Stockholm: Entreprenadupphandlare (AB/ABT) för husbyggnadsprojekt, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Entreprenadupphandlare (AB/ABT) för husbyggnadsprojekt, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar framtagande av upphandlingsunderlag enligt AMA-strukturen för stora byggprojekt och genomföranade av projektupphandlingar från början till slut. Annonseringen av upphandlingar sker via Kommers, som du förväntas kunna hantera.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- 3 års erfarenhet som upphandlare eller upphandlingskonsult med huvudsaklig arbetsuppgift att upphandla entreprenader enligt LOU.
- Utbildning i LOU och AB/ABT.
- Slutfört upphandling av minst 5 entreprenadupphandlingar enligt LOU för ombyggnad eller nybyggnad (hus) med upphandlingens värde lägst 54 milj kr exkl moms.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Upphandlare.

Senior Managementkonsult IT-sourcing

Läs mer Nov 2
Vi behöver dig som brinner för IT-sourcing och vill arbeta såväl strategiskt som operativt för att få ut effekterna av inköpen, på riktigt! Är du den vi söker?

I början av 2021 samlade Knowit all kompetens och styrka kring sourcing i ett bolag, - Knowit Insight Sourcing AB. Vår mission är att hjälpa våra kunder stärka sin sourcingförmåga och göra bättre affärer. Vi har utvecklats starkt under året och behöver fylla på med några nyckelpersoner som har erfarenhet och starkt nätverk inom inköp och IT samt har intresset och förmågan att skapa affärer.

Vi erbjuder dig att jobba i ett engagerat team som bär på stor passion och entusiasm för effekterna man kan få ut i navet mellan Inköp, IT och verksamhet. Vi både stöttar, sporrar och lär av varandra, hela tiden. Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, dela med dig, växa och skapa din framtid hos oss. Knowit är en kreativ arbetsplats med en trygg och öppen kultur. Genom samarbete och kommunikation skapar vi förutsättningar för ett gemensamt lärande och bättre affärer.

Vem är du?

Då en stor del av våra uppdrag ligger inom strategiskt inköp ser vi gärna att du kompletterar oss med en intressant bakgrund inom avtals- och leverantörsstyrning och/eller utveckling av inköps- och sourcingförmågor. Du kan ha din bakgrund inom den privata eller offentliga sektorn och är med fördel nyfiken på båda världar. Du är en person med starkt affärsdriv ser du ständigt nya möjligheter och förbättringspotential hos våra kunder.och har gedigen erfarenhet av affärskapande och försäljning. Vi värdesätter ödmjukhet och att du vill engagera dig i dina kollegors vardag och tillsammans vara delaktig i att utveckla vår gemensamma verksamhet så vi alla kan utvecklats och ha kul på jobbet.

Ansökan

Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och säkerställa ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Frida Thure på 070-287 48 78 eller?frida.thure@knowit.se, alternativt Victoria Marks på 070-606 29 11 eller?victoria.marks@knowit.se

Om Knowit

Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 3 800 medarbetare representerade på ett flertal orter i Norden. Verksamheten finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Polen. Knowit är börsnoterat på Nasdaq i Stockholm. Inom Knowit Insight, Knowits managementkonsultverksamhet, är vi drygt 300 konsulter. Knowit har nyligen förvärvat av Cybercom och Capacent för att bilda ett nordiskt powerhouse för framtidens digitala lösningar

Läs gärna mer om vårt sourcingerbjudande här:

https://www.knowit.se/tjanster... (https://www.knowit.se/tjanster/insight/sourcing-inkop-upphandling/ );

LI-US

Ansök nu

Senior Managementkonsult IT-inköp

Läs mer Nov 10
Vi behöver dig som brinner för IT-sourcing och vill arbeta såväl strategiskt som operativt för att få ut effekterna av inköpen, på riktigt! Är du den vi söker?

I början av 2021 samlade Knowit all kompetens och styrka kring sourcing i ett bolag, - Knowit Insight Sourcing AB. Vår mission är att hjälpa våra kunder stärka sin sourcingförmåga och göra bättre affärer. Vi har utvecklats starkt under året och behöver fylla på med några nyckelpersoner som har erfarenhet och starkt nätverk inom inköp och IT samt har intresset och förmågan att skapa affärer.

