Stockholm: Applikationsspecialist med erfarenhet av IT-utvecklingsprojekt, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Applikationsspecialist med erfarenhet av IT-utvecklingsprojekt, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

En ny distribuerad kommunikationsplattform håller på att införas hos kunden och IT-drift och IT-förvaltning av plattformen behöver hanteras. Plattformen används för informationsutbyte.

Uppdragsbeskrivning

Kunden söker vi nu efter en applikationsansvarig IT som kan hantera plattformen. Rollen innebär att arbeta med applikationsdrift av den nya distribuerade kommunikationsplattformen, men även att operativt hantera installationer, konfigurationer och uppgraderingar med ett nära samarbete med andra IT-förvaltningar.

I nära samarbete med övriga medarbetare i IT-förvaltning och projekt kommer du arbeta med systemets vidmakthållande (d.v.s. felrättningar, användarstöd, daglig IT-drift och underhåll) och vidareutveckling (d.v.s. anpassningar och förbättringar). Uppdraget kan även medföra att man är systemansvarig och har ett visst ansvar för IT-leveransen av systemet

Arbetsuppgifter:

- Driva och utföra uppgraderingar och systemförbättringar
- Installera, konfigurera och i övrigt iordningställa nya miljöer, t.ex. för tillkommande behov framöver.
- Ge stöd och support till interna och externa parter
- Följa upp och samordna med andra IT-förvaltningar, driftsorganisationer och intern personal
- Samordna olika typer av tester samt även kunna genomföra delar av dem själv
- Hantera IT-incidenter för sina system och delta i felsökning och samordning av insatser.
- Uppdatera dokumentation för systemen t.ex. drift- och förvaltningsanvisningar respektive systemberoenden
- Delta i arbete med IT-säkerhet genom att bistå vid risk- och sårbarhetsanalyser, omvärldsbevaka informationssäkerhet mm
- Koordinera men även utföra IT-förändringsfrågor tillsammans med interna och externa intressenter och systemleverantörer
- Bistå vid teknisk kravspecificering och framtagande av nya lösningar
- Bistå vid utarbetning av förvaltningsplan, planera för systemunderhåll, samt planera och genomföra förändringar
- Uppdraget kan även innebära liknande arbetsuppgifter i andra system i både projekt och förvaltning.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskole-/universitetsutbildad inom IT/120 p/180 p eller motsvarande erfarenheter förvärvade på annat sätt
- Skall ha arbetat med tekniska miljöer, vidareutveckling (d.v.s. anpassningar och förbättringar) vidmakthållande (d.v.s. felrättningar, användarstöd, daglig IT-drift och underhåll), installationer och systemdrift i Linux/Unix-miljöer, i minst 5 år.
- Skall ha arbetat med support, samordning och kommunikation mot externa och interna parter i minst 5 år
- Skall ha arbetat både i IT-utvecklingsprojekt och IT-förvaltningar i minst 5 år.
- Erfarenhet från arbete med certifikatshantering i minst ett år
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet från hantering och administration av system som nyttjar funktionalitet i Elasticsearch-stacken i minst två år.
- Erfarenhet från eget arbete att utveckla systemintegrationslösningar i minst två år.
- Erfarenheter från eget arbete med att hantera ActiveMQ i minst två år.
- Erfarenhet från eget arbete med att konfigurera och sätta upp övervakning och monitorering som bygger på Grafana och Prometheus i minst ett år


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God kommunikationsförmåga
- God analysförmåga
- Pragmatisk inställning till utveckling och förstår att det ibland krävs flera steg för att nå målet
- En förmåga att lyssna och ta in nya idéer men också en beslutsamhet i att följa upp att de ramverk och standarder som är fastställda används och tillämpas inom organisationen
- Tydlig och strukturerad i tal och skrift
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Mycket god förmåga att tänka i system - att se helheten och förstå samband mellan funktioner, aktiviteter, osv


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Applikationsutvecklare/Apputvecklare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Applikationsutvecklare/Apputvecklare.

iOS Developer

Läs mer Dec 2
Nytt
We are looking for an iOS Developer to join our team in Stockholm. In this role you will help us to advance the overall technical platform, by being involved in everything from coding, testing to publishing new releases. This is a chance to work on a product that has already helped users save more than $2 billions towards their financial goals!

When you join Qapital, you will have the opportunity to work in a dynamic fintech environment where you are encouraged to voice your opinions and take part in the decision-making.

In this role, you will
- Be a part of a tight knit group of iOS developers who enjoy working together as a team - either to work on a specific problem, or to try new technologies.
- Focus on feature development from design through implementation, and testing - both automated and manual.
- Provide technical support for the product across teams and departments as needed.
- Drive the architectural design of components used throughout the application forward.
- Advocate for technical changes not driven by feature development.
- Collaborate will fellow iOS developers to create great code and lead development projects to completion, sometimes in mob or pair programming.


Skills and Requirements
Most importantly, you are someone who enjoys taking ownership of the bigger picture. You’re not only interested in developing new features from scratch, but also in being part of the release process and testing. You thrive in a fast-paced startup environment where flexibility and adaptability are key.

Furthermore, you have:

- Experience with Swift.
- Experience in UI development, either from past employment or independent projects.
- Genuine interest in making your UI feel fluent and alive.
- ReactiveCocoa/ReactiveSwift experience is a plus.


About Qapital
Qapital is a new kind of banking experience that empowers people to maximize their happiness by saving, spending, and investing with their goals in mind. By blending behavioural science with technology, Qapital provides people with the tools they need to make managing money easy and fun. Qapital has over 2 million users and 100K+ 5-star ratings. It’s been named “Most Innovative App of the Year” by Google and “Best App for Savings” by Apple.

Ansök nu

iOS Engineer

Läs mer Dec 1
At EasyPark, we love cities. We love them for work, for play and everything in between. That’s why our mission is to make life in cities that much easier - by taking care of the parking. We make sure you never miss a beat by making it quicker and easier to find, pay, administer, operate and plan parking. Our vision is clear - “Make cities more liveable!”

Our app is used by millions all over Europe and that is reflected in the diversity we have here at EasyPark. The EasyPark way is based on collaboration, courage, change but above all, customer love.

Your journey with us

With a lot of fun challenges ahead we are currently looking for an iOS Engineer to join the team. As an iOS Engineer you work in one of our app development teams together with other engineers, UI/UX, QA, Data and other stakeholders to make parking easy for our customers. We work in small development teams led by a Product Owner on a day to day basis and you belong to the Engineering team at EasyPark. As part of the Engineering department we expect you to foster good collaboration, drive continuous learnings and build and maintain healthy engineering practices together with your fellow app developers and team members.

We offer you a unique opportunity to join a fast paced company with a flat hierarchy where you get room for creating and experimenting and are given the opportunity to influence and challenge our current ways of working.

The engineering team has a strong team spirit where collaboration and knowledge sharing is key. For the right person, there will be lots of opportunities to develop as an engineer but also taking more responsibility and developing your leadership skills further.

Your responsibilities will include, but not be limited to:

- Being responsible for the EasyPark apps developed by you and your teammates
- Working together with your team members to reach the goals of your team, being accountable for your team domain of ownership, owning the app releases and deliver the highest quality to our users
- Being a good team member where you collaborate and support each other to reach the team goals. “Team over self” is one of the pillars of an EasyPArk mindset. It’s always about finding the best solution together.
- Working together with other developers in the iOS chapter led by the Tech lead to improve our engineering practices, continuously improve our code standards, architecture and technology


About you

To thrive in this role we believe that you are a teamplayer that enjoys collaborating with others on a daily basis. You have strong communication skills and have an open mindset to new perspectives and ideas. You are outspoken and like to challenge the status quo by trying new things together with the team. You are proactive, take responsibility and are motivated by challenges and learning new things.

Your experience

We don’t know you yet, but here are some of the things we think you might recognize in yourself:

- Academic degree or equivalent relevant working experience.
- Extensive experience working with development of native apps in the iOS tech stack, preferably with a customer-facing app with an international user base
- Experienced in development of apps that are supported by a mix of backend systems and third-party suppliers
- Experience working in cross team release processes, where multiple teams work in one app setup
- You care about the quality and you know what it means to be responsible for shipping high quality to our users
- Excellent spoken and written communication skills in English. Swedish is not required


This position is located at the EasyPark headquarters in Stockholm, Sweden. We offer flexible working hours and a mix of remote/office work.

One final thing

EasyPark expects a lot, not in the old-fashioned way, but in expecting your ideas, initiatives, hard work and commitment to contribute towards the common goals of the company. EasyPark is a driven team with big goals, so we seek individuals who are truly passionate about their work and possess the entrepreneurial spirit to overcome challenges and deliver. Being a part of the EasyPark team will, for the right person, be a fruitful and personally enhancing journey.

Ansök nu

Android Developer to Svea!

Läs mer Nov 19
We are looking for a developer with a real passion for Android, who wants a chance to take a more holistic approach to your developed apps! Here at Svea we create a selection of apps that we nurture and continuously enhance to create the best possible outcome long-term. Do you feel that your app is your baby? So do we!

What you will do
As an Android developer in our team you will have the opportunity to be innovative and create beautiful, custom-made apps for payment solutions. You will be involved from the very start of the process; from research and concept phase to user experience and implementation, to create tailor-made and scalable solutions to fulfill the needs of our customers. In this role you will work closely with the neighboring teams such as iOS, Backend, QA and UI/UX to ensure the best possible outcome every day.

Competences we think you have:

- A few years experience in Android development specifically
- Ability to write clean, testable code in Java and Kotlin
- A good understanding of Android development and its design patterns
- Fluent professional english in both speaking and writing


Who are you?
In this role we see a person who value team efforts over personal efforts and is always up to further develop yourself! You have a can-do attitude, love problem solving and if you have a natural ability to act as a spokesperson for your team that is great. Furthermore, you have a good understanding for the product-lifecycle and business aspects, which gives you the ability to take on a helicopter-perspective. Of course, you also have an interest in new technologies!

If you also have know-how regarding UI and UX development, experience with continuous integration, automation, system architecture and design that’s a bonus!

About the team
In this role you will be a part of our mobile division known as “Apps”, a cross disciplinary team of developers including Android and iOS engineers as well as back end developers and UI/UX experts. We work together to provide disruptive and exciting products for end users and businesses both inside and outside of the financial sphere!

Working for Svea
Being a part of Svea means being a part of a dynamic and exciting workplace! We are an entrepreneurial company providing a vast scope of financial services. Here initiative is appreciated, and as our employee your knowledge and input will be highly valued. We are located in Arenastaden, Solna, next to Mall of Scandinavia.

Application
We do not accept applications via e-mail. If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Ellen Hallengren at ellen.hallengren@svea.com

Ansök nu

Programmer - VR

Läs mer Nov 19
Resolution Games is a VR/AR studio focused on creating immersive experiences for all - from gamers to non-gamers alike. We are looking for a Programmer to join our talented team. Are you what we are looking for?



What you’ll do

This is a great chance for you to take part in a talented team that works on creating social games that everyone can enjoy. You’ll be working in a small team, with short development phases where collaboration is key. Some of your key responsibilities will include:

- Implement gameplay and support systems features in VR & AR games
- Work with other disciplines to implement graphics, animations, and audio
- Foresee technical problems related to your tasks
- Create technical designs and implement solutions with the guidance of senior staff
- Implement code that is performant on low spec devices like Oculus Quest
- Develop well-structured and high-performance code of high quality




Who you are

Requirements

Great coding experience, we believe to be successful you'll have a bunch of working experience as a game programmer.

- With work experience, we imagine that you have been involved in taking a game idea from early prototyping to finished product in a professional environment:

- Prototyping game features, usually in collaboration with designers from different disciplines such as Art and UX

- Transitioned prototype code into structured, production-ready code, while ensuring high maintainability and code quality

- Optimized the code to run on limited devices, both on the CPU and GPU side

- Passed QA for one or more storefronts

- Released the product and performed post-release activities such as bug fixing and live services

- Satisfactory experience in programming for mobile platforms

- Good knowledge of C# and Unity

Nice to have

- Experience of Perforce and Git
- Experience with network- & server programming would be a plus
- Experience of working with VR is a plus, as well as a passion for anything visual computing-related




Who we are

Resolution Games is a visual computing studio with a proven track record creating immersive gaming experiences for all. We believe that VR and AR aren’t just an add-on for gaming; they are the next logical steps for games. As players and game developers alike, we’ve always dreamed of this day - the day when we can be IN the games we love. That day is finally here, and we are putting all of our energy into making the most of it for all, whether it’s creating a positive experience for someone testing out VR for the first time to delivering a rich, in-depth multiplayer game that keeps enthusiasts hungry for more.

We are looking for someone who wants a unique opportunity and enjoys collaborating. Someone who wants to be a part of a team raising the bar and creating a new set of standards. Our colleagues have can-do attitudes who appreciate a small studio culture. Therefore, even though we have grown, we continue to work in small teams and experiment while tackling complex challenges. We value having every voice heard and seek out diversity, equity, and inclusion in everything we do. Last but not least, we want those of you who are not just skilled but also a great addition to the team. That is because we believe in team over the individual, a great mix of freedom with responsibility, and that people should always come before the process. P.S. Employee stock options are available.

Ansök nu

iOS Developer

Läs mer Nov 10
Who we are

Over the course of the past five years we’ve grown to a business of over 1700 Instaboxers united by a single purpose; providing the smoothest shipping experience possible. We’re fast, both in terms of parcel delivery and when it comes to growing our business. As we continue to expand, the complexity of Instabox grows in parallel. With that in mind, we are now looking for an iOS Developer to help us govern our journey ahead.



What you will be doing

For our Consumer Facing team, we are looking for an experienced iOS Developer who thinks it is fun to create useful applications and services which all contribute to a great customer experience. Together with our designers, product managers and backend developers you will design the parts of our product that are faced by our customers or internal users. As an iOS Developer you will get the opportunity to have a great impact in everything from choices of techniques to system architecture.



What we have

- Our codebase is almost completely SwiftUI and Combine
- Our deployment target is iOS 15
- We use our own internal frameworks within our projects
- We work with coding guidelines and review each other’s code
- We are passionate about code and product quality, design and user experience


Who you are

At Instabox we value individuals who are keen to learn, and your eagerness to develop your own skill set will undoubtedly be your strongest asset when joining us. If you are a really skilled problem solver who loves coding and making complex things work, then this is the place for you. Beyond that we imagine that you would have some of the following points on your resumé:

- At least 3 years professional experience as an iOS developer using Swift
- Experience with the latest SwiftUI and UIKit frameworks
- Experience with open source or having published your own app on App Store is a huge plus
- It is an advantage if you have a Bsc or Msc in Computer Science or related discipline
- Excellent verbal and written communication skills in English


As a person you like to take your own initiatives and to work result-oriented. You have good analytical and problem solving skills - always striving to find new solutions. You are a driven team player that enjoys working but also to have fun while doing it.

As Instabox is a fast-moving company, you should like to learn new things and not be afraid of exploring new areas. If this is you then we can’t wait to meet you.

We offer you..

.the chance to be part of something truly amazing. We can promise you that you will be challenged, pushed to develop your skill set, and have the opportunity to work with great and smart colleagues. The journey ahead is what excites every Instaboxer working here today and we are just getting started. Then there is the compensation package, engaged manager, benefits, centrally located office etc. but we’ll get to that in due time.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Shaya Solutions AB .

Byggledare, Stockholm

Produktionsingenjör, bygg
Läs mer Nov 11
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 9 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 80-100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker byggledare med inriktning integration av tekniska system för Kungsträdgården - Nacka och Söderort. Utbyggnaden till Nacka och Söderort är uppdelat i 4 projekt; 3 geografiska projekt och 1 projekt som ansvarar för alla bygg, installationer och BEST-specifika arbeten för hela den sträckningen. Som byggledare med inriktning integration av tekniska system kommer du att vara organiserat i projektet Bygg, Installationer och BEST och tillhöra blocket BEST.

Uppdraget består i att vara byggledare för bl.a. förberedande arbeten inom BEST-områden samt att vara stöd och sakkunnig inom integration av tekniska system till kundens befintliga tekniska system.

Utbyggnaden till Nacka och söderort består av 11,5 km dubbelspår, 7 stationer och 2 anslutningspunkter till befintlig tunnelbana. Arbetena kommer att utföras av 10-16 entreprenader; byggarbeten, installationsarbeten och BEST-pecifika arbeten mm.



Arbetsuppgifter:

- att byggleda entreprenader inom BEST-området, företrädesvis inom el-och teleområden.

- att vara stöd och sakkunnig vid både planering och vid genomförande av integration av el- och teletekniska system mot kundens befintliga system

Arbetsuppgifterna sker både inom blocket BEST och blocket Integration och Överlämning, rapportering sker dock främst till Projektledare BEST.

Övriga arbetsuppgifter är också att delta i granskning av handlingar under projekteringen inför kommande upphandlingar.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 12 års erfarenhet av byggledning eller installationssamordning i projekt för spårbunden trafik inom eller mot offentlig myndighet. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- Minst 12 års erfarenhet av integration av tekniska system in i befintliga styr- och övervaknings- samt förvaltningssytem hos offentlig myndighet för spårbunden trafik. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- Minst 6 års erfarenhet av utförande av ibruktagandebesiktningar inom IT/Tele. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- I samband med uppdragsstart, ha erforderlig utbildning för att få vistas i spårmiljö (lägst kategori 19). Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.




Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kunskaper inom entreprenadjuridik, från minst 2 dokumenterade kurser. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- Erfarenheterna som byggledare/installationssamordnare bör vara från de senste 15 åren. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.
- Ha giltig ESA-behörighet, nivå Fackkunnig. Erfarenheten måste stå utskriven i CV med rollen som kravställs samt år/mån som konsulten hade rollen för att leverantörens anbud skall kunna godkännas.




______________________

Hur du kommer vidare



- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Fullstack utvecklare med intresse för e-commerce och frontend, Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 10
About the assignment:

- Location: Stockholm
- Duration: 6 months
- Start: TBD
- Apply: as soon as possible
- Extent: 100%
- Please note that the mandatory requirements have to be met in full in order for us to present your profile to our Customer.


Description:

As a Software Engineer with frontend competence, you will join the Availability product team. This is new team within Product Exploration area started with the aim to accelerate our ability in guiding our customers in finding the assortment they want - with the right availability - regardless of when, how and where they want it. We aim to create customer opportunities and transparency around availability cross our channels for a seamless customer experience. An example service we are working on is giving our customers the possibility to buy our assortment online, but to pick it up in-store.

We are a highly collaborative organization with an entrepreneurial mindset, and we are on a journey together which means there is no clear path - you will be able to create great value by contributing with your own innovative ideas.



Mandatory competence and experience:

- Strong coding skills and deep knowledge in HTML5, CSS3/SCSS, JS, React JS/Redux
- Experience and knowledge of API design
- Experience and knowledge of testing; jest & react-testing-library in particular
- Experience and knowledge of A/B-testing; Optimizely in particular
- Experienced in agile software development practices (automated testing, mob/pair programming, CI/CD etc.)
- Comfortable in discussing product design and improvements
- Experienced in Azure DevOps and/or other cloud environments




Preferred competence and experience:

- Typescript
- Webpack
- DevOps (Azure DevOps)
- Node.js
- SEO
- WCAG
- HTTP/REST


In this role you work in a highly collaborative team with a focus on the development of the company. That also includes working with test within the team and continuously improve our Quality assurance process. At the same time, you will:

- Define and translate business needs into requirements (user stories) and acceptance criteria.
- Collaborate with other product teams to understand and solve questions related to dependencies.
- Need to be proficient when it comes to different technical and architectural viewing points.
- Need to have an agile mindset and participate in our aim at becoming dev/ops-teams




Preferred personal qualities:

- Ability to understand and analyze complex information and share it in effective and powerful communications
- Ability to take responsibility, work proactively and continuously improve activities in complex, quickly transforming environments




Language skills:

Have good knowledge, both written and oral, in English. All communication is done in English.

______________________

How to proceed with the process

- Apply for the assignment through this ad.
- State your preferred hourly rate in the application.
- Upload your CV in word format.
- We will revert to you if we need further information or clarification regarding your application.
- The Customer usually reverts to us within 10 working days from the last application date. We aim to get back to you promptly with any new information regarding your application or the assignment. If you have not received any information from us within this time frame, please contact us through our platform.


You will be informed about the Customer should you be called to an interview.

About Shaya Solutions

Stockholm based consultancy and competence firm with focused on IT, Management and Technology.

We focus on customer / consultant satisfaction and quality in our services offered throughout Sweden.

Our core values are Humility, Perseverance and Flexibility.

Please do not hesitate to contact us if you have any questions.

We politely decline all contact from ad vendors. Many thanks!

Ansök nu

Integrationsarkitekt, Stockholm

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Nov 10
Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):



- 8 års erfarenhet som integrationsarkitekt och ha erfarenhet från minst två stora integrationsåtaganden där ESB har används.
- Ska ha erfarenhet av MicroService-arkitektur.
- Ska ha erfarenhet av och förstå OAuth2.
- Ska ha arbetat med olika typer av integrationsmönster (realtid, batch, publish-subscribe etc.).
- Ska ha erfarenhet av MuleSoft Anypoint Platform, ActiveMQ samt Informatica Powercenter.
- Ska ha erfarenhet av Öppna API:er.
- Ska ha erfarenhet av REST- och SOAP-baserade API:er
- Ska ha erfarenhet av XML, JSON
- Ska ha erfarenhet av RAML och Swagger




OBS! Ytterligare information om uppdragsbeskrivningen kommer ges vid senare steg i urvalsprocessen.



______________________

Hur du kommer vidare



- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till globalt it-bolaget i framkant, Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 10
About the assignment:

- Location: Stockholm
- Duration: 4 months
- Start: TBD
- Apply: as soon as possible
- Extent: 100%
- Please note that the mandatory requirements have to be met in full in order for us to present your profile to our Customer.


Description

2 recourses)

- Please send in CV in English

- Please write first 6 digits i security number in the CV

- Please write availability



- Purpose


- To make Radio SW design faster and with high quality

- To work in a globally alligned way with our common Radio SW

Definition of Done:
A documented well defined design flow with descriptions of
- Activities
- Artifacts (template and examples)
- Guidelines
- Decision points
with information to all roles associated to the "flow item“, e.g:




- XFTs


- Project managers


- Quality ...
- The flow description shall simplify for the organization teams, have clear descriptions what artifacts to deliver, when and to what level of detail.
- One source of information, gather and streamline all "lazydogs”
- The flow shall start with early phases and end at GA
- The flow shall be found in the same place as other descriptions in the organisation.
- It shall be organizational agnostic
- A flow that is maintained and always updated
- Clickable links in each ”square” for more details
- Shall show the flow in a modularized product
- Shall be connected to the DNEW design flow and PDU Radio processes (both ways)
- Shall relate to other Ericsson processes, e.g. Vulnerability Analysis (security), Lighthouse.
- Shall relate and refer to checkpoints (F1, F2, etc)
- Shall be connected to the HW centric design blue-print
- Shall align with agile principles
- And other ....




- During the assignment:

- Shall report weekly to a reference group

- RSW Governance responsible, SW flow governance resp, Operational
- Development in PDU Radio

- A working group of fixed members from Ericsson shall be in the team in order to provide info and do reviews.

- Lead OPOs, SP-drivers and team OPOs

- Test Managers

- Architects

- Line managers for XFTs

- Quality managers

- Project manager

- XFTs

- Progress of the work shall be visible in an updated flow in share point


- Profile




- Shall have a SW design background and working agile

- Shall have previous experience of the work described in this assignment, e.g. large agile set up, large SW organizations, Continious Integration






______________________

How to proceed with the process

- Apply for the assignment through this ad.
- State your preferred hourly rate in the application.
- Upload your CV in word format.
- We will revert to you if we need further information or clarification regarding your application.
- The Customer usually reverts to us within 10 working days from the last application date. We aim to get back to you promptly with any new information regarding your application or the assignment. If you have not received any information from us within this time frame, please contact us through our platform.


You will be informed about the Customer should you be called to an interview.

About Shaya Solutions

Stockholm based consultancy and competence firm with focused on IT, Management and Technology.

We focus on customer / consultant satisfaction and quality in our services offered throughout Sweden.

Our core values are Humility, Perseverance and Flexibility.

Please do not hesitate to contact us if you have any questions.

We politely decline all contact from ad vendors. Many thanks!

Ansök nu

Nyexaminerad jurist med intresse för människor, affärer och relationer, ...

Affärsjurist
Läs mer Sep 28
Är du en nyexaminerad alternativt junior jurist som är driven, kommunikativ och hjälpsam som person? Gillar du att med juridiken som bas, kombinera andra arbetsuppgifter som är affärs- samt kompetensrelaterade?

Om jobbet

Till Shaya Solutions söker vi nu en person på heltid vill vara med och bidra till verksamheten inom affärsutveckling, konsultanskaffning samt intern affärsadministration.

Rollen konkret går ut på att tillsammans med verksamheten hantera olika kunders kompetensbehov. Detta varvas med avtalsjuridik där de olika avtalen varierar mot respektive kund. ABK09 är exempelvis ett vanligt förekommande i avtalsjuridiken.

ABK 09 omfattar allmänna bestämmelser för konsultuppdrag inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet. ABK 09 kan användas inom alla teknikområden, från inledande skeden på idéstadiet till avslutande detaljprojektering under utförandeskedet. Bestämmelserna är utarbetade och antagna av branschorganisationen Byggandets Kontraktskommitté.

Jobbet innebär att vara en del av teamet på Shaya Solutions där det till exempel innebär att såväl ringa och prata med kunder, kandidater och konsulter som till exempel att handlägga kompetensbehov, administrera kandidaters CV:n, samt vara delaktig i offertförfarandet gentemot kunder i anbud samt i ramavtalsupphandlingar.

Infasningen i rollen, sker stödet och support av såväl bolagsjurist som VD på Shaya Solutions.

Vem är du?

För att vara aktuell för tjänsten så föredrar vi om du är nyexaminerad jurist. Det är viktigt att du är du är driven och har rätt mindset när det gäller att samarbeta i team samt att jobba i ett start-up.

Observera att denna roll inte passar för en jurist som enbart vill jobba med juridiken. Detta blir en bred roll där du blandar affärsjuridik, med affärsutveckling och administration.

Utan denna roll passar den jurist som vill verka brett inom affärsområdet men ha juridiken som bas. Detta är helt och hållet kopplat till din respektive bolagets utveckling inom de olika delarna av verksamheten.

Inom bolaget finns definierade processer, roller och karriärvägar där du tydligt och transparent kan påverka din utveckling och progression. Du kommer att kunna få ta del av detta vid en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan snarast, vi går igenom ansökningar löpande. Vi ber dig att bifoga såväl CV, personligt brev som examensbevis alternativt kursutdrag i din ansökan.

Om företaget

Shaya Solutions är en konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik där människor och relationsbyggande står i centrum. Shaya Solutions är ett av Sveriges starkaste bolag på att sälja in konsulttjänster och möta kundernas konsultbehov.

Vår absoluta styrka ligger på kund- och beställarcentricitet genom en stark relationsbyggnad över lång tid. Det innebär att vi är genuint intresserade av försäljning, teknik och leveranser i kombination med hur våra relationer utvecklas med våra kunder, konsulter och partners - över såväl kort som lång tid.

Besök oss gärna på vår hemsida för mer information om bolaget: www.shayasolutions.com (http://www.shayasolutions.com)

Vänliga hälsningar,
Teamet på Shaya Solutions

Annons- och telefonförsäljare undanbedes.

Ansök nu

Juriststudent för deltidsjobb, Stockholm

Biträdande jurist
Läs mer Sep 28
Är du en juriststudent som parallellt med studierna vill jobba deltid? Är du driven, kommunikativ och hjälpsam som person?

Om jobbet

Till Shaya Solutions söker vi nu en person som på deltid vill vara med och bidra till verksamheten genom att varva kvalificerade uppgifter med administrativa arbetsuppgifter. Deltidsjobbet är brett där du kommer att komma i kontakt med exempelvis avtalsjuridik såväl som handläggande textredigeringar.

Jobbet innebär att vara en del av teamet på Shaya Solutions där det innebär att såväl ringa och prata med kandidater och konsulter som till exempel att handlägga våra kunders kompetensbehov, administrera kandidaters CV:n osv..

Infasningen i rollen, sker stödet och support av såväl bolagsjurist som VD på Shaya Solutions.

Vem är du?

För att vara aktuell för tjänsten så föredrar vi om du är nyexaminerad jurist. Det är viktigt att du är du är driven och har rätt mindset när det gäller att samarbeta i team samt att jobba i ett start-up.

Välkommen med din ansökan snarast, vi går igenom ansökningar löpande. Vi ber dig att bifoga såväl CV, personligt brev som kursutdrag i din ansökan.

Om företaget

Shaya Solutions är en konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik där människor och relationsbyggande står i centrum. Shaya Solutions är ett av Sveriges starkaste bolag på att sälja in konsulttjänster och möta kundernas konsultbehov.

Vår absoluta styrka ligger på kund- och beställarcentricitet genom en stark relationsbyggnad över lång tid. Det innebär att vi är genuint intresserade av försäljning, teknik och leveranser i kombination med hur våra relationer utvecklas med våra kunder, konsulter och partners - över såväl kort som lång tid.

Besök oss gärna på vår hemsida för mer information om bolaget: www.shayasolutions.com (http://www.shayasolutions.com)

Vänliga hälsningar,
Teamet på Shaya Solutions

Annons- och telefonförsäljare undanbedes.

Ansök nu