Stockholm: Rekryterare och rekryteringsassistenter till Parks and Resorts

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterare och rekryteringsassistenter till Parks and Resorts i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-01 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för nya utmaningar och älskar nöjes- och djurparker? Då kan det här vara chansen för dig!

Inför säsongen 2022 söker vi nu dig som vill vara med och rekrytera nästa års lysande stjärnor! Vi letar efter rekryterare som kommer att arbeta heltid under perioden januari – april/maj och rekryteringsassistenter som kommer att arbeta deltid vid behov under våren. 

Som rekryterare och rekryteringsassistent på Parks and Resorts arbetar du med den centrala rekryteringen för alla parker inom koncernen, dvs Gröna Lund, Kolmården, Furuviksparken och Skara Sommarland. Du kommer att arbeta med hela rekryteringsprocessen från screening till videointervjuer och gruppauditions. I denna roll kommer du att ha mycket kontakt med koncernens andra HR-avdelningar och rekryterande chefer och vi tror därför att du trivs med att skapa nya relationer.

Till rollerna som rekryterare och rekryteringsassistent söker vi dig som har en pågående eller avslutad utbildning inom HR-området. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering. Det är även meriterande om du har erfarenhet av rekryteringssystemet Reach Mee. För dessa tjänster behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och goda kunskaper i engelska.

Precis som ett besök i någon av våra parker är en arbetsdag på rekryteringen full av snabba vändningar, hög fart och många skratt. Vi letar efter dig som är självgående, flexibel och som behåller lugnet även när arbetstempot är högt. Vidare tar du gärna egna initiativ och gillar struktur. 

Tjänsterna är placerade på Gröna Lund och kommer att innebära resor till övriga parker i koncernen.

Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Rekryteringen, rekrytering@parksandresorts.com

Varmt välkommen med din ansökan!


Om Parks and Resorts

Parks and Resorts är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Utöver att leverera skratt och upplevelser till över 3 miljoner besökare årligen, driver eller stödjer Parks and Resorts olika forsknings- och bevarandeprojekt för hotade arters fortlevnad. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Säljande Konsultchef - 360-roll - med erfarenhet av försäljning

Läs mer Apr 22
Vi söker dig som älskar och brinner för försäljning, somvill arbeta på ett kontor med andra affärsdrivnakonsultchefer,ien miljö som speglar en framåt anda.
Du behöver gilla siffror, samt att kunna påverka din egen lön utifrån prestation.
Arbetet sker främst genomdator &telefonen; som arbetsredskap.
Kompetens inom yrket, alternativt andraerfarenheter väger tungt, och är självklart viktigt.En annan viktig del är såklart dina personliga egenskaper. En positiv mental inställning till att arbeta ihop med andra, och viljan att alltidskapa goda affärer ochförutsättningar.
Är du en person som gillar att utmana dig själv och andra?Då har du hittat rätt!

Ansvarsområden:
Nykundssäljare, vilket innebär att boka kundmöten samt uppsökande av nya kunder.
Skapande av långsiktiga relationer, med både nya kunder samt nya konsulter.
Personalansvar förkonsulter.
Ansvara för kundkontakten samt att konsulterna har det bra på arbetsplatsen.
Löpande kundkontakt genom mejl, telefon och möten för att utveckla samt förbättra samarbetet.

Meriterande:
Tidigare arbetslivserfarenheter inom sälj samt rekrytering är starkt meriterande.
God social kompetensoch kommunikations förmåga.
Ledarskaps egenskaper.

Vad vi erbjuder:
Möjlighet till att påverka din egen lön, utifrån provisions baserad lön.
En arbetsplats med grymma kollegor och en godteamkänsla, där vi stöttar varandra.
Professionell personligutveckling samt möjlighet att växa i företaget, där du gärna ser dig själv som att du driver dittegna bolag,ibolaget.

Arbetsplats:
Sundbyberg (kontor) samt med en flexibelmöjlighet till hybrid-arbete, 1-2 dagar i veckan.
Vi gör ett ständigt urval i rekryteringsprocessen och anställning kan ske innan sista ansökningsdagen.
Vill du veta mer om tjänsten eller har några frågor? Skicka in ditt CV& mejla till: VD: issa@issarekrytering.seKonsultchef: maxi@issarekrytering.seDu är välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist Consultant

Läs mer Apr 6
About the assignmentFor our well known client i Stockholm we are looking for an experienced Talent Acquisition Specialist, who has the capacity to independent guide and support our clients hiring managers in Europe through the recruitment process. We are looking for someone who has experience of running international recruitment processes collaborating with stakeholders on all levels. You have previously worked in various ATS systems, preferably with workday.
This is a consulting assignment, 4-6 months with the chance of extension starting immediately.
You will work at our client's beautiful Stockholm office, where you be on site 3 days a week. You will be part of a global TA team with colleagues in several countries.
Your qualifications:
4+ years within TA
University degree
Fluency in English and Swedish.
Experience working with ATS systems, preferably Workday
Experience in working in a multicultural, international working environment
Systematic and secure way of working

We are looking for someone who is confident in their skills and can quickly enter a new environment and contribute to our client's continued success. You are meticulous, find it easy to create new relationships and are a team player.Since the assignment starts immediately we ask you not to wait with your application!
Being a consultant at People Experience
Highs and lows, and sometimes sharp turns, are part of the everyday life as a consultant - but it's also incredibly fun, varied, and educational. As a consultant through People Experience, you are welcomed with open arms into our PX family with consultant breakfasts, check-ins, and sounding boards to ensure a sense of belonging and exchange, but always with a fine balance - so as not to demand too much of your time. The form of your consulting assignment (i.e. whether you become a sub-consultant or are employed by PX for the specific assignment) is entirely up to you!
We are always interested in getting in touch with new potential People, Payroll & Finance Consultants and are constantly expanding our network with trustworthy, unpretentious, and flexible People Professionals with integrity, humility, and strong leadership. Our network comprises expertise in all areas and at all levels. Generalists and specialists, senior and junior - and that's what makes it all so rewarding.
At People Experience, we will always go the extra mile to ensure that you have a positive experience with us - whether you are a customer, consultant, employee, or candidate. Welcome to creating this experience together with us!
About your application
We treat all candidates equally, if you are interested please apply through our application system. Any correspondence should come from there to make sure the candidate experience is smooth and fairfor all candidates!
We want to contribute in making everyone feel valued at work. We embrace and encourage people from all backgrounds to apply!
We handle your personal informationin accordance with GDPR and you can always ask us to delete your information through 'Connect'. If you have any questions please reach out to our ATS-owner Lina Roxenbackvialina.roxenback@peopleexperience.se

People Experience is a personal, innovative, and highly engaged boutique agency with enormous passion for helping customers, consultants, and candidates to achieve growth and success through the right match within the area where our experience and passion is greatest: People, Payroll & Finance. With the vision of becoming Sweden's leading boutique agency for People, Payroll & Finance Professionals, we are 100% specialized in the target group in our recruitment and consultant placement.

Ansök nu

Rekryterare till säljbolag!