Vi erbjuder dig att jobba i ett engagerat team som bär på stor passion och entusiasm för effekterna man kan få ut i navet mellan Inköp, IT och verksamhet. Vi både stöttar, sporrar och lär av varandra, hela tiden. Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, dela med dig, växa och skapa din framtid hos oss. Knowit är en kreativ arbetsplats med en trygg och öppen kultur. Genom samarbete och kommunikation skapar vi förutsättningar för ett gemensamt lärande och bättre affärer.

Vem är du?

Då en stor del av våra uppdrag ligger inom strategiskt inköp ser vi gärna att du kompletterar oss med en intressant bakgrund inom avtals- och leverantörsstyrning och/eller utveckling av inköps- och sourcingförmågor. Du kan ha din bakgrund inom den privata eller offentliga sektorn och är med fördel nyfiken på båda världar. Du är en person med starkt affärsdriv ser du ständigt nya möjligheter och förbättringspotential hos våra kunder.och har gedigen erfarenhet av affärskapande och försäljning. Vi värdesätter ödmjukhet och att du vill engagera dig i dina kollegors vardag och tillsammans vara delaktig i att utveckla vår gemensamma verksamhet så vi alla kan utvecklats och ha kul på jobbet.

Ansökan

Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och säkerställa ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Frida Thure på 070-287 48 78 eller?frida.thure@knowit.se, alternativt Victoria Marks på 070-606 29 11 eller?victoria.marks@knowit.se

Om Knowit

Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 3 800 medarbetare representerade på ett flertal orter i Norden. Verksamheten finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Polen. Knowit är börsnoterat på Nasdaq i Stockholm. Inom Knowit Insight, Knowits managementkonsultverksamhet, är vi drygt 300 konsulter. Knowit har nyligen förvärvat av Cybercom och Capacent för att bilda ett nordiskt powerhouse för framtidens digitala lösningar

Läs gärna mer om vårt sourcingerbjudande här:

https://www.knowit.se/tjanster... (https://www.knowit.se/tjanster/insight/sourcing-inkop-upphandling/)

LI-US

Ansök nu

Junior Managementkonsult IT-inköp

Läs mer Nov 10
Vi på Knowit Insight Sourcing söker juniora konsulter, som i en utvecklande och lärande miljö drivs av att lösa problem och tillsammans hjälpa våra kunder att stärka sin IT sourcingförmåga och göra bättre affärer.

Vi befinner oss i en spännande utvecklingsresa med ett 20 tal kollegor där Du behövs. En stor del av våra uppdrag och teamleveranser ligger inom strategiskt inköp. Vi erbjuder dig att jobba i ett engagerat team som bär på stor passion och entusiasm för effekterna man kan få ut i navet mellan Inköp, IT och verksamhet. Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, dela med dig, växa och skapa din framtid hos oss. Knowit är en kreativ arbetsplats med en trygg och öppen kultur.

Vem är du?
Som person är du nyfiken och framåtlutad och tar gärna initiativ för både egen och andras leverans. Du eftersträvar ett strategiskt synsätt, ser helheten och sammanhang och lösningsorienterad. Du är en social lagspelare som skapar relationer både till kollegor och till kunder. Du trivs i och har en mycket god förmåga att kommunicera och förmedlar framgångsrikt ett budskap både till kollegor och till kunder. Du skapar god stämning med ett hjälpsamt och nyfiket sätt och du trivs med att jobba i team.

Du har upp till 1-3 års erfarenhet som professionell inom området IT-Sourcing /inköp och har en högskoleexamen där meriterande är kurser med inriktning mot Sourcing.

Ansökan

Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och säkerställa ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Frida Thure på 070-287 48 78 eller?frida.thure@knowit.se, alternativt Victoria Marks på 070-606 29 11 eller?victoria.marks@knowit.se

Om Knowit

Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 3 800 medarbetare representerade på ett flertal orter i Norden. Verksamheten finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Polen. Knowit är börsnoterat på Nasdaq i Stockholm. Inom Knowit Insight, Knowits managementkonsultverksamhet, är vi drygt 300 konsulter. Knowit har nyligen förvärvat av Cybercom och Capacent för att bilda ett nordiskt powerhouse för framtidens digitala lösningar.

Läs mer om vårt sourcingerbjudande här: https://www.knowit.se/tjanster... (https://www.knowit.se/tjanster/insight/sourcing-inkop-upphandling/)



LI-US

Ansök nu

Junior Managementkonsult IT-sourcing

Läs mer Nov 2
Vi på Knowit Insight Sourcing söker juniora konsulter, som i en utvecklande och lärande miljö drivs av att lösa problem och tillsammans hjälpa våra kunder att stärka sin IT sourcingförmåga och göra bättre affärer.

Vi befinner oss i en spännande utvecklingsresa med ett 20 tal kollegor där Du behövs. En stor del av våra uppdrag och teamleveranser ligger inom strategiskt inköp. Vi erbjuder dig att jobba i ett engagerat team som bär på stor passion och entusiasm för effekterna man kan få ut i navet mellan Inköp, IT och verksamhet. Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, dela med dig, växa och skapa din framtid hos oss. Knowit är en kreativ arbetsplats med en trygg och öppen kultur.

Vem är du?
Som person är du nyfiken och framåtlutad och tar gärna initiativ för både egen och andras leverans. Du eftersträvar ett strategiskt synsätt, ser helheten och sammanhang och lösningsorienterad. Du är en social lagspelare som skapar relationer både till kollegor och till kunder. Du trivs i och har en mycket god förmåga att kommunicera och förmedlar framgångsrikt ett budskap både till kollegor och till kunder. Du skapar god stämning med ett hjälpsamt och nyfiket sätt och du trivs med att jobba i team.

Du har upp till 1-3 års erfarenhet som professionell inom området IT-Sourcing /inköp och har en högskoleexamen där meriterande är kurser med inriktning mot Sourcing.

Ansökan

Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och säkerställa ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Frida Thure på 070-287 48 78 eller?frida.thure@knowit.se, alternativt Victoria Marks på 070-606 29 11 eller?victoria.marks@knowit.se

Om Knowit

Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 3 800 medarbetare representerade på ett flertal orter i Norden. Verksamheten finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Polen. Knowit är börsnoterat på Nasdaq i Stockholm. Inom Knowit Insight, Knowits managementkonsultverksamhet, är vi drygt 300 konsulter. Knowit har nyligen förvärvat av Cybercom och Capacent för att bilda ett nordiskt powerhouse för framtidens digitala lösningar.

Läs mer om vårt sourcingerbjudande här:

https://www.knowit.se/tjanster... (https://www.knowit.se/tjanster/insight/sourcing-inkop-upphandling/ );

LI-US

Ansök nu

Bid Manager till Clevry!

Läs mer Okt 4
Rollbeskrivning:

Som Bid Manager kommer du att driva Clevrys anbudsprocesser för att säkra vår tillväxt genom att fortsätta vinna ramavtal. Du kommer ha en central roll i stora affärer där du ansvarar och projektleder upphandlingar från start till slut, inom både privat och offentlig sektor. Rollen kräver ett brett kontaktnät i vår organisation för att involvera och samarbeta med medarbetare från olika avdelningar lämpade för var projekt. Du kommer även ha ett tätt samarbete och rapportera till vår Head of KAM & Bid. Vidare består ditt arbete av att upparbeta mallar, tolka avtal, finna och kontakta referenser samt ta fram avtalssammanfattningar. Du agerar som rådgivande part mot vår säljorganisation och stöttar vid avtalsfrågor samt i hur man bemöter anbudsförfrågningar från kund, exempelvis genom att utbilda i storkundsarbete, anbudsläggning och upphandling. På sikt finns möjligheten att ta mer övergripande ansvar på koncernnivå.

Främst kommer du att:

- Projektleda och aktivt arbeta med anbudsläggning som svar på upphandlingar från privata och offentliga kunder inom uthyrning, rekrytering och assessment.
- Analys av anbudsinbjudan
- Upprättelse av tidplan, skrivande och kvalitetssäkring av anbuden
- Ta fram affärs- och lönsamhetskalkyler samt legala frågor
- Förse organisationen med uppdaterade stöddokument kopplade till vår anbudsprocess samt utveckla Clevrys arbete inom området.
- Stötta och utbilda medarbetare i vår säljorganisation


För att söka tjänsten ser vi att du:

- Har akademisk utbildning inom ekonomi, HR, inköp, juridik eller annan relevant eftergymnasial utbildning som i kombination med erfarenhet kan bedömas likvärdigt.
- Något eller några års erfarenhet av upphandling/anbudsanläggning
- Goda kunskaper i svenska och engelska och välutvecklad förmåga att uttrycka dig i skrift på båda språken.
- Goda kunskaper inom office-paketet, främst Excel.


Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av upphandling/anbudsanläggning inom rekrytering- och bemanningsbranschen
- Erfarenhet från en inköpsroll




För att lyckas i rollen ser vi att du är trygg i dig själv och tar ansvar och initiativ för att självständigt driva ditt arbete framåt. Du räds inte för att lyfta din åsikt och komma med förslag på nya tillvägagångsätt. Ett öga för detaljer är av stor vikt, du är noggrann i kombination med att utföra ett effektivt arbete för att uppnå resultat. Du besitter förmågan att skapa en god struktur genom att planera och prioritera i ditt arbete. Att dela energi och engagemang med kollegor är en självklarhet på Clevry!

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du kommer bli uppskattad för ditt arbete, dina idéer och din härliga energi! Jobba remote, lägg upp dina dagar utifrån vad som passar dig bäst. Vill du jobba hemifrån eller träna mitt på dagen, kör hårt! Vi tror på work life balance så att du får de bästa förutsättningarna till ett sund livsstil, med framgång både i jobbet och privat! Under resans gång kommer du att stöta på nya utmaningar, många skratt och massor av energi!

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning om 6 månader

Placering: Kungsholmen, Stockholm

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan och gör testet så snart som möjligt!



Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB .

Byggledare, Stockholm

Produktionsingenjör, bygg
Läs mer Nov 11
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 9 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 80-100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker byggledare med inriktning integration av tekniska system för Kungsträdgården - Nacka och Söderort. Utbyggnaden till Nacka och Söderort är uppdelat i 4 projekt; 3 geografiska projekt och 1 projekt som ansvarar för alla bygg, installationer och BEST-specifika arbeten för hela den sträckningen. Som byggledare med inriktning integration av tekniska system kommer du att vara organiserat i projektet Bygg, Installationer och BEST och tillhöra blocket BEST.

Uppdraget består i att vara byggledare för bl.a. förberedande arbeten inom BEST-områden samt att vara stöd och sakkunnig inom integration av tekniska system till kundens befintliga tekniska system.

Utbyggnaden till Nacka och söderort består av 11,5 km dubbelspår, 7 stationer och 2 anslutningspunkter till befintlig tunnelbana. Arbetena kommer att utföras av 10-16 entreprenader; byggarbeten, installationsarbeten och BEST-pecifika arbeten mm.



Arbetsuppgifter:

- att byggleda entreprenader inom BEST-området, företrädesvis inom el-och teleområden.

- att vara stöd och sakkunnig vid både planering och vid genomförande av integration av el- och teletekniska system mot kundens befintliga system

Arbetsuppgifterna sker både inom blocket BEST och blocket Integration och Överlämning, rapportering sker dock främst till Projektledare BEST.

Övriga arbetsuppgifter är också att delta i granskning av handlingar under projekteringen inför kommande upphandlingar.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 12 års erfarenhet av byggledning eller installationssamordning i projekt för spårbunden trafik inom eller mot offentlig myndighet. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- Minst 12 års erfarenhet av integration av tekniska system in i befintliga styr- och övervaknings- samt förvaltningssytem hos offentlig myndighet för spårbunden trafik. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- Minst 6 års erfarenhet av utförande av ibruktagandebesiktningar inom IT/Tele. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- I samband med uppdragsstart, ha erforderlig utbildning för att få vistas i spårmiljö (lägst kategori 19). Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.




Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kunskaper inom entreprenadjuridik, från minst 2 dokumenterade kurser. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- Erfarenheterna som byggledare/installationssamordnare bör vara från de senste 15 åren. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- Ha giltig ESA-behörighet, nivå Fackkunnig. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.




______________________

Hur du kommer vidare



- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Fullstack utvecklare med intresse för e-commerce och frontend, Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 10
About the assignment:

- Location: Stockholm
- Duration: 6 months
- Start: TBD
- Apply: as soon as possible
- Extent: 100%
- Please note that the mandatory requirements have to be met in full in order for us to present your profile to our Customer.


Description:

As a Software Engineer with frontend competence, you will join the Availability product team. This is new team within Product Exploration area started with the aim to accelerate our ability in guiding our customers in finding the assortment they want - with the right availability - regardless of when, how and where they want it. We aim to create customer opportunities and transparency around availability cross our channels for a seamless customer experience. An example service we are working on is giving our customers the possibility to buy our assortment online, but to pick it up in-store.

We are a highly collaborative organization with an entrepreneurial mindset, and we are on a journey together which means there is no clear path - you will be able to create great value by contributing with your own innovative ideas.



Mandatory competence and experience:

- Strong coding skills and deep knowledge in HTML5, CSS3/SCSS, JS, React JS/Redux
- Experience and knowledge of API design
- Experience and knowledge of testing; jest & react-testing-library in particular
- Experience and knowledge of A/B-testing; Optimizely in particular
- Experienced in agile software development practices (automated testing, mob/pair programming, CI/CD etc.)
- Comfortable in discussing product design and improvements
- Experienced in Azure DevOps and/or other cloud environments




Preferred competence and experience:

- Typescript
- Webpack
- DevOps (Azure DevOps)
- Node.js
- SEO
- WCAG
- HTTP/REST


In this role you work in a highly collaborative team with a focus on the development of the company. That also includes working with test within the team and continuously improve our Quality assurance process. At the same time, you will:

- Define and translate business needs into requirements (user stories) and acceptance criteria.
- Collaborate with other product teams to understand and solve questions related to dependencies.
- Need to be proficient when it comes to different technical and architectural viewing points.
- Need to have an agile mindset and participate in our aim at becoming dev/ops-teams




Preferred personal qualities:

- Ability to understand and analyze complex information and share it in effective and powerful communications
- Ability to take responsibility, work proactively and continuously improve activities in complex, quickly transforming environments




Language skills:

Have good knowledge, both written and oral, in English. All communication is done in English.

______________________

How to proceed with the process

- Apply for the assignment through this ad.
- State your preferred hourly rate in the application.
- Upload your CV in word format.
- We will revert to you if we need further information or clarification regarding your application.
- The Customer usually reverts to us within 10 working days from the last application date. We aim to get back to you promptly with any new information regarding your application or the assignment. If you have not received any information from us within this time frame, please contact us through our platform.


You will be informed about the Customer should you be called to an interview.

About Shaya Solutions

Stockholm based consultancy and competence firm with focused on IT, Management and Technology.

We focus on customer / consultant satisfaction and quality in our services offered throughout Sweden.

Our core values are Humility, Perseverance and Flexibility.

Please do not hesitate to contact us if you have any questions.

We politely decline all contact from ad vendors. Many thanks!

Ansök nu

Integrationsarkitekt, Stockholm

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Nov 10
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):



- 8 års erfarenhet som integrationsarkitekt och ha erfarenhet från minst två stora integrationsåtaganden där ESB har används.
- Ska ha erfarenhet av MicroService-arkitektur.
- Ska ha erfarenhet av och förstå OAuth2.
- Ska ha arbetat med olika typer av integrationsmönster (realtid, batch, publish-subscribe etc.).
- Ska ha erfarenhet av MuleSoft Anypoint Platform, ActiveMQ samt Informatica Powercenter.
- Ska ha erfarenhet av Öppna API:er.
- Ska ha erfarenhet av REST- och SOAP-baserade API:er
- Ska ha erfarenhet av XML, JSON
- Ska ha erfarenhet av RAML och Swagger




OBS! Ytterligare information om uppdragsbeskrivningen kommer ges vid senare steg i urvalsprocessen.



______________________

Hur du kommer vidare



- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till globalt it-bolaget i framkant, Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 10
About the assignment:

- Location: Stockholm
- Duration: 4 months
- Start: TBD
- Apply: as soon as possible
- Extent: 100%
- Please note that the mandatory requirements have to be met in full in order for us to present your profile to our Customer.


Description

2 recourses)

- Please send in CV in English

- Please write first 6 digits i security number in the CV

- Please write availability



- Purpose


- To make Radio SW design faster and with high quality

- To work in a globally alligned way with our common Radio SW

Definition of Done:
A documented well defined design flow with descriptions of
- Activities
- Artifacts (template and examples)
- Guidelines
- Decision points
with information to all roles associated to the "flow item“, e.g:




- XFTs


- Project managers


- Quality ...
- The flow description shall simplify for the organization teams, have clear descriptions what artifacts to deliver, when and to what level of detail.
- One source of information, gather and streamline all "lazydogs”
- The flow shall start with early phases and end at GA
- The flow shall be found in the same place as other descriptions in the organisation.
- It shall be organizational agnostic
- A flow that is maintained and always updated
- Clickable links in each ”square” for more details
- Shall show the flow in a modularized product
- Shall be connected to the DNEW design flow and PDU Radio processes (both ways)
- Shall relate to other Ericsson processes, e.g. Vulnerability Analysis (security), Lighthouse.
- Shall relate and refer to checkpoints (F1, F2, etc)
- Shall be connected to the HW centric design blue-print
- Shall align with agile principles
- And other ....




- During the assignment:

- Shall report weekly to a reference group

- RSW Governance responsible, SW flow governance resp, Operational
- Development in PDU Radio

- A working group of fixed members from Ericsson shall be in the team in order to provide info and do reviews.

- Lead OPOs, SP-drivers and team OPOs

- Test Managers

- Architects

- Line managers for XFTs

- Quality managers

- Project manager

- XFTs

- Progress of the work shall be visible in an updated flow in share point


- Profile




- Shall have a SW design background and working agile

- Shall have previous experience of the work described in this assignment, e.g. large agile set up, large SW organizations, Continious Integration






______________________

How to proceed with the process

- Apply for the assignment through this ad.
- State your preferred hourly rate in the application.
- Upload your CV in word format.
- We will revert to you if we need further information or clarification regarding your application.
- The Customer usually reverts to us within 10 working days from the last application date. We aim to get back to you promptly with any new information regarding your application or the assignment. If you have not received any information from us within this time frame, please contact us through our platform.


You will be informed about the Customer should you be called to an interview.

About Shaya Solutions

Stockholm based consultancy and competence firm with focused on IT, Management and Technology.

We focus on customer / consultant satisfaction and quality in our services offered throughout Sweden.

Our core values are Humility, Perseverance and Flexibility.

Please do not hesitate to contact us if you have any questions.

We politely decline all contact from ad vendors. Many thanks!

Ansök nu

Nyexaminerad jurist med intresse för människor, affärer och relationer, ...

Affärsjurist
Läs mer Sep 28
Är du en nyexaminerad alternativt junior jurist som är driven, kommunikativ och hjälpsam som person? Gillar du att med juridiken som bas, kombinera andra arbetsuppgifter som är affärs- samt kompetensrelaterade?

Om jobbet

Till Shaya Solutions söker vi nu en person på heltid vill vara med och bidra till verksamheten inom affärsutveckling, konsultanskaffning samt intern affärsadministration.

Rollen konkret går ut på att tillsammans med verksamheten hantera olika kunders kompetensbehov. Detta varvas med avtalsjuridik där de olika avtalen varierar mot respektive kund. ABK09 är exempelvis ett vanligt förekommande i avtalsjuridiken.

ABK 09 omfattar allmänna bestämmelser för konsultuppdrag inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet. ABK 09 kan användas inom alla teknikområden, från inledande skeden på idéstadiet till avslutande detaljprojektering under utförandeskedet. Bestämmelserna är utarbetade och antagna av branschorganisationen Byggandets Kontraktskommitté.

Jobbet innebär att vara en del av teamet på Shaya Solutions där det till exempel innebär att såväl ringa och prata med kunder, kandidater och konsulter som till exempel att handlägga kompetensbehov, administrera kandidaters CV:n, samt vara delaktig i offertförfarandet gentemot kunder i anbud samt i ramavtalsupphandlingar.

Infasningen i rollen, sker stödet och support av såväl bolagsjurist som VD på Shaya Solutions.

Vem är du?

För att vara aktuell för tjänsten så föredrar vi om du är nyexaminerad jurist. Det är viktigt att du är du är driven och har rätt mindset när det gäller att samarbeta i team samt att jobba i ett start-up.

Observera att denna roll inte passar för en jurist som enbart vill jobba med juridiken. Detta blir en bred roll där du blandar affärsjuridik, med affärsutveckling och administration.

Utan denna roll passar den jurist som vill verka brett inom affärsområdet men ha juridiken som bas. Detta är helt och hållet kopplat till din respektive bolagets utveckling inom de olika delarna av verksamheten.

Inom bolaget finns definierade processer, roller och karriärvägar där du tydligt och transparent kan påverka din utveckling och progression. Du kommer att kunna få ta del av detta vid en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan snarast, vi går igenom ansökningar löpande. Vi ber dig att bifoga såväl CV, personligt brev som examensbevis alternativt kursutdrag i din ansökan.

Om företaget

Shaya Solutions är en konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik där människor och relationsbyggande står i centrum. Shaya Solutions är ett av Sveriges starkaste bolag på att sälja in konsulttjänster och möta kundernas konsultbehov.

Vår absoluta styrka ligger på kund- och beställarcentricitet genom en stark relationsbyggnad över lång tid. Det innebär att vi är genuint intresserade av försäljning, teknik och leveranser i kombination med hur våra relationer utvecklas med våra kunder, konsulter och partners - över såväl kort som lång tid.

Besök oss gärna på vår hemsida för mer information om bolaget: www.shayasolutions.com (http://www.shayasolutions.com)

Vänliga hälsningar,
Teamet på Shaya Solutions

Annons- och telefonförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Juriststudent för deltidsjobb, Stockholm

Biträdande jurist
Läs mer Sep 28
Är du en juriststudent som parallellt med studierna vill jobba deltid? Är du driven, kommunikativ och hjälpsam som person?

Om jobbet

Till Shaya Solutions söker vi nu en person som på deltid vill vara med och bidra till verksamheten genom att varva kvalificerade uppgifter med administrativa arbetsuppgifter. Deltidsjobbet är brett där du kommer att komma i kontakt med exempelvis avtalsjuridik såväl som handläggande textredigeringar.

Jobbet innebär att vara en del av teamet på Shaya Solutions där det innebär att såväl ringa och prata med kandidater och konsulter som till exempel att handlägga våra kunders kompetensbehov, administrera kandidaters CV:n osv..

Infasningen i rollen, sker stödet och support av såväl bolagsjurist som VD på Shaya Solutions.

Vem är du?

För att vara aktuell för tjänsten så föredrar vi om du är nyexaminerad jurist. Det är viktigt att du är du är driven och har rätt mindset när det gäller att samarbeta i team samt att jobba i ett start-up.

Välkommen med din ansökan snarast, vi går igenom ansökningar löpande. Vi ber dig att bifoga såväl CV, personligt brev som kursutdrag i din ansökan.

Om företaget

Shaya Solutions är en konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik där människor och relationsbyggande står i centrum. Shaya Solutions är ett av Sveriges starkaste bolag på att sälja in konsulttjänster och möta kundernas konsultbehov.

Vår absoluta styrka ligger på kund- och beställarcentricitet genom en stark relationsbyggnad över lång tid. Det innebär att vi är genuint intresserade av försäljning, teknik och leveranser i kombination med hur våra relationer utvecklas med våra kunder, konsulter och partners - över såväl kort som lång tid.

Besök oss gärna på vår hemsida för mer information om bolaget: www.shayasolutions.com (http://www.shayasolutions.com)

Vänliga hälsningar,
Teamet på Shaya Solutions

Annons- och telefonförsäljare undanbedes.

Ansök nu