Stockholm: Supportkoordinator till Dinbox

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supportkoordinator till Dinbox i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-13 // Varaktighet: Heltid

Om Dinbox

Dinbox är sedan 2009 Sveriges största leverantör av fastighetsboxar och digitala accesslösningar för det mindre flerbostadsbeståndet. Vi designar, utvecklar och tillverkar smarta helhetslösningar för flerbostaden, både digitala och analoga. Dinbox förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om Dinbox: www.dinbox.se



Framtidens flerbostad är digital, uppkopplad och tillgänglig; vi på Dinbox kan glatt konstatera att vi redan är där – men nu behöver vi dig för att sprida budskapet och bygga än starkare band till våra stora kunder och partners.

Är du en person som tycker teknik är kul och intressant? Tycker du om att hjälpa andra och är en hejare på att lösa problem? Du har kanske nyligen gått ut skolan och vill ha en bra start på ditt arbetsliv? Då kan du definitivt vara den vi söker!

Ansvarsområden
I rollen som supportkoordinator är dina primära ansvarsområden att ge våra kunder en högkvalitativ och snabb support gällande tekniska frågor, reklamationer, driftsättning, leverans och service av våra produkter och tjänster. Du kommer också att få möjlighet att utbilda våra kunder i våra system och produkter när du vuxit in i rollen. Du kommer även få tillhandahålla och administrera tjänster kopplade till våra system. Du kommer att ingå i ett serviceinriktat och kompetent team om 3 personer, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hjälpa kunder med tekniska spörsmål via telefon och mejl.
- Informera kunder och partners om leveransstatus.
- Hålla utbildningar för kunder i våra system.
- Tillhandahålla produktinformation, användar- och installationsmanualer till kunder och partners.
- Hantera beställningar.
- Stödfunktion till övriga avdelningar på företaget i tekniska frågor.
- Fakturering.

Kravprofil

- Du har gymnasieexamen.
- Du gillar att hjälpa andra.
- Du är lite av en problemlösare.
- Goda datakunskaper inom MS Office, övriga system lär vi dig.
- Genuint teknikintresse är meriterande.
- God samarbetsförmåga.

Viktiga personliga egenskaper

- Glad och positiv.
- Ödmjuk.
- Driven.
- Noggrann.
- Ansvarsfull.
- Nyfiken.

Du rapporterar till bolagets chef för Support, service och leverans, som också är din närmaste chef.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Dinbox AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 13 januari 2022. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se

 

Om RCO Gruppen
RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och EasyAccess. Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem. RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och EasyAccess ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se

 

Sökord: Support, helpdesk, service, vägledning, utbildning, lösningsorientering

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Technogarden Stockholm söker IT-Tekniker

Läs mer Aug 8
Nytt
Vår kund söker medarbetare till sin Servicedesk, IT-Tekniker, 1:st line support.

Arbetet avser support på företagets IT-plattform, till interna och externa användare.

Du kommer dagligen att stödja användare genom felavhjälpning på hårdvara och mjukvara, samt installation och konfigurering av datorer, användarkonton och kringutrustning. Du kommer även att arbeta med administration av Active Directory, Office 365 och andra system.

Arbetet omfattar också att delta i förbättringsprojekt inom IT-driften, genom att införa ändringar och ge feedback till utvecklingsteamet.

Du behöver ha erfarenhet av:

- Flera års arbete i servicedesk
- IT-drift
- Hårdvara
- Microsoft Windows
- Active Directory
- Gärna MacOS
- Kringutrustning
- Gärna Videokonferenssystem
- Säkerhet


Som person ska du gilla att kommunicera med andra människor. Du ska också kunna arbeta lugnt och metodiskt i stressade situationer.

Start: Så fort som möjligt

Du blir anställd på Technogarden och arbetar i kundens lokaler.

Vi erbjuder

Som konsult hos oss erbjuds du möjligheten att få utvecklas och utmanas i stora och små kontexter, men framförallt möjlighet att utvecklas i den riktning som Du vill. All arbetstid är förlagd hos kund, men oroa dig inte - vi får träffas regelbundet ändå! Både på aktiviteter som vi har ihop med hela teamet/företaget men även på tu man hand över en kopp kaffe eller lunch, frekvensen är upp till dig.

På Technogarden stödjer vi kreativitet och initiativrikedom. Vi är under tillväxt och på vår fortsatta resa kommer flera spännande möjligheter och utmaningar. Din utveckling ligger därför lika mycket i dina egna händer som i våra. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med mycket goda villkor och möjlighet till delägarskap i företaget. Din möjlighet att påverka eget arbete och hela verksamheten är stor.

Varmt välkommen med din ansökan! Om det här låter intressant och du vill höra mer om vilka möjligheter som erbjuds är du varmt välkommen att kontakta Dario Villaman per telefon 070-6017996 eller via mail dario.villaman@technogarden.se

Ansök nu

IT-tekniker till ledande resebyrå ?

Läs mer Aug 8
Nytt
Här är chansen för dig vars största intressen är IT och resor, att få kombinera dessa två på arbetsplatsen. Vår kund är en ledande resebyrå med IT-infrastruktur över fyra nordiska huvudkontor, flygbolag samt ca 70 branschkontor och hotell över hela världen.

Som IT-tekniker kommer du vara en del av ett team på fem personer som totalt ansvarar för 140 medarbetare. Teamet är i snabb tillväxtfas och du kommer vara med och sätta standarden för arbetet framåt samtidigt som du utvecklas i snabb takt inom IT-området. De flesta supportärendena idag sköts via fjärrstyrning, men det finns stora möjligheter att även åka ut till de olika siterna. Detta gör att rollen erbjuder stor flexibilitet i hur mycket resande arbetet innefattar, vare sig du är globetrottern som vill se nya ställen runt om i världen eller personen som har en vardag som gör det svårt att vara borta mycket. Du kommer oavsett spendera mestadels av din tid på kundens kontor på Kungsholmen i Stockholm.

Den tekniska miljön är i huvudsak Microsoft-baserad med SCCM, Office 365, Active Directory där det även är en hybrid mellan Azure cloud och on-prem. Du kommer även arbeta mycket med både SaaS och PaaS-lösningar.

Denna roll är ett konsultuppdrag på 6 månader, där du därefter kommer erbjudas anställning hos vår kund om det känns bra från båda parter.


Om tjänsten

Som IT-tekniker kommer du tillsammans med ditt team ansvara för en välfungerande IT-miljö för företagets användare. Du kommer att ansvara för generella ärenden motsvarande first line kopplat till IT och nätverk.

Du kommer exempelvis arbeta med:

- Installation och support av klienter, skrivare, servrar och applikationer
- Support och underhåll av IT-infrastruktur på kontor, hotell, resorts och flygplatser
- Support och underhåll av interna applikationer och system
- Proaktivt assistera användare för att öka den tekniska kunskapen


Denna tjänst passar dig som har ett stort IT- och reseintresse, vill växa inom IT och samtidigt få chansen att se nya platser i arbetet. Du får vara med och bygga upp ett team på ett bolag som är i stark uppskalning.


Vad vi söker

- Goda kunskaper inom IT och nätverk från antingen arbetslivserfarenhet, utbildning eller fritidsprojekt
- Goda kunskaper i svenska och engelska


Som person tror vi du har ett stort IT-intresse och har en god förmåga att strukturera och leverera ett arbete av god kvalitet. Du gillar att hugga tag i problem där det inte finns en färdig lösning och är duktig på att på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt kunna hjälpa användarna att lösa sina tekniska problem.


Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: 6 månader med chans till överrekrytering

Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm

Om företaget

Vår kund är en arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo och en drivkraft att hela tiden bidra till att förbättra verksamheten. Ett företag där de har roligt och bryr sig om varandra, med fokus på visionen att ge sina kunder fantastiska reseupplevelser - De bästa veckorna på året. De erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en intern karriär.

Ansök nu

Familjärt bolag söker First line support inom IT! ????

Läs mer Aug 5
Har du ett intresse för teknik och vill vara en del av ett team med drivna personer som arbetar mot ett tydligt mål? Har du arbetat med Office 365 och är en fena på att förklara saker och lösa problem? Då vill vi gärna höra mer om dig!

Om rollen
I rollen som First Line Support kommer du att svara på frågor och lösa tekniska problem internt via telefon och mail. Vår kund som har sitt kontor centralt i Stockholm erbjuder möjlighet att påverka sin arbetssituation och man får möjlighet att klättra i bolaget. Som First Line Support är du behjälplig med alla typer av frågor som kan uppstå med beställningar, lösenord och felanmälningar i Windows, AD, Office 365 och Outlook. Du får gärna vara en positiv person som sprider energi.
Förutom en trevlig arbetsmiljö erbjuds utbildningar, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och lunchkort (Rikslunchen).

Är du den vi söker?
Vår kund ser gärna att du arbetat med Office 365 och hanterar det väl. Du är en team player som gillar att ha kul på jobbet. Du bör vara serviceminded, bekväm med att ta emot samtal, lösa problem samt vara lyhörd och bra på att förklara.

Om företaget
Vår kund är i en expansiv fas och vill bli ännu starkare inom sitt affärsområde. De är helhetsleverantör av kontorsteknik och har en webbshop där de säljer allt som kan behövas till kontoret. De är verksamma inom bland annat IT, telefoni, video och de erbjuder skräddarsydda helhetslösningar anpassade efter kundens behov. Företaget är leverantör till såväl offentlig som privat sektor och levererar nyuppsättning och integration som support och förvaltning av implementerade system. Här har du ett härligt gäng som ser fram emot att bli fler.

Skicka in din ansökan redan idag!

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Lön: Fast lön

Omfattning: Heltid

Ansök nu

IT-tekniker till ledande resebyrå ?

Läs mer Aug 4
Här är chansen för dig vars största intressen är IT och resor, att få kombinera dessa två på arbetsplatsen. Vår kund är en ledande resebyrå med IT-infrastruktur över fyra nordiska huvudkontor, flygbolag samt ca 70 branschkontor och hotell över hela världen.

Som IT-tekniker kommer du vara en del av ett team på fem personer som totalt ansvarar för 140 medarbetare. Teamet är i snabb tillväxtfas och du kommer vara med och sätta standarden för arbetet framåt samtidigt som du utvecklas i snabb takt inom IT-området. De flesta supportärendena idag sköts via fjärrstyrning, men det finns stora möjligheter att även åka ut till de olika siterna. Detta gör att rollen erbjuder stor flexibilitet i hur mycket resande arbetet innefattar, vare sig du är globetrottern som vill se nya ställen runt om i världen eller personen som har en vardag som gör det svårt att vara borta mycket. Du kommer oavsett spendera mestadels av din tid på kundens kontor på Kungsholmen i Stockholm.

Den tekniska miljön är i huvudsak Microsoft-baserad med SCCM, Office 365, Active Directory där det även är en hybrid mellan Azure cloud och on-prem. Du kommer även arbeta mycket med både SaaS och PaaS-lösningar.

Denna roll är ett konsultuppdrag på 6 månader, där du därefter kommer erbjudas anställning hos vår kund om det känns bra från båda parter.


Om tjänsten

Som IT-tekniker kommer du tillsammans med ditt team ansvara för en välfungerande IT-miljö för företagets användare. Du kommer att ansvara för generella ärenden motsvarande first line kopplat till IT och nätverk.

Du kommer exempelvis arbeta med:

- Installation och support av klienter, skrivare, servrar och applikationer
- Support och underhåll av IT-infrastruktur på kontor, hotell, resorts och flygplatser
- Support och underhåll av interna applikationer och system
- Proaktivt assistera användare för att öka den tekniska kunskapen


Denna tjänst passar dig som har ett stort IT- och reseintresse, vill växa inom IT och samtidigt få chansen att se nya platser i arbetet. Du får vara med och bygga upp ett team på ett bolag som är i stark uppskalning.


Vad vi söker

- Goda kunskaper inom IT och nätverk från antingen arbetslivserfarenhet, utbildning eller fritidsprojekt
- Goda kunskaper i svenska och engelska


Som person tror vi du har ett stort IT-intresse och har en god förmåga att strukturera och leverera ett arbete av god kvalitet. Du gillar att hugga tag i problem där det inte finns en färdig lösning och är duktig på att på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt kunna hjälpa användarna att lösa sina tekniska problem.


Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: 6 månader med chans till överrekrytering

Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm

Om företaget

Vår kund är en arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo och en drivkraft att hela tiden bidra till att förbättra verksamheten. Ett företag där de har roligt och bryr sig om varandra, med fokus på visionen att ge sina kunder fantastiska reseupplevelser - De bästa veckorna på året. De erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en intern karriär.

Ansök nu

Teknisk support

Läs mer Aug 3
För kunds räkning söker vi teknisk support för IP-baserade kommunikationssystem.

Inom rollen som support kommer du assistera bolagets kunder över två affärsben. Det ena benet är smarta växellösningar där allt från journalsystem till mötesbokning kan integreras. Det andra benet är mobilapplikationer där du som privatperson kan få träffa din läkare, psykolog eller dylikt via videosamtal. Arbetet sker mot företagets B2B kunder.

Om intresse finns kommer du även få arbeta med mobilapplikationsutveckling och submitta applikationer på google play och app store.

Arbetet sker i nära samarbete med utvecklare av telefonsystem & videoklient och nära bolagets kunder.

Vi söker dig som:

- Kan uttrycka dig väl på svenska/engelska i skrift och tal

- Har körkort

- Är lösningsorienterad som individ

- Har ett genuint intresse för teknik och är utåtriktad



Meriterande:



- Active directory

- Wireshark

- Erfarenhet i Linux





Arbetsuppgifter:

- Support för kunder och återförsäljare via telefon och on-site

- Göra installationer och utbildning hos kunder och partners.

- Arbeta nära mjukvaruutvecklare och kunna assistera dessa vid behov

- Submitta applikationer på google play och app store.



Vi erbjuder dig:

- En levande arbetsplats med roliga aktiviteter, konferenser och utbildning.

- Fortlöpande kompetensutveckling.

- Stora förmåner och trygga försäkringar.

- Att vara del i ett kul team med hög kompetens.



Tjänsten är en utökning av antalet anställda och du kommer att arbeta med kunniga medarbetare som kommer att ge dig den information du behöver.

Den här rekryteringen är ett så kallat hyrköp där rekryten kommer starta som konsult under 6 månader med start under augusti 2022 för att sedan bli direktanställd av företaget. Arbetet sker norr om Stockholm och under konsulttiden kommer rekryten tilldelas en mentor för att komma in i arbetet så snabbt och effektivt som möjligt.

För den här rekryteringen krävs det att individen har arbetstillstånd eller studie-arbetstillstånd.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Searchcompetence Ductum AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Searchcompetence Ductum AB .

Säljare till nimly

Utesäljare
Läs mer Jun 23
Om nimly (EasyAccess)

Nimly (EasyAccess) förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om nimly (EasyAccess): www.nimly.io



Är du en person som är i början av din säljkarriär och tycker om att träffa människor och göra affärer? Vi söker nu dig som vill vidareutvecklas tillsammans med oss i ett spännande och snabbväxande företag.

Vi är på jakt efter en ung, driven och handlingskraftig säljare som vill ta sig an en spännande utmaning i ett spännande företag. Vi ser gärna att du kommer ifrån eller har erfarenhet av hemelektronikbranschen eller liknande.

Ansvarsområden
I rollen som säljare är dina primära ansvarsområden bearbetning av befintliga och nya kunder på den svenska marknaden. Det är en traditionell säljroll där du bokar dina egna besök och är ute på fältet och genomför säljbesök. Du får stort eget ansvar samtidigt som rollen också innehåller göromål vid sidan av säljrollen som är naturligt i ett mindre bolag som växer snabbt. Du har tillsammans med övriga säljavdelningen ansvar för att nå företagets uppsatta mål. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Boka dina kundbesök.
- Genomföra kundbesök på ett professionellt och affärsmässigt sätt.
- Sköta säljadministration i CRM-system löpande.
- Delta på mässor och kundfrämjande event.
- Orderläggning och uppföljning.
- Vecko- och månadsplanering av dina kundaktiviteter.
- Hantering av viss kundsupport.

Kravprofil

- Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska.
- Du har erfarenhet av försäljning i någon form från tidigare anställning.
- God förmåga att skapa ordning och struktur i ditt dagliga arbete.
- Affärsmässig och resultatinriktad.
- En stark vilja att nå dina mål.
- Goda datakunskaper inom MS Office och vana att arbeta i CRM är meriterande.
- Gymnasieexamen är ett krav, eftergymnasial säljutbildning är meriterande.
- Ett genuint teknikintresse är ett måste.
- God samarbetsförmåga.

Viktiga personliga egenskaper

- Glad och positiv.
- Ödmjuk.
- Driven.
- Ansvarsfull.
- Nyfiken.
- Serviceinriktad
- Lagspelare.

Du rapporterar till bolagets försäljningschef, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 25–40 övernattningar per år.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar nimly (EasyAccess Sverige AB) med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande, från 18 juli och senaste ansökningsdatum är 21 augusti 2022. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se.

Om RCO Gruppen

RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och nimly (EasyAccess). Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem.

RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och nimly (EasyAccess) ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se

Ansök nu

Content Creator till Dinbox

Marknadskommunikatör
Läs mer Mar 2
Om Dinbox

Dinbox är sedan 2009 Sveriges största leverantör av fastighetsboxar och digitala accesslösningar för det mindre flerbostadsbeståndet. Vi designar, utvecklar och tillverkar smarta helhetslösningar för flerbostaden, både digitala och analoga. Dinbox förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om Dinbox: www.dinbox.se



Framtiden är digital, uppkopplad och tillgänglig; vi på Dinbox kan glatt konstatera att vi redan är där – men nu behöver vi dig för att sprida budskapet.

Är du en duktig kommunikatör med erfarenhet av att skapa relevant innehåll för flertalet olika kanaler som tycker det är intressant med tekniska lösningar som gör vardagen enklare? Vi söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med likasinnade kollegor i ett starkt växande företag. Vi är på jakt efter en driven och handlingskraftig kommunikatör och kreatör som vill ta sig an en spännande utmaning i ett spännande företag.

Ansvarsområden
I rollen som Content Creator är dina primära ansvarsområden att skapa och producera den marknadsföring och kommunikation som krävs för att nå ut med företagets profilering både digitalt och analogt. Det är en bred roll där du får stort eget ansvar samtidigt som rollen också innehåller arbetsuppgifter som att stötta vår säljorganisation med rätt budskap på mässor, event och framtagning av traditionell produktmedia. Du har en viktig roll i hur man når företagets uppsatta kommunikationsmål. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Verkställa såväl interna som externa kommunikationsstrategier för varumärket Dinbox.
- Säkerställa att företagets digitala kanaler hela tiden är uppdaterade och matchar våra kommunikationsmål.
- Producera samt publicera artiklar och inlägg i relevanta kanaler.
- Säkerställa vår digitala närvaro för att öka kännedom och stärka relation till våra målgrupper.
- I samråd med försäljningschef ta fram relevant innehåll och budskap samt säkerställa genomförande av detta.
- Producera text och bild till Hemsida i samarbete med Produktchef
- Genom lyhördhet skapa innehåll och stories baserat på våra olika kunders upplevelser
- I samråd med marknadschef på moderbolaget koordinera och verkställa extern kommunikation kopplat till PR.
- Planera samt från tid till annan, delta vid olika typer av events där företagets varumärke representeras.
- Vara en del av planeringen av evenemang, möten och kommunikationsinsatser.

Kravprofil

- Du kan uttrycka dig i både tal och skrift på svenska. Goda kunskaper i engelska är meriterande.
- God förmåga att skapa, producera och publicera (text, bild, presentations mtrl). Film är meriterande.
- En stark vilja och förmåga att engagera medarbetare mot våra gemensamma mål.
- Gymnasieexamen är ett krav, eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, copy är meriterande.
- Genuint teknikintresse är meriterande.
- God samarbetsförmåga.

Viktiga personliga egenskaper

- Ödmjuk.
- Kreativ.
- Ambitiös.
- Lyhörd.
- Engagerad, engagerande.
- Ansvarsfull.

Du rapporterar till bolagets verkställande direktör, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 10–20 övernattningar per år.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Dinbox AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2 april 2022. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se

Om RCO Gruppen
RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och EasyAccess. Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem. RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och EasyAccess ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se

Ansök nu

Customer Success Manager till SKAALA IFN AB

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 15
SKAALA är ett finskt företag och utvecklar, tillverkar och säljer fönster och dörrar samt därtill relaterade tjänster och tillbehör till företagskunder i Sverige. SKAALA är verksamt i Finland, Sverige och Ryssland genom egna landsorganisationer samt i Storbritannien en SKAALA-återförsäljare.



Är du en person som har koll på läget, är noggrann och strukturerad samt gillar att ge god service och gärna går den extra distansen för att kunden verkligen ska få uppleva just detta? Ja, då kan du vara rätt person för jobbet!

Din uppgift som Customer Success Manager på SKAALA är att ”hålla” kunden i handen genom kundprojektet.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och spännande arbete i en företagsgrupp som är under stark tillväxt.

Vi söker dig som har god erfarenhet inom Customer Succes Management från tidigare arbetsplats och gärna inom liknande bransch/verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundsupport 1st line.
- Hjälpa kund med projekt-onboarding.
- Löpande kontakt och samarbete med fabriken i Finland: - Produktionsplanering.
- Logistikavdelning.
- Eftermarknadsavdelning.


- Ta emot och hantera kundfeedback.
- Hantera eventuella reklamationer, hitta lösning tillsammans med kund.
- Framtagning av projektdokumentation.
- Bevakning och uppföljning logistik.
- Bevakning och uppföljning av eftermarknad och underentreprenörer.
- Säljsupport och offertarbete samt hantera alla kundärenden från web.
- Sköta reservdelshanteringen. Bidra till förbättring av rutiner kring reservdelshantering och eftermarknad.
- Hantering av avtalsdokumentation.
- Administration i affärssystemet WinPlan.

Kravprofil

- Du har 3–5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom närliggande bransch/verksamhet.
- Gymnasieexamen är ett krav, teknisk inriktning är meriterande.
- Stark egen drivkraft och hög servicenivå.
- Van att arbeta i projektform sedan tidigare. Gärna provat på projektledarrollen.
- Intresserad av teknik, bygg och konstruktion. Har teknisk förståelse.
- Lagspelare som kan samarbeta lösningsorienterat med andra funktioner.
- Trygg i att använda MS Office, CRM och affärssystem.
- Språkkunskap, flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Viktiga personliga egenskaper
Serviceorienterad, social, noggrann, engagerad, lösningsorienterad, proaktiv och ambitiös.

Övrigt
Tjänsten är placerad i Årstadal (Stockholm) med möjlighet att jobba ifrån hemmet deltid.  Resor i tjänsten uppskattas till ett par nätter per år. I rollen som Customer Success Manager rapporterar du till After Sales i Finland som representant för den svenska delen av After Sales i SKAALA IFN AB. SKAALA erbjuder ändamålsenliga arbetshjälpmedel samt ett marknadsmässigt ersättnings paket.

Vi erbjuder
Arbete i ett företag med öppet, trivsamt och flexibelt arbetsklimat tillsammans med konkurrenskraftiga anställningsvillkor och mycket intressanta arbetsuppgifter. För den som är intresserad av att utvecklas finns möjligheterna. Tjänsten är på heltid, tills vidare.

Ansökan!
I denna rekrytering samarbetar SKAALA IFN AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är varmt välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2021-11-15. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på Search Competence, 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se.

Ansök nu

Key Account Manager till Dinbox

Key account manager
Läs mer Okt 5
Om Dinbox

Dinbox är sedan 2009 Sveriges största leverantör av fastighetsboxar och digitala accesslösningar för det mindre flerbostadsbeståndet. Vi designar, utvecklar och tillverkar smarta helhetslösningar för flerbostaden, både digitala och analoga. Dinbox förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om Dinbox: www.dinbox.se



Framtidens flerbostad är digital, uppkopplad och tillgänglig; vi på Dinbox kan glatt konstatera att vi redan är där – men nu behöver vi dig för att sprida budskapet och bygga än starkare band till våra stora kunder och partners.

Är du en duktig relationsbyggare, affärsmässig med bred erfarenhet från fastighets-, bygg- eller säkerhetsbranschen och har ett stort intresse för tekniska lösningar som gör vardagen enklare? Vi söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med likasinnade kollegor i ett starkt växande företag. Vi är på jakt efter en driven och handlingskraftig Key Account Manager som vill ta sig an en spännande utmaning i ett spännande företag.

Ansvarsområden
I rollen som Key Account Manager är dina primära ansvarsområden stora nationella kunder inom Byggentreprenörer, Fastighetsbolag och Grossister/Distributörer med fokus att bygga långa och sunda affärsrelationer. Det är en bred roll där du får stort eget ansvar för budget, samtidigt som rollen också innehåller ett viktigt samspel med övriga säljkåren. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Skapa goda affärsrelationer och ett brett kontaktnät hos ledande byggentreprenörer och fastighetsbolag samt odla en djup förståelse i deras organisationer för Dinbox produkter och lösningar.
- Skapa goda affärsrelationer och ett positivt samarbetsklimat med våra grossister/distributörer samt odla en god förståelse i deras sälj- och supportorganisation för Dinbox produkter och lösningar.
- Upprätta affärs- och aktionsplaner för respektive kund.
- Delta på mässor och event.
- Förhandla ramavtal och priser.
- Hantera reklamationsärenden.
- Vara delaktig i prissättning, prisrevision, budgetarbete.
- Framtagning av informationsmaterial, marknads- och konkurrensanalyser.

Kravprofil

- Du har flera års försäljningserfarenhet inom bygg-, fastighets- eller säkerhetsbranschen.
- Du är van att föra säljsamtal inom komplex försäljning.
- Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
- Van att hålla presentationer inför grupp. Erfarenhet av att hålla utbildningar är meriterande.
- Affärsmässig och resultatinriktad och har god förmåga att se helheten.
- Du har en stark drivkraft och jobbar målmedvetet mot uppsatta mål.
- Goda datakunskaper inom MS Office, CRM- och ERP-system.
- Gymnasieexamen är ett krav, eftergymnasial utbildning inom ekonomi/marknadsföring eller teknik är positivt.
- Genuint teknikintresse är meriterande.
- God samarbetsförmåga.
- Du har körkort B.

 Viktiga personliga egenskaper

- Glad och positiv.
- Ödmjuk.
- Driven.
- Analytisk.
- Engagerad, engagerande.
- Ansvarsfull.
- Nyfiken.

Du rapporterar till bolagets försäljningschef, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 25–40 övernattningar per år.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Dinbox AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 5 november 2021. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se


Om RCO Gruppen
RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och EasyAccess. Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem.

RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och EasyAccess ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se

 

Sökord: Försäljning, affärsutveckling, teknisk försäljning, lösningsförsäljning, relationsbyggare, sales, technical sales

Ansök nu

Account Manager till EasyAccess

Utesäljare
Läs mer Okt 5
Om EasyAccess

EasyAccess förvärvades under 2020 av RCO Gruppen. Läs mer om EasyAccess: www.easyaccess.no



Är du en person som är i början av din säljkarriär och tycker om att träffa människor och göra affärer? Vi söker nu dig som vill vidareutvecklas tillsammans med oss i ett spännande och snabbväxande företag.

Vi är på jakt efter en ung, driven och handlingskraftig säljare som vill ta sig an en spännande utmaning i ett spännande företag.

Ansvarsområden
I rollen som Account Manager är dina primära ansvarsområden bearbetning av befintliga och nya kunder på den svenska marknaden. Det är en traditionell säljroll där du bokar dina egna besök och är ute på fältet och genomför säljbesök. Du får stort eget ansvar samtidigt som rollen också innehåller göromål vid sidan av säljrollen som är naturligt i ett mindre bolag som växer snabbt. Du har tillsammans med övriga säljavdelningen ansvar för att nå företagets uppsatta mål. Placeringsort är Stockholm. Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team, präglat av laganda, motivation, glädje och högt tempo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Boka dina kundbesök.
- Genomföra kundbesök på ett professionellt och affärsmässigt sätt.
- Sköta säljadministration i CRM-system löpande.
- Delta på mässor och kundfrämjande event.
- Orderläggning och uppföljning.
- Vecko- och månadsplanering av dina kundaktiviteter.
- Hantering av viss kundsupport.

Kravprofil

- Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska.
- Du har erfarenhet av försäljning i någon form från tidigare anställning.
- God förmåga att skapa ordning och struktur i ditt dagliga arbete.
- Affärsmässig och resultatinriktad.
- En stark vilja att nå dina mål.
- Goda datakunskaper inom MS Office och vana att arbeta i CRM är meriterande.
- Gymnasieexamen är ett krav, eftergymnasial säljutbildning är meriterande.
- Ett genuint teknikintresse är ett måste.
- God samarbetsförmåga.

Viktiga personliga egenskaper

- Glad och positiv.
- Ödmjuk.
- Driven.
- Lagspelare.
- Ansvarsfull.
- Nyfiken.
- Serviceinriktad

Du rapporterar till bolagets försäljningschef, som också är din närmaste chef. Resor i tjänsten förekommer med ca 40–50 övernattningar per år.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar EasyAccess Sverige AB med rekryteringsföretaget Search Competence. Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 5 november 2021. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Johan Halvarsson på mobil 073-838 06 02, johan.halvarsson@searchcompetence.se.

 

Om RCO Gruppen
RCO Gruppen består av RCO Security, Dinbox och EasyAccess. Gemensamt för bolagen i gruppen är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom lås- och säkerhetssystem.

RCO Gruppen omsätter drygt 400 miljoner kronor och har cirka 140 medarbetare. RCO Security AB ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Företaget är miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas. Dinbox och EasyAccess ägs av RCO Security. Läs mer om RCO på deras hemsida: https://www.rco.se





Sökord: Säljare, distriktsäljare, salesman, account manager, teknisk säljare, technical salesman

Ansök nu