Läs mer Apr 2
Söker du ett socialt och omväxlande uppdrag? Vill du arbeta med några av framtidens största varumärken? Då har du hittat rätt. Just nu letar vi efter en driven rekryterare som vill ta nästa steg i karriären.
Vi söker dig som har god personkännedom, tror på dina förmågor och vill jobba med spännande uppdrag i högt tempo. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av rekrytering eller försäljning, i någon form. Du är flexibel, har förmågan att entusiasmera och attrahera människor och du är nöjd först när dina rekryteringsuppdrag är tillsatta. Det här ett perfekt jobb för dig som är i början av din karriär, är serviceinriktad och bra på att lyssna.
ArbetsbeskrivningDitt uppdrag är att hitta och matcha rätt kandidater för våra säljuppdrag. Du arbetar i den dagliga produktionen och förutom att vara lyhörd och förstå kundens behov måste du vara transparent och ärlig, både mot kund och kandidat. Eftersom du kommer arbeta med människor kan mycket ändras med kort framförhållning.
Tjänsten innebär eget ansvar men våra processer och rutiner är tydliga. Hos oss är laget alltid större än jaget och du får utbildning, vägledning och verktyg för att nå uppsatta mål. Personlig coaching, teambuilding och uppföljning är en viktig del av din arbetsdag på VIASALES. Ansök redan idag. Ditt driv och din personlighet gör skillnad!Vi söker dig som:- Har tidigare erfarenhet av rekrytering och gärna försäljning, i någon form- Talar och skriver obehindrat på svenska- Är lyhörd och resultatinriktad
Vi erbjuder:- En heltidstjänst- Härliga kollegor & gemenskap- Kontor i Stockholms modernaste skyskrapa - Sthlm01 i Hammarby Sjöstad
Dina förmåner:- Gratis vidareutbildningar och workshops- Generöst bonusprogram - Belöningar och events. Vi firar allt – med galor, utmärkelser, resor och generösa vinster
Om företagetVIASALES erbjuder ett komplett utbud av kvalitativa försäljningsuppdrag baserad på tre viktiga kanaler: telemarketing, event sales & door sales. Vår företagskultur bygger på ständig utveckling – både privat och professionellt. VIASALES grundades 2013 i Stockholm under namnet Viafield Sweden AB, då med enbart door sales som verksamhetsuppdrag. Idag är vi ett av Sveriges mest erfarna säljbolag inom telemarketing, event sales samt door sales.
Hur ansökan går tillAnsök redan idag! Ditt driv och din personlighet gör skillnad. Frågor om tjänsten besvaras gärna av rekryteringskonsulterEmmy ZachrissonEmmy@viasales.com 070-495 69 77Roksana AhmadRoksana@viasales.com072-145 00 40

Ansök nu

IT-rekryterare till konsultbolag

Läs mer Mar 29
Vi söker en erfaren och engagerad IT-rekryterareför att bli en del av vår kunds dynamiska team på ConsultingIT. Som IT-rekryterarekommer du att spela en avgörande roll i att attrahera och rekrytera talanger inom IT-branschen och säkerställa att vi har de bästa kompetenserna för att möta våra kunders behov. För att lyckas i denna roll behöver du gilla högt tempo och motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö där vardagen bjuder på varierande arbetsuppgifter.
Genom att bygga starka relationer med både kandidater och teamet på ConsultingIT kommer du att vara en viktig länk som matchar rätt personer med rätt uppdrag och bidrar till att stärka vår position som en ledande aktör inom IT-konsultation
Om rollenÄr du en hejare på att hitta fantastiska människor? Vår kund behöver en skicklig IT-rekryterare som kan hitta trevliga och kompetentakollegor i raketfart när de växer. Dessutom kommer du att vara med och rocka fram deras arbetsstrukturer och välja de bästa samarbetskanalerna.
ConsultingITsöker någon som kan vara en viktig kugge i deras hjul av framgång och som kan tillföra kunskap och erfarenhet med stil. I den här rollen är det proaktivt arbete som gäller, och de älskar om du kan tänka utanför boxen och kasta in en gnutta kreativitet.
Och kom ihåg, vi vill ha en IT-rekryterare som kan bygga starka band med våra kollegor och kunder, för det är precis vad ConsultingIT handlar om.
Dina ansvarsområden kommer att inkludera:
Identifiera och attrahera kvalificerade IT-kandidater genom olika rekryteringskanaler och nätverk.
Genomföra noggranna urvalsprocesser, inklusive CV-granskning, telefonintervjuer och personliga intervjuer.
Utvärdera och bedöma kandidaters tekniska färdigheter och erfarenheter.
Bygga starka relationer med kandidater och fungera som en professionell och hjälpsam kontaktperson genom hela rekryteringsprocessen.
Samarbeta med teamet för att förstå våra kunders behov och säkerställa att ConsultingIT matchar rätt kandidater till rätt uppdrag.
Hålla dig uppdaterad om den senaste IT-branschutvecklingen och trenderna för att kunna identifiera och locka till dig de bästa talangerna.
Är du den vi söker?
Kvalifikationer som vi söker efter för denna roll:
Minst 2-3 års erfarenhet av IT-rekrytering och kunskap om IT-branschen.
Starka kunskaper inom search, kandidatsökning och rekryteringsmetoder.
Förmåga att utvärdera tekniska färdigheter och bedöma kandidaters kompetens.
Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.
Flytande kunskaper i svenska i både tal- och skrift.
Organiserad och förmåga att hantera flera rekryteringsprocesser samtidigt.
En passion för att hitta och attrahera de bästa talangerna inom IT-branschen.
Vara social, engagerad och driven.
Om företaget
ConsultingIT är ett bolag med starka värderingar där fokus ligger på människan. De är övertygade att det är minst lika viktigt att matcha rätt personlighet till deras kunder som det är att ta fram rätt teknisk profil. Det är först när denna kombination finns hos en kandidat som de ser magin. Det är anledningen till deras slogan som är ”Mer än bara ett CV”
Företaget har sedan starten 2016 vänt sig mot de mer etablerade bolagen i Sverige och gjort det med framgång. De ser en start tillväxt på bolaget och stärker nu upp både säljavdelning samt leveransavdelningen med kollegor som fortsatt skall vara en del av deras resa.
ConsultingIT vänder sig till medarbetare som vill tillhöra en organisation som präglas av en vinnarkultur, har viljan att utvecklas och som förstår att engagemang lönar sig! De förstår att skillnaden mellan dem och andra konsultbolag är viljan och förmågan att leverera gång efter gång utan att ta något förgivet.
Rekryteringsprocessen hanteras av GOAT Accelerate och önskemål av ConsultingIT är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av GOAT Accelerate.
Skicka in din ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ort:Stockholm
Lön:Fast lön plus provision
Start:Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning:Heltid

Ansök nu

Interim Rekryterare till Hero

Läs mer Mar 13
Vi på HERO är passionerade när det kommer till att koppla samman talanger med de bästa möjliga arbetsgivarna. Vi tror på att skapa meningsfulla och långsiktiga relationer, både med våra kandidater och våra kunder. Nu söker vi en driven och engagerad rekryterare på konsultbasis som delar vår vision och entusiasm för att forma framtidens arbetsplats.

Ansvarsområden:

- Identifiera och attrahera talanger genom olika kanaler och nätverk

- Utföra djupgående intervjuer och bedöma kandidaters färdigheter och lämplighet för olika roller

- Bygga och upprätthålla relationer med kandidater och klienter

- Leverera högkvalitativa rekryteringstjänster i enlighet med företagets standarder och mål

- Delta i strategiska rekryteringsplaner för att möta affärsbehov och mål

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av rekrytering

- Utomordentlig kommunikations- och förhandlingsförmåga

- Förmåga att arbeta självständigt och i teammiljöer

- En passion för att förstå både kandidatens och kundens behov

- Utmärkt organisationsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt

Om du är redo att kliva in och gasa med ett dedikerat team som strävar efter att göra en verklig skillnad, så är det här din chans!

Ansök idag och låt oss tillsammans skapa något riktigt bra!

Om rekryteringsprocessen

Detta är ett konsultuppdrag på initialt tre månader med start omgående. Vi intervjuar löpande så har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på johan.iggbom@hero.se

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Parks & Resorts Scandinavia AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Parks & Resorts Scandinavia AB .

Frontendutvecklare till Gröna Lund!

Frontend-utvecklare
Läs mer Jan 16
I takt med att både nya digitala tekniker införs och att nya upplevelser lanseras i våra parker är våra webbplatser och andra digitala miljöer i ständig utveckling. Vi strävar efter att bygga webbplatser som informerar, inspirerar och underlättar för våra besökare, vilket innebär ett stort fokus på innovation och nyutveckling.  

Vem söker vi?
Gröna Lund söker nu en frontendutvecklare med minst 3 års erfarenhet och kompetens inom React och Javascript/Typescript. Webbarna är byggda på ramverket Gatsby samt med Contentful som CDN-system. Det är meriterande om du har erfarenhet av tekniker så som Storybook och Github Actions samt att utveckla designsystem. Du har vana av att utveckla webbplatser, får gärna ha jobbat med e-handel och det är en fördel om du har ett intresse för den visuella delen av webbutveckling. Tillgänglighet är viktigt för oss, så om du har erfarenhet av att utveckla tillgängliga webbplatser är det ett stort plus.  

Du har en stark känsla för våra gästers upplevelse av våra digitala kanaler och du brinner för att skapa ett digitalt gästmöte som är lika inspirerande som våra fyra parker. Om du har tänkt ”Varför kan jag inte göra det här online på Grönan? Jag skulle vilja göra det så här istället…” så finns det här en plats för dig att utveckla och utvecklas. Vi ser att du är en social person som gillar samarbete och diskussion, självgående och driven samt engagerad med mycket energi. 

Som utvecklare hos oss arbetar du för Parks and Resorts alla fyra parker; Gröna Lund, Kolmården, Furuviksparken och Skara Sommarland. Din arbetsplats blir på kontoret på Gröna Lund, eller på Kolmården, och möjlighet till distansarbete finns.  

Vi erbjuder dig  
- En arbetsplats där glädje och upplevelser i världsklass står i centrum  
- Arbete med inspirerande webbar och roliga produkter  
- Samarbete både med utvecklarkollegor och många andra yrkesgrupper i de fyra parkerna  
- Fria åk i alla attraktioner  

Villkor 
Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag är den 9 februari men urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.  

Kontaktperson
Erika Karlsson, Digital produktchef
erika.karlsson@parksandresorts.com

Facklig kontakt
Unionen, unionen@gronalund.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Data Analyst till Parks and Resorts!

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Jan 8
Är du redo för en berg-och-dalbana av datautmaningar?
Parks & Resorts, Sveriges ledande nöjesparksföretag, söker nu en passionerad dataanalytiker som är redo att dyka in i en värld av spännande data. Med fyra parker under vårt paraply erbjuder vi en unik möjlighet att arbeta med en mångfald av data och bidra till att skapa oförglömliga upplevelser för våra besökare. Inom Parks & Resorts strävar vi alltid efter att förstå våra gäster och verksamhet bättre med målet att leverera en upplevelse i världsklass, varje gång.

Vi erbjuder!
- En chans att arbeta med Sveriges roligaste data
- En spännande roll med stora möjligheter att forma och utvecklas tillsammans med den växande datafunktioner
- En dynamisk och kreativ arbetsmiljö där vi stöttar varandra

Arbetsbeskrivning
Som dataanalytiker hos oss kommer du att:
- Utveckla och förvalta Power BI-rapporter och dashboards för olika verksamhetsområden inom våra parker
- Utföra dataanalyser och presentera insikter som kan användas som beslutsunderlag och i affärsutvecklingen
- Samarbeta nära med olika team för att förstå deras behov och översätta dessa till effektiva datalösningar
- Bidra till kontinuerlig förbättring av våra datahanteringsprocesser

Kvalifikationer
- Relevant utbildning inom dataanalys, datavetenskap eller motsvarande område
- Erfarenhet av att arbeta med Power BI och

Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med Python
- Tidigare erfarenhet från nöjesindustrin eller liknande verksamheter som jobbar med upplevelser och att möta gäster

Som person har du en god förmåga att analysera och visualisera data på ett sätt som är lättförståeligt som blir användbart för beslutsfattare. Vi ser också att du har goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att presentera komplex information på ett enkelt sätt samt svenskakunskaper i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan! Vi är jullediga till den 8:e januari och svar på frågor kan därför komma att dröja. 

Kontaktperson
Patrik Wiklund, ansvarig chef
patrik.wiklund@parksandresorts.com & 010-708 9114

Facklig kontakt
Unionen, unionen@gronalund.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Data Analyst till Parks and Resorts!

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Dec 18
Är du redo för en berg-och-dalbana av datautmaningar?
Parks & Resorts, Sveriges ledande nöjesparksföretag, söker nu en passionerad dataanalytiker som är redo att dyka in i en värld av spännande data. Med fyra parker under vårt paraply erbjuder vi en unik möjlighet att arbeta med en mångfald av data och bidra till att skapa oförglömliga upplevelser för våra besökare. Inom Parks & Resorts strävar vi alltid efter att förstå våra gäster och verksamhet bättre med målet att leverera en upplevelse i världsklass, varje gång.

Vi erbjuder!
- En chans att arbeta med Sveriges roligaste data
- En spännande roll med stora möjligheter att forma och utvecklas tillsammans med den växande datafunktioner
- En dynamisk och kreativ arbetsmiljö där vi stöttar varandra

Arbetsbeskrivning
Som dataanalytiker hos oss kommer du att:
- Utveckla och förvalta Power BI-rapporter och dashboards för olika verksamhetsområden inom våra parker
- Utföra dataanalyser och presentera insikter som kan användas som beslutsunderlag och i affärsutvecklingen
- Samarbeta nära med olika team för att förstå deras behov och översätta dessa till effektiva datalösningar
- Bidra till kontinuerlig förbättring av våra datahanteringsprocesser

Kvalifikationer
- Relevant utbildning inom dataanalys, datavetenskap eller motsvarande område
- Erfarenhet av att arbeta med Power BI och

Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med Python
- Tidigare erfarenhet från nöjesindustrin eller liknande verksamheter som jobbar med upplevelser och att möta gäster

Som person har du en god förmåga att analysera och visualisera data på ett sätt som är lättförståeligt som blir användbart för beslutsfattare. Vi ser också att du har goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att presentera komplex information på ett enkelt sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan!

Kontaktperson
Patrik Wiklund, ansvarig chef
patrik.wiklund@parksandresorts.com & 010-708 9114

Facklig kontakt
Unionen, unionen@gronalund.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Office manager till Parks and Resorts huvudkontor

Kontorsreceptionist
Läs mer Aug 18
Det är härligt att ha en affärsidé som bygger på att sprida glädje och att skapa sagolika minnen för livet. Om du vill vara med och bidra till detta genom att skapa helhetsupplevelser i världsklass både till gäster och medarbetare så är detta något för dig!

Som Office manager hos oss är din huvudsakliga arbetsuppgift att ta emot besök och samtal till Gröna Lund och Parks and Resorts huvudkontor. Du säkerställer att receptionen och tillhörande ytor och konferensrum är representativa och du ger besökare hög professionell service vid varje möte.

I denna roll arbetar du även brett med diverse administrativa uppgifter och du är behjälplig på kontoret med både stort och smått. Du ansvarar även för utskick av interninformation och nyheter på vårt intranät. Rollen innefattar även att besvara gästers frågor om parken via mail och på sociala medier. 

Är du vår nästa stjärna?

Vi söker dig som brinner för service och som älskar mötet med gäst. Vi ser att du har en avslutad gymnasieutbildning gärna med inriktning kommunikation, HR eller liknande. Du har tidigare arbetat inom serviceyrket, gärna i liknande roll. Du har tidigare erfarenhet från telefon- mail- och bokningssystem, samt att du tidigare arbetat med sociala medier. Du kommunicerar och skriver flytande i både svenska och engelska. Du har lätt för att lära dig nya system och du hanterar Officepaketet och digitala verktyg utan problem.

Som person är du lättlärd, flexibel, noggrann och du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar strukturerat och är kvalitetsmedveten och arbetar efter devisen ”detaljerna gör skillnaden”.  Du trivs med att skapa relationer och arbetar gärna i ett arbetsklimat som kännetecknas av ett gott och nära samarbete. Du skall vara ansiktet utåt för våra gäster och besökare samtidigt som du är en kulturbärare för alla anställda på Parks and Resorts och Gröna Lund. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt gästmöte.

Arbetstiden är förlagd till dagtid samt vissa kvällar och helger. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning initialt, med start omgående. Lön enligt överenskommelse.

Vi har inget sista ansökningsdatum, urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Eva Rundfelt, kvalitetschef eva.rundfelt@parksandresorts.com

Vi är ganska säkra på att det här kan vara Sveriges roligaste tjänst som Office manager och hoppas att du är redo för utmaningen!

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Parks and Resorts

Parks and Resorts är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Utöver att leverera skratt och upplevelser till över 3 miljoner besökare årligen, driver eller stödjer Parks and Resorts olika forsknings- och bevarandeprojekt för hotade arters fortlevnad. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.

Ansök nu

Nu söker vi en Webbredaktör till vårt digitala team

Webbredaktör
Läs mer Maj 24
Parks and Resorts Scandinavia är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Utöver att leverera skratt och upplevelser till ca 3 miljoner besökare årligen, driver Parks and Resorts en rad olika forsknings- och bevarandeprojekt för utrotningshotade arters fortlevnad i sina djurparker Kolmården och Furuvik.

Nu söker vi en webbredaktör med känsla för text, innehåll och e-handel. Du kommer att tillhöra vårt digitala team på Sveriges roligaste marknadsavdelning. I din roll kommer du arbeta med alla våra parker men med fokus på Kolmården och Furuvik.

Du kommer att sitta på vårt kontor på Gröna Lund och erbjuds en roll där du får möjlighet att påverka gästupplevelsen och försäljningen i våra digitala kanaler. Du kommer arbeta nära vår E-handelschef, marknadschef, befintliga webbredaktör, informationsansvarig samt våra projektledare och kommunikatörer.

I din roll kommer du att ansvara för uppsättningen av webbsidor, innehållet i vår app, arbeta med våra nyhetsbrevsutskick samt all övrig digital kommunikation som sker gentemot gästen innan, under och efter deras besök. Du kommer även driva förbättringsprojekt med gästens upplevelse i fokus.

Omsorgen om våra djur sätter vi alltid främst. Kolmården och Furuviks viktigaste uppdrag idag är utbildning, forskning och bevarande. Kunskapen om djur och natur minskar för varje generation och miljöförstöring, tjuvskytte och skövling är några av de största hoten mot jordens alla arter. Vi är en plats där barn och vuxna får möjlighet att lära sig att ta hand om den planet vi bor på och bevara den biologiska mångfalden. När det gäller bevarande så jobbar Kolmården och Furuvik både med att bevara hotade populationer i parken, men stödjer också bevarandeprojekt i det vilda via insamlingsstiftelsen Kolmården Foundation. Som webbredaktör för Kolmården och Furuvik kommer du att vara med och bidra till att lyfta de initiativ vi genomför, samt till att öka intresset och engagemanget för djur och natur bland våra gäster.



Arbetsuppgifter


• Arbeta med utvecklingen av parkernas hemsidor och förbättra kundupplevelsen i dess digitala plattformar tillsammans med vårt digitala team.
• Skapa, publicera och redigera digitalt innehåll.
• Arbeta utifrån en given grafisk profil men din input på färg, form och layout är värdefull för att fortsätta utveckla och förbättra hemsidorna.
• Skriva säljande och inspirerande texter om våra produkter och tjänster.
• Arbeta för att driva försäljning samt inspirera och guida gästen före, under och efter köp.
• Hantera och underhålla större mängder av innehåll där korrekt, relevant och uppdaterat innehåll ska speglas gentemot våra kunder.
• Anpassa parkernas kampanjer till hemsidorna och följa ett redaktionellt schema.
• Analysera datatrafik.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av redaktionellt arbete inom digitala miljöer. Erfarenhet av redaktionellt arbete med SEO och/eller Content Marketing är meriterande. För att lyckas i rollen söker vi dig som är en stark kommunikatör med god förmåga att skapa tydlig, enkel och säljande kommunikation i digitala kanaler. Du har en god förståelse för användarupplevelse i digitala kanaler och en känsla för detaljer. Vidare ser vi att du har god samarbetsförmåga, är flexibel, resultatinriktad och initiativtagande.  Gillar du ett högt tempo med många bollar i luften, då passar du perfekt hos oss.

Övrigt

Arbetstiden är förlagd till dagtid. Då våra parker ligger i olika delar av Sverige förekommer resor i tjänsten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i slutet av augusti och med sex månaders provanställning initialt.

Sista ansökningsdagen är 21 juni. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Parks and Resorts marknadschef Sebastian Delefors på 0704-95 44 31 eller sebastian.delefors@parksandresorts.com . Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna HR Business partner Johanna Myrman via mail Johanna.myrman@gronalund.com

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Ansök nu

Creative Director

Creative director/CD
Läs mer Apr 1
Vi söker en Creative Director som ska leda vår inhousebyrå i framtagandet av koncept, strategi och budskap i kommunikationen. Förutom det yttersta ansvaret för den kreativa processen ska du även inspirera kreatörerna i deras yrkesroller. Det innebär att du aktivt bidrar till medarbetarnas kompetensutveckling och leverans. Dessutom ansvarar du för all reklamproduktion, från framtagandet av reklamkoncept till leveransen, där du leder kreatörer, produktionsbolag, fotografer och andra från ax till limpa.

Ditt uppdrag blir att inspirera och skapa en skön stämning som motiverar alla att ge sitt yttersta och dra åt samma håll. Du ser till att processer är kvalitetssäkrade men också att det finns verktyg och rutiner som stödjer teamet när de löser uppdrag. Det är du som startar upp arbetet och formar teamet hela vägen till godkänd presentation. I det arbetet ingår överlämning till produktion och att hålla ett öga på att slutprodukten håller hög kreativa nivå.

Vem är du?

Du är en naturlig ledare med strategisk kompetens och kreativt fokus. Ett krav är att du tidigare haft en eller flera anställningar där du coachat, väglett och utvecklat medarbetare. Din kreativitet utgår från relevans och affärsnytta och i din portfolio finns exempel på arbetsprover där du varit ansvarig för koncept, genomförande och uppfyllda kommunikationsmål. För att kunna leda det kreativa teamet behöver du vara pedagogisk och tydlig med förväntningar och mål. Du är välbekant med teoretiska modeller men också med den kreativa processen som inte alltid följer ett logiskt mönster.

Du har den erfarenhet och kompetens som krävs men är uppdaterad och vågar utforska det nya. Du har en förtroendeingivande personlighet som gör att du får människor att förstå och ta till sig dina idéer. För att du ska trivas bör du vara bekväm med en organisation som strävar mot att ständigt utvecklas.

Din bakgrund

Vi tror att du är mitt i karriären och har en bakgrund som kreatör på en reklam- eller kommunikationsbyrå - alternativt haft motsvarande jobb på en inhousebyrå. Du bör ha arbetat under flera år som Creative Director, copywriter, art director eller motsvarande vilket gör att du har erfarenhet av att leda kreativa arbetsgrupper. Vi tror också att du är utbildad på någon av de ledande reklam- och designhögskolorna i Sverige.

Mer om tjänsten


• Omfattning: Heltid 100%. Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning.
• Tillträde: Omgående
• Kollektivavtal mellan Unionen och Visita
• Personalansvar: För ca 8 medarbetare
• Tjänsten är placerad på Gröna Lund med resor till övriga parker inom koncernen förekommer.

Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Joanna Hammar, vice vd på Parks and Resorts, via mail joanna.hammar@parksandresorts.com.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen in med din ansökan!


Om Parks and Resorts

Parks and Resorts är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Utöver att leverera skratt och upplevelser till över 3 miljoner besökare årligen, driver eller stödjer Parks and Resorts olika forsknings- och bevarandeprojekt för hotade arters fortlevnad. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.

Ansök nu