Stockholm: Elektriker till ICA hos Coor

Hitta ansökningsinfo om jobbet Elektriker till ICA hos Coor i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-02 // Varaktighet: Heltid

Är du utbildad elektriker som eftersöker en självständig roll med stort eget ansvar? Vill utveckla dina kompetenser och tillsammans med oss på Coor förbättra och utveckla leveransen av våra tjänster, både internt och mot våra kunder? Då ska du söka tjänsten som Elektriker! 

Om tjänsten
Nu letar vi efter vår nästa kollega som liksom oss gillar fastighetsdrift och att självständigt utföra planerade ronderingar för tillsyn, skötsel, reparation och förebyggande underhåll.
I rollen kommer du huvudsakligen att arbeta med felsökning, felavhjälpande underhåll, montage och installationer på elanläggningar, styr och regler, svagströmsanläggningar och övriga förekommande installationer i byggnader eller maskiner inom kontor och lager.

Utöver ovan kommer du även att arbeta med:


• Upprätthålla goda kundrelationer samt informera kunderna om dagliga operativa frågor
• Fatta beslut avseende tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av kunders el-anläggning, inom ramen för Coors åtagande
• Vid behov inta rollen/arbetsuppgifterna som, eldriftledare, elsamordningsledare, kopplingsledare och elsäkerhetsledare
• Vid behov stötta kollegor utanför ditt huvudsakliga ansvarsområde

Vi är ett team med bra sammanhållning, där vi värdesätter våra kollegor och motiveras av att göra vardagen lite enklare får vår kund.

Du utgår från det nya ICA-lagret i Brunna, men kan komma att utföra jobb på andra ICA-lager i Stockholm. Du rapporterar till driftchef/driftledare. För dig som vill utvecklas med oss på Coor så finns det goda utvecklingsmöjligheter där du kommer få chansen att driva dina egna kundprojekt inom sitt ansvarsområde.

Om dig
Vi söker dig som har en relevant elektrikerutbildning med minst B-behörighet samt ett antal års erfarenhet som elektriker med inriktning industrielektriker eller serviceelektriker.
Du gillar service och teknik samt har en god vana av att arbeta med felsökning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av styr och regler eller automation samt god datorvana.

Som person har du en ansvarskänsla och kan känna ansvar för vår anläggning och slutför de arbetsuppgifter som du påbörjat. Du har en förmåga att kunna prioritera arbetsuppgifter på ett enkelt sätt och en nyfikenhet av att lära dig nya uppgifter.
Vi lägger stor vikt vid din personliga sida där vi gärna ser att du är ödmjuk, hjälpsam och prestigelös. Du talar och skriver flytande svenska samt har körkort B.

Vi erbjuder
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas.
Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.

Kontakt och ansökan
För frågor och ytterligare information, är du välkommen att kontakta Hanna Kårdén 010-559 55 13

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast.

Vi ser fram emot Din ansökan!


Om Coor
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Coor har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2021 av Karriärföretagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Serviceelektriker, installation

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Serviceelektriker, installation.

Distributionselektriker till OneCo!

Läs mer Apr 17
OneCo letar nu efter dig som vill bli deras nya Distributionselektriker. Är du en driven person med dokumenterad erfarenhet som elektriker så kan det här vara tjänsten för dig - Ansök redan idag!
Om tjänsten:
Nu söker OneCoDistributionselektriker med dokumenterad erfarenhet inom området. Du kommer att arbeta med alla typer av arbeten inom lokalnät på 0,4–1 kV, både med jordkabel och luftledningar. Uppdragen varierar mellan nyinstallationer och drift- och underhållsarbeten. Som Distributionselektriker ingår du i deras viktiga uppdrag att säkerställa eldistributionen i deras projekt. Du kommer att vara en del av en arbetsgrupp där samarbete är nyckeln till att nå uppsatta mål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Nyinstallationer och ombyggnader
Drift- och underhållsarbeten
Felavhjälpning
Hantering av mindre projekt
Elsäkerhetsledning
Kontakter med beställare och entreprenörer inom elbranschen

Arbetsområdet täcker främst norra Stockholm, men uppdrag i city och södra Stockholm kan också förekomma. Du kommer att tilldelas ett arbetsfordon för att underlätta din tjänst och din arbetsdag börjar när du anländer till första uppdraget.Inför arbetet kommer du att få teoretisk och praktisk utbildning i deras stödsystem för att säkerställa att du har de bästa förutsättningarna för att utföra ett kvalitativt arbete.
Vi söker dig som:
Vi tror att du är en kommunikativ, noggrann, strukturerad och lösningsorienterad person med ett stort intresse för teknik och service. Du tar eget ansvar och har förmågan att snabbt identifiera och lösa olika arbetsuppgifter samt uppvisar en god förmåga att bemöta kunder. Vi önskar även att du uppfyller föjande:
B Körkort
Gymnasiekompetens inom el
Flytande svenska i tal och skrift
Datorvana
2–3 års erfarenhet som Distributionselektriker

Om OneCoOneCo är experter inom energimätning, kabelarbeten och montage av ställverk med spänningsnivåer upp till 420 kV. De är även specialiserade inom installation av elbilsladdare, solcellsanläggningar och energilagring. Oavsett om det gäller fastigheter eller industrilokaler finns de här för att hjälpa till med avancerade energilösningar som möter energibehov.
Välkommen med din ansökan!Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta julia.sundquist@edzagroup.se

Ansök nu

Elektriker till DREM, Stockholm

Läs mer Apr 4
Är du en erfaren och skicklig Elektriker? Vi söker nu en driven person med stark bakgrund inom elsystem som vill bli en nyckelspelare i DREMs installationsteam för värmepumpar.

Om rollenSom Elektriker i DREMs installationsteam kommer du att spela en avgörande roll för att säkerställa att husägare får lyckade installationer, som gynnar både deras ekonomi och miljön. Du kommer att få möjlighet att arbeta med spännande projekt och även växa och utvecklas i din roll som Elektriker.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Utföra elinstallation, felsökning och service av värmepumpsystem i enlighet med tillverkarens specifikationer och branschstandarder.
Samarbeta nära medlemmar i teamet för att säkerställa effektiva projekt.
Testa och driftsätta installerade värmepumpsystem för att säkerställa korrekt funktion och prestanda.
Ge teknisk support och rådgivning till kunder angående drift och underhåll av deras värmepumpsystem.
Dokumentera egna installationer och hålla dig uppdaterad om branschpraxis och regler för värmepumpsinstallationer.


Om digFör att passa in i rollen ser vi att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du är engagerad och ser vikten av högkvalitativ service samt vill leverera riktigt goda resultat.Du har ävenett öga för detaljer och är noggrann.
Utöver dina personliga egenskaper har du:
Behörighet som tredje eller fjärde års montör.
Färdighet i att läsa och tolka elektriska scheman, ritningar och tekniska manualer.
Förmåga att följa säkerhetsprotokoll och procedurer.
Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska både muntligt och skriftligt, med förmåga att interagera professionellt med både kunder och kollegor.
B-körkort.

Utöver kraven är det meriterande om du har auktorisation A eller AL, alternativt motsvarande certifikat för elbehörighet. Tidigare erfarenhet specifikt av värmepumpsinstallationer. Ytterligare certifieringar eller utbildning inom HVAC-system eller förnybar energiteknik. Kännedom om energieffektivitet och hållbarhetsprinciper.

Om DREMDREM strävar efter att göra skillnad genom att erbjuda kompletta värmepumpsinstallationer för husägare. De utmärker sig genom deras egenbyggda digitala plattform och fokuserar på att skapa kundupplevelser i världsklass. Hos DREM blir du en del av ett dynamiskt team som arbetar för att göra hem mer bekväma och energieffektiva. Läs mer om vilka DREM är här: Om oss | DREM Energy

Välkommen med din ansökan!Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za Group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har dunågra frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta emma.berggren@edzagroup.se

Ansök nu

Elektriker - Service

Läs mer Apr 3
Är du en elektriker med erfarenhet inom service?Då kanske detta är rollen för dig, sök redan idag!


Kundär ett företag som erbjuder tjänster inom elinstallation, elservice, elbilsladdning, solceller samt infrastruktur. De är måna om kvalitét och service och ser alltid till att leverera på rätt nivå. Företaget har sitt säte i Solna men utför sina projekt runt om i Storstockholm. Du erbjuds en roll på företaget med goda karriärsmöjligheter för rätt person på lång sikt.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som serviceelektriker så kommer du arbeta främst självständigt men kan även hända att du jobbar i ett team om två. Du utgår hemifrån och har Storstockholm som arbetsområde men företaget anpassar sig i så stor mån som möjligt utifrån var medarbetarna bor samt efter livssituation.
Du kommer utföra allt från att åtgärda fel och serva den befintliga elen till att installera belysningsstyrning, fiber, elbilsladdning samt förebyggande arbeten.
Vi söker dig som
Har några års erfarenhet inom installation på servicesidan och uppskattar frihet under ansvar
Är servicetänkande, lagspelare samt ansvarstagande.
Talar och skriver flytande svenska.
Innehar B-körkort.

Du erbjuds
Individuell marknadsmässig lön baserat på kunskap/erfarenhet/engagemang
En unik karriärmöjlighet på ett tryggt och etablerat företag
Kollegor med högt i tak och en kultur som präglas av bra laganda
Utvecklingsmöjligheter
Goda anställningsvillkor
Friskvårdsbidrag
Teamaktiviteter
Kollektivavtal
Förmånsbil

Övriginformation
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm med omnejd
Eventuella frågor besvaras av rekryterare Karolina Sundberg:076-022 37 14 /karolina@futuriapeople.se


Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? – Tipsa gärna!
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!
Futuria Peopleär rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag

Ansök nu

DEFA – Technical Support, E-mobility, Kista

Läs mer Apr 15
Utmanas du av att lösa dina kunders problem? Vill duarbeta på ett bolag som ligger i framkant med den tekniska utvecklingen inom området e-mobility? Då kan denna tjänst vara något för dig.DEFA söker nuen medarbetare till sin tekniska support inom affärsområde e-mobility.Om oss:DEFA är ett innovativt teknikbolag på den nordiska marknaden. De grundades i 1946 och deras produkter används i mer än 30 länder över hela världen. De erbjuder smarta och miljövänliga produkter som på olika sätt gör människors liv enklare, mer effektivt och framför alltmer miljövänligt. I denna roll kommer man jobba med elbilsladdning och ingå i ett team med säljare och teknisk support på kontoret i Kista.Om rollen:I rollen som teknisk support kommer du att lära dig mycket om DEFAs verksamhet och hur e-mobility branschen fungerar i stort. Du kommer ingå i ett mindre team som jobbar med att stötta sina kunder med tekniska frågor och problem kopplade till deras produkter inom laddstationer och laddboxar.
Som person är du en problemlösare och snarare uppmuntras av utmaningar än räds för dem. Du är en lagspelare och hjälper gärna såväl kollegorna i supporten som kunderna som ringer in. Vi värdesätter egenskaper som samarbetsförmåga, hjälpsamhet och social kompetens.Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Som medarbetare i vår tekniska support kommer du med telefon och dator som främsta arbetsverktyg hjälpa både slutkunder och installatörer med tekniska frågor om våra produkter inom affärsområdet e-mobility. Det innebär i huvudsak laddstolpar och olika typer av betallösningar inom elbils-laddning. Förutom kontakten med externa kunder kommer du även ha kontinuerlig kontakt med sidofunktioner internt i bolaget, såsom produktchefer, kvalitetschef och utvecklare.
Kvalifikationer och erfarenhet:
Du behöver ha goda kunskaper inom el för att lyckas i arbetet och vi söker dig som antingen har elbehörighet eller en annan teoretisk kunskap inom ellära.
Du har arbetat som elektriker
Du har erfarenhet avteknisk support inom områden såsom maskiner, hissar, automation eller industri.
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Du harB-körkort.

Tjänsten är en heltidstjänst och du arbetar påDEFAs kontor i Kista.I denna rekrytering samarbetar DEFA med Rubino Rekrytering. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, +46 739 015 911.Urval sker löpande.Att arbeta hos oss innebär att delta i utvecklingen av framtidens produkter inom bilbranschen och ger dig även möjligheten att växa inom ett globalt företag med ett väletablerat varumärke och utbud. Vi tror på arbete med frihet under ansvar och lägger stor vikt vid din trivsel hos oss.Värmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Elektriker med Kompetens inom Styr- och Regleringssystem sökes

Läs mer Feb 12
Vi på Submit söker nu efter en elektriker till vår kund i Stockholm.
Om oss:
Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut.

Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång.

Om kunden:

Vår kund är en komplett Bygg-leverantör som tar hand om allt från produkter till montering. De utför både service- och entreprenaduppdrag för både privatpersoner och företag.

Arbetsuppgifter:

Ta ansvar för installationer, reparationer och underhåll.
Följ säkerhetsstandarder.
Planera och organisera arbetsuppgifter för effektivitet.
Dokumentera och rapportera.
Samarbeta och håll dig uppdaterad

Profil:

- Du håller tider

- Du är teknisk kompetent

- Du är säkerhetsmedveten

- Du är en problemlösare

- Du är självständig

- Du är en kommunikatör

Krav:

- Auktoriserad elektriker

- Kompetens inom styr- och regleringssystem

- B Körkort

- Minst 3 års erfarenhet

- Mycket god svenska i tal och skrift

Plats: Stockholm

Start: Omgående

Lön: Enligt Dialog

Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta Ramin@submitbemanning.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Coor Service Management AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Coor Service Management AB .

Driftchef inom lokalvård till Stockholm

Kvalitetschef
Läs mer Apr 16
Coor är framgångsrika inom lokalvård. Vi växer och söker därför en ny driftchef till vår lokalvårdsleverans i Stockholm som kan utveckla våra leveranser och säkerställa att vi gör det med kvalitet. Är du den inspirerande, engagerade och affärsmässiga ledare vi söker?

Vi har en prestigelös och entreprenöriell kultur där man som ledare har ett stort eget ansvar. Här finns det kunniga kollegor och chefer som ställer upp och hjälper varandra uppnå framgång. Vill du vara med och arbeta i en grupp där vi har högt i tak, där möjligheten att utvecklas är högst närvarande och där vi tillsammans strävar efter att lyfta individen för att skapa en attraktiv arbetsplats?

Om rollen
Vi söker en erfaren ledare som på ett serviceinriktat, kvalitetsmedvetet och affärsmässigt sätt vill leda, driva och utveckla vår lokalvårdsverksamhet. Rollen innebär ett helhetsansvar för personal, leverans, kund och ekonomi. Det är en nyckelroll med stor möjlighet till påverkan då du sitter med i regionens ledningsgrupp.

Tjänsten innebär direkt personalansvar av ett härligt gäng som du coachar och motiverar, tillsammans med driftledare. Leveransen består idag av flera kundavtal och du kommer att arbeta med att både utöka och optimera avtalen vilket innebär att merförsäljning blir en del av ditt ansvar och dagliga arbete.

I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen:


• Personalansvar och utveckling av medarbetare
• Samarbete med driftledare samt leda och koordinera verksamhetens löpande arbete
• Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund
• Kundansvar och löpande dialog med kund inom ramen för leveransen
• Koordinering, styrning och samarbeta med andra grupper inom Coor såväl som med underleverantörer
• Upprätta mål samt löpande uppföljning av dessa
• Budget, prognos och bokslutsarbete
• Aktivt delta i regionens ledningsgrupp

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning.Du kommer att vara placerad i Stockholm och utgå från något av våra kontor i Västberga och/eller Kista.

Vår kandidat
Vi ser att du har arbetat i en liknande roll, där du haft personalansvar och varit ledare inom lokalvårdsbranschen. Vi ser även att du är väl bekant med INSTA 800, SRY och andra kvalitetsuppföljningssystem. God datorvana och B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är en relationsskapande och relationsförvaltande person där du delar vår uppfattning om "Passion for people" och brinner för att leda och utveckla andra. Du är inkluderande och sätter laget före jaget. Vi ser att du har en hög kommunikativ förmåga och en ännu högre förmåga att lyssna. För alla våra tjänster fäster vi stor vikt vid ansvarskänsla, ordningssinne och struktur samt att du har en positiv inställning och ett lösningsorienterat förhållningssätt. 

Vidare ser vi att du tycker om affärer och att nå målen samtidigt som du har en förmåga att både engagera och förklara dessa för din omgivning. Som ledare på Coor förväntas du ta ett stort eget ansvar och får därmed också stor frihet att planera din egen tid.

Kontaktuppgifter och övrig information
Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. OBS - vi tar inte emot ansökningar via mail, tjänsten söker du via annonsen på vår hemsida. 

Vid frågor om rollen vänligen kontakta rekryteringsspecialist Malin Fehrman på malin.fehrman@coor.com

Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här

Vi ser fram emot att höra från dig! 

Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

Ansök nu

Fastighetsskötare inom låsarbeten till Coor

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Apr 13
Är du en fastighetsskötare som vill utvecklas inom låsarbeten? Anslut ett arbetslag med en god gemenskap i ett expansivt företag. Ta chansen och ansök till oss på Coor!

Om rollen

Arbetet kommer till största del vara självständigt, vilket ger mycket frihet under ansvar.

I tjänsten ingår bl.a. arbetsuppgifter som:


• tillsyn, skötsel, felavhjälpande och förebyggande underhåll av fastighetsanknutna tjänster
• långsiktigt planerat underhåll
• rådgivande roll i tekniska frågor och specifikt rörande låsarbeten
• aktivt ta initiativ i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans

Tjänsten är en tillsvidareanställning med fast lön enligt avtal och tillträde så snart som möjligt. Arbetstid är 7-16 under vardagar.

Om dig

För att trivas i den här rollen ser vi att du har:


• Gymnasieexamen eller motsvarande
• Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• God datorvana
• Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Meriterande


• Erfarenhet som låssmed eller låstekniker

Som person är du ordningsam och en självgående problemlösare som tar egna initiativ. Vidare uppskattar vi om du är en nyfiken och positiv person med initiativförmåga som har lätt att skapa kontakter.

Coor erbjuder


• Som fastighetsskötare kommer du att arbeta i ett litet och sammansvetsat team där alla hjälps åt.
• En trygg, säker och trivsam arbetsplats, som en ansvarstagande arbetsgivare.
• Utbildningar och att möjliggöra karriärsutveckling.
• Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas inom verksamheten.
• Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.

För mer information och kontakt

Urval och intervjuer hanteras löpande, så vänta inte med din ansökan.

Har du några frågor om tjänsten välkommen att kontakta ansvarig rekryteringsspecialist Olivia på Olivia.wadman@coor.com.

OBS! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med den här rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Beredskap ingår i tjänsten. Vi genomför även bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här. 

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!

Bli en del av Coor – hos oss är du skillnaden!

Ansök nu

Elektriker, Högdalen

Driftelektriker
Läs mer Apr 11
Nu söker vi en duktig elektriker till vårt härliga team hos vår kund i Högdalen. Gillar du att få lösa problem både i team och på egen hand? Då har vi rollen för dig!

Om rollen

Du kommer vara del av en arbetsgrupp som tillsammans sköter driften av vår kunds fastigheter i Högdalen. Krav för anställning i detta fall är godkänd säkerhetsprövning. Du kommer att arbeta i direkt anslutning till kunden och dennes miljöer och du blir därmed Coors ansikte utåt. Du kommer att tillhöra ett team som både månar om att göra ett bra arbete och ha roligt tillsammans, där man hjälps åt för att leverera bästa möjliga service. Detta innebär att ditt arbete både kan innefatta vanliga arbetsuppgifter för en elektriker och även andra fastighetstjänster som leveransen kräver.

I dina arbetsuppgifter som elektriker ingår bland annat:


• Felsökning
• Felanmälningar
• Kontroller av elanläggning
• Förebyggande underhåll

Vem är du?

Vi söker dig har:


• Utbildning som elektriker och ECY-certifiering
• Arbetslivserfarenhet som elektriker
• Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
• B-körkort
• God datorvana

Det är meriterande om du har:


• Arbetslivserfarenhet ifrån industrimiljö
• ESA-utbildning
• Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett eget driv och initiativtagande. Du trivs med att arbeta självständigt i högt tempo och gillar att använda din problemlösningsförmåga för att snabbt och effektivt lösa de utmaningar du ställs inför. Samtidigt som du är självgående kommer du in i en roll där teamet är en viktig del, vilket innebär att du är samarbetsorienterad i att både dela kunskap och vara kommunikativ.

Vad erbjuder vi?

Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas.

Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. För dig som nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, och andra förmåner såsom friskvårdsbidrag.

Kontakt & information

För mer information vänligen kontakta rekryterande chef Tobias Frick, tel 070-238 69 09.

Ansökan görs med bifogad CV och personligt brev. Ansök så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

#TipsaCoor

Hos oss blir du en del av en kultur där olikheter för oss framåt. Vi vet att magi skapas i mötet mellan olika bakgrunder, kompetenser och personligheter. Vi ser det varje dag.?Totalt är vi över 12?000 medarbetare och tillsammans kan vi åstadkomma mycket. Kom och gör oss bättre, utifrån vem du är. På Coor är du skillnaden.

Ansök nu

Fordonskoordinator

Administrativ utvecklare
Läs mer Apr 10
Vill du jobba med hantering och elektrifiering av vår fordonsflotta och stötta chefer inom Nordens ledande Facility Management företag? Då är detta rollen för dig! 

Coor växer och vi söker dig som vill vara med och administrera vår fordonsflotta och säkerställa att verksamhetens transportbehov möts på ett så hållbart sätt som möjligt! Idag levererar vi fler och mer omfattande Facility Management tjänster än vi någonsin gjort förut, vilket gör att våra behov av transporter är mycket i fokus.  

Om rollen 
På Coor har vi en hög ambition gällande att minska våra utsläpp från vår fordonspark och vi ska ha en fossilfri fordonsflotta till 2030. I rollen som fordonskoordinator jobbar du med den dagliga hanteringen av fordonsfrågor från verksamheten, samt identifierar, kommunicerar och förankrar förbättringsområden inom vår fordonshantering så att uppsatta mål realiseras. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: 


• vara huvudkontakt för verksamheten gällande löpande fordonsfrågor 
• hantera fordonsrapportering och controlling 
• stötta kontrakten med statistik, analys och förslag på förbättringsaktiviteter 
• hantera löpande frågor med leasingbolag och andra externa aktörer 
• säkerställa effektiva processer och stöd på intranätet 
• hantera dispensansökningar och fordonsrotationer 
• proaktivt identifiera förbättringsområden fordon 
• samarbeta i fordonsfrågan med övriga länder och hitta synergier 

Du tillhör teamet i en central stab som heter Hållbar Utveckling och rapporterar till Hållbarhetschefen inom Coor Sverige. I ditt dagliga arbete jobbar du tätt med våra operativa verksamheter. Vi ser att du utgår från Stockholm, men du kommer att göra vissa dagsresor och ibland kan det även förekomma övernattning på andra orter i Sverige. 

Vår kandidat 
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet från administration i en komplex miljö med många intressenter och bollar i luften. Du är noggrann och har förmågan att förenkla och förbättra befintliga arbetssätt och du är tydlig i din kommunikation. Du tar egna initiativ och identifierar förbättringsbehov och driver ditt arbete framåt självständigt. Vi tror att du har arbetat i en liknande roll där du samordnat och stöttat verksamheten, har du arbetat med administration kring tjänste-/förmånsbilar är det meriterande. Att du har god systemvana är viktigt då du i arbetet använder ett antal olika systemstöd för ex faktura- och avtalshantering.  

Du är en person som brinner för att servicemedvetet driva och utveckla ditt ansvarsområde framåt. Du trivs med att jobba nära verksamheten och stötta dem utifrån de utmaningar de står inför. Vidare är du van att prioritera, strukturera, hitta lösningar och ta ansvar. En framgångsfaktor i jobbet är att bygga förtroendefulla relationer för att ses som ett stöd för verksamheten. 

Vi erbjuder 
Coor kännetecknas av en välkomnande, öppen och prestigelös kultur. Här får du ett stort antal härliga kollegor som vill ta del av din kunskap. Då Coor är ett stort och expansivt företag finns möjligheter att utvecklas inom flera områden. 

Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. 

Kontaktuppgifter och övrig information 
Om du vill veta mer får du gärna slå du en signal till Kristina Olsson, hållbarhetschef (070-2018913). Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdatum så vänta inte med din ansökan.

Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR. Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Läs gärna här:?https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/? 

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med den här rekryteringsprocessen undanbedes vänligen då Coor har ansvar för rekryteringen. 

Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

Ansök nu

Office manager till Coor

Servicehandläggare
Läs mer Apr 5
Brinner du för att skapa värde och för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer? Lockas du dessutom av att få vara med och påverka och utmanas av att hitta bästa möjliga väg framåt? Då ska du söka rollen som office manager till Coor!? 

I ett nära partnerskap med en av våra stora kunder inom innovationsbranschen levererar Coor en rad olika FM-tjänster där det ställs höga krav på oss både gällande kunskap, service och tillgänglighet som ska lämna ett positivt avtryck hos kundens medarbetare samt besökare. Coor ska se till att den dagliga driften alltid fungerar och lyfta servicen till nästa nivå där just du kommer ha stor påverkan. 

Vill du vara med och ta detta samarbete till nästa nivå tillsammans med oss??? 

Om rollen 
Som office manager innebär denna roll dels ett ansvar inom den dagliga operativ driften, dels en samordning och en koordinering av all administration vilket i mångt och mycket innebär att du kommer att ha en nyckelroll för vår kund i denna mycket prioriterade serviceleverans. Rollen är oerhört mångfacetterad med stor variation kring dina arbetsuppgifter där det ställs höga krav på eget driv, engagemang och beslutsfattande. För att trivas i denna roll behöver du ha god kommunikativ och social förmåga där du är bekväm med att ha många kontaktytor där du med ditt stora engagemang med enkelhet skapar och bygger förtroendegivande relationer. Då rollen även innefattar en hel del administration så är det även viktigt att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt där du kan konsten att prioritera rätt utifrån ett lösningsorienterat perspektiv.

Exempel på ansvarsområden; 


• Vara behjälplig, lyhörd och delaktig gällande den dagligen driften i kontakt med kunden
• Driva projekt
• Hantera fakturor och övrig administration
• Koordinera ommöbleringar och interna flyttar
• IT support för konferensteknik
• Ansvar för underhållsplan gällande felavhjälpande underhåll och mindre reparationer i fastigheten
• Skapa goda relationer och samarbeten både internt och externt med partnerskap i fokus 
• Ansvara för att ständigt förbättra, utveckla och effektivisera leveransen
• Säkerställa kommunikationsflödet
• Bidra till en säker och respektfull arbetsmiljö
• Ekonomisk uppföljning samt budgetering

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Du rapporterar till sitechef Åsa Levart samt ingår i kontraktets ledningsgrupp med placering hos vår kund i centrala Stockholm.

Du
Vi söker dig som har relevant akademisk bakgrund med flerårig erfarenhet inom en likvärdig servicetjänst med både en administrativ och en kommunikativ tyngdpunkt. Vi ser gärna en affärsmässig erfarenhet när det kommer till att arbeta kundorienterat med ekonomisk bakgrund och har du dessutom arbetat som projektledare så ser vi det som meriterande. Du behärskar svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i Officepaketet och självklart känner du dig trygg i att hantera olika datasystem. 

Din personlighet
Vi tänker oss att du är en lyhörd, ödmjuk och en positiv person som besitter god förmåga till att bygga relationer med såväl kunder som med kollegor. Som person har du ett högt tempo med stort eget driv och med ett tydligt ägarskap där din vilja till att skapa framdrift är stor. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du tar ett stort ansvar både för ditt arbete samt för teamets gemensamma uppdrag. Vidare har du en god analytisk förmåga med ett metodiskt och strukturerat arbetssätt. 

Vi erbjuder 
Du erbjuds en spännande roll i en dynamisk och innovativ miljö där du får arbeta i en FM-leverans som bygger på ett serviceinriktat och nära samarbete med kund. Du blir en del av ett härligt team som tillsammans motiverar och hjälper varandra vidare i skapandet av en fantastisk arbetsplats. Dessutom får du stor frihet utifrån dina förmågor att skapa framdrift och utveckla nya arbetssätt. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet till att utvecklas. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom tjänsten såväl som inom andra delar av verksamheten.

Kontaktuppgifter och övrig information 
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där kunden har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. 

Vi hanterar ansökningarna löpandes vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Om du har frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta sitechef Åsa Levart via, Asa.Levart@coor.com

All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med den här rekryteringsprocessen undanbedes vänligen då Coor har ansvar för rekryteringen. 

Vi ser fram emot din ansökan! 

Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

Ansök nu

Brandskyddskoordinator

Brandingenjör
Läs mer Mar 22
Addici Sucurity & Technology söker nu en Brandskyddskoordinator till vår säkerhetsverksamhet med placering i Stockholm! Är du en person som gillar kundkontakt samt trivs med omväxlande arbetsuppgifter? Då är detta rätt arbetsplats. Du erbjuds möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och servicekänsla med kunden i fokus.

Addici levererar brandskydd som en del av säkerhetsleveransen till flera av Coors stora kunder. Vi söker nu dig som vill vara med och arbeta mot dessa kunder. Du kommer att ingå i teamet Security Management tillsammans med övriga Säkerhets- och Brandskyddskoordinatorer.

Om rollen
I rollen som Brandskyddskoordinator kan du komma att:


• Arbeta både självständigt och vara stöd till andra koordinatorer
• Ansvara för SBA (samordning, planering och arbetsfördelning) samt delta i forum och arbetsgrupper hos våra kunder
• Agera sakkunnig och ansvarig för tillståndsansökan gällande Brandfarlig vara
• Agera sakkunnig i regelverk för utrymning, planering och funktion vid ny- till och ombyggnationer samt ansvara för utrymningsövningar och utrymningsplaner
• Koordinera och genomföra utbildningar inom Brand och räddning
• Delta i myndighetsbesiktningar, följa upp anmärkningar från revisionsbesiktning på brand-, gassläck- och sprinkleranläggningar
• Ansvara för insatsplaner och kontakten med Räddningstjänsten och de platsbesök som genomförs hos kunder med tillträdesmässigt komplicerade ytor
• Arbeta med projektering, viss kalkylering samt offertarbete inom området

Din profil
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är Brandinspektör, brandingenjör alt. har en dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat med brandskyddsfrågor under en längre tid. Du har datorvana och utrycker dig väl i svenska i såväl tal som skrift. För att du ska passa i denna roll är det viktigt att du är strukturerad och noggrann, samt tycker om att jobba i team. Det är en merit om du är van att arbeta konsultativt mot kunder utanför den egna organisationen.

Du är metodisk och analytisk och har förmågan att på ett pedagogiskt sätt förklara regelverk och dess konsekvenser. Då du har kontakt med såväl leverantörer, kunder och kollegor ställs det höga krav på god social förmåga. Andra viktiga egenskaper är positiv grundattityd, samarbetsvilja och uthållighet. Är du rätt person kan vi erbjuda dig varierande arbetsuppgifter inom en engagerad, trevlig och tätt sammansvetsad grupp med stora möjligheter till vidareutveckling.
En viktig del av denna tjänst är att hålla utbildningar både internt och externt.

Vad erbjuder vi?
Som en ansvarstagande arbetsgivare erbjuder Addici en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då vårt moderbolag Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.

Kontaktuppgifter och övrig information
Låter detta som en roll för dig? Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta Ola Jörgensen 076-7652430

Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Svenskt medborgarskap är ett krav liksom B-körkort. Resor i tjänsten förekommer.

Välkommen med din ansökan!


Om Addici Security & Technology

Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val.

Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.

Ansök nu