Stockholm: Motorhistoriska Riksförbundet söker en försäkringshandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Motorhistoriska Riksförbundet söker en försäkringshandläggare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Med anledning av en pensionsavgång under 2022, och som en del i utvecklingen av kansliets organisation och det dagliga arbetet, söker vi en försäkringshandläggare med tillträde under mars–april 2022.
I arbetsuppgifterna ingår:
Att löpande driva MHRF-försäkringens administrativa och kommunikativa uppgifter. Dagligen ingår handläggning av ansökningar samt information och rådgivning till våra anslutna klubbars medlemmar i allehanda försäkringsfrågor.
Utveckling, planering och genomförande av utbildning av medlemsklubbarnas funktionärer.
Marknadsföring av MHRF-försäkringen i form av klubbesök och medverkan vid olika evenemang för historiska fordon.
Att medverka i MHRFs utvecklingsarbete i allmänhet och vår försäkringsprodukt i synnerhet.

Tjänsteresor, ibland med övernattning, förekommer.
Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäkring, marknad eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Du har goda kunskaper i MS Office 365 och gärna också erfarenhet av att arbeta i något CRM- och ärendehanteringssystem.
Du kan arbeta under eget ansvar, uttrycker dig väl i tal och skrift, är strukturerad med stort eget driv och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer genom att agera professionellt och representativt både externt och internt.

Kunskap om fordonsförsäkringsbranschen och föreningsliv och är meriterande.
MHRF är en liten organisation med varierad arbetsbelastning där alla behöver hjälpas åt, vilket gör att du behöver vara flexibel rörande arbetstider och arbetsuppgifter.
MHRF erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, 40 timmar per vecka, med sex månaders provanställning. Vi tillämpar målstyrd arbetstid med 30 dagar semester. MHRF har kollektivavtal.
Rekryteringsprocessen
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 december 2021 till kansli@mhrf.se.
Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Tjänsten tillträds enligt överenskommelse, under perioden mars–april 2022.
Vid frågor kontakta kanslichef Malin Erlfeldt, 070-526 28 01 (under kontorstider) eller mejla till malin.erlfeldt@mhrf.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Försäkringshandläggare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Försäkringshandläggare.

Nyutexaminerad ekonom till kundserviceroll på finansbolag

Läs mer Jul 22
Är du nyutexaminerad ekonom och i början av din karriär? Vill du få in foten inom Finans och brinner för att ge förstklassig service? Då har vi rätt uppdrag för dig!

Vår kund är ett av Nordens största finansbolag och är verksamma inom tre affärsområden; Bilfinansiering, Kort och Leasing och på den svenska marknaden har de ett brett utbud av tjänster gentemot både företag och privatpersoner.

Rollen Kundservice är en avdelning inom Kundcenter och tillsammans med dina kollegor är ni vår kunds ansikte utåt och ger kunderna service i toppklass. Via telefon, mail och chatt hjälper du kunden i ärenden kring deras bilfinansiering och i rollen kommer du hantera såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade utredningsärenden. Utöver dessa delar ingår även löpande arbete kring:
Finansavtal
Räntefrågor
Förlängningar och uppsägningar av finansieringsavtal
Överlåtelsehanteringar mm

Kontoret ligger centralt i Stockholm City och du välkomnas in i ett familjärt företag med en stark gemenskap bland både kollegor och chefer.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är nyutexaminerad inom ekonomi och som har erfarenhet av serviceyrket. Du har ett stort intresse för ekonomi och finans och du sätter alltid kunden i fokus. För att trivas i rollen och i gruppen är du en lagspelare som arbetar proaktivt med hög kvalitet. Du ser möjligheter och lösningar och du gillar därför utveckling av både dig själv och processer. Vi hoppas att du har mycket energi och arbetsglädje och trivs i ett högt tempo.
Sök tjänsten idag!
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader med anställning hos SJR och med stor chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!



Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Elin Hansen på elin.hansen@sjr.se

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Ansök nu

Underwriterassistent sökes till försäkringsbolag!

Läs mer Nov 22
Vi söker nu dig som är i början av din karriär och vill utveckla dina kunskaper inom administration och underwriting. Har du även ett intresse för byggbranschen och vill utvecklas inom ett tillväxtbolag? Skicka din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är Sveriges ledande försäkringsbolag inom byggbranschen och erbjuder en rad försäkrings- och garantilösningar som skapar säkrare byggprocesser och tryggare bostäder. De har idag ett 40-tal anställda på huvudkontoret i Stockholm och har en tydlig tillväxtagenda för de kommande åren och söker därför en Underwriterassistent till deras produkt- och underwritingavdelning. Du välkomnas till ett team som idag är fem personer som längtar efter att samarbeta med sin nya kollega.

Uppdraget är en heltidstjänst och förväntas pågå under sex månader med chans till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är;
* Administrera inkommande försäkringsförfrågningar från företagskunder och försäkringsförmedlare
* Registrera förfrågningarna i ett försäkringssystem
* Löpande kontakt med kund/förmedlare via telefon och mail
* Begära in eventuella kompletteringar
* Säkerställa hög servicenivå och snabb leverans till kunder
* Delta i utvecklingen av interna arbetsprocesser

Du kommer att arbeta i en mindre grupp där du förväntas bidra både högt och lågt med de uppgifter som är aktuella.

VI SÖKER DIG SOM
* Tidigare har arbetat i administrativa roller
* Har en gymnasieexamen
* Är flytande i svenska, i både tal och skrift då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du


* Tidigare har arbetat med försäkringar
* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Har en examen från relevant YH- eller akademisk utbildning


Som person är du:


* Kommunikativ
* Noggrann
* Självgående


I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du visar dessa genom hela processen.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader framåt med goda chanser till förlängning
* Placering: Stockholm, Norrmalm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Administratör till skaderegleringsavdelning

Läs mer Nov 25
Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta inom administration. Har du även ett intresse för byggbranschen och vill utvecklas hos ett tillväxtbolag inom försäkring? Skicka din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är Sveriges ledande försäkringsbolag inom byggbranschen och erbjuder en rad försäkrings- och garantilösningar som skapar säkrare byggprocesser och tryggare bostäder. De har idag ett 40-tal anställda på huvudkontoret i Stockholm och har en tydlig tillväxtagenda för de kommande åren. De söker just nu en person som ska jobba i en stöttande administrativ roll till den växande avdelningen inom skadereglering.

Uppdraget är en heltidstjänst och förväntas pågå till slutet av mars. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. För rätt person kan det finnas eventuell möjligheter för fortsatt samarbete med kund alternativt hos annan kund via academic work.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är;
* Administrera inkommande skadeanmälningar från privat- ochföretagskunder
* Registrera skadeanmälningarna i ett försäkringssystem
* Jobba i en stöttande funktion för skadereglerare och begära in eventuella kompletteringar
* Säkerställa hög servicenivå och snabb leverans till kunder
* Framställa enklare presentationer

Du kommer att arbeta i en mindre grupp där du förväntas bidra både högt och lågt med de uppgifter som är aktuella.

VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetsrelaterad erfarenhet inom administration för att snabbt kunna axla rollen
* Har en gymnasieexamen
* Är flytande i svenska, i både tal och skrift då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du


* Tidigare har arbetat med försäkringar
* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Har en examen från relevant YH- eller akademisk utbildning


Som person är du:


* Kommunikativ
* Noggrann
* Självgående


I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du visar dessa genom hela processen.

Övrig information


* Start: Omgående, början av december
* Omfattning: Heltid, 4 månader framåt med chans till förlängning
* Placering: Stockholm, Norrmalm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Försäkringsadministratör

Läs mer Nov 18
Vill du utvecklas inom pension och försäkring? Är du noggrann och strukturerad, gärna med en ekonomisk bakgrund? Söderberg & Partners söker en administratör inom livförsäkring som vill utvecklas tillsammans med oss!

Arbetet består av att hjälpa våra rådgivare med att förbereda, handlägga och följa upp våra kunders försäkrings- och tjänstepensionsärenden. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande.

Vi söker dig som trivs med administrativa uppgifter och vill utvecklas i ett affärsmässigt och trevligt team med högt i tak. Tidigare erfarenheter inom försäkringsadministration är meriterande, men vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och du får bra introduktion och stöd på plats.

- Har utbildning och/eller erfarenhet inom försäkring
- Har erfarenhet av administration
- Är noggrann, effektiv och strukturerad
- Är kommunikativ och serviceinriktad
- Har goda datakunskaper, inklusive Excel

Registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och uppmuntrar därför särskilt manliga sökande.

Placering: Vasagatan 28, Stockholm
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2021-12-10
Kontaktperson: Izla Ayoub, 076-149 52 91

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Motorhistoriska Riksförbundet, Mhrf

Hittar inga andra jobb i Stockholm från Motorhistoriska Riksförbundet, Mhrf .