Stockholm: Jourhandläggare, vikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jourhandläggare, vikariat i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-30 // Varaktighet: Deltid

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Vi söker dig som vill ha ett spännande och viktigt jobb på kvällar, helger och nätter.

Stockholms Trygghetsjour, som är en av tre avdelningar på Äldreförvaltningen, är en kommunövergripande dygnet runt-verksamhet. Avdelningen består av enheterna Handläggningsenheten, Larmcentralen och Trygghetsjouren. Inom avdelningen arbetar ca 80 personer.

Arbetsbeskrivning

Jourhandläggarna på Stockholms Trygghetsjour tar på jourtid över myndighetsansvaret från Stockholms stadsdelar avseende målgrupperna äldre och funktionsnedsatta. Detta innebär att ge råd och stöd till enskilda medborgare samt att utreda och fatta beslut avseende akuta insatser enligt Socialtjänstlagen. Som jourhandläggare arbetsleder du också omsorgspersonal på jourtid.

Trygghetsjouren är bemannad dygnet runt och arbetstiden gäller dygnets alla timmar och avser både kortare och längre arbetspass främst förlagda till helger, nätter och kvällar. Vi ser med fördel att du trivs med att arbeta företrädesvis helg och natt.

Arbetet innefattar många kontakter med allmänhet, vårdpersonal, sjukhus, polis, SOS, biståndshandläggare m.fl. Du får en strukturerad och bra introduktion i samband med att du börjar hos oss.

Stockholms Trygghetsjour finns i fina lokaler på Medborgarplatsen, Södermalm.

Vad vi söker
Vi söker dig som har socionomexamen alternativt har en likvärdig utbildning som vi bedömer som likvärdig. 

Du har erfarenhet av arbetsledning av omsorgspersonal inom äldreomsorg eller funktionsnedsättning och du har erfarenhet av myndighetsutövning.  

Du behöver vara flexibel och ha ett salutogent förhållningssätt med en god förmåga att lyssna in och möta våra kunder professionellt. Du behöver ha en god förmåga att både arbeta självständigt men också kunna samarbeta för att koordinera nödvändiga insatser för den enskilde.

Som person är du trygg i dig själv, har en god analytisk förmåga samt förmågan att oavsett situation ge den enskilde och andra ett mycket gott bemötande. Du uttrycker dig bra i både tal och skrift, har lätt för att ta in ny kunskap samt har ett lösningsfokuserat förhållningssätt.

 

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Socionom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Socionom.

Familjehem/jourhem sökes!

Läs mer Feb 23
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige!

Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest.


Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.


I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer!

Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.

Om uppdraget

Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.??Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.??


Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.?



Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet.

Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.?



Familjehem?

Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet.

Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.??

Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.??

En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.



Jourhem?

Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.??

För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.?

Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.??

Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.??

För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.?

Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på jobb.tryggabarn@vivant.se

Med vänliga hälsningar

Trygga barn Vivant

Ansök nu

Vi söker en driven socionom till Björka Hässelby, redo att leda och insp...

Läs mer Feb 23
Skyddsvärnet söker en samordnare som vill arbeta kvalitetshöjande på Björka Hässelby, som erbjuder stödboende och halvvägshusplatser.

På Björka stödboende bor klienter med missbruksproblematik, psykisk ohälsa och samsjuklighet. Vi ger ett personcentrerat stöd för att stötta klientens målsättning som exempelvis kan vara att komma till ett självständigt boende.

Björka halvvägshusplatser, är en utlsussningsform inom Kriminalvården. Verksamheten syftar till att ge klienten stöd för att återintegreras i samhället genom eget boende, samt deltagande i samhällslivet genom arbete, praktik eller studier. Detta ökar möjligheterna för klienten att successivt anpassa sig till och återintegreras i samhället.

På Björka Hässelby arbetar vi efter Skyddsvärnet devis ”Hjälp till självhjälp”, vilket innebär att vi ger stöttning så att klienten själv blir trygg med att leva ett självständigt liv och ta eget ansvar för sin utveckling.

Om Skyddsvärnet - anno 1910

Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar för att förebygga social utslagning och skapa bättre förutsättningar för människor som lever i utsatthet eller står utanför arbetsmarknaden. Som en idéburen organisation saknar vi ägare och återinvesterar överskottet i våra verksamheter, något som gör att vi kan öka befintliga verksamheter och skapa nya projekt - för att kunna hjälpa fler.

Arbetsuppgifter

Som samordnare kommer du att arbeta med att leda, delegera och följa arbetet i den dagliga driften. Du kommer att ha huvudansvaret för kölistor samt planering, genomförande och uppföljning av samtliga placeringar, vilket även innefattar kontakt med uppdragsgivare.

Utöver detta har du även ansvar för att strukturera och följa upp arbetet för samtliga fyra kontaktpersoner som arbetar på Björka Hässelby. Kontaktpersonerna på Björka Hässelby arbetar med tillsyn, bevakning och säkerhet enligt Kriminalvårdens riktlinjer, samt att ge stöd till klienterna i vardagen.

Som samordnare rapporterar du till Enhetschef för halvvägshus och stödboende Bromma och Hässelby.

Din bakgrund

Krav är att du ska har en socionomexamen och tidigare erfarenheten av att ha varit chef eller samordnare med erfarenhet av administrativt arbete. Ytterligare krav är att du ska ha tidigare erfarenhet av att arbeta i en dygnet runt verksamhet samt ha erfarenhet av att arbeta med sälj, kundrelationer och marknadsföring.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet och utbildning från Kriminalvården. Det är även meriterande om du har arbetat med systematiskt kvalitetsarbete samt tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en idéburen organisation.

Som person är du strukturerad, flexibel, tillgänglig och ansvarsfull. Vi ser även gärna att du utövar ett tillitsbaserat ledarskap, har lätt för att kommunicera samt värnar om ett gott bemötande för såväl kollegor som klienter.

Tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning Heltid (100%) med sex månaders provanställning, med placering på plats i Hässelby.

Ansökan

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan nu då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret därför är bra om du beställer det redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?
Kontakta enhetschef Kristina Antonio Kristina.antonio@skyddsvarnet.se

Ansök nu

Vi söker en driven samordnare till Björka Hässelby, redo att leda och in...

Läs mer Feb 16
Skyddsvärnet söker en samordnare som vill arbeta kvalitetshöjande på Björka Hässelby, som erbjuder stödboende och halvvägshusplatser.

På Björka stödboende bor klienter med missbruksproblematik, psykisk ohälsa och samsjuklighet. Vi ger ett personcentrerat stöd för att stötta klientens målsättning som exempelvis kan vara att komma till ett självständigt boende.

Björka halvvägshusplatser, är en utlsussningsform inom Kriminalvården. Verksamheten syftar till att ge klienten stöd för att återintegreras i samhället genom eget boende, samt deltagande i samhällslivet genom arbete, praktik eller studier. Detta ökar möjligheterna för klienten att successivt anpassa sig till och återintegreras i samhället.

På Björka Hässelby arbetar vi efter Skyddsvärnet devis ”Hjälp till självhjälp”, vilket innebär att vi ger stöttning så att klienten själv blir trygg med att leva ett självständigt liv och ta eget ansvar för sin utveckling.

Om Skyddsvärnet - anno 1910

Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar för att förebygga social utslagning och skapa bättre förutsättningar för människor som lever i utsatthet eller står utanför arbetsmarknaden. Som en idéburen organisation saknar vi ägare och återinvesterar överskottet i våra verksamheter, något som gör att vi kan öka befintliga verksamheter och skapa nya projekt - för att kunna hjälpa fler.

Arbetsuppgifter

Som samordnare kommer du att arbeta med att leda, delegera och följa arbetet i den dagliga driften. Du kommer att ha huvudansvaret för kölistor samt planering, genomförande och uppföljning av samtliga placeringar, vilket även innefattar kontakt med uppdragsgivare.

Utöver detta har du även ansvar för att strukturera och följa upp arbetet för samtliga fyra kontaktpersoner som arbetar på Björka Hässelby. Kontaktpersonerna på Björka Hässelby arbetar med tillsyn, bevakning och säkerhet enligt Kriminalvårdens riktlinjer, samt att ge stöd till klienterna i vardagen.

Som samordnare rapporterar du till Enhetschef för halvvägshus och stödboende Bromma och Hässelby.

Din bakgrund

Krav är att du ska har en socionomexamen och tidigare erfarenheten av att ha varit chef eller samordnare med erfarenhet av administrativt arbete. Ytterligare krav är att du ska ha tidigare erfarenhet av att arbeta i en dygnet runt verksamhet samt ha erfarenhet av att arbeta med sälj, kundrelationer och marknadsföring.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet och utbildning från Kriminalvården. Det är även meriterande om du har arbetat med systematiskt kvalitetsarbete samt tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en idéburen organisation.

Som person är du strukturerad, flexibel, tillgänglig och ansvarsfull. Vi ser även gärna att du utövar ett tillitsbaserat ledarskap, har lätt för att kommunicera samt värnar om ett gott bemötande för såväl kollegor som klienter.

Tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning Heltid (100%) med sex månaders provanställning, med placering på plats i Hässelby.

Ansökan

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan nu då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret därför är bra om du beställer det redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?
Kontakta enhetschef Kristina Antonio Kristina.antonio@skyddsvarnet.se

Ansök nu

Familjehemskonsulent

Läs mer Dec 28
Nu söker vi på Nytida Nåjden en familjehemskonsulent till Stockholm/Uppsala län. Arbetet innebär handledning av våra familjehem i området. Vi erbjuder ett flexibelt, självständigt och utvecklande jobb. Sök tjänsten senast 2024-01-07.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu en familjehemskonsulent till Stockholm/Uppsala län. Vi är ett fantastiskt team som behöver fler duktiga medarbetare. Du kommer att arbeta tillsammans med andra konsulenter, placeringssamordnare/gruppchef samt verksamhetschef. Även om arbetet ställer höga krav på självständighet så kommer du erbjudas en rimlig arbetsbelastning så kvalitet kan bibehållas i ditt arbete.

Arbetet kräver att du har körkort.

Du har ansvar för att bistå familjehemmen med stöd och handledning. Du rekryterar och utreder familjehem samt deltar vid matchning av förfrågningar. Tillsammans med dina kollegor anordnar du utbildningsdagar till familjehemmen. Du har en hög service och tillgänglighet gentemot vår uppdragsgivare som är socialtjänsten och ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. Du rapporterar både skriftligen och personligen till uppdragsgivaren. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. Hybridarbete hos oss betyder att du kan välja att arbeta från vårt kontor eller att arbeta i ditt hem när du inte är ute och besöker våra familjehem.

Dina kvalifikationer

Du ska vara utbildad Socionom eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du ser möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet kräver att du är ansvarskännande och har lust att tillsammans i arbetslaget göra skillnad för de barn och ungdomar du möter i din yrkesroll. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.
Du bör vara öppen för flexibla arbetstider, då det ibland krävs kvällsarbete.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar:

Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.
Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

Vi erbjuder
En arbetsplats med engagerade medarbetare, god gemenskap, möjligheter att påverka och närvarande ledare som deltar i det dagliga arbetet. Våra medarbetare får kompetensutveckling bland annat via vår utbildningsenhet LÄRA. Vi har kollektivavtal med tjänstepension och friskvårdsbidrag. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Vi gör världen lite bättre, en människa i taget”
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Nytida tillsammans med oss! Vi ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Nytida finns i hela Sverige. Att jobba hos oss innebär många möjligheter, ett stort ansvar och inte minst en glädje över att se människor trivas och växa. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. I det dagliga arbetet betyder det att varje enskild person i alla våra verksamheter ska leva ett så gott liv som möjligt och bemötas med respekt. Vi har en företagskultur som präglas av våra värderingar: respekt, ansvar, kunskap och enkelhet. De som arbetar hos oss delar dessa värderingar och bidrar aktivt till att hålla dem levande.

Övrigt
Anställningsform: 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-01-07.
För mer information kontakta: Malena Hedlund telefon 073-701 81 21, Pernilla Persson telefon 070-320 11 20.

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Ansök nu

Barnhandläggare till en kommun i Stockholms län!

Läs mer Apr 24
Vi söker
Nu efter en erfaren socionom till ett konsultuppdrag som barnhandläggare i en kommun norr om Stockholm! Konsultuppdraget börjar i mitten av juni och pågår under hösten och vintern 2024. Viss möjlighet till distansarbete under sommarperioden. Du får ta del av ett härligt och engagerat team som brinner för att hjälpa barn. Vi ser att du som söker är en lyhörd och lösningsorienterad individ som har en självklar respekt för såväl klienter som kollegor. Du har en socionomexamen och minst tre års yrkeserfarenhet inom det aktuella kompetensområdet. Dessutom har du vana av att arbeta utifrån BBIC, samt myndighetsutövning och handläggning enligt SoL och LVU.
Uppfyller du kriterierna och kan arbeta under efterfrågad period? Då är du varmt välkommen att ta kontakt med oss!
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar sedvanliga arbetsuppgifter som barnhandläggare. Följa upp familjehemsplacerade barn, göra övervägande/omprövningar, utreda behov om insatser, umgängen med föräldrar, genomföra hemtagningsutredningar och vårdnadsöverflyttningar. Dokumentation sker i Lifecare.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

KOPIA AV Vill du göra en skillnad för de äldre i sommar?

Vårdbiträde
Läs mer Mar 7
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Arbetsplatsbeskrivning

Arbete mot verksamhetsmål och att vara med att skapa en värdefull, trygg och stimulerande miljö till omsorgstagare.

Insatserna är utformade för att stärka den enskildes resurser så att man kan leva ett självständigt liv.
Vårt verksamhetsmål:
Trygghet, inflytande, respekt, värdighet och välbefinnande för våra omsorgstagare

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta med människor?

Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du möter människor som behöver din hjälp. På Enskede hemtjänst arbetar vi utifrån ett salutogent förhållningssätt med personcentrerad omvårdnad. Vårt uppdrag är att ge varje brukare trygghet och välbefinnande, varje dag!
Vårt arbete innebär att ha brukarens fokus i allt det vi gör. Alla våra möten med dem vi hjälper ska präglas av värme, engagemang och god service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra omsorg-och serviceinsatser i kunders hem som kan vara omvårdnad, matlagning, inköp av dagligvaror, städ, ledsagning och social samvaro. Tjänsten innefattar obekväm arbetstid, enligt fyra veckors schema. 

Din profil

Som person är du lyhörd för våra kunders behov vill sätta guldkant på deras tillvaro. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet, samarbetsförmåga, initiativförmåga, problemlösning samt tekniskt kunnande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande om du tidigare arbetat inom hemtjänst.

Kvalifikationer

Tidigare erfarenhet av hemtjänsten är meriterande. God kommunikationsförmåga och bra svenska i tal och skrift.














Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu

Undersköterska sommarvikariat på Stureby vård och omsorgsboende.

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 5
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Arbetsplatsbeskrivning

Vill du ha ett meningsfullt arbete?

Nu har du chansen att söka till oss på Stureby vård- och omsorgsboende!

Stureby är ett kommunalt äldreboende med 90 vårdplatser med demensinriktning.

Vi arbetar utifrån ett personcentrerat förhållningssätt där fokus ligger på hälsa, välbefinnande och livskvalitet.

Vårt mål är att skapa en meningsfull vardag för såväl boende som medarbetare genom att skapa en värdefull, trygg och stimulerande miljö. Insatserna ska vara utformade för att stärka den enskildes resurser så att man kan leva ett självständigt liv.

På Stureby vård och omsorgsboende strävar vi efter att ha rikligt med glädje i det multiprofessionella arbetsteamet. Bra bemötande, ansvarsfullhet och initiativtagande hos medarbetare värderas högt.

Vårt verksamhetsmål:
Att vi tillsammans ska erbjuda en god och hälsofrämjande demensomsorg. Som utgår ifrån individens förmågor, behov och evidensbaserade metoder. Livet ska fortsätta vara så meningsfullt så möjligt även när man drabbas av sjukdom.

Vi erbjuder sommarvikariat till dig som har vård och omsorgsutbildning. Vi ser gärna att du arbetar utifrån ett hälsofrämjande synsätt. Vi tycker att det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt både gentemot omsorgstagare, deras anhöriga och inom arbetsgruppen. Arbetsuppgifterna består i att du tillsammans med arbetsteamet planerar och genomför de insatser som omsorgstagaren önskat enligt genomförandeplanen.

Vi söker både dag- och nattpersonal.



Kvalifikationer

Du är färdigutbildad undersköterska eller vårdbiträde med erfarenhet.

Du har en god kommunikationsförmåga och bra svenska i tal och skrift.

Du är trygg i yrkesrollen och har ett professionellt bemötande.

Du har en god förmåga att planera arbetet tillsammans med teamet med brukaren i fokus.




Meriterande om du har:

Vidareutbildning inom demensvård, Palliativ utbildning, BPSD. 
Webbutbildningar demens ABC, nollvision, basala hygienrutiner och jobba säkert med läkemedel.
Tidigare erfarenhet av vård- och omsorgsboende samt vana vid hantering av mediciner och medicindelning.



Övrigt

Tjänsten innefattar obekväm arbetstid kväll, natt, helg.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu

Lärare 60 % Idrott och hälsa i åk 6-9

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 24
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss

Välkommen att söka tjänst som lärare i Idrott och hälsa åk 6-9.

Sofia Distans har i uppdrag av Skolverket att erbjuda distansundervisning till grundskoleelever bosatta i utlandet. Distansundervisning innebär att elev och lärare är skild i tid och rum. En bra verksamhet, god stämning och entusiastiska medarbetare utmärker arbetsplatsen! I din ansökan till oss ska du spela in en film med dig själv om 3 minuter med valfritt ämne. Den skickar du till mailen britt.wikudd@edu.stockholm.se




Vi erbjuder

Vi söker en lärare som är trygg i sin roll och arbetar i grundskolan. Lärargruppen på Sofia Distans arbetar kollegialt tillsammans i nyrenoverade lokaler vid Danvikstull, Södermalm. Du kommer att få möjlighet att utvecklas i din roll som lärare då du ska undervisa på distans i ett praktiskt-estetiskt ämne. Det är en utmaning då våra elever befinner sig i utlandet och har olika förutsättningar att klara av studierna. Stockholms stad erbjuder sina medarbetare friskvårdspeng.

Din roll

Du kommer att undervisa i Idrott och hälsa i åk 6-9 enligt det svenska skolsystemet på distans och det ingår mentorskap i tjänsten. Sofia Distans använder den digitala lärplattformen Canvas.
Du kommer att producera Instruktionsfilmer och undervisningsfilmer som ska finnas i ämnesplaneringarna i Canvas.
Du kommer att återkoppla elevernas uppgifter både med skriftlig och muntlig (film) feedback i Canvas.
Du kommer att ha uppföljningssamtal med dina mentorselever i BBB, videofunktion i Canvas kontinuerligt under läsåret.

Din kompetens och erfarenhet

Du är legitimerad lärare i Idrott och hälsa i grundskola åk 6-9 enligt det svenska skolsystemet.
Du har minst 3 års erfarenhet av att undervisa och sätta betyg i grundskola åk 6-9.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Legitimerade och behöriga lärare i matematik, NO och teknik

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 25
Nytt
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Arbetsplatsbeskrivning

Bobergsskolan är en modern kommunal grundskola i Norra Djurgårdsstaden på Östermalm i Stockholm.

Bobergsskolan är en F-9 skola med cirka 840 elever. 

Arbetsbeskrivning


Vi söker legitimerade och behöriga lärare i matematik, teknik och samtliga NO-ämnen för årskurs 7-9. Du kommer att ingå i ett arbetslag där du även kommer att vara mentor. Du kommer att ha kompetenta och trevliga medarbetare i laget där ni hjälps åt kring eleverna. Du ska ha goda kunskaper i dina ämnen samt ha ett genuint intresse av att skapa den bästa undervisningen för eleverna.  

Kvalifikationer

Du har förmåga att utforma undervisningen i överensstämmelse med läroplaner, ämnesplaner och rådande kunskapskriterier. Du tar ansvar för och har insikt om elevernas resultat och behov samt strukturerar och anpassar din undervisning så att en trygg och adekvat lärandemiljö skapas.  Du gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära, både självständigt och tillsammans med andra.

Du är trygg, stabil och är en tydlig ledare i klassrummet. Du värdesätter och skapar goda förutsättningar för samarbete samt skapar goda relationer med elever, föräldrar och kollegor.

Övrigt

I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och 30 gymnasieskolor med olika inriktningar.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tjänsten kan komma att tas i anspråk av övertaliga lärare.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Gruppledare till HVB-hem

Gruppledare inom socialtjänst
Läs mer Apr 22
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn.



Välkommen till oss

Tycker du om ett varierande arbete, är självgående och drivs av att skapa en positiv och varaktig förändring i ungdomars liv? Vill du vara med och starta upp ett nytt HVB-hem för unga pojkar? Nu söker vi en gruppledare.

Att starta ett nytt HVB-hem för unga pojkar är ett stort och viktigt uppdrag. Hos oss får du vara med från början och skapa en trygg och omsorgsfull verksamhet för de placerade ungdomarna.

Arbetet med att bygga upp HVB-hemmet är i en uppstartsfas och förväntas att öppna för boende vid årsskiftet 2024/2025. Verksamheten kommer att erbjuda åtta platser för pojkar mellan 13-15 år som är placerade enligt SoL (socialtjänstlagen) och LVU (lag med särskilda bestämmelser om vård av unga). Målgruppen är pojkar som har komplex social problematik av olika karaktär och som utifrån det har behov av omsorg, struktur och trygghet. Arbetsgruppen kommer att bestå av 19 medarbetare med befattningarna socialsekreterare, behandlingsassistenter natt, administrativ assistent, biträdande enhetschef samt en gruppledare. 

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och starta upp ett nytt HVB-hem, ett betydelsefullt arbete där du får göra skillnad för unga pojkar. En ny verksamhet där du kommer ha goda möjligheter att bidra till verksamhetens utveckling. Som medarbetare inom socialförvaltningen erbjuds du också en informativ introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna i din nya roll, flextidsavtal, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Läs mer om våra förmåner här

Din roll

Som gruppledare hos oss kommer du inledningsvis tillsammans med biträdande enhetschef arbeta för att starta upp verksamheten. Du kommer bland annat få medverka i att utforma behandlingsinnehållet, rekrytering av ny personal och ansvara för de nyanställdas introduktion.

När verksamheten har öppnat kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att samordna, leda och fördela det dagliga arbetet. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att vara ett stöd till medarbetare och säkerställa att verksamheten arbetar mot gemensamma mål samt följer interna rutiner. I arbetet ingår också att sköta tidrapportering, ansvara för bemanning samt för att genomförandeplaner skapas för varje individ och att dessa följs upp. Du ska även bidra till att utveckla verksamheten. Du rapporterar till biträdande enhetschef.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

socionomexamen
aktuell erfarenhet av att arbeta med ungdomar med social problematik och utåtagerande beteende
erfarenhet av att driva behandlingsprocesser
goda kunskaper om socialtjänstens arbete med barn och unga
goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

erfarenhet av att arbeta på HVB-hem
erfarenhet som gruppledare, arbetsledare eller samordnare
erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom området barn och unga
grundutbildning i MI
grundläggande utbildning i BBIC.

Du tar ansvar för ditt arbete, strukturerar och driver självständigt dina uppgifter framåt genom att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Vi ser även att du är anpassningsbar och har lätt för att ställa om ditt förhållningssätt efter nya omständigheter, då tjänsten kräver stor flexibilitet. Som ledare verkar du för en god kultur präglad av engagemang och delaktighet samtidigt som du skapar de förutsättningar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Slutligen drivs du av att göra skillnad och har ett stort engagemang för målgruppen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

För den här tjänsten behöver du visa ett giltigt utdrag från Polisens belastningsregister för HVB-hem. I händelse av intervju ska du ta med dig detta utdrag till mötet.
Länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

Denna rekryteringsprocess innehåller arbetspsykologiska tester.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Finsktalande barnskötare/husvikarie till Norra Skarpnäcks förskolor

Barnskötare
Läs mer Apr 23
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Arbetsplatsbeskrivning

Förskolan Fyrbåken är en del av Norra Skarpnäcks förskolor.

Enheten består av tolv förskolor som samarbetar kring den pedagogiska utvecklingen. Detta yttrar sig i en gemensam intern fortbildning och gemensamma tjänster som stödjer det pedagogiska innehållet.

Förskolorna har fina miljöer inomhus och vi har en fantastisk natur runt våra förskolor som ger oändliga möjligheter för barnen att få ta del av naturen, rörelse och lek. Våra förskolemiljöer ska locka, inspirera och utmana barnen i leken till lärande och utforskande tillsammans med andra barn och personal.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en husvikarie/barnskötare till vår finsktalande avdelning Ruuhi på förskolan Fyrbåken vilket betyder att du behöver behärska det finska språket. Tjänsten är en visstidsanställning under perioden 2024-08-05 t.o.m. 2024-12-20 med möjlighet till förlängning. Din roll är att tillsammans med arbetslaget driva det pedagogiska arbetet framåt. Du kommer framförallt att arbeta på den finsktalande avdelningen Ruuhi men kan komma att arbeta på de andra avdelningarna vid behov.

Vi hoppas kunna hitta just dig som liksom vi har ambitionen att ge barnen en trygg, utvecklande, rolig och lärorik tid på förskolan. Vi söker dig som förstår vikten av ett gott och nära samarbete med vårdnadshavare och andra nära personer i barnets omgivning. Du klarar av att bygga tillit och förtroende, samtidigt som du är tydlig med dina professionella gränser.

Förskolan är väl inarbetad och har erfarna medarbetare i väl sammansatta arbetslag. Våra familjer är vana vid en välfungerande verksamhet, och förtroendet är stort för våra förskolor. Läs mer om förskolan här. 

Kvalifikationer

Tjänsten kräver att du är finsktalande och kan kommunicera på finska i tal och skrift, likväl som på svenska. Du behöver också känna dig bekväm att arbeta både självständigt och i grupp.

Det är viktigt att du som vikarie är närvarande och aktiv med barnen. Du visar glädje, nyfikenhet och engagemang i barnens utforskande och frågar personalen om vad du ska göra eller vad de förväntar sig av dig. På våra förskolor jobbar vi för att barnen ska lyckas och ha det bra under hela dagen. Förutsättningen för detta är att det är vi som vuxna tar alltid ansvar för situationer som uppstår. Vi svarar, bemöter och bekräftar barnen, och visar barnen att de är viktiga och deras ord och handling tas på allvar.

Våra familjer är vana vid en välfungerande verksamhet, och förtroendet är stort för våra förskolor vilket gör att även du som vikarie förväntas bemöta alla trevligt och vänligt till exempel genom att presentera dig och att hälsa på alla barn och familjer när ni är tillsammans ute på gården. Vi kommer att ta stor hänsyn till din personliga lämplighet.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och möjligheten att köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och gruppträning till ett mycket förmånligt pris. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar. Vi erbjuder arbetskläder och fria pedagogiska måltider.

Läs mer om staden som arbetsgivare här: jobba.stockholm.se/formaner

Intresserad?

Om du vill bli en del av oss, tveka inte att skicka in ansökan! Vill du veta om tjänsten eller har frågor är du välkommen att kontakta biträdande rektor Annica Johannesson på annica.johannesson@edu.stockholm.se

Intervjuer påbörjas efter ansökningstidens slut. Sista ansökningsdag är 2024-05-13. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu