Stockholm: Kundexpert / Kundservicemedarbetare till Carglass

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundexpert / Kundservicemedarbetare till Carglass i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-30 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Carglass.

Om företaget:

Carglass grundades av familjen Jacobson 1932. Sedan april 2002 ägs Carglass till 100 % av Belron och ingår därmed i världens största bilglaskoncern, med verksamhet i mer än 30 länder och över 25 000 anställda. I hjärtat av allt dem gör är deras åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Dem vill göra skillnad för kunder genom att lösa deras problem med verklig omsorg. Trots att Carglass vuxit och idag är över 150 anställda finns familjekänslan kvar i företaget. För att trivas hos dem är du en person som värdesätter deras grundläggande värderingar, omtänksam, genuin, driven och samarbetsvillig. Carlgass är stolta över att deras duktiga medarbetare har olika bakgrund, ålder, kön och nationalitet! Dem erbjuder trygga anställningsvillkor och goda förmåner. Men kanske viktigast av allt erbjuder de ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap!

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundexpert arbetar du mot Carglass svenska marknad och ansvarar för att hantera och koordinera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och innefattas av olika typer av försäkringsärenden såväl som skadeanmälningar. Du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Även merförsäljning ingår i tjänsten, där du arbetar med att informera kunderna om bra lösningar kopplat till deras ärende.

Initialt erbjuds du en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du tillhör ett kundcenter med ett team om 17 personer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon som verktyg
• Tekniskt intresse samt goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

I rollen som kundexpert hos Carglass är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi ser att du som söker är en ”do’er” och vågar ta för dig. Därtill är du en person som har ett positivt mindset och alltid sätter kunden först. Service är av största vikt för Carglass och deras kunder och vi ser att du alltid har ambitionen att göra det lilla extra för kunderna. Slutligen har du en god struktur i ditt arbete och arbetar noggrant i dina ärenden och sköter en god dokumentation i systemen.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, svenska, engelska,

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare.

Kundservicemedarbetare till Cylinda!

Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du bli en del av en arbetsplats där vi värdesätter olikheter och lägger ett stort fokus på utveckling? Inom Cylinda arbetar ett gäng individer med olika styrkor och kvaliteter. Vi drivs av mottot att det är tillsammans vi blir bättre på det vi gör. Håller du med oss? Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM FÖRETAGET
Cylinda är ett ledande företag inom försäljning och service av vitvaror. Företaget erbjuder både privat- och företagskunder vitvaror till kök och tvättstugor. Deras kundservice sitter idag i öppna lokaler i Rotebro, Sollentuna. På plats i lokalerna finns support, tekniker, säljare och ledning vilket är fördelaktigt för samtliga avdelningar, då kompetensen alltid finns nära till hands.Lokalen ligger nästintill Rotebro pendelstation och det finns därför goda kommunikationsmöjligheter. Anställda har även tillgång till gratis parkering och laddstolpar för el-bilar.
OM TJÄNSTEN
Cylinda har ett kundserviceteam som hanterar inkommande ärenden ifrån både privat- och företagskunder. Kundservicen hanterar mestadels felanmälningsärenden, och vid behov kopplas servicetekniker in. Kunderna som kontaktar kundservice består mestadels av privatpersoner men också personer på bygg- och fastighetsbolag.Rollen som kundserviceagent är viktig eftersom Cylindas kund- och serviceavdelning finns där för kunderna om de behöver support eller vill boka service. Målet är att kunderna ska kunna känna sig trygga – både före och efter sitt köp. I denna roll kommer du att agera support huvudsakligen via telefon och e-post vid inkommande ärenden från kunder. Det kan exempelvis röra sig om registrering av serviceärenden, hantera reservdelsbeställningar eller besvara frågeställningar om leveranser och fakturor.
VEM ÄR DU?
Som person är du social och har en positiv inställning. Du är lyhörd för kunden eller kollegans eventuella behov, och arbetar för att hitta bästa möjliga lösningen. Du motiveras av att arbeta i grupp och arbetar engagerat mot de gemensamma målen. Du arbetar strukturerat och ser till att varje uppgift slutförs korrekt. Du har intresse, förmåga och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
VI SÖKER DIG SOM
Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Har en god system- och datorvana

PRAKTISK INFORMATION Uppdragsgivare: Cylinda Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm, Rotebro (vid pendelstationen) Omfattning: Heltid tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag - fredag 07.20-16.00 Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtaltillämpasKontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se
VI ERBJUDER DIGWorkz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
ANSÖKAN
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Studerar du vidare inom ekonomi? Sök deltidstjänsten till HoistSpar

Läs mer Apr 19
Nytt
Är du en engagerad och flexibel personoch vill jobba deltid med kunder i fokus?Har du samtidigt erfarenhet av att jobba med kundsupportsedan tidigare och är van att arbeta i en föränderlig miljö? HoistSparsöker nu energisk Customer Services Representativepå deltidtill deras Team i Stockholmmed start omgående!
Du kommer att utgå från deras huvudkontor i centrala Stockholmoch vara en del av ett härligt team.Här arbetar du i ett öppet klimat med högt i tak och nära till beslut. HoistSpar har ettstort hjärta för kunden, delar gärna med sig av sinakunskaper och ”krokar arm” för att göra sina kunder ännu nöjdare!
Hoist Finance grundades år 1994 ochhar sedan startenåtnjutit en stark och lönsam tillväxt under flera års tid, och finns idag i elva europeiska länder.HoistSpars verksamhet administreras genom Hoist Finance AB och erbjuder sparkonton till företag och privatpersoner där merpart idag består av privatpersoner.
Dina arbetsuppgifter
Hantera kundärenden via telefon, mail och tills viss del via brev
Sköta administrativa uppgifter kopplat till samtalen
Samarbeta med andra funktioner internt
Du kommer bland annat ansvara över manuella kontoavslut ochutbetalningar
Stötta upp med återkommande kontrollerpå avdelningen som hanterar AML

Din profil
Du har nyligen börjat studera ekonomiprogrammet eller liknandesamtser detta som en bra tjänst för att få in en fot i branschen
Är serviceminded, positivoch noggrann
Trivs att arbeta i ett föränderligt bolag under starktillväxt
Är prestigelös och tycker om att jobba i team likväl som individuellt
Du gillar att ha många bollar i luften och kan lätt prioritera
Du har erfarenhet av kundservice
Flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Tjänsten avser en deltidsanställning och du blir anställd hos Hoist Finance.Vi ser gärna att du har pågående studier i minst ett år framåt.
Vi intervjuar löpande så inkom gärna med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare som vill ta nästa steg som IT-support

Läs mer Apr 19
Nytt
Är du i början av din karriär och sitter just nu som kundtjänstmedarbetare där du drivs av att hjälpa andra och har ett brinnande intresse för IT? Då kan du vara precis den som vi på Tavana IT söker efter!
Denna roll som supporttekniker ger dig en bred och värdefull grund inom IT och är en bra start för att utvecklas inom branschen. Du kommer att sitta placerad hos en utav våra kunder i centrala Stockholm där du kommer att arbeta i en större företagsmiljö med fart och mycket utvecklings/karriärs möjligheter. Ta chansen att tillsammans med oss på Tavana IT ta nästa steg i din karriär som supporttekniker!
ARBETSUPPGIFTER
Som first line supporttekniker arbetar du tillsammans med ett gäng härliga kollegor där du pedagogiskt hjälper användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt registrera inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.
VI SÖKER DIG SOM HAR
Tidigare erfarenhet inom kundtjänst och telefonvana
Hög social kompetens
Alltid har god service i fokus, mot kund och kollegor
Förmågan att hantera krävande användare
Engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT
Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad
En vilja att förbättra och utveckla verksamheten
Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar

Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens med fördel inom IT samt ett års erfarenhet inom kundtjänst eller annan roll som innehåller kundkontakt via telefon, mejl eller chatt.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
INFORMATION
Plats: SolnaBefattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundservice

Läs mer Apr 19
Nytt
Hej och varmt välkommen till vår karriärsida!
Verbal är ett personligt och växande bolag vars vision är att vara den goda mobiloperatören. Vi är en mindre, fristående operatör i Telenors nät som funnits sedan 2007 och vuxit vår kundbas kraftigt senaste åren.
Vi erbjuder marknadens bästa service till oslagbara priser samtidigt som vi tar ansvar för människa och natur. Tillsammans med våra kunder formar vi framtidens mobiloperatör som inte bara är prisvärd, trygg och enkel, utan också inspirerande och hållbar.Nu letar vi efter enKundservicemedarbetaresom vill hänga med på vår fortsatta tillväxtresa!
Om rollen
Som Kundservicemedarbetare kommer du ge både privat- och företagskunderbästa möjligarådgivning och support via telefon, chatt och mail. Kundnöjdhet står alltidi fokus hos ossoch i rollen kommer du jobba självständigt men samtidigtvara en del av ett tight team där viständigt jobbar för att förbättra vårt arbetssätt.
I och med att vi är ien tillväxtfas kommer nya tankar och idéer kring hur vi kan förbättras alltid att uppmuntras. Du kommer ha stora möjligheter att påverka både ditt och teamets arbete framöver.
Vi söker dig som är...
Serviceinriktad - Du är lösningsorienterad och brinner för att leverera service i världsklass!
Kommunikativ - Förutom att du är duktig på att kommunicera med dina kollegor är du även vass i skriftlig kommunikation.
Orädd - Du vågar ta egna initiativ, testa dig fram och våga misslyckas på vägen, oroa dig inte vi kommer att hjälpa dig upp igen!
Flexibel - Du kan hantera många bollar i luften och trivs i en arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Du är ansvarsfull för det egna arbetet likväl för att hjälpa kollegor i deras arbete.
Empatisk - Har du lätt för att sätta dig in i olika personers situationer och känslor, så kommer du förmodligen passa som handen i handsken!
Motiveras - Av att arbeta mot högt satta mål.
Utåtriktad – Är positiv, glad, social och gillar att prata med olika typer av människor
Har du tidigare erfarenhet av Telekom-branschen och ett intresse av produkterna anser vi det vara en stor fördel.
Kvalifikationer som kommer hjälpa dig att lyckas i denna roll
Ett års erfarenhet av kundservice roll
Erfarenhet från försäljning i någon form
Skriver och talar flytande på svenska
Datorvana

Vårt erbjudande
Fast lön samt möjlighet till provision
Friskvårdsbidrag
Hybridarbete
Vi är ett certifierat Great Place To Work
Onboarding och utbildning för att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas

Vi på Verbal är stolta över att kunna erbjuda en kultur som präglas av samarbete och gemenskap där vi värdesätter våra anställdas personliga utveckling. Vårt mål är att du ska lyckas i din roll och nå dina långsiktiga mål tillsammans med oss. På resan dit ska vi såklart också ha roligt tillsammans!
Låter Verbal som en arbetsplats för dig? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Cylinda!

Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du bli en del av en arbetsplats där vi värdesätter olikheter och lägger ett stort fokus på utveckling? Inom Cylinda arbetar ett gäng individer med olika styrkor och kvaliteter. Vi drivs av mottot att det är tillsammans vi blir bättre på det vi gör. Håller du med oss? Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM FÖRETAGET
Cylinda är ett ledande företag inom försäljning och service av vitvaror. Företaget erbjuder både privat- och företagskunder vitvaror till kök och tvättstugor. Deras kundservice sitter idag i öppna lokaler i Rotebro, Sollentuna. På plats i lokalerna finns support, tekniker, säljare och ledning vilket är fördelaktigt för samtliga avdelningar, då kompetensen alltid finns nära till hands.Lokalen ligger nästintill Rotebro pendelstation och det finns därför goda kommunikationsmöjligheter. Anställda har även tillgång till gratis parkering och laddstolpar för el-bilar.
OM TJÄNSTEN
Cylinda har ett kundserviceteam som hanterar inkommande ärenden ifrån både privat- och företagskunder. Kundservicen hanterar mestadels felanmälningsärenden, och vid behov kopplas servicetekniker in. Kunderna som kontaktar kundservice består mestadels av privatpersoner men också personer på bygg- och fastighetsbolag.Rollen som kundserviceagent är viktig eftersom Cylindas kund- och serviceavdelning finns där för kunderna om de behöver support eller vill boka service. Målet är att kunderna ska kunna känna sig trygga – både före och efter sitt köp. I denna roll kommer du att agera support huvudsakligen via telefon och e-post vid inkommande ärenden från kunder. Det kan exempelvis röra sig om registrering av serviceärenden, hantera reservdelsbeställningar eller besvara frågeställningar om leveranser och fakturor.
VEM ÄR DU?
Som person är du social och har en positiv inställning. Du är lyhörd för kunden eller kollegans eventuella behov, och arbetar för att hitta bästa möjliga lösningen. Du motiveras av att arbeta i grupp och arbetar engagerat mot de gemensamma målen. Du arbetar strukturerat och ser till att varje uppgift slutförs korrekt. Du har intresse, förmåga och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
VI SÖKER DIG SOM
Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Har en god system- och datorvana

PRAKTISK INFORMATION Uppdragsgivare: Cylinda Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm, Rotebro (vid pendelstationen) Omfattning: Heltid tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag - fredag 07.20-16.00 Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtaltillämpasKontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se
VI ERBJUDER DIGWorkz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
ANSÖKAN
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB .

Support- och utbildningsmedarbetare till SchoolSoft!

Utbildningskoordinator
Läs mer Apr 4
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SchoolSoft.

Om företaget:

SchoolSoft är marknadsledande på webbaserade lösningar för lärare och skolledare. Det övergripande målet med produkten är att den ska vara intuitiv och lättanvänd för såväl skolpersonal som elever och föräldrar. Tillgänglighet och användarvänlighet ligger alltid i fokus.

Företaget har funnits sedan 2003 och deras produkter används idag av cirka 2300 skolor med cirka 1 100 000 användare. SchoolSoft sköter också drift och underhåll åt kunderna. De erbjuder en modern lösning för den digitala utvecklingen som sker i skolvärlden och som kan bemöta de utmaningar skolan står inför.

Arbetsuppgifter:

I rollen som support- och utbildningsmedarbetare får du möjlighet att arbeta brett i en tredelad roll. Rollen innebär ansvar för supportärenden för SchoolSofts kunder, utbildningar inom systemet på plats ute på skolor samt uppstart av nya kunder. Du kommer att lägga ungefär hälften av din arbetstid på supportärenden och resterande på utbildning och projektkoordinering/implementering. På sikt ses denna roll vara mer viktad mot implementering.

Supportärendena hanteras främst via telefon- och mailkontakt med kunderna. Du agerar som ett tekniskt stöd genom att ta emot felanmälningar och guidar sedermera kunden till en lösning. Som utbildningsmedarbetare kommer du hålla utbildningar i SchoolSofts system ute på skolorna. Utbildningarna sker oftast i grupp där deltagarna primärt är administratörer, lärare, och skolledare. Ansvaret kräver att du är pedagogiskt lagd och trivs med att prata inför människor. Då SchoolSoft har kunder över hela landet innebär rollen vissa resor. Implementering syftar på att du i en uppstartsfas är kundens primära kontakt och där du ansvarar för att sätta upp systemet och läser in data.

I tjänsten tillhör du en grupp där ni arbetar nära varandra för att ge kunderna bästa möjliga service. Eftersom SchoolSoft är ett litet bolag är beslutsvägarna korta och du ges stora möjligheter att få vara med och påverka. Är du social och trivs med att möta människor kommer du att trivas i rollen som support- och utbildningsmedarbetare hos SchoolSoft.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Meriterande
• Erfarenhet av SchoolSoft eller liknande system är starkt meriterande
• Erfarenhet av projektledning, och med fördel av projektimplementering
• Yrkeserfarenhet av skoladministration i system som innebär att du exempelvis har hanterat elever i system, tagit ut rapporter samt kommunicerat med myndigheter. Förslagsvis från en roll som skoladministratör, skolledare eller annan central roll inom skolan
• Grundläggande kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift

Krav
• Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen är du en person med ett högt driv och en utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och kan anpassa dig efter användaren. Att samarbete är inga konstigheter för dig, du tycker om att jobba i team där ni hjälps åt med arbetet. Du tycker om variation och en arbetsmiljö i ständig förändring, och kan hantera en stundtals hög arbetsbelastning. För att passa i rollen är det viktigt att du är social, pedagogisk och kommunikativ och bör trivas med att tala inför grupp. Vidare har du en god problemlösningsförmåga där du kan dra slutsatser för att effektivt driva ditt arbete framåt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm, hybridmöjligheter
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Nynas

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 15
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till framtida utveckling inom bolaget. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Nynas har för avsikt att erbjuda dig långsiktighet hos dem på sikt. Detta ger både dig och Nynas en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Nynas erbjuder bitumen och nafteniska specialprodukter för applikationer som berör människors liv varje dag, till exempel inom elektrifiering och väginfrastruktur. Deras kärnkompetens är att förädla tunga molekyler till högpresterande specialprodukter med lång livslängd. De verkar på en internationell marknad med starkt fokus på Europa och vi har ett nära samarbete med kunderna för att skapa lösningar för att möta utmaningarna och fånga möjligheterna i omställningen till ett hållbart samhälle.

I Sverige har Nynas produktion i Göteborg och Nynäshamn, samt huvudkontoret i centrala Stockholm där denna tjänst är placerad. Företagskulturen beskrivs som familjär där värdeorden engagemang, samarbete och proaktivitet genomsyrar hela organisationen.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent hos Nynas är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörsreskontran. Du hanterar inkommande leverantörsfakturor genom registrering, kontering och betalning. Du ansvarar för kontoavstämningar, periodiseringar och hantering av valutakursdifferenser, samt arbetar proaktivt med att säkerställa att fakturorna attesteras i tid. Vidare stöttar du även upp med kontoavstämningar vid månadsbokslut. Du arbetar med leverantörsreskontran mot Nynas AB, men stöttar vid behov upp mot dotterbolagen.

Vid stopp eller problem i flödet ansvarar du för att felsöka, kontakta berörda intressenter och säkerställa problemhantering. Du ansvarar även för kontinuerligt registerunderhåll av leverantörsinformationen, du har löpande kontakt med leverantörer och säkerställer uppdaterade masterdata. Vidare är du delaktig i utveckling av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du kommer tillsammans med dina kollegor säkerställa kontinuerlig utveckling, och tar initiativ inom området.

Du blir en del av Nynas ekonomifunktion, och kommer att tillhöra leverantörsreskontra-teamet om fem personer. Du välkomnas in i ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i nära samarbete och supporterar varandra i det dagliga arbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra.
• Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper.
• God dator- och systemvana.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Sthlm01 Hammarby sjöstad. Möjlighet till hemarbete när du är självgående i din roll.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundrådgivare / Kundservicemedarbetare till Bankgirot

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 19
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Bankgirot. Det finns viss möjlighet till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Bankgirot är ett svenskt clearinghus med över 60 års erfarenhet av att leverera marknadsledande finansiell infrastruktur. Varje dag strömmar närmare 8 miljoner transaktioner eller 76 miljarder kronor genom Bankgirots betalningssystem.
Våra 160 medarbetare säkerställer system som möjliggör Autogiro, E-faktura och Swish. Vi garanterar den svenska betalmarknaden med tillstånd från Finansinspektionen.

Utöver att vara en central del i det svenska ekonomiska systemet så lägger Bankgirot stor vikt vid att skapa en engagerad och hälsofrämjande arbetsplats, där du som medarbetare får ta del av en rad olika hälsofrämjande aktiviteter, som exempelvis föreläsningar och fri tillgång till gym.

Arbetsuppgifter:

Som kundservicemedarbetare tar du emot och administrerar inkommande ärenden främst via telefon och mail. Du hjälper kunder, banker och deras företagskunder genom att svara på frågor och hitta rätt lösningar. Supportärendena kan variera och är ofta kopplade till betalningar, exempelvis in- och utbetalningar samt rådgivning gällande Bankgirots produkter och tjänster vid implementering och användande.

Du kommer att tillhöra ett team på cirka 18 kollegor, på sikt finns det möjlighet att ha en central roll i utvecklingen av Bankgirots kundservice.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet från service eller kundtjänst, gärna inom bank - och finans eller telekom
• Avslutad gymnasieutbildning
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• God systemvana

För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. Då du kommer att ansvara för att hantera och lösa ärenden på egen hand så ser vi att du är en lösningsorienterad och ansvarstagande person.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk innesäljare till Trane

Innesäljare
Läs mer Apr 17
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Trane.

Om företaget:

Trane är en global klimatinnovatör som bidrar till sina kunders framgång genom att tillhandahålla innovativa, intelligenta och kundanpassade lösningar från ett brett utbud av energieffektiv utrustning. De tillverkar klimat, kyl- och värmesystem till byggnader, hem, industrier, fabriker och transporter. Trane arbetar för att få en bättre värld genom att ge sina kunder hög prestanda med mindre miljöpåverkan. Trane har en stabil global närvaro som fortsätter att växa i imponerande takt. De söker nu en teknisk innesäljare till teamet i Stockholm. Som teknisk innesäljare erbjuds du en gedigen introduktion utifrån dina tidigare erfarenheter och kompetenser.

Trane erbjuder både Trane Academy och Trane Technologies University som engagerat stödjer utvecklingen av talang och främjar tillväxten av de anställdas karriär genom kontinuerligt lärande. Du erbjuds kompetensutveckling som är utformad för att fördjupa dina kunskaper inom HVAC-system och teknologier, företagets verktyg och processer samt både tekniska och kommersiella färdigheter.

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk innesäljare ansvarar du för att proaktivt stötta Tranes kunder och skapa långsiktiga relationer. Du lär känna Tranes produkter och teknik genom att ta hand om hela processen från offert till beställning. Vidare identifierar du kundbehov, tar emot samtal och orders samt arbetar med förhandling av pris och prissättning. Du skapar och följer upp offerter samt registrerar detta i interna system. Du utgår från kontoret i Stockholm och har ett nära samarbete med Tranes säljavdelning och servicetekniker.

• Identifiera kundbehov och stötta Tranes kunder under hela säljprocessen
• Offerthantering, förhandling av prissättning, övervakning av kostnader
• Samarbete med övriga säljavdelningen och tekniker

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet inom B2B-försäljning
• Teknisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, inom området uppvärmning, ventilation och luftkonditionering (HVAC)
• Goda kunskaper i MS Office och god systemvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, båda i tal och skrift

För att vara framgångsrik i rollen som teknisk innesäljare ser vi att du tar ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och arbetar strukturerat och noggrant. Du är organiserad och har lätt för att planera din tid samt prioritera. Vidare är du en social person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Som innesäljare har du frekvent kontakt med kunder därtill har du en god kommunikativ förmåga. Du är serviceinriktad och trivs både i samarbete med andra samt med självgående arbete. Du är driven och har en stor vilja att lära dig.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Skarpnäck, Stockholm
Lön: Fast grundlön

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Mantex

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 17
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura men du anställs direkt hos Mantex.

Om företaget:

Välkommen till Mantex, det banbrytande teknologiföretaget inom materialanalys för industriella tillämpningar. Vår expertis sträcker sig över områden som pappersmassa och bioenergi, där vi med stolthet kombinerar avancerad teknik med en stark miljöprofil.

Vi utvecklar och säljer mättjänster för att analysera fukt i biomassa med vår produkt BioMass Analyzer (BMA). Den är ett kylskåpsstort mätinstrument som kan mäta ett prov med röntgenteknik. Produkten kan mäta flera parametrar snabbare jämfört med traditionella metoder. Det bidrar till förbättrade processer och ökat resursutnyttjande för bland annat pappersbruk och kraftvärmeverk. På så sätt är vi med och bidrar till en grön omställning. Våra patenterade produkter och lösningar är banbrytande och spelar en central roll i att optimera produktionen inom pappersbruk, bedöma biobränsle och effektivisera förbränningen i biokraftverk.

Trots vår kompetens och banbrytande teknik är vi mån om att hålla företaget personligt med en härlig atmosfär av gemenskap. I Kista, med bekväma kommunikationer, hittar du våra rymliga lokaler med plats för både koncentration i kontoret och innovation i vårt labb.
Vi står nu inför en spännande fas och söker en nyckelspelare att ansluta sig till vårt team av tio tech-passionerade individer. Som utvecklare kommer du att spela en framträdande roll i att driva vår unika, världspatenterade teknik framåt.

Arbetsuppgifter:

Här pågår ett intressant tekniskt arbete där du, som kunnig mjukvaruutvecklare, är en nyckelfigur i utvecklingen av vår BioMass Analyzer (BMA). I C# och Visual Studio skapar du mjukvara som styr motoraxlar, röntgenrör och detektorer. Du ansvarar för att hålla den modern och fri från tekniska problem.

Ditt dagliga arbete innebär att utveckla och underhålla BMA:ns bakgrundsapplikation samt att hantera integrationen med omvärlden och användargränssnittet genom ett REST API i JavaScript. Git submodules används flitigt för att organisera och underlätta underhåll av koden.
Utöver detta kommer du att vara involverad i att säkerställa kommunikationen mellan BMA:n, externa tjänster och databaser. Dina färdigheter i C# och Git kompletteras av en pragmatisk inställning till kodbasens hållbarhet och en översiktlig förståelse för effektiv testning.
Möten med kunder och leverantörer är en del av din vardag, där du spelar en aktiv roll i att förstå och anpassa funktionaliteten enligt deras specifika behov. Du är en oumbärlig del av vårt tvärfunktionella team och bidrar till att våra produkter levereras, installeras och underhålls med hög kvalitet inom industrin.

Vår nuvarande teknik stack:
• C# .NET Framework för Console / Service / Backend
• Javascript för Frontend
• Visual Studio
• Git / Sourcetree
• Windows Server
• Python
• Matlab

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Utbildning inom datavetenskap, teknisk fysik eller liknande
• Kunskap i ett eller flera objektorienterat språk till exempel C#, C++ eller Python
• Erfarenhet av teknikstacken ovan
• Arbetslivserfarenhet inom relevant område
• Erfarenhet av en hårdvarunära roll är starkt meriterande

För att trivas i denna roll bör du vara en nyfiken och initiativrik person som gärna utforskar nya tekniker och tillvägagångssätt. Du har en naturlig fallenhet för att hitta lösningar i stället för att fastna i problem och är öppen för att söka stöd när det behövs för att ta dig framåt i dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och ser fördelarna med att vara en del av ett mindre företag där du uppmuntras att dela idéer och förväntas samarbeta med kollegor för att nå optimala resultat. Vi tror att du uppskattar friheten i din arbetsroll, där du har möjlighet att ta kommando och vidareutveckla befintliga arbetsmetoder.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kista, Stockholm. Första tiden kräver arbete på plats, sedan finns möjlighet att arbeta delvis hemifrån med en majoritet från kontoret.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Logistik- & Servicekoordinator till Marioff

Inköpsassistent
Läs mer Apr 17
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Marioff.

Om företaget:

Marioff är världens största leverantör av släcksystem med oöverträffad erfarenhet att leverera systemlösningar över hela världen. Marioff´s brandbekämpningssystem, HI-FOG har förmågan att på ett oöverträffat sätt släcka alternativt kontrollera en brand med högtrycksvattendimma, som använder betydligt mindre vatten än konventionella sprinklersystem och är lämplig mot de flesta typer bränder på land och till sjöss. HI-FOG systemen används idag inom en mängd olika applikationer inom t.ex. industri, sjukhus och byggnader.

Marioff´s huvudkontor och fabrik finns i Finland, dotterbolag i Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige och Storbritannien. De servar även kunder globalt genom deras certifierade partners.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Logistik- och Servicekoordinator arbetar du i en tjänst med två huvudområden, logistik och service. Inom området för service ansvarar du för att koordinera och planera in servicebesök hos Marioffs kunder. Du utför planering av material och ansvarar för beställningar inför servicebesök samt följer upp och dokumenterar rapporter av dessa besök samtidigt som du ständigt lämnar vidare information till Aftersales för merförsäljning. Du arbetar med ständig förbättring och optimering av servicefunktionen. Inom området för logistik ansvarar du för lagerhantering, lagerföring, inventering och lagerstatus. Du arbetar med in- och utleveranser från lagret och tillhörande hantering samt fokus på projekt- och serviceleveranser.

Du samarbetar nära logistikansvarig, projektledare och säljare samt rapporterar till Operations Manager som utgår från kontoret i Kista. På sikt finns stora möjligheter till mer ansvar för funktionen och utveckling i rollen.

• Arbete inom verksamhetens områden för service och logistik
• Koordinering, planering för servicebesök och tillhörande beställningar hos Marioffs kunder
• Uppföljning och dokumentation av service
• Hantering av lager, inventering, lagerstatus och in- och utleveranser samt tillhörande projekt- och serviceleveranser
• Interna och externa samarbeten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete inom logistikkedjan
• Flytande kunskaper inom svenska och engelska, i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet M-files, iScala och/eller ServiceMax
• Meriterande med erfarenhet och förståelse för tekniska produkter

I rollen trivs du som har förmågan att organisera och strukturera ditt arbete. Du har en hög kommunikativ förmåga och vågar utifrån din roll på företaget ta för dig internt. Samtidigt är det viktigt att du tycker om att samarbeta och är mån om att skapa ett gott arbetsklimat. Som person tar du ansvar för att självständigt driva ditt arbete framåt med kvalitet och noggrannhet. Du har förmågan att ta initiativ och tänka utanför boxen för att hitta effektiva lösningar på de problem som uppstår.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu