Vårdbiträde

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Vårdbiträde.

Vårdbiträde - Bli en del av oss!

Läs mer Apr 4
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
Letar du efter ett fantastiskt värdefullt sommarjobb då har du kommit rätt. Vi befinner oss vid Älvsjö Station och jobbar med våra fantastiska äldre!
Beskrivning av tjänsten
Vi söker dig som kan arbeta från Juni-Augusti på ett sommar schema, detta kan även leda senare till fortsatt timanställning. Tjänsten innefattar allt ifrån socialsamvaro till att du hjälper våra äldre med att handla samt omvårdnad. Det är ett fantastiskt jobb och du kommer garanterat lära dig massvis på vägen! Har du empati och hjärtat på rätt ställe så ska du söka till oss!
Timanställning
Arbetstider under dag 07:15-16:00
Tillträdesdatum är i början av Juni
Körkort prioriteras

Vi har nya kunder som behöver omsorg och utökar nu vårt trevliga medarbetarteam med fler vårdbiträden. Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering.
Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder.Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är intresserad av och tycker om att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor.
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!
Om Attendo
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas.
All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.
Attendos ledord är Omtanke, Engagemang ochKompetens.
Vi går igenom ansökningarna löpande.
Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Personlig assistent sökes till kille i Hägersten

Läs mer Mar 8
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe!

Vem är jag?

Jag är en glad och social kille på 21 år som bor i Hägersten. Jag har en cp-skada och sitter i rullstol. Jag har inget tal men kommunicerar med tecken, ljud och bliss. Som personlig assistent förväntas du vara mina armar och ben, vilket innebär att du kommer hjälpa mig med vardagliga sysslor som att laga mat, städa, diska, duscha och övrig personlig hygien.

Mina intressen är musik, jag gillar framförallt dansbandsmusik. Det är inget krav att vi ska dela det intresset, men det är en fördel om du gillar att lyssna på musik eftersom jag ofta gör det. Jag tycker även om att resa med Viking Line samt till släktingar i Göteborg och varje år besöker vi Böda Camping. Detta innebär att resor i arbetet förekommer. Jag går även på daglig verksamhet fyra dagar i veckan mellan 9-15 där jag har med mig min assistent.



Vem tror vi att du är?

Som person vill vi att du ska ha en positiv grundsyn, vara social och gilla att vara aktiv. Du behöver ha "skinn på näsan", kunna ta egna initiativ och vara intresserad av att lära känna mig och mina behov. Det finns hund i hemmet så du får inte vara allergisk mot pälsdjur eller hundrädd.

För att vi ska förstå varandra, samt för att du ska kunna hjälpa mig med min kommunikation så behöver du tala tydlig svenska samt vara lyhörd och uppmärksam.

- Meriterande om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg

- Meriterande om du har erfarenhet av kommunikation med bliss

- Meriterande om du kan hoppa in med kort varsel

- Krav är att du inte är pälsdjursallergiker.



Tjänsten:

Jag söker någon som kan arbeta på rullande schema på en mindre deltidstjänst, exakt % är ännu inte fastställt, mer tid kommer att finnas tillgänligt för den som vill. Passen är främst förlagda kväll och nattetid, dagtid förekommer. Nattpassen har några timmars väntetid med ersättning enligt kollektivavtal.

Intervjuer sker löpande så sök gärna idag.

Rekryteringsprocessen
Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!

Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/)För dig med anställningsstöd
Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!

Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.

Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se (https://www.nordstromassistans.se/?utm_source=teamtailor&utm_medium=organic&utm;_campaign=)

Ansök nu

Sök ditt sommarjobb hos oss!!

Läs mer Feb 12
Välkommen till Attendo hemtjänst Danderyd- en arbetsplats du kommer att trivas på!!

Vill du ha ett givande och utvecklande arbete, ett arbete där du gör skillnad varje dag? Är du också engagerad, ansvarsfull och tycker om att få hjälpa andra människor? Då har du kommit helt rätt och är precis den vi söker!

Arbete inom hemtjänsten
Följ med på en arbetsdag inom hemtjänsten, klicka på länken för att komma till vår film. Länk till film (https://attendosverige.teamtailor.com/pages/jobba-i-hemtjansten)

Beskrivning av tjänsten

- Arbete som timanställd eller sommarvikariat (juni-aug)

- Arbetstider är dag, kväll/helg, dag/helg.

- Tillträdesdatum är enligt överenskommelse

- Kontoret ligger nära Mörby Centrum

- Arbetskläder används under arbetspass

- Frukt & fika varje vecka

Krav för tjänsten:

- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)
- God datorkunskap/datorvana
- Körkort B eller cykelvana

- Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas.

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Attendos ledord är Omtanke, Engagemang och Kompetens.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.

Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Personlig assistent sökes till kille i Hägersten

Läs mer Dec 28
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.

Vem är jag?

Jag är en glad och social kille på 21 år som bor i Hägersten. Jag har en cp-skada och sitter i rullstol. Jag har inget tal men kommunicerar med tecken, ljud och bliss. Som personlig assistent förväntas du vara mina armar och ben, vilket innebär att du kommer hjälpa mig med vardagliga sysslor som att laga mat, städa, diska, duscha och övrig personlig hygien.

Mina intressen är musik, jag gillar framförallt dansbandsmusik. Det är inget krav att vi ska dela det intresset, men det är en fördel om du gillar att lyssna på musik eftersom jag ofta gör det. Jag tycker även om att resa med Viking Line samt till släktingar i Göteborg och varje år besöker vi Böda Camping. Så det är en fördel om du har möjlighet att följa med på dessa resor. Jag går även på daglig verksamhet fyra dagar i veckan mellan 9-15 där jag har med mig min assistent.



Vem tror vi att du är?

Som person vill vi att du ska ha en positiv grundsyn, vara social och gilla att vara aktiv. Du behöver ha "skinn på näsan", kunna ta egna initiativ och vara intresserad av att lära känna mig och mina behov. Det finns hund i hemmet så du får inte vara allergisk mot pälsdjur eller hundrädd.

För att vi ska förstå varandra, samt för att du ska kunna hjälpa mig med min kommunikation så behöver du tala tydlig svenska samt vara lyhörd och uppmärksam.

- Meriterande om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg

- Meriterande om du har erfarenhet av kommunikation med bliss

- Meriterande om du kan hoppa in med kort varsel samt följa med på resor

- Krav är att du inte är pälsdjursallergiker.



Tjänsten:

Jag söker någon som kan arbeta på rullande schema på en mindre deltidstjänst, exakt % är ännu inte fastställt, mer tid kommer att finnas tillgänligt för den som vill. Passen är främst förlagda kväll och nattetid, dagtid förekommer. Nattpassen har några timmars väntetid med ersättning enligt kollektivavtal.

Intervjuer sker löpande så sök gärna idag.

Rekryteringsprocessen
Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!

Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/)För dig med anställningsstöd
Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!

Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.

Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se (https://www.nordstromassistans.se/?utm_source=teamtailor&utm_medium=organic&utm;_campaign=)

Ansök nu

KOPIA AV Vill du göra en skillnad för de äldre i sommar?

Läs mer Mar 7
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Arbetsplatsbeskrivning

Arbete mot verksamhetsmål och att vara med att skapa en värdefull, trygg och stimulerande miljö till omsorgstagare.

Insatserna är utformade för att stärka den enskildes resurser så att man kan leva ett självständigt liv.
Vårt verksamhetsmål:
Trygghet, inflytande, respekt, värdighet och välbefinnande för våra omsorgstagare

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta med människor?

Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du möter människor som behöver din hjälp. På Enskede hemtjänst arbetar vi utifrån ett salutogent förhållningssätt med personcentrerad omvårdnad. Vårt uppdrag är att ge varje brukare trygghet och välbefinnande, varje dag!
Vårt arbete innebär att ha brukarens fokus i allt det vi gör. Alla våra möten med dem vi hjälper ska präglas av värme, engagemang och god service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra omsorg-och serviceinsatser i kunders hem som kan vara omvårdnad, matlagning, inköp av dagligvaror, städ, ledsagning och social samvaro. Tjänsten innefattar obekväm arbetstid, enligt fyra veckors schema. 

Din profil

Som person är du lyhörd för våra kunders behov vill sätta guldkant på deras tillvaro. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet, samarbetsförmåga, initiativförmåga, problemlösning samt tekniskt kunnande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande om du tidigare arbetat inom hemtjänst.

Kvalifikationer

Tidigare erfarenhet av hemtjänsten är meriterande. God kommunikationsförmåga och bra svenska i tal och skrift.














Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från AB Stockholms Demens och Specialteam

Nedan visas andra jobb i Stockholm från AB Stockholms Demens och Specialteam .

Sommarjobb Hemtjänst. Hel och deltidstjänst. Demensinriktning

Vårdbiträde
Läs mer Feb 9
HEMTJÄNST
Vi söker dig som har intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten (kunderna är inte utåtagerande eller farliga).
Introduktion och handledning
Du får introduktion innan du börjar arbeta självständigt och det finns alltid gruppledare dagtid på verksamhetens lokal som kan ge dig handledning och stöd när du arbetar. Du rapporterar även kontinuerligt under ditt arbetspass till gruppledarna om något avviker hos kund eller i schema.
Verksamheten erbjuder tre olika upplägg av tjänster i sommar. Var god skriv i din ansökan vilken tjänst du är intresserad av samt hur och hur mycket du kan arbeta.
Det går bra att börja arbeta från maj om så önskas. Återkom vid frågor gällande start och slutdatum så svarar vi.
Tjänst för fast schema:
Dagtid: Rullande fyraveckorsschema på 100% (varav varannan vecka är helgarbete). Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetstid: 07.30-16.30
Kvällstid: Rullande fyraveckorsschema på 84,12%. Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetspass är ca 19 stycken per månad. Arbetstid: 15.00-22.00
Boka dig på enstaka pass: Är du inte tillgänglig för arbete hela sommaren kan du boka dig på enstaka pass. Ett krav är att du kan arbeta minst 3 pass per vecka då våra kunder behöver kontinuitet. Du kan beroende på tillgängliga pass arbeta både dag, kväll, vardagar och helger utifrån vad som fungerar för dig. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti.
Lön: Utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega)
För att arbeta i verksamheten ska du:
-ha intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-kunna mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-vara social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hantera stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-ha bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går. Är du inte van vid Stockholm behöver du känna en trygghet i att röra dig runt i nya områden.
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Sommarvikariat hel/deltid. Hemtjänst med demensinriktning

Vårdbiträde
Läs mer Mar 20
HEMTJÄNST
Vi söker dig som har intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten (kunderna är inte utåtagerande eller farliga).
Introduktion och handledning
Du får introduktion innan du börjar arbeta självständigt och det finns alltid gruppledare dagtid på verksamhetens lokal som kan ge dig handledning och stöd när du arbetar. Du rapporterar även kontinuerligt under ditt arbetspass till gruppledarna om något avviker hos kund eller i schema.
Verksamheten erbjuder tre olika upplägg av tjänster i sommar. Var god skriv i din ansökan vilken tjänst du är intresserad av samt hur och hur mycket du kan arbeta.
Det går bra att börja arbeta från maj om så önskas. Återkom vid frågor gällande start och slutdatum så svarar vi.
Tjänst för fast schema:
Dagtid: Rullande fyraveckorsschema på 100% (varav varannan vecka är helgarbete). Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetstid: 07.30-16.30
Kvällstid: Rullande fyraveckorsschema på 84,12%. Du har ett fast schema som du följer mellan ca juni-augusti. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti. Detta upplägg av tjänst kräver att du är tillgänglig under hela den period du kan arbeta, det betyder att du inte kan ta några semesterveckor själv eftersom du ska vara vikarie för de ordinarie i verksamheten som har semester. Arbetspass är ca 19 stycken per månad. Arbetstid: 15.00-22.00
Boka dig på enstaka pass: Är du inte tillgänglig för arbete hela sommaren kan du boka dig på enstaka pass. Ett krav är att du kan arbeta minst 3 pass per vecka då våra kunder behöver kontinuitet. Du kan beroende på tillgängliga pass arbeta både dag, kväll, vardagar och helger utifrån vad som fungerar för dig. Det är även möjligt att börja innan juni och fortsätta att arbeta i verksamheten efter augusti.
Lön: Utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega)
För att arbeta i verksamheten ska du:
-ha intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-kunna mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-vara social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hantera stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-ha bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går. Är du inte van vid Stockholm behöver du känna en trygghet i att röra dig runt i nya områden.
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn och personligt brev.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via mail. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Undersköterska dagtid 100% HEMTJÄNST med demens och psykiatrisk inriktning

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 4
Vi söker dig som är undersköterska och har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten.


HEMTJÄNST
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 07.30-16.30
Schemarad: Tvåveckorsschema (tvåveckorsschema betyder att du arbetar på ett schema som är förlagt efter ojämn och jämn vecka som löper på varav varannan vecka är helgarbete). 100% - 37/37
Krav på utbildning: färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg
Lön: utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega vårdföretagarna)
Provanställning gäller i 6 månader från anställning
För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.


Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Undersköterska kvällstid 84% HEMTJÄNST demens och psykiatrisk inriktning

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 4
Vi söker dig som är undersköterska och har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten.


HEMTJÄNST
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 15.00-22.00
Schemarad: 84,12% (ca 19 pass på fyra veckor både på vardagar och helger). Verksamheten har valt att inte ha en tjänst på 100% då det annars skulle bli för många arbetspass per månad för medarbetaren, detta bidrar till en bättre arbetsmiljö.
Observera att vi inte godkänner att du arbetar på fler arbetsplatser än denna under din anställning.
Krav på utbildning: färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg
Lön: utifrån verksamhetens kollektivavtal
Provanställning gäller i 6 månader från anställning
För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.


Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, av och påklädning, matlagning, hemmets skötsel och social samvaro. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Timvikarie HEMTJÄNST med demens och psykiatrisk inriktning

Vårdbiträde
Läs mer Mar 4
Vi söker dig som har kunskap och intresse av att arbeta med personer som har en minnessjukdom (demens) och/eller psykisk ohälsa då vi endast har sådana kunder i hemtjänstverksamheten.


HEMTJÄNST
Arbetstid:
Verksamheten har två olika arbetspass per dag och vid behov arbetar du ett utav de två passen. Dock kan du komma att börja och sluta andra tider än nedanstående beroende på verksamhetens och kundernas behov.
Dag 07.30-16.30
Kväll 15.00-22.00
Arbetstillfällen: Krav är att du kan vara tillgänglig för arbete MINST 3 pass per vecka och vi önskar att du kan arbeta mer än så då vi strävar efter högsta möjliga kontinuitet i verksamheten. (Vi godkänner inte att du endast kan arbeta på helger eller delar av ett arbetspass då dessa tider är de som gäller). Vi ser även att du har som tanke att stanna i verksamheten under en längre tid.
Lön: Utifrån verksamhetens kollektivavtal (Almega)


För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat en längre tid inom hemtjänst eller äldreboende
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.


Arbetsuppgifter
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför de insatser som kunderna är beviljade enligt biståndsbeslut. Beslutet innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i dig dagliga arbete.


Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett hemtjänstföretag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför även ledsagarservice, avlösarservice och boendestöd.
Verksamheten består enbart av två stora team och du kan arbeta i båda beroende på intresse och kompetens:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.


Vi arbetar med tidsredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.


Vart finns vi och hur tar du dig runt till kunderna
Vi har kunder i 8 olika stadsdelar och du utgår och avslutar ditt arbetspass från Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst.


Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu

Boendestödjare

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 5
Stockholms Demens och Specialteam utför boendestödsinsatser och hemtjänstinsatser hos kunder i flera olika stadsdelar. Medarbetarna utgår alltid från verksamhetens lokal på Södermalm och tar sig sedan ut till olika områden via kommunala färdmedel för att sedan avsluta arbetspasset på verksamhetens lokal.
Var god observera:
Tjänsten innebär att du i största möjliga mån går till kunder som har boendestöd samt är kontaktperson för ett antal kunder. Du kommer även att gå till kunder som har hemtjänstinsatser vid tillfällen när boendestödskunder avbokar besök med kort varsel och när det finns ledig tid kvar på schema som inte täcks utav inbokade boendestödskunder. Det är inte valbart att endast gå till boendestödskunder eller välja bort specifika hemtjänstinsatser hos kund.
Upplägg utav anställningsform, Verksamheten erbjuder två olika anställningsformer beroende på vad du har för utbildning i dagsläget
Heltidsanställning
Krav är att du är färdigutbildad undersköterska med ett godkänt svenskt betyg
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 07.30-16.30
Schemarad: 4 veckoschema 100% - 37/37
Provanställning gäller i 6 månader från anställningsdag
Allmän visstidsanställning
Ingen utbildning krävs
Tillträde: Omgående
Arbetstid: 07.30-16.30
Du bokar in dig på arbetspass. Då det är viktigt med kontinuitet hos våra boendestödskunder ser vi att du är tillgänglig för arbete minst 3-4 gånger per vecka under en längre period.
Lön: Verksamheten har avtal med Almega Vårdföretagarna och följer kollektivavtal vid lönesättning
Arbetsuppgifter
Boendestödjare
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför beviljade insatser från biståndsbeslut. Du arbetar utifrån delmål och huvudmål i ditt dagliga arbete. Du har ofta kontakt med myndigheter gällande ekonomi och boendesituation, strukturerar kundens vardag och hemmiljö och motiverar kunden att tillsammans med dig och på egen hand utföra olika insatser. Du dokumenterar efter varje besök i kundens journal och rapporterar avvikelser till verksamhetens gruppledare.
Du behöver vara initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt och arbeta långsiktigt för att etablera en trygg och stabil relation med dina boendestödskunder då det kan vara svårt för dem att ta emot hjälp till en början.
Hemtjänst
Du följer ett insatsschema och går till kunder i deras egna hem och utför beviljade insatser från biståndsbeslut. Besluten innefattar bland annat att sköta om allmän hygien och intimhygien, dusch, matlagning, social samvaro, städ, tvätt, handling, följa med till olika inrättningar och promenad. Vi arbetar mycket med att motivera kunderna för att vi ska kunna få utföra insatserna och använder oss utav olika arbetsmetoder som hjälpmedel.
Övrigt
Vi har gruppledare och administratör som bemannar kontoret dagtid dit du kan vända dig i ditt dagliga arbete.
Vilka är vi
Stockholms Demens och Specialteam är ett företag som utför insatser i kundens egna hem. Verksamheten utför hemtjänstinsatser, ledsagarservice, avlösarservice, boendestöd, hushållsnära tjänster och tilläggstjänster.
Verksamheten består av två stora team:
Demensteamet fokuserar på kunder med demenssjukdomar där svårighetsgraderna varierar.
Specialteamet fokuserar på psykisk ohälsa, pågående missbruk och där ingår även boendestöd.
Inom hemtjänsten arbetar vi med tidredovisningssystemet Paragå där medarbetarna loggar in och ut sig från varje kundbesök med hjälp av mobiltelefon, NFC taggar samt dokumenterar direkt på plats i kundens journal. Paragå övervakar inloggningar via Gps.
Vart vi finns och hur du tar dig runt till kunderna
Vi är verksamma inom Södermalm, Liljeholmen-Älvsjö-Hägersten, Norrmalm, Östermalm, Kungsholmen, Skarpnäck, Enskede- Årsta-Vantör, Skärholmen och Farsta. Du utgår från och avslutar ditt arbetspass på Södermalm där vi har vår lokal. Du tar dig runt till kunderna via kommunala färdmedel eller går (verksamheten har inga bilar). SL kort är ett krav för denna tjänst. Observera att du inte kan välja en viss stadsdel att arbeta inom.
För att arbeta i verksamheten är det meriterande om du:
-har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor som har olika demenssjukdomar eller psykisk ohälsa
-har arbetat som boendestödjare och inom hemtjänst
-kan mycket bra svenska i tal och skrift då du går till kunder som kan ha svårt att förstå och tala samt att du ska kunna dokumentera i journaler och läsa instruktioner.
-är social, envis, tålmodig, stresstålig, initiativtagande och kreativ i ditt arbetssätt
-hanterar stress och kunna planera och strukturera ditt arbetet
-har bra lokalkännedom i innerstockholm då du tar dig runt via kommunala färdmedel eller går
Observera att vi slutligen lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom kunskap, intresse, initiativförmåga, kommunikation/bemötande och personlighetskaraktär.
Övrigt
Var god läs om oss på vår hemsida innan du söker tjänsten www.stockholmsdemensteam.se
Observera att vi inte behandlar ansökningar som saknar kompletta cvn där information om utbildning och anställningstillfällen/tjänst samt personligt brev saknas. I din ansökan önskar vi även få tydlig information om vad du har för erfarenhet kring verksamhetens specifika inriktningar för att lättare kunna behandla din ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller på plats utan endast via arbetsförmedlingen och mail. Intervjuer sker löpande med både enskilda intervjuer samt gruppintervjuer på verksamhetens lokal. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdatum går ut.

Ansök nu