Stockholm: Redovisningskonsult till Klara Consulting

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult till Klara Consulting i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-26 // Varaktighet: Heltid

Är du vår nya redovisningskonsult?

Har du en vilja att utvecklas, leverera på topp och bidra till ett positivt och lärande företagsklimat? Då kan du vara rätt kandidat till rollen som redovisningskonsult till vårt team som främst kommer arbeta med främst tjänstemannabolag på Klara Consulting. Vi ser gärna att du som redovisningsekonom har minst 1 års erfarenhet av redovisning.

Vi på Klara Consulting söker nu en engagerad och ansvarstagande kollega till vårt tjänstebolagsteam som sitter i ljusa lokaler centralt i Stockholm. Vi är ca 18 stycken medarbetare i tjänstebolagsteamet och är indelade i mindre grupper utifrån de kunder vi arbetar med, där ditt fokus kommer vara på värdepappersbolag och holdingbolag.

Arbetsbeskrivning

Klara Consulting bistår sina kunder med redovisningstjänster och konsultationer. Exempel på arbetsuppgifter är löpande redovisning, rapportering till kund, upprätta finansiella rapporter, bokslut, deklarationer, konsultation till kund m.m.

Vi söker just nu dig som har minst 1 års erfarenhet av redovisning, gärna från en redovisningsbyrå men det är inget krav. Du kan se risker och göra avvägningar och arbetar konsultativt med dina kunder.

Kvalifikationer och egenskaper

Det är ett krav att du har relevant utbildning inom ekonomi och att du har lite erfarenhet från hantverket redovisning. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av löpande redovisning och att upprätta bokslut.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper då vi vill att du bidrar till ett positivt arbetsklimat samt känner nyfikenhet och driv inför att fortsätta att utveckla både dig själv, våra kunder och kollegor. Egenskaper som beskriver dig väl är problemlösare, affärsmässig, proaktiv och ansvarsfull.

Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 160 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Övrig information

- Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid

- Omfattning: Heltid, tillsvidare

- Lön: Månadslön enligt överenskommelse

- Placering: Centrala Stockholm, Hötorget, Holländargatan 10

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningskonsult.

Redovisningsekonom på interimuppdrag till iKredit ????

Läs mer Apr 17
Nytt
Om tjänsteniKredit är ett kundfokuserat och affärsdrivet bolag i finanssektorn som med unikt utformade finansieringslösningar erbjuder leasing, hyra, lån och avbetalningstjänster till både slutkunder och leverantörer. Med ett nära samarbete med banker, finansinstitut och försäkringsbolag möjliggörs dessa lösningar och kunderna erbjuds investera i den bästa utrustningen utan att binda kapital eller försämra sina nyckeltal.
Hos iKredit erbjuds du möjlighet att komma in i ett familjärt bolag med 10 personer som är vana att tänka utanför boxen och drivs av en stark teamkänsla. Du får arbeta med kompetenta kollegor som har lång erfarenhet inom finansiering, kreditgivning, ekonomi, administration, försäljning, bank, riskkapital och entreprenörskap. Som en väldigt entreprenöriell roll, med fokus på teamarbete snarare än individualism, kommer du erbjudas en stor frihet under ansvar avseende exempelvis arbetsplats och arbetstider.

Dina framtida arbetsuppgifterVi söker nu en Redovisningsekonom som vill bli iKredits långsiktiga partner och stötta dem i arbetet med redovisningen ca20 timmar i veckan. I bolaget finns även en administratör som hanterar fakturering och reskontra, därefter tar du över och jobbar bland annatmed den löpande bokföringen, upprättar resultat- och balansrapporter samt bokslut. Rollen innefattar även en del lönehantering där det är möjligt att ta in extern hjälp vid frågor, därmed ser vi det som en fördel om duhar arbetat med löner tidigare.Därtill finns företagets Co-founder och CFO nära till hands för att stötta dig i ditt arbete.Med tiden kan rollen även utvecklas till att innefatta stöttning i andra administrativa uppgifter.
Vi söker dig som har
Erfarenhet från en liknande roll där du har hanterat all ekonomi inom företaget, från löpande bokföring till årsbokslut
Förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt

Vi ser det som meriterande om du
Erfarenhet av lönehantering
Har eget företag att fakturera

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi söker vi dig som är ansvarstagande, samarbetsvillig samt noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Täby
Omfattning: Deltid, ca 50%
Anställningsform: Konsult
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller.
Om företagetiKredit är ett kundfokuserat och affärsdrivet bolag i finanssektorn som erbjuder leasing, hyra, lån och avbetalningstjänster till både slutkunder och leverantörer. Deras personliga engagemang och genuina intresse gör tydliga avtryck i kundfokus, affärsförståelse, flexibilitet och kreativitet. Genom att på djupet förstå varje enskild affär skapar iKredit hög kundnytta och förutsättningar för nöjda kunder, leverantörer och finanspartners.

Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningskonsult till familjär byrå på Södermalm i Stockholm

Läs mer Apr 12
Är du vår nya kollega i team Lavendo?
Vi växer och söker nu en driven Redovisningskonsult till vår Redovisningsbyrå på Södermalm i Stockholm. Vi är en familjär byrå där vi alltid har kunden och kollegan i fokus. Vi är en modern byrå som ligger i framkant när det kommer till digitalisering. Vår arbetsmiljö är modern och i konstant förändring och ingen dag är den andra lik. Trivs Du i denna miljö kan vi erbjuda Dig en arbetsplats med hjälpsamma kollegor som vill ha roligt på jobbet, utvecklas, lösa problem och fira tillsammans. Teamkänsla och samarbete kollegor emellan ser vi som nyckeln till framgång. Vi vill varje dag ha roligt på jobbet och vi strävar alltid efter balans mellan jobb och privatliv. Som anställd hos oss är det enormt viktigt att Du får vara med och påverka ditt dagliga arbete. Människan är alltid det viktigaste för oss.
Vem söker vi?
Vi söker Dig som är i början av Din karriär eller Dig med erfarenhet och söker nya utmaningar i rollen som Redovisningskonsult. Vi söker Dig som har mod att utmana hur bra kan bli bättre, har driv i leverans till kund och hjärta för siffror. Vi söker Dig som vill växa med oss och utvecklas i sin roll som Redovisningskonsult.
Till vårt härliga team söker vi dig som trivs med att jobba självständigt med eget ansvar för sin planering liksom vara en del av ett team. Du är flexibel och noggrann med intresse av digitala verktyg och system. Har sinne för humor och vill ha roligt på jobbet.
För att lyckas i rollen behöver du:
ha en ekonomisk utbildning från högskola alternativ YH-utbildning
ha god kommunikativ förmåga vid kundkontakt
tala och skriva obehindrat i både svenska och engelska
ha intresse för digitalisering och olika digitala system

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av byrå, tex via tidigare anställning eller gjort din LIA på en byrå
erfarenhet av Fortnox

Vad kan Lavendo erbjuda?
Vi har kollektivavtal
Flexpension med extra pensionsavsättning varje månad
Friskvårdsbidrag om maxbelopp på 5 000
Personlig utveckling och möjlighet att växa i din roll
Ett härligt team med familjär känsla som gillar att ha roligt på jobbet
En kontorshund som är bossen över gos och man kan få kela med om man vill

Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag 240515Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare till Brf-förvaltare i Stockholm?

Läs mer Apr 10
Vi på Delta Consulting har nu fått äran att hjälpa till att hitta en Ekonomisk förvaltare till vår omtyckta kund i Stockholm!
Start: När rätt kandidat är tillgänglig!Plats: Stockholm
Vår kundFöretaget är väletablerad och omtyckt. Detta är en arbetsplats som präglas av kompetens kombinerat med mjuka värden. Vår kund förstår värdet av att arbeta flexibelt och ser det som en livskvalitéhöjare. Du erbjuds arbeta hemifrån ett par dagar i veckan om du vill.Varje Ekonomiförvaltare har en genomtänkt arbetsbelastning beroende på storlek och arbetsbörda, där fokuset ligger på att kunden alltid ska vara nöjd och att du som Ekonomiförvaltare alltid kan vara stolt över din "leverans". Du kommer även få en gedigen upplärning den första tiden.Din profilVi söker dig som har några års Ekonomisk förvaltare eller Redovisningskonsult. Det viktiga är att du har arbetat med hela redovisningskedjan, inkl. årsredovisningar samt motiveras av att ha nöjda kunder.Som person är du pedagogisk, när du får en fråga så avsätter du tiden att verkligen förklara, vilket gör att effektiviteten finns hos hela teamet samt att du får nöjda kunder. Du är prestigelös och transparent med din kompetensnivå - du tar gärna hjälp av dina kollegor. Du är nyfiken och har ett intresse för fastighetsbranschen och vill komma till miljö som är uppskattande och där du får förutsättning att utvecklas.Skallkrav:
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet inom bostadsrättsförvaltning.
Befattningen kräver 2–5 års yrkeserfarenhet ifrån likvärdig roll



Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Redovisningskonsult till familjär byrå i centrala Stockholm

Läs mer Apr 8
Är du en erfaren Redovisningskonsult med minst 3 års branscherfarenhet? Då kan du vara den vi letar efter! Vi är en mindre redovisningsbyrå belägen i centrala Stockholm City och vi söker nu en engagerad och passionerad redovisningskonsult att bli en del av vårt team.
Om oss: Vi är en välrenommerad redovisningsbyrå med en mångfald av kunder i olika storlekar och branscher. Hos oss får du möjligheten att arbeta med regelverken K2 och K3 samt hantera löneadministration för dina egna kunder, från ax till limpa.
Din roll: Som en del av vårt team kommer du att ha fullt stöd från våra kompetenta kollegor som mer än gärna delar med sig av sin expertis. Du kommer inte ha eget säljansvar, utan istället fokuserar vi på att erbjuda enastående service till våra kunder.
Vi söker dig som:
Brinner för redovisning, service och kundkontakt
Trivs med att erbjuda hög kvalitet i ditt arbete
Känner dig trygg i din kompetens och tar eget ansvar för ditt arbete

Fördelarna med att arbeta hos oss:
Möjlighet att arbeta nära stadskärnan i centrala Stockholm City
Flexibilitet att arbeta hemifrån någon dag i veckan, om så önskas
En familjär arbetsmiljö där vi värdesätter varje medarbetares bidrag

Vi ser fram emot att berätta mer om möjligheterna hos oss på vår byrå.Välkommen att bli en del av vårt team!
Ansökan och KontaktI denna rekrytering samarbetar vår kund med Capega och rekryteringskonsultIda-Maria Rundén.Vid eventuella frågor, kontakta mig gärna på ida-maria.runden@capega.se.
Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Redovisningsspecialister till Aspia

Läs mer Mar 28
Aspia fortsätter att växa och med det även vårt specialistteam inom redovisning! Vill du arbeta brett inom IFRS och kombinera praktiska utmaningar med att följa utvecklingen inom området? Gillar du konsultrollen och blir glad av att diskutera redovisningsfrågor med engagerade och trevliga kollegor? Kom till oss på Aspia!


Om oss

Redovisningsspecialisterna är en del av Aspias affärsområde Accounting som arbetar med rådgivning inom redovisning och finansiell rapportering. Vi representerar Aspia i FARs operativa grupp för finansiell rapportering – redovisning och ingår i RKR:s expertgrupp för kommunal redovisning. Vi är uppskattade lärare på FARs kurser. Samtidigt arbetar vi tillsammans med olika kundnära frågor och projekt. Aspia har för närvarande ett 100-tal kunder som verkar i en noterad miljö.

Vår grupp består i dag av 11 personer, där hälften är baserade i Stockholm och övriga arbetar på olika orter runt om i landet. Efterfrågan ökar på våra tjänster både inom svensk redovisning och IFRS och vi söker nu vår nästa kollega! Vill du vara med och fortsätta att utveckla vår avdelning?

Din roll

Du kommer att arbeta i team med kollegor, ofta även från andra kompetensområden. Aspia och Skeppsbron Skatt är en del av samma koncern och inom Aspia erbjuder vi även tjänster inom till exempel hållbarhet och ESG, Interim Consulting och HR/Payroll. Vi arbetar nära tillsammans, allt för att skapa bästa möjliga rådgivningsleverans till våra kunder.

Du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar självständigt, samtidigt som stöd alltid finns nära till hands. Rådgivningsrollen är spännande och utvecklande, men också utmanande genom ständiga förändringar och deadlines. Aspia och vår grupp växer, vilket gör att det finns möjlighet att påverka delar av innehållet i din roll. Som en del av vår grupp kommer du att arbeta med rådgivning inom främst följande områden:

-
Extern finansiell rapportering: Vi stöttar våra kunder vid upprättande av rapporter årsredovisningar och delårsrapporter, med syfte att rapporteringen ska följa regelverken samtidigt som den också är värdeskapande.

-
Redovisningsförändringar, konverteringar och stöd inför börsnoteringar: Vid IFRS-implementering och andra byten av regelverk hjälper vi våra kunder i konverteringsprojekt och vid notering stöttar vi med framtagande av historisk finansiell information till prospekt.

-
Stöd i specifika redovisningsfrågor: Vi bistår våra kollegor internt på Aspia såväl som våra kunders ekonomifunktioner i frågor kring finansiell rapportering, förvärvs- och omstruktureringsfrågor, incitamentsprogram och annat. Vi arbetar ibland med att upprätta koncernkonsolideringar och stöttar team i specifika konsolideringsfrågor. Aspia arbetar internt i Aaro och Capego.


Din profil

Vi tror att du i dag arbetar med kvalificerade redovisningsfrågor och finansiell rapportering inom IFRS på ett stort eller medelstort bolag. Eller så är du kanske redan i en konsultroll och vill ta steget mot en specialistroll.

Du har arbetat med IFRS praktiskt och teoretiskt under ett antal år. Vi ser gärna att du har hunnit få erfarenhet från några olika roller. Du har tidigare erfarenhet från konsultrollen exempelvis som redovisningskonsult eller revisor. Vi tror att det är en tillgång om du också har varit i en linje- eller specialistroll i en noterad miljö. Du trivs med att stötta kunden i att hitta rätt lösning. Du har god insyn i regelverken och är van vid att praktiskt hantera konsolideringar, kassaflöden, förvärvsanalyser och finansiella rapporter. Om du har kompetens kring verksamheter som står under Finansinspektionens tillsyn, IFRS 9 eller hållbarhetsrapportering är vi särskilt intresserade av att höra av dig.

Vi söker dig som har:

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning och finansiell rapportering med inriktning IFRS
- Erfarenhet av att både leda och delta i projekt inom redovisning och finansiell rapportering
- God skriftlig förmåga
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Relevant akademisk examen, troligen inom företagsekonomi

Vad vi erbjuder:

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vill du veta mer tjänsten eller hur Aspias Redovisningsspecialister arbetar? Välkommen att kontakta:
- Rekryterande chef Marcus Johansson; marcus.johansson@aspia.se eller på telefon 076-611 77 84
eller
-Redovisningsspecialist, Sirpa Privrell : sirpa.privrell@aspia.se eller på telefon 072 386 96 24

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen i övrigt är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Ellinor Bergström: ellinor.bergstrom@aspia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1300 medarbetare på drygt 50 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB .

Sales Representative till Klara Consulting!

Innesäljare
Läs mer Apr 10
Din rollÄr du i början av din karriär eller vill ta nästa kliv inom försäljning? Som Sales Representative hos oss på Klara Consulting befinner du dig i en miljö som är i ständig förändring där vi hela tiden har kunden i fokus. Vi hjälper företag och organisationer med tjänster inom redovisning, lön och andra företagsnära tjänster. I rollen kommer du att identifiera den mest effektiva och bästa lösningen för våra kunder och presentera den tillsammans med våra specialister inom de olika affärsområdena. Du ansvarar för att fylla din kalender med kvalitativa möten tillsammans med offert- och avtalsarbete där fokus för rollen är inledningsvis att arbeta mot nya kunder. Rollen är utmanande och spännande och vi vågar utlova en varierande tjänst med möjlighet att påverka ditt eget arbete inom givna ramar. Du kommer komma in tidigt i en snabbt växande sälj -och marknadsorganisation där du får möjlighet att växa tillsammans med oss och vara med att påverka.
Din profilVi tror att du som söker är proaktiv, känner ett starkt engagemang och en vilja att lyckas. Vi söker dig som är i början av karriären eller som jobbat något år med sälj och nu vill ta ditt nästa steg inom strategisk försäljning. För att trivas i rollen gillar du att jobba mot uppsatta mål och är en lagspelare som tillsammans med oss vill se till att vi lyckas. Branscherfarenhet och eller ekonomisk bakgrund från studier eller arbetsliv ser vi som en bonus, men dina personliga egenskaper är det viktigaste. Vi tror att du på ett naturligt sätt förmedlar värdet av våra tjänster. Det sociala i arbetet och att skapa relationer, både med kunder och dina kollegor internt, är vad som får dig att känna dig extra glad över att det är måndag!!
Vi söker dig som:
Inte räds nykundsbearbetning och att ansvara för hela säljprocessen
Har förmågan att kunna identifiera och bygga affärsrelationer
Är flytande svenska och goda kunskaper inom engelska


Det är ett extra plusom du har vana av att kommunicera med beslutsfattare och C-levels.

Vi erbjuder kvalitativa tjänster och du behöver vara experten på att förmedla värde och kunna göra behovsanalyser då våra kunder är olika, med olika behov. Våra affärer kan vara komplexa och det kräver därför att du trivs i dialogen med kund och törs utmana när det behövs. Din förmåga att hitta och bygga relation med beslutsfattare kommer att vara avgörande för goda resultat. Vidare ser vi gärna att du är nyfiken och lyhörd.Du erbjudsHos oss på Klara Consulting får du arbeta med frihet under ansvar och viss flexibel arbetstid med bra förmåner. Du kommer få rätt förutsättningar för att lyckas i rollen som Sales Representative. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt och öppet arbetsklimat!AnsökanAlla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och för att din ansökan ska behandlas måste du skicka in den via denna annons.
Vi är måna om att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse och har du några frågor eller funderingar hör gärna av dig till elvira.larsson@klaraconsulting.se

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Ansök nu

Projektledande redovisningskonsult till Klara Consulting!

Redovisningskonsult
Läs mer Mar 20
Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 340 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som Projektledare - det vill du inte missa!

Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag.

I din roll som Projektledare kommer du tillhöra vårt affärsområde Tjänst som har sitt fokus på att jobba mot tjänstebolag. Som projektledare får du det övergripande kundansvaret och får jobba med att samordna arbetet i de olika kunduppdragen. Här får du chansen att både utveckla dina ledaregenskaper samt får arbeta aktivt inom redovisningsområdet!

Du erbjuds:

- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil



Arbetsuppgifter

I rollen som Projektledare jobbar du gentemot ett antal kunder där du har det övergripande kundansvaret. Här får du möjligheten att samordna arbetet i de olika kunduppdragen och coacha juniora konsulter som arbetar med den löpande redovisningen. Du kommer i rollen också få jobba hands on med fokus på redovisningens mer avancerade delar!

Du kommer till exempel att:

- Projektleda, samordna och strukturera upp arbetet i olika kunduppdrag

- Ansvara för kommunikationen och leveransen mot kund

- Följa upp lönsamheten i kunduppdragen

- Starta upp samarbeten med nya kunder

- Resursplanera och arbetsfördela

- Coacha, stötta och lära upp juniora konsulter

- Löpande redovisning

- Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning

- Inkomstdeklarationer, rapportering, skatt och moms





Vem är du?

För att trivas i rollen är du ansvarsfull, noggrann och har en fallenhet för struktur. Du har en stark kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även nyfiken på att lära dig och har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och processer.

Vi söker dig som:

- Har minst 5 års erfarenhet av arbete inom redovisning

- Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå

- Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk, samt har erfarenhet av K3-regelverk

- Har erfarenhet av och/eller fallenhet för att lära upp, coacha eller leda kollegor
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Är flytande i svenska samt har mycket goda kunskaper i engelska

Det är extra meriterande om du:

- Har erfarenhet av koncernredovisning
- Har erfarenhet av K10- regelverket

- Har erfarenhet av uppstartsarbete med nya kunder
- Har erfarenhet av systemen Fortnox eller Capego

Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att utvecklas i en samordnande och projektledande roll!

Praktisk information

Start: Omgående

Placering: Stockholm, hybrid

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se

Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 340 medarbetare och har bland annat kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Ansök nu

Junior HR-specialist till Protector Sverige!

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jan 29
Om bolaget och tjänsten

Protector Sverige (https://protectorforsakring.se/om-oss-1/historia/), ett framstående skandinaviskt försäkringsbolag noterat på Oslobörsen söker nu en junior HR-specialist som vill kickstarta sin karriär i en bred HR-roll.

Protector erbjuder försäkringar till företag
och offentliga verksamheter och distribuerar sina produkter genom utvalda
försäkringsmäklare. Under snart 20 års tid har Protector vuxit snabbt och
verksamheten omfattar idag ca 600 anställda; i Norge, Sverige, Danmark,
Finland samt Storbritannien.

På Protector präglas stämningen av högt i tak, snabba beslutsvägar och ett starkt ägarskap på individnivå. Protector är måna om sina medarbetare, stolta över sin arbetskultur och söker nu en person som delar bolagets värderingar, drivs av team-känsla, gillar att ta eget ansvar och i en positiv miljö arbeta mot uppsatta mål. På Protector tillämpas något de kallar prestationskultur; en unik företagsatmosfär som mäter resultat, uppmanar till prestation och belönar ambition.

I rollen som Junior HR-specialist kommer du att ingå i HQ-teamet på Protector Sverige, arbeta nära Finance och Compliance och vara en integrerad del av det globala HR-teamet.

Du erbjuds:

- En bred HR-roll där du får stora möjligheter att växa och utvecklas

- Att få arbeta nära kompetenta, drivna kollegor med hög teamkänsla

- Goda förmåner, treviga gemensamma aktiviteter inom både friskvård, event och afterworks. Protector ser alltid till att fira sina framgångar!

- Stort eget ansvar och möjlighet att själv vara med och påverka och driva bolagets HR-processer framåt



Arbetsuppgifter

Som Junior HR-specialist på Protector kommer du att få arbeta brett med HR och successivt ta ett eget ansvar för HR-arbetet i Sverige. Du kommer inneha en koordinerande roll, arbeta nära Finance och Compliance, samt vara en viktig länk i bolagets globala HR-team.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar bland annat:

-
HR-administration: Upprätthålla uppdaterade personalregister och säkerställa korrekthet i systemet. Assistera i rekryteringsprocessen och ansvara för onboarding-aktiviteter samt utveckla HR-processer och bolagets employer brand. Stötta chefer i personalfrågor av arbetsrättslig eller personaladministrativ karaktär samt delta i globala HR-projekt.

-
Arbetsrätt och juridisk hantering: Säkerställa att personalhanteringen överensstämmer med arbetsrättsliga bestämmelser. Hantera anställningskontrakt, förhandlingar och andra arbetsrättsliga frågor.

-
Löneadministration: Fungera som kontaktperson och kravställare gentemot extern löneleverantör.

Vem är du?

Vi letar efter dig som drivs av utveckling, trivs i en positiv atmosfär och tilltalas av bolagets unika prestationskultur. Du är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och har en stark kommunikativ förmåga. Nyfikenhet och mod är egenskaper som kommer vara till nytta då du successivt kommer att driva dina processer självständigt. För oss är det allra viktigaste att du har en personlighet som matchar det vi söker snarare än lång erfarenhet inom HR-arbete.

Kvalifikationer för tjänsten:

- Du har en eftergymnaistal utbildning inom HR/personalvetenskap

- Du har goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift

Meriterande delar:

- Du har god förståelse för arbetsrättsliga processer

- Du har praktisk erafarenhet inom HR via exempelvis sommarjobb eller praktik

- Du har tidigare arbetat i en roll där det krävts att du arbetat resultatinriktat för att nå uppsatta mål

Redo att kickstarta din HR-karriär hos ett bolag på frammarsch? Skicka in din ansökan redan idag! I denna tjänst lägger vi också stor vikt vid din motivering gällande ditt intresse för tjänsten.

Praktisk information

- Start: Vår 2024, möjlighet till start omgående
- Omfattning: 100%
- Anställningsform: Tillsvidare
- Lön: Individuell lönesättning
- Placering: Stockholm
- Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta elvira.larsson@klaraconsulting.se

Rekryteringsprocessen hanteras av Klara Consulting. Vår kunds önskemål är att alla ansökningar går via oss.

Vi tillämpar löpande selektering och?annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om företaget

Protector försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som grundades 2004. Protector är noterat på Oslobörsen. Vi erbjuder landbaserade försäkringar till företag och offentliga företag och har sedan vi etablerade oss haft en snabb och lönsam tillväxt.

Idag har vi ca 600 anställda och kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Manchester och London. Våra produkter distruberas genom utvalda försäkringsförmedlare och affärsmodellen är densamma i alla länder, förutom att vår säljarförsäkring endast kan tecknas i Norge via utvalda fastighetsmäklare och advokater.

Läs mer om företaget HÄR! (https://protectorforsakring.se)

Ansök nu

Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra till vårt fastighet...

Redovisningskonsult
Läs mer Jan 29
Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 340 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en roll som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra - det vill du inte missa!

Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fredagsfika varje fredag.



I din roll som Junior redovisningskonsult blir du en del av vårt affärsområde Fastighet.

Här jobbar vi i team och har en variation av storlek på kunders koncerner med olika inriktningar såsom förvaltning och projektutveckling av fastigheter. Denna roll är perfekt för dig som har lite eller ingen tidigare erfarenhet och är i början av din karriär. Här får du möjligheten att lära dig från grunden och chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!



Du erbjuds:

- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil



Arbetsuppgifter

I rollen som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra ansvarar du för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder. Du arbetar tätt tillsammans med teamet och samarbetar med dina kollegor. Du har dessutom stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra hos oss. Senare kommer du att dela med dig av din kunskap och utveckla nya medarbetare.

Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

- Hantering av fakturaflöde i diverse system

- Hantering av påminnelser och inkassokrav

- Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund

- Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran

- Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial

- Arbeta aktivt för att digitalisera vår process

- Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi





Vem är du?

För att trivas i rollen är du drivande, noggrann, prestigelös och en duktig teamplayer. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Dessutom är du nyfiken på att lära dig och är öppen för att utvecklas tillsammans med dina kollegor.



Vi söker dig som:

- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift



Det är extra meriterande om du:

- Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom ett serviceyrke

- Arbetat i systemet Xledger

Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!

Praktisk information



Start: Våren 2024

Placering: Stockholm, på plats på kontoret

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Ulf Appelgren på ulf.appelgren@klaraconsulting.se



Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 330 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Ansök nu

Junior redovisningskonsult till Klara Consulting!

Redovisningskonsult
Läs mer Jan 17
Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 350 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Nu söker vi dig som är i början av din karriär och vill starta din resa som junior redovisningskonsult hos oss!

Här präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och samtidigt ser till att ha riktigt kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och roliga team-aktiviteter.

I din roll som Junior redovisningskonsult blir du en del av vårt affärsområde Värdepapper och kommer tillhöra ett team som har sitt fokus på att jobba mot värdepappersbolag - perfekt för dig som har ett intresse av till exempel aktier eller daytrading. Här får du chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!

Du erbjuds:

- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling

- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm

- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil



Arbetsuppgifter

I rollen som Junior redovisningskonsult kommer du bli en del av en grupp på cirka 17 personer och arbeta gentemot olika kunder i olika kundteam. Här kommer du ha en bred roll där du får chansen att lära dig och utvecklas i din takt. Du kommer till en början få stöttning från mer erfarna medarbetare och allteftersom få mer ansvar samt ta dig an mer avancerade arbetsuppgifter. Du kommer även med tiden att dela med dig av din kunskap och utveckla nya medarbetare.

Arbetsuppgifterna innefattar till exempel:

- Löpande bokföring

- Bankavstämningar och andra balansavstämningar

- Vara behjälplig i månads- kvartals- och årsbokslut

- Vara behjälplig i inkomstdeklarationer

- Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi







Vem är du?

För att trivas i rollen är du driven, noggrann, prestigelös och en duktig teamplayer. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Dessutom är du nyfiken på att lära dig och är öppen för att utvecklas tillsammans med dina kollegor.



Vi söker dig som:

- Är relativt nyexaminerad och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift



Det är extra meriterande om du:

- Har erfarenhet av arbete inom redovisning från exempelvis praktik eller sommarjobb

- Har arbetat i systemet Fortnox



Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!



Praktisk information

Start: Omgående

Placering: Stockholm, hybrid

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på: elvira.larsson@klaraconsulting.se



Om Klara Consulting

Klara Consulting är en flerfaldigt prisbelönt koncern som stöttar små, medelstora och växande företag i sin ekonomiprocess. Med omkring 350 medarbetare och över 1000 kunder är vår målsättning är att attrahera, utveckla och behålla de största talangerna inom branschen. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern och dynamisk helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se (https://klaraconsulting.se/)

Ansök nu

Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra!

Redovisningskonsult
Läs mer Jan 10
Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 340 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt leverantörsreskontra-team och fortsätta din resa med oss!

Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och samtidigt ser till att ha riktigt kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och roliga team-aktiviteter.

I din roll som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra blir du en del av vårt affärsområde Tjänst som specialiserar sig mot tjänstebolag. Denna roll passar perfekt för dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas inom detta hantverk!

Du erbjuds:

- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling

- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm

- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil



Arbetsuppgifter

I rollen som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra kommer du att ansvara för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder. Du arbetar tätt tillsammans med teamet och kommer även att ha kontakt med kunderna i våra uppdrag. Du har dessutom stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra. I tjänsten hos oss kommer du att få möjlighet att succesivt växa i rollen och få lära dig alla delarna inom leverantörsreskontran. Framåt finns möjligheter att utbilda kollegor inom vårt leverantörsreskontra- team samt ta sig an mer ansvarsfyllda roller och utvecklas hos oss!



Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

- Hantering av fakturaflöde i diverse system

- Hantering av påminnelser och inkassokrav

- Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund

- Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran

- Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial

- Arbeta aktivt för att digitalisera vår process

- Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi











Vem är du?

För att trivas i rollen är du en kommunikativ teamplayer som trivs i en miljö där man stöttar och hjälper varandra. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande.



Vi söker dig som:

- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift



Det är extra meriterande om du:

- Har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra

- Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke

- Har tidigare erfarenhet av Fortnox



Låter detta som du? Sök rollen redan idag och bli en del av vårt leverantörsreskontra-team!





Praktisk information

Start: Omgående

Placering: Stockholm, hybrid

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Övrig information: På grund av rådande julledighet kommer ansökningar börja bearbetas i början på januari.

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se



Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 340 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Ansök nu