Stockholm: Kravanalytiker till IT-projekt, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kravanalytiker till IT-projekt, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-01 // Varaktighet: Heltid

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Kunden söker nu en kravanalytiker för att hålla ihop och leda kravarbetet och framtagandet av nya och ändrade verksamhetsprocesser för programmet Digitalisering på Nät med dess ingående projekt. Som kravanalytiker tillhör du ett team av kravanalytiker och testledare inom IT Projektkontor.

Uppdragsbeskrivning

Som kravanalytiker leder och driver du kravarbetet i ett eller flera projekt med IT-påverkan. Projekten kan omfatta både egenutveckling eller införande av standardsystem och bemannas av verksamhetsspecialister och interna resurser och externa inom IT.

Du ansvarar för en plan för kravframtagning, håller workshops och samordnar kravaktiviteter med projektteam och rapporterar kravarbetets framdrift till din programledare/projektledare.

Kunden arbetar efter projektmodellen PPS, som i delar är anpassad till deras behov. Utöver PPS styrs det som statligt affärsverk av riktlinjer, anvisningar och instruktioner t ex lagen om offentlig upphandling.

Du följer i arbetet kundens kravprocess som finns beskriven inom ITs produktionsmodell. Du har erfarenhet av kravhantering och att formulera krav inför upphandling i ett vattenfallsprojekt. Du är också van att arbeta i team med projektledare, lösningsarkitekt och testledare.

Arbetsuppgifter:

- Ge metodstöd inom kravhantering till verksamhetsspecialister/kravställare avseende både funktionella och icke-funktionella krav
- Ge metodstöd inom kravhantering i projektgruppenSamla in funktionella och icke-funktionella krav genom kravworkshops och enhetligt dokumentera resultatet av kravarbetet inför upphandling
- Säkerställa att kraven kommuniceras och förankras med och mellan olika kravställare
- Koordinera kraven med verksamhets- och IT-arkitekter.
- Säkerställa att kraven är skrivna på ett inköpsmässigt och testbart sätt
- Säkerställa kravuppfyllnad i de testfall som tas fram i samarbete med testledare
- Axla rollen som testledare
- Bidra till att utveckla kravprocess och strategi i samarbete med andra krav- och testledare


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- REQB/IREB certifiering eller motsvarande diplomerad kravutbildning
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som kravanalytiker inom IT-projekt
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet där workshopledning och att hålla workshops för kravinsamling varit en återkommande del av arbetet
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att ta fram och dokumentera arbetsflöden och processer vid IT-förändringar, t ex enligt Astrakanmetoden eller liknande
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av kravställning för upphandling inom offentlig sektor


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med verksamhetskritiska eller driftkritiska system såsom t ex styr-/övervakningssystem i processindustrin
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen
- Erfarenhet av Azur DevOps och/eller Jira som kravverktyg


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- Du är kommunikativ och har en förmåga att engagera din omgivning och kunna sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och behov
- Du har en god social förmåga. Bra på att leda och få med dig människor genom att kommunicera med alla inblandade parter
- Du är en positiv och trygg person som driver projekt framåt och löser problem på ett pragmatiskt och kreativt sätt samt tar initiativ och har en mycket god problemlösningsförmåga
- Du samarbetar effektivt med andra och delar med dig av dina erfarenheter och vill lära av andra


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Projektledare, IT.

Senior Project Manager- Banking

Läs mer Apr 17
Join us on our journey!
Do you want to be part of our IT consulting team? Right now Envoi has an exciting growth period and we at Envoi can proudly present your next interesting project!

DescriptionAs a Senior Project Leader, you will spearhead a critical project within kunds Retail Banking division and transferring a loan system. Collaborating with a diverse cross-functional team including commercial and product managers, technology experts, and business services (operations), you will lead the analysis phase to identify optimal solutions. Your role will extend to driving implementation alongside the team, ensuring seamless execution of complex initiatives.

Key Responsibilities:
Lead a high-priority project within the Retail Banking division.
Collaborate with cross-functional teams to analyze requirements and identify solutions.
Drive implementation efforts, overseeing the project from inception to completion.
Resolve complex issues and remove hurdles to ensure project success.
Manage stakeholders effectively, balancing competing interests and priorities.
Maintain a high pace of work, adapting to evolving requirements and challenges.
Utilize strong problem-solving skills and proactive approach to address project complexities.
Foster collaboration and communication within the team and across departments.


Requirements:
Proven experience as a Senior Project Leader, preferably within a large organization and withing banking and loan area.
Track record of successfully driving projects from initiation to completion.
Comfortable operating in a fast-paced environment with high complexity.
Exceptional stakeholder management skills, able to navigate diverse interests and priorities.
Strong problem-solving abilities, with a proactive and results-oriented approach.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively.

Language Skills:Swedish and English
Why work with us?
At Envoi AB, we offer attractive packages of employment for you as a professional IT consultant, and we of course have a collective agreement (Almega).
As a consultant at Envoi AB, you have committed sales agent who find assignments based on your interest. We have customers throughout Stockholm in system development and technology.
With us, you get the opportunity to work in a wide range of industries. If you have a drive to develop and be challenged with a great flexibility, then it is a good start to become part of our Envoi family.
You also get access to personal development in the short and long terms as well as wellness offers to use in your free time.

Ansök nu

Project Manager with focus on automtive

Läs mer Apr 17
Join us on our journey!
Do you want to be part of our IT consulting team? Right now Envoi has an exciting growth period and we at Envoi can proudly present your next interesting project!

DescriptionWe are looking for a Project Manager. You should have experience in Embedded development and Cyber Security.You as the Project Manager is responsible to define and break down project scope. The assignment is within automotive industry.The teams in the customers organization are developing a concept. You should have a background within embedded development as well as Cyber security. You will be working in an international organization with daily contacts with colleagues in Asia.Essential skills:• Project management• Product management• Embedded development• Cyber Security• Agile development• Implementation planning• Supplier management• Experience from automotive industryWhy work with us?
At Envoi AB, we offer attractive packages of employment for you as a professional IT consultant, and we of course have a collective agreement (Almega).
As a consultant at Envoi AB, you have committed sales agent who find assignments based on your interest. We have customers throughout Stockholm in system development and technology.
With us, you get the opportunity to work in a wide range of industries. If you have a drive to develop and be challenged with a great flexibility, then it is a good start to become part of our Envoi family.
You also get access to personal development in the short and long terms as well as wellness offers to use in your free time.

Ansök nu

Business Analyst

Läs mer Apr 16
Följ med på vår resa!Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag!

Om Envoi ABVi ska inte säga för mycket, men vi har nog världens roligaste jobb. Envoi är ett konsultbolag där vi arbetar med spännande uppdrag i hela Sverige, och har sedan 2018 arbetat med att leda organisationer genom digital transformation.

Om jobbetVi söker just nu fler konsulter som vill vara med på vår resa framåt! Som IT konsult hos oss hjälper vi dig att utvecklas i din roll och hittar kunduppdrag som matchar din kompetens och intresse.
Du kommer att arbeta ute på uppdrag hos någon av våra kunder.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där du blir anställd som konsult hos oss på Envoi.

UppdragsbeskrivningVi söker en senior kravledare/kravanalytiker för att hjälpa oss med kravledningen i ett projekt som skall gå i mål vid årsskiftet av 2024. Detta är ett IT drivet projekt med fokus på integrationer inom ett regulatoriskt drivet affärsområde vilket skapar en komplex kravmassa att mappa upp och bearbeta.
Projektet kommer under våren att jobba med kravmassan kring det sista delprojektet/leveransen och där vi identifierat ett komplext förhållande mellan kraven och den tilltänkta lösningen som delvist bygger på en befintlig produkt som är föråldrad och underdokumenterad. Därför söker vi en senior kravledare/kravanalytiker som är driven, kan leda workshops, förstå och mappa samt detaljera kraven i Jira utifrån verksamhet och utvecklingskrav.
Önskade kompetenser/krav på konsulten:
Skall-krav:
Erfaren kravanalytiker/kravledare
Grundläggande teknisk förståelse
Självgående (identifiera aktuella intressenter och sätta upp workshops)
Drivande (leda workshops och samordna mellan olika parter vid behov)

Bör-krav:
Erfarenhet av API integrationer
Erfarenhet av Jira
Erfarenhet av Back-end system
Erfarenhet av olika kravtyper/källor


Intresserad?Har du en bakgrund som möter kraven ovan? Välkommen med en ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vad erbjuder vi?Vi värnar om våra anställda och som medarbetare hos oss får du vara med på en spännande resa där du i din roll kommer att hjälpa organisationer i deras digitala transformation.
Med kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik får du får möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet.
Som konsult hos oss på Envoi står ditt behov och din utveckling i fokus och självklart erbjuder vi alla våra medarbetare schyssta villkor, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och de förutsättningar som behövs för att du ska utvecklas – både kompetens- och personlighetsmässigt.
Attraktiva anställningsvillkor
Vi på Envoi AB ger schyssta villkor, tjänstepension, lön-växling och försäkringar. Idag har vi kollektivavtal med Almega och Unionen.

Personlig utveckling
Vi på Envoi vill att du som medarbetare ska utvecklas efter dina förutsättningar för att nå din fulla potential. Hos oss får du tillgång till både kompetens- och personlig utveckling på kort-och lång sikt.

Uppdrag utifrån ditt intresse
Som konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse och din kompetens. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling, test- och kravledning och It-projektledning. Hos oss får du möjligheten att jobba i ett flertal olika branscher.

Förmån
Hos oss får du generösa förmåner och friskvårdsbidrag, du väljer själv precis vad som passar dig via vår portal på Benify!

Ansök nu

SAP Technical Project Manager

Läs mer Apr 15
For our client we are looking for a SAP Technical Project Manager - Monitoring.

Tasks:
• Drive as-is documentation of SAP monitoring solution, technical architecture and way of working
• Drive monitoring high-level monitoring requirements gathering and prioritize across SAP Landscape
• Run fit/gap analysis towards monitoring tools
• Define to-be monitoring technical architecture
• Support in defining to-be monitoring governance and way of working
• Support in implementation roadmap

Ansök nu

SAP Technical Project Manager

Läs mer Apr 15
For our client we are looking for a SAP Technical Project Manager - Monitoring.

Tasks:
• Drive as-is documentation of SAP monitoring solution, technical architecture and way of working
• Drive monitoring high-level monitoring requirements gathering and prioritize across SAP Landscape
• Run fit/gap analysis towards monitoring tools
• Define to-be monitoring technical architecture
• Support in defining to-be monitoring governance and way of working
• Support in implementation roadmap

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB .

Driven civilekonom med intresse för en bred roll, Stockholm

Business controller
Läs mer Dec 13
Om jobbet

Till Shaya Solutions interna team på Klarabergsgatan 60 i Stockholm söker vi en driven civilekonom med intresse för en bred roll inom bolaget.

Arbetsuppgifterna kommer det att innebär exempelvis kommunikation med externa ekonomifirman som hanterar bl.a. fakturahantering, lönehantering, avvikelsehantering, administration av betalningar, internrapporteringar så som månadsbokslut och avstämningar. Stöd finns av en intern senior controller.



Uppdragsbeskrivning

Med anledning av att vi växer som bolag ökar våra projekt och uppdrag både i omfattning och volym, ökar även volymerna inom de ekonomiadministrativa processerna. Därför behöver de stärka upp ekonomifunktionen ytterligare.

Arbetsuppgifter:

- Månadsrapporter från ekonomisystemet PE Accounting

- Kvalitetsgranska underlag (kundfakturor, självfakturor, frågeställningar, administrera offerter osv..)

- Kommunikation med diverse intressenter (konsulter, kunder, externa ekonomifirman) Utanordningar, markägarersättning

- Representationsfakturor
- Bokföring av fakturor
- Betalning av fakturor samt återredovisning
- Betalningspåminnelser och inkassoärenden
- Masterdata
- Utföra de till processen tillhörande kontrollaktiviteterna


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

Vi lägger vikt vid dina personegenskaper snarare än antal års erfarenhet. Viktigt att se att personen har rätt driv och ambitioner för rollen att växa med bolaget.

- Civilekonom examen alt. motsvarande
- Goda kunskaper i Excel och i officepaketet

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.

- God förmåga att arbeta självständigt och i grupp
- Välstrukturerad
- Noggrann och kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad och prestigelös

Start enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Så snart rätt kandidat hittats stängs denna annons. Om denna annons inte längre går att skicka ansökan på, så ber vi dig se över andra öppningar på hemsidan. Det betyder att tjänsten är tillsatt.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök jobbat genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis inom 10 arbetsdagar

Om företaget

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm där vi även har kontor runt om i Sverige för konsulter att verka i anslutning till våra projekt och kunder.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Produktägare PO Data, Stockholm

Projektledare, IT
Läs mer Aug 7
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: 2023-09-01.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast 2023-08-17

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning:
Produktvision och backlogghantering

Som produktägare hos vår kund samarbetar du med intressenter för hela kedjan från vision till sub-task på teamets tavla. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.

Du kommunicerar transparent kring teamets fokus och progress och följer upp att ni har helhetsbilden i sikte.

Budget och prognoser för vidmakthållande och nyutveckling

Som en naturlig del i arbetet hanterar du budget för teamet. Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor. Du upprättar också underlag för produktens fortsatta utveckling. I arbetet får du bland annat stöttning av sektionens controller.

I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 9 års erfarenhet av att arbeta med olika agila processer och metoder.

- Arbetat minst 3 år i rollen som Produktägare för ett agilt team, under de senaste 5 åren.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag med realtidsdata.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag att etablera fungerande samarbeten med beställare/intressenter.

- Erfarenhet från minst 4 uppdrag av att ha varit ansvarig för en produkt och minst en gång tagit fram en agil-produktsvision, strategi och roadmap (i roller som tex Produktägare, Product Manager, Produktledare).

- Minst 1 års erfarenhet av att jobba med integrationer.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet i offentlig förvaltning.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 3 års erfarenhet av Kollektivtrafik.

- Certified SAFe Agilist certifiering.

- Scrum Alliance Certified Scrum Product Owner.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har en hög teamkänsla och fungera väldigt väl i olika grupperingar och team.

- Ska verka för transparens och relationsbyggande inom och utanför teamet.

- Har god förmåga att strukturera och organisera som en naturlig del av sitt eget och teamets arbete.

- Ska vara coachande i sitt ledarskap och kunna anpassa sin approach och ledarinsats utifrån skiftande behov hos både team och individ.

- Har förmåga att känna av när det är läge att utmana och när någon behöver stöd.

- Ska vara självgående, men också kunna avgöra när det är läge att be om hjälp.

- Ska ha hög förmåga att sätta sig in i andra rollers arbete och kunna coacha mot ett stärkt samarbete.
- Ska ha god förmåga att sätta sig in i produktområdets förutsättningar.

Stor vikt läggs vid personlighet vid intervju.

- Kommunikativ

- Lösningsfokuserad

- Analytisk

- Helhetsperspektiv

- Självgående och drivande

- Tar ansvar för ledning av sitt och andras arbete
Kandidaten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska

Sök uppdraget genom denna annons

I ansökan anger du ett kravställt timpris

Lägg in ett CV på svenska i Word-format

Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

Hur du kommer vidare



På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Förvaltningsledare IT som vara del av ett erfaret team, Stockholm

Systemförvaltare
Läs mer Aug 3
Shaya Solutions söker en driven och kommunikativ konsult som brinner för Förvaltningsledning och vill vara del av ett erfaret team.

Varför ska du söka just till oss utöver själva rollen?
Läs gärna 'Om oss' här; https://www.shayasolutions.com/om-oss

Samt hur våra villkor kan se ut; https://www.shayasolutions.com/guidelines

Arbetsbeskrivning
Förvaltnings/utvecklingsledaren ansvarar för att, tillsammans med en förvaltningsledare från IT-avdelningen, utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I förvaltningen ingår såväl verksamhetsspecialister som produktledare och IT-specialister.

Du agerar i rollen som förvaltnings/utvecklingsledare på verksamhetssidan för ett förvaltningsobjekt som innefattar de IT-system som stöttar kundens processer för planering av drift. För närvarande innefattar objektet ett tiotal system men en omorganisation är på väg.

Arbetsuppgifter:

- Fortsätta utvecklingen av förvaltningsplan i nära samarbete med verksamheten.

- Sköta rapportering och framtagande av beslutsunderlag till styrgrupp och objektsägare.

- Leda förvaltningens arbete för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt, samt prioritera och besluta inom ramen för gällande plan.

- Sköta leverantörsstyrning; avropa mot ingångna avtal samt se över befintliga avtal.

- Initiera uppdrag utifrån gällande förvaltningsplan, samt koordinera och administrera pågående aktiviteter inom objektet. Leda förvaltningsmöten.

- Säkerställa att roller på operativ nivå i förvaltningen är bemannade, i samråd med resursägare.

- Upprätta och underhålla löpande förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner.

- Stötta verksamheten på operativ nivå med att förtydliga processer och arbetssätt kopplade till förvaltningsobjektet.

- Planera för mottagande av nya IT-system från projekt till förvaltning.

- Agera projektledare och utvecklingsledare för utredningar eller mindre projekt relaterade till förvaltningsobjektet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av agilt arbete, samt från roll som förvaltningsledare IT.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att leda och motivera team

- Arbetslivserfarenhet av pm3 och ITIL. Certifierad i ITIL Foundation eller motsvarande certifiering.

- Arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar.

- God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha etablerat processer som väver samman verksamhetskrav med IT-arkitektur.

- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetslett uppdrag i säkerhetskänslig verksamhet.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet från eget arbete med systemförvaltning eller systemutveckling av beslutsstöd/BI.

- Certifierad Scrum Master



Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.

- Arbetar självständigt och målinriktat.

- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.

- Förmåga att arbeta i grupp.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök jobbet genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.


Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Kommunikatör med inriktning intern kommunikation, Stockholm

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 2
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 3 månader med ev. optioner på förlängning
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast men senast den 2023-08-10
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Vi söker till vår kund en god kommunikatör med passion för internkommunikation och med intresse för att underlätta för såväl kolleger som verksamhet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att skapa nya kontakter och du förstår hur viktig en väl fungerande internkommunikation är för att skapa motiverade och engagerade medarbetare.

Du rapporterar till interims chef internkommunikation.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Dokumenterad erfarenhet av att jobba operativt med internkommunikation.

- God förmåga att skriva och uttrycka dig på svenska, anpassat efter budskap, intention och kontext.

- Erfarenhet att arbeta med Episerver

- Trygg skribent, säker i kommunikationshantverkets olika delar

- God erfarenhet av innehållspublicering i digitala kanaler

- Kunskap om sociala kanaler och utformning av budskap och innehåll i dessa, särskilt meriterande med djupare insikter i plattformen LinkedIn

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Goda kunskaper i presentationsverktyg som PowerPoint och Keynote.

- Goda kunskaper inom webbkommunikation och webbpublicering.

- Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

- Van vid att arbeta i Adobe CS-sviten.

- God förmåga att skriva och uttrycka dig på engelska.

- Akademisk examen eller yrkesutbildning inom exempelvis medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons.
- Lägg in ett CV i Word-format.
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Teknisk testare (Testautomatiserare) till integrationsteamet, Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 1
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 12 månader med chans till förlängning.

- Uppdragsstart: 2023-10-01.

- Sista ansökningsdagen: 2023-08-10

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Som teknisk testare i ett av våra utvecklingsteam kommer du att tillsammans med teamet leverera integrationslösningar som supportar utvecklingsprojektens behov av nya integrationer.

Som teknisk testare kommer du bland annat

- Planera och genomföra tester i form av automatiserade tester i verktyget Katalon samt utvärdera testresultat.

- Scripta automatiserade end-to-end tester med Katalon studio

- Skapa och genomföra integrationstester i Postman

- Genomföra manuella flödestester (end-to-end)

- Genomföra prestandatester

- Underhålla och förvalta befintliga tester (manuella och automatiserade)

- Bedriva ett långsiktigt kvalitetstänk och testarbete i ett agilt team

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst nio års erfarenhet av systemintegrationstester i miljöer utan grafiska gränssnitt (back-end).

- Minst två års erfarenhet av att skapa och underhålla automatiska tester av integrationer och REST-API:er.

- Minst två års erfarenhet av att skapa och underhålla manuella tester av integrationer och REST-API:er.

- Minst ett års erfarenhet av att ha jobbat i Jira.

- Minst ett års erfarenhet av arbete i agilt utvecklingsteam.

- Minst två års sammanlagd erfarenhet av att skriva testskript i tex Groovy, Java eller Javascript.

- Minst ett års erfarenhet av att jobbat med ett skräddarsytt test-ramverk kring automatisering av integrationer eller REST-API:er.

- Minst ett års erfarenhet av prestandatestning med t.ex. JMeter, Plow, LoadUI eller motsvarande.

- Minst ett års erfarenhet av CI/CD.

- Minst ett års erfarenhet av Unix/Linux.

- Minst ett års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.

- Flyttande svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst två års erfarenhet av Katalon som testverktyg.

- Minst två års erfarenhet av att ha jobbat med Mulesoft Anypoint platform.

- Minst ett års erfarenhet av cloudtjänster i AWS.

- Minst ett års erfarenhet av MQTT eller motsvarande protokoll för köhantering.

- Minst ett års erfarenhet av versionshantering med GIT.

- Minst ett års erfarenhet av Xray (Jira).

- Minst ett års erfarenhet av Postman eller SoapUI.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har förmåga att förstå komplexa sammanhang och beroenden.

- Har förmåga att sätta sig in i problem och är lösningsorienterad.

- Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.

- Har hög integritet då Kunden arbetar med kritisk verksamhet.

- Är självgående, noggrann och strukturerad.

- Mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter.

Övriga krav:

- Möjlighet att jobba på kontoret i Stockholm minst en gång i veckan eller vid behov.

- Bred förståelse för arkitektur och integrationer.

- Är van vid att ställa om snabbt mellan olika sammanhang och miljöer.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Kravställare och specialist, Fasta skyltar, Stockholm

Systemtestare
Läs mer Jul 31
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 6 månader med chans till förlängning

- Uppdragsstart: 2023-09-25

- Sista ansökningsdagen: 2023-08-10

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär ansvar för kravställning gällande fast skyltning för vägvisning. I resenärsmiljön både inomhus och utomhus finns fasta skyltar och skyltarna finns i alla trafikslag. Fasta skyltar i resenärsmiljön omfattar plåtskyltar och ljuslådor med information till resenärerna. (Ljuslådor är de skyltarna som har inbyggd belysning som gör att det lyser och skylten, tex vid entréer.) Exempel på skyltar är bland annat stationsnamnsskyltar och entréskyltar samt topptavlor för buss- och sjötrafik. Det behövs förståelse för långsiktig förvaltning samt persontransporternas komplexa trafiksystem samt resenärernas flöde och behov av information för att säkerställa rätt fast skylt på rätt plats i trafiksystemet. Uppdraget är på en vakant tjänst som kravställande specialist fasta skyltar och omfattar främst:

Medverka i upphandlingar av extern leverantör av fasta skyltar samt extern leverantör för original för skyltarna.

Leda utvecklingen gällande tekniska krav och ritningar för plåtskyltar och ljuslådor.

Samverkan och kravställning, hos kunden, för fasta skyltar i utbyggnadsprojekt samt befintlig resenärsmiljö.

Ta fram och förvalta rutiner gällande alla fasta skyltar i resenärsmiljö samt säkerställa att informationen enligt framtagna förvaltningsrutiner återfinns i systemstöd Faciliate och Athena.

Medverka i utveckling av befintlig grafisk skyltmanual, exempelvis skyltning för ersättningstrafik.

Ta fram beslut för omskyltning gällande alla trafikslag.

Säkerställa att skyltmanualen, kravspecifikationer samt ritningar efterlevs vid skyltning

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst två års erfarenhet av arbete inom trafikmiljöer.

- Erfarenhet för resenärers behov av information när dessa rör sig i trafiksystemet, även gällande sällanresenärer.

- Minst ett års erfarenhet av arbete med kundinformation. Alternativt erfarenhet av minst fyra tidigare uppdrag eller projekt gällande kundinformation.

- Minst 1 års erfarenhet av upphandling och förvaltning av avtal i offentlig verksamhet.

- Flyttande svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst ett års tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kravställning.

- Minst ett års erfarenhet av att ha arbetat med grafiska profil/design inom persontransport.

Personliga egenskaper:



- Självgående och flexibel med god förmåga att prioritera uppgifter.

- Strukturerad.

- Noggrann.

- Relationsskapande.

- Trivs att arbeta i grupp.

- Driven och målmedveten.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu