Stockholm: Experis söker supporttekniker till uppdrag i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Experis söker supporttekniker till uppdrag i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Vi på Experis söker just nu dig som vill jobba som supporttekniker hos en av våra kunder i Stockholm. Förutom det faktum att du får jobba för en spännande aktör inom fastighets- och byggbranschen är det bästa med det här jobbet att det är en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!

Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %



Arbetsbeskrivning

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Du ingår i ett team av tekniker som tillsammans arbetar med teknisk service och problemlösning mot interna användare samt hanterar IT-relaterade problem som kan uppstå hos användare. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära support både i första och andra linjen.



Du kommer bland annat att arbeta med:

* Manuell registrering av ärenden som inkommer via telefon eller genom besök, registrering och kategorisering och prioritering av ärenden.
* Telefonsupport för att avhjälpa incidenter för användare och genom fjärrstyrning av klienter hitta den bästa lösningen
* Handläggning av ärenden som inkommer via mail, telefon eller genom besök
* Dokumentering och felsökning av inkommande ärenden
* Fördelar till andra linjen eller den avdelning som ska handlägga ärendet
* Identifiera presumtiva kandidater till klassificeringsartiklar och/eller FAQer och lägga upp lägga upp dessa.
* Identifiera återkommande problem och frågeställningar för att eskaleras till team leader för skapande av klassificeringsartiklar eller för eskalering för att hitta långsiktiga lösningar.
* Hantera andra linjens support för besökare till IT-supporten och hantera beställningar som inkommer från självserviceportalen
* Identifiering och uppdatering av rutiner för support och beställningsrutiner.



Din profil

Den här tjänsten passar dig som trivs bra roller som handlar om att arbeta med problemlösning och teknisk support. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Du har en gedigen erfarenhet av att arbeta med teknisk support och kan vara självständig i ditt arbete. Du har tidigare erfarenhet av O365 och Active Directory.

För den här rollen behöver du vara flytande i både engelska och svenska, och kan du även prata finska är det ett stort plus.



Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:

* Intune
* Powershell
* Telia Touchpoint
* ITIL
* Citrix





Att vara konsult hos Experis

Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.

På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.

Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.



Ta nästa steg i din karriär med Experis Career Accelerator?

Ta reda på hur du kan höja din kompetens för att nå drömjobbet. När du ansöker till en tjänst hos Experis får du tillgång till vår Career Accelerator som erbjuder kostnadsfria digitala kurser baserat på din aktuella kompetens och framtida ambitioner. Testa din profil och se vad som krävs för att nå dina mål. Läs mer om Experis Career Accelerator.





Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på philip.erlandsson@se.experis.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Nu söker vi en ny medarbetare till vår kundservice!

Läs mer Dec 2
Nytt
Office Recycling växer så att det knakar och vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss på vår anläggning ute på vackra Drottningholm.

Om tjänsten

Hos oss kommer du dagligen att möta kunder och medarbetare via telefon, mail och chatt. Du kommer att ingå i ett dynamiskt och driftigt team som tycker om att ge fulländad service och överträffa kundens förväntningar.

I arbetet som medarbetare på vår kundservice kommer du stötta kunder med merförsäljning, fakturafrågor och andra frågeställningar. Du kommer också få hantera ordermottagning samt lägga upp nya kunder i våra system. Utöver detta kommer du också leda våra fantastiska servicepersoner som är ute på fält genom planering och trafikledning.

Tjänsten är på heltid med omgående start och du arbetar vardagar måndag - fredag.

Vad vi erbjuder dig

- Kollektivavtalad heltidsanställning
- Tjänstepension
- Utbildning i kundsupport och trafikledning
- Personalaktiviteter, event och roliga tävlingar
- En unik möjlig att få arbeta mitt i ett vackert naturreservat, två stenkast bort från innerstan med levande miljö.
- Vi kommer under 2021 även bygga helt nytt kontor på anläggningen.
- Nya roller uppstår ofta i växande företag som vårt. Har du energin och engagemanget så är ”sky´s the limit!”




Vi är inte bara ett företag som gör gott, vi har också sjukt kul tillsammans! Omkring dig har du ett grymt team där alla är motiverade och stöttande, och vi firar varje framgång och hittar på saker tillsammans.

Vi söker dig som har dessa kvalitéer

- Empati, tålamod och ett konsekvent bemötande
- Anpassningsförmåga
- Tydlig kommunikation
- Hög arbetsmoral
- Nyfikenhet
- Omvandla negativitet till positiv energi
- Flytande i Svenska och Engelska
- Lösningsorienterad



DINA ARBETSUPPGIFTER

- Kundsupport
- Ordermottagning
- Orderkontroll, förbereda inför fakturering, samt beslut om kreditfakturor
- Administrativa uppgifter, främst rörande kunddata
- Tidrapportering för service- och anläggningspersonal
- Avstämning av nyförsäljning genom kontroll i säljsystemet och schemaläggning i trafiksystemet.
- Delegerade uppgifter ifrån närmsta chef
- Du rapporterar till Kundtjänst- och trafikledningschef


Ange löneanspråk i ansökan

Lön sätts efter erfarenhet. Företaget präglas av en positiv anda där du som är social kommer att trivas. Stämmer det mesta på dig så är du varmt välkommen att söka in. Läs gärna mer på vår hemsida: http://www.officerecycling.se/



Om oss

Office Recycling är Sveriges grönaste återvinningsföretag. Vi har skapat ett framgångsrikt recept för att hjälpa företag att öka sin återvinning kombinerat med fossilfria transporter till samma pris som ett oljeberoende alternativ. Vi är världens enda återvinningsföretag med Bra Miljöval från Naturskyddsföreningen. Vi är ett innovativt och framgångsrikt företag i stark tillväxt!

Kärnverksamheten går ut på att hjälpa företag och kontor med deras återvinning. Vi hämtar alla typer av material som normalt förbrukas på ett kontor. Vår vision är att hela Stockholm ska bryta sitt beroende av tunga dieseltransporter och att vartenda kontor ska använda sig av fossilfria transporter för att neutralisera sin miljöpåverkan.

Ansök nu

Teknisk Support

Läs mer Dec 2
Nytt
Vad vi erbjuder dig

När du blir en del av Northmill-familjen får du många ödmjuka, öppna och engagerade kollegor, som tillsammans har en enorm kapacitet att driva innovation med ett gemensamt mål - att skapa den bästa neobanken i Europa! Northmill är, och kommer alltid vara, en plats där vi ser olikheter som en viktig framgångsfaktor. Vi är en arbetsplats där du alltid kan vara dig själv, växa både professionellt och som person. På Northmill vill vi tillsammans växa med dig och din karriär, möjligheterna är stora om du har rätt inställning.

Om dig

Vi söker nu en duktig supporttekniker för att förstärka vår supportavdelning gällande kassasystem och betallösningar i form av kortterminaler.

Arbetet kommer främst att bestå av att lösa kundernas ärenden över telefon eller mail, men även att bidra till att utveckla avdelningen.

Vi söker dig som tycker att det är roligt att jobba med både teknik och människor. Vi tror att rollen passar bäst för dig som:

- Har god social förmåga och trivs med att prata i telefon.
- Har kunskap inom grundläggande Windowskonfiguration, nätverkskunskap och god teknisk förståelse. Detta eftersom vi arbetar mycket med konfiguration och felsökning av såväl kassasystem som kortterminaler.
- Har lätt för att lära dig och på egen hand utforska hur man felsöker, hittar och åtgärdar problem med såväl kassadatorer som kvittoskrivare och kortterminaler på ett snabbt och effektivt sätt.
- Gillar att hjälpa människor och hitta lösningar på problem.
- Kan skriva och tala korrekt svenska utan problem för att kunna hantera såväl e-post, chatt samt uppdatering av manualer och instruktioner.
- Klarar av att hålla humöret uppe även under stressigare perioder.
- Kan hålla dig uppdaterad om nyheter inom branschen och nya lösningar samt kunna kommunicera och dela erfarenheter med övriga supportavdelningen för att bygga en support i världsklass.
- Engelska är ett krav, norska och/eller franska en stor fördel.


I rollen ingår förutom support till kunderna även uppdatering av manualer och lathundar, skapande av instruktionsfilmer, testning av nya versioner och samarbete med utvecklare samt i vissa fall hjälp vid leverans av nya system.

Vi går igenom ansökningar och intervjuer hålls kontinuerligt, så vi uppmuntrar dig att ansöka så snart som möjligt.

Ansök nu

Support Engineer

Läs mer Dec 2
Nytt
Net Insight’s Nimbra solutions make it possible for you and millions of other people to take part of the biggest live events in the world. In this role you will have the opportunity to work close to both our customers and the product development team where you will support and improve the product experience for our customers around the globe. Join us and be part of our journey and support our customers with Net Insight’s multi-service network products!

Your new role

You will be working in our Technical Assistance Center providing post-sales support on Net Insight’s multi-service network products. The work is in a direct relation with our customers as well as our product development team. You may also, from time to time, participate in the customer implementation projects for the purpose of installation, training, final testing and operational hand-over. You will be a member of our Global Support Team and a vital addition to our Support structure in Stockholm.

Main tasks:

- Provide Technical Assistance on Net Insight’s products including SW and HW support.

- Make in-depth troubleshooting and problem analysis of network related problems.
- Participate in our on-duty scheme for 24/7 Support.
- Create technical documentation for our knowledgebase and contribute towards improving our products by sharing customer feedback, as well as your own ideas.



Why us?

Hi, I’m Alan - your new manager!

Our team consist of 8 colleagues placed both in Sweden and globally. What my co-workers appreciate the most is that we work as one - in close cooperation, discussing solutions and backing up each other’s cases.

Being a support engineer at Net insight means you’ll have the advantage of working in the media/tech industry with cutting edge technology. We support our inhouse developed products.

You will be based at Net Insight’s headquarters (declared "Office of the year" 2019 by Newst) in Stockholm.

Qualifications:

In order to deliver high quality support to our partners and customers you use your technical skills in combination with your customer service mindset and professional way of communicating.

To fit in our team and thrive we believe that you’re a self-starter with a positive attitude. We value an entrepreneurial and team-oriented approach and are looking for someone who truly believe they can shape the future of media.

Must haves

- Minimum 1-3 years of successful technical support preferably within Network operators, TV broadcasters or network equipment vendors.

- Experience with network troubleshooting skills in IP and Cloud streaming services technologies, ARQ protocols, DNS, Gateways etc.
- Good knowledge in Linux operating systems.
- Experience troubleshooting complex systems and root cause analysis.


Nice to haves

- Experience in SNMP based management systems.
- Experience in media transmission using ASI, SDI, HD-SDI and AES/EBU or experience of JPEG/MPEG encoders/decoders is advantageous (Nimbra experience is a plus).
- Fluent English. Skills in other languages than English are a bonus.


Welcome to apply

The position is a permanent, full-time employment located in our brand-new headquarters in Solna. We value work life balance; therefore, you can combine remote work and working from the office.

For more information about the position, please contact Hiring Manager Alan Au at alan.au@netinsight.net

/Alan and the Support team

ABOUT NET INSIGHT

Net Insight (Nasdaq: NETI B) is defining new ways to deliver media, opening up opportunities for content owners, broadcasters, production companies, service providers and enterprises to produce and deliver the future of live sport, news and online content. The company is driving the transformation to IP, virtualization and cloud workflows and has built the market’s most open and cloud-ready media delivery platform for contribution, distribution, live production, and orchestration.

For over 20 years the world’s leading media brands have trusted Net Insight and the company is recognized for having set the benchmark for media transport. Now Net Insight is combining its broadcast heritage and R&D expertise with the deep IP knowledge gained from developing its own streaming solution to evolve Nimbra, its Emmy® Award winning video transport solution, for the new media era. With a strong vision for the future of IP and cloud, Net Insight is helping the world’s leading media brands to simply and cost-effectively produce and deliver content to viewers anywhere.

For more information, please visit netinsight.net

Twitter: @NetInsight, twitter.com/NetInsight

LinkedIn: @Net Insight, www.linkedin.com/company/net-i (http://www.linkedin.com/company/net-i)..

Ansök nu

Network Technician för Datema?????????

Läs mer Dec 2
Nytt
Om tjänsten
Wrknest söker en Network Technician till Datema Mobility AB, där du kommer att få jobba med varierande arbetsuppgifter både inom Support och Service. Datema är experter inom retail, transport, logistik och affärssystemsprocesser.

Tjänsten är en konsulttjänst under 1 år där du blir anställd hos Wrknest, och jobbar heltid hos Datema. Känns allting bra mellan parterna finns det chans att bli överrekryterad efter konsultuppdraget.

Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att supportera deras kollegor med alltifrån kontohantering, hjälpa till vid användandet av system, till generell felsökning och hjälpa till med driften av Datemas interna IT-system, servrar och nätverk. Samt arbeta med extern support för hård och mjukvaror. Supporten sker via mail och kommer in i deras ärendehanteringssystem, Lime. På service sidan kommer du arbeta i ett felanmälningssystem när kunder rapporterar in om de har fel på utrustning som du undersöker och avhjälper. Samt boka paket och reparationsordrar mot tillverkaren, gå igenom avtal och sätta upp priser. I arbetet ingår kontakt med kunder, personal, leverantörer och transportörer.

Eftersom arbetet är väldigt varierande, behöver du vara flexibel och van vid att skifta mellan arbetsuppgifter för att lyckas i rollen. Vi ser att du har ett starkt IT-intresse med god kommunikationsförmåga.

Vi söker dig som har
- Arbetat som 1st line, 2nd line support eller som nätverkstekniker tidigare
- Erfarenhet av felsökning av mjukvara och hårdvara
- Erfarenhet av Windowsserver, nätverk
- Eftergymnasial utbildning med en teknisk inriktning
- Svenska och Engelska flytande i tal och skrift

Vi ser det som meriterande
- Förståelse för danska och norska
- Arbetat i MDM system

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är kommunikativ, strukturerad och initiativtagande. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Plats: Stockholm, Solna Strand

Anställningsform: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

2nd line tekniker till Ouriginal

Läs mer Nov 30
Har du arbetat med support några år och har ett starkt teknikintresse? Gillar du även problemlösning och kundrelationer? Vi letar nu efter en 2nd line tekniker till Ouriginal där du kommer arbeta teambaserat och med problemlösning mot deras kunder. Känns detta intressant för dig? Skicka då in din ansökan redan idag!

DIN VARDAG
I rollen som 2nd line tekniker så kommer du och dina kollegor arbeta med support, felsökning och kundanpassningar i Ouriginals egenbyggda system som säkerställer plagiatkontroll. Det är en rad olika problem som kan uppstå och det krävs då en del databasadministration. Du kommer behöva ställa frågor till databasen för att kunna lösa problemen, både på applikations och scriptnivå.

VEM ÄR DU?
Vi söker en person som är nyfiken, driven och gillar problemlösning. Du bör ha ett stort teknikintresse där viljan att lära sig mer är ständig samtidigt som du drivs av att hjälpa kunder och hitta grunden i ett problem.

Du behöver ha grundläggande kunskaper i MS då du kommer att arbeta med frågor till databaserna. Vi ser även att du ska ha arbetat med felsökning där du både läst loggar och förstår hur det fungerar. Du ska också ha en grundläggande systemförståelse där du lär dig via dokumentation.

Utöver det ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av:

- Windows/linux servrar
- IIS
- Salesforce servicecloud - kundkontakten (eller annat CRM)
- Felsökning på applikationsnivå
- Azure
- Förståelse för single sign-on och kunna federera inlogg
- Powershell eller annan scripting
- Vana att dokumentera/skriva interna how-to's


PASSAR VI DIG?
Ouriginal är övertygade om att lärande, kunskapsinhämtning och kreativitet är starkt sammankopplat med varje individs förmåga att tänka och uttrycka sig själv med egna ord. Ur detta föddes Urkund för 20 år sedan och Urkund som är ett väletablerat namn inom svensk och nordisk utbildning har nu övergått till att, tillsammans med en annan lika väletablerad lösning, PlagScan, bli Ouriginal med nya och förbättrade funktioner, större personalstyrka och kunder över hela världen.

Ouriginal har över trettio års erfarenhet av textanalys, erbjuder ett enkelt, pålitligt och effektivt verktyg för plagiatkontroll.

De är marknadsledande i Norden, där Ouriginal används av en majoritet av alla skolor och universitet. Detta har hjälpt dem att nå ut även globalt, och deras kunder finns i världens alla hörn.

Ouriginal är ca 50 anställda och de har kontor i Tyskland, USA och Sverige.

ANSÖKAN
Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Vendela Bennström (vendela.bennstrom@wiseit.se). Urval sker löpande och vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet samt att det ska vara rättvist för samtliga kandidater. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/).

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Experis AB .

Work as a senior SAP Specialist via Experis

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Okt 8
The most fun thing about working as an SAP Specialist is the opportunity to develop your skills and to contribute with your expertise. At least that's what many other SAP Specialist we've been in contact with say. Now you have the chance to test this exciting job with one of our customers in an innovative global environment. Welcome with your application!

What does the SAP specialist role entail?

In SAP related roles, many different types of tasks can occur. IT could involve working with managing and development of databases, following up on an operational activity, analysing and implementing new systems and tools, or working with the procurement of data and its analysis.



Your Profile

This job is suitable for those who have experience with SAP, such as SAP HANA, SAP ABAP, SAP Business Warehouse or tools alike. It is also fitting if you have experience with other tools that are often relevant to similar services such as QlikView, QlikSense and PowerBI. We believe that you have at least five years of experience in the field and enjoy sharing your knowledge with others. We are currently looking for candidates that are interested in working remote.



