Stockholm: Hej avgifts- och hyreshandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hej avgifts- och hyreshandläggare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Hej avgifts- och hyreshandläggare!
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande och nu söker vi dig som inte bara vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa utan vara en av superkollegorna som får det att hända.

Om rollen
Som avgifts- och hyreshandläggare blir du bland annat kollega med mig, Michelle, Henrik, Anna och Monica. Gemensamt för oss är att vi alla brinner för att göra det enklare och smartare för kunden - vilket jag tror att även du gör! Tillsammans är vi en del av teamen som förvaltar hyresbostäder, kontorslokaler och bostadsrättsföreningar i hela Stockholms län.

Förutom kollegorna ovan, tillhör du ett team om totalt elva personer som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, ärendehanteringssystem och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med vår kundservice, ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som juridik.

Mer konkret innebär din vardag administration av hyror och avgifter, registrering av lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser. Du analyserar olika parkerings- och garageregler och du är den som utvecklar processen för parkeringsköhantering. Som en challenger hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre. Om du vill bli processägare eller superuser finns det med andra ord inget som hindrar dig. Sist men inte minst består din vardag av en stor dos med kundkontakt - vilket jag tror du kommer att tycka är roligast med denna tjänst!

Förutom arbetsuppgifterna ovan kommer du att på sikt jobba med villkorsändringar, vilket kan innebära massuppsägningar av förråds-, garage- och parkeringsplatser för upprättandet av nya villkor.

Vem är du?
Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne.

För att axla rollen så ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning med ekonomisk inriktning till exempel från YH-utbilning, högskola eller liknande. Du har erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll inom exempelvis kundtjänst. Vidare har du en god vana av att ha arbetat i affärssystem, det är meriterande att ha jobbat i Xpand likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Utöver ovan ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service) och spana in vår karriärsida! (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/)

Sök!
Tjänsten som avgifts- och hyreshandläggare är på heltid där provanställning på 6 månader tillämpas med tillträde enligt överenskommelse.

På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!

Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Emelie Kyhlstedt - Chef Avgift- och hyreshandläggning

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Fastighetsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Fastighetsekonom.

Erfaren hyresadministratör till växande fastighetsbolag!

Läs mer Okt 18
Arbetsbeskrivning
I den här rollen kommer du tillhöra ett prestigelöst team av hyresadministratörer som tillsammans hanterar stora flöden avtalsadministration. De har precis genomfört ett systembyte som de nu håller på att implementera.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

- Administrera hyresavtal och avisera hyresgäster (kvartalsavisering och löpande)
- Löpande hantering av inbetalningar och reskontra, kopplat mot kravhantering.
- Vara involverad i bokslutsprocess samt delaktighet i budgetarbete
- Ha kontakt med hyresgäster och förvaltare (vara stödfunktion till förvaltningen).


Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Uppdraget är initialt på 6 månader med möjlighet till förlängning och vidare anställning.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser att du har ca 5 års erfarenhet av hyresadministration och att du trivs med de vanligt förekommande arbetsuppgifterna.

Då företaget befinner sig på en tillväxtresa är det bra om du gillar förändring och att tänka nytt. Att du är en lagspelare är viktigt för teamet eftersom alla är hjälpsamma, prestigelösa och hugger i där det behövs.

Du behöver kunna tala och skriva obehindrat på svenska då daglig kontakt sker såväl muntligen som skriftligen med kunder och förvaltare.

Det är meriterande om du har erfarenhet av hyresjuridik.

Om företaget
Företaget är ett av Nordens ledande kommersiella fastighetsbolag, som äger, förvaltar och utvecklar kommersiella fastigheter med attraktiva lägen i storstäder och tillväxtregioner.

Kontoret är beläget centralt i Stockholm.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Renée Li, renee.li@amendo.se. Då vi intervjuar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

ekonomi

LI-RL1

Ansök nu

Redovisningsansvarig interim konsult med erfarenhet från Fastighetsbrans...

Läs mer Sep 6
Till vår kund som driver bolag inom Fastighetsförvaltning söker vi dig som har erfarenhet av redovisning el. transaktioner el. koncernredovisning från Fastighetsbolag. Vår kund är en uppstickare med stark tillväxt, huvudkontor i centrala Stockholm.

Låter det som ett uppdrag för dig, kontakta mig gärna.

Med vänlig hälsning

Affärskonsult Åsa Ollert, 070-752 48 16

asa.ollert@capega.se

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.



Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Ansök nu

Kundansvarig till Riksbyggen

Läs mer Nov 30
Som kundansvarig hos Riksbyggen får du chansen att tillhöra en av de stora spelarna på marknaden och att få arbeta i ett kundnära team bestående av erfarna ekonomer och fastighetsförvaltare. Har du utbildning inom ekonomi/fastighet eller kanske bakgrund som fastighetsmäklare, då är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Riksbyggen söker nu en kundansvarig där du ges möjlighet att utvecklas inom ekonomi och kundrelationer i nära samarbete med förvaltningsekonomerna i teamet. Som kundansvarig för bland annat bostadsrättsföreningar och styrelser är ingen dag den andra lik, du jobbar nära andra kollegor och är involverad i många olika processer. Teamet har god sammanhållning med en kultur av högt förtroende gentemot varandra och mycket stöttning.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Riksbyggen.



Du erbjuds


* En mångsidig roll med frihet under eget ansvar
* Ett härligt team av ekonomer och fastighetsförvaltare med bred erfarenhet och högt i tak
* Flexibla arbetstider
* Möjlighet till utveckling


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Som kundansvarig skapar du tillväxt inom kundsegmentet genom att utveckla kundrelationerna. Du behöver vara lyhörd för behov för att kunna erbjuda anpassade lösningar och därigenom upprätta såväl offerter som avtal. Rollen innebär även att medverka vid uppstart av nya uppdrag, ansvara för driftmöten och årliga avtalsgenomgångar samt att planera och delta i kundaktiviteter.

Du kommer bland annat att...


* Säkerställa lönsamhet och kundnöjdhet hos kund
* Arbeta med hela säljprocessen, från behovsanalys och affärsmöjligheter till avslut
* Erbjuda kundanpassade lösningar
* Arbeta mot uppsatta försäljnings- och budgetmål
* Planering och uppföljning av arbete i det interna teamet


Som en del av förvaltningen kommer du vara ledamot i ett par av våra andelsägande bostadsrättsföreningars styrelser där du bidrar med kompetens, kunnande och kontinuitet i styrelsearbetet. Viss del av arbetet kan ske på kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.

VI SÖKER DIG SOM
* Har relevant akademisk utbildning (exempelvis förvaltning/ekonomi). Alternativt arbetslivserfarenhet som fastighetsmäklare/hyresförvaltare
* Mycket goda kommunikativa kunskaper i svenska, tal och skrift
* Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
* Innehar B-körkort

Det är meriterande om du…
* Har arbetat som fastighetsmäklare, med erfarenhet av föreningsprocesser
* Har erfarenhet inom kundrelationer
* Har erfarenhet av AFF-avtal

Som person är du:


* Relationsskapande och kommunikativ
* Flexibel
* Affärsmässig


Du är även proaktiv samt orädd för att snappa upp behov hos kunder och föreslå lösningar.

Övrig information


* Start: under januari
* Omfattning: Vikariat på heltid i 6 månader, med möjlighet till förlängning
* Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Riksbyggens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. De är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Deras verksamhet finns över hela landet och idag är de ca 2300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som i år fyller hela 80 år! Dessutom erbjuder de medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande

Ansök nu

Fastighetsekonom till byggare av vindsvåningar sökes.

Läs mer Nov 23
Många bostadsrättsföreningar i Stockholms innerstad har stora outnyttjade värden i sina råvindar. Andra bostadsrättsföreningar har ytor i fastigheten som med fördel kan byggas om och förbättras. Koltrasten förvärvar och förädlar dem med stor omsorg för att sedan sälja dem såsom exklusiva vindslägenheter eller andra lägenheter med hög kvalitet. Vi fångar det unika och utvecklar våra lägenhetsprojekt med det senaste inom material och teknik. Koltrasten ingår i en byggkoncern som heter MPG Group (www.mpggroup.se).
Vi söker nu en nybliven Fastighetsekonom med följande arbetsbeskrivning:
· Arbeta i nära relation med VD.
· Bistå i arbetet med att söka finansiering från långivare.
· Upprätta och underhålla investeringskalkyler för byggprojekt och vara i kontakt med banker och andra långivare.
· Upprätta kassaflödesanalys för respektive projekt samt bolaget i dess helhet.
· Kalkylera och bedöma lönsamhet i potentiella framtida projekt.
· Bistå ekonomitjänst med löpande ekonomiska rapporter samt årsredovisning.
· Hantera, kontrollera, godkänna och betala fakturor. Godkänna och betala sker tillsammans med ekonomitjänst.
· Att löpande kontrollera och följa produktionen av vindsvåningar/byggprojekt.
· Kontakt med fastighetsmäklare inför försäljning samt vid kontraktsskrivning med köpare.
· Kontakt med köpare för att fånga upp individuella önskemål under byggnation och säkerställa att dessa anpassningar når ut till produktionen. Få köparnas godkännande för kostnader för tillkommande arbeten.
· Bidra till att hålla hemsidor och annan ”öppen” information uppdaterad.
Vänligen kontakta marknadsansvarig Stefan Nilsson på 070-7620003 eller stefan.nilsson@koltrastenab.se vid frågor. Ansökan, CV samt personligt brev, skickas till nämnda e-postadress. Mer information om Koltrasten finns på www.koltrastenab.se.

Ansök nu

Hej avgifts- och hyreshandläggare!

Läs mer Nov 25
Hej avgifts- och hyreshandläggare!
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande och nu söker vi dig som inte bara vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa utan vara en av superkollegorna som får det att hända.

Om rollen
Som avgifts- och hyreshandläggare blir du bland annat kollega med mig, Michelle, Henrik, Anna och Monica. Gemensamt för oss är att vi alla brinner för att göra det enklare och smartare för kunden - vilket jag tror att även du gör! Tillsammans är vi en del av teamen som förvaltar hyresbostäder, kontorslokaler och bostadsrättsföreningar i hela Stockholms län.

Förutom kollegorna ovan, tillhör du ett team om totalt elva personer som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, ärendehanteringssystem och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med vår kundservice, ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som juridik.

Mer konkret innebär din vardag administration av hyror och avgifter, registrering av lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser. Du analyserar olika parkerings- och garageregler och du är den som utvecklar processen för parkeringsköhantering. Som en challenger hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre. Om du vill bli processägare eller superuser finns det med andra ord inget som hindrar dig. Sist men inte minst består din vardag av en stor dos med kundkontakt - vilket jag tror du kommer att tycka är roligast med denna tjänst!

Förutom arbetsuppgifterna ovan kommer du att på sikt jobba med villkorsändringar, vilket kan innebära massuppsägningar av förråds-, garage- och parkeringsplatser för upprättandet av nya villkor.

Vem är du?
Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne.

För att axla rollen så ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning med ekonomisk inriktning till exempel från YH-utbilning, högskola eller liknande. Du har erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll inom exempelvis kundtjänst. Vidare har du en god vana av att ha arbetat i affärssystem, det är meriterande att ha jobbat i Xpand likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Utöver ovan ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service) och spana in vår karriärsida! (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/)

Sök!
Tjänsten som avgifts- och hyreshandläggare är på heltid där provanställning på 6 månader tillämpas med tillträde enligt överenskommelse.

På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!

Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Emelie Kyhlstedt - Chef Avgift- och hyreshandläggning

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Fastighetsägarna Mittnord AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Fastighetsägarna Mittnord AB .

Hej kommersiell affärsutvecklare!

Uthyrare
Läs mer Nov 9
Hej kommersiell affärsutvecklare!
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande, och nu söker vi dig som inte bara vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa utan vara en av nyckelpersonerna för att få det att hända.

Jag söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa i en roll som affärsutvecklare där du ansvarar för att hitta nya affärsmöjligheter och utveckla våra kundrelationer med fokus på privata och kommersiella fastighetsägare. Du kommer till ett företag med stort framtidsfokus med kollegor som vill och kan ännu mer. Du blir en del av ett härligt team om sex personer som alla älskar att göra affärer och bygga långsiktiga kundrelationer.

Om rollen
I rollen som affärsutvecklare hos oss arbetar du med att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter inom framförallt det privata och kommersiella fastighetssegmentet. Du ansvarar för hela försäljnings- och anbudsprocessen från behovsanalys till avtalsförhandling. Tillsammans med mig, som affärsutvecklingschef, arbetar vi fram strategier för att utveckla företaget, vårt erbjudande och nätverk av privata och kommersiella kundportföljer. Du kommer även ha ett nära samarbete med marknadsteamet och andra kollegor inom olika verksamhetsområden - här jobbar vi tillsammans utan gränser.

På Fastighetsägarna Service strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och du får en viktig roll i att utveckla och stärka vårt varumärke genom att exempelvis delta i branschrelaterade aktiviteter och nätverk. Du håller dig uppdaterad om vad som händer i branschen och har örat mot rälsen för att kunna förbättra och anpassa vårt erbjudande efter kundernas behov.

Vem är du?
Jag söker dig som motiveras av att arbeta i en roll som innebär att du tar ägarskap och driver framåt för att komma i mål. Det är viktigt att du har ett professionellt tillvägagångssätt och är proaktiv i ditt arbete då vi är och ska vara kollegor som ligger steget före. Du har självklart en hög grad av affärsmässig förståelse och förmåga för att se helheten. Det är av stor betydelse att du trivs med att arbeta i en roll som innebär att du arbetar såväl operativt som strategiskt. Vidare ser jag även att du är en förtroendeingivande person som har lätt för att initiera kontakt med nya människor och att du vågar utmanas och pröva nytt. Det är såklart också viktigt att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra längs vägen, det hoppas jag att du också tycker när du väljer oss.

För att axla rollen ser jag att du har några års erfarenhet av en liknande roll som affärsutvecklare eller kommersiell uthyrare, har vana av kundansvar där du har arbetat med privata och kommersiella kunder samt en god förhandlingsvana. Du har en eftergymnasial utbildning inom affärsutveckling, förvaltning eller annan relevant utbildning samt har god förståelse för fastighetsförvaltning/fastighetsinvesteringar.



Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)!

Sök!
På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!




Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

David Gutierrez
Affärsutvecklingschef

Ansök nu

Hej avgifts- och hyreshandläggare!

Fastighetsekonom
Läs mer Nov 25
Hej avgifts- och hyreshandläggare!
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande och nu söker vi dig som inte bara vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa utan vara en av superkollegorna som får det att hända.

Om rollen
Som avgifts- och hyreshandläggare blir du bland annat kollega med mig, Michelle, Henrik, Anna och Monica. Gemensamt för oss är att vi alla brinner för att göra det enklare och smartare för kunden - vilket jag tror att även du gör! Tillsammans är vi en del av teamen som förvaltar hyresbostäder, kontorslokaler och bostadsrättsföreningar i hela Stockholms län.

Förutom kollegorna ovan, tillhör du ett team om totalt elva personer som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, ärendehanteringssystem och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med vår kundservice, ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som juridik.

Mer konkret innebär din vardag administration av hyror och avgifter, registrering av lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser. Du analyserar olika parkerings- och garageregler och du är den som utvecklar processen för parkeringsköhantering. Som en challenger hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre. Om du vill bli processägare eller superuser finns det med andra ord inget som hindrar dig. Sist men inte minst består din vardag av en stor dos med kundkontakt - vilket jag tror du kommer att tycka är roligast med denna tjänst!

Förutom arbetsuppgifterna ovan kommer du att på sikt jobba med villkorsändringar, vilket kan innebära massuppsägningar av förråds-, garage- och parkeringsplatser för upprättandet av nya villkor.

Vem är du?
Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne.

För att axla rollen så ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning med ekonomisk inriktning till exempel från YH-utbilning, högskola eller liknande. Du har erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll inom exempelvis kundtjänst. Vidare har du en god vana av att ha arbetat i affärssystem, det är meriterande att ha jobbat i Xpand likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Utöver ovan ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service) och spana in vår karriärsida! (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/)

Sök!
Tjänsten som avgifts- och hyreshandläggare är på heltid där provanställning på 6 månader tillämpas med tillträde enligt överenskommelse.

På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!

Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Emelie Kyhlstedt - Chef Avgift- och hyreshandläggning

Ansök nu

Hej junior affärsutvecklare!

Account manager
Läs mer Nov 15
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande och nu söker vi dig som inte bara vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa utan vara en av nyckelpersonerna för att få det att hända.

Nu söker jag dig som är ny i karriären och som letar efter en arbetsplats där du kan göra skillnad! Du kommer till ett företag med stort framtidsfokus med kollegor som vill och kan ännu mer. På Fastighetsägarna Service älskar vi att göra affärer och bygga långsiktiga kundrelationer vilket vi hoppas att du också gör när du väljer oss.

Om rollen
I rollen som junior affärsutvecklare hos oss får du en varierad vardag där du bland annat arbetar med bearbetning av potentiella kunder och planering av säljaktiviteter. I din roll ingår också att projektleda anbudsprocesser och presentationer samt att ta ett ägarskap över att koordinera och administrera onboarding av nya kunder.

Du blir kollega med mig, Ulrica, Patrik, Linda, Johan och Monica som alla brinner för att göra det enklare och smartare för kunden - vilket jag tror att även du gör! Självklart strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och tillsammans med oss på affärsutveckling så är du med och utvecklar tjänsteutbudet och deltar i diverse projekt där vi tror att din kreativa ådra får komma till rätta.

På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka - vi jobbar tillsammans, utan gränser, vilket innebär att du arbetar nära marknadsteamet och andra kollegor inom olika verksamhetsområden.

Vem är du?
Jag söker dig som är ny i karriären och som motiveras av att arbeta i en säljande roll där du får möjlighet att bidra till affären och utvecklas tillsammans med oss. Det är viktigt att du har ett professionellt tillvägagångssätt och är proaktiv i ditt arbete då vi är och ska vara kollegor som ligger steget före.

Du beskrivs ofta som en modig och handlingskraftig person som får saker gjorda och du älskar att utmanas och pröva nytt. Eftersom rollen innebär en stor dos av koordinering och administration så ser jag också att du har en mycket god förmåga för organisering och struktur. Som person är du serviceminded och förstår vikten av ett gott kundbemötande - du är givetvis en social kameleont och en fena på kommunikation.

För att axla rollen ser jag att du har en eftergymnasial utbildning inom affärsutveckling, förvaltning eller annat relevant område. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning och service inom fastighetsbranchen. Du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift.

Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)

Sök!
På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!





Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

David Gutierrez
Affärsutvecklingschef

Ansök nu

Hej gruppchef för lokalvård!

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Nov 11
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.

Jag söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa och genom ett inkluderande ledarskap driva vår affär inom lokalvård. Du kommer till ett företag med stort framtidsfokus med medarbetare som älskar att göra affärer och som vill och kan ännu mer!

Om rollen
Som gruppchef för lokalvård blir du kollega med mig, dina två arbetsledare och en grupp om drygt 20 lokalvårdare som tillsammans jobbar för att göra det enklare och smartare för kunden. I samma verksamhet jobbar även tekniker och fastighetsskötare. Du arbetar även nära dina gruppchefskollegor och ingår i verksamhetsområdets affärsledning. Genom ett inkluderande ledarskap skapar du förutsättningar för dina medarbetare att ta egna kloka beslut i vardagen. Våra kunder finns inom hela Stockholms län och du kommer till en vardag fylld av väldigt varierade sysslor. Du arbetar bland annat med anbud, kvalitetsuppföljning, rekrytering och bemanning samt budget-och prognosarbete.

Vi lever efter ett antal motton som guidar oss i vardagen - här är tempo vår motor och vi arbetar tillsammans, utan gränser, för att utveckla våra kunder och bibehålla långa relationer. På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka.

Vem är du?
Jag söker dig som vill utveckla och driva ditt verksamhetsområde framåt och som trivs i ett företag där du kan göra skillnad. Du är initiativrik, lösningsorienterad och med en förmåga att snabbt sätta dig in i nya sammanhang där du agerar prestigelöst. Som ledare är du en förebild som inspirerar och motiverar dina medarbetare till att ta egna initiativ. Jag tror att du är van vid att jobba i en personalintensiv verksamhet med många kontaktytor och självklart har du en god förståelse för affärer och en fallenhet för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder.

Det är även viktigt att du trivs med att arbeta såväl operativt som strategiskt med en god förmåga för att snabbt kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vår företagskultur präglas av samarbete över gränser, att vi lär oss av våra framgångar och misstag och att vi har roligt längs vägen. Jag tror att även du är en ambassadör för den kulturen när du väljer oss.

Jag tror att du har följande meriter:

- Minst fem års arbetslivserfarenhet i en ledarroll inom en personalintensiv verksamhet
- Erfarenhet från lokalvård, fastighetsskötsel eller bemanningsbranschen alternativt annan bransch som präglas av högt tempo
- Erfarenhet av personal, leverans- och resultatansvar.


Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)

Sök!
På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!




Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Magnus Parkler
Verksamhetschef fastighetsservice

Ansök nu

Hej receptionist!

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 9
Hej receptionist!
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande, och nu söker jag dig som älskar att hjälpa boenden och en vardag där ingen dag är den andra lik - men garanterat rolig!

Om rollen
På Fastighetsägarna Service tar vi hand om husen som andra kallar för sitt hem där vi ser till att vardagen blir enklare för fler. Vi älskar att göra affärer och bibehålla långa relationer så för oss är det viktigt att vi bidrar till helheten för både våra kunder, de boende och oss själva.

Som vår nästa receptionist bemannar du expeditionen hos en av våra kunder på Lidingö och dina närmsta kollegor är fastighetsförvaltaren Justina och fastighetsskötaren Johan. Tillsammans jobbar ni för att leverera enligt avtal och förenkla för kunden. Dina vardagar kan bestå av att hantera felanmälningar, kvittera nycklar och boka gym åt de boende i föreningen. Du kommer dagligen att samtala med de boende i föreningen och eftersom du älskar att träffa människor så passar det dig utmärkt. Som receptionist kommer du även att hantera enklare arbetsuppgifter inom ekonomi.

Som vår nästa superkollega innebär det att du arbetar 40% vilket motsvarar tisdagar 09.00-17.00 samt torsdagar 13.00-19.00.

Vem är du?
Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och jag vill att du går i gång på att axla en roll som innebär många olika puckar. Här jobbar vi även för att göra saker enklare och smartare vilket kräver att du är trygg i din förmåga att finna svar och lösningar på problem. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och ligger steget före och för att trivas som receptionist är det av betydelse att du vill göra skillnad tillsammans med oss och resten av företaget. Att vi har roligt längst vägen och kan peppa varandra är såklart väldigt viktigt! Det vill vi att du också kan skriva under på när du väljer oss. På Fastighetsägarna Service präglas vi av att vi vill och kan ännu mer - tillsammans.

Kvalifikationer
Jag tror att du har en tidigare bakgrund som receptionist och erfarenhet av arbete inom ekonomi. Med andra ord är avier och reskontra är ingenting obekant för dig. Det är meriterande om du har erfarenhet av teknisk förvaltning, men det viktigaste för oss är att du är en självdrivande challenger som älskar att träffa människor!

Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin.

Sök!
På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!

Tjänsten är en visstidsanställning med arbetstider och sysselsättningsgrad enligt ovan.




Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Emelie Kyhlstedt

Chef hyres- och avgiftshandläggning och kund- och affärsstöd

Ansök nu

Hej Talent Acquisition Partner!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Okt 27
Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande, och nu söker vi dig som inte bara vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa utan vara en av nyckelpersonerna för att få det att hända.

Om rollen
I vårt team ingår HR, marknad och hållbarhet - en kombination som vi tycker är win-win-win. Idag består HR-teamet av Emelie och Isabel i rollerna som HR business partners mot våra fyra affärsområden med 230 challengers. Vår vision är att genom hållbar tillväxt nå en halv miljard i omsättning år 2025. I den visionen är våra medarbetare helt avgörande. Vi är ett företag som menar allvar med vår företagskultur, den är affärskritisk och något som vi jobbar med varje dag - inte minst när vi attraherar och rekryterar nya challengers. Och det är här du kommer in i bilden.

Jag söker dig som älskar att utveckla kandidatupplevelsen, är nyfiken på människors drivkrafter och går igång på att göra kandidater till kollegor. I din roll kommer du att ansvara för att driva rekryterings- och onboardingprocessen med allt vad det innebär: Employer branding, search, kandidatupplevelse, driva rekryteringsprocesser i samarbete med rekryterande ledare (och samtidigt utmana och utveckla ledarna såklart!) samt utveckla och driva preboarding- och onboardingupplevelsen. Hos oss jobbar en härlig blandning av kompetenser, så du kommer att rekrytera projektledare, förvaltare, jurister, redovisningsekonomer, fastighetsskötare, energispecialister… ja, helt enkelt en blandad kompott som kräver målgruppsanpassade rekryteringsstrategier och processer. Det blir kul, vi lovar!

En viktig del av vår kultur är ett mindset av att vi vill och kan ännu mer. Du kommer därför att ansvara för att forma, utveckla och effektivisera rekryteringsprocessen samt kandidat- och medarbetarupplevelsen. Och vi vill passa på att skryta lite: du kommer tillhöra ett team som var en av tre finalister i Human Growth Award för årets HR-team 2020, så vi har kommit en bra bit på vägen men är övertygade om att du är pusselbiten som tar oss till nya höjder.

Förutom Emelie och Isabel har du ett nära samarbete med kollegorna i marknadsteamet. Här skapar vi magi genom vår inhousebyrå som består av Nathalie, Annie och Jakob - vilket ger oss alla möjligheter i världen att jobba kreativt med Employer branding-produktioner och att skapa innehåll som höjer kandidat- och medarbetarupplevelsen.

Vem är du?
Du tycker att rekrytering är det roligaste på HR-menyn och är en person som går i gång på att ta ägarskap och får saker att hända. Du trivs och mår som bäst i en roll där det händer mycket hela tiden, och gillar att se nya lösningar i den operativa vardagen som förenklar och utvecklar rekryterings- samt pre- och onboardingprocessen. Du har en förmåga att se helheten, men förståelse för hur detaljer kan vara avgörande för att nå dit vi vill. För att hålla ihop trådarna trivs du med att strukturera dina egna dagar och har hittat ett sätt som funkar för dig. Du är en stjärna på kommunikation, är duktig på att uttrycka dig i skrift och har en kreativ ådra.

Du är en perfect match om du:

- har minst 1-2 års erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser som även inneburit search.
- personalvetarexamen eller motsvarande.
- har erfarenhet av att jobba med employer branding operativt, till exempel att samarbeta med högskolor och universitet samt talangnätverk.


Har du erfarenhet av att ha jobbat med pre- och onboarding är det ett plus - men det är viktigare att du har rätt ambitioner, tycker det är roligt och vill utvecklas. Vana av att jobba med tester i rekryteringsprocessen är även det ett plus.

Vilka är vi på fastighetsägarna Service?
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 270 miljoner kronor per år och är 230 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Läs mer om oss på vår? karriärsida (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/)?och följ oss på? Linkedin (https://www.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service/?viewAsMember=true).?

Jobba hos oss!?
Rollen som Talent Acquistion Partner är en heltidstjänst tillsvidare med start efter överenskommelse. Vi träffar kandidater löpande - är du nyfiken på att veta mer ser vi därför gärna din ansökan så snart som möjligt!





Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Jag ser fram emot att träffa dig!

Anna Birgersson
Chef Marknad, hållbarhet och HR

Ansök nu