Stockholm: Registrator, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Registrator, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-02 // Varaktighet: Heltid

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 380 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 900 000 fondbyten och skickar ut 7,8 miljoner orange kuvert. Vi är cirka 1600 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!

Pensionsmyndigheten söker en registrator och tjänsten är placerad på Inköps-, fastighets- och arkivenheten vid Avdelningen myndighetsstyrning och stöd. Utöver registraturen har enheten ett övergripande ansvar för myndighetens arkiv- och dokumenthantering, lokaler, inköp och hållbarhet.

Avdelningen för myndighetsstyrning och stöds uppdrag är att stödja Pensionsmyndighetens ledning och verksamheten i övrigt i frågor som rör styrning, uppföljning, ekonomi, personal inklusive kompetensförsörjning, internationellt samarbete, säkerhet inklusive informationssäkerhet, hantering och diarieföring av allmänna handlingar och dokumenthantering, inköp, lokalförsörjning samt hållbarhet.

Inköps-, fastighets- och arkivenheten består för närvarande av elva medarbetare. Två av befattningarna är arkivarier och två är registratorer. Arkivfunktionen har en helhetssyn på dokumenthantering och registratorstjänsten kan därför komma att innefatta arbete som traditionellt hör till en arkivarietjänst. Detta utifrån behov, kunskap och intresse.



Pensionsmyndigheten strävar efter att ha en effektiv och rättsenlig hantering av sin information så att den är åtkomlig, skyddad och läsbar under hela bevarandetiden.

Registratorn bidrar till detta mål och till de viktigaste arbetsuppgifterna hör följande:
? Klassificering och diarieföring av myndighetens allmänna handlingar i diarieföringssystemet (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen
? Medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för
? Administrera myndighetens officiella e-postlåda
? Utbilda handläggare och ge stöd till användare inom myndigheten avseende registrering i W3D3 med kringsystem
? Medverka vid förvaltningen av W3D3 med kringsystem
? Administrera fullmakter knutna till öppning av post
? Arkivera fysiska akter knutna till diariet i registraturets närarkiv
? Utföra gallrings- och ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm
? Medverka vid utvecklingen av registraturet
Utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig som har:
? minst 2 års aktuell erfarenhet som registrator inom offentlig förvaltning
? du har god datorvana
? du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
? du har goda kunskaper om de regelverk som styr hanteringen av allmänna handlingar

Det är meriterande om du har:
? registratorsutbildning eller utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande
? erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem som W3D3 eller motsvarande
? erfarenhet av att genomföra utbildningsinsatser
? erfarenhet av systemförvaltning


Egenskaper:
Som registrator är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad organisatör. Vi vill också att du har ett konsultativt förhållningssätt gentemot andra som registrerar handlingar vid myndigheten, vilket förutsätter att du är positiv, samarbetsvillig och utåtriktad.

Vidare trivs du i en roll med många kontaktytor. Du är lugn och samlad i olika situationer och tycker om att jobba i en miljö där behoven varierar över tid och ibland kräver snabba svar. Här kan du kan förhålla dig flexibel till vad som krävs i stunden. Kvalitetsmedveten, lösningsorienterad och kommunikativ är andra egenskaper vi värdesätter. Det är även viktigt att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen.


Övrigt:
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.

Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler centralt vid Hornstull på Södermalm. Du har möjlighet att jobba på distans några dagar per vecka, om det fungerar för verksamheten och är något du önskar.

Som en del i rekryteringsprocessen ingår urvalsfrågor som vi vill att du besvarar i samband med din ansökan samt intervjuer och referenstagning. I processen kan arbetspsykologiska tester komma att förekomma i urvalet.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

För mer information:
För mer information om tjänsterna kontakta chefen för inköps-, fastighets- och dokumenthanteringsenheten Anna Drougge, 010 ? 454 25 14.

Fackliga representanter:
Linda Modin, SACO 010-454 33 36
Helena Blomkvist, ST, 010-454 28 53

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Registrator

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Registrator.

Registrator

Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Vi på randstad söker nu efter en registrator tillsammans med vår kund. För att söka tjänsten ser vi gärna att du har utbildning inom arkivvetenskap eller inom registration/dokumenthantering sedan tidigare, samt grundläggande kunskaper om Offentlighetsprincipen i enlighet med Tryckfrihetsförordningen (SFS 1948:105), samt Offentlighets- och sekretesslag (2009:400).


Arbetsplats: Stockholm
Arbetsgivare: Randstad
Arbetstider: 08-17


Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Diarieföring
Bedömningar gällande klassificering och registrering av allmänna handlingar i W3D3
Postöppning
Arkivläggning av när-arkivet
Hantera förfrågningar, begäran om och utlämnande av allmän handling
Ge råd och stöd inom området till universitetets anställda
Konsulten kommer att vara placerad vid enheten för Arkiv och registratur


Kvalifikationer
Krav:
Minst 30p i arkivvetenskap, Yrkesutbildning som registrator/dokumentcontroller eller annat som bedöms vara motsvarande
Grundläggande kunskaper om Offentlighetsprincipen i enlighet med Tryckfrihetsförordningen (SFS 1948:105) samt Offentlighets- och sekretesslag (2009:400)
Tidigare arbetat som registrator
Kunna inkomma med minst två tidigare referenser på liknande uppdrag som genomförts med goda betyg inom de senaste 5 åren (2019)
Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystemet W3D3
Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som Registrator vid en annan statlig myndighet
Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som Registrator vid högskola/universitet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Driven Dokumentstrateg

Läs mer Apr 17
Nytt
Är du dokumentstrateg och har erfarenhet av att arbeta som registrator med stor vana av diarieföring? Är du flexibel och har förmåga att vara lösningsorienterad och noggrann i de arbetssituationer som kräver? Vill du arbeta i en myndighet med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker.

Arbetsuppgifter
Som myndighetens dokumentstrateg har du en strategisk roll där du ansvarar för att utveckla och samordna arbetsprocesser. Inledningsvis ligger utmaningen i att skapa sig en övergripande förståelse av vår verksamhet och utifrån denna förståelse kommer du att ansvara för att utveckla samt se över informationsprocesser som tillgodoser både interna och externa behov och som ger ett effektivt och strukturerat dokumentflöde.

Du arbetar proaktivt med att utveckla, kvalitetssäkra och samordna arbetsprocesser samt implementera nya arbetssätt i verksamheten, detta kan ske i projektform. Du tar också ansvar för att planera och följa upp verksamhetens processer. Du deltar i arbetet kring styrningar och stöd inom informationsförvaltningsområdet, det vill säga utifrån lag och förordning implementera hur myndigheten arbetar med frågor avseende informationshantering.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Vi söker dig som
Har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har minst några års aktuell erfarenhet av att jobba som registrator eller arbete med dokumentering av handlingar.

Det är meriterande att ha arbetat med förvaltning av diarieföringssystem och processer. Meriterande är om du ha bred kunskap inom regelverk och principer inom området.

Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap av offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen. God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift är ett måste.

Du har en god förmåga att växla mellan operativt och strategiskt arbete och är van vid att självständigt prioritera arbetsuppgifter. Du har stor vana av att jobba med diarieföring och gärna även ett arkivsystem samt har mycket god datavana. Du vill arbeta för en hög tillgänglighet, korta handläggningstider och god kvalitet. Du är flexibel och trivs med omväxlande arbetsuppgifter i en föränderlig miljö.

Du tar ett aktivt ansvar för ditt lärande och samtidigt delar med dig av kunskaper och erfarenheter för att öka kompetensen i organisationen. Du är lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera och skapa goda relationer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att klara arbetsuppgifterna krävs att du har en god samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra, är självgående där du tar ansvar, strukturerar och driver processerna framåt. Du ska även vara serviceinriktad där du är tillmötesgående och uppmärksam i ditt bemötande och anstränger dig för att leverera lösningar.

Om oss
Till enheten Registraturen, som är en del av avdelning för Informationsförvaltning, behöver vi nu förstärkning av en dokumentstrateg till vårt team i Stockholm. Registraturen ansvarar för att inom sitt verksamhetsområde möjliggöra för myndigheten att bedriva sin verksamhet i enlighet med lagar, förordningar, interna regler och mål som gäller. Registraturen ansvarar även för styrning och uppföljning av att FMV (Försvarets materielverk) ur ett myndighetsperspektiv tillgodoser krav på registrering och diarieföring. Enheten består av funktionerna registratur samt anbudskontor.

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.


Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är Lena Sköld Gunnarsson (OFR/S), Peter Andersson (SEKO), Lars Mörrby (OFR/O) och Stefan Hållander (SACO-S). Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa eller maila enhetschef Marie Näslund, 08-782 45 10 eller marie.naslund@fmv.se.

Sista ansökningsdag är 2024-05-08.

Välkommen med din ansökan.

FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur.

Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Stockholms tingsrätt söker registrator

Läs mer Apr 16
Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med omkring 300 medarbetare. Domstolen leds av lagmannen och är indelad i fem dömande avdelningar som var och en leds av en chefsrådman. På de dömande avdelningarna arbetar rådmän, fiskaler, notarier, beredningsjurister och domstolshandläggare. En av de dömande avdelningarna är Patent- och marknadsdomstolen och de andra fyra avdelningarna är allmänna avdelningar som handlägger tvistemål, familjemål och brottmål. Utöver dessa avdelningar finns det två särskilda enheter, en enhet som handlägger vissa typer av tvistemål och som kallas för snabbspåret för tvistemål och en enhet som handlägger vissa typer av brottmål och som kallas för snabbspåret för brottmål.

Målen som tingsrätten hanterar är ofta både omfattande och uppmärksammade.

Tingsrätten har även en administrativ avdelning som ansvarar för frågor rörande ekonomi, budget, HR, IT, registrering, arkiv samt säkerhet och service.


Arbetsuppgifter
Är du en serviceinriktad person som gillar att hitta lösningar i det dagliga arbetet? Som registrator vid Stockholms tingsrätt erbjuds du varierande arbetsuppgifter i en samhällsviktig verksamhet.

Tillsammans med övriga registratorer hanterar du nya mål och ärenden och registrerar dem i vårt målhanteringssystem. Du kommer att arbeta med posthantering, telefon och den officiella e-postbrevlådan för tingsrätten. I rollen som registrator har du många kontakter med kollegor, parter, myndigheter och allmänhet genom personliga möten, telefon samt via e-post. Vid behov kommer du även att samarbeta och stötta arkivet i olika arbetsuppgifter så som utlämning av allmänna handlingar och sortering m.m.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• en avslutad gymnasieutbildning

• erfarenhet av administrativt arbete

• datorvana och goda kunskaper i MS Office



Det är meriterande om du har erfarenhet av

• arbete som registrator inom Sveriges domstolar eller annan statlig myndighet

• kunskaper av dokument- och ärendehanteringssystem

• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion

Du uttrycker dig väl i tal och skrift. En god kunskap i engelska är också bra för rollen som registrator.

Personliga egenskaper
Som person är du ordningsam, har lätt för att hitta lösningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du samarbetar gärna med andra, men trivs också med att arbeta självständigt. Du delar med dig av dina kunskaper, erfarenheter och bidrar på så sätt till gruppens gemensamma arbete. Du vill arbeta för korta handläggningstider och god kvalitet.

För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högst ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer också krav på att du följer Sveriges lagar.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
Attraktiva förmåner, exempelvis mellan 28–35 dagars semester, friskvårdsbidrag och möjlighet till en friskvårdstimme varje vecka. Tingsrätten har även tillgång till en motionslokal som alla medarbetare kan nyttja.

Ansök nu

Registrator till statlig myndighet i Stockholm

Läs mer Apr 12
Är du registrator på jakt efter nästa uppdrag? Har du även en god administrativ vana och lätt för att lära dig olika system? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en registrator till en statlig myndighet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en registrator till en myndighet i Stockholm.

Myndigheten  är i behov av en tillfällig registrator under en period av ordinarie tjänstledighet. Arbetet som registrator hos myndigheten består bland annat av att medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för. Även administrering av myndighetens brevlåda ingår.

Till denna roll söker vi dig som är prestigelös, kommunikativ och samarbetsvillig. Du arbetar strukturerat med fokus på kvalitén.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen
Medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar
myndigheten ansvarar för
Administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post)
Medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem
Arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet
Medverka vid ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm
Övriga administrativa arbetsuppgifter förekommande på myndigheten.


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
vana att arbeta i olika administrativa system
ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.


Meriterande krav för tjänsten

registratorsutbildning, utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande
erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start omgående,  och pågår tom 2026-08-20, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.  

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-25. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Registrator - ge kvalitativt verksamhetsstöd till departementen

Läs mer Apr 4
Regeringskansliets enhet för Informationsförvaltning, Förvaltningsavdelningen.
RK Informationsförvaltning utvecklas och förändras, både på grund av omvärldens händelser och genom interna projekt och arbeten, där medlemskapet i Nato hör till det mer framträdande.

Är du en samhällsintresserad person med höga krav på noggrannhet och effektivitet som vill bidra till enhetens fortsatta utveckling? Som registrator kan vi erbjuda dig varierande arbetsuppgifter i ett stort arbetslag i en spännande miljö där du arbetar nära politiken i händelsernas centrum.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
RK Informationsförvaltning ansvarar bland annat för registratorsverksamheten för samtliga departement. I rollen som registrator på RK Informationsförvaltning arbetar du mot ett eller flera departement och ansvarar för posthantering, registrering, arkivering och kvalitetssäkring. I uppgifterna ingår även löpande stöd och service till verksamheten. Tempot kan periodvis vara högt samtidigt som det är viktigt att bibehålla god kvalitet i arbetet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig med en relevant högskoleexamen, gärna inom arkiv- och informationsvetenskap eller samhällsvetenskap. Du får gärna vara nyutexaminerad. Om du har relevant yrkeserfarenhet kan det motsvara utbildningen. Erfarenhet av att ha arbetat som registrator inom offentlig förvaltning är meriterande likväl som erfarenhet av att hålla utbildningar.

Tjänsten kräver grundläggande kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess samt vana av Officepaketet och mycket god datorvana. Kunskaper i regelverket kring säkerhetsskydd liksom erfarenhet av att arbeta med sekretessklassificerad information är meriterande.

Dina egenskaper
För att trivas i rollen är du samhällsintresserad och uttrycker du dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska, har en god samarbetsförmåga samt är serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Eftersom arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel och självgående.

Övrigt
Vi söker flera personer till tillsvidareanställningar. Anställningen inleds med en 6 månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Tillträde efter överenskommelse.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Johan Eivergård som är gruppchef på sektionen, på 08- 405 48 55. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Carl Garellick på 08 – 405 44 49. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Johan Strokirk (Saco) samt Peter Backéus (ST). Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast onsdagen den 25 april 2024.

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Pensionsmyndigheten

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Pensionsmyndigheten .

Analytiker till Analysavdelningen

Finansanalytiker
Läs mer Apr 15
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!




Pensionsmyndighetens analysavdelning består av cirka 40 medarbetare och ansvarar för att utvärdera pensionssystemets effekter för individ och samhälle, inräknat effekter av systemets administration.

I vårt uppdrag ingår produktion och presentation av statistik, analys och prognoser. Syftet är bland annat att förse beslutsfattare, myndighetens tjänstemän samt, som ett långsiktigt mål, Sveriges alla pensionssparare och pensionärer med bra beslutsunderlag. Vårt mål är att vara expert inom pensionsområdet och en källa till kunskap hos vår uppdragsgivare, allmänheten och pensionsaktörer.

Vi erbjuder
Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivare.

Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor.

Arbetsbeskrivning
Pensionsområdet utgörs av en relativt komplex samling lagar, kollektivavtal och privata sparprodukter. Som analytiker arbetar du främst med utvärdering och analys av såväl samhällets som individernas och hushållens ekonomi, men även av pensionsmyndighetens interna administration av pensionsförmånerna. Analyserna görs både på uppdrag av Regeringskansliet och genom egeninitierade projekt.

Som analytiker kommer du att ta fram relevant underlag från myndighetens analysdatabas och andra datakällor och bearbeta och analysera dessa data med adekvata statistiska metoder. Uttag görs främst genom och R. Du kommer också att använda myndighetens simuleringsmodeller för pensionsberäkningar samt arbeta med myndighetens prognoser. Resultaten presenteras i olika rapporter och utredningar. Du förväntas självständigt kunna identifiera relevanta frågor för utvärdering, driva arbetet framåt och författa rapporter med hög stilistisk kvalitet. I arbetet ingår att på egen hand hantera stora datamängder och du bör därför ha tidigare programmeringskunskaper eller ett stort intresse av att lära dig det.

I arbetet ingår också omvärldsbevakning inom det egna verksamhetsområdet och presentationer av såväl rapporter som pensionssystemet internt och externt, bland annat på återkommande frukostseminarier. Även deltagande i internationellt samarbete inom EU, OECD och ISSA kan förekomma. Du kommer att ingå i en grupp med analytiker och aktuarier med varierande bakgrund.

Utbildning och Erfarenhet
Vi söker dig som har en akademisk examen inom nationalekonomi, statsvetenskap, statistik eller försäkringsmatematik. Du har erfarenhet av att skriva rapporter och utredningar och är van vid analys och bearbetning av stora datamängder. Programmeringskunskaper är meriterande, särskilt i och R. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor.

Egenskaper 
Du är analytiskt lagd, noggrann, ser helheten och är drivande med förmåga att arbeta och inhämta nya kunskaper självständigt. Du är pedagogiskt skicklig och har en god förmåga att på ett enkelt och lättbegripligt sätt förklara komplex information både i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift. Vidare har du lätt för att samarbeta och tycker om att skapa nya kontakter både internt och externt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen.

Övrigt 
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Analysavdelningen har Stockholm som arbetsort. Möjlighet att arbeta från annan ort där myndigheten har ett kontor kan diskuteras. Arbetet kan innebära resor till våra kontor ute i hela landet.

Arbetspsykologiska tester eller färdighetstester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. 

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Var med och gör skillnad för mormor!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 8
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!


Pensionsmyndigheten är en myndighet som ligger i framkant när det handlar om teknik och utveckling. IT-avdelningen består idag av ca 350 medarbetare och växer kraftigt för att möjliggöra genomförandet av pensionsgruppens överenskommelse om långsiktigt höjda och trygga pensioner. För oss inom IT innebär detta nyutveckling, under många år framöver, av ett flertal nya pensionsförmånssystem med den senaste tekniken och arbetssätt. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en miljö präglad av stort driv och hög ambitionsnivå samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår vision är att leverera bäst IT för Sverige.



Beskrivning
Som tekniksprångare på Pensionsmyndighetens IT-avdelning kommer du att medverka i att skapa förutsättningar för den digitala transformation som vi har påbörjat.

Du kommer att ha din huvudsakliga arbetsplats i våra lokaler på Hornstull i Stockholm, där du bland annat kommer att medverka i olika initiativ med fokus på digitalisering. Medarbetarna på kontoret i Stockholm arbetar bland annat med övergripande stöd till hela myndigheten vad gäller vår digitala arbetsplats, samt den digitala infrastruktur som framtidens pensionssystem kommer att nyttja.

Egenskaper
Hos oss uppmuntras du att ta egna initiativ och din förmåga att hantera flera olika uppgifter kommer att prövas. Du är antagligen en person som gillar att lära dig nya saker, och vill förstå teknik i ett större sammanhang. Vi söker även dig som har god samarbetsförmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi söker dig som är nyfiken på framtiden och som vill vara med att skapa hållbar samhällsnytta. Har du intresse för teknik, kommunikation, hållbarhet och människor kommer du få en intressant och givande tekniksprångstermin hos oss på Pensionsmyndigheten.

Som tekniksprångare på Pensionsmyndighetens IT-avdelning kommer du att ha roligt, utvecklas och hjälpa oss framåt med vår teknikutveckling, digitalisering och hållbarhetsarbete. Vårt arbete är något som är viktigt på riktigt, för alla svenskar nu och i framtiden.

Läs mer om hur det är att vara Tekniksprångare och sök till Pensionsmyndighetens IT-avdelning https://iva.my.site.com/Teknikspranget/s/job-offer/a01Vg0000050ypJ/var-med-och-gör-skillnad-för-mormor?language=sv

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Kravanalytiker

Kravanalytiker
Läs mer Apr 9
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!




Pensionsmyndigheten är i teknisk framkant.

IT-avdelningen har ca 450 medarbetare. Storleken behövs inte minst för en omfattande systemutveckling med den senaste tekniken och med moderna arbetssätt. På IT-avdelningen möter du en kultur med driv och hög ambitionsnivå där arbete och privatliv får vara i balans. Vi vill leverera bäst IT för Sverige.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kravanalytiker till ett av våra agila releasetåg. Tåget har ett brett ansvar som bland annat inkluderar handläggarsystem, orange kuvert och pensionsmyndigheten.se. Du kommer därför arbeta med kravarbete i flera områden och team samt stötta tågets produktledningen. Vi söker dig som delar vår drivkraft att göra det bästa för våra kunder – Sveriges pensionssparare och pensionärer.

I rollen som kravanalytiker kommer du att identifiera kundernas och verksamhetens önskemål och behov, leda analysarbete, delta i utvecklingsarbete och förvaltningsarbete. Vi arbetar tvärfunktionellt i agila team där du är en av flera förmågor. Du kommer att jobba nära teamens produktägare, utvecklare, testare, specialister mfl.

Du arbetar delvis i ljusa och trevliga lokaler på Södermalm i Stockholm och delvis hemifrån som det passar dig själv, dina kollegor och ditt arbete.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har:

- relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
- flerårig erfarenhet av att leda arbete med facilitering av krav nära kunder, intressenter och kollegor i självorganiserande team (bl.a. genom att leda workshops)
- lång vana att dokumentera krav med användningsfall, user stories, acceptanskriterier, specification by example,
- goda kunskaper i svenska

Meriterande är:

- Certifiering inom kravanalys
- Erfarenhet av: - modelleringsverktyg, t.ex.  Sparx EA
- metoder såsom Story Mapping och Effektkartläggning
- metodutveckling
- informationsmodellering
- servicedesign/interaktionsdesign/UX


- Utbildning och erfarenhet av agil metodik. 

Egenskaper
För att trivas hos oss krävs att du är självständig och trygg i dig själv. Du tycker om att driva förändringsarbete och har förmågan att ständigt förbättra verksamheten.

Du är strukturerad och arbetar mål- och resultatorienterat. Du har god analytisk förmåga och kan angripa frågor utifrån ett brett perspektiv. Du samarbetar lätt och kan förankra idéer hos teammedlemmar, chefer och andra kollegor. Du har en god förmåga att visualisera och förklara komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt.

I urvalet lägger vi särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Placeringsort är Pensionsmyndighetens kontor på Hornstull i Stockholm.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning om 6 månader. Vi använder oss av intervjuer och tester i kombination i urvalsprocessen.

I denna rekryteringsprocess behöver du inte bifoga personligt brev, däremot vill vi att du besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet.

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

För mer information

För mer information kontakta gruppchef Anders Holm, tel:+46104542073.

Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Systemutvecklare grund- och kunddata, Stockholm

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 22
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!


Pensionsmyndigheten är en myndighet som ligger i framkant när det handlar om teknik och utveckling. IT-avdelningen består idag av ca 350 medarbetare och växer kraftigt för att möjliggöra genomförandet av pensionsgruppens överenskommelse om långsiktigt höjda och trygga pensioner. För oss inom IT innebär detta nyutveckling, under många år framöver, av ett flertal nya pensionsförmånssystem med den senaste tekniken och arbetssätt. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en miljö präglad av stort driv och hög ambitionsnivå samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår vision är att leverera bäst IT för Sverige.



Vill du vara en del av en ambitiös och framåtsträvande myndighet, samt arbeta med samhällsviktiga och komplexa kärnsystem? Trivs du med att arbeta med en hög nivå av frihet, eget ansvar och ett bra teamsamarbete?

Pensionsmyndighetens IT-avdelning utvecklar och underhåller de IT-system som är nödvändiga för myndighetens kärnverksamhet, såsom webbapplikationer, ärendehantering och finansiella system för premiepensionen.

Du kommer att tillhöra gruppen som hanterar våra system och applikationer för grund- och kunddata.

Arbetsbeskrivning
Som utvecklare kommer du att arbeta i ett agilt utvecklingsteam, där utveckling och test bedrivs parallellt inom teamet. Teamet arbetar både med nyutveckling och förvaltning av våra system. Vi hoppas att du, likt de andra teammedlemmarna, kommer vara delaktig i samtliga delar av utvecklingsprocessen, från krav och designutformning till implementation.

Teamet arbetar strategiskt med ständiga förbättringar av tekniker, arbetssätt och metoder. Klimatet är positivt, där samarbete och kompetensspridning är prioriterade områden. Teamen arbetar kontinuerligt med kompetensutveckling och effektivisering av systemutvecklingsprocessen.

Vi använder verktyg och ramverk som tex Spring Boot, IntelliJ, JUnit, React, Selenium, GIT/BitBucket, Jenkins, Docker och Jira. Teamets fokus är på backend-system, men viss gränssnittsutveckling förekommer också.

Din profil 
Vi tror att du är prestigelös, självgående och har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du vill få andra att växa och detta tillsammans med ditt intresse av utveckling och förvaltning gör att du gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Vi arbetar över gränserna och du har en vilja att vara med i hela utvecklingskedjan.

För att lyckas i rollen har du nog:

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som javautvecklare
- Goda kunskapar i Java, Spring och SpringBoot
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Goda kunskaper i svenska då all dokumentation sker på svenska

Det är meriterande att ha någon av följande erfarenheter:

- Erfarenhet av av webservices och applikationer som använder SOAP
- Kännedom om REST-principerna
- Erfarenhet av agila arbetssätt som Scrum och SAFe

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen.

Vi erbjuder
Sedan en tid tillbaka tillämpar vi ”hybridarbetsplats”, vilket innebär möjlighet att växla mellan att arbeta från hemmet eller kontoret. Vi sitter i ljusa nyrenoverade lokaler vid Hornstull.

V värderar balansen mellan privatliv och arbetsliv högt. Vi jobbar aktivt med vår kultur, som präglas av hjälpsamhet, att dela med sig av kunskaper och erfarenheter, och att värna gemensam framgång.

Vi kompetensutvecklar oss ständigt genom bokcirklar, kompetensdagar, kurser via PM Academy, tillgång till PluralSight, hackathons, innovationsveckor mm.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning, vi arbetar aktivt och fokuserat med jämställdhet och har höga mål att uppnå - inte bara inom området representation utan också i andra dimensioner. Vi ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. 

Övrigt 
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Vi använder oss av intervjuer och eventuellt tester i kombination i urvalsprocessen.

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.

#VårtJobbBerörAlla

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Sharepoint-utvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 29
Motiveras du av att utveckla appar och funktioner i SharePoint? Vill du som utvecklare arbeta för att göra vår SharePoint miljö användarvänlig för våra medarbetare och samtidigt ha en bra balans mellan arbete och fritid? Hos oss blir du en del i ett självgående team med hög teknisk kompetens som jobbar med både standard- och egenutvecklade funktioner.

Pensionsmyndigheten är en myndighet som ligger i framkant när det handlar om teknik och utveckling. IT-avdelningen består idag av ca 350 medarbetare och växer kraftigt för att möjliggöra genomförandet av pensionsgruppens överenskommelse om långsiktigt höjda och trygga pensioner. För oss inom IT innebär detta nyutveckling under många år framöver, av ett flertal nya pensionsförmånssystem - med den senaste tekniken och arbetssätt. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en innovativ miljö präglad av stort driv där nya idéer välkomnas samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv.

Visionen är satt: Bäst IT för Sverige 2025!

Arbetsbeskrivning
SharePoint teamet är en jämställd och kompetent grupp om sex personer. Vi i teamet ansvarar för samarbetsytor och applikationer som är byggda på plattformen. Vi använder idag SharePoint 2019 och kommer börja migrera till Subscription Edition under 2024. Fokus ligger på att modernisera och leverera förenklade lösningar för våra användare. I vårt team finns djup SharePoint kompetens inom alla delar (support, utbildning, utveckling, infrastruktur) där vi nu behöver utöka teamet med ytterligare utvecklingskompetens.

Som SharePoint utvecklare är du tillsammans med dina kollegor ansvarig för att uppdatera befintliga funktioner, avveckla gamla samt utveckla nya för att möta användarnas behov. Vi har ett öppet klimat där vi delar med oss av kunskap till varandra, ser till helheten och vi arbetar enligt ramverket SAFe.

Exempel på återkommande arbetsuppgifter:

- Utveckla nya moderna funktioner för att stötta verksamheten på deras samarbetsytor
- Hjälpa till att modernisera nuvarande funktioner genom att tillsammans med teamet återbesöka kraven, definiera nya lösningar och utveckla funktionaliteten som behövs
- Presentera framtagna lösningar för att fördjupa kunskapen i och utanför teamet

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är en erfaren SharePoint utvecklare. Du behöver ha flerårig arbetserfarenhet av att utveckla på SharePoint plattformen. Du har även god erfarenhet av SPFx, React, TypeScript, Rest API och PnP. De miljöer du har jobbat i har varit affärskritiska och du har erfarenhet att dokumentera såväl kod och krav som installationsinstruktioner.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- Git, Bitbucket eller motsvarande
- C#, PowerShell och CSOM
- Migrering inom SharePoint plattformen
- Erfarenhet inom annat område inom SharePoint (till exempel infrastruktur)

All dokumentation sker på svenska varför det är viktigt att du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.

Egenskaper
Vi söker dig som är tekniskt intresserad, brinner för utveckling och har en stark bakgrund inom SharePoint-utveckling. För att trivas i rollen hos oss vill vi att du har mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra i och utanför teamet.

Du är motiverad, tar initiativ och har ett lösningsorienterat förhållningsätt för att stötta teamet och användarna. Hos oss har vi högt i tak och vi ser att du delar med dig av din kompetens likväl som du själv ber om hjälp när det behövs.

Du är strukturerad och har förmågan att växla mellan detaljer och helhetsperspektiv. Tjänsten kräver ett högt eget ansvarstagande och vi förväntar oss att du är självgående.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen.

Vi erbjuder
Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivare. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. Du kan läsa mer om våra förmåner och om oss https://www.pensionsmyndigheten.se/om-pensionsmyndigheten/jobba-hos-oss/jobba-pa-pensionsmyndigheten

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi förbehåller oss rätten att tillämpa provanställning om 6 månader vid behov. Tjänsten placeras i Stockholm. Vårt kontor i Stockholm ligger i Hornstull nära tunnelbanan, där vi sitter i ljusa och moderna lokaler.

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

I denna rekryteringsprocess önskar vi inget personligt brev, däremot vill vi att du besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet. Arbetspsykologiska tester eller färdighetstester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. IT-avdelningen driver sedan en tid tillbaka ett initiativ för att öka medvetandegrad och fokus på jämställdhet.

Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.

#LI-HYBRID

#VårtJobbBerörAlla

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Linuxspecialister med automationsfokus

Systemadministratör
Läs mer Feb 28
Nu söker Pensionsmyndigheten passionerade systemspecialister med inriktning Linux som är redo att göra skapa servermagi inom samhällsfunktioner som är viktiga på riktigt.

Med ditt genuina intresse för tekniken och dess möjligheter kommer du arbeta både självständigt och tillsammans med andra erfarna IT-specialister.

Kom och gör skillnad med oss!

Pensionsmyndigheten är en myndighet som ligger i framkant när det handlar om teknik och utveckling. IT-avdelningen består idag av ca 350 medarbetare och växer kraftigt för att möjliggöra genomförandet av pensionsgruppens överenskommelse om långsiktigt höjda och trygga pensioner. För oss inom IT innebär detta nyutveckling, under många år framöver, av ett flertal nya pensionsförmånssystem med den senaste tekniken och arbetssätt. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en miljö präglad av stort driv och hög ambitionsnivå samtidigt som vi värnar om en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår vision är att leverera bäst IT för Sverige.

Arbetsbeskrivning
Vill du använda din expertis inom Linux till att göra skillnad på riktigt? Nu letar vi efter fler digitala trollkonstnärer som kan bidra till att optimera vår servermiljö!

Som Linuxspecialist hos oss kommer du vara en central del av vårt agila team. Ditt uppdrag kommer vara att underhålla, utveckla och optimera vår Linuxplattform, samt att stödja övriga delar av myndigheten i användandet av plattformen. Våra IT-miljöer är moderna och bygger på virtuell Red Hat Linux och Java. På Pensionsmyndigheten arbetar vi med CI/CD, automatiserad testning och automatiserad konfigurationshantering. För oss är det en självklarhet att automatisera livscykelhantering för att ständigt vara uppdaterade samt att alltid föredra konfiguration som kod framför manuell hantering.

Dina ansvarsområden

- Ansvara för, designa, implementera och underhålla en stabil plattform för självbetjäning av produktions-, test- och utvecklingsmiljöer
- Följa med Red Hats utveckling för plattformen
- Implementera säkerhetsåtgärder
- Övervakning och monitorering
- Samarbeta inom och utanför teamet för att lösa komplexa tekniska utmaningar och optimera serverprestanda.

Utbildning och Erfarenhet
Vi söker dig som har:

- Relevant utbildning/kunskap inom Linux och teknisk systemutveckling
- Arbetslivserfarenhet av Linuxserveradministration och teknisk systemutveckling
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- Konfigurationshantering med Puppet och Ansible
- Erfarenhet av scriptspråk tex. Python, Ruby
- Versionshantering med till exempel Git
- Sysloghantering med Elastic Stack, Grafana, Prometheus
- Övervakning med Check MK eller Nagios
- Livscykelhantering med Satellite
- Lastbalansering / Big-IP
- Erfarenhet av att arbeta agilt

Egenskaper 
För att trivas i rollen behöver du vara nyfiken, ansvarstagande och driven. Du behöver ha ordningssinne, analytisk förmåga och vara säkerhetsmedveten. Självklart tycker du om att arbeta i team, har en god samarbetsförmåga och trivs med vårt klimat där vi jobbar med att ständigt förbättra och optimera det vi gör.

Vårt medarbetarskap omfattar alla på myndigheten och består av tre nyckelområden; vi tar ansvar, möjliggör förändring och driver utveckling. För att nå våra mål har vi stort fokus på vår kultur och hur vi tillsammans påverkar vår arbetsplats. Du bör därför ha ett intresse för och en vilja att vara med på denna kulturresa.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen.

Vi erbjuder 
Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivare. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. #VårtJobbBerörAlla 

Övrigt 
Placeringsort är på något av Pensionsmyndighetens kontor i Luleå eller Stockholm.

I denna rekryteringsprocess behöver du inte bifoga personligt brev, däremot vill vi att du besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet. 

#LI-HYBRID

Arbetet kan innebära resor till våra kontor ute i hela landet.

Arbetspsykologiska tester eller färdighetstester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu