Stockholm: Contract Manager - 5 years of working experience

Hitta ansökningsinfo om jobbet Contract Manager - 5 years of working experience i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Contract Manager - 5 years of working experience

Responsibilities
Draft and revise a variety of contracts with customers
Ensure the organization's internal contract documents are accurate and well maintained
Meet with customers to discuss both legal and business matters
Provide advice and guidance to the different teams relating to contract generation
Maintain excellent working relationships with clients to ensure their needs are met
Create, prepare, review and edit all contracts
Provide support and advice on new potential businesses opportunities
Identify opportunities to improve business processes and devise plans to implement these changes

Qualifications for Contract Manager
Demonstrate a solid understanding of legal terminology
Comfortable working as part of a multidimensional team
Exemplify a strong attention to detail
Possesses superior organizational skills and the ability to manage multiple projects with shifting deadlines
Must have strong computer skills and knowledge of common programs such as Microsoft Office and G Suite
Previous experience working with contract regulations the related laws is strongly preferred
Must possess excellent written and oral communication skills
Capable of professionally managing confidential information
Exemplify creative problem solving abilities

About client
At Northvolt, sustainability provides a bedrock to our mission of building a green lithium-ion battery to enable the European transition to a clean, carbon-neutral energy future. We intend to set a new benchmark for sustainable manufacturing, not only of batteries but for manufacturing at large.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Planeringschef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Planeringschef.

Planeringschef till Mälartåg

Läs mer Mar 13
Om tjänsten

Vi på Transdev söker nu en planeringschef till vårt kontor i Stockholm! Trivs du i din roll som chef och är bekväm med att leda och utveckla personal? Har du erfarenhet av att hantera stora flöden och planeringar? Då kan du vara rätt person vi söker! Som planeringschef kommer din roll vara central inom företaget och du kommer sitta med den grupp som har hand om Mälartåg, vilket sträcker sig från Linköping upp till Gävle.

Arbetsuppgifter

I din roll som planeringschef kommer du ha det huvudsakliga ansvaret över trafikplanerna och arbeta med att planera nya och existerande tidtabeller för tågtrafiken. Du ansvarar för ett antal planerare och rapporterar direkt till Trafikchefen. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med att utveckla mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsområdet. Du kommer vara en aktiv del av affärsområdets ledningsgrupp genom att stötta och supportera vid behov av åtgärder och förbättringsförslag samt även vara involverad i att driva förändringsarbete inom ansvarsområdet.

Genom ditt ledarskap ser du till att dina medarbetare utvecklas och levererar resultat samt att du i samband med det säkerställer att arbetet genomförs på korrekt sätt i enlighet med riktlinjer, avtal, lagar och föreskrifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Stötta och supportera planeringsgruppen genom att se till att kommunikationen fungerar, kontinuerlig dialog med Mälardalstrafik

- Driva planeringsteamet för att säkerställa effektiva trafiklösningar och därigenom direkt bidra till lönsamheten inom affärsområdet

- Se till att stärka medarbetarnas teamkänsla

- Kunna delegera ut viktig information till medarbetarna

- Säkerställa att tilldelade uppgifter levereras på rätt sätt och vid rätt tidpunkt

- Stärka konkurrenskraften genom att följa upp och föreslå förbättringar utifrån nuvarande lagar och avtal

- Aktivt arbeta med att leda utveckling av mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsarbetet

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som Planeringschef tror vi att du har ett genuint intresse för personal och är en person som gillar att nätverka både internt och externt. Du har goda ledaregenskaper och kan motivera personal även på distans. Du har ett stort intresse för hur stora mängder data så som runt kollektivtrafik och tidtabeller hanteras för att uppnå bästa resultat. Vidare gillar du att att leda strategiska projekt mellan olika delar i företaget för att nå högre lönsamhet.

- För att lyckas i rollen som planeringschef är det viktigt att du är bra på att kommunicera och förhandla.

- Vi tror du haft en roll som chef eller teamledare i en verksamhet där planering av mer komplex verksamhet varit central.

- Du pratar och skriver svenska och engelska flytande.

- Du har en akademisk examen eller motsvarande yrkeserfarenhet.

- Du behärskar Microsoft Office paketet.

Vi ser det som meriterande om du har:

- Goda kunskaper inom kollektivavtalsfrågor och erfarenheter från transportbolag eller personalintensiva branscher.

- Tidigare erfarenhet av planerings- och tidsrapporteringssystem.

- Tidigare erfarenhet av planering av spårtrafik.

Varför Transdev?

Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 80 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.

Övrig information:

Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju". ?Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.



Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 13/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!

Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:?Louise.Lundstedt@Transdev.se

Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Senior projektledare för förändringsprojekt inom elbranschen

Läs mer Apr 2
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige.



Beskrivning
För kunds räkning inom eldistribution kund-, och marknad söker vi  en senior projektledare för implementeringen av en ny tariff.

Arbetsuppgifter
Som senior projektledare kommer du att rapportera till kund-, och marknadsfunktionen och arbeta  gentemot mot ett flertal avdelningar och grupper.

Du kommer i rollen som projektledare att:

- Ansvara för förstudie (mål och förutsättningar för projektet);
- Driva projektet från förstudie till fullskalig implementering;
- Resursplanera projektet och vara sammanhållande för involverade funktioner;
- Driva projektet för att ny tariff skall finnas på plats 2027;
- Ansvara för tidplan, framdrift och rapportering;
- Löpande rapportering / eventuell eskalering till styrgrupp och referensgrupp.

Kvalifikationer
För att kvalificera för denna roll söker vi dig som:

- Har lång erfarenhet inom projektledning och av att leda komplexa projekt, med många intressenter;
- Har stark förmåga att kommunicera och skapa förankring inom projektgrupp och organisation;
- Besitter goda kunskaper i att förmedla budskap / ställa samman presentationer;
- Är en stark förändringsledare;
- Har förmåga att arbeta strategiskt.

Meriterande, men ej krav, är om du har:• Erfarenhet av energibranschen eller tidigare tariffprojekt;
• Förståelse av IT och kravinsamling.

Villkor
Tjänsten är en anställning på heltid hos Q med placering hos ett spännande kundföretag. Vi arbetar med löpande rekrytering för denna tjänst och ser fram emot att ta del av din ansökan omgående. Tjänsten planeras att tillträdas i slutet av april 2024. 



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Head of Planning

Läs mer Feb 22
We are now looking for a Head of Planning to take the torch of leading our planning and forecasting for Happy Socks globally! As our Head of Planning, you’ll play a crucial role in setting the sales and margin targets while operating at the crossroads of sales, price and assortment to oversee the planning and delivery of the aligned sales and assortment strategy.
You will collaborate with the executive team to formulate a financial strategic plan aligned with the company's overall strategy, incorporating transparent financial KPIs aimed at meeting revenue and profit targets for channels and markets each fiscal year. You’ll also partner with the sales channel leaders, to implement diverse strategies across various business models, category segments, and customer personas.
Tasks & responsibilities
Align bottom-up & top-down sales planning, as well as supply & demand forecasting
Develop strong financial plans, vision and forecasts, in collaboration with sales leaders
Set best in class principals in planning for ecommerce
Provide input into the strategic direction on brand assortment, collections and other assortment segments
Develop a strategic financial framework for the category management assortment plans
Plan and deliver the merchandise assortment financial strategy through top down and bottom up product strategies and financial plans
Ensure departmental forecasting, budgeting and inventory management is planned and delivered
Optimize pricing and promotional strategy collaboratively with e-com and marketing leaders to meet financial goals, while maintaining market competitiveness
Collaborate with the Design & Assortment Director, to increase the mix of sustainable products within the assortment

Requirements & skills
10+ years of senior planning and merchandising experience in e-commerce and major fashion retailers, e.g., as a Category Planning Lead at a multi-category retailer
Experience from planning management and retail strategy development
Fluency in English

Ansök nu

Interimchef inom gatudrift till kommunal verksamhet i närheten av Stockholm

Läs mer Aug 11
För kunds räkning söker vi nu omgående en interim chef med flera års erfarenhet av gatudrift och anläggning till en kommunal verksamhet under hösten!

Om uppdraget

Uppdraget innefattar i stort att arbetsleda en personal grupp bestående av anläggare, maskinförare, drifttekniker, gatuarbetare och teamledare. Du kommer ingå i lednings gruppen och vara med att styra verksamheten mot uppsatta mål.

Omfattningen är på 60% med start omgående!

Dina arbetsuppgifter

Planeringsarbete med APT-möten och veckomöten.

Personalansvar, kompetensutveckling, anställningar, utvecklings- och lönesamtal.

Budgetansvar inom verksamheterna.

Ansvara för och följa upp avdelningens investeringsplan tillsammans med enheterna enligt budget.

Samordna och driva avdelningens beredskap med kommunens beredskaps strategi

Verksamhetsstöd inom gata Utveckling av tjänster och arbetssätt för enheten.

Chefs administrativa arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer

För att kunna axla rollen som interim chef till uppdraget bör du ha:

- Flera års erfarenhet av gatudrift och anläggning samt erfarenhet av produktion eller logistik uppdrag

- Erfarenhet av att leda personalgrupper och gärna personalgrupper som har haft utmaningar

- Erfarenhet från kommunal verksamhet sen tidigare

- Relevant utbildning för uppdraget i form av Högskoleutbildning

- B-körkort

- Bas -P/U

- Arbete på väg

- Kunskap kring LOU och upphandling

- Goda kunskaper i AMA

Vi ser att du som person har god samordnings förmåga och arbetar strukturerat och noggrant. Du är en person som har erfarenhet och kan leda en grupp med tydligt ledarskap. Vi ser vidare att du kan hantera personalärenden i olika former.

Du om är egen företagare är också välkommen att söka!

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vikarierande Gruppchef till Utvecklingsstödsenheten, Produktionsavdelningen

Läs mer Jan 11
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!




Om du trivs i en händelserik miljö med stora möjligheter att påverka utformningen av produkter, samverkansformer och arbetssätt, med höga förväntningar på självledarskap, och i en starkt värderingsdriven organisation, kan det här vara den möjlighet du väntat på.

Produktionsavdelningen ansvarar dels för att driva myndighetens operativa verksamhet med kundkontakter, handläggning och utbetalning, dels förvaltning och utveckling av de pensioner, förmåner och produkter som ligger inom Pensionsmyndighetens uppdrag. Här ingår bland annat att koordinera och driva myndighetens strategiska verksamhetsutveckling kopplat till produktfrågorna och den operativa verksamheten, och att arbeta med konkretisering och genomförande av olika utvecklingsinitiativ. Digitaliseringsfrågorna är en viktig del av avdelningens uppdrag och enhetens ansvar innefattar bl.a. reglering och utveckling av digitaliseringen av produkter och förmåner i pensionssystemet. Arbetet bedrivs i tvärfunktionella verksamhetsutvecklingsteam.

I rollen som vikarierande gruppchef Utveckling kommer du ansvara för enhetens och avdelningens verksamhets- och tjänsteutveckling och utveckla avdelningens förmåga att taktiskt och operativt verka i en digital kontext. Du ansvarar även för att utveckla och förvalta avdelningens arbete inom myndighetens utvecklingsramverk. 

Gruppen består av verksamhetsutvecklare med bred och djup kompetens inom förmåns- och tjänsteutveckling, automatisering och digitalisering.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en vikarierande gruppchef som vill vara med och förstärka vår förmåga att utveckla vår verksamhet och driva avdelningens förflyttning mot målbilden för det pensionsadministrativa uppdraget. Det omfattar såväl kundupplevelser i flera kanaler som vår egen förmåga att möta vår uppdragsgivares förväntningar och krav. I stor utsträckning handlar utvecklingsarbetet om digitalisering, automatisering och tjänsteutveckling, samt de förbättringar i processer och regelverk som är en konsekvens av utvecklingsagendan. Enheten ansvarar för ett tvärfunktionellt utvecklingsteam för RPA, AI/ML och utforskande arbete inom tillämpning av moderna tekniker såsom Low Code tillsammans med myndighetens IT-avdelning. Ett nära samarbete och samskapande med våra utvecklingståg är en viktig framgångsfaktor i uppdraget för all utveckling.

Som gruppchef ansvarar du för att leda verksamhetsutvecklingsarbetet och bidrar till avdelningens utveckling och måluppfyllelse. Du har en drivande roll i team med andra medarbetare inom avdelningen eller i utvecklingsstödsenheten.

Arbetet bedrivs både självständigt och i tvärfunktionella team, beroende på uppdragens karaktär. I arbetet ingår att ta fram koncept för både analoga och digitala tjänster, regelförändringar, rutiner och processer. Myndighetens utvecklingsramverk utgår får ett designdrivet förhållningssätt med ett systemsynsätt i grunden. Det operativa utvecklingsarbetet är agilt, och vår IT-utveckling är organiserad och drivs med utgångspunkt från SAFe-ramverket.

Som gruppchef kommer du ha personalansvar för cirka tjugo verksamhetsutvecklare och du rapporterar till enhetschefen.  

Utbildning och Erfarenhet
Vi söker dig som har en akademisk examen exempelvis inom statsvetenskap, juridik, ekonomi eller annat relevant område. Du ska ha mångårig erfarenhet av att arbetat strategiskt och operativt med verksamhetsutveckling och digitalisering, gärna inom den offentliga förvaltningen. Det är meriterande med praktisk erfarenhet av Design Thinking, Systems Thinking och Agila metoder.

Vi ser även att du har erfarenhet av arbete med att utveckla försäkringsprodukter samt har goda kunskaper om pensionssystemet och socialförsäkringsområdet. Rollen kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har mycket god kommunikativ förmåga och kan visualisera och förklara komplexa sammanhang och målbilder på ett lättillgängligt sätt.

Egenskaper 
Vi söker dig som tycker att det är stimulerande med komplexa frågor och trivs med att både jobba självständigt och vara del i ett samspelande lag, men även axla ansvaret att leda andra medarbetare genom chefsuppdraget. Då rollen innefattar att driva förändringar i både praktiska arbetssätt och kulturella angreppssätt behöver du vara trygg i dig själv, kunna förmedla en tydlig vision och kunna leda förändringar med hjälp av öppenhet och stort engagemang. 

Vi värdesätter ett ledarskap med förmåga att entusiasmera, vara tydlig och transparent, kommunikativ och lyhörd men som också kan anpassas efter skiftande behov och situationer.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för rollen och söker dig som är ansvarsfull och strukturerad med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete, även vid arbetstoppar. I en omvärldsstyrd verksamhet som vår krävs en stor flexibel förmåga. Då arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga.

Du får en hög grad av frihet och vi förväntar oss att du tar ansvar och är självgående. Du bygger nätverk, tar initiativ och har ett lösningsorienterat förhållningsätt. 

Övrigt 
Tjänsten är ett vikariat på heltid, dock längst till och med den 30 september 2024 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är på Pensionsmyndighetens kontor i Stockholm. Arbetet kan innebära resor till våra kontor ute i hela landet och inom EU.

Arbetspsykologiska tester eller färdighetstester kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Som del av ansökningsprocessen kan bilder och beskrivningar av referensprojekt komma att efterfrågas.

Urval och intervjuer sker löpande.

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Vi erbjuder hybrid arbetssätt och arbetsplats med möjlighet till distansarbete hemma och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivaren.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Conductus AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Conductus AB .

Manufacturing Process Engineer - 5 years of working experience

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Nov 25
Manufacturing Process Engineer
Assignment description
The Manufacturing Process Engineers will be experts in one or several defined process areas which includes deep knowledge in battery systems product and process design, process DOEs and new product industrialization. You will play an important role to interface with equipment suppliers and to collaborate with Northvolt equipment and factory design teams to efficiently integrate the process, equipment, and factory.

Requirements
Key Responsibilities:
Drive Development of new/innovative manufacturing processes
Characterize existing processes
Define critical parameters and establish controls to ensure capability
Execute DOEs to optimize process conditions and improve output
Data analysis and interpretation
Lead Design for Manufacturability
Drive Process Commissioning on new equipment and production lines
Establish Process controls for SPC
Develop and Drive PFMEA
Assist in supplier selection for equipment and components
Years of experience: 6

Skills
DFM DFA
DOE
PROCESS IMPROVEMENT

Ansök nu

Manufacturing "Test Equipment" Engineer - 4 years of work experince

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Nov 25
Manufacturing "Test Equipment" Engineer - 4 years of work experince

The Manufacturing Test Engineer will help to establish world class production process and quality assurance through the development of world class test equipment and processes.
You will be responsible for creating a vision for world class testing of battery modules, developing automated test stations and prototype testing equipment.

Responsibilities:
Leading manufacturing test development activities.
Creating test strategies and developing test specifications based on product test requirements.
Designing and developing new manufacturing test fixtures and programs for internal functional testing of battery systems.
Creating test procedures, implementing test fixtures, and executing qualification and validation activities
Develop vendor partnerships to procure test equipment to verify product and process performance including charge testing, electrical testing, BMS testing, leak/flow testing, cooling system testing.
Develop test code base and custom applications in house to perform custom BMS and electrical functional check.

Stromgly goal oriented, curious and eager to learn.
Great self-discipline and a natural talent to make things happen. T
he Manufacturing Test Engineer is a vital member of the Business

Skills & Requirements
Education/Experience
Bachelor's or Master's Degree in Software or Electrical Engineering or a related discipline
4+ years of experience in Mechanical or Electrical Engineering within a manufacturing context (ideal)
Strong software and data background including experience in Labview, Python, C, Matlab,
Strong background in test systems management and development
Experience rapid iteration of production processes, comprehensively, at very high speed
Excellent time management skills generating both short term and term solutions in parallel
Familiarity with battery module/pack manufacturing, electronics manufacturing, semiconductor manufacturing, or other similar industries.
English Fluency Required.

About client
At Northvolt, sustainability provides a bedrock to our mission of building a green lithium-ion battery to enable the European transition to a clean, carbon-neutral energy future. We intend to set a new benchmark for sustainable manufacturing, not only of batteries but for manufacturing at large.

Ansök nu

DQHM module development for Labview Test System Software - 3 years of worki

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 25
DQHM module development for Labview Test System Software - 3 years of working experience
Assignment description
Development of DQMH modules in Labview:
- DAQ Module
- Datalogger Module
- Graph Module
- (Modbus Module)
Possible support on integration
- Control Module + Control UI module
- Application creation
- onsite integration support
Years of experience - 3

Skills
LABVIEW
DQHM

About client
At Northvolt, sustainability provides a bedrock to our mission of building a green lithium-ion battery to enable the European transition to a clean, carbon-neutral energy future. We intend to set a new benchmark for sustainable manufacturing, not only of batteries but for manufacturing at large.

Ansök nu

Hardware and BMS Test Engineer - 4 years of experince

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Nov 25
Hardware and BMS Test Engineer - 4 years of experince

Will be responsible for delivering on the verification and validation activities on all BMS and Hardware related components. You will be responsible for communicating validation needs, equipment, budget and risks to the Energy Storage Verification and Validation Lead and will be reporting to the Director of Validation.
You will be working intimately with the BMS Design Leads/Engineers and Hardware Design Leads/Engineers and Verification and Validation Lead to ensure a robust and rigorous testing is developed and will be responsible for executing on the developed plan.

In general you have a wide ranging experience in the field and have been driving large, innovative and challenging projects. Specifically, you have a deep understanding of working with BMS, Hardware and Electrical systems including both design to validation.

Key responsibilities include but are not limited to:
Developing Design Verification Plans (DVP) for BMS, Hardware and Electrical Sub Systems
Working closely with BMS and Hardware Design Engineers to ensure DVP covers entire scope
Executing on the DVP. This includes the following (not limited to); Test Definition, Test Method, Organizing Test Facilities, Preparing Test Rigs, Purchasing Equipment, Conducting Tests.
Development of Test Rigs and Automation System
Supporting on DFMEA's, Requirements Review
Working with External component suppliers to ensure DVP is fulfilled.
Communication of Risks / Enablers to Energy Storage Verification and Validation Lead
Develop business case to justify expenditure on internal testing capabilities
English Fluency Required.

About client
At Northvolt, sustainability provides a bedrock to our mission of building a green lithium-ion battery to enable the European transition to a clean, carbon-neutral energy future. We intend to set a new benchmark for sustainable manufacturing, not only of batteries but for manufacturing at large.

Ansök nu