Stockholm: Utbildningskoordinator i näringslivet, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utbildningskoordinator i näringslivet, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har erfarenhet av att koordinera utbildningar inom näringslivet. Har du arbetat och administrerat i en lärplattform och är serviceminded? Är du dessutom positiv till att stötta dina kollegor i teamet när det behövs? Sök gärna idag!

Vår kund söker nu en koordinator till Produktionsenheten som ska koordinera utbildningar, seminarium och förlagsverksamhet. 

Ansvarsområden
Du tillhör Produktionsenheten som ansvarar för utbildningar, seminarium, utgivning av material.

Dina arbetsuppgifter kan vara:


Administrera utbildnings- och förlagsverksamhet som att hantera deltagare, skicka ut information, hantera material, beställa bud, 
Koordinera, hantera och administrera IT-system
Bidra till utveckling av gemensamma arbetssätt
Stötta kunder och operativt driva projekt
Stötta enheten och kollegor med punktinsatser vid behov


Arbetstider
Plats: Liljeholmen/Hammarby Sjöstad
Omfattning: Start omgående och i 3-4 månader initialt, kan bli förlängt. 
Arbetstider: 38,75h/v, kontorstider.
Arbetsgivare: Randstad AB

Kvalifikationer


Erfarenhet av en koordinerande roll i näringslivet
Erfarenhet av att administrera i olika IT-system
Serviceminded
Svenska och engelska i tal och skrift
Officepaketet



Meriterande:
Erfarenhet av lärplattformen Docebo eller liknande
Erfarenhet av Netsuite 
Erfarenhet av utbildningsverksamhet och/eller förlagsverksamhet



Vi söker dig som är flexibel och kan ta det som "kommer upp" och behöver göras, lösningsorienterad och har förmåga att ta eget ansvar. Du är snabblärd, prestigelös och har är  orädd.  Vidare har du lätt för att samarbeta och stötta dina kollegor vid behov.  



Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-12-12. Ansökningar och urval ses igenom löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Administrativ assistent.

Projektledare till Mobila Doktorn ???????

Läs mer Dec 2
Nytt
Om tjänsten
Wrknest söker nu en Projektledare till Mobila Doktorn för ett uppdrag med start omgående till 31 Januari med möjlighet till förlängning. Vi ber om ursäkt att det är kort varsel och behöver en person inom en vecka, men som kompensation får du chans att jobba på ett grymt företag!

Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Projektledare kommer du att arbeta med att koordinera flertal uppgifter och leda detta projekt.

- Utrusta bussar så att de är klara för att köra ut och vaccinera
- Kontakt med personalen och leverantörer
- Hålla koll på vaccinlager samt fylla på lagret
- Säkerställa att all medicinskt material finns
- Säkerställa att allt följa enligt protokoll


Vi söker dig som har
- Svenska flytande i tal och skrift
- Goda kunskaper i Engelska
- Arbetat inom serviceyrket
- Kan börja omgående
- Har B-körkort

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Därför söker vi dig som är strukturerad, ansvarstagande och har en överblick på vad som behövs göras. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information
Plats: Stockholm, Karlaplan
Tjänsten avser heltid, 40h/v
Start: Omgående

För att snabbt komma in i företaget och arbetsuppgifter kommer du att få en onboarding i samband med start. Sök gärna så snart som möjligt.



Om företaget
Mobila Doktorn (http://www.mobiladoktorn.se/) grundades 2017 av tre unga läkare som såg ett behov att modernisera det fysiska läkarbesöket. Mobila Doktorn erbjuder en hemläkartjänst som förmedlas via en digital plattform där patienter via en app bokar ett fysiskt hembesök av en läkare. Idag finns Mobila Doktorn i 10 svenska städer med 70 läkare anslutna till tjänsten.

Ansök nu

Vill jobba på ett välkänt storbolag den 3 december? ????

Läs mer Dec 2
Nytt
Om tjänsten

Vi söker nu ett gäng grymma personer som vill passa på att tjäna lite extra pengar inför jul! Du kommer att ingå i ett team som kommer att checka in konferensgäster på ett stort globalt bolag i Stockholm. Inför konferensen är det viktigt att alla deltagare är vaccinerade mot Covid- 19. Du kommer därför under denna dag att kontrollera att konferensdeltagarna har giltiga covidbevis. Det finns tre olika spann på tider som man kan arbeta på 10-18, 10-16:30 eller 13:00-16:30.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Checka in konferensgäster
- Kontrollera covidbevis




Vi söker dig som

- Har haft ett extrajobb sedan innan, gärna inom service



Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet från serviceyrke
- Med nuvarande studier inom eftergymnasial utbildning




Vi söker vi dig som är noggrann, ansvarstagande och självgående.

Övrig information

Start: 3 december (Uppdraget sträcker sig över en dag och det är viktigt att du kan jobba under denna dag)

Plats: Stockholm, Friends Arena

Arbetstider: 10-18, 10-16:30 eller 13:00-16:30.

För allas säkerhet kommer man inför sitt arbetspass genomgå ett COVID-test. Det kommer finnas sjukvårdspersonal på plats som hjälper till att genomföra testerna. Detta gäller oavsett om man är fullvaccinerad eller inte.



Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Vill jobba på ett välkänt storbolag den 3 december? ????

Läs mer Nov 30
Om tjänsten

Vi söker nu ett gäng grymma personer som vill passa på att tjäna lite extra pengar inför jul! Du kommer att ingå i ett team som kommer att checka in konferensgäster på ett stort globalt bolag i Stockholm. Inför konferensen är det viktigt att alla deltagare är vaccinerade mot Covid- 19. Du kommer därför under denna dag att kontrollera att konferensdeltagarna har giltiga covidbevis. Det finns tre olika spann på tider som man kan arbeta på 10-18, 10-16:30 eller 13:00-16:30.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Checka in konferensgäster
- Kontrollera covidbevis




Vi söker dig som

- Har haft ett extrajobb sedan innan, gärna inom service



Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet från serviceyrke
- Med nuvarande studier inom eftergymnasial utbildning




Vi söker vi dig som är noggrann, ansvarstagande och självgående.

Övrig information

Start: 3 december (Uppdraget sträcker sig över en dag och det är viktigt att du kan jobba under denna dag)

Plats: Stockholm, Friends Arena

Arbetstider: 10-18, 10-16:30 eller 13:00-16:30.

För allas säkerhet kommer man inför sitt arbetspass genomgå ett COVID-test. Det kommer finnas sjukvårdspersonal på plats som hjälper till att genomföra testerna. Detta gäller oavsett om man är fullvaccinerad eller inte.



Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Vill jobba på ett välkänt storbolag den 3 december? ????

Läs mer Nov 30
Om tjänsten

Vi söker nu ett gäng grymma personer som vill passa på att tjäna lite extra pengar inför jul! Du kommer att ingå i ett team som kommer att checka in konferensgäster på ett stort globalt bolag i Stockholm. Inför konferensen är det viktigt att alla deltagare är vaccinerade mot Covid- 19. Du kommer därför under denna dag att kontrollera att konferensdeltagarna har giltiga covidbevis. Det finns tre olika spann på tider som man kan arbeta på 10-18, 10-16:30 eller 13:00-16:30.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Checka in konferensgäster
- Kontrollera covidbevis




Vi söker dig som

- Har haft ett extrajobb sedan innan, gärna inom service



Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet från serviceyrke
- Med nuvarande studier inom eftergymnasial utbildning




Vi söker vi dig som är noggrann, ansvarstagande och självgående.

Övrig information

Start: 3 december (Uppdraget sträcker sig över en dag och det är viktigt att du kan jobba under denna dag)

Plats: Stockholm, Friends Arena

Arbetstider: 10-18, 10-16:30 eller 13:00-16:30.

För allas säkerhet kommer man inför sitt arbetspass genomgå ett COVID-test. Det kommer finnas sjukvårdspersonal på plats som hjälper till att genomföra testerna. Detta gäller oavsett om man är fullvaccinerad eller inte.



Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Vill jobba på ett välkänt storbolag den 3 december? ????

Läs mer Nov 26
Om tjänsten

Vi söker nu ett gäng grymma personer som vill passa på att tjäna lite extra pengar inför jul! Du kommer att ingå i ett team som kommer att checka in konferensgäster på ett stort globalt bolag i Stockholm. Inför konferensen är det viktigt att alla deltagare är vaccinerade mot Covid- 19. Du kommer därför under denna dag att kontrollera att konferensdeltagarna har giltiga covidbevis. Det finns tre olika spann på tider som man kan arbeta på 10-18, 10-16:30 eller 13:00-16:30.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Checka in konferensgäster
- Kontrollera covidbevis




Vi söker dig som

- Har haft ett extrajobb sedan innan, gärna inom service



Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet från serviceyrke
- Med nuvarande studier inom eftergymnasial utbildning




Vi söker vi dig som är noggrann, ansvarstagande och självgående.

Övrig information

Start: 3 december (Uppdraget sträcker sig över en dag och det är viktigt att du kan jobba under denna dag)

Plats: Stockholm, Friends Arena

Arbetstider: 10-18, 10-16:30 eller 13:00-16:30.

För allas säkerhet kommer man inför sitt arbetspass genomgå ett COVID-test. Det kommer finnas sjukvårdspersonal på plats som hjälper till att genomföra testerna. Detta gäller oavsett om man är fullvaccinerad eller inte.



Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Randstad AB .

Onsite tekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 8
Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får coachning och varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.



Ansvarsområden
I rollen som onsite-tekniker kommer du ingå i ett team med fokus på att ge IT-support till användare på plats hos någon eller några av våra kunder. Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på kundens behov men huvudsakligen är det klientsupport samt underhåll av centrala funktioner såsom skrivare, konferensutrustning m.m. Tjänsten är på heltid men uppdragen kan variera i omfattning och lokationer, Det kan också förekomma supportärenden från vårt kontor i Stockholm via telefon och mail.  

Som person är du engagerad och noggrann och har lätt för att ta till dig ny information. Du
trivs med att jobba under stort eget ansvar och har högt kvalitetstänk. Du är ansiktet utåt mot kunden, ditt lugn och professionalitet kommer vara avgörande för hur kunden uppfattar mötet med oss.

Arbetstider
Heltid, resor utöver arbetstid kan tillkomma.

Kvalifikationer
Tekniska krav:
- Teknisk förståelse, ha lätt att prata med kunder även i pressade och stressade
situationer. 
- Du besitter goda erfarenheter av Microsoft Miljöer, AD och Exchange.
- Du behöver tycka om att inte alltid veta hur din arbetsvecka kommer se ut, eftersom resor i och
utanför Stockholm är en del av din vardag är 
- Körkort ett krav. 
- För att lyckas i rollen som onsite-tekniker bör du ha arbetat i någon form av IT-support tidigare till exempel som 1:st line support eller onsite-tekniker.

Merit:
- Har du dessutom kunskaper inom MAC eller nätkunskap är det meriterande.

Erfarenhet
För att lyckas i rollen som onsite-tekniker bör du ha arbetat i någon form av IT-support tidigare

Ansökan
Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Javautvecklare inom betallösningar till Handelsbanken i Stockholm

Backend-utvecklare
Läs mer Nov 9
Arbetsbeskrivning
Handelsbanken fortsätter sin satsning på digitalisering och förstärker nu med ytterligare en Javautvecklare till ett av teamen i Stockholm.

Handelsbanken har idag fem team med cirka 8 personer i varje team som arbetar med betallösningar. Teamen består av utvecklare, testare, business analysts och kravställare. Som kollega i ett tvärfunktionellt team får du ta del av omväxlande och spännande arbetsuppgifter på en arbetsplats som präglas av samarbete, långsiktighet och kvalitet.

Du kommer arbeta på kontoret i Stockholm, det vill säga de dagar du är på kontoret. Du kommer ha några kollegor i Stockholm och några kollegor samt din närmsta chef i Malmö.

Handelsbanken är en stabil arbetsgivare med generöst förmånspaket och det finns stora möjligheter att gör karriär inom organisationen.

Ansvarsområden
Handelsbankens idé om att bedriva en bank bygger i grunden på tilltro och respekt för den enskilda individen, det innebär också att du som medarbetare hos oss får ett stort eget ansvar och möjlighet att förändra och påverka!

Handelsbanken som helhet, och IT i synnerhet, är inne i en stor och spännande digitaliseringsresa som innebär modernisering av teknik, arkitektur och arbetssätt.

I din roll som Javautvecklare kommer du att ingå i ett team där du får arbeta nära produktägare, testare och projektledare i en agil miljö. I rollen förväntas du ha många kontaktytor inom organisationen och du bör därför vara kommunikativ men också ha god förmåga att sätta dig in i hur verksamheten fungerar. Vi söker dig som älskar att lösa tekniskt kluriga problem och kan sätta det i ett större sammanhang därför ser vi gärna att du är analytisk och känner stort engagemang för ditt arbete. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Javautvecklare söker vi dig som är lyhörd, framåt och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter. Du ska ha minst tre års erfarenhet som Javautvecklare. 

Vi tror även att du är noggrann och kvalitetsmedveten med bra känsla för vilken arbetsinsats som krävs. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är självgående, har helhetssyn och vill vara en del av ett framgångsrikt och stabilt bolag.

Då du kommer ha många beröringspunkter inom bolaget är det viktigt att du är kommunikativ och har ett intresse av verksamheten. Du har erfarenhet som backendutvecklare och relevant eftergymnasial utbildning. Du har gedigen erfarenhet av backendutveckling i JavaEE.

Exempel på tekniker som du kommer att få arbeta med är Git, JPA, Maven, Bitbucket, Spring/Tomcat, Rest, SOAP och JMS. Det är en fördel och meriterande om du har erfarenhet av automatiserade tester, Teamcity och/eller Jenkins. 

Du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!

Handelsbanken har valt att samarbeta med Randstad Technologies i den här rekryteringen. För frågor får du gärna kontakta Elin Bjursten, Senior Recruitment Consultant på elin.bjursten@randstad.se eller ring 0738-56 74 56.

Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansök via vår hemsida: www.randstad.se/technologies

Om företaget
Handelsbanken är Nordens mest internationella bank. Vi har över 400 kontor i Sverige och bankkontor i runt 20 länder i världen vilket gör oss mer tillgängliga än någon annan bank i Norden. Banken grundades 1871 och har i dag drygt 12 000 medarbetare. Som medarbetare på Handelsbanken är alla viktiga och vårt decentraliserade arbetssätt med tilltro och respekt för individen genomsyrar hela vår företagskultur. Hos oss får du ett stort ansvar och stora befogenheter att ta beslut i alla typer av frågor. Detta arbetssätt skapar delaktighet och ger varje medarbetare möjlighet att påverka bankens verksamhet. Fler än 40 procent är anställda utanför Sverige. 2019 var 40 procent av alla koncernens chefer kvinnor.

Handelsbanken IT är en av Sveriges största IT-enheter med drygt 2 000 medarbetare. Området omfattar allt från utveckling, innovation och design till underhåll och systemförvaltning.

Det mesta av IT-infrastrukturen utvecklas och förvaltas av oss själva. På så sätt kan vi kontrollera hela kedjan från utveckling till produktionssättning. Bland rollerna  hittar du bland annat utvecklare, IT-arkitekter, designers, driftledare och support. Vi har ett agilt arbetssätt där IT, verksamhet och affär arbetar tillsammans i team för att leverera kund- och affärsvärde.

Ansök nu

elektriker till stort femårsprojekt

Installationselektriker
Läs mer Dec 1
Arbetsbeskrivning
Till det här spännande projektet har vi på Randstad nu rekryterat flera Teamledare, Lead Installers, Planerare och Elektriker. Vi behöver nu förstärka teamet med ytterligare certifierade elektriker, gärna med kunskap om Kategori 2-mätare och Nätstationer eller erfarenhet från högspänning. 

Gillar du att ingå i ett arbetslag med riktig god och trevlig stämning, tjäna pengar och dessutom få resa runt om i Sverige? I så fall har vi jobbet för dig! Eltel söker certifierade elektriker för ett spännande elmätarprojekt som kommer att röra sig runt om i Sverige över en lång period. Din roll som elektriker kommer att innebära bland annat byte och installation av elmätare hos kommersiella fastigheter, industrier och nätstationer i utomhusmiljö. Vi erbjuder dig mycket goda utvecklingsmöjligheter, trygga anställningsvillkor, en bra grundlön med goda möjligheter till bonus. Du kommer även få en gedigen utbildning och erhålla Cat2 certifikat. 

Ansvarsområden
Som elektriker inom Eltels affärsområde Smart Grid kommer du arbeta i ett internationellt team med tekniska installationer/byte av elmätare med fokus på hög kvalité och säkerhet. Du jobbar självständigt men ingår i ett team, där ni tillsammans med ledande montören stöttar varandra till framgång. Du är en del i ett projekt som flyttar sig stegvis till olika platser över hela Sverige, vilket betyder att din arbetsplats varierar i takt med projektets gång. Eltel ordnar med boende och står för står för rese- och boendekostnader och du kommer att bo tillsammans med trevliga och roliga kollegor under projektets gång.

Arbetstider
Placering: Hela Sverige. Placeringen varierar (du reser till projektet och Eltel står för rese- och boendekostnader)
Arbetstider: Måndag - torsdag, 40 timmars arbetsvecka med långhelg fredag till söndag.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer
För att lyckas som elektriker har du: 
Minst gymnasial utbildning inom el
Tidigare erfarenhet av arbete som elektriker 
ECY-Certifikat och/eller minst B-behörighet
Goda kunskaper i att arbeta med PDA och datorvana
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
B-körkort
Vara tillgänglig för resor i arbetet över hela Sverige


Det är meriterande om du har: 
Erfarenhet från arbete med högspänning
Erfarenhet från Kategori 2-mätare och Nätstationer
Erfarenhet av att arbeta i elprojekt
Erfarenhet av att arbeta med tekniskt avancerade installationer


Du är en noggrann och ansvarsfull person som värderar säkerhetsrutiner högt. 

Ansökan
Vi söker flertalet elektriker till detta projekt vilket innebär att urval,  intervjuer och anställning hos Eltel kommer att ske löpande under dec/jan.
För information: För det här uppdraget samarbetar Eltel med Randstad där rekryteringskonsult Malin Pettersson, malin.pettersson@randstad.se ansvarar för rekryteringsprocessen och gärna svarar på dina frågor.

Om företaget
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranet industrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.

Eltels affärsområde Smart Grid är verksamt inom mätning av elförbrukning och ansvarar för att byta ut elmätare allt från hushåll till högspänning på uppdrag av nätägare. Smart Grid har med sin långa erfarenhet av dessa typer av arbeten i hela Norden utvecklat ett unikt arbetssätt med ett omfattande och väl beprövat processpaket. Arbetssättet ger stora fördelar och är mycket uppskattat av både kunder och Smart Grids medarbetare. Smart Grid har knutit ett antal av de större nätägarnas projekt till sin verksamhet i Sverige. Projekten kommer att pågå under cirka 5 år och består av både installation av elmätare för hushåll (Kategori 1) och mer tekniskt avancerade installationer (Kategori 2-5).

https://youtu.be/mfsoEdYC1Uk

Ansök nu

IT-Säkerhetsarkitekt till Karolinska Universitetssjukhuset

Säkerhetsansvarig, IT
Läs mer Nov 23
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla livsviktig IT och skapa framtidens sjukvård, och tillsammans med oss göra skillnad på riktigt?

Sök rollen som IT-säkerhetsarkitekt och var med på Karolinska Universitetssjukhus resa mot en mer moderniserad, säker och förbättrad vård! 

Ansvarsområden
Vi söker nu en IT-säkerhetsarkitekt som vill vara med och forma det nya. Vi har gott om erfarenheter och kunskap inom vårdens traditionella system men behöver bli fler som tänker nytt och utmanar detsamma.

I rollen kommer du att arbeta inom Karolinskas centrala staber inom verksamhetsområde MT/IT Drift & Support som är en del av Stab Teknik som samlar Karolinskas tekniknära stödfunktioner. Verksamhetsområdet består av ca 140 medarbetare på 8 enheter som driftar och supporterar IT och MT-utrustning på hela sjukhuset.

Du kommer arbeta inom enhet MT/IT Drift som har till ansvar att designa, bygga och drifta en del av sjukhusets IT-miljöer. Som IT-säkerhetsarkitekt ansvarar du i din roll för att säkerställa att interna samt externa IT-miljöer uppfyller de krav, utifrån lagar och riktlinjer, som ställs på Karolinska. Arbetet genomförs i en omväxlande miljö med stor variation av arbetsuppgifter och tillsammans med vårdverksamheten, applikationsförvaltningar samt med interna och externa leverantörer. Vi efterlever regionens IT-regelverk och standarder såväl som medicintekniska regelverk.
 
Då Karolinska är inne i en förändringsresa och implementerar nya IT-miljöer för framtida digitalisering är det viktigt att du vill vara delaktig i byggande av infrastrukturplattformar som kommer användas av sjukhuset närmsta 5 åren. Rollen omfattar såväl operativ som strategiskt arbete och på sikt är tanken att du kommer bygga upp ett eget team.

Nedan är exempel på arbetsuppgifter:
Definiera, upprätta och underhålla säkerhetsarkitekturer, strategier och metoder
Definiera och granska löpande säkerhetsarkitekturer och strategisk roadmap
Leda förbättring och effektivisering av säkerhetsarkitekturutveckling samt andra typer av säkerhetshöjande åtgärder.
Stödja vid upphandlingar och kravställning mot befintliga interna och externa leverantörer gällande IT-säkerhet
Bidra med rådgivning samt utbildning inom IT-säkerhet 
Bidra vid utveckling av vårdsystem med fokus på IT-säkerhet  
Du arbetar nära Region Stockholms CERT med att följa upp hanteringen och att praktiskt stödja verksamheten i genomförandet av CERTs rekommendationer




Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en kommunikativ problemlösare då du i det dagliga arbetet kommer ha kontakt med olika intressenter, leverantörer och medarbetare. Du gillar att ta ansvar och kan hantera flera ärenden samtidigt.

Vidare är du certifierad inom IT-säkerhet och har arbetat ett antal år med att översätta säkerhetskrav till relevanta system- och funktionskrav. Du har en längre vara av att ha arbetat strukturerat med IT-säkerhetsarbete där din kompetens utgår från djupare kunskaper inom IT och nätverk kopplat till säkerhet. Du ser rutiner och dokumentation som en viktig del av arbetet och har förmåga att kunna planera din arbetsdag så effektivt som möjligt.

Vidare ska du ha:
God helhetssyn på informationssäkerhet och teknik
God förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt 
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Det är meriterande att du har arbetslivserfarenhet samt mycket goda kunskaper inom flera av följande områden:
CISSP, CISM, CISA 
Erfarenhet att arbeta med informationssäkerhet exempelvis MSB:s metodstöd
Erfarenhet att arbeta med GDPR
Kunskap och erfarenhet av ITIL 4
Erfarenhet av offentlig förvaltning gärna inom hälso- och sjukvårdsområdet


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Karolinska Universitetssjukhuset med Randstad Technologies. Vi behöver din ansökan så snart som möjligt då vi kontinuerligt intervjuar för att hitta rätt kandidat.
 
Om du har frågor kring rollen, kontakta gärna rekryteringskonsult Francisca Andersson, francisca.andersson@randstad.se eller Oscar Nordström, oscar.nordstrom@randstad.se

Om företaget
Karolinska Universitetssjukhuset är ett av Europas största universitetssjukhus med ca 15 000 medarbetare. Sjukhuset är ledande inom den medicinska utvecklingen i Sverige och internationellt och vi rankas bland världens främsta sjukhus.

Karolinska Universitetssjukhusets uppdrag är att bedriva specialiserad och högspecialiserad sjukvård. Vår vision ”Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag” är vägledande när vi arbetar mot tydliga värden för patienter och samhälle och mot medicinska framsteg. En förutsättning för nästa steg inom den medicinska utvecklingen är förbättrade och moderniserade informationsstrukturer och digitalisering där vi i allt större utsträckning styr produktion och vårdleverans datadrivet och med digital information som beslutsstöd.

Ansök nu

Webbutvecklare till Handelsbanken, Stockholm

Frontend-utvecklare
Läs mer Nov 24
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med modern frontendutveckling hos en av Sveriges största banker? 

Sök rollen som webbutvecklare idag och var med på Handelsbankens modernisering av såväl teknik, arkitektur och arbetssätt!

Ansvarsområden
Handelsbankens idé om att bedriva en bank bygger i grunden på tilltro och respekt för den enskilda individen, det innebär också att du som medarbetare hos oss får ett stort eget ansvar och möjlighet att förändra och påverka! 

Vi söker en erfaren webbutvecklare till avdelningen ‘Digitala Mötesplatser’ som har ett globalt ansvar för utveckling och förvaltning av Handelsbankens publika webb samt inloggade webbsidor.

I denna roll blir du en del av ett krossfunktionellt team bestående av 7 personer som har ett särskilt ansvar för de digitala mötesplatserna i främst UK men även Holland. De arbetar agilt enligt SAFe-modellen och samarbetar tätt med parprogrammering, kodgranskning och har även avsatt tid för innovation och kompetensutveckling.

Som utvecklare kommer du både bidra med att bygga nya features i React & Typescript samt vara med att driva frågor kring användbarhet och tillgänglighet inom organisationen. Du kommer arbeta med utveckling av gränssnitt direkt mot kund samt mot kollegor i banken.

Kvalifikationer
Vi tror att du är en driven och utåtriktad person som gillar att ha ena benet i kodning och andra benet i nära kontakt med kunden. Troligtvis har du några års erfarenhet inom frontendutveckling och har en god förståelse för kundens perspektiv och verksamhetens behov. Du förespråkar ett agilt arbetssätt och uppskattar utmaningen med att arbeta på en utvecklingsavdelning med komplexa dataflöden.

Krav
4 + års erfarenhet av webb/frontendutveckling
React & Typescript
Javascript, HTML, HTTP, CSS
Erfarenhet av att utveckla responsiva sidor
God kunskap i det svenska och engelska språket


Meriterande
Java
Erfarenhet av tillgänglighet (accessibility)
Webpack
NPM
Git
TDD/automatiserad
Testning
Erfarenhet av agil utveckling


Självklart vet vi att du är unik med dina erfarenheter och vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med i denna roll!

Handelsbanken befinner sig i en expansiv fas och satsar mycket på IT och digitalisering. Det är en väldigt bra möjlighet för dig som utvecklare att jobba inom ett spännande område med kompetenta kollegor och en ledning som driver dessa frågor! 

Tjänsten är placerad på Torsgatan i centrala Stockholm.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Handelsbanken med Randstad Technologies. Vi behöver din ansökan så snart som möjligt då vi kontinuerligt intervjuar för att hitta rätt kandidat. 

Om du har frågor kring rollen, kontakta gärna rekryteringskonsult Francisca Andersson, francisca.andersson@randstad.se 

Om företaget
Handelsbanken är en långsiktig och engagerad arbetsgivare. Vårt sätt att bedriva bank bygger framförallt på att vi har stor tilltro och respekt för den enskilde individen – både för våra kunder och medarbetare. Vi är en decentraliserad organisation där du som medarbetare får ett stort eget ansvar. Långsiktiga affärsrelationer, lågt risktagande och kostnadsmedvetenhet är hörnstenar i Handelsbankens företagskultur och lägger grunden för att vår verksamhet bedrivs på ett ansvarsfullt, hållbart och framgångsrikt sätt.

Vi har ett rikstäckande kontorsnät på våra hemmamarknader i Sverige, Storbritannien, Danmark, Finland, Norge och Nederländerna. Utöver vårt kontorsnät utgörs även vår verksamhet av flera stora affärsområden och enheter. I hela koncernen är vi drygt 12 000 medarbetare.

Ansök nu

Supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 30
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en del av Sveriges största teleoperatör. Hos kunden blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. De respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder de flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Gruppen/teamet:
Tillsammans med IT-intresserade kollegor är ditt viktigaste uppdrag att skapa kundnöjdhet i världsklass, det genom att lösa deras incidenter och beställningar inom ramen för vår SLA (Service Level Agreement). Vi tror att du säkerställer det genom att självständigt lyssna på kundens behov via inkommande samtal, mail och vårt ärendehanteringssystem ServiceNow, där du löser kundens problem och vid behov tar stöd av din teamledare och kollegor i teamet som alltid finns till vid behov. 

Ansvarsområden
Är du lika dedikerad som oss att ge ett kundbemötande i världsklass och samtidigt få arbeta med det vi brinner för mest, nämligen allt som stavas IT? Då kan rollen som supporttekniker hos oss på kundens 1st-line vara den perfekta rollen för dig. Här varvas du att få lösa spännande tekniska problem i PC/Mac miljö, fördjupa dig inom Microsofts tjänster som Office 365 och mycket mer, där du samtidigt utvecklas till att bli kundens IT-expertrådgivare tillsammans med ett härligt gäng med samma intressen som du. På sikt ser vi att du utvecklas till 2nd-line eller varför inte börja nosa på nätverksteknikerspåret? Med tydliga karriärvägar och vårt stöd på kan din resa bli riktigt lång.

Vi tror även att du är bekväm att arbeta i ett team som efter förutbestämt schema kan arbeta dag, kväll, natt eller helg; där ni tillsammans finns där när något händer kund 24/7.

Förutom det är problemen du ställs för spännande, varierande där du ständigt lär dig något nytt och får större ansvar. Dessutom får du lära dig det välkända ärendehanteringssystem ServiceNow. Vi tror även på att förbättring är avgörande, varpå vi tillsammans utbildar dig och teamet i områden vi jobbar med, så du fortsatt utvecklas hos oss.

Rollen inkluderar, men är inte begränsad till:
Hantera incidenter och lösa problem som konfiguration och felsökning PC/Mac miljö inom ex. Office 365, Active Directory och Exchange
Mycket kundkontakt via telefon, mail och ärendehanteringssystemet ServiceNow

Personliga egenskaper:
Ett genuint intresse för kundkontakt- och skapa kundnöjdhet
Duktig på att lösa problem på ett strukturerat sätt
Flexibel att arbeta i en bransch i förändring och ständig utveckling

Arbetstider
Heltid. Efter förutbestämt schema, arbetstider som dag, kväll, natt och helg.



Kvalifikationer
Krav:
Erfarenhet av kundbemötande roller, ex. teknisk support eller kundtjänst
Goda kunskaper inom PC/Mac-miljö och bekväm med det tekniska inom Office 365

Meriterande:
Erfarenhet av Active Directory eller Exchange

Utbildning:
Fullständig gymnasial examen

Språk: 
Kommunicera obehindrat på svenska och engelska

Ansökan
Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu