Stockholm: Medietekniker inom ljud- och bildproduktion

Hitta ansökningsinfo om jobbet Medietekniker inom ljud- och bildproduktion i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-01 // Varaktighet: Heltid

Riksdagsförvaltningen och sektionen medieproduktion söker dig som vill jobba med att genomföra tv-produktioner, presskonferenser, seminarier och utskottsmöten i riksdagen samt vara delaktig i planeringen av produktionsverksamheten och underhållet av ett stort antal tekniska system. Tv-produktionerna sänds direkt på riksdagen.se och är tillgängliga för sändande mediebolag som Sveriges Television och TV4.


Dina arbetsuppgifter
Som medietekniker arbetar du med att producera tv- och webb-tv-sändningar. Som ljud- och konferenstekniker ger du även tekniskt stöd vid konferenser, distansmöten och videodokumentationer. Produktion sker i samband med alla offentliga debatter i kammaren och utskotten och ofta även vid seminarier, statsbesök och liknande arrangemang. Dessa produktioner genomförs ofta i team. I din roll som medietekniker kommer du att delta i och även leda sådana produktionsteam samt ha ansvar för att genomföra och kvalitetssäkra produktionerna.

När du inte genomför sändningar eller andra arrangemang är du delaktig i planering och förberedelser av kommande produktioner. Du deltar även i projekt i samarbete med andra inom organisationen samt bidrar till utveckling av arbetsprocesser och incidenthantering för sektionens omfattande tekniska system.

Du kommer kontinuerligt att behöva fördjupa dina kunskaper om de system du arbetar med samt att vara delaktig i utformningen av ny teknik och nya tjänster.

Arbetet innefattar tidiga morgnar och kvällsarbete. Enstaka helger kan också förekomma.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom medieteknik, alternativt annan likvärdig utbildning eller erfarenhet. Du har goda kunskaper och erfarenheter inom området medieteknik och har arbetat med ljud- och bildproduktion eller i större konferens­sammanhang tidigare. Du är ansvarstagande och kan planera och organisera ditt arbete samt självständigt söka den information du behöver.

Meriterande är erfarenhet av flerkameraproduktion, PA-ljud och ljud och bild i nätverk.

Du behöver fungera bra i grupp eftersom mycket av arbetet utförs i olika team, men du ska även kunna arbeta självständigt med olika uppgifter. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vissa situationer kan upplevas som stressiga och du behöver då vara lugn och metodisk och ha en strategisk blick. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, engagemang och kvalitetsmedvetenhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. 

Ansök via www.riksdagen.se, senast den 29 december 2021.
Referensnummer: 762-2021/22

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.

Kontakta oss 


Mats Tidstrand, sektionschef, 08-786 63 79



Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Inspelningstekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Inspelningstekniker.

Substitute Campaign Producer

Läs mer Jan 29
Om oss

Det ledande mediebolaget Perfect Day Media säljer, utvecklar och producerar många av Sveriges största podcasts. Genom samarbete med intressanta profiler och talanger skapar vi kreativa partnerskap med noga utvalda varumärken. I vår podd-katalog hittar du bland annat poddar som Alex & Sigge, Det Skaver, When We Were Kings, Fredagspodden och Ursäkta. Under 2022 fanns samtliga med på Poddindex top 20-lista.

Podd- och medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman startade bolaget 2011. I augusti 2021 blev Perfect Day Media en del av Pophouse Entertainment.

Om rollen

Vet du hur man på bästa sätt skapar träffsäkra budskap i digitala kanaler? Vi söker dig som vill lyfta sponsorsamarbeten och digitalt innehåll till nya höjder!



I den här rollen ansvarar du över poddprofilernas kampanjer, inspelningstider, förberedelser samt publicerar och ansvarar över Perfect Day´s egna digitala kommunikationskanaler (Instagram/LinkedIn).

Du deltar vid uppstarts- samt uppföljningsmöten med poddar och kunder vilket ger dig det perfekta tillfället att arbeta kreativt med träffsäker marknadsföring. Din roll är att lyssna på uppdragsgivare och poddprofiler, men du förväntas också tycka till och komma med tips och idéer kring produktionen. Efter insåld kampanj, förmedlar du kampanjbrief och deadlines till poddare för att säkerställa att vi levererar det vi ska och inom den överenskomna tidsramen. Du följer upp och analyserar avslutad kampanj och kommunicerar resultatet till kund och profil.

Om dig

Du gillar att samarbeta med andra, vilket gör att du med enkelhet skapar relationer med våra poddare såväl som internt i organisationen. Du är kundorienterad och lägger stort fokus vid att säkerställa att kampanjer uppfyller alla parters önskemål. Du har lätt för att skapa struktur i ditt arbete och hålla många bollar i luften samtidigt.

Rollen kräver att du arbetar självständigt och fokuserat. Du är ansvarsfull och tar övergripande ansvar över att kampanjer kommer ut i tid och levereras med hög kvalitet. Du är inte heller rädd att hugga tag och hjälpa till där det behövs - det kan exempelvis vara att stötta säljteamet med idéer och annan input i pitchstadiet

Övrigt

Tjänsten är ett föräldravikariat på 7 månader med chans till förlängning. I rollen rapporterar du till Head of Content Production på Perfect Day Media.

Vi är ett företag där du som anställd syns och får stor möjlighet att vara med och påverka. Vi har en avslappnad stämning och en platt organisation med korta beslutsvägar. Vi har kollektivavtal med Unionen.

Vi rekryterar löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas snabbt. Sista ansökningsdag är 16 feb. Startdatum är 1 mars.

Ansök redan idag!

Ansök nu

Medietekniker/teknisk samordnare inom ljud- och bildproduktion

Läs mer Nov 17
Riksdagsförvaltningen söker dig som vill jobba med riksdagens tv-produktioner, presskonferenser, seminarier och utskottsmöten. Den aktuella rollen är placerad på enheten it-produktion inom sektion medieproduktion. Som medietekniker/teknisk samordnare är du delaktig i den övergripande planeringen av produktionsverksamhet och resursplanering inom sektionen. Tv-produktionerna sänds direkt på riksdagen.se och är tillgängliga för sändande mediebolag, t.ex. Sveriges Television.

Totalt har enheten ett sextiotal medarbetare inklusive de tolv som arbetar på sektionen.


Dina arbetsuppgifter
Som medietekniker/teknisk samordnare arbetar du dels med att producera tv- och webb-tv-sändningar men även med att ta ett övergripande ansvar för samordning och planering av personalresurser och teknikbehov inför kommande produktioner och arrangemang.

Produktion sker i samband med alla offentliga debatter i kammaren och utskotten och ofta även vid seminarier, statsbesök och liknande arrangemang. Dessa produktioner genomförs ofta i team. Du kommer att delta i och leda produktionsteam samt att ha ansvar för att tillsammans med dina kollegor genomföra och kvalitetssäkra produktionerna. En viktig del av rollen är att ge tekniskt stöd vid konferenser, distansmöten och videodokumentationer.

I arbetet ingår många kontakter och samarbeten med beställare inom och utanför organisationen. I samarbete med andra inom organisationen är du också delaktig i projekt och utveckling av produktionerna och i att driva och utveckla arbetsprocesser och incidenthantering för sektionens omfattande tekniska system.

Arbetet innefattar tidiga morgnar och kvällsarbete. Enstaka helger kan också förekomma.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom medieteknik alternativt annan likvärdig utbildning eller arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper och erfarenheter inom området medieteknik och har arbetat med ljud- och bildproduktion eller i större konferenssammanhang tidigare. Du har god vana av planering av arrangemang och produktioner och att i samråd med kollegor lösa problem som uppstår. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är ansvarstagande, du kan arbeta självständigt med att planera och organisera dina arbetsuppgifter samt aktivt söka den information du behöver.

Erfarenhet av flerkameraproduktion, PA-ljud, ljud och bild i nätverk samt erfarenhet av att planera och leda produktioner och projekt är meriterande.

Vissa situationer kan upplevas som stressiga och du behöver då vara lugn och metodisk och ha en strategisk blick. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, engagemang och kvalitetsmedvetenhet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. 


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Ansök via www.riksdagen.se, senast den 8 december 2021.
Referensnummer: 599-2021/22

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.

Kontakta oss 


Mats Tidstrand, sektionschef, 08-786 63 79



Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Ansök nu

Media Production Technician

Läs mer Jul 9
Media production technician who are looking for an assignment in a global organisation? Perfect! You will work with one of our biggest clients and be based in Kista where you play a crucial role in an inspiring team. The assignment is planned to start end of August and will run for at least six months. During the period you will be employed by Manpower. There is a great possibility for the right person that the assignment will be extended. Apply today!

What you will do

Your unit is working with media productions for various internal and external customers.
The team have their own studio where several different events are recorded. Additionally, there is a media enabled classroom where training videos are produced and by using portable video kits you will assist with broadcasts from conference rooms when requested. You will also work with on-line support using Teams Live. All work is done in close collaboration with your customers who are located all around the globe. If you are a person that have a passion for media production, ha previous experience from a similar position and like to run live events you are the person we are looking for.

About you

You have done this before and are a person who loves the idea of using your knowledge and competence to assist others by producing the best events possible. You are meticulous, service minded person who meets deadlines, always up for a challenge and posess a strong "Can do" mindset.

Areas of technical expertise:

Camera, lights, sound, editing with Adobe Premiere, Green screen, talking head videos. On-line streaming.



How do you apply?

It's easy! Just push the apply button and you're on your way. Selection and interviews will be held continuously, apply today.

Ansök nu

Är du studerande och vill få betalt för att titta på fotboll?

Läs mer Feb 25
Vi söker dig som är studerande, har ett stort intresse för svensk fotboll och som tycker om att titta på matcher på TV.

Tjänsten innebär att du kommer att sitta på Friends Arena för att övervaka matcher från Allsvenskan samt Superettan och liverapportera matchhändelser. Detta görs genom snabba klick på dator vilket kräver hög koncentration och kvickhet.

Uppdraget startar vid premiären i april. Arbetstiderna kommer variera beroende på spelschemat där matcher är förlagda både på vardagar och helger. Vi söker därför dig som är flexibel och gillar att arbeta på skiftande arbetstider.

För att vara aktuell för tjänsten ska du kunna närvara på premiärdagen och slutomgången. Du skall kunna jobba 2-3 pass i veckan under dagar då matcherna är förlagda. Tjänsten pågår under hela säsongen mellan april till december. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och arbetar på uppdrag för kund.

Din profil
Vi söker dig som är social och har ett brinnande intresse för svensk elitfotboll samt är allmänt fotbollsintresserad. Du ska vara punktlig och noggrann med tider då det är ytterst viktigt att komma i tid eftersom matcherna sänds live. Du ska kunna uttrycka dig bra i både tal och skrift samt vara stresstålig och snabbtänkt. Krav för den här tjänsten är att du studerar och har studier som minst kommer att vara till årets slut.

Är du rätt person? Sök då tjänsten redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Riksdagsförvaltningen

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Riksdagsförvaltningen .

Säkerhetsvakt till säkerhetsavdelningen

Säkerhetsvakt
Läs mer Apr 17
Nytt
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter.

Vill du vara en del av våra team som arbetar aktivt för att skydda Sveriges säkerhet och bli en del av ett dedikerat team som arbetar med att säkerställa trygghet och säkerhet i en av Sveriges mest betydelsefulla institutioner?

Nu söker vi ytterligare en säkerhetsvakt till Riksdagsförvaltningens säkerhetsavdelning som med engagemang och intresse vill vara med i detta arbete.


Dina arbetsuppgifter
Som en del av våra team kommer du att vara involverad i en rad olika ansvarsområden, vilket varierar och bland annat kan inkludera tjänstgöring i larmcentralen, extern bevakning, säkerhetskontroller och tillträdeskontroller. Du förväntas kunna agera både självständigt och i samarbete med dina kollegor vid olika typer av säkerhetsincidenter. Vid behov förväntas du även kunna ta ledarrollen och agera som arbetsledare. Dessutom kommer du att delta i olika projekt och bidra till kontinuerligt utvecklingsarbete inom vår organisation.

Dina kvalifikationer
Du ska ha gymnasial utbildning alternativt utbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vidare krävs erfarenhet av säkerhetsarbete, exempelvis från bevaknings­branschen, Försvarsmakten, kriminalvården, tullen eller polisen.

Det är meriterande med skyddsvaktsutbildning, HAS-utbildning, utbildning inom ledarskap och erfarenhet av ett processinriktat arbetssätt. Meriterande är också instruktörskompetens eller vana att hålla i utbildningar inom ämnen som sjukvård, brandskydd, säkerhets­kontroller, taktik, regelverk, självskydd, bemötande eller värdegrund. Det är även ett plus att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.

Denna tjänst ställer höga krav på ditt säkerhets- och sekretessmedvetande. Vi söker dig som är uthållig, vaksam och noggrann i dina sysslor samtidigt som du har förmåga att mycket snabbt kunna ställa om till nya uppgifter och förutsättningar när situationen så kräver. Du förväntas vara strukturerad och ha en väl utvecklad helhetssyn samt ett genuint intresse för samhällsfrågor generellt och för riksdagens arbete specifikt.

I den här rollen behöver du vara bra på att kommunicera och samarbeta effektivt med andra. Du bör vara intresserad av att möta människor och ha personlig mognad och integritet samtidigt som du är prestigelös och lösningsfokuserad. Dessutom bör du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift och ha lätt för att ta till dig såväl muntlig som skriftlig information.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Anställningen kan dessutom komma att omfattas av krigsplacering.


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna och vara en del av en professionell och engagerad organisation. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.

Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast 9 maj 2024.
Referensnummer: 1571-2023/24

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontakta oss 

• Emil Rasmusson, gruppchef, 08-786 41 35

Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Ansök nu

Kanslichef till socialförsäkringsutskottet

Kanslichef
Läs mer Apr 4
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter.

Socialförsäkringsutskottet bereder ärenden om dels socialförsäkring och pensioner, dels asyl, migration och medborgarskap. Inom ramen för arbetet med statens budget bereder utskottet också ärenden om anslag inom utgiftsområdena Migration, Ekonomisk trygghet vid sjukdom och funktionsnedsättning, Ekonomisk trygghet vid ålderdom och Ekonomisk trygghet för familjer och barn. Utskottet biträds av ett kansli som består av sju medarbetare. Kansliet tillhör utskottsavdelningen, som utgörs av de 15 utskottens och EU-nämndens kanslier samt utvärderings- och forskningssekretariatet.


Dina arbetsuppgifter
Kanslichefen har det övergripande ansvaret för kansliets arbete med utskottets beredning av propositioner, motioner med mera. Kanslichefen organiserar och planerar utskottets arbete, leder verksamheten inom kansliet och har personalansvar på kansliet. I uppgifterna ingår också att handlägga riksdagsärenden.

Till arbetsuppgifterna hör även att ansvara för kansliets arbete med att bevaka utvecklingen inom ansvarsområdet i Sverige och internationellt, främst inom EU, och att följa olika uppföljnings- och utvärderingsprojekt. Som kanslichef ska du också bistå utskottet i samband med seminarier, offentliga sammanträden, resor och studiebesök i Sverige och utomlands samt ansvara för deras genomförande. Därutöver deltar du i avdelningens ledningsgrupp och i arbetet med att utveckla avdelningen.

Dina kvalifikationer
Du är i grunden kammarrätts- eller hovrättsassessor eller jurist med likvärdig erfarenhet. Kunskaper inom utskottets verksamhetsområde är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av lagstiftningsarbete och rättstillämpande arbete och kunskaper om riksdagens arbetsformer. Du har god förståelse och intresse för politikens förutsättningar och det är meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation. Du bör även vara intresserad av verksamhetsutveckling. Erfarenhet av arbete som chef eller annan ledarerfarenhet är meriterande.

Som chef inom Riksdagsförvaltningen ska du ha överblick och kunna förstå helheten, agera utifrån ett arbetsgivarperspektiv, stimulera medarbetare till delaktighet och utveckling samt sätta realistiska mål som kan nås inom givna ramar. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta och kommunicera.

Riksdagsförvaltningen tillämpar tidsbegränsade chefsförordnanden.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

 

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.

Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 29 april 2024.
Referensnummer: 1484-2023/24

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontakta oss 

• Monica Hall, avdelningschef, 08-786 43 08

Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Ansök nu

Skolkommunikatör (vikariat)

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 4
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter. Nu söker vi en entusiasmerande skolkommunikatör som vill sprida kunskap om riksdagens arbete till skolklasser och vuxna besökare.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att genomföra studiebesök för gymnasieelever samt att leda elever i årskurs 7–9 i Demokrativerkstaden. Du genomför också visningar av Riksdagshuset på svenska och engelska samt medverkar i arbetet med Riksdagsförvaltningens övriga pedagogiska verksamhet.

Dina kvalifikationer
Vi söker en person som vill levandegöra riksdagens arbete och har ett elevaktivt arbetssätt. Du är intresserad av samhällsfrågor och vill sprida kunskap om riksdagens arbete. Du ska kunna entusiasmera besökarna genom att väcka intresse för det du berättar genom både tal och interaktiva övningar. Du har goda kunskaper om riksdagens funktion och arbete och även grundläggande kunskaper om EU.

Vi söker dig som är utbildad lärare i samhällskunskap eller har en annan högskoleutbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av pedagogiskt arbete på gymnasie- eller grundskole­nivå. Arbete med liknande uppgifter i en myndighet eller politiskt styrd organisation är meriterande.

Som person har du lätt för att samarbeta, och du är lyhörd, initiativrik och kommunikativ i möten med ungdomar och vuxna. Du trivs i olika sociala sammanhang. En hög servicenivå och ett professionellt bemötande är viktigt vid genomförandet av våra besök. Du kommunicerar klart och tydligt på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt. Övriga språkkunskaper är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Du har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Vi använder dagligen våra system i verksamheten.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrunder.


• Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
• Omfattning: Heltid

Anställningen är tidsbegränsad till och med den 31 januari 2025 men kan komma att förlängas.

Vi erbjuder dig
Anställningen är placerad vid enheten besök, utbildning och evenemang, som är en av fyra enheter inom Riksdagsförvaltningens kommunikationsavdelning. Enheten ansvarar för visningar av Riksdagshuset och skolverksamhet som omfattar bland annat olika besöksformer och kurser i riksdagskunskap. Enheten ansvarar också för att samordna och genomföra nationella evenemang.

I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.

Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 25 april 2024.
Referensnummer: 1517-2023/24

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontakta oss 

• Sabine Dubreuil, enhetschef, 08-786 58 79

Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Ansök nu

Utvecklare och kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 6
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter. Nu söker vi en innehållsintresserad utvecklare och kommunikatör till Kommunikationsavdelningen som ska arbeta med riksdagens öppna data samt andra system och integrationer.

Kommunikationsavdelningen sprider kunskap om riksdagens arbete och beslut. Vi gör också tjänster användbara och lättillgängliga. Med hjälp av riksdagens öppna data kan utvecklare, journalister, forskare och andra intresserade bygga egna tjänster och ta fram statistik. Användare kan dels utgå från riksdagens API för att bygga egna tjänster, dels ladda ner färdiga dataset som sedan kan bearbetas vidare.


Dina arbetsuppgifter
Som utvecklare och kommunikatör kommer du att i samarbete med kollegor komplettera och hantera innehållet i riksdagens öppna data. Dessutom kommer du att förvalta och vidareutveckla system och integrationer samt svara på frågor och bistå vid tester.

Du kommer även att ingå i den grupp som i samarbete med it-avdelningen utvecklar och förvaltar de externa digitala kanalerna. Gruppen består i dag av en projektledare, en systemförvaltare och två utvecklare.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med på riksdagens digitala resa och bidra till en hållbar digital utveckling som uppfyller högt ställda krav på kvalitet och relevans. Du kommer att få vara med och bygga våra framtida digitala kommunikationslösningar i nära samarbete med såväl it-avdelningen som digitala kommunikatörer, utvecklare, digitala strateger och projektledare.

Den person vi söker ska kunna ta helhetsansvar för sina uppdrag och brinna för att tillgängliggöra nya datamängder, förbättra datakvalitet och bidra till öppenhet och tillgänglighet.

Du ska ha


• aktuell erfarenhet av webbutveckling med .NET, C#, och andra relaterade tekniker.
• förståelse för krav på tillgänglighet (WCAG).
• relevant eftergymnasial utbildning inom webbutveckling.
• studerat kommunikation på eftergymnasial nivå.

I din roll förväntas du röra dig bekvämt i gränslandet mellan kommunikation och it.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta och kommunicera på svenska i tal och skrift. Som person är du social, kommunikativ och strukturerad. Du är noggrann och tar ansvar för det arbete du utför. Du gillar att arbeta operativt, är lösningsorienterad och har gott omdöme. Dessutom ska du ha mycket god förmåga att samarbeta och bygga relationer.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.

Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 26 mars 2024.
Referensnummer: 1198-2023/24

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontakta oss 

• Catharina Enblad, enhetschef, 08-786 60 43

Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Ansök nu

Rådgivare med expertis inom revision av internationella organisationer

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 11
Har du yrkeserfarenhet av verksamhetsrevisions- och budgetarbete i internationella organisationer och är intresserad av att bidra med dina kunskaper och erfarenheter i riksdagens internationella arbete? Riksdagens internationella kansli (RIK) söker nu en rådgivare som utifrån behov kan gå in och stötta enheten med expertkunskap inom detta område. 
Dina arbetsuppgifter
RIK biträder talmännen och riksdagens ledamöter i deras internationella arbete. Dessutom fungerar RIK som sekretariatsstöd till riksdagens delegationer till en rad olika parlamentariska församlingar samt till riksdagens demokratifrämjande samarbete. I anslutning till ett omfattande internationellt utbyte arbetar RIK med planering och genomförande av besök och resor.

Som rådgivare kommer du att bistå med expertkunskap och skriftliga underlag om budget- och verksamhetsrevisionsfrågor i internationella interparlamentariska församlingar. I arbetsuppgifterna ingår att granska revisionsrapporter, budgetunderlag och regelverk samt att bistå med analyser av och kommentarer om dessa. Arbetet utförs efter instruktion och handleds av sakkunniga tjänstemän samt enhetschefen på riksdagens internationella kansli.

Som rådgivare har du s.k. intermittenta anställningar. Det innebär att du anställs för kortare perioder och får ekonomisk ersättning per timme. Hur många arbetstillfällen som erbjuds och längden på dessa varierar efter behov. De anställningar som nu erbjuds sträcker sig t.o.m. juli 2025 och omfattar cirka 30 arbetstimmar per månad i april och maj 2024 samt i januari, april och maj 2025. Under övriga månader är omfattningen något lägre.  Tillträde snarast.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning och kunskap om och mångårig erfarenhet av budget- och verksamhetsrevisionsarbete i internationella organisationer. Dessutom ska du ha kunskap om regelverk i internationella organisationer och god kunskap om svensk statsförvaltning.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska och har god analytisk och stilistisk förmåga.

Arbetet kräver att du snabbt kan sätta dig in i nya frågor och att du är lösnings- och serviceorienterad samt prestigelös. Du är kvalitetsmedveten och duktig på att organisera och strukturera ditt arbete, och du är van att arbeta i en verksamhet där tempot stundtals är högt.

Du har gott omdöme och integritet.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta och kommunicera.

Eftersom behovet redan finns och det är viktigt att snabbt ha någon på plats krävs att du kan tillträda anställningen relativt omgående när tillsättningsprocessen är klar.

Anställningarna är placerade i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.

 


• Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
• Omfattning: Deltid

 

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid

Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 25 mars 2024.
Referensnummer: 1239-2023/24.

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontakta oss 


Anna-Karin Hedström, enhetschef, 08-786 55 52



Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Ansök nu

Föredragande till trafikutskottet

Föredragande/Beredningsjurist
Läs mer Feb 22
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter.

Söker du efter ett unikt och intressant arbete där du kan bidra med dina erfarenheter? Vi söker nu en ny kollega till trafikutskottets kansli.


Dina arbetsuppgifter
Arbetet består huvudsakligen i att bereda ärenden, i regel propositioner och motioner, föredra dem för ledamöterna i utskottet och ta fram förslag till betänkanden som ligger till grund för riksdagens beslut. I arbetet kan det också ingå flera andra uppgifter, som uppföljning och utvärdering samt planering och genomförande av resor, besök eller offentliga sammanträden. Som medarbetare i utskottskansliet biträder du samtliga partier.

Trafikutskottet ansvarar för olika frågor om väg- och järnvägstrafik, luftfart, sjöfart, post, it och digitalisering. Trafikutskottets kansli består av sju medarbetare och är en del av Riksdagsförvaltningens utskottsavdelning. Utöver arbetet i trafikutskottet ingår det även att vid behov stötta andra delar av utskottsavdelningen.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen med juridisk, samhällsvetenskaplig eller annan relevant inriktning. Du har också flerårig erfarenhet av kvalificerat utrednings- och beredningsarbete, företrädesvis inom riksdagen, Regeringskansliet eller någon annan offentlig förvaltning. Det är värdefullt om du har kunskaper inom utskottets beredningsområde.

Arbetet kräver att du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och en väl utvecklad analytisk förmåga, liksom att du är noggrann och kan arbeta periodvis under tidspress. Det är vidare viktigt att du både kan arbeta självständigt och fungerar bra i grupp. Kansliet är en liten enhet, och delar av verksamheten bedrivs i nära samarbete mellan kollegorna. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta och kommunicera.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid och erbjuder möjlighet till distansarbete i viss utsträckning.

Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 20 mars 2024.
Referensnummer: 1088-2023/24

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontakta oss 

• Mattias Revelius, kanslichef, 08-786 53 81

Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Ansök nu