Stockholm: Underkonsulter inom chefs- och specialistroller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Underkonsulter inom chefs- och specialistroller i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning

Vi får löpande in nya uppdrag inom ekonomi inom kvalificerad redovisning, controller och management och vi söker nu dig för framtida samarbeten. Uppdragen är beläget i Stockholm med omnejd och har omgående start. 

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Årsbokslut
• Årsredovisning
• Koncernredovisning & konsolidering
• moms- och skattespecialist
• Systemimplementering
• Analys och processförbättring

Vem är du?

Vi söker dig som idag går som underkonsult och tar dig an olika typer av uppdrag inom ekonomi. Vi tror att du har någon form av universitets utbildning inom ekonomi alternativt har förvärvat kunskapen på annat håll. Du har troligtvis haft roller som Business/ Financial Controller, CFO, koncernekonom eller redovisningsspecialist.  Som person är du lösningsfokuserad, prestigelös och van att ta dig an en rad olika arbetsuppgifter.

Du erbjuds

Vi erbjuder spännande uppdrag ute hos våra kunder, uppdragen kan vara av varierande längd och fokusområden. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Bokförare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Bokförare.

Vi söker en erfaren redovisningsassistent till vår kund i Stockholm.

Läs mer Nov 29
Du kommer att stötta ekonomiavdelningen i samband med arbetstoppar. Vi söker dig som har goda kunskaper inom:

- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra



Det är önskvärt om du även har kunskaper inom:

- Bokslut
- Löner


Om dig
Du är självgående, flexibel och sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter. Du är mycket van vid löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontra.

Övrigt
Uppdraget beror på ökad arbetsbelastning vilket gör att det behöver stärkas upp med en extraresurs ca 1 dag /vecka, periodvis 2 dagar/vecka. Önskvärt är om det utifrån verksamhetens går att ha en flexibilitet, givetvis genom en ömsesidig dialog mellan arbetsgivare och konsult. Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta under ca 1 års tid, men är även intresserad av att komma i kontakt med dig som kan arbeta en kortare tid.

Detta är ett konsultuppdrag för dig med F-skattsedel.

Vid frågor är du välkommen att kontakta camilla.bystrom@aventus.se

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, senast den 5 december. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Aventus
Aventus har funnits sedan 1986. Vi arbetar professionellt med rekrytering, search och uthyrning av chefer och specialister samt med omställning och outplacement. Vissa rekryteringar är helt kostnadsfria. Vi ägs av Folkuniversitetet som drivs utan vinstintresse.

Ansök nu

Kvalificerad nationalekonom med inriktning mot välfärdspolitik

Läs mer Dec 1
Söker du en spännande och utvecklande arbetsplats där du får möjlighet att göra skillnad och skapa värde för det svenska näringslivet? Är du en ansvarstagande och driven person med förmåga att ta egna initiativ och trivs att arbeta både självständigt och i grupp?

Svenskt Näringsliv är en spännande och utvecklande arbetsplats där man får möjlighet att göra skillnad och skapa värde för det svenska näringslivet. Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet från liknande arbete som vill påverka utvecklingen av samhällets ekonomi.

Arbetsbeskrivning

Svenskt Näringslivs samhällsekonomiska avdelning ansvarar för att analysera hur politiska reformer, lagar och regler påverkar den svenska ekonomin och tillväxten på kort och lång sikt. Samhällsekonomiska avdelningen erbjuder en unik miljö för dig som vill kombinera avancerat analysarbete med praktisk politikutveckling.

Du kommer arbeta i en bred roll där kvalificerade samhällsekonomiska analyser utgör viktiga delar. Du tillhör ett team på ca 12 personer och rapporterar till chefen för samhällsekonomiska avdelningen. Avdelningen förstärker nu bevakningen av det välfärdspolitiska området.

Dina huvudsakliga ansvarområden är följande:

• Inriktning mot välfärdspolitik och styrning av offentlig sektor.
• Policyansvar för vissa frågor samt analysfunktion.
• Frågeställningar såsom: Är offentlig sektor effektiv? Kan man göra den mer effektiv? Hur kan framtidens välfärd utformas?
• Kommunikation med medlemsorganisationer och politiker.
• Ansvar för vissa beräkningar, ex effekter av vinstbegränsningar.
• Skriva debattartiklar med god förståelse för företagarperspektivet.
• Driva samverkansgrupper.

Vem är du?

Som person är du analytisk, initiativrik och drivande med god kommunikationsförmåga. Du är en bra teamspelare med genuint intresse av samhällsekonomiska frågor. Du är även en social person med förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och med stort intresse för att omsätta ekonomisk analys i praktisk politik.

Vi ser gärna att du har en universitetsexamen i nationalekonomi samt 5 - 10 års tidigare erfarenhet från relevant organisation eller myndigheter. Du är van att hantera både nationell och internationell statistik samt har en god förståelse för företagens och näringslivets betydelse. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Du erbjuds

Här får du möjlighet att arbeta i en organisation med en öppen företagskultur där många brinner för samhällsnyttan. Tjänsten avser en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning, placerat på Svenskt Näringslivs huvudkontor i centrala Stockholm.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Svenskt Näringsliv med Jurek Rekrytering & Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på tel. 070-751 93 43 alt. marie.kallstrom@jurek.se.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.

Om verksamheten

Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vi arbetar för att företag i Sverige ska ha bästa möjliga förutsättningar. Det här är vår vision: "Företagsamma människor och konkurrenskraftiga företag i gemenskap leder Sverige till ökat välstånd".

Vi företräder 60 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar. Företag är primärt med i ett arbetsgivarförbund och/eller i en branschorganisation. Genom detta blir de även medlemsföretag i Svenskt Näringsliv

Ansök nu

Kvalificerad nationalekonom med inriktning arbetsmarknad

Läs mer Nov 30
Söker du en spännande och utvecklande arbetsplats där du får möjlighet att göra skillnad och skapa värde för det svenska näringslivet? Är du en ansvarstagande och driven person med förmåga att ta egna initiativ?

Vi söker dig med ett stort samhällsekonomiskt intresse som brinner för att omsätta ekonomisk analys i praktisk politik.

Arbetsbeskrivning
Svenskt Näringslivs samhällsekonomiska avdelning ansvarar för att analysera hur politiska reformer, lagar och regler påverkar den svenska ekonomin och tillväxten på kort och lång sikt. Samhällsekonomiska avdelningen erbjuder en unik miljö för dig som vill kombinera avancerat analysarbete med praktisk politikutveckling.

Du kommer arbeta i en bred roll, med inriktning mot arbetsmarknadsekonomi, där du deltar i Svenskt Näringslivs arbete med makroekonomiska bedömningar. Vid sidan om analysarbete ingår kommunikation som en viktig arbetsuppgift. Du tillhör ett team på 4 personer och rapporterar till enhetschefen för makroanalys.

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:

• Analys och prognos av svensk ekonomi med fokus på arbetsmarknaden
• Analys av lönebildningsfrågor inför avtalsrörelser
• Internationella jämförelser av svensk arbetsmarknad
• Nyhetsbrev och kommunikation av samband och utveckling på svensk arbetsmarknad via sociala medier

Vem är du?
Vi söker i första hand dig som är nationalekonom med några års erfarenhet av samhällsekonomiskt arbete ifrån relevant organisation eller myndigheter. Du är duktig inom ekonometri och van att hantera både nationell och internationell statistik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av prognosarbete och kunskap om arbetsmarknadsstatistik och lönebildningsfrågor. Det är en fördel om du har ett intresse av att arbeta med sociala medier. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både engelska och svenska.

Som person är du analytisk, initiativrik och drivande. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och områden. Vidare tror vi att du är en bra teamspelare med en god kommunikationsförmåga. Det är viktigt att du trivs i en miljö där långsiktigt analysarbete kombineras med arbetsuppgifter med kort leveranstid.
Du erbjuds
Här får du möjlighet att arbeta i organisation med en öppen företagskultur och ett hjärta som klappar för företagsamheten. Tjänsten avser en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning, placerad på Svenskt Näringslivs huvudkontor i centrala Stockholm.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Svenskt Näringsliv med Jurek Rekrytering & Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Baeckström på tel. 073-745 06 46 alt. emelie.baeckstrom@jurek.se.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.
Om verksamheten
Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vi arbetar för att företag i Sverige ska ha bästa möjliga förutsättningar. Det här är vår vision: "Företagsamma människor och konkurrenskraftiga företag i gemenskap leder Sverige till ökat välstånd".

Vi företräder 60 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar. Företag är primärt med i ett arbetsgivarförbund och/eller i en branschorganisation. Genom detta blir de även medlemsföretag i Svenskt Näringsliv.

Ansök nu

Ekonomiansvarig med Lönebidrag

Läs mer Nov 10
Ekonomiansvarig med Lönebidrag
Du har erfarenhet av att arbeta med följande:
Löpande bokföring för ett helt företag.
Kund och leverantörsreskontra.


Bokslutsarbete.


Skapa och analysera ekonomiska rapporter.


Periodisera löpande.


Löneadministration.


Vi ser att du har tidigare arbetat med:


Löpande bokföring
Fakturering
Lönehantering
Har minst ekonomisk yrkesutbildning
Minst tre års erfarenhet .
Tala och skriva svenska flytande.






Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jurek Rekrytering & Bemanning AB .

Intresseanmälan till roller som controller

Controller
Läs mer Dec 2
Nytt
Arbetsbeskrivning

Vi ser en ökad efterfrågan från våra kunder som söker controllers av olika slag och erfarenhetsnivå. Förfrågningarna gäller både inom rekrytering och som anställd konsult, därför söker vi dig som har erfarenhet ifrån rollen som Business Controller eller Financial Controller och som är verksam i Stockholmsområdet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Månads- och årsbokslut
• Månadsrapportering
• Analys
• Presentation till ledningsgrupp
• Delaktighet i budget & prognosarbete 
• Utveckling av rapportering

Vem är du?

Vi söker dig som tidigare har jobbat som controller och som är tillgänglig relativt omgående. Du har troligen en universitetsutbildning inom ekonomi eller finans och har erfarenhet av olika Bi- och ekonomisystem. Som person är du lösningsorienterad, ambitiös ,noggrann och har erfarenhet av att jobba både självständigt och i team.

Du erbjuds

Vi erbjuder spännande uppdrag hos våra kunder och uppdragets längd varierar och beror på våra kunders behov samt vad du föredrar. Vi söker dig som är öppen för konsultuppdrag, hyrköps uppdrag samt direkt rekrytering.

Som konsult kommer du att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos någon av våra kunder. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Melisa Karisik på melisa.karisik@jurek.se. Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se 

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

Juristassistenter till Rekonstruktion- och Obeståndsgruppen

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Dec 2
Nytt
Vill du bli en del av en av världens största advokatbyråer, vars kultur kännetecknas av stark gemenskap och god stämning? Har du erfarenhet av administrativt arbete och goda ekonomiska kunskaper? Då kanske tjänsten som juristassistent är ditt nästa steg!

Om rollen
I rollen som juristassistent arbetar du självständigt med varierande uppgifter för att stötta byråns jurister och delägare i deras dagliga arbete. Du kommer att arbeta brett med både traditionella assistentuppgifter och mer avancerade frågor och uppdrag. Du biträder våra konkursförvaltare med bland annat bevakning av tidsfrister för ingivande av handlingar och ekonomiska utredningar såsom bouppteckning, hantering av lönegarantifrågor, fakturering, avslut av konkurser m.m.

Vidare innefattar tjänsten uppgifter såsom språk- och textbehandling, korrekturläsning, ärendehantering, resebokning och informationssökning samt korrespondens och kontakter med myndigheter och domstolar. Du erbjuds en spännande och ansvarsfull roll där du får chansen att utvecklas efter dina önskemål.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på advokatbyrå, konsultbolag eller annan verksamhet inom Professional Services. Du har god ekonomisk förståelse och grundläggande kunskaper i bokföring. Kanske har du arbetat som ekonomi-/revisorsassistent eller löneadministratör.
Som person är du prestigelös, noggrann och lösningsorienterad. Du är förtroendeingivande och har en professionell framtoning samt en förmåga att prioritera och snabbt kunna växla mellan arbetsuppgifter. För att vara framgångsrik i denna roll behöver du ha lätt för att samarbeta med andra. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i Officepaketet. Har du även systemerfarenhet och ett intresse för digitalisering är det meriterande.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, ansökan sker via nedanstående länk. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering eller Felicia Pettersson via mejl: susanne.waering@jurek.se alternativt felicia.pettersson@jurek.se. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Om DLA Piper
DLA Piper är en av världens största advokatbyråer med kontor i över 40 länder i Amerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Oceanien. Vi är specialister inom affärsjuridikens alla områden och vi har några av världens ledande bolag som klienter. På vårt kontor i centrala Stockholm är vi idag ca 200 medarbetare. Här blir du en del av en gemenskap som bygger på samarbete och stöttning. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på www.dlapiper.se.

Advokatfirma DLA Piper Sweden KB is part of DLA Piper, a global law firm operating through various separate and distinct legal entities. Further information can be found at www.dlapiper.com.

sökord: juristassistent, lönegaranti, obeståndsjuridik, assistent, löneadministratör

Ansök nu

Manager inom compliance till ZEB

Internrevisor
Läs mer Nov 24
Arbetsbeskrivning

Vi söker en Manager inom compliance till vårt Risk och Regulatory team i Stockholm.
Vi på zeb är experter på de regelverk som står under Finansinspektionens tillsyn. Vi erbjuder exempelvis våra kunder hjälp med regulatorisk rådgivning, att söka tillstånd hos Finansinspektionen, legal opinions, att ta över som outsourcad compliancefunktion, att implementera regelverk m.m.

Som Manager inom compliance kommer du huvudsakligen arbeta med våra kunder, men du får även chansen att vara med att utveckla affärsidéer och nya säljkoncept. Du kommer dessutom vara del av ett trevligt team med härliga och kompetenta kollegor, både i Sverige och internationellt. Tjänsten innebär ett stort eget ansvar, flexibilitet och möjlighet att bidra till bolagets utveckling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• Analysera hur kunders verksamhet påverkas av relevanta regelverk samt ge kunderna råd och stöd kring implementering/efterlevnaden av dessa
• Stödja kunder i regelverksdrivna förändringsprojekt eller projekt för att optimera regelefterlevnad (inkl. framtagandet av ramverk för intern styrning och kontroll, policydokument och organisationsstrukturer)
• Leda och/eller supportera andra linjens regelefterlevnadsfunktion hos utvalda kunder
• Upprätta tillståndsansökningar samt sköta dialogen med tillsynsmyndigheter
• Genom utbildningar bidra till en sund kultur och ett etiskt förhållningssätt hos våra kunder

Du är även engagerad och bidrar till utvecklingen av zeb:s affär och kunderbjudande. Du bidrar även till utvecklingen av juniora kollegor och till en sund företagskultur.

Vem är du

Du har en juristexamen eller annan relevant högskoleutbildning, och minst tre års praktisk erfarenhet från advokatbyrå, konsultbyrå, eller bolag inom bank- eller finansbranschen. Har du erfarenhet av att arbeta med eller rapportera till Finansinspektionen är det meriterande.

Vi söker dig som är glad, har en positiv grundinställning och som gärna sprider positiv energi.

Arbetet ställer höga krav på din förmåga att arbeta självständigt, social kompetens, flexibilitet och noggrannhet liksom på en mycket hög integritet. Vi förväntar oss att du har gott omdöme, tycker om högt arbetstempo, samt en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Du är lösningsorienterad, driven, van att leverera med hög kvalitet och att genomföra förändringar. Arbetet kräver att du är van att arbeta att arbeta med komplexa frågor samt att du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt.

Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och är prestigelös i ditt sätt. Du är flytande i det svenska språket och har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs i en affärsmässig och entreprenöriell organisation under utveckling. Kontaktytorna för tjänsten är breda och omfattande både inom och utanför koncernen.

Du erbjuds

En spännande tjänst i ett internationellt bolag. Då tjänsten ska tillsättas snarast är du välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Jurek Law, Ulriikka Järnefelt, telefon: 0766 33 14 40. Skicka din ansökan snarast via vår hemsida www.jurek.se

Om verksamheten

zeb är ett internationellt konsultbolag specialiserat inom den finansiella sektorn. Vi är i dagsläget ca 1000 konsulter verksamma i 13 olika länder. Våra konsulter har bakgrund inom allt från matematik till juridik och ekonomi och våra kunder är såväl storbanker inom och utom Sverige, samt mindre och medelstora företag under Finansinspektionens tillsyn. Läs mer om oss här.
I Sverige har zeb tre huvudsakliga affärsområden, Management Consulting, Risk och Compliance och på kontoret i Stockholm arbetar idag ca 25 personer. I samband med expansion och stark efterfrågan hos våra kunder söker nu zeb konsulter med kunskap inom regelefterlevnad.

Ansök nu

MCL söker Compliance Officer till Spotlight Group

Bolagsjurist
Läs mer Okt 1
Om MCL:MCL står för Markets & Corporate Law och vi är juristfirman som ingår i Spotlight Group AB tillsammans med Spotlight Stock Market, Sedermera Fondkommission, Nordic Issuing och Shark Communications vilket innebär att vi arbetar med en rad olika intressanta juridiska frågeställningar från deras verksamheter. Därutöver har vi en mängd spännande bolag och aktörer i finansbranschen som kunder. MCL med sin unika juridiska spetskompetens inom den finansiella sektorn söker nu en ny kollega som kan delta i vår expansiva resa. Som jurist hos oss ingår du i ett drivet team av jurister med olika bakgrund och erfarenheter. Vi erbjuder dig en spännande roll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i aktiemarknadens centrum tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. I rollen kommer du främst att arbeta med GRC (Governance, Risk management, Compliance) men även vissa värdepappers-, börs- och bolagsrättsliga frågeställningar.

MCL söker en  Compliance officer till MCL ett bolag inom Spotlight Group

Vi söker dig som vill arbeta i aktiemarknadens centrum!

Med sin unika juridiska spetskompetens inom den finansiella sektorn söker nu MCL en ny kollega. MCL står för Markets & Corporate Law och vi är juristfirman som ingår i Spotlight Group AB tillsammans med Spotlight Stock Market, Sedermera Fondkommission, Nordic Issuing och Shark Communications vilket innebär att vi arbetar med en rad olika intressanta juridiska frågeställningar från deras verksamheter. Därutöver har vi en mängd spännande bolag och aktörer i finansbranschen som kunder. MCL med sin unika juridiska spetskompetens inom den finansiella sektorn söker nu en ny kollega som kan delta i vår expansiva resa. Som jurist hos oss ingår du i ett drivet team av jurister med olika bakgrund och erfarenheter. Vi erbjuder dig en spännande roll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i aktiemarknadens centrum tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. I rollen kommer du främst att arbeta med GRC (Governance, Risk management, Compliance) men även vissa värdepappers-, börs- och bolagsrättsliga frågeställningar.

Arbetsuppgifter:

Tjänsten innebär en fantastisk möjlighet att få vara med i olika ärenden och projekt och få insyn i juridiken som styr en finansiell rådgivare, en marknadsplats, en kommunikationsbyrå och ett emissionsinstitut. Du kommer att ingå i teamet som arbetar med GRC (Governance, Risk, Compliance) och arbeta med:

• Legala frågor kopplade till funktionen för regelefterlevnad och funktionen för riskhantering inom ovannämnda verksamheter.
• Frågor från Spotlight Stock Market, Sedermera Fondkommission, Shark Communications och Nordic Issuing.
• Legala tech-produkter såsom MCLogg,

MCLogg Adviser och E-aktiebok.
• Ärenden och projekt och få insyn i juridiken som styr en finansiell rådgivare, en marknadsplats, en kommunikationsbyrå och ett emissionsinstitut..
• Övriga frågor inom MCL:s GRC-grupp samt i lämplig utsträckning stötta MCL:s övriga verksamhet.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har juristexamen och 2 - 5 års arbetslivserfarenhet och med ett stort intresse för näringslivet och värdepappersmarknaden. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta mot gemensamma mål men som också kan axla eget ansvar och vet vad det innebär att arbeta i högt tempo under tidspress. Vi söker dig som är engagerad och driven och en god kommunikatör både i tal och skrift, på både svenska och engelska.
MCL har sammanfogat byråvärlden och den klassiska bolagsjuristtjänsten till något nytt, en professionell juristbyrå. Företaget befinner sig i en positiv och utmanande utvecklingsfas och söker därmed anställda som brinner för kreativitet och som kan känna sig stolta över att tillsammans med MCL kunna leverera högkvalitativa tjänster och legal trygghet samt nytänkande till finansbranschens aktörer.

MCL erbjuder:

Vi erbjuder dig en spännande roll med varierande arbetsuppgifter. Som jurist hos oss ingår du i ett drivet team av jurister med olika bakgrund och erfarenheter. Du kommer att arbeta i aktiemarknadens centrum och ingå i ett team som arbetar med GRC (Governance, Risk, Compliance) som främst arbetar med legala frågor kopplade till funktionen för regelefterlevnad och funktionen för riskhantering inom ovannämnda verksamheter. Du kommer även arbeta med vissa värdepappers-, börs- och bolagsrättsliga frågeställningar. MCL expanderar och ökar sin närvaro i Stockholm vilket innebär att du kan utgå från Stockholm eller Malmö. Du erbjuds generösa förmåner och du kommer att få ta del av en arbetsplats där det är högt i tak.

Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse.

I denna rekrytering samarbetar MCL med Jurek Rekrytering & Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Karin Thorstensson på telefon: 073-980 69 27 eller karin.thorstensson@jurek.se .Du är varmt välkommen att söka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

Sista ansökningsdag:
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Om Jurek:
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Ansök nu

Vi söker en nyfiken Paralegal till Avida Finans

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Okt 20
Har du något års erfarenhet som paralegal eller juristassistent och vill fortsätta utvecklas inom juridiken tillsammans med oss på Avida Finans?

Avida Finans är ett bolag där det händer mycket, en organisation med korta beslutsvägar som premierar utveckling och initiativ. I denna roll får du möjlighet att arbeta brett i en familjär och gemytlig företagskultur!

Arbetsbeskrivning
Som Paralegal är du en viktig del av Avidas Legal-avdelning som, med dig inkluderad, kommer att bestå av 3 personer. Rollen innebär ett nära samarbete med bland annat företagets Risk- och Compliance-avdelning.

Eftersom Avida verkar inom den nordiska marknaden kommer rollen att arbeta såväl nationellt som nordiskt. Ditt fokus kommer dels innebära operativt legalt arbete och kvalificerad administration, där du driver och utvecklar flertalet legala och administrativa processer. Du får en stor möjlighet till att lära dig nytt och att utvecklas tillsammans med engagerade och drivande kollegor.

Du kommer bland annat;

• Självständigt driva mindre legala och administrativa projekt och processer på nordisk nivå
• Ansvara för administrativa förfaranden mot domstol, finansinspektionen och bolagsverket
• Utvecklandet av interna administrativa processer samt ansvara för utbildningstillfällen kopplade till dessa
• Ansvara för hanteringen av Avidas avtalsregister
• Förberedande av presentationsmaterial inför interna och externa möten som du deltar i, såväl som ibland även leder
• Bokning av interna och externa möten
• Informationsinhämtning från våra samarbetspartens, advokat- och konsultbyråer

Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken på att lära dig nytt och har ett starkt intresse för juridiska processer. För att lyckas i denna roll ser vi att du har något/några års erfarenhets från en liknande roll sedan innan, ex från en roll som paralegal eller juristassistent antingen från byrå eller bolag.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en driven person med högt engagemang för ditt arbete. Likt oss har du en prestigelös och "can-do" attityd och trivs i roller där du har många kontaktytor. Eftersom att du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor inom Legal är det viktigt för Avida att du är en kommunikativ person som gärna når uppsatta mål tillsammans.

Att supportera och stötta andra är en självklarhet för dig och du har en mycket god administrativ förmåga samtidigt som gillar att arbeta i en varierad vardag. Du har en god systemvana och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.

Om ansökan
Avida Finans har i denna rekrytering valt att samarbeta med Jurek, har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se

Skicka in din ansökan innehållande ditt CV via www.jurek.se redan idag!

Om Avida
Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 130 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått utmärkelsen DI Gasell tre år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.

Som bolag erbjuder Avida dig en fartfylld, positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Vidare präglas miljön av frihet under ansvar, arbetsglädje, initiativrikedom och engagemang, med möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Hos Avida spelar alla en stor och viktig roll i bolagets framgång och vi gör den här resan tillsammans som ett team. Du kommer att vara omgiven av härliga kollegor och vi genomför många roliga gemensamma aktiviteter.

Ansök nu