Stockholm: Redovisningskonsult till Tre Ekonomer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult till Tre Ekonomer i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Är du en redovisningskonsult som älskar kundkontakt och trivs i en konsultativ roll mot dina kunder? Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss!
Tre Ekonomer är ett etablerat varumärke som är förknippat med trygghet och förtroende. Vi hjälper företag och företagare att nå sina mål och strävar alltid efter att leverera mer än vad som förväntas av oss.
Här får du chansen att arbeta tillsammans med kollegor som tar initiativ och ansvar. Vi arbetar med starka värdegrunder, och är ett företag där du som medarbetare har möjlighet till att utvecklas och påverka!



Om företaget
Tre Ekonomer är en etablerad redovisningsbyrå som grundades 2005 och har idag ca 25 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Uppsala. Här arbetar auktoriserade redovisningskonsulter och lönekonsulter. Vi är medlemmar i Sveriges Redovisningskonsulters Förbund och följer REX för kvalificerade redovisningstjänster samt SALK för kvalificerade lönetjänster.
Vi är en familjär byrå med en hög digitaliseringsgrad. Vi som arbetar här tar initiativ, tar ansvar, är stolta över det vi gör, visar respekt för varandra och har en öppen kommunikation. Vi som arbetar här kan och vill påverka vår egen, företagets och våra kunders utveckling.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.treekonomer.se.


Dina arbetsuppgifter
Du tillhör ett team om ca 25 kollegor som arbetar som redovisnings- och lönekonsulter. I din roll som redovisningskonsult kommer du för dina kunders räkning sköta den löpande bokföringen, bokslut, årsredovisningar, deklarationer samt andra ekonomiska arbetsuppgifter och rådgivning kring dessa. Rådgivning inom skatt- och ekonomistyrning är vanligt förekommande bland våra kunder. Viss enklare löneadministration kan även förekomma. Vi arbetar i team, och på de flesta av uppdragen du arbetar med kommer du att samarbeta med andra kollegor.

Din profil
Vi söker dig med ekonomisk utbildning och som har minst två års erfarenhet av att ha arbetat på redovisningsbyrå. För att lyckas i rollen som redovisningskonsult ser vi att du är engagerad och trivs i kundkontakten samt att du är kommunikativ och kvalitetsmedveten. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt samt är noggrann och ansvarsfull. Du är också nyfiken, proaktiv och vill gärna förbättra och förenkla ditt arbete.
Du har med fördel en grundläggande systemförståelse, och kan med enkelhet sätta dig in i nya system. Bokföringen sköts i stort sett uteslutande i Fortnox. För bokslut, skatt och byråstöd använder vi Wolters Kluwers programvaror. Det är meriterande om du har erfarenhet av dessa sedan tidigare. Goda kunskaper i Excel är också meriterande.


Framgångsfaktorer
- Minst 2 års erfarenhet av arbete som redovisningskonsult på redovisningsbyrå.
- Meriterande med tidigare erfarenhet av Fortnox och Wolters Kluwers programvaror.
- Goda kunskaper i Excel.
- Flytande svenska i tal oh skrift.

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Kungsholmen, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James, 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-12-22

Denna tjänst är en direktrekrytering där du blir direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande eftersom tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara på telefonnummer 072-215 15 34.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningskonsult.

Redovisningskonsult till Klara Consulting

Läs mer Nov 26
Är du vår nya redovisningskonsult?

Har du en vilja att utvecklas, leverera på topp och bidra till ett positivt och lärande företagsklimat? Då kan du vara rätt kandidat till rollen som redovisningskonsult till vårt team som främst kommer arbeta med främst tjänstemannabolag på Klara Consulting. Vi ser gärna att du som redovisningsekonom har minst 1 års erfarenhet av redovisning.

Vi på Klara Consulting söker nu en engagerad och ansvarstagande kollega till vårt tjänstebolagsteam som sitter i ljusa lokaler centralt i Stockholm. Vi är ca 18 stycken medarbetare i tjänstebolagsteamet och är indelade i mindre grupper utifrån de kunder vi arbetar med, där ditt fokus kommer vara på värdepappersbolag och holdingbolag.

Arbetsbeskrivning

Klara Consulting bistår sina kunder med redovisningstjänster och konsultationer. Exempel på arbetsuppgifter är löpande redovisning, rapportering till kund, upprätta finansiella rapporter, bokslut, deklarationer, konsultation till kund m.m.

Vi söker just nu dig som har minst 1 års erfarenhet av redovisning, gärna från en redovisningsbyrå men det är inget krav. Du kan se risker och göra avvägningar och arbetar konsultativt med dina kunder.

Kvalifikationer och egenskaper

Det är ett krav att du har relevant utbildning inom ekonomi och att du har lite erfarenhet från hantverket redovisning. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av löpande redovisning och att upprätta bokslut.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper då vi vill att du bidrar till ett positivt arbetsklimat samt känner nyfikenhet och driv inför att fortsätta att utveckla både dig själv, våra kunder och kollegor. Egenskaper som beskriver dig väl är problemlösare, affärsmässig, proaktiv och ansvarsfull.

Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 160 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/.

Övrig information

- Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid

- Omfattning: Heltid, tillsvidare

- Lön: Månadslön enligt överenskommelse

- Placering: Centrala Stockholm, Hötorget, Holländargatan 10

Ansök nu

Är du specialist inom implementering av ekonomisystem, kika här!

Läs mer Nov 22
Arbetsbeskrivning
Vår kund kommer att implementera ett nytt ekonomisystem under åren 2022 och 2023. Detta uppdrag sträcker sig från mitten av januari 2022 - sista december 2022. Projektet kommer att bedrivas i ett antal områden tillsammans med leverantören där ett av dessa områden är transaktionsredovisning. Arbetet bedrivs interaktivt tillsammans med den externa leverantören, med den metodik leverantören använder som skall integreras med Företagets SAFE metodik.

Dina arbetsuppgifter blir bla.

Kravställning av funktionalitet för transaktionsredovisning för såväl legal som intern rapportering
Effektivisera dagens processer för avstämningar, kontroller osv.
Kravställning begreppsmodell för det nya ekonomisystemet
Genomföra implementering av detta nya transaktionslager
Testa och delta i produktionsöverläggning till det nya ekonomisystemet,

Leverantören är engelsktalande varför all kommunikation och dokumentation sker på engelska. Arbetet bedrivs i nära samarbete med verksamheten, leverantör, lösningsarkitekt, informationsmodellerare etc vilket innebär att kunskap måste finnas i såväl ekonomi som teknik helst med praktisk kunskap i uppbyggnad och konfiguration av ett transaktionslager där leveranser sker från samtliga system inom försäkring, bank och kapital (cirka 25 system). Regler sätts upp för avancerade avstämningar, kontroller, strukturering av information etc för senare arbete med bokslut och extern/intern rapportering. Begreppsmodellen är central i detta arbete varför kunskap och erfarenhet krävs inom detta område då denna är styrande för arbetet med bokslut och rapportering bolag och koncern samt intern rapportering.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Det är en stor fördel om du arbetat med de olika regelverken IFRS och Solvency II för såväl bank som försäkring men även med intern rapportering. Du skall kunna kommunicera med såväl redovisningsspecialsiter som controllers vilka har djup kunskap inom olika områden men även med ansvariga för informationsförsörjning samt ansvariga för dagens bokföringsflöde.

- Kunskap måste finnas i såväl ekonomi som teknik helst med praktisk kunskap i uppbyggnad och konfiguration av ett transaktionslager där leveranser sker från samtliga system inom försäkring, bank och kapital (cirka 25 system).
- Begreppsmodellen är central i detta arbete varför kunskap och erfarenhet krävs inom detta område
- Flytande i tal och skrift på engelska


Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Helena Adestedt, helena.adestedt@amendo.se Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Auktoriserad redovisningskonsult för omgående start

Läs mer Nov 15
Ryska Posten Bemanning söker för kunds räkning en auktoriserad redovisningskonsult med start under 2021. Tjänsten är på heltid och du kommer bli anställd direkt hos kunden med kontor centralt i Stockholm.

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

OM TJÄNSTEN

Vi söker en person som på ett engagerat sätt kommer arbeta med allt från ax till limpa. Du har jobbat minst 5 år i en liknande roll och söker nu efter nya utmaningar och ett större ansvar. Vår kund arbetar branschbrett men har sina främsta huvudområden inom bygg och fastighet, gränsöverstigande varuhandel, turistnäring samt landsbruk och skog.

Är detta en roll som passar dig? Då har du nu chansen att kliva ombord på en spännande resa med en modern redovisningsbyrå att växa tillsammans med. Tjänsten är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse.

ÖVRIG INFORMATION

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Ansök nu

Accounting Manager

Läs mer Nov 12
Our Client is all about simplifying buying and smooth payments. If you’re triggered by having an impact on how millions of people shop and pay online, you’re exactly the type of person we are looking for. Our clients goal is to improve the online buying experience for our consumers and merchants all over the world.

During this assigment will you be hired by Wrknest and work as a consultant.

Assignment description

As Accounting Manager - finance systems you will play a key role in leading and contributing to initiatives to improve finance data flows and related processes and controls, including providing key strategic direction and appraisal and recommendation of potential solutions from an accounting and reporting
perspective. These initiatives will be a key priority for the Financial & Regulatory Reporting domain through 2022 and this role will therefore include interaction with senior Finance leaders.

Tasks and responsibilities

- Development of API and metrics platforms for APIs and endpoints for acquiring sources
- Development of CI / CD
- Performance test & automation
- Operations of platforms
- Development of services for metrics collection and aggregation






Required Skill-set

- University A degree from a university in a numerate subject (e.g. Economics, Science, Engineering or Business)

- 5-7 + years of accounting and finance experience

- Ability to work both autonomously and collaboratively in a team

- Strong conceptual and problem solving ability, strong attention to detail and stick to find the root cause and solve it. Ability to make key data design decisions, understanding accounting and operational and data process considerations.


- Background in financial processes and process improvement


- Excellent inter-personal skills, including influencing at all levels within the business
Proven ability to work as a lead and subject matter expert as part of a cross functional team



Start Date: 2022-01-10
End Date: 2022-06-30
Workload: 40 hours per week

Ansök nu

Junior Redovisningskonsult till redovisningsbyrå på Kungsholmen

Läs mer Nov 11
Ryska Posten Bemanning söker för kunds räkning en junior redovisningskonsult med start i omgående. Tjänsten är på heltid och du kommer bli anställd hos oss på Ryska Posten Bemanning och uthyrd som konsult.

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en fullservicebyrå inom ekonomi, lön, affärsrådgivning och företagsnära tjänster. Som junior redovisningskonsult kommer du att ha ett omväxlande och så småningom självständigt arbete, som kräver engagemang och initiativförmåga med hög ansvarskänsla. Du kommer arbeta på uppdrag av olika kunder med en projektledare, där ni tillsammