Stockholm: Drifttekniker / Student / NOC / SOC till Tele2

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drifttekniker / Student / NOC / SOC till Tele2 i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på deltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Tele2 är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras och har en förväntan på sig att alltid leverera nya och bättre lösningar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som NOC-tekniker arbetar du med att övervaka Tele2s nät och tjänster. I det ingår att lösa ärenden genom felsökning i samband med larm och vid mer komplexa ärenden eskalera till ansvarigt tekniskt team. I tjänsten ingår även att ansvara för driftinformationsflödet både internt och externt. För att säkerställa att kvalitetsmålen nås och för att leverera de tjänster man lovat kunderna kommer du att arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar inom företaget. NOC är bemannad dygnet runt alla dagar om året. Du förväntas kunna arbeta några pass per vecka vilka kan vara belagda på vardagar, nätter och helger. Under sommar, jul och nyår vill vi att du kan arbeta mer. Du börjar din anställning med utbildning och under dina arbetspass kommer det alltid finnas mer erfarna kollegor som du kan vända dig till för frågor och hjälp.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Pågående uuniversitets/högskoleutbildning inom data/IT med inriktning mot IT/nätverk/kommunikation/säkerhet. Vi ser gärna att du har minst 1,5 år kvar av utbildningen.
• Grundläggande kunskaper inom nätverk
• Kunskaper inom OSI-modellen och kan utföra felsökning utifrån densamma
• Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska
• Tidigare erfarenhet av att jobba mot kund, exempelvis i support/kundtjänst/servicedesk (meriterande)

Vi tror att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Rollen innefattar kundkontakt och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och har en god förmåga för att arbeta fokuserat och strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära dig nya saker och är en person som gärna delar med dig av dina kunskaper till övriga.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: NOC, nätverk, telekom, telecom, Cisco, CCNA, kommunikation, data/IT, systemövervakning, ITsäkerhet, teknik

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Drifttekniker, data

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Drifttekniker, data.

Support / Drifttekniker

Läs mer Nov 11
IT-bemanning är ett Stockholmsbaserat IT-konsultföretag, specialiserat på att leverera kvalitativ kompetens inom området IT-support, IT-drift samt IT-rekrytering. Vi är ett personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete som konsult hos någon av våra kunder.

IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.



För kunds räkning söker vi en social, nyfiken & driven Support / Drifttekniker för anställning hos kund inom bank / finans. Rollen ska tillsättas i början på Januari 2022.

Kunden:

Kunden är ett familjeägt företag som sedan 1965 är Nordens marknadsledare på resevaluta, de erbjuder också reseförsäkringar, kreditkort och att skicka pengar utomlands. Kunden har ca 600 medarbetare och finns representerade i Sverige, Norge, Finland och Danmark med huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm.

Rollen:

Som support/drifttekniker kommer du ingå i IT-organisation i en tight grupp om ca 8 personer som arbetar med IT-infrastruktur, säkerhet, drift och hårdvarusupport. Kunden ligger i framkant tekniskt med en till stor del molnbaserad miljö och där 1:st line support är outsourcad till driftpartner. Rollen som support/drifttekniker hos vår kund är en bred roll med stort fokus på hårdvara (klienter, konferensutrustning, skrivare etc), nätverk och koordinering samt leverantörkontakter. Rollen kan komma att innefatta resor.

Din profil:

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som drift -och eller supporttekniker. Du är van att arbeta mot externa driftpartners, är självgående, lösningsorienterad, drivande, lättlärd och flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Att behärska svenska i tal och skrift är ett krav, likaså körkort (B), har du dessutom tillgång till egen bil är det meriterande.

För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper av nedanstående system, program och verktyg:

- Office 365 och kringliggande tjänster

- Windows server

- Windows 10

- Active Directory

- Exchange

- Ärendehanteringssystem

- Fjärrstyrning

- Nätverk

- Hårdvara (konfigurering, felsökning etc)

- IP-telefoni

Extra meriterande om du har erfarenhet inom:

- Atlassian (JIRA & Confluence)

- Azure

OBS! körkort är ett krav för denna roll!

Om du har frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Niclas Nodby, 0704496513, niclas@itbemanning.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Infrastructure Engineer to Exeger

Läs mer Okt 22
Exeger’s IT department is expanding and we are looking for our next Infrastructure Engineer with extensive experience to join the team! We have an extremely incredible journey ahead and we want the best talents along for the ride!

About the position
As an IT Infrastructure Engineer you will ensure the daily operation of the IT infrastructure & support service to maintain optimal uptime and functional use of all systems critical to the business. Build effective working relationships with key business stakeholders, suppliers, partners and vendors.

You will be responsible for the provision and maintenance of all IT infrastructure systems & support services; servers, LAN\WAN, telecommunications, remote access & Desktop support. In addition, our Infrastructure Engineer will also be responsible for management, maintenance and architecture of storage, virtualized environment, servers, network devices, and productivity tools.

Additional responsibilities/work tasks:

- Responsible for the implementation of local IT Infrastructure projects
- Responsible for the Cloud solutions
- Maintain and monitor all network, security and computer systems to meet the organization’s current and future requirements
- Monitor systems and identify performance issues proactively
- Provides secure IT Operational environment
- Maintains up-to-date & accurate IT infrastructure systems & process documentation


Who are you?
To thrive and succeed in this role we believe you have 5+ years of experience of IT Infrastructure Support including a minimum of 2 years in a senior System Administration role supporting infrastructure platforms. If you have experience from working in a production environment that is a big advantage however not essential. You have excellent writing and verbal communication skills in english as well as in swedish.

Technical Skills

- Deep knowledge in Microsoft Server (AD, GPO, PowerShell, IIS)
- Enterprise Network and Firewall (Firewalls, configuring VPNs, Layer-3 devices)
- Good skills in SCCM and equivalent systems.
- Microsoft Exchange 2016 and onwards.
- Database administration (MS 2014 and onwards)
- Remote Desktop Services and VDI-Infrastructure (Vmware, Citrix, Microsoft)
- Hypervisors (VMware, Hyper-V, KVM)
- Storage and Backup systems and solutions
- Cloud based systems, preferably Azure
- Linux experience
- Knowledge of ITIL and ISO 27001


You manage crisis situations and work under pressure to resolve problem, you also enjoy sharing knowledge and support your team and the organization with top-class service. In addition, you function well in a fast-paced environment with varying work tasks.

Unfortunately, Wise IT cannot accept applications via email, as they protect your personal privacy. You can read more about how we process personal data according to GDPR in Wise (https://www.wisegroup.se/gdpr/).

Ansök nu

Drifttekniker till Anticimex!

Läs mer Okt 15
DIN VARDAG
Som senior drifttekniker på Anticimex har du ett tekniskt funktionsansvar över bolagets IT-infrastruktur och jobbar för att ha en stabil, säker och uppdaterad IT-miljö. Detta innebär att det är viktigt att du som person har förmågan att överblicka hela infrastrukturen och samtidigt kunna dyka djupt ner i tekniken. Tillsammans med dina teamkollegor jobbar ni med olika projekt och aktiviteter kopplade till den gemensamma förvaltningsplanen. Dessutom bidrar du till ett välfungerande samarbete mellan driftförvaltningen, supportfunktionen och underleverantörer och deras konsulter.

Tjänsten är placerad hos Anticimex lokaler i Liljeholmen, strax utanför centrala Stockholm. Det finns goda möjligheter till överrekrytering med anställning direkt hos kunden!

VEM ÄR DU?
För den här rollen ser vi att du är driven och självgående som person, med ett stort intresse för teknik och tycker om att ta ansvar.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper men vi ser gärna att du har:

- Gedigen erfarenhet av tekniskt arbete inom Microsoft-infrastruktur
- Mycket goda kunskaper inom AD, SCCM, PowerShell
- Goda kunskaper inom Nätverk & Säkerhet
- Goda kunskaper inom
- Erfarenhet av Molntjänster (Gärna MS Azure)
- God förståelse för ITIL eller motsvarande ramverk.


För att lyckas i rollen krävs det att du är en handlingsinriktad person som ser möjligheter och får saker att hända. Du är analytisk, strukturerad och kvalitetsorienterad i ditt arbetssätt och duktig på att bygga relationer och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt vis.

PASSAR VI DIG?
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar de hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 7000 anställda i 19 länder, varav 1400 i Sverige, hade de under 2020 en sammanlagd omsättning på ca 8 miljarder kronor.

ANSÖKAN
Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Vendela Bennström (vendela.bennstrom@wiseit.se). Urval sker löpande och vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/).

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operations Engineer- sökes till Iver

Läs mer Okt 1
Vi på Iver siktar på och planerar för att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av vår nya gemensamma resa! Nu söker vi en Operations Engineer som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till tekniskt ledande IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Låter detta som du? Läs vidare nedan och sök tjänsten som Operations Engineer redan idag!

Rollen som Operations Engineer hos Iver

Du arbetar som del i Ivers Operations Center 24/7/365 med ansvar för Ivers tjänsteleverans, så som infrastruktur, system- och applikationsdrift och cybersäkerhetstjänster. Våra kunder är ofta stora nordiska företag, fintech, startups eller myndigheter med krav på hög nivå av informationssäkerhet och lösningar i teknisk framkant. Vissa av dem utgör samhällskritisk verksamhet och/eller har en särskild hotbild.

Din bakgrund och profil

Du plockade troligen sönder den första dator du fick bara för att se hur den fungerar, och du har lagt en ansenlig mängd tid på att bygga Lego under din uppväxt. Din vilja att förstå hur saker fungerar är mer än bara ett arbete eller inlärt beteende. Därutöver trivs du sannolikt av att jobba i ett högpresterande team och drivs av viljan att göra tekniska lösningar i framkant ännu bättre. Du tycker det är intressant med nätverks- och cybersäkerhet och inser behovet av att förstå komplexa system och deras sårbarheter.

Är du tidigt i din karriär värdesätter vi förmågan till vidareutveckling framför mångårig erfarenhet. Har du längre arbetslivserfarenhet tittar vi också på din förmåga att ta större ledarskap inom exempelvis kontinuerligt förbättringsarbete, förändringshantering och införandeprojekt.

Vi ser att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.

För att lyckas i rollen vill vi att du har kunskaper inom:

- God erfarenhet av Linux
- Förståelse och medvetenhet inom tekniskt och processmässigt informationssäkerhetsarbete
- Vana av storskaliga produktionsmiljöer med särskilda krav på informationssäkerhet


Meriterande kunskaper:

- God vana av switching- och routingprotokoll
- God erfarenhet av virtualiseringsmiljöer
- God vana av overlay-baserade nät på EVPN, OTP, MPLS eller VXLAN
- NGFW med tillhörande funktionalitet DPI, IDS/IDP, Application Control etc.
- Kryptering inom OTN, MACsec, IPsec etc.
- Erfarenhet inom containerinfrastrukturer
- Hybrida- och molnbaserade DDoS-skydd
- Programmering och automation med Ansible, Terraform och Terragrunt
- Erfarenhet av SIEM-verktyg och verktyg för sårbarhetsanalys
- God förståelse för härdning av system
- Erfarenhet av Red Team vs Blue Team-övningar och CTF
- Övervakning och datavisualisering med exempelvis Prometheus och Grafana/Kibana


Särskilt meriterande kunskaper:

Du klarar åtminstone ett par av de första uppgifterna på https://pwnable.kr/play.php

Sök till oss!

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse med placeringsort i Stockholm och Solna.

Skicka in din ansökan redan idag!

Varför ska du välja Iver?

Hos Iver får du arbeta med den absolut senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Kamratskap, kontinuerlig utbildning och stimulerande teknikprojekt ingår som en naturlig del i arbetet hos oss. I rollen som Operations Engineer ingår du i affärsområde ICS som är en teknikdriven enhet. I teamet kommer du ha kollegor med stort driv, höga ambitioner och som alltid gör sitt yttersta för att göra kunderna nöjda. Teamet leds av en gruppledare med god ledarskapserfarenhet som finns där för att ni som team, och du som individ, ska kunna vara den bästa versionen av dig själv och leverera det som förväntas! Inom affärsområde ICS anordnas regelbundet interna CTF:s, seminarier etc. med syfte att skapa en lärande och rolig arbetsplats med fokus på informationssäkerhet.

www.iver.com (http://www.iver.com/)

Ansök nu

Operations Engineer- sökes till Iver

Läs mer Okt 8
Vi på Iver siktar på och planerar för att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av vår nya gemensamma resa! Nu söker vi en Operations Engineer som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till tekniskt ledande IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Låter detta som du? Läs vidare nedan och sök tjänsten som Operations Engineer redan idag!

Rollen som Operations Engineer hos Iver

Du arbetar som del i Ivers Operations Center 24/7/365 med ansvar för Ivers tjänsteleverans, så som infrastruktur, system- och applikationsdrift och cybersäkerhetstjänster. Våra kunder är ofta stora nordiska företag, fintech, startups eller myndigheter med krav på hög nivå av informationssäkerhet och lösningar i teknisk framkant. Vissa av dem utgör samhällskritisk verksamhet och/eller har en särskild hotbild.

Din bakgrund och profil

Du plockade troligen sönder den första dator du fick bara för att se hur den fungerar, och du har lagt en ansenlig mängd tid på att bygga Lego under din uppväxt. Din vilja att förstå hur saker fungerar är mer än bara ett arbete eller inlärt beteende. Därutöver trivs du sannolikt av att jobba i ett högpresterande team och drivs av viljan att göra tekniska lösningar i framkant ännu bättre. Du tycker det är intressant med nätverks- och cybersäkerhet och inser behovet av att förstå komplexa system och deras sårbarheter.

Är du tidigt i din karriär värdesätter vi förmågan till vidareutveckling framför mångårig erfarenhet. Har du längre arbetslivserfarenhet tittar vi också på din förmåga att ta större ledarskap inom exempelvis kontinuerligt förbättringsarbete, förändringshantering och införandeprojekt.

Vi ser att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.

För att lyckas i rollen vill vi att du har kunskaper inom:

- God erfarenhet av Linux
- Förståelse och medvetenhet inom tekniskt och processmässigt informationssäkerhetsarbete
- Vana av storskaliga produktionsmiljöer med särskilda krav på informationssäkerhet


Meriterande kunskaper:

- God vana av switching- och routingprotokoll
- God erfarenhet av virtualiseringsmiljöer
- God vana av overlay-baserade nät på EVPN, OTP, MPLS eller VXLAN
- NGFW med tillhörande funktionalitet DPI, IDS/IDP, Application Control etc.
- Kryptering inom OTN, MACsec, IPsec etc.
- Erfarenhet inom containerinfrastrukturer
- Hybrida- och molnbaserade DDoS-skydd
- Programmering och automation med Ansible, Terraform och Terragrunt
- Erfarenhet av SIEM-verktyg och verktyg för sårbarhetsanalys
- God förståelse för härdning av system
- Erfarenhet av Red Team vs Blue Team-övningar och CTF
- Övervakning och datavisualisering med exempelvis Prometheus och Grafana/Kibana


Särskilt meriterande kunskaper:

Du klarar åtminstone ett par av de första uppgifterna på https://pwnable.kr/play.php

Sök till oss!

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse med placeringsort i Stockholm och Solna.

Skicka in din ansökan redan idag!

Varför ska du välja Iver?

Hos Iver får du arbeta med den absolut senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Kamratskap, kontinuerlig utbildning och stimulerande teknikprojekt ingår som en naturlig del i arbetet hos oss. I rollen som Operations Engineer ingår du i affärsområde ICS som är en teknikdriven enhet. I teamet kommer du ha kollegor med stort driv, höga ambitioner och som alltid gör sitt yttersta för att göra kunderna nöjda. Teamet leds av en gruppledare med god ledarskapserfarenhet som finns där för att ni som team, och du som individ, ska kunna vara den bästa versionen av dig själv och leverera det som förväntas! Inom affärsområde ICS anordnas regelbundet interna CTF:s, seminarier etc. med syfte att skapa en lärande och rolig arbetsplats med fokus på informationssäkerhet.

www.iver.com (http://www.iver.com/)

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB .

Support / administratör / masterdata till Dagab

Backofficepersonal
Läs mer Okt 15
Om företaget
Dagab är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor, såväl som för e-handeln där bla Mat.se ingår. Dagab Inköp & Logistik är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft - och inom koncernen utvecklas vi tillsammans.

Som medarbetare på Dagab blir du del av en företagskultur som kännetecknas av stort engagemang och god kamratskap. Är du redo att ta plats inom Axfood där kunden alltid står i centrum?

Arbetsuppgifter
Här tillhör du avdelningen Support och Administration som har i uppdrag att säkra kvalitén inom de supporterande och administrativa funktionerna på Dagab. Ditt primära ansvar i rollen innebär att arbeta för att masterdatan är korrekta i systemet. I det dagliga arbetet genomför du registrering och underhåll av masterdata och dokumentation. Utifrån underlag i Excel, ärendehanteringssystem och mail, säkerställer du att data gällande artikel, leverantör och kunder förs in korrekt i systemet. Du ingår i ett team med kollegor som arbetar med samma arbetsuppgifter, men där du är självständigt i det dagliga arbetet. Inledningsvis får du en introduktion till arbetet för att få en förståelse för arbetsuppgifterna och dess innehåll.

Utbildning, erfarenheter och personliga egenskaper
Arbetslivserfarenhet från administrativt arbete

Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP

Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i butik eller lager

För att trivas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt och trivs i en administrativ roll där du tar ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Vidare söker vi dig som har en positiv inställning till att komma till jobbet och som trivs med att arbeta både självständigt och i team, då du ser ett mervärde av att arbeta tillsammans med andra för att gemensamt hålla de deadlines som finns i arbetet. Slutligen förstår du vikten av detaljer i ditt arbete samtidigt som du har en bra helhetssyn.

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dagab. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Torsplan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här (http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/)

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar (https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772).

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Nyexad utvecklare / Junior developer / till Strivo

Backend-utvecklare
Läs mer Nov 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Strivo.

Om företaget:

Strivo AB grundades 2009 och är ett fristående svenskt värdepappersbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. Dom erbjuder ett brett utbud av finansiella produkter och tjänster, däribland olika typer av depåtjänster med möjlighet för våra depåkunder att spara i ett brett utbud av finansiella produkter och tjänster. Samtliga placeringslösningar som konstrueras och upphandlas av Strivo garanteras av välkända internationella eller inhemska banker med genomgående god kreditvärdighet. Strivo har omkring 50 anställda och kontor i Stockholm och Göteborg.

Strivo står inför en spännande förändringsfas där utvecklingsteamet kommer ansvara för att bygga om produktens arkitektur och byta ut dess back-office system, för att möjliggöra fortsatt utveckling och tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som utvecklare hos Strivo är du delaktig i utveckling och förvaltning av Strivos plattform. Rollen berör främst back-end utveckling och du arbetar i .NET, dock tar du alltid leveransansvar för dina egna ärenden och kommer därmed på sikt kunna utvecklas till fullstack.

I rollen som utvecklare hos Strivo arbetar du i ett team om sex utvecklare med varierande senioratet. Arbetet i teamet är fördelat på att tre av teammedlemmarna arbetar med nyutveckling och övriga med större projekt. Du arbetar med båda delar vilket innefattar ärendehantering, förvaltning och nyutveckling. Som nyanställd tar du del i arbetet genom samarbete med de andra teammedlemmarna med syfte att utvecklas i din roll, arbetet bygger på frihet under ansvar där du samtidigt får möjlighet att utvecklas genom par-programmering. Du får en gedigen introduktion i företagets produkter och en mentor som stöttar dig under din upplärningsperiod. Strivo ser sina medarbetare som dess största tillgång, och satsar därmed mycket på kompetensutveckling och utbildning internt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant Högskoleutbildning eller KY/YH
• Kunskaper i .NET framework, .NET core och C#
• Viss kunskap i webutveckling, HTML, javascript och CSS
• Viss kunskap i
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för programmering. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ och bidra med idéer och nya perspektiv. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Du är prestigelös i ditt arbetssätt, och räds inte för att fråga om hjälp. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem

Vi lägger stor vikt vid personlighet och egenskaper utöver kompetens. Du behöver inte ha djupgående kunskaper i allt som nämns utan snarare vara nyfiken och ha en konstant vilja att utvecklas och lära dig.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Grev Turegatan, Stockholm, möjlighet till distansarbete
Lön: Enligt överenskommelse


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: systemutvecklare, fullstackutvecklare, Stockholm, nyexad, java, .Net, frontend, backend, dataanalys, utveckling, utvecklare, fullstack, C#, heltid, javascript,

Ansök nu

Konsult / Projektledare inom telefoni- och kundcenterlösningar

Organisationsutvecklare
Läs mer Dec 2
Nytt
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Uclarity.

Om företaget:

Uclarity och Altitude 365 har nyligen gått samman och bildar nu ett gemensamt specialistbolag. Uclarity är specialister på digitala möten, telefoni, kontaktcenter och digitalt arbetssätt. Altitude 365 är specialister på säkerhet, mobilitet och hur bolag kan optimera resan till Microsoft 365.

Uclarity är ett entreprenörsdrivet konsultbolag och ledande rådgivare inom digitala kundmöten och digitalt arbetssätt. De strävar efter att göra det bättre för arbetstagaren på jobbet, oavsett vart det är. De skapar förutsättningarna för en tryggare, skönare och ett mer effektivt arbetsliv. Tekniken Uclarity arbetar med har alltid det mänskliga i fokus och appliceras på ett sätt som skapar en hållbar väg framåt för medarbetarna, miljön och verksamheten i stort hos deras kunder. Arbetskulturen präglas av frihet under ansvar samt nyfikenhet och strävan efter att veta mer, utveckling och öppenhet för nya tankar och idéer samt trygghet vilket innebär genuin välvilja och trygga medarbetare.

Båda bolagen har svenska och internationella kunder från både privat och offentlig sektor. Sammanslagningen resulterar i en organisation på 50+ anställda baserade i Stockholm, Örebro och Göteborg.

Arbetsuppgifter:

I rollen som konsult för telefoni- och kundcenterlösningar agerar du rådgivare och projektledare till kunden inför och under upphandling av teknik för telefoni och digitala kundmöten såsom telefonväxlar, kontaktcenter, telefoniarbetsplatser etc. Du stödjer kunden i frågeställningar och tillvägagångssätt som rör behoven, funktionella krav inom projekt och kundresor. Därtill agerar du även stöd i komplexa organisatoriska, tekniska och ekonomiska frågeställningar från beställaren. Vidare i rollen ansvarar du för att driva projekt vid införande av nya telefoni- och kundcenterlösningar hos kunder. Du skapar och presentera analyser, rapporter och beslutsunderlag för ledningsgrupp och beslutsfattare. Inom projekten förbereder och medverkar du även vid workshops med beställare för att identifiera behov och krav gällande telefoni och digitala kundmöten. Du deltar även i och är kundens rådgivare vid upphandling av telefoni, stödsystem och operatörstjänster.

Du arbetar gentemot både privata och offentliga verksamheter och bygger långsiktiga relationer till kunderna som bygger på en strategisk dialog. Detta innebär även att agera proaktivt för att förstå nuläget och säkerställa att behov hos kunderna tydliggörs och tillgodoses. En central del av rollen är att du bygger upp en affärsmässig kompetens till kunder samtidigt som du inhämtar kunskap om marknadens och kunders behov.

I denna roll förväntas du arbeta ute hos kund ca 2-3 dagar i veckan.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2-3 års erfarenhet av liknande tjänst/arbetsuppgifter; exempelvis utvecklingsansvarig, affärsutvecklare, IT- och telekom konsult, kundtjänstansvarig, customer operations
• Erfarenhet av arbete inom telekombranschen
• Vi ser även att du besitter erfarenhet av att ingå i projekt mot beslutsfattare i större organisationer
• Flytande och affärsmässiga kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande
• Tidigare erfarenheter som IT-konsult och besitter ett eget nätverk inom området
• Tidigare erfarenheter inom kundtjänstorganisationer
• Erfarenhet av PMO (projekt management office)

För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann i ditt arbetssätt och ser detaljer utan att tappa de övergripande leveransmålen. Du stimuleras av att leverera till hög kvalitet samtidigt som du är en person som trivs i en entreprenöriell affärskultur. Vidare är du en lagspelare och trivs med att samarbeta med andra personer. Med en välutvecklad social förmåga inger du förtroende hos kunder och medarbetare och därigenom bygger du starka relationer. Du har ett sinne för ordning och struktur samt att du gärna delar med dig av dina tidigare erfarenheter och kunskaper till andra kolleger.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: projektledare, konsult, teleofnikonsult, telekomkonsult, IT-konsult, utvecklingsansvarig, affärsutvecklare, organisationsutvecklare, customer operations, kundtjänstansvarig, kundservicelösningar, kundservice, kundtjänst

Ansök nu

Fastighetsinjengör / Teknisk förvaltare / Energiexpert

Driftingenjör, elkraft
Läs mer Dec 1
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.sker genom Bravura och du anställs direkt hos ISS.

Om företaget:

Vi söker en fastighetsingenjör till en ledande aktör inom anläggningsförvaltning, fastighetsförvaltning samt Workplace Experience. De utmärker sig genom att skapa platser och miljöer som bidrar till en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro. Som bolag har dom ett stort fokus serviceleverans, och ser medarbetarna som hjärtat i verksamheten.

I den här rollen så arbetar du på plats hos en av organisationens kunder i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter:

Som fastighetsingenjör är du teknisk specialist ansvarar för att optimera fastighetens tekniska system. Du ansvarar för att utveckla drift- och underhållsverksamheten samt har ett kostnadsansvar för detta. Därmed är det viktigt att du har förståelse för samband mellan byggnadens användning, konstruktion, engergipåverkande faktorer, hyresgästkrav och ekonomi. Fastighetsingenjören ansvarar även för de kvalificerade upphandlingarna som berör fastigheten. Rollen innebär även kommunikation, både internt och extern, med kunder, verksamhet, medarbetare och leverantörer. Rollen är till viss del en ledarroll med personalansvar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Yrkes- och/eller högskoleexamen inom relevant område
• Arbetslivserfarenhet inom relevant område
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i el, VA, styr och regler, värme och kyla, ventilation och andra system som kan hänföras till fastigheten

För att trivas i rollen så ser vi att du är kommunikativ och strukturerad. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ och bidra med idéer och nya perspektiv. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att analysera och fördjupa dig i komplexa problem. Slutligen är du öppen för ny kunskap och trivs i en varierande roll där du får arbeta förebyggande istället för händelsestyrt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Kungsholmen
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: fastighetsingejör, fastighetsdrift, Fastighetstekniker, teknik, fastighet, Stockholm, VVS, brandsäkerhet, el, energi, snickeri, tekniker, drift, drifttekniker, heltid, fastighetsservice, fastighetsskötare, anläggningsskötare, fastigheter, fastighet, Stockholm, Heltid

Ansök nu

Dansktalande / Extrajobb / Deltid / Innesäljare B2B till Reliable AB

Innesäljare
Läs mer Nov 23
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i X månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos FÖRETAGET. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att FÖRETAGET har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och FÖRETAGET en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos FÖRETAGET.

Om företaget:

Reliable AB arbetar med nykundsbearbetning inom B2B med att boka möten åt sina kunder. Företaget lägger stor vikt vid att medarbetare ska trivas hos dem, de har högt i tak och de är en härlig stämning på kontoret. Reliable AB har över 20 års erfarenhet från branschen och arbetar med flera av Sveriges mest spännande företag. De har idag kontor i Stockholm.

Arbetsuppgifter:

in huvudsakliga arbetsuppgift är att boka kvalificerade möten B2B, där du arbetar med flera typer av projekt parallellt. Dina intressen och framtidsplaner matchas med passande projekt och kunder, och du får i ditt arbete möjlighet att bearbeta beslutsfattare på Sveriges mest spännande företag. I den här rollen har du danskaporjekt och arbetar proaktivt med mötesbokning på danska.

Arbetet sker i 4 olika pass och du väljer själv hur mycket du vill arbeta och vilka pass. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team och för att skapa en förståelse för företagets kvalitet och arbetssätt erbjuds en introduktion med flera utbildningstillfällen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet från service och försäljning
• Dansktalande

Som person har du ett intresse för det sociala och tycker om att prata med kunder på ett relationsbyggande sätt. I dessa samtal håller du ett professionellt- och affärsmässigt förhållningssätt och du trivs i att skapa nya affärsmöjligheter. Du drivs av att arbeta mot mål och är prestationsinriktad och tycker att tävlingar är ett bra och roligt sätt att nå dina mål. Du trivs med att driva ditt arbete framåt på ett självständigt och ansvarstagande sätt och räds inte för ett högt arbetstempo. Vidare är du öppen för förändringar och har förmågan att handla och agera utifrån olika situationer.

Övrig information:

Start: Månadsskiftet janurai-februari 2022
Plats: Vasastan, Stockholm
Lön: Fast timlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Ansök nu

Student / Extrajobb / Deltid / Innesäljare B2B till Reliable AB

Innesäljare
Läs mer Nov 23
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i X månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos FÖRETAGET. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att FÖRETAGET har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och FÖRETAGET en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos FÖRETAGET.

Om företaget:

Reliable AB arbetar med nykundsbearbetning inom B2B med att boka möten åt sina kunder. Företaget lägger stor vikt vid att medarbetare ska trivas hos dem, de har högt i tak och de är en härlig stämning på kontoret. Reliable AB har över 20 års erfarenhet från branschen och arbetar med flera av Sveriges mest spännande företag. De har idag kontor i Stockholm.

Arbetsuppgifter:

in huvudsakliga arbetsuppgift är att boka kvalificerade möten B2B, där du arbetar med flera typer av projekt parallellt. Dina intressen och framtidsplaner matchas med passande projekt och kunder, och du får i ditt arbete möjlighet att bearbeta beslutsfattare på Sveriges mest spännande företag.

Arbetet sker i 4 olika pass och du väljer själv hur mycket du vill arbeta och vilka pass. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team och för att skapa en förståelse för företagets kvalitet och arbetssätt erbjuds en introduktion med flera utbildningstillfällen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning med examen tidigast höstteminen 2022
• Arbetslivserfarenhet från service och försäljning
• Du talar och skriver obehindrat på svenska
• Meriterande med övriga språkkunskaper utöver svenska

Som person har du ett intresse för det sociala och tycker om att prata med kunder på ett relationsbyggande sätt. I dessa samtal håller du ett professionellt- och affärsmässigt förhållningssätt och du trivs i att skapa nya affärsmöjligheter. Du drivs av att arbeta mot mål och är prestationsinriktad och tycker att tävlingar är ett bra och roligt sätt att nå dina mål. Du trivs med att driva ditt arbete framåt på ett självständigt och ansvarstagande sätt och räds inte för ett högt arbetstempo. Vidare är du öppen för förändringar och har förmågan att handla och agera utifrån olika situationer.

Övrig information:

Start: Månadsskiftet janurai-februari 2022
Plats: Vasastan, Stockholm
Lön: Fast timlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Ansök nu