Working as a consultant

As a consultant at Experis, you are offered the opportunity to develop your knowledge in assignments at some of Sweden's largest companies in several different industries. At Experis we are proud of our consultants and together we find the right challenges for you. We have high expectations of you, but in return we offer you good development and career opportunities. We work together to develop your career plan, so that you and your consultant manager can work towards developing the skills you want to develop. Our consultants are offered secure employment within collective agreements, including overtime pay, holidays, occupational pensions and insurance. We strive for our employees to reflect the diversity of the population and we welcome applicants of all backgrounds and origins!

Being a consultant means that you will be employed by Experis but you will spend your working days with our customer. If you have any questions, you are welcome to contact the responsible recruiter Emil Rudvi by e-mail: emil.rudvi@se.experis.com. We look forward to hearing from you!



About Experis

Experis is a world leader in IT competence, project solutions and managed services. As the need for IT skills increases, we assist our customers in developing their IT infrastructure, applications, cloud services and cybersecurity. Through Experis Academy, we educate people both in relevant technical skills and other crucial "soft" abilities. We grow and develop talent as well as businesses. Experis is located all over Sweden and is together with Manpower, Jefferson Wells and Talent Solutions part of the ManpowerGroup Group. Read more at: www.experis.se

Ansök nu

Montageledare till Caverion Cleanroom Uppsala/Stockholm

Arbetsledare, husbyggnad
Läs mer Nov 18
Cleanroom är en expertorganisation inom Caverion som är specialister på byggnation och testning av känsliga renrumsmiljöer. Teamet består idag av en grupp om 13 personer och är uppdelat mellan Stockholm och Uppsala, och har i mer än 20 år utfört entreprenader nationellt och internationellt åt kunder med höga krav på renhet.

I totalåtaganden bygger Caverion Cleanroom kompletta renrum, operationssalar och andra känsliga miljöer med största möjliga krav på renhet.

Vi söker en montör med ambition att så småningom ta ansvaret som montageledare alternativt en montageledare med erfarenhet som ledande montör eller arbetsledare som vill växa med oss på Caverion. Projekten är både nybyggnation och ombyggnation av Renrum för bland annat läkemedelsindustrin, elektronikindustrin, sjukhus och laboratorium. Caverion har ett egenutvecklat renrumssystem som används för installationen.

Arbetsuppgifter

Montageledarens huvudansvar är att operativt delta i det dagliga arbetet som montör och vara vägledande i sitt arbetssätt. Du ska utöver det vara med och driva, planera och arbetsleda arbetet för övriga montörer på arbetsplatsen. Du koordinerar och samordnar genomförandet av installationer samt leder gruppen framåt med fokus på goda resultat, effektivitet och kundnytta. Ett omväxlande arbete i såväl arbetsuppgifter som miljöer!

I rollen ingår:

* Montering av renrum
* Arbetsledning i form av att planera och styra det dagliga arbetet, med tillgängliga resurser.
* Utföra arbetet utifrån de förutsättningar som finns på entreprenaden och i enlighet med projektledarens övergripande planering.
* Delta i samordningsmöten och arbetsledarmöten.

Du utgår ifrån Caverions kontor i Uppsala eller Stockholm men du förväntas ha möjlighet att resa inom Sverige och vid en del tillfällen även i övriga Norden i denna roll.

Kompetens

* Snickare eller annan erfarenhet av byggnationer, där t ex installationer av sandwichsystem, dörrar- och fönsterpartier samt montage av Hiltisystem är meriterande.
* Har du erfarenhet av att montera kylrum eller arbetat som snickare med specialisering inom plåt/stål är det meriterande.
* Har du erfarenhet som ledande montör, arbetsledare för större entreprenader ser vi det som meriterande.
* Vi ser att du kan uttrycka dig väl på svenska både muntligt och skriftligt.
* Engelska är meriterande men inget krav.
* B-körkort är ett krav.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för oss är det avgörande att våra montageledare har en naturlig fallenhet för att samarbeta och kommunicera med såväl kunder som medarbetare och projektledare. Du har god förmåga att planera, organisera och genomföra, kan se saker ur ett helhetsperspektiv.

Du är flexibel och löser problem när de uppstår, vågar fatta beslut och är tydligt mål- och resultatfokuserad. Framförallt ser vi att du är en social person som är serviceorienterad och trivs med att stötta både medarbetare och kunder.

Kort om Caverion

Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2020 cirka 2.2 miljarder euro och har omkring 15 000 anställda inom 11 länder i norra och centrala Europa.

Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på drygt 75 orter. Detta gör att du som anställd har stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. Caverion jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller.

Mångfald och jämlikhet är självklart för Caverion och fokus ligger på rätt kompetens på rätt plats.

Varför Caverion?

Här kan du se mer om hur det är att jobba på Caverion - https://youtu.be/WlsNejNXk4Q

På Caverion genomsyras vårt arbete av värderingarna:

Innovation, Samarbete, Ansvar, Professionalitet

Kontakt & Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Caverion med Jefferson Wells. Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga vänligen kontakta rekryteringskonsult Lars Buvall, lars.buvall@jeffersonwells.se Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Erfaren Projektledare inom energi- och fastighetsinstallationer

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 22
På Einar Mattsson tycker vi om att samarbeta och dela med oss av kunskap. Vi tror på att tillsammans utveckla verksamheten och bli ännu bättre på det vi gör. Vi är en organisation som tror att framgång och engagemang bottnar i trygga team och i arbetsglädje.

Nu behöver vi förstärka med en erfaren Projektledare inom teknisk förvaltning med inriktning styr/övervakning/VVS och energi till avdelningen teknik och energi inom Einar Mattssons Fastighetsförvaltning.

Arbetsbeskrivning
Som projektledare inom Einar Mattssons Fastighetsförvaltning ingår du i ett team med fokus på energi och teknik. Teamet jobbar med underhållsprojekt, stöd i ROT/nyproduktions-projekt och med energifrågor för byggnader, främst inom värme, ventilation och styr och övervakning. Dina arbetsuppgifter består av planering och upphandling av utbyte och utbyggnad av lokala styr/övervakningssystem som ska kopplas upp mot SCADA. Din roll kan även vara inriktad på arbete med energiuppföljning, utredningar och kartläggningar. Projekt gällande värmeundercentraler, fläktar- och ventilationssystem förekommer även. I denna roll arbetar du nära drifttekniker, förvaltare och kollegorna på teknik- och energi där du är hemmahörande.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som har minst tekniskt gymnasium i grunden, vidareutbildning inom installationsteknik eller energi är meriterande.
Vi ser att du har minst fem års erfarenhet av arbete inom kvalificerad teknisk förvaltning och hög kunskap inom styr/övervakning eller andra teknikdiscipliner inom installationsområdet. Du kan även ha en erfarenhet som energispecialist eller liknande. Vi ser gärna att du är en van kravställare och granskare inom aktuella teknikområden.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att arbeta självständigt likväl som i team. Du är lyhörd och kommunikativ, har förmågan att hitta lösningar och är initiativrik i det dagliga arbetet och har alltid med ett helhetsperspektiv. Vi ser att du trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att förbättra och utveckla i befintliga fastigheter. Du kan agera som både som specialist och Projektledare beroende på situation.

Jobba hos oss
Rollen är placerad på Einar Mattssons kontor i centrala Stockholm och du kommer i det dagliga arbetet att rapportera till avdelningschefen på Teknik och Energi.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Einar Mattsson med Jefferson Wells. För frågor angående tjänsten och rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Lars Buvall på lars.buvall@jeffersonwells.se
Vi arbetar med löpande urval, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen in med din ansökan!

Om Einar Mattsson
Vi erbjuder en arbetsplats där du får stora möjligheter att sätta din egen prägel på ditt arbete och karriärsutveckling och tillgång till koncernens breda och djupa kunskap. Du kommer till ett långsiktigt familjeägt bolag med rötterna i en entreprenörskultur som värdesätter din omtänksamhet, framåtanda och ditt engagemang. Efter 80 år kan vi säga att vi är en stark aktör i alla konjunkturer. Förvaltningsbolaget erbjuder tillgång att arbeta med en bred grupp av kunder. Vi förvaltar totalt 15 000 bostäder och kommersiella lokaler åt olika aktörer varav 5 800 ligger i vårt eget bestånd. Kunderna finns främst i Storstockholm, vilket betyder att du som regel inte behöver resa några längre sträckor. Du kommer ha din bas i nyrenoverade, ljusa och moderna lokaler i hjärtat av Södermalm. Vi ser fram emot att få höra från dig.

Ansök nu

Available job as Campaign Manager in Gävle or Stockholm

Marknadskoordinator
Läs mer Dec 2
Nytt
Jefferson Wells is currently looking for a Campaign Manager for our client in the manufacturing industry. This role can be flexibly located in Sandviken, Gimo, Gävle or Stockholm. Welcome Are you passionate about marketing and have a solid marketing background? Are you also looking for a new and exciting challenge? Then this job is for you! Welcome with your application!

Placement: this role can be flexibly located in Sandviken, Gimo, Gävle or Stockholm.
Assignments: Consulting assignment of about 6 months
Start: as soon as possible



About the job as Campaign Manager

As Campaign Manager you will be the owner and accountable for entire campaign duration and results of the entire activity. Furthermore, you will recognize the needs and hire for campaign competency. You will act as a project manager and set the cross functional campaign team to work on the campaign plan lead and guide constantly and consistently, managing and directing the campaign team mechanics and cross functional. Common tasks in this role can be ensure that the team works within a budget and report any overspend to steering group, set up and the campaign measurements and KPI's secured within the team and deliver regular reports of analysed campaign results, including web analysis and evaluation of KPIs to steering group. Moreover, you will lead the campaign team in devising B2C (business to consumer) or B2B (business to business) integrated marketing campaign plan with the aim of acquiring and retaining customers.



This is a consulting assignment, which means that you will be employed by us at Jefferson Wells but work on a consulting assignment with our client who is a global and exciting industrial and manufacturing company.



About you

We are looking for you that has a solid marketing background. Furthermore, this position is suitable for you who find it exciting to work with marketing and have previous experience of working as a Campaign Manager or in a similar role. To thrive in the role, we see that you can coordinate and structure campaigns in a structured and responsible way. As a person, you are determined, analytical and can take your own initiatives.

Otherwise, we are looking for you who

* Has a few years' experience of a similar role or equivalent work experience.
* Good knowledge in marketing
* are fluent in English, both verbal and written. Swedish would be an advantage but not a must



About Jefferson Wells

Jefferson Wells is part on Manpower Group and we are the global leader in accelerating careers and propelling business growth across Finance, Engineering, purchasing, communication, marketing. As a consultant at Jefferson Wells you will have access to a career network with thousands of colleagues within your field.



Application

We do not accept applications by e-mail. Send in your application as soon as possible. The applications will be evaluate continuously.

Please attach your CV and apply to this position through this web-page. Should you have any questions regarding the position or Jefferson Wells, you are more than welcome to contact Candidate Specialist Ida Tegnelöv at ida.tegnelov@jeffersonwells.se

Ansök nu

Business Controller till ManpowerGroup

Business controller
Läs mer Dec 2
Nytt
Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta. ManpowerGroup är ett värderingsstyrt bolag som inkluderar alla människor på arbetsmarknaden. Vi är 7 000 kollegor på drygt 50 orter i Sverige som tillsammans jobbar efter tydliga värderingar: tro på människans förmåga samt kraften i kunskap och innovation. Vi tycker att alla har rätt till ett jobb och vårt mål är att hjälpa människor till egen försörjning

Är du i början av karriären och söker en tjänst där du kan fortsätta att utvecklas inom controlling? Har du universitetsutbildning i ekonomi tillsammans med några års relevant arbetslivserfarenhet? Vi söker dig som är analytisk och driven och som har ett stort intresse för ekonomistyrning och analys. Vi erbjuder en omväxlande roll där du kommer att arbeta över bolags- och varumärkesgränserna och i nära samarbete med såväl dina controllerkollegor som med verksamheten.

Om tjänsten

I rollen som Business Controller blir du en del av ManpowerGroup Business control-team som idag består av 6 personer. Du kommer att arbeta brett med bland annat affärsanalyser, budgetering och forecasting, kalkylering, finansiell rapportering och processförbättringar. Vi ser gärna att du deltar i eller själv leder utvecklingsinitiativ och hjälper oss att jobba smartare. Du kommer att få en helhetsbild över hela koncernen då du blir involverad i flera affärsområden och bolag. Vi har vårt fina och moderna kontor på Södermalm i Stockholm.

Din bakgrund

Vi söker dig som har universitetsutbildning inom ekonomi tillsammans med några års relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har intresse för processutveckling och brinner du för att hitta smarta lösningar genom system och digitalisering är du särskilt intressant för oss. I den här rollen behöver man kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Som person är du nyfiken på att lära och inställd på att jobba med en bredd i uppgifterna. Du är analytisk och har gott omdöme och integritet. Vi ser gärna att du är kreativ och har en vilja komma med egna tankar och idéer. Ditt arbetssätt är strukturerat och effektivt och du har god förmåga att prioritera. För lyckas i den här rollen är det viktigt att du gillar att jobba i team och har god förmåga att samarbeta.

Vi erbjuder

Det här är en bred och omväxlande roll med stora möjligheter till fortsatt karriär inom koncernen. Vi erbjuder en öppen och positiv kultur där vi har roligt tillsammans när vi arbetar för ökad lönsamhet och effektiva processer. ManpowerGroup är ett värderingsstyrt företag där våra ledare och medarbetare föregår med gott exempel genom att agera enligt våra värderingar. Vi strävar alltid efter att förbättra vår kollektiva förmåga för att vi vet att tillsammans blir vi bättre.

Om ManpowerGroup

ManpowerGroup är marknadsledande inom bemanningsbranschen och är världsledande på att hitta rätt lösning utifrån människans potential och företagens ambition. Vi finns i mer än 80 länder över hela världen. Genom globala insikter och lokal expertkunskap, ökar vi framgången för våra kunder. Verksamheten i Sverige genererar drygt 20.000 jobb varje år och vi finns vi på över 50 orter med 12 000 medarbetare.

Ansökan

Har du frågor angående tjänsten, rekryteringsprocessen eller ManpowerGroup som arbetsgivare är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Magnusson 076-780 68 64.

Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ledigt jobb som teknisk säljare till Caverion i Stockholm

Account manager
Läs mer Dec 1
Huurre är Sveriges ledande företag inom kyla och med stort fokus på naturliga köldmedier såsom CO2, med 75 års erfarenhet i branschen. Vi är inte bara specialister på livsmedelskyla eller avancerad processkyla utan även på klimatsmart kyla. Med våra tekniska lösningar och kunnande sänker vi våra kunders driftskostnader och miljöpåverkan. Egen tillverkning av CO2 aggregat och styrsystem ger oss många möjligheter på marknaden.

Hösten 2019 förvärvade Caverion Refrigeration Solutions av Huurre Group som nu är en del av Caverion-koncernen. Våra två företag, Huurre och Caverion, har olika styrkor som vi nu kombinerar för att skapa en riktigt stark kylorganisation. Leveransen till våra kunder, när vi kombinerar Huurres styrka inom CO2- lösningar och specifika kunskap inom butiksskyla med Caverions kunskaper inom komfortkyla samt breda tekniska kompetens inom installationsteknik, kommer bli mycket värdefull för våra kunder.

Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2020 cirka 2.2 miljarder euro och har nära 16.000 anställda inom 11 länder i norra och centrala Europa.

Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på drygt 75 orter.

Caverion inom distrikt kyla öst (Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Falun, Gävle) behöver nu utöka sitt team med ytterligare en kompetent kollega och letar efter dig som uppskattar att ta eget ansvar och vill vara med och bidra med att utveckla Huurre/Caverions försäljning. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Caverion och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos Caverion.



Vad innebär jobbet som säljare hos Huurre/Caverion ?

Som säljare kommer du att arbeta med försäljning av kyllösningar till företag inom distriktet. Mer specifikt kommer du att samarbeta med andra discipliner inom Caverion för att identifiera nya affärsmöjligheter och vidareutveckla relationer med befintliga kunder. Du kommer även bearbeta nya kunder i olika branscher såsom till exempel fastighets- och livsmedelsindustrin.

Mer specifikt kommer du att

* hantera hela säljcykeln från första kontakt till affär

* arbeta med kundanalys och hitta kyllösningar tillsammans med specialister i organisationen

* kunna påverka rollens utformning då detta är en ny tjänst där man renodlar försäljning inom kyla



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med teknisk försäljning B2B. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av kyla eller närliggande produkter som till exempel automation eller ventilation.

Vi söker dig som

* tar ansvar och har stark egen drivkraft

* är förtroendeingivande och bra på att samarbeta

* brinner för att hitta bra lösningar och att göra affärer

* har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska

* har körkort



Vad kan Caverion erbjuda dig?

Caverion är en arbetsgivare som månar om sina anställda på flera sätt, bland annat genom generösa personalförmåner och trygga villkor. Här präglas arbetsmiljön av bra samarbete mellan olika avdelningar.

Sök jobbet idag!

I den här rekryteringen samarbetar Caverion med Jefferson Wells och du kommer att bli anställd hos Caverion. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lotta Holme på 08-452 3328, Lotta.holme@jeffersonwells.se eller Sara Balhenberg 070-7908626, sara.bahlenberg@jeffersonwells.se.

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu