Stockholm: Kock till Alviksskolans skolkök

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kock till Alviksskolans skolkök i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-01 // Varaktighet: Heltid

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Alviksskolan är en kommunal F-9 skola i Bromma som är integrerad i Stockholms enda F-9 skola för elever med hörselanpassning.

Skolan har cirka 1000 elever och här jobbar cirka 180 anställda med att sätta eleven i fokus under hela skoldagen. Vi vill att våra elever ska lyckas i livet genom att få en bra start på Alviksskolan. Våra medarbetare är engagerade, har en stor vilja att utveckla och förbättra skolan. Vi tar gemensamt ansvar på skolan för att göra roliga saker och trivas på arbetsplatsen. Det är viktigt att ha kul på jobbet tillsammans med kollegor och elever! På Alviksskolan har vi ett formativt förhållningssätt, vi gillar att utveckla nya undervisningsmetoder för att mötet mellan elever och oss vuxna på skolan ska bli så bra som möjligt.

Läs mer på http://alviksskolan.stockholm.se/

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba som kock hos oss med fokus på vegetarisk matlagning samt specialkost. Vi vill att du på ett positivt sätt samordnar, strukturerar och medverkar i kökets olika arbetsmoment. Du kommer vara delaktig att planera matsedlar samt göra beställningar av framförallt livsmedel i Agresso. Bevaka att lagar och förordningar och riktlinjer inom verksamhetsområdet följs. Samverka med kökschef samt administrativ chef för att egenkontroll och HACCP genomförs. Du har stor kunskap om specialkost, säker mat och skollagens krav på näringsriktig mat.

Du bidrar med engagemang att skapa en positiv, utvecklande och hållbar arbetsmiljö i köket inom satta ramar. Du har NPF kompetens. Samordning med kökspersonal på Ulvsundaskolan ingår i uppdraget.

En del av arbetet består av administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
3-årigt gymnasium inom livsmedelsprogrammet eller annan dokumenterad utbildning inom området. Fortbildning inom livsmedel- och kökskunskap. 3-4 års erfarenhet inom storkök/restaurang. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Erfarenhet av specialkost är meriterande. Erfarenhet av IT och kunskap av beställningar är meriterande.

Övrigt
Intervjuer kommer ske kontinuerligt under annonstiden för tjänsten.

I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och knappt 30 gymnasieskolor med olika inriktningar. Hos oss hittar du nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kock, storhushåll

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kock, storhushåll.

Vi söker en kock som vill vara med och göra skillnad.

Läs mer Jan 9
Tidningshuset är ett modern stor och trivsam lunchrestaurang med nya spännande rätter varje dag. Från köket serverar vi maten ifrån ett öppet kök, kockarna och kallskänkorna är ute bland gästerna under lunchen. Arbetstiderna är främst dagtid måndag-fredag.

Vi har även ett franskinspirerade café hittar man allt från frukost, sallader, soppa och våra hembakta sötsaker.

Kort om tjänsten

För rätt person finns här stora möjligheter till utveckling! Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och gillar att jobba med råvaror som gör en meny lockande. En glad personlighet med ett stänk entreprenörskap för detta jobb.

Vad säger kollegorna om Nordrest

Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ”

Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest

- Kollektivavtal och avtalsförsäkringar

- Friskvårdsbidrag

- Möjlighet att delta i motionslopp

- Stor kick-off för alla varje år

Vem är då vår nya drömkollega?

Du är en glad filur med erfarenhet av kockyrket som är van vid att skapa bra relationer oss och våra gäster. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och respektfull mot din omgivning.

Vi vill att du har:

- Yrkesutbildning eller motsvarande

- Goda kunskaper i svenska och engelska

- HACCP utbildning

Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe:

- Tidigare arbetslivserfarenhet som kock

- Erfarenhet av menyplanering och varubeställning

- Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både miljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001

Om Nordrest

Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen och försvarsmakten.

Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast 20 Februari.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Omfattning: 100%

Lön: Enligt överenskommelse

Kollektivavtal: HRF

Nästa steg i rekryteringsprocessen

När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.
Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Ansök nu

ICA Supermarket Sjöstaden söker Ansvarig till Butikskök!

Läs mer Mar 11
ICA Supermarket Sjöstaden söker Ansvarig till Butikskök!

Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa mot visionen om att bli Stockholms bästa Supermarket och Hammarby Sjöstads egna matmarknad! Vi växer så det knakar på våra manuella avdelningar och som ett steg i detta vill vi på ICA Sjöstaden förstärka vårt team i delikatessen och satsa ännu mer på det butikslagade, både inom varmt och kallt kök. Därför söker vi nu en kreativ och kompetent person inom butiksproduktionen, som genom sin erfarenhet och driv kan bidra till denna utvecklingsresa.

Vad du kommer att göra:

Som ansvarig för produktionen kommer du att arbeta med att driva och utveckla vårt butiksproducerade sortiment i butiken. Det är ett område som vi kommer att satsa på och vill skapa mycket nytt inom, bland annat inom måltidslösningar, sallader, mackor, kalla röror, smörgåstårtor med mera. Vi kommer inom närtid starta upp cateringverksamhet där du kommer ha en betydande del i detta projekt och möjlighet att sätta din egen prägel på sortiment och utformning. Förutom det praktiska, så ingår givetvis arbete med kalkyl- och receptskrivning, samt egenkontrollarbete som säkerställer att vi följer lagar och regler kring livsmedelssäkerhet.Utöver dina arbetsuppgifter i köket och produktionen ingår du i teamet Öppna färskvaror som innefattar bageri, kallt och varmt kök, samt vår 17 meter långa manuella delikatessdisk, där vi veckans alla dagar erbjuder färsk fisk och skaldjur, kött, färdigmat, ost och chark, samt salladsbar.

Utöver detta tillverkar vi mat i vårt kök som säljs på lösvikt i vår varma matbar på vardagarna, samt förpackade kylda lunchlådor. Vi erbjuder även ett stort sortiment av egna frukostmackor, sallader och mellanmål med mera. I avdelningen arbetar vi givetvis alltid som ett lag och stöttar varandra, precis som i resten av butiken. På ICA Sjöstaden är det självklart att vi alltid prioriterar kunden och ger ett kundbemötande som bidrar till servicekänsla, inspiration och matglädje, så du måste självklart trivas med att representera butikens

På ICA Sjöstaden är det självklart att vi alltid prioriterar kunden och ger ett kundbemötande som bidrar till servicekänsla, inspiration och matglädje, så du måste självklart trivas med att representera butikens ansikte utåt.

Vem är du?

Du har utbildning och/eller motsvarande erfarenhet av klassiskt kallskänksarbete och/eller varmt kök, gärna i butik. Du är en ödmjuk, driven, inspirerande person som trivs i en utvecklande miljö med framåtanda och vill aktivt bidra till avdelningarnas utveckling genom ditt ledarskap och engagemang. Du gillar också nära kundkontakt och att samarbeta med dina kollegor. Du har ett stort och gediget matintresse och inspireras av att tillgodose en krävande kundgrupp med lösningar och inspiration.

Du är strukturerad och effektiv i ditt arbete, tar ett stort ansvar för att lösa de uppgifter du har framför dig och en förmåga att ta egna initiativ och snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Du vill aktivt bidra till att göra vår butik bättre genom att leverera på väldigt hög nivå inom ditt område och dela med dig av dina kunskaper med andra, både kunder och kollegor. Du föregår med gott exempel och har hög social kompetens med positiv inställning som smittar av sig till både medarbetare och kunder. Sist men inte minst så uppskattar du utmaningen att inte alltid veta hur dagen kommer att bli.

Krav och meriterande för rollen:

Kunskap och genuint intresse för mat och matlagning

Erfarenhet av kallt och varmt kök, gärna i butik

Erfarenhet av manuell delikatess, kött, fisk, chark och ost

Erfarenhet av ledande befattning/ansvarsroll i butik

Kunskap inom livsmedelssäkerhet och HACCP.

Vana av ICA: s program Store Office/Min Butik, AOB samt Excel

Affärssinne och förståelse för butiksekonomi och kalkyler kring lagad och monterad mat

Vad får du av oss?

När vi ska beskriva hur det är att jobba här, så blir det tydligt att vi lyckats hitta en alldeles egen ”Sjöstadsanda” här hos oss: vi är positiva och sprider energi till våra kunder, vi lägger ner ett stort engagemang i vårt jobb och vi är professionella i det vi gör och levererar riktigt bra service till våra kunder. Det stora engagemang vi har i jobbet gör också att vi, var och en av oss, får friheten och ansvaret att lösa den uppgift vi fått, oftast i samverkan med andra och självklart med stöd av kollegor och ledare - om vi behöver det. Vår grundsyn här på ICA Sjöstaden är att alla har talang. Oavsett hur gammal du är, vilken position du arbetar på, vilken utbildning du har eller var du kommer ifrån. Och om du vill satsa på en karriär inom dagligvaruhandeln vet vi att vi kan stötta dig i det också, för vi har lotsat många vidare både som ledare inom ICA och till att bli egna handlare.

Så, har vi lyckats få dig intresserad av att jobba tillsammans med oss? Ansök i så fall redan idag! Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. För att passa för tjänsten behöver kunna jobba tidiga mornar och helger.

Om ICA Supermarket Sjöstaden:
ICA Supermarket Sjöstaden är en av Stockholms modernaste livsmedelsbutiker med drygt 50 anställda. För att kunna möta kundernas förväntningar och vara en av de bästa arbetsgivarna i branschen återinvesterar vi ständigt i butiken och våra medarbetare. Med stort fokus på mat- & hälsa erbjuder vi ett varierat utbud av produkter, som i kombination med vår kunniga och engagerade personal ger en butiksupplevelse utöver det vanliga.
Om Personalica
Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av ICA-butiken. Personalica är en jobbsajt för arbetssökare som söker jobb på ICA-butik. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund.

Ansök nu

Kock till Restaurang Tastory Hammarbybacken

Läs mer Apr 4
Tillsvidare, heltid 100%.

Vem söker vi?

Nu söker vi en passionerad kock som vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med nyfikenhet och entusiasm skapar du smakfulla och vällagade rätter med fokus på hållbarhet.

I tjänsten ingår bland annat dagligt arbete med egenkontroll, att ha god kännedom om allergener och kunna redogöra för alla ingredienser, beställning och mottagning av varor samt svinnhantering. Du kommer även vara behjälplig i menyplanering och inventering.

Om restaurang Tastory

Tastory erbjuder ett komplett hela-dagen-utbud och vara en naturlig mötesplats för kunder och gäster, oavsett om det är tid för frukost, hälsosam lunch eller ett kvällsevent. Vi anordnar stora och små event samt erbjuder catering och take away-produkter. Tastorys erbjudande bygger på variation för dagens alla måltider och stunder. Lunchbuffén är uppdukad med nyttiga tillagade sallader i fokus och bakom disken rekommenderar våra kockar kött, fisk, fågel eller vegetariskt alternativ till. Atmosfären ska bjuda in till avslappnade samtal, och när lunchen är över kan lokalen nyttjas för möten eller fika.

Vem är du?

• Du är över 18 år
• Du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande
• Du har erfarenhet av restaurangarbete sedan tidigare
• Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt
• Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar
• Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera
• Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll
• Du talar och skriver svenska
• Erfarenhet av menyplaneringssystem är ett plus

Om Compass Group

Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 600 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension.

Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Service den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2019). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida www.compass-group.se.

Varför ska du välja oss?

• Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen.
• Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra.
• Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor.
• Vi levererar kvalitet i allt vi gör!

Rekrytering på Compass Group

Rekrytering sker löpande så varmt välkommen med din ansökan! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, för mer information vänligen besök: https://www.compass-group.se/integritetspolicy/

Ansök nu

Kock i förskola och skola i Stockholm vårterminen 2024

Läs mer Dec 8
Motiveras du av att laga god och näringsrik mat till skolelever och förskolebarn samt att jobba tillsammans med andra, och söker ett flexibelt arbete? Vi på NGS Vikariepoolen söker kockar för arbete på förskolor och skolor i Stockholmsområdet vårterminen 2024. Som anställd hos oss erbjuds du uppdrag som matchas mot dina val och kompetenser när du har möjlighet att arbeta. Du blir en del av ett team som värdesätter samarbete och som finns där om du har frågor eller funderingar inför, under eller efter ett uppdrag.  


Om jobbet
Som vikarierande kock har du en viktig roll för att verksamheten ska fungera väl när en ordinarie är frånvarande.  Arbetsuppgifterna är de sedvanliga för skol- och förskolekök med tillagning av lunch och i förskola serveras även frukost och mellanmål. Du ansvarar för att hantera livsmedlen på ett säkert sätt, genomför egenkontroll, diskar samt håller kök och utrustning rena enligt gällande riktlinjer. I de större köken ingår du i ett team medan det är vanligt med ensamarbete på förskolor.


Om dig
Din kunskap, nyfikenhet och engagemang gör skillnad. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du bra på att samarbeta och på att organisera ditt eget arbete. Det är också viktigt att kunna se vad som behöver göras och ta initiativ.
Vi söker dig som har gått restaurang och livsmedelsprogrammet eller motsvarande kockutbildning och har erfarenhet av arbete som kock i storkök. Det är viktigt att du har goda kunskaper om säker livsmedelshantering enligt HACCP och är van att genomföra egenkontroll. Du har också mycket goda kunskaper om allergener och erfarenhet av att arbeta med de vanligast förekommande. Därutöver har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att arbeta i skola och förskola krävs ett godkänt utdrag ur belastningsregistret för arbete inom skola eller förskola. Utdraget ska vara utskrivet för mindre än ett år sedan. Mer information finns på www.polisen.se.

Ansök nu

Kock till Restaurang Tastory Hammarbybacken

Läs mer Apr 8
Tillsvidare, heltid 100%.

Vem söker vi?

Nu söker vi en passionerad kock som vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med nyfikenhet och entusiasm skapar du smakfulla och vällagade rätter med fokus på hållbarhet.

I tjänsten ingår bland annat dagligt arbete med egenkontroll, att ha god kännedom om allergener och kunna redogöra för alla ingredienser, beställning och mottagning av varor samt svinnhantering. Du kommer även vara behjälplig i menyplanering och inventering.

Om restaurang Tastory

Tastory erbjuder ett komplett hela-dagen-utbud och vara en naturlig mötesplats för kunder och gäster, oavsett om det är tid för frukost, hälsosam lunch eller ett kvällsevent. Vi anordnar stora och små event samt erbjuder catering och take away-produkter. Tastorys erbjudande bygger på variation för dagens alla måltider och stunder. Lunchbuffén är uppdukad med nyttiga tillagade sallader i fokus och bakom disken rekommenderar våra kockar kött, fisk, fågel eller vegetariskt alternativ till. Atmosfären ska bjuda in till avslappnade samtal, och när lunchen är över kan lokalen nyttjas för möten eller fika.

Vem är du?

• Du är över 18 år
• Du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande
• Du har erfarenhet av restaurangarbete sedan tidigare
• Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt
• Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar
• Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera
• Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll
• Du talar och skriver svenska
• Erfarenhet av menyplaneringssystem är ett plus

Om Compass Group

Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 600 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension.

Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Service den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2019). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida www.compass-group.se.

Varför ska du välja oss?

• Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen.
• Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra.
• Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor.
• Vi levererar kvalitet i allt vi gör!

Rekrytering på Compass Group

Rekrytering sker löpande så varmt välkommen med din ansökan! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, för mer information vänligen besök: https://www.compass-group.se/integritetspolicy/

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

KOPIA AV Vill du göra en skillnad för de äldre i sommar?

Vårdbiträde
Läs mer Mar 7
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Arbetsplatsbeskrivning

Arbete mot verksamhetsmål och att vara med att skapa en värdefull, trygg och stimulerande miljö till omsorgstagare.

Insatserna är utformade för att stärka den enskildes resurser så att man kan leva ett självständigt liv.
Vårt verksamhetsmål:
Trygghet, inflytande, respekt, värdighet och välbefinnande för våra omsorgstagare

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta med människor?

Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du möter människor som behöver din hjälp. På Enskede hemtjänst arbetar vi utifrån ett salutogent förhållningssätt med personcentrerad omvårdnad. Vårt uppdrag är att ge varje brukare trygghet och välbefinnande, varje dag!
Vårt arbete innebär att ha brukarens fokus i allt det vi gör. Alla våra möten med dem vi hjälper ska präglas av värme, engagemang och god service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra omsorg-och serviceinsatser i kunders hem som kan vara omvårdnad, matlagning, inköp av dagligvaror, städ, ledsagning och social samvaro. Tjänsten innefattar obekväm arbetstid, enligt fyra veckors schema. 

Din profil

Som person är du lyhörd för våra kunders behov vill sätta guldkant på deras tillvaro. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet, samarbetsförmåga, initiativförmåga, problemlösning samt tekniskt kunnande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande om du tidigare arbetat inom hemtjänst.

Kvalifikationer

Tidigare erfarenhet av hemtjänsten är meriterande. God kommunikationsförmåga och bra svenska i tal och skrift.














Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu

Undersköterska sommarvikariat på Stureby vård och omsorgsboende.

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 5
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Arbetsplatsbeskrivning

Vill du ha ett meningsfullt arbete?

Nu har du chansen att söka till oss på Stureby vård- och omsorgsboende!

Stureby är ett kommunalt äldreboende med 90 vårdplatser med demensinriktning.

Vi arbetar utifrån ett personcentrerat förhållningssätt där fokus ligger på hälsa, välbefinnande och livskvalitet.

Vårt mål är att skapa en meningsfull vardag för såväl boende som medarbetare genom att skapa en värdefull, trygg och stimulerande miljö. Insatserna ska vara utformade för att stärka den enskildes resurser så att man kan leva ett självständigt liv.

På Stureby vård och omsorgsboende strävar vi efter att ha rikligt med glädje i det multiprofessionella arbetsteamet. Bra bemötande, ansvarsfullhet och initiativtagande hos medarbetare värderas högt.

Vårt verksamhetsmål:
Att vi tillsammans ska erbjuda en god och hälsofrämjande demensomsorg. Som utgår ifrån individens förmågor, behov och evidensbaserade metoder. Livet ska fortsätta vara så meningsfullt så möjligt även när man drabbas av sjukdom.

Vi erbjuder sommarvikariat till dig som har vård och omsorgsutbildning. Vi ser gärna att du arbetar utifrån ett hälsofrämjande synsätt. Vi tycker att det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt både gentemot omsorgstagare, deras anhöriga och inom arbetsgruppen. Arbetsuppgifterna består i att du tillsammans med arbetsteamet planerar och genomför de insatser som omsorgstagaren önskat enligt genomförandeplanen.

Vi söker både dag- och nattpersonal.



Kvalifikationer

Du är färdigutbildad undersköterska eller vårdbiträde med erfarenhet.

Du har en god kommunikationsförmåga och bra svenska i tal och skrift.

Du är trygg i yrkesrollen och har ett professionellt bemötande.

Du har en god förmåga att planera arbetet tillsammans med teamet med brukaren i fokus.




Meriterande om du har:

Vidareutbildning inom demensvård, Palliativ utbildning, BPSD. 
Webbutbildningar demens ABC, nollvision, basala hygienrutiner och jobba säkert med läkemedel.
Tidigare erfarenhet av vård- och omsorgsboende samt vana vid hantering av mediciner och medicindelning.



Övrigt

Tjänsten innefattar obekväm arbetstid kväll, natt, helg.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu

Lösningsarkitekt

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 11
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.



På IT-enheten är vi 17 medarbetare, alla med olika ansvarsområden men med ett och samma mål; att utveckla vår verksamhets effektivitet och tekniska nivå.

Vi arbetar med ny teknik och ser en konkret användning av den, vi bidrar till att bygga ett hållbart samhälle och en väl fungerande stad. För att lyckas krävs att vi fokuserar på samarbete och en vilja att lyckas tillsammans.

Trafikkontoret har en stark vision, väl definierade mål och en hög ambition för vad man vill åstadkomma. I detta ingår en offensiv satsning på IT.

Rollen som lösningsarkitekt utgör en strategisk nyckelroll i arbetet med att utveckla och säkerställa moderna och verksamhetsstödjande IT-lösningar för hela Trafikkontorets verksamhet, där du får möjlighet att påverka beslut och riktning inom IT-området. 

Din roll


Som Lösningsarkitekt arbetar du med att säkerställa att de IT-system som används inom trafikkontoret stödjer verksamheten på det mest effektiva sättet. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta med övergripande arkitektur, modernisering och avveckling av system samt digitalisering och automatisering för att möjliggöra vår digitala förflyttning.
Hos oss har du ett varierande uppdrag och ett helhetsansvar där du säkerhetsställer att vi utvecklar vår arkitektur utifrån verksamhetens behov där du får stora möjligheter att påverka. 

Som lösningsarkitekt stödjer du verksamheten i olika frågor, som bland annat att

föreslå mål, tekniska lösningar och handlingsplaner för att vidareutveckla verksamhetens integrationslösningar för att åstadkomma öka digitalisering och användning av ny teknik
utveckla och implementera nya integrationer relaterad till beslutad arkitektur (t.ex. databasteknik, molntjänster och tillämpning av IoT).
skapa, underhålla och utvärdera översiktlig kartläggning över system, integrationer och processer/funktioner 
stötta projekten med lösningsframtagningen och säkerhetsställa att lösningarna följer beslutade strategier, riktlinjer, verktyg och styrmodeller
ansvara för dialogen med externa leverantörer samt dokumentationsarbete
planera och utföra förändringar och uppdateringar för integrationer och lösningsförslag
samverka med andra arkitekter- och intressenter för att analysera och dokumentera integrationslösningar 

Lösningsarkitekten stödjer IT-chefen i utveckling och underhåll av IT-strategi, styrgruppsarbete, samt även objektledare IT, med arkitekturbaserade krav i samband med IT-upphandlingar och IT-utveckling. 

Rollen innebär även deltagande i stadsövergripande samarbeten, formulera tjänsteutlåtanden, att hålla sig uppdaterad om vilka lagar, regler, processer, metoder och riktlinjer som gäller i staden med koppling till IT, du kommer att agera som projektdeltagare.

Din kompetens och erfarenhet

För att vara framgångsrik i rollen skall du ha

lämplig utbildning från högskola/universitet som t ex civilingenjör eller systemvetare, alternativt med annan teknisk bakgrund/kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
flerårig erfarenhet i liknande roll som lösningsarkitekt
kompetens och förståelse för vilken infrastruktur som krävs, vilka teknikval och avvägningar som är lämpliga att göra
erfarenhet av att definiera målarkitektur och roadmap
god kunskap inom metoder och ramverk för IT-arkitektur, samt EA-verktyg som Qualiware eller liknande 
har goda kunskaper i svenska

Det är meriterande om du även har 

beställarkompetens och erfarenhet av IT-upphandlingar och lagen om offentlig upphandling
kunskaper inom ekonomi- och budgetarbete
erfarenhet av agil metodik 
certifiering som lösningsarkitekt

Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och med mycket god kommunikationsförmåga. Du är lyhörd och engagerad och skapar ett gott samarbetsklimat. Vidare är du en analytisk och strukturerad person med stor ansvarskänsla för att övergripande mål uppnås då du har förmågan att se helheten.

Vad vi kan erbjuda dig

En arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling/kompetenspåfyllnad samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen.

Arbetsplatsen är centralt belägen i Tekniska nämndhuset på Fleminggatan 4. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. 

Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter, se våra  Förmåner.

Välkommen att växa i en växande stad - där din insats verkligen gör skillnad! 

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: Att arbeta i Stockholmsstad

Stockholm stad på LinkedIn 

Din ansökan
När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Vi önskar att du svarar så utförligt som möjligt på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat. Endast CV, på svenska, önskas.

Sista ansökningsdag är den 12 maj, därefter kallar vi till intervjuer som kommer att ske under vecka 20. Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse. 

För den här tjänsten behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning.

Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Sommarjobb som sjuksköterska i Järva

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 12
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss

Kista vård och omsorgsboende samt Servicehus drivs av Stockholms Stad.

Boenden ligger vid Kista torg nära tunnelbanan och Kista galleria. Kista vård och omsorgsboende har 72 platser som är fördelade på demensenheten och på den somatiska enheten. Vi har även en fin trädgård och många sommaraktiviteter.

Nu söker vi två sjuksköterskor som vill arbeta på var sin enhet under sommaren.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi jobbar för att göra skillnad för våra brukare i vardagen.

Din roll

Du kommer att arbeta i team i nära samarbete med arbetsterapeut och omvårdnadspersonal. I ditt uppdrag som sjuksköterska ingår att både självständigt och tillsammans med kollegor och övriga yrkeskategorier ansvara för hälsosjukvårdsinsatser, dokumentation i Vadok samt handledning av omsorgspersonalen.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som är:

legitimerad sjuksköterska med stort intresse för äldreomsorg.

Att det finns både demensinriktning och somatisk inriktning gör att uppdraget som sjuksköterska är extra stimulerande, det ökar också kraven på dig som sjuksköterska. Vi vill att du är stresstålig, ansvarstagande och flexibel. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, har ett stort engagemang och tycker om att arbeta självständigt.

Vi värdesätter personliga egenskaper och din inställning om att arbetet inom äldreomsorgen är ett viktigt uppdrag snarare än erfarenhet inom yrket.

Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Välkommen till nya Järva stadsdelsförvaltning!



För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning den 1 juli 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter ska präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.



https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.

Ansök nu

Nu söker vi legitimerad arbetsterapeut till Järva stadsdelsförvaltning

Arbetsterapeut
Läs mer Apr 10
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss 

Kista vård och omsorgsboende drivs av Stockholms Stad.

Boendet ligger vid Kista torg nära tunnelbanan och Kista galleria. På boendet bor personer med demenssjukdom och med vård- omsorgs behov. Boendet har 72 platser varav 46 platser är fördelade på demensenheten och 26 platser på den somatiska enheten.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig medarbetarförmåner som bland annat rabatterat årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym och friskvårdsbidrag.

Din roll

Vi söker dig som vill arbeta som arbetsterapeut. Du kommer att arbeta i team i nära samarbete med fysioterapeut, sjuksköterska och omvårdnadspersonal. I ditt uppdrag som arbetsterapeut ingår att både självständigt och tillsammans med kollegor och övriga yrkeskategorier ansvara för aktivitets- och funktionsbedömningar, hjälpmedelsförskrivning, fallprevention, dokumentation samt handledning och utbildning av omsorgspersonalen. Dokumentation sker i Vodok.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som är:

Legitimerad arbetsterapeut. 

Vi ser gärna att du har ett rehabiliterande synsätt och stort intresse för äldreomsorg. Vi vill att du är stresstålig, ansvarstagande och flexibel. Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, har ett stort engagemang och tycker om att arbeta självständigt. Vi värdesätter personliga egenskaper och din inställning om att arbetet inom äldreomsorgen är ett viktigt uppdrag snarare än erfarenhet inom yrket.

Varmt välkommen in med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Välkommen till nya Järva stadsdelsförvaltning!



För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning den 1 juli 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter ska präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.



https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.

Ansök nu

Socialsekreterare till missbruksgruppen, vikariat.

Socionom
Läs mer Jan 22
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vi har babyboom på enheten och söker därför vikarier som kan hjälpa oss på resan mot en ännu bättre socialtjänst! 
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för utredning och öppenvård arbetar med personer från 18 år med missbruks- eller beroendeproblematik, Hemlöshetsproblematik, Relationsvåld, Sociala insatsgrupper, bofrågor samt driver en stor öppenvårdsbehandling.

Enheten består idag av ett 40-tal medarbetare som arbetar som socialsekreterare, uppsökare, behandlare i öppenvård, lotsar mm.  Vi vill att du som söker tjänsten hos oss har socionomexamen, ett genuint intresse för vår målgrupp och att du är intresserad av att delta i utvecklingen av vårt gemensamma arbete på enheten med den övergripande målsättningen att stödja våra brukare mot ett mer självständigt liv.

Arbetsbeskrivning
Som socialsekreterare i missbruksgruppen arbetar du med handläggning och utredning av inkomna anmälningar och ansökningar om bistånd (SoL och LVM). Målgruppen är personer med en allvarlig beroendeproblematik ofta med samsjuklighet. Våra klienter är ofta hemlösa och behöver stöd i många livsområden. 

Vi utgår från MI som förhållningssätt och ASI är utgångspunkt i utredningsarbetet. Du följer även upp insatser och gör bedömningar kring förändringar i planering. Vår väl utbyggda öppenvård i Rågsved är en viktig del av vårt arbete. Vi arbetar utifrån evidensbaserad praktik och lägger lika stor vikt vid professionens samlade erfarenheter, forskningsevidens och brukarens delaktighet och erfarenheter.

För tjänsten krävs Socionomexamen och gärna erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten. ASI-utbildning och MI-utbildning är meriterande. Du ska ha förmågan att arbeta självständigt men i dialog med chef och kollegor. Du ska vara strukturerad och relationsskapande och du har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du har respekt för de individer du möter, med en tydlighet samt förmåga till avgränsning och en realistisk uppfattning på arbetet. Arbetet innebär mycket samverkan och det är därför viktigt att du tycker om och är duktig på detta. Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift. 

Arbetet kräver att du ser till människors lika värde och kan förmedla detta i din yrkesutövning. Du är också stresstålig och kan hantera akuta situationer samt besitter en uthållighet då ärendena är mycket komplexa. Du behöver också förstå vad det innebär att arbeta i en politisk styrd verksamhet och att du har en förmåga att snabbt omprioritera i ditt arbete om behoven hos brukarna ändras. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Paraplyet och har B-körkort. 

Hej från din blivande chef
Tony Leü heter jag och jag har lång erfarenhet inom socialtjänsten där jag arbetat de senaste 15 åren varav olika uppdrag som biträdande enhetschef de senaste 10 åren.

Som chef tar jag stort ansvar men ger också mycket ansvar till dig som medarbetare. Genom att arbeta tillitsbaserat ger jag dig som medarbetare utrymme att själv hitta lösningar på komplexa problem. Jag eftersträvar ett klimat på arbetsplatsen där vi vågar testa nya saker och göra misstag för att lära och utvecklas. Sist men inte minst så tycker jag att det är viktigt att vi har kul på jobbet! 

Vi erbjuder dig
Vi har en stabil organisation och det råder en positiv utvecklingsanda och hjälpsamhet inom enheten.  Ansvar, Tillgänglighet och Mod är våra värdeord och dessa ser vi som avgörande för att nå bästa möjliga resultat för våra klienter.

Vi har ett närvarande ledarskap, regelbunden handledning, flextid och sommartid, gym i huset, friskvårdsbidrag samt goda kommunikationer med både tunnelbana och tvärbana intill vårt huvudkontor.

Övrigt
Intervjuer sker löpande under processen. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Stort vikt läggs på personlig lämplighet. 

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu