Stockholm: Marketing Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Marketing Manager i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Om inzpire.me
inzpire.me är en Nordisk tech start-up som har ambitioner om att bli ledande inom influencer marketing i Europa. Vår mission är "humanize marketing". Vi kopplar annonsörer med spännande profiler på sociala medier för att dela inspirerande innehåll. Vår plattform byggdes för att spara våra kunder tid när de genomför influencer-marketing samarbeten, från början till slut! Vi arbetar med varumärken och byråer som Nestlé, Monster Energy, Boots och Dentsu.

Vi är ett internationellt team med 34 kollegor från 11 olika länder och vi brinner för att leverera den bästa användarupplevelsen till våra kunder! inzpire.me stöds av grundare och chefer på från alla de tre norska tekniska unicorns så som Cognite, Oda och Kahoot. På investor sidan har vi också Nordens största mediekoncern, Schibsted.

Rollen i ett nötskal 
Du älskar människor, sociala medier och influencer marketing. Du är redo att övertyga varumärken och mediebyråer i Sverige om att de borde använda inzpire.me för att administrera sina influencer marketing samarbeten. Du kommer att ingå i ett mycket skickligt marknadsföringsteam och ha en nyckelroll i att värva nya annonsörer till inzpire.me och öka vår kundbas.

Ansvar
Uppnå månatliga “Marketing Qualified Lead” (MQL) mål för Sverige. 
Bygga kunskap om inzpire.me i Sverige genom att till exempel koordinera pressmeddelanden och gästinlägg i marknadsföringspublikationer, skaffa inzpire.me en plats i programmet för relevanta konferenser och gästroller i podcasts, skapa spännande innehåll för sociala medier med mera.
Vara ansvarig för betalda distributionskanaler som Facebook, Instagram och LinkedIn i Sverige, och utöver detta experimentera med nya kanaler.
Koordinera marknadsföringskampanjer för nya produktlanseringar, reklamkampanjer och email marketing.
Kontinuerligt testa, analysera och lära, och därefter investera mer i metoder som vill påskynda tillväxten.  
Mäta och rapportera resultat med hjälp av verktyg som Hubspot och Google Analytics.
Översätta marknadsföringsmaterial från engelska till svenska.
Samarbeta med innehållsteamet om innehållsproduktion och annonsmaterial.
Samarbeta med säljteamet om “go-to-market”-strategin.
Förstå våra kunder och deras smärtpunkter med influencer-marknadsföring.

Erfarenhet & Kvalifikationer
Du har minst två års erfarenhet med marknadsföring.
Du har tidigare erfarenhet av betald annonsering på Facebook, Instagram, LinkedIn, och Google. 
Du har tidigare erfarenhet av PR.
Du är kreativ och har intresse för “growth-hacking”.
Du älskar struktur och är stolt över din förmåga att vara organiserad. 
Du är målinriktad och självdriven.
Du tacklar att jobba i ett miljö med hög hastighet. 
Du har utmärkt kommunikationsförmåga, och du behärskar svenska och engelska flytande både i tal och i skrift.
Du bryr dig om kundens perspektiv och vill förstå deras möjligheter och utmaningar med influencer-marknadsföring.
Du föredrar lagarbete och kan peka på tidigare framgångsrika samarbeten, både internt på arbetsplatsen och med externa aktörer.

Bonuskvalifikationer
Du har erfarenhet av analysverktyg som Google Analytics, HotJar, Google Tag Manager och CRM Hubspot är en fördel.
Du har intresse för innehållsskapare och influencer marketing. 

Därför vill du vara med oss
Du kommer att bli del av ett snabbt växande tech-startup.
Hög grad av individuell självständighet och ansvar.
Vi värdesätter lärande och sponsrar möjligheter för professionell utveckling.
Du kommer att vara en del av ett spännande, ambitiöst och begåvat internationellt team.
Flexibel hemmakontor policy.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Skicka din ansökan till work@talentpartner.se eller följ länken

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Marknadsförare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Marknadsförare.

Inbound Marketer / Inbound Marketing Specialist till Keystone Sverige

Läs mer Dec 1
Nu söker vi två nya medarbetare till teamet - en Inbound Marketer och en Inbound Marketing Specialist.

Som Inbound Marketer/Marketing Specialist ansvarar du för Inbound Marketing och Email Marketing av våra svenska varumärken på Keystone Sverige. Vi marknadsför oss genom fyra kundsajter, som alla är målgruppsanpassade för olika nischer inom utbildningsbranschen. I rollen får du jobba i vårt CSM/CRM-verktyg HubSpot, med att skapa workflows och automatiserade mejl, nyhetsbrev, uppföljning, analys och A/B-tester. Det kan också ingå konverteringsoptimering samt att skapa content, videos och landningssidor. Vi kan erbjuda en utvecklande roll där vi har möjlighet att skräddarsy uppgifterna utifrån din profil och erfarenhet.

Ni kommer vara två Inbound-marknadsförare som jobbar tätt tillsammans med olika delar av vår B2B-marknadsföring. Inbound Marketing är del av ett större marknadsteam med flera olika specialistområden. Du kommer också samarbeta med våra kollegor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors för att tillsammans skapa de bästa lösningarna för att hjälpa våra befintliga och potentiella kunder.

Typiska arbetsuppgifter:

- Email marketing och Marketing Automation via Hubspot.
- Skapa innehåll till våra kundsajter i form av artiklar, blogginlägg, videos etc.
- Analysera, utvärdera och optimera våra kundsajters resultat.
- Skapa och underhålla workflows samt optimera CRM:et i HubSpot.
- Konverteringsoptimering av, formulär, e-postutskick. landningssidor etc.
- Strategiskt arbete med Inbound Marketing.
- Account based marketing.
- Generera nya kunder genom Inbound Marketing och HubSpot.


Vad vi erbjuder:

- Möjlighet att arbeta med några av Sveriges största företag ????
- Varierande arbetsuppgifter med stora möjligheter att påverka.
- Ett sammansvetsat team med högt i tak där vi samarbetar och har kul på jobbet!
- En flexibel arbetsmiljö där du kan varva arbete på plats på vårt kontor i centrala Stockholm med distansarbete.
- Möjlighet att jobba i en internationell, stabil och trygg organisation mot en tydlig vision.
- En rolig arbetsplats där vi har måndagsfrukost, AWs teambuilding-aktiviteter, spelar pingis och tränar ihop ???????????
- Stort fokus på kompetensutveckling där vi tar din utveckling på största allvar.


Vem vi söker:

- Vi har två olika roller att tillsätta och söker därför dig med 2-3 års erfarenhet av Inbound Marketing/Marketing Automation, alternativt dig som är relativt nyexaminerad marknadsförare.
- Du har en relevant högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande.
- Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
- God förståelse för varumärkesbyggande, kommunikationskanaler och B2B köpbeteende och marknadsföring.
- Du är kreativ, ansvarstagande och vet hur du ska lösa utmaningar.
- Noggrann och strukturerad med sinne för statistik och analys.
- Tycker om att arbeta både självständigt och i team, och är inte rädd för att komma med nya idéer.
- Erfarenhet av att arbeta med HubSpot och eller försäljning är en stor fördel.
- Duktig skribent med känsla för konverteringsdrivande copy.
- Har ett härligt driv, är prestigelös och gillar att utvecklas.


Just nu befinner vi oss i en spännande tillväxtfas där vi utvecklar strategi och aktivitetsplaner för att ta vårt arbete med Inbound Marketing till nästa nivå. Vi söker två personer, dels dig som har några års erfarenhet och tidigare arbetat i HubSpot, eller liknande Inbound Marketing-system, och dels dig med stort intresse för B2B-marknadsföring och en utbildningsbakgrund inom marknadsföring , kommunikation eller motsvarande som vill utvecklas och växa tillsammans med oss.

Om Keystone Sverige och Keystone Education Group
Vi på Keystone Education Group är specialister på digital marknadsföring av kurser och utbildningar. Vi tror på ett livslångt lärande och jobbar med några av Sveriges största utbildare som våra kunder. På vår svenska avdelning är vi ett 30-tal kommunikatörer och marknadsförare som arbetar med allt ifrån site management och content, till sociala medier-annonsering, e-postmarknadsföring, events och annonsproduktion. Framförallt är vi grymma på SEO (vinnare av Svenska SEO-priset 2020!) och experter på att sammanföra utbildare med elever, studenter och kursdeltagare genom våra svenska utbildningssöktjänster. Ett exempel är studentum.se med över 900 000 besök per månad. Andra svenska sajter är utbildning.se, kurser.se och gymnasium.se.

Keystone Education Group är ett internationellt bolag med omkring 500 medarbetare över hela världen med söktjänster för olika marknader och utbildningsnivå. Vår gemensamma vision är att hjälpa alla i hela världen att hitta sin utbildning.

Vill du vara en del av vår familj?
Skicka in din ansökan till oss redan idag med CV och Personligt Brev! Om du har några frågor, vänligen kika in på vår (https://career.educationsmediagroup.com/pages/faq) sida. Hittar du inte det du söker är du varmt välkommen att chatta med oss!

Ansök nu

Marketing Automation Manager

Läs mer Nov 30
Your role

We are looking for an experienced and commercial marketing technology enthusiast who is ready to take on a key role in pursuing digitalization of customer relations by enabling relevant personalization at scale of customer communication across channels. As our product owner for Hubspot, you will lead the work from planning to execution on marketing automation for Fortum Consumer Solutions and thereby take responsibility for utilization of our marketing automation system for the benefit of our customers and business units across the Nordics.

You will work with high level senior managers and specialists with deep domain knowledge to continuously improve and create communication processes. Through collaboration with UX designers, digital analysts and other colleagues within the E-commerce & Marketing Technology team, as well as local Brand and Communication Managers and their local marketing teams, you create preconditions to scale best in class user journeys, improve existing ones and increase data utilization in our operations. Simultaneously, as the product owner of Hubspot, you steer prioritization and plan product utilization and development towards Business Technology from a global perspective with emphasis upon scalability.

- You will ensure the optimal marketing automation platform utilization
- You lead development, deployment, management, tracking and measurement of automated campaigns and user journeys related to transactional data, but also behavioral obtained from Fortum's customer facing digital channels such as web, my pages, apps, etc.
- You contribute to establishing a leads management framework in Fortum Consumer Solutions and will be a key contributor to introducing methods for qualification, scoring, routing and assignment
- You are business savvy and can act cross functionally within Fortum Consumer Solutions to deliver and scale best practice through collaboration and insights
- You are results-oriented, analytical, and entrepreneurial, with an interest in the entire value chain and a passion for processes and targeted communication
- You choose and set the right KPIs, and you’re already familiar with continuous a/b-testing, growth hacking, data-driven marketing models as well as lean marketing basics.
- You communicate clearly, can lead and motivate others, and like to work to achieve solutions in interdisciplinary teams
- You have extensive workforce, can work independently and are structured


You will report to the Head E-commerce and Marketing Technology of Fortum Consumer Solutions. You can be located at any of our main campuses in Espoo, Stockholm or Oslo.



We offer you

This is a permanent full-time position and a great opportunity for an experienced marketing technology leader that is ready to take the next step. We offer you the chance to be part of the transformation towards Fortum's vision "For a cleaner world" at one of the largest energy companies in Europe.

This is the start of your meaningful career journey at Fortum. We actively encourage job rotation and development activities across the company with open leadership as our guiding principle.

Your qualifications

- Expert capabilities from working with marketing technologies such as Hubspot, Marketo, Salesforce Marketing Cloud, Adobe Campaign, etc. (Fortum are utilizing Hubspot globally so experience in this is preferred.)
- Broad comprehension of marketing, customer communication as well as the basics in advertising technology
- Being data-driven is in your blood and understanding how to capitalize upon it from a process and communication perspective is what you do
- Expert capabilities in customer journey development and leads management for both consumer communication, as well as B2B communication
- Able to set requirements for data and system functionality to act towards IT / Technology as marketing automation system product owner within Fortum Consumer Solutions
- Good verbal and written communication skills, as well as strong analytical skills
- You are familiar with customer communication from a lifecycle perspective and understand the different dynamics relative to whether the customer should be onboarded, exposed to up-sale activities, be part of retention activities, etc.
- Previous experience from various CRM, CDP/CDS platforms will be seen as an advantage


It is assumed that you have higher education and a minimum of 3 years of relevant experience. In addition to the competences described it is a plus if you have experience from a matrix organization. The corporate language is English so decent proficiency in this language is expected.

Business Area Description

Fortum Consumer Solutions is the leading consumer business in the Nordics. We are offering our appr. 2.4 million customers energy related services across several well-known brands, such as Fortum, Hafslund Strøm, Norges Energi, Göta Energi, Kotimaan Energia, Fortum Charge & Drive and Plugsurfing. Through strong cross-functional collaboration, sustainability focus and agile and lean working methods, we strive to make our customers’ increasingly digital lives easier with our services.





Interested?

Please send your application & CV via our recruitment system online, latest Dec, 17, 2021. More information can be given by Olli Lehtonen, Head of E-commerce and Marketing Technology, olli.lehtonen@fortum.com.

Finland: To be selected for the position, the applicant must go through background clearance and a health examination including drug testing.

Sweden: For contact with union representatives in Fortum, please call +46 8 671 70 00

Ansök nu

Vass E-commerce Manager med helhetsansvar

Läs mer Nov 29
Vi söker dig som jobbar som E-commerce Manager och är redo att ta nästa steg i din karriär. I den här rollen blir du spindeln i nätet och får ett övergripande ansvar för e-handelsplattformen, konverteringsoptimering och digital marknadsföring.

För att lyckas i rollen tror vi att du har gedigen erfarenhet från att leda och bygga en e-handel från grunden eller på annat sätt varit en del av en digital tillväxtresa. Ett starkt affärsmannaskap och ett data-drivet arbetssätt kännetecknar hur du planerar och utför ditt arbete. Som person tror vi att du är en självgående och prestigelös lagspelare som trivs i entreprenöriella miljöer.

I rollen förväntas du kunna ta fram strategiska planer på kort och lång sikt samt sätta KPIer och processer för en effektiv och data-driven verksamhet. Du behöver ha ett vasst kommersiellt tänk och en förmåga att få saker ur händerna med hög kvalitet.



Din profil

- Goda kunskaper inom WooCommerce och/eller WordPres
- Gedigen erfarenhet av digital marknadsföring inom betalda och organiska kanaler
- Goda kunskaper i SEO samt Google Analytics och/eller andra mätverktyg
- Stor kommersiell förståelse för vad som skapar tillväxt


Om rollen

- Du ansvarar för kundanskaffning, konvertering, användarvänlighet & kundlojalitetsprogram
- Agera kontaktyta och kravställa mot externa byråer
- Ansvara och arbetsleda funktioner som arbetar med innehåll, säljstyrning och online merchandising
- Löpande analysera effektiviteten i e-handeln och optimera processer och flöden



Om företaget
Företaget kommer att lanseras under 2022 och bakom varumärket står flera välkända & etablerade profiler inom sektorn hälsa & kosttillskott.

Vi intervjuar löpande så inkom gärna med din ansökan redan idag!



Sökord: E-commerce, E-commerce Manager, e-commerce operator, E-handel, E-commerce Coordinator

Ansök nu

Digital Marketer

Läs mer Nov 18
Som en av våra Digital Marketers jobbar du tillsammans med resten av våra marknads- och sälj-team för att bygga spännande, engagerande historier om The Park och om företagen i våra coworking-miljöer. Tillsammans skapar vi en upplevelse som lockar alla som söker en plats där de och deras idéer kan växa.

Du driver kommunikation i våra online-kanaler – internt såväl som externt. Du optimerar innehållet i våra annonser tillsammans med vår mediabyrå, du håller vår hemsida uppdaterad, samlar intressanta nyheter att förmedla och finner innovativa sätt att öppna relationer med nya kunder. Vi stöttar dig med kunnigt ledarskap och smarta system som gör ditt arbete stimulerande och effektivt.
Vi söker dig som redan har en dokumenterad erfarenhet att bygga attraktiv, framgångsrik kommunikation i olika digitala kanaler. Du kan leverera mätbara resultat på tydligt uppsatta mål med lösningar du både finner själv och bygger tillsammans med teamet omkring dig.

Du älskar att finna lösningar och du ger inte upp lätt. Din nyfikenhet leder dig framåt och du är proaktiv, serviceorienterad och självmotiverande, med disciplin och struktur i ditt arbete.

Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du gillar att jobba i team och du delar gärna med dig av insikter och lär ständigt av de som finns omkring dig.

Varför är The Park perfekt för dig?

-
En kreativ, dynamisk organisation i stark expansion.

-
En unik produkt som våra kunder både älskar och rekommenderar.

-
Stora utmaningar och ett högt tempo.

-
Engagerat ledarskap och stark teamkänsla.

-
Eget ansvar och möjligheter att avancera.



The Park har erbjudit kreativ coworking i snart 20 år. Den erfarenheten ger oss en gedigen plattform när allt fler företag, entreprenörer och frilansare söker smarta, dynamiska lösningar för hur de arbetar, möts, inspireras och nätverkar. Du väljer själv din perfekta kombination i en av våra sköna lounger, vid ett skrivbord eller i ett eget kontorsrum.

Vi samlar idag över 1000 medlemmar från 200+ företag i två hus i Stockholm – vid Södra Station och vid Odenplan – i en varm community-vibe som blir som ett andra hem för alla våra kunder. Med personlig service och ett noga utformat koncept främjar vi utveckling och tillväxt hos bolag och organisationer i alla storlekar. Hos oss kan du fokusera, bygga nätverk, inspireras, mötas och njuta god mat och dryck.

I våra nya live-studios och över 40 olika mötesrum skapas nya samarbeten och spännande budskap varje dag. Under de kommande 12 månaderna inleder vi en kraftig expansion med nya etableringar både i Stockholm och på andra platser i Sverige – en unik resa som du vill vara med på!

Ansök nu

CRM Specialist

Läs mer Nov 26
foodora is now looking for a CRM Specialist to join our Marketing Team! This role includes a wide variety of tasks where you will work with creating the best CRM campaigns possible. You will ensure the CRM work is visible to all stakeholders, support stakeholders with key initiatives in the market and be supportive regarding technical CRM systems, to name a few (of very many and fun!) tasks. One thing is for sure - you will never get bored in this role. Are you ready for your next challenge in a fast growing environment? Join our ride and help us paint the world even more pink!

WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO

- Plan, implement, execute, analyze and continuously optimize all CRM campaigns going out to the Customers

- Ensure the CRM work for the market of your responsibility is transparent, documented and visible to all stakeholders

- Build, document and maintain country profile, including key information such as offers, life cycles, ad hoc campaigns as well as any other information that is valuable within the market

- Ensure we test, learn and grow by continuously A/B testing improvements to automated CRM, as well as any potential ad hoc campaigns and perform regular competitor benchmarking

- Support local and and international stakeholders with key initiatives in the market

- Support the local team towards all operational and technical CRM questions in the organization

- Report on and own the KPIs within the Retention space

- Assist with quality control of reward mechanics

- Assist with quality control of commercial communications (delivery tasks)

- Other ad-hoc duties as required



YOU ARE OR HAVE

- Prioritization ability - You can think strategically and prioritize what needs to be done and when

- Solution oriented - You see solutions where others see problems

- Cooperative - You have no problems with making yourself understood, and can adapt your communication to all situations

- Result oriented - You are comfortable and have the ability to achieve goals in a dynamic and high pressure, entrepreneurial environment and are capable of challenging the status quo

- Business minded - What would foodora be without all amazing business minded foodorians? We will welcome your business mindset with open arms and ears!



REQUIRED QUALIFICATIONS

- Bachelor's degree in marketing or equivalent, with a strong data and product focus

- Minimum 2 years of proven relevant work experience in CRM, preferably in a fast-paced working environment where App marketing is the core

- Prior experience in handling a multi-channel platform, consumer communication, customer segmentation & managing CRM flows across several channels, including Push Notification, IAM, Email, SMS

- Hands-on experience with Braze or other similar CRM-tools

- You speak Swedish and English fluently

- Ideally experience with Visual analytics tools such as Tableau or similar and web analytics tools such as Google analytics



Start date: January/February

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

Please check out our instagram foodorapeople.se (https://instagram.com/foodorapeople.se?igshid=12as2gaeoh57g) in the meantime to see what’s going on right now. Who knows, they might be your future colleagues!

WHO WE ARE

We are foodorians, a happy gang of food lovers all eager to create the delivery service of the future! For us, humility, innovation and teamwork make up the cornerstone for our success, combined with a shared entrepreneurial spirit. We are currently breaking new grounds in the industry by completely redefining what a delivery service actually is - therefore, high tempo and flexibility is common and days never look the same (really!).

We are people from all backgrounds, with different experiences and wildly varied ideas and opinions. This is something we value highly, since we fully believe that diversity is what builds our culture and success. We are proud of being an employer for people from all corners of the world and at the same time distinguish ourselves as one of the fastest growing companies within LMD*!

Sure, growth and success is all fun and games, but let’s be clear: it cannot happen at the expense of our sustainability work. Since January 2020 we are a carbon neutral business, not just in Sweden but for our whole European operation. Our goals are ambitious to be leading the way for sustainability within our industry - from supplying 100% electrical transportation to promoting more environmentally friendly food choices, we want to stand for a green future! Are you in?

LMD stands for Last Mile Delivery. That, and many other nerdy abbreviations, is something you’ll come to learn when you start. ;)

BENEFITS

- Wellness allowance

- Employee discount at foodora (wohoo!)

- Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance, life insurance

- Benify

- Awesome AW’s and parties

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Talent & Partner AB .

ACCOUNT MANAGER

Account manager
Läs mer Nov 4
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.
Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker just nu för vår kunds räkning Junior säljare
Tjänsten:


Bolaget vi rekryterar till (vår kund) är inne i en expansiv fas och behöver utöka sin personalstyrka med en Account Manager.
Vi söker därför en driven säljare som erbjuds bra möjligheter att växa och utvecklas med företaget.
I rollen som Account Manager hos oss kommer du att ha en nyckelroll i företaget. Ditt arbetsområde kommer huvudsakligen att vara Stockholm med omnejd, och en stor del av din arbetstid kommer att bestå av kundmöten. Du utgår från kontoret i Stockholm.


Dina arbetsuppgifter:
Ditt uppdrag blir att främst söka upp nya och utveckla befintliga samarbeten med ett målinriktat arbete och eget ansvar för att bygga egen pipeline dvs driva prospektering samt mötesbokning.
Du kommer att vara kundens primära kontakt och ditt ansvar blir att bygga starka kundrelationer på Stockholmsmarknaden. Som projektsäljare erbjuder du våra företagskunder professionell rådgivning, säljstöd och totalservice.


Det viktigaste är att du har:
Några års erfarenhet från liknande säljroll gärna inom branschen.
Erfarenhet av offerthantering, budgetering och kundkontakt.
Dokumenterad erfarenhet av försäljning.
Starkt intresse för människor, nyfiken och gillar att arbeta mot uppsatta mål.
Du kan arbeta självständigt och systematiskt, medan du också kan bjuda in till laganda och samarbete med dina kollegor.


Som person är du:
ambitiös, självgående samt besitter en entreprenörsandapositiv, kreativ och problemlösandeanalytisk, målmedveten och strukturerad


Vi erbjuder: Ett utvecklande och stimulerande arbete i en kreativ miljö.
En nyckelroll i ett starkt säljteam. Bra marknadsmässig grundlön, säljbonus, samt attraktiva förmåner.


ANSÖKAN


I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Se alla våra jobb via www.talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerlighet mediebranschen. Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
www.talentpartner.se

Ansök nu

AM/ KAM SÄLJARE IT

Key account manager
Läs mer Nov 4
Har du gedigen erfarenhet av B2B-försäljning, brinner för att bygga relationer och förstår vikten av social selling?
I takt med att vi växer behöver vi utöka teamet med en erfaren säljare som kan branschen och som drivs av att göra affärer.
Arbetsuppgifter
- Utveckla och stärka relationen med dina befintliga kunder då du får ta över en kundstock vid start
- Agera produktspecialist
- Bearbeta större kunder
- Vara en förebild internt och externt


Du ansvarar själv för hela försäljningsprocessen från första kontakt till avtalsskrivning med kund.
Vi arbetar efter en tydlig säljmodell med konkreta mål och stöd för att lyckas i din roll som säljare.


Erfarenheter
- Minst 3-5 års erfarenhet inom B2B-försäljning
- Besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då detta används i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort och tillgång till egen bil
- Arbetat i liknande bransch
Har du dessutom erfarenhet av att sälja IT-lösningar ser vi det som meriterande.


Egenskaper:
Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och tävlingsinriktad!
Du vet vad som krävs för att lyckas och brinner för att vårda och utveckla dina kundrelationer.
Vidare är du självgående och orädd för att briljera din sälj-pitch till högre beslutsfattare.
För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en lagspelare som sprider energi i gruppen och som ständigt strävar efter att överträffa dig själv.


Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Ansök nu

Sales Executive till bolag inom brand management!

Key account manager
Läs mer Dec 2
Nytt
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vår kund är ett företag som sitter centralt i Stockholm och är verksamma inom Brand Management och MRM. Vi söker i första hand säljare till kontoret i Stockholm.


Vem är du?
Du har ett driv och en förmåga att snabbt kunna förstå vad kunden efterfrågar och därefter anpassa vår kunds produkt utefter det.
Du ställer höga krav på dig själv och levererar därefter. Du kan anpassa dig till säljcyklar som är av varierande längd och är en relationsmänniska som har lätt för människor och komplexa system och försäljning av sådana.


Din erfarenhet
Du har erfarenhet av försäljning av komplexa systemlösningar eller licensförsäljning och vana av att jobba med CRM-system (gärna Superoffice).
Du ska ha intresse och fallenhet för ny teknik och lätt för att anpassa dig och ditt sälj till olika typer av kunder.
Du ska även ha lätt för att jobba i team och för att driva affärerna framåt.
Strukturerad och kunna lägga upp dina dagar och arbeta mot högt uppställda mål ska också vara något som du är van och bekväm med.
Om rollen
Du kommer med vår kunds produkt att kunna hjälpa och göra stor skillnad hos stora företag som vill effektivisera sin marknadsföring till alla sina filialer för att säkerställa att all kommunikation är densamma.
Vår kund har skapat ett molnbaserat system som har blivit succé utomlands och nu lanserats i Sverige. Marknaden i Sverige är dock större så goda utvecklings och förtjänstmöjligheter kommer att finnas för rätt person.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för företagets största och viktigaste kunder och tjänsten kommer även att innebära viss bearbetning av nykund.
Du kommer att arbeta mycket mot marknadschefer och Brand agencies, så vana av att sälja mot personer i högre beslutsfattande roller är meriterande.




Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb

Ansök nu

Teamleader inom försäljning!

Teamledare
Läs mer Dec 2
Nytt
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!


Är du grym på att driva upp säljavdelningar och motivera säljare till höga resultat och vill arbeta som Teamleader? Är du redo att ta ansvar, utveckla samt driva en försäljningsavdelning till framgång? Känner du att du är redo för nästa steg i din karriär? Då är du den vi söker!
Bolaget är ett Stockholmsbaserat bolag och ledande leverantören av digital kommunikationslösningar och distribuerar annonsutrymmen på 300 av Sveriges starkaste och största sajter och företaget behöver stöd med att driva upp försäljningsavdelningen.
Just nu söker vi därför efter nästa Teamleader till en av våra kunder inom mediebranschen.


Rollen
Som Teamleader så tar du ett ansvar för försäljningsresultaten, ditt egna säljteam och affären.
Vi ser också att du ansvarar för att utbilda och leda säljarna genom hela försäljningsarbetet så att de alltid kan hjälpa våra kunder till den bästa lösningen. Lönen är mycket baserad på vad just du tar med dig för erfarenheter till bolaget.


Vi är ett säljdrivet bolag och behöver en stjärna som ska motivera, sätta struktur och applicera nya infallsvinklar på försäljningen och därmed skapa resultat.


Detta ingår i tjänsten;
Ansvara för att utveckla och driva ett eget försäljningsteam och leda hela affären på Stockholmskontoret.
Vara en del av organisationens säljavdelning och bidra till att nå annonsavdelningen totala säljmål.
Hantera den dagliga kommunikationen och behålla motivationen och aktiviteten på säljgolvet.
Var experten ute på dragningar och kundmöten tillsammans med säljarna.
Säkerställa att förväntade resultat uppnås.
Vi söker dig som har gedigna och djupa digitala kunskaper samt god och mångårig erfarenhet av arbete hands on med digitala flöden och försäljning inom mediebranschen från ax till limpa. Du innehar en god presentationsvana och klarar av att snabbt sätta dig i nya sifferflöden, analys, statistik, kpi:er och kontexter kopplat till försäljning.
Som person är du prestigelös, tävlings- och lösningsorienterad. Likaså är du strukturerad, energisk och har ett öga för individen. Rollen som sådan innebär ett arbete högt och lågt, vilket förutsätter en prestigelös inställning.


För att vara aktuell för detta uppdrag bör du uppfylla följande krav:
- Universitet eller högskoleutbildning
- Du har minst 5 års relevant och digital arbetslivserfarenhet
- Det ses som meriterande om du har med medieförsäljning
- God sälj och ledarskapsförmåga och ser affären ur ett helhetsperspektiv
- Du är affärsmässig och prestationsinriktad
- Du pratar flytande svenska och engelska.


Vidare tror vi att du gillar att omge dig av kollegor, har ett strukturerat arbetssätt och en pådrivande inställning. Du månar om god kvalité i allt du gör och respekterar mål och når dem ofta. Vi förutsätter att du är självgående.
Egenskaper som vi värdesätter är att du är en ambitiös person, ansvarstagande, lösningsorienterad och har en positiv inställning till dina kollegor.

Välkommen med din ansökan!



Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

Telefonförsäljare med mycket driv!

Telefonförsäljare
Läs mer Dec 2
Nytt
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!


VI REKRYTERAR DEN HETASTE DIGITALA KOMPETENSEN


Som person är du driven och gillar att ta dig an utmaningar. Du är inte rädd för att skita ner händerna och jobba hårt, samtidigt som du får massor med nya kunskaper och gemenskaper. Vidare tycker du om att hålla hög aktivitet och sprida positiv energi till kollegorna, det vill säga att du är en lagspelare. Du ska ha ett måltänk och gärna ett intresse för din karriärsutveckling.


Du arbetar hårt med stort engagemang och säljdriv. Du trivs med stort eget ansvar och vågar tänka utanför ramarna, för att ständigt arbeta framåt.


Erfarenhet
• Erfarenhet inom media eller telecom är meriterande
• Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning
• Utbildningsbakgrund är meriterande
Som telefonförsäljare arbetar med uppsökande försäljning med telefonen som verktyg. Du arbetar även mycket med dator, så en vana av vardera är mediterande. I denna roll är det en inriktning på B2B försäljning, det vill säga att du kontaktar företag för att presentera produktportföljen. Det ingår att prospektera, skriva offerter och avtal. Du kommer att rapportera till närmaste säljchef.


Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu

B2B säljare till framgångsrikt företag!

Innesäljare
Läs mer Dec 2
Nytt
Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb, vill du också göra det?!


B2B SÄLJARE! GODA MÖJLIGHETER PÅ EN OBEARBETAD MARKNAD


Om företaget
Vi söker för en kunds räkning en driven, positiv och målfokuserad företagssäljare. Kunden är ett callcenter beläget mitt i Stockholm city. Huserar i stora lokaler på nästan 500 kvm med egen uteplats med utsikt över takåsarna. Vi tror på att man måste ha roligt på jobbet för att må bra och prestera bra, vi har därför investerat i både pingisbord, biljardbord, spel-hörna med mera. Bolaget som är ett av marknadens största företag inom vardagssäkerhet för privatpersoner och företag.


Om tjänsten
Tjänsten innebär att du kommer arbeta i ett säljteam där vi via utgående samtal förmedlar tjänster till svenska företagare. Vi söker dig som har erfarenhet av telefonförsäljning mot b2c och/ellerb2b.


Vi söker dig som:
- Vill utvecklas som företagssäljare
- Vill hjälpa företag med ett av Sveriges största samhällsproblem
- Vill jobba med en ny produkt på en färsk marknad
- Är tävlingsinriktad och målmedveten.
- Talar och skriver flytande Svenska.
- Vill kunna bestämma hur mycket du ska tjäna.


Bolaget erbjuder:
- Provisionslön utan tak
-Individuell marknadsmässig grundlön
- Daglig coaching så att du utvecklas på bästa möjliga sätt
- Möjligheter att jobba långsiktigt och klättra inom bolaget
- Heltidstjänst


Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner;.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via länken eller work@talentpartner.se
Talent&Partner; är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Ansök nu