Stockholm: Vill du jobba som handläggare på säkerhetsenheten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vill du jobba som handläggare på säkerhetsenheten i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-26 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och utveckla Rättsmedicinalverket och samtidigt bidra till ett rättssäkert Sverige?

RMV är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar cirka 70 olika yrkesgrupper för att tillsammans lösa brottsgåtor och bidra med svar i rättskedjan på uppdrag av polis, åklagare och domstol. På RMV:s huvudkontor arbetar vi för att stödja avdelningarna för rättsmedicin, rättsgenetik, rättskemi och rättspsykiatri i att utföra sina uppdrag.

Är du nyfiken på att veta mer om oss? Här kan du ta del av mer information:
https://www.rmv.se/om-oss/det-har-gor-vi/

På huvudkontoret, som består av ca 50 medarbetare, finns en myndighetsövergripande Säkerhetsenhet som består av 6 medarbetare. Enheten har det övergripande ansvaret bland annat för säkerheten och lokalfrågor. Huvudkontoret finns i moderna lokaler centralt i Stockholm.

Ditt uppdrag

Som handläggare på säkerhetsenheten arbetar du huvudsakligen med myndighetens övergripande säkerhetsfrågor och lokalförsörjning. Där ingår dynamisk säkerhet, fysiskt skydd, lokalförsörjning och ombyggnationer. Du kommer att arbeta med säkerhetslagstiftningen. Andra ansvarsområden är även det systematiska brandskyddsarbetet och operativa säkerhetsfrågor inom myndigheten. Administrativa arbetsuppgifter som utredningar, framtagande av instruktioner och riktlinjer ingår i arbetet. Du rapporterar direkt till säkerhetschefen.

Kvalifikationer
- Du har relevant gymnasiekompetens

- Du har utbildning som säkerhets och trygghetskoordinator eller likvärdig säkerhetsutbildning

- Du har grundläggande säkerhetsskyddsutbildning

Meriter.

- Erfarenhet från projekteringsarbete av lokaler med höga säkerhetskrav

- Leda byggprojekt eller ombyggnadsprojekt.

- Erfarenhet från arbete med säkerhetsskyddslagstiftningen

- Att arbeta i samverkan med Kriminalvårdens säkerhetsenhet i frågor kring dynamisk säkerhet och fysisk säkerhet.

Dina erfarenheter och egenskaper

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet eftersom både interna och externa kontakter är en viktig del i arbetet. Vi ser därför att du har ett driv och ett utvecklingsorienterat synsätt. Du agerar stabilt och har integritet för att kunna hantera verksamhetens arbete professionellt. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad samt stimuleras av ett varierande arbete. Du är lätt att samarbeta med och är handlingskraftig och ansvarstagande. Anställningen ställer krav på god kommunikativ förmåga vilket innebär att du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning. RMV tillämpar individuell lönesättning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Är du nyfiken på att veta mer? Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Kontaktuppgifter

För mer information är du välkommen att kontakta säkerhetschef Tomas Lindfors tfn 010-483 49 80. Fackliga företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, tfn 010-483 41 27, för ST/OFR Nina Ringquist, tfn 010-483 41 31 och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 00.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV märkt med dnr X21-90647 senast 2022-01-02. Ansökan sker via knappen Ansök nedan.

Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Övrigt

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Rättsmedicinalverkets hemsida: www.rmv.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Utredare till Kulturrådets läsråd

Läs mer Dec 9
Kulturrådet
söker

Utredare till Kulturrådets läsråd
Inom Kulturrådet finns ett nyinrättat läsråd som består av nio ledamöter och med Kulturrådets GD som ordförande. Läsrådet har till uppgift att vara en drivande och samordnande aktör inom det läsfrämjande arbetet i Sverige där olika insatser görs inom kultur, skola, myndigheter, civilsamhälle, folkbildning, bokhandel, förlag och andra delar av näringslivet. Läsrådet ska ta vara på det läsfrämjande arbete som bedrivs och föreslå hur de olika sektorerna kan samverka i högre grad, och kontinuerligt och över tid lyfta läsfrämjandets betydelse och driva på engagemanget för läsandet i alla delar av samhället.

Läsrådet ska även samverka med läsfrämjande organisationer internationellt. Till uppgifterna hör också att ansvara för kunskapsinsamling, följa relevant forskning och identifiera utvecklingsbehov inom det läsfrämjande arbetet.

Till stöd för läsrådets arbete kommer det att finnas en handläggare, en utredare och en kommunikatör.

Som utredare knuten till läsrådet kommer du ingå i enheten för Kultur i skolan och analys. Enhetens utredare kommer från våren 2022 ingå i staben.

Arbetsuppgifter
I dina uppgifter ingår kunskapsinsamling, att följa relevant forskning nationellt och med internationella utblickar. I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram förslag till upplägg för en årlig rapport med analys och strategisk inriktning av det läsfrämjande arbetet och att ta fram upphandlingsunderlag när externa konsulter inom utredning och analys ska upphandlas.

Tillsammans med läsrådets kommunikatör organiserar du en effektiv omvärldsbevakning, utformar rapporter och förmedlar forskning och lärande exempel till olika målgrupper.

Du deltar tillsammans med läsrådets handläggare och kommunikatör i arbetet med att ta fram förslag till en strategisk treårig verksamhetsplan med mål och aktiviteter för läsrådets arbete.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- flerårig utredningserfarenhet från uppföljning och analys av offentlig verksamhet
- vana att leda, designa, genomföra och olika typer av undersökningar,
- vana att sammanställa kunskapsöversikter och söka i databaser,
- goda kunskaper i kvalitativ utredningsmetodik,
- erfarenhet av att kommunicera resultat på olika sätt och genom olika målgruppsanpassade kanaler,
- god förmåga att skriva och presentera resultat i rapporter i olika kanaler på svenska och engelska,
- god vana av att arbeta digitalt och att använda olika IT-system.


Du har relevant akademisk examen eller motsvarande kunskaper som Kulturrådet bedömer som relevanta för tjänsten.

Meriter
Det är meriterande om du har

- kunskaper om läsfrämjande verksamhet,
- kunskap och erfarenhet av kvalitativa utredningsmetoder,
- goda kunskaper i andra språk än svenska och engelska.



Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som

- är noggrann och strukturerad och har förmåga att hantera många uppgifter parallellt,
- är engagerad och lyhörd och har gott omdöme,
- har god förmåga att planera ditt arbete och håller deadlines,
- har god analytisk och pedagogisk förmåga,
- har god förmåga att samverka och samarbeta internt och externt och
- är bekväm med att jobba nära dina kollegor och att jobba självständigt.




Om anställningen
Anställningen är en heltidstjänst med tillträde 1 mars 2022 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provtjänstgöring.

Ytterligare upplysningar
T.f. enhetschef Kultur i skolan och analys, Ingrid Skare, tel. 08-519 264 41

Enhetschef Litteratur och bibliotek, Lotta Brilioth Biörnstad, tel. 08-519 264 86

Fackliga företrädare
Karin Westling för Saco nås via Kulturrådets växel tel. 08-519 264 00 t o m 17 december, därefter saco@kulturradet.se

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV, senast den 27 december 2021.

Du ansöker via Kulturrådets webbplats.

Ansök nu

Studie- och karriärvägledare

Läs mer Jan 21
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.

OM TJÄNSTEN
Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stödja universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som studie- och karriärvägledare tillhör du enheten för studentservice och gruppen vägledning och stöd som består av 15 medarbetare varav sju studie- och karriärsvägledare. I gruppen ingår Central studie- och karriärvägledning samt stöd till stundenter med funktionsnedsättning genom rekommendation om stöd och tentamenadministration. Du kommer att vara en del av en grupp vars arbete kännetecknas av engagemang och gemenskap. Gruppen sitter i ljusa lokaler på KTH-området.

Du kommer att: 
* Ge studie- och karriärvägledning till presumtiva studenter och programstudenter via telefon, mail och personliga samtal
* Hålla i seminarium och workshops för nationella och internationella studenter
* Samordna och arrangera utbildnings- och karriärsaktiviteter till presumtiva- och programstudenter
* Vara delaktig i samtal för rekommendation om stöd med studenter med kompensatoriskt stöd
* Arbeta med andra förekommande administrativa uppgifter och projekt

Vi erbjuder


* En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
* Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö


Läs mer om hur det är att arbeta på KTH.

VI SÖKER DIG SOM
Krav


* Studie- och yrkesvägledarexamen eller motsvarande 
* Erfarenhet av arbete med målgruppen
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska 


Meriterande
* Utbildning i samtalsmetodik 
* Erfarenhet av projektledning
* Erfarenhet av arbete på universitet/högskola eller motsvarande  
* Erfarenhet av att ha arbetat som studie- och yrkesvägledare

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Som person ser du möjligheter framför hinder och är nyfiken och flexibel i ditt arbetssätt. Du liksom vi anser att kommunikation och öppenhet är en förutsättning för framgång och relationer i arbetslivet. Du har god förmåga att leda dig själv i arbetet och arbetar självständigt och strukturerat men trivs också att arbeta i grupp. Därtill ställer vi höga krav på god samarbetsförmåga då det är en förutsättning för att trivas och ha kul på arbetet och för att vi tillsammans ska kunna ge en god studie- och karriärvägledning. 

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.

Ansökan

Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen

Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal - fram till 2023-09-30 med tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt

Jämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering läs mer här.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.



Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader

Anställningens omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Löneform: Fast lön

Antal lediga befattningar: 1

Sysselsättningsgrad: 100%

Ort: Stockholm

Län: Stockholms län

Land: Sverige

Referensnummer: VP-2021-0398

Kontakt: Rebecca Corbell, Rekryteringskonsult på Academic Work, rebecca.corbell@academicwork.se

Publicerat: 2022-01-19

Sista ansökningsdag: 2022-02-19

Ansök nu

Handläggare – arbeta med transportfrågor

Läs mer Jan 14
Transportmarknadsenheten, Infrastrukturdepartementet
Vill du delta i förberedelserna och genomförandet av Sveriges ordförandeskap i den Europeiska unionen våren 2023? För dig med intresse för transportfrågor och erfarenhet av EU-arbete kan vi erbjuda ett omväxlande och intressant arbete.
 
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Transportmarknadsenheten ansvarar för regelutveckling inom transportområdet samt frågor rörande transportmarknadens funktionssätt avseende vägtrafik, sjöfart, luftfart och järnväg.
 
Du kommer att arbeta med frågor inom ramen för Transportmarknadenhetens verksamhetsområde och delta i förberedelserna och genomförandet av Sveriges ordförandeskap i den Europeiska unionen våren 2023 (1 januari till 30 juni). I denna roll bevakar du Sveriges intressen i arbetet inom Europeiska unionens råd. Med ditt arbete bidrar du till ett väl förberett och skickligt genomfört svenskt ordförandeskap. I arbetsuppgifterna kan det även ingå handläggande uppgifter såsom att bereda inkomna ärenden, statsrådets svar på frågor och interpellationer från riksdagen och andra underlag till Infrastrukturdepartementets politiska ledning.
 
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
 
Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och några års erfarenhet från arbetsuppgifter inom relevant arbetsområde. Du har erfarenhet av EU-arbete och gärna också av EU-förhandlingar. Har du erfarenhet från Regeringskansliet eller annan myndighet är det meriterande. Även erfarenhet från arbete eller praktik vid EU-institutionerna eller EU-myndighet är meriterande. Du ska ha goda kunskaper om såväl EU som Regeringskansliet vad gäller organisation, arbetsformer och de regelverk som styr verksamheterna. Har du även kunskaper om Infrastrukturdepartementets sakfrågor är det en merit.
 
Det är viktigt att du har en mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Har du kunskaper i franska eller ytterligare EU-språk är det meriterande.
 
Dina egenskaper
Som handläggare hos oss behöver du ha förmåga att arbeta med flera parallella frågor i ett stundtals högt arbetstempo. Det kräver att du är lyhörd och flexibel och agerar utåtriktat i ditt arbete. Du har integritet och gott omdöme samt ett prestigelöst förhållningssätt.
 
Vidare behöver du vara en god kommunikatör med förmåga att effektivt sammanfatta möten eller texter.
 
Övrigt
Tidsbegränsad anställning under överenskommen tid, under perioden 2022-04-01 till 2023-07-31.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
 
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Maria Gelin som är enhetschef, på 08–405 90 56 och bitr enhetschef Tomas Brolin (under perioden 1–13 februari). Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Maria Morin på 08-405 55 09.
Fackliga kontaktpersoner är Ulf Andersson för Saco och Tobias Tengström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
 
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 februari 2022.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Infrastrukturdepartementet ansvarar för frågor som rör transporter och infrastruktur, digitalisering och it, postfrågor samt energifrågor.

Ansök nu

Projektledare till administrativ avdelning

Läs mer Jan 19
FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1000 anställda, varav drygt 800 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap.

Är du en erfaren projektledare som är van att leda projekt inom olika verksamhetsområden? Eller är du en kvalificerad handläggare med projektledarambitioner? Vill du arbeta i en verksamhet med samlad hög kompetens där det pågår spännande projekt inom t ex ekonomi-, fastighets- och personalområdet? Då kan du vara den vi söker!

Vad bidrar du med i arbetet hos oss?

I rollen som projektledare kommer du att driva eller delta i stora som små projekt, utredningar och remisser inom den administrativa avdelningens olika verksamhetsområden såsom t ex ekonomi-, personal-, fastighet- och dokumenthantering. Projekten är i regel myndighetsövergripande och kan exempelvis innebära översyn av processer, arbetssätt och införande av nya systemstöd. Projekten påverkar och involverar ofta flera funktioner inom verksamheten som ska koordineras. I rollen som projektledare ingår att planera, leda, driva och följa upp projekt från start till mål.  Du ansvarar för framtagande av förstudie, kalkyler, säkerhets- och riskanalyser, kravframställan, införande av nya arbetssätt och systemstöd, utbildning och överlämning till förvaltning. För att nå goda resultat krävs att du samarbetar med olika kompetenser och viljor på ett konstruktivt och förtroendegivande sätt. För att vara framgångsrik i rollen behöver du arbeta operativt i projekten för att sätta dig in i andras verkligheter och bidra till att lösa uppgiften samtidigt som du lyckas skapa engagemang och driv i projektgruppen.

Har du den kompetensprofil vi behöver ? 

Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskolexamen, gärna med inriktning mot ekonomi, systemvetenskap eller informatik. Du har minst 10 års relevant erfarenhet som kvalificerad handläggare eller motsvarande. Du har arbetat några år inom den offentliga sektorn samt har några års erfarenhet av att leda stora som små projekt. Du har erfarenhet av kravställning och upphandling. Du har bred systemkunskap och förstår hur olika funktioner är beroende av och påverkar varandra samt hur system och processer kan stödja verksamheter på bästa möjliga sätt. God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Det är meriterande om du har arbetat i miljöer där höga krav ställs på hantering av informationssäkerhet. Har du dessutom utbildning inom projektmetodik och projektledning anses det ytterligare meriterande.   

För att lyckas i arbetet krävs att du är uthållig och har mycket god förmåga att samarbeta. Du tar stort ansvar för att leda dina uppgifter med god struktur och du har en förmåga att se helheter. Du är tydlig i din information och dialog för att skapa förtroende och tillit.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi dig?

På FOI bidrar du med din kunskap i en verksamhet som bidrar till ett starkare totalförsvar och samhälle. Tillsammans med dina kollegor hittar du lösningar på komplexa frågor som expert inom ett forskningsområde eller i din yrkesroll i den stödjande verksamheten. Ditt arbete på FOI gör att våra uppdragsgivare som till exempel Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap blir effektivare, kunnigare och starkare inom sina respektive områden.

Du kommer att ingå i Kansliet som tillhör avdelningen Forskningsstöd. Läs gärna mer om vad vi gör:  https://www.foi.se/om-foi/organisation/forskningsstod.html . I kansliet arbetar 8 medarbetare med olika kompetenser, varav två kollegor är projektledare. FOI:s fastighetssektion som består av 7 medarbetare ingår också i kansliet. Avdelningen Forskningsstöd finns i Grindsjön, Kista, Linköping och Umeå. Du kommer att rapportera till enhetschefen för kansliet. FOI behöver nu förstärka kansliet med en projektledare till kontoret i Kista. Resor förekommer i tjänsten.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Vi arbetar medvetet för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html  

Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld?

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den 13 februari 2022! 

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Norlin. Fackliga företrädare är Fredrik Ringblom (Saco-S) och Eva Larsson (OFR/S – ST) Samtliga nås på 08-555 030 00.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten.

Då vi är en myndighet betraktas inlämnade ansökningshandlingar som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen.

Ansök nu

Senior rådgivare för Internationella materielsamarbeten

Läs mer Jan 20
Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

Om oss
FMV:s verksamhetsområde Ledningssystem ansvarar för att utveckla, upphandla och vidareutveckla materiel och tjänster inom ledningssystemområdet till Försvarsmakten, till exempel mobila kommunikationssystem, försvarets telenät samt operativa och taktiska informationssystem.

På avdelningen Systemledning inom Ledningssystem ansvarar vi för teknisk designledning, systemsamordning, forskning och teknikutveckling och internationella materielsamarbeten.

Nu söker vi en Senior rådgivare för Internationella materielsamarbeten.

Arbetsuppgifter
Som Senior rådgivare kommer du att representera Ledningssystem i internationella samordningsmöten kring de europeiska programmen EDF och PESCO. Du kommer att samarbeta med EDF-kontoret och utarbeta underlag vid utlysning av nya förslag till EDF och PESCO. Du ansvar för att leda, planera, utveckla arbetet inom internationell verksamhet. I arbetet ingår även kontakter med Försvarsmakten och industrin. Detta innebär många kontakter såväl internt som externt med Försvarsmakten, industrier och andra medlemsstater inom EU.

Du kommer att vara MoU-ledamot vilket innebär att representera FMV samt inhämta och sammanställa underlag till Försvarsdepartementet. Du kommer även att ha kontakt med svenska försvarsattachéer i samarbetsländerna.

Även andra uppgifter kan förekomma och arbetet kan komma att förändras över tiden.

Vi söker dig som
Du är civil-/högskoleingenjör eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.

Du har erfarenhet av analysarbete och har arbetat inom myndighet eller departement. Det är en fördel om du har erfarenhet av internationellt arbete.

Du har god analys- och problemlösningsförmåga och kan uttrycka dig stilistiskt i både tal och skrift.

För att nå framgång i rollen ser vi att du är initiativtagande samt har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa relationer. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du arbetar uthålligt mot mål och fokuserar på resultat. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver ditt arbete framåt. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Du har en god förmåga att analysera och lösa problem i ett helhetsperspektiv liksom god samarbetsförmåga. Ditt sätt att arbeta präglas av struktur men även ett mått på flexibilitet. Du söker utmaningar i arbetsuppgifterna och ställer höga krav på ditt eget arbete. Då vi arbetar i team är det viktigt att du är med och skapar engagemang och delaktighet. Du leder och motiverar andra till att effektivt nå gemensamma mål och fokuserar på kostnader ur ett ekonomiskt perspektiv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Du söker tjänsten via FMV:s webbplats genom att skicka in din ansökan med CV och betyg. Våra fackliga företrädare är SEKO Peter Andersson, SACO Kari Lehto, OFR/O Lars Carlsson och OFR/S Pia Edström. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).

Vid frågor ber vi dig kontakta Stefan Lyander på telefon 08-782 40 00.

Sista ansökningsdag är 2022-02-10.

Välkommen med din ansökan!


FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur.

Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Rättsmedicinalverket

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Rättsmedicinalverket .

Vill du jobba som pressekreterare och bidra till ett rättssäkert samhälle?

Pressekreterare
Läs mer Jan 10
"Att jobba som kommunikatör på Rättsmedicinalverket är spännande. Förutom att jobba i en väldigt intressant verksamhet ur ett kommunikationsperspektiv är jag också en del av rättskedjan och bidrar till ett rättssäkert samhälle. På Rättsmedicinalverket får jag göra både och!"

John Henzlert, kommunikatör på huvudkontoret

Vill du bli en av oss som tillsammans bidrar med svar i rättskedjan?

Vill du bli en av oss som tillsammans löser brottsgåtor som annars skulle förbli olösta?

Rättsmedicinalverket är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar cirka 70 olika yrkeskategorier för att tillsammans lösa brottsgåtor och bidra med svar i rättskedjan på uppdrag av polis, åklagare och domstol.

På Rättsmedicinalverkets huvudkontor arbetar vi för att stödja avdelningarna för rättsmedicin, rättspsykiatri, samt rättsgenetik och rättskemi att utföra sina uppdrag från polis, åklagare och domstol.

Är du nyfiken på att veta mer om oss? Här kan du ta del av mer information: https://www.rmv.se/om-oss/det-har-gor-vi/

Ditt uppdrag

Som pressekreterare ingår du i Rättsmedicinalverkets kommunikationsenhet och rapporterar till kommunikationschefen.

Du arbetar integrerat med övriga på enheten och bidrar till samordning av kommunikationsinsatser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att identifiera nyheter om myndigheten och att skapa genomslag för dem i media. Du arbetar också med att svara på frågor från media och att stödja talespersoner som företräder myndigheten i media. I ditt ansvar ingår att mäta, utvärdera och analysera våra medieinsatser.

Som anställd vid Rättsmedicinalverket och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag. Du agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, samt förenar service med effektivitet.

Andra på enheten förekommande uppgifter kan komma att ingå i tjänsten.

Kvalifikationer


• Högskoleutbildning inom relevant område eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
• Minst tre års erfarenhet av att arbeta med medierelationer
• Dokumenterat duktig skribent med mycket god kommunikativ förmåga
• Erfarenhet av proaktivt mediearbete

Meriter


• Erfarenhet av arbete på myndighet
• Erfarenhet av kommunikationsarbete i forskningsmiljö

Dina erfarenheter och egenskaper 

Du tar ansvar för dina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten. Du har lätt att anpassa dig till förändring och oförutsedda händelser, samt tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring av hela enhetens arbete.

Du trivs med att samarbeta och har en stark och prestigelös inställning till lagarbete. Du arbetar proaktivt och effektivt och kan snabbt sätta dig in i nya situationer och ta till dig ny kunskap. Du har förmågan att vara en trygg rådgivare i pressfrågor även i tidspressade situationer. Du har gott omdöme, god nyhetskänsla och kan hantera ett ibland pressat tidschema. Du är noggrann och har förmåga att prioritera. Du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. Du har starkt leveransfokus och tycker om utmaningar och kan självständigt driva dina frågor.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Tjänsten är placerad vid Rättsmedicinalverkets huvudkontor i centrala Stockholm. RMV tillämpar individuell lönesättning. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Resor inom landet till Rättsmedicinalverkets olika kontor förekommer.

Är du nyfiken på att veta mer? Här kan du möta några av våra medarbetare:

https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:

https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Kontaktuppgifter

För mer information är du välkommen att kontakta kommunikationschef Johan Rahm, tfn 010-483 49 83. Facklig företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, för ST/OFR Nina Ringquist och för Seko Christer Johansson, vxl tfn 010-483 41 00.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV märkt med Dnr X22-90004 senast 2022-02-02. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Övrigt

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Läs mer om Rättsmedicinalverket på vår hemsida www.rmv.se.

Ansök nu

Vill du jobba som lösningsarkitekt?

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Dec 21
Vill du bli en av oss som tillsammans löser brottsgåtor som annars skulle förbli olösta?

Rättsmedicinalverket är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar cirka 70 olika yrkeskategorier för att tillsammans lösa brottsgåtor och bidra med svar i rättskedjan på uppdrag av polis, åklagare och domstol.

Är du nyfiken på att veta mer om oss? Här kan du ta del av mer information:
https://www.rmv.se/om-oss/det-har-gor-vi/

It-enheten ingår i myndighetens huvudkontor och ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av it. Myndigheten har egenutvecklade applikationer, egen it-infrastruktur och it utgör en viktig funktion för myndighetens verksamhet och medarbetare på RMV. För närvarande genomför RMV en satsning för att modernisera sin it-miljö och bygga upp en större it-organisation.

Ditt uppdrag

Vi söker nu en lösningsarkitekt med gedigen erfarenhet och förmåga att driva, utveckla och förvalta tekniska lösningar. Du kommer att ingå i en it-systemgrupp med projektledare, it-förvaltningsledare och en till lösningsarkitekt som hanterar myndighetens egenutvecklade applikationer samt ett antal standardapplikationer i syfte att skapa en modern it-miljö anpassad efter verksamhetens behov.

Som lösningsarkitekt kommer du agera som arkitekt i projekt i de inledande faserna med förstudier och utformning av arkitektur med fokus på långsiktig förvaltningsbarhet, översätta verksamhetskrav mot behov/krav i system och informationsflöden, ta fram systemdokumentation och arbeta med integrationer. Du kommer även bistå med expertis vid upphandlingar av it-lösningar inklusive att granska lösningsförslag från leverantörer, kommunicera och förmedla en översikt av lösningar och arkitektur till andra roller inom enheten, projekt och förvaltningsorganisation. Vi tror att en lämplig kandidat kan röra sig mellan verksamhet och teknik, kan kombinera operativt arbete med ett strategisk och långsiktigt tänk samt har ledaregenskaper.

Kvalifikationer

Du har:


• utbildning på högskolenivå inom it-området (ingenjör, data-/systemvetare) eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som lösningsarkitekt eller motsvarande
• god förmåga att kommunicera ditt arbete på ett pedagogiskt sätt i tal och skrift, både på svenska och engelska

Meriter

Det är meriterande om du:


• har kunskap om databaser
• har arbetat med systemutveckling i ex Java, .Net, C# eller motsvarande
• har kunskap om fler områden, exempelvis kravanalys, projektledning, test, förvaltning eller liknande
• har kunskap om it-infrastruktur
• är certifierad it-arkitekt (Dataföreningen eller motsvarande)
• har ledarerfarenhet ifrån att ha agerat som projektledare, förvaltningsledare eller motsvarande
• har kunskap om ITIL, pm3 eller motsvarande styrmodeller

Dina egenskaper

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att samarbeta med andra och ta egna initiativ. Att arbeta effektivt, leverera enligt tidsplan mot överenskomna mål samt säkerställa kvalitet i ditt arbetsresultat är en självklarhet. Du ser rutiner och dokumentation som en självklar del av arbetet och arbetar strukturerat. Det är också viktigt att du är en lagspelare och har ett positivt och samarbetsinriktat förhållningssätt. På it-enheten kan du förutom arkitekturarbete även bli involverad till del i andra arbeten, särskilt kravanalys och testverksamhet.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. RMV tillämpar individuell lönesättning. Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Är du nyfiken på att veta mer? Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Placeringen är antingen i Stockholm eller i Linköping med möjlighet till distansarbete några dagar per vecka. Du kommer rapportera till it-chefen. RMV finns på flera orter över hela landet, därav kan det förekomma resor i tjänsten.

Kontaktuppgifter

För mer information är du välkommen att kontakta it-chef Andreas Kristoffersson, tfn 010-483 49 70. Fackliga företrädare för Saco är Carl-Johan Wingren 010-4834918, för ST/OFR Nina Ringquist, tfn 010 – 483 41 31 och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 00.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV senast 2022-01-23, märkt med dnr x21-90703. Intervjuer kan komma att ske löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Vill du jobba med databaser och bidra till ett rättssäkert samhälle?

IT-utredare
Läs mer Dec 21
Vill du bli en av oss som tillsammans löser brottsgåtor som annars skulle förbli olösta?

Rättsmedicinalverket är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar cirka 70 olika yrkeskategorier för att tillsammans lösa brottsgåtor och bidra med svar i rättskedjan på uppdrag av polis, åklagare och domstol.

Är du nyfiken på att veta mer om oss? Här kan du ta del av mer information:
https://www.rmv.se/om-oss/det-har-gor-vi/

It-enheten ingår i myndighetens huvudkontor och ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av it. Myndigheten har sin egen it-infrastruktur och it utgör en viktig funktion för myndighetens verksamhet och medarbetare på RMV. För närvarande genomför RMV en satsning för att modernisera sin it-miljö och bygga upp en större it-organisation.

Ditt uppdrag

Vi söker nu en databasansvarig med gedigen erfarenhet och förmåga att operativt driva, utveckla och förvalta databaser med tillhörande it-infrastruktur.

Du kommer att ingå i en it-systemgrupp med projektledare och it-förvaltningsledare som hanterar myndighetens egenutvecklade applikationer samt ett antal standardapplikationer i syfte att skapa en it-miljö anpassad efter verksamhetens behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara daglig drift, felsökning, backupfrågor, rapportframtagning samt datamodellering i våra projekt och förvaltningsobjekt. Våra databaser utgörs främst av Microsoft men vi har även My och en liten Oracle miljö. Du kommer arbeta nära våra systemtekniker, it-förvaltningsledare och leverantörer av system gällande databasrelaterade frågor och delta i olika projekt.

Kvalifikationer

Du har:


• Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande förvärvad erfarenhet
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av databaser
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av databaser inom följande områden:


• databaser i klustrade/high availability miljöer
• drift och förvaltning inom Microsoft server
• databasspråk (transact- eller motsvarande)
• databasverktyg ( server profiler, Reporting Services, Analysis Services och Integration Services eller motsvarande)
• skriptprogrammering (Powershell eller motsvarande)
• replikering, konsolidering, migrering, dataskydd, säkerhet

Meriter

Det är meriterande om du har kunskap om:


• My eller Oracle
• Systemutveckling i ex Java, .Net, C# eller motsvarande
• Projektledning
• ITIL, pm3 eller motsvarande styrmodeller
• It-drift i organisationer med höga säkerhetskrav, ex sjukvård, bank, försvarsindustri eller motsvarande

Dina egenskaper

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna ställer både krav på förmågan att samverka och samarbeta med andra och ta egna initiativ. Att arbeta effektivt, leverera enligt tidsplan mot överenskomna mål samt säkerställa kvalitet i ditt arbetsresultat är en självklarhet. Du ser rutiner och dokumentation som en självklar del av arbetet och arbetar strukturerat med ärendehantering och rapportering. It-enheten är relativt liten och du kommer förutom dina egna ansvarsområden även bli involverad i andra arbeten inom enheten.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. RMV tillämpar individuell lönesättning. Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Är du nyfiken på att veta mer? Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Placeringen är antingen i Stockholm eller i Linköping med möjlighet till distansarbete några dagar per vecka. Du kommer rapportera till it-chefen. RMV finns på flera orter över hela landet, därav kan det förekomma resor i tjänsten.

Kontaktuppgifter

För mer information är du välkommen att kontakta it-chef Andreas Kristoffersson, tfn 010-483 49 70. Fackliga företrädare för Saco är Carl-Johan Wingren 010-4834918, för ST/OFR Nina Ringquist, tfn 010 – 483 41 31 och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 00.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV senast 2022-01-23, märkt med dnr X21-90702. Intervjuer kan komma att ske löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Vill du jobba som förvaltningsledare it ?

Driftledare, IT
Läs mer Dec 22
Vill du bli en av oss som tillsammans löser brottsgåtor som annars skulle förbli olösta?

Rättsmedicinalverket är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar cirka 70 olika yrkeskategorier för att tillsammans lösa brottsgåtor och bidra med svar i rättskedjan på uppdrag av polis, åklagare och domstol.

Är du nyfiken på att veta mer om oss? Här kan du ta del av mer information:
https://www.rmv.se/om-oss/det-har-gor-vi/

It-enheten ingår i myndighetens huvudkontor och ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av it. Myndigheten har sin egen it-infrastruktur och it utgör en mycket viktig funktion för myndighetens verksamhet och medarbetare på RMV. För närvarande genomför RMV en satsning för att modernisera sin it-miljö och bygga upp en större it-organisation.

Ditt uppdrag

Vi söker nu en förvaltningsledare it med gedigen erfarenhet och förmåga att förvalta och driva utveckling av it-arbetsplats och it-infrastruktur.

Du kommer att ingå i en it-driftgrupp med systemtekniker och it-supporttekniker som hanterar myndighetens it-infrastrukturella komponenter och användarnära it-tjänster. Du har det övergripande ansvaret för it-infrastrukturella förvaltningsobjekt och leder och följer upp förvaltningen.

Du driver utvecklingen av förvaltningsobjekten i rätt riktning för att skapa största möjliga nytta i verksamheten på kort och lång sikt. Arbetet innebär många kontaktytor och nära samverkan med verksamheten, övriga delar av it-enheten samt externa it-leverantörer.

Dina arbetsuppgifter blir bland annat att utarbeta förvaltningsplan tillsammans med objektägaren och säkerställa att målen i förvaltningsplaner nås. När förändringar ska göras är du med och stöttar vid kravställning och framtagning av lösningar. Du kommer även leda uppdrag och projekt och ta emot och godkänna leveranser från projekt in i förvaltning. I rollen ingår även att omvärldsbevaka ur ett it-säkerhetsperspektiv och tekniskt perspektiv.


Kvalifikationer

Du har:


• Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande förvärvad erfarenhet
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som förvaltningsledare it eller motsvarande
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Du har aktuell dokumenterad erfarenhet av:


• förvaltning av it-infrastrukturella objekt såsom it-arbetsplats, it-plattform, it-infrastruktur, it-interna stödsystem, verktyg eller motsvarande
• ITIL, pm3 eller motsvarande styrmodeller

Meriter

Det är meriterande om du har kunskap om:


• It-infrastrukturella komponenter ur ett tekniskt perspektiv, exempelvis genom att ha arbetat som systemtekniker eller motsvarande
• Leverantörsstyrning
• Offentlig upphandling
• Projektledning
• It-drift i organisationer med komplexa systemlandskap och höga säkerhetskrav, ex sjukvård, bank, försvar eller motsvarande

Dina egenskaper

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna ställer både krav på förmågan att samarbeta med andra och ta egna initiativ. Att arbeta effektivt, leverera enligt tidsplan mot överenskomna mål samt säkerställa kvalitet i ditt arbete är en självklarhet. Du trivs med att få och ta stort ansvar för arbetsområdet. Du har en naturlig öppenhet mot nya lösningar, tekniker och metoder samtidigt som du har förmågan att sätta in dem i ett helhetsperspektiv. Du ser rutiner och dokumentation som en självklar del av arbetet och arbetar strukturerat med ärendehantering och rapportering. It-enheten är relativt liten och du kan förutom dina egna ansvarsområden även bli involverad i andra arbeten inom enheten.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. RMV tillämpar individuell lönesättning. Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Är du nyfiken på att veta mer? Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Placeringen är antingen i Stockholm eller i Linköping med möjlighet till distansarbete några dagar per vecka. Du kommer rapportera till it-driftchefen. RMV finns på flera orter över hela landet, därav kan det förekomma resor i tjänsten.

Kontaktuppgifter

För mer information är du välkommen att kontakta it-driftchef Paresh Dodia, tfn 010-483 48 90. Fackliga företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson , för ST/OFR Nina Ringquist och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 41 00.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV senast 220123, märkt med dnr x21-90704. Intervjuer kan komma att ske löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Förvaltningsledare till avdelningen för rättspsykiatri

IT-samordnare
Läs mer Dec 3
Rättsmedicinalverkets (RMV) avdelning för rättspsykiatri består av två undersökningsenheter, en i Göteborg och en i Huddinge. På uppdrag av domstol har de till uppgift att undersöka om en person begått brott under påverkan av en allvarlig psykisk störning samt att göra riskbedömningar av livstidsdömda. Vid avdelningen finns även en samordningsenhet med ansvar för övergripande planerings- och uppföljningsfrågor.

Myndigheten har beslutat att införa en förvaltningsmodell för sin it-verksamhet. Syftet är att säkerställa att it-stödet ger avsedd nytta i verksamheten och att skapa styrbarhet i en verksamhet där många organisatoriska parter är inblandade.

Vi söker nu dig som är intresserad av uppdraget som förvaltningsledare. I uppdraget ingår även att ansvara för och delta i arbete med exempelvis planerings- och uppföljningsarbete gällande avdelningens verksamhet samt projektledning.

Arbetsuppgifter

I rollen som förvaltningsledare driver du it-relaterade frågor utifrån ett rättspsykiatriskt verksamhets-perspektiv. Du blir ansvarig för förvaltning inom den rättspsykiatriska verksamheten och gentemot interna samarbetspartners. Du driver utveckling inom förvaltningsobjektet tillsammans med representanter för verksamheten och förvaltningsledare it. Du stöttar och koordinerar arbetet med nya och förändrade verksamhetsbehov relaterade till it, hela vägen från idé till implementerad åtgärd.  En del av arbetstiden kommer att vara förlagd till undersökningsenheterna.

Som förvaltningsledare kommer du tillsammans med förvaltningsledare it att planera och styra arbetet utifrån fastlagd förvaltningsplan. I förvaltningsledarrollen ingår att:


• upprätta förvaltningsplan med tillhörande budget tillsammans med förvaltningsledare it
• säkerställa leverans i enlighet med beslutad förvaltningsplan
• följa upp budget och rapportera avvikelser till objektägare
• bereda underlag, arbeta med verksamhetsprocesser och kravfångst
• i samråd med objektägare säkerställa att roller på operativ nivå är bemannade, exempelvis för kravställning och testverksamhet
• föreslå prioriteringar av aktiviteter till objektägare
• skapa en långsiktighet tillsammans med objektägaren.

Kvalifikationer


• Minst ett års erfarenhet av arbete som förvaltningsledare för verksamhet enligt PM3-modellen.
• Erfarenhet av IT-relaterat projektarbete, gärna med fokus på analys av verksamhetskrav.

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av offentlig sektor
• Erfarenhet av projektledning eller arbetsledning
• Erfarenhet av verksamhets- och/eller ekonomisk uppföljning.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du ha en god förmåga att bygga relationer, samarbeta och prioritera bland olika arbetsuppgifter samt förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du behöver vara initiativrik och problemlösande såväl som lyhörd och ha en stor förståelse för olika användarnas behov.

Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och skapar utifrån detta genomförbara planer på kort och lång sikt. Du drivs av att leverera resultat som bidrar till att organisationen når sina mål och skapar nytta. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.


Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid samordningsenheten inom avdelningen för rättspsykiatri. Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänstgöringsort är Stockholm eller Göteborg.

Kontaktuppgifter

Upplysningar om uppdraget lämnas av samordningschef Lars Grönvik, telefon 010-483 48 43

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast den 9 januari 2022.


Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Övrigt
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Ansök nu

Vill du jobba som handläggare på säkerhetsenheten?

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 26
Vill du vara med och utveckla Rättsmedicinalverket och samtidigt bidra till ett rättssäkert Sverige?

RMV är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar cirka 70 olika yrkesgrupper för att tillsammans lösa brottsgåtor och bidra med svar i rättskedjan på uppdrag av polis, åklagare och domstol. På RMV:s huvudkontor arbetar vi för att stödja avdelningarna för rättsmedicin, rättsgenetik, rättskemi och rättspsykiatri i att utföra sina uppdrag.

Är du nyfiken på att veta mer om oss? Här kan du ta del av mer information:
https://www.rmv.se/om-oss/det-har-gor-vi/

På huvudkontoret, som består av ca 50 medarbetare, finns en myndighetsövergripande Säkerhetsenhet som består av 6 medarbetare. Enheten har det övergripande ansvaret bland annat för säkerheten och lokalfrågor. Huvudkontoret finns i moderna lokaler centralt i Stockholm.

Ditt uppdrag

Som handläggare på säkerhetsenheten arbetar du huvudsakligen med myndighetens övergripande säkerhetsfrågor och lokalförsörjning. Där ingår dynamisk säkerhet, fysiskt skydd, lokalförsörjning och ombyggnationer. Du kommer att arbeta med säkerhetslagstiftningen. Andra ansvarsområden är även det systematiska brandskyddsarbetet och operativa säkerhetsfrågor inom myndigheten. Administrativa arbetsuppgifter som utredningar, framtagande av instruktioner och riktlinjer ingår i arbetet. Du rapporterar direkt till säkerhetschefen.

Kvalifikationer
- Du har relevant gymnasiekompetens

- Du har utbildning som säkerhets och trygghetskoordinator eller likvärdig säkerhetsutbildning

- Du har grundläggande säkerhetsskyddsutbildning

Meriter.

- Erfarenhet från projekteringsarbete av lokaler med höga säkerhetskrav

- Leda byggprojekt eller ombyggnadsprojekt.

- Erfarenhet från arbete med säkerhetsskyddslagstiftningen

- Att arbeta i samverkan med Kriminalvårdens säkerhetsenhet i frågor kring dynamisk säkerhet och fysisk säkerhet.

Dina erfarenheter och egenskaper

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet eftersom både interna och externa kontakter är en viktig del i arbetet. Vi ser därför att du har ett driv och ett utvecklingsorienterat synsätt. Du agerar stabilt och har integritet för att kunna hantera verksamhetens arbete professionellt. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad samt stimuleras av ett varierande arbete. Du är lätt att samarbeta med och är handlingskraftig och ansvarstagande. Anställningen ställer krav på god kommunikativ förmåga vilket innebär att du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning. RMV tillämpar individuell lönesättning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Är du nyfiken på att veta mer? Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Kontaktuppgifter

För mer information är du välkommen att kontakta säkerhetschef Tomas Lindfors tfn 010-483 49 80. Fackliga företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, tfn 010-483 41 27, för ST/OFR Nina Ringquist, tfn 010-483 41 31 och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 00.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan och CV märkt med dnr X21-90647 senast 2022-01-02. Ansökan sker via knappen Ansök nedan.

Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Övrigt

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Rättsmedicinalverkets hemsida: www.rmv.se

Ansök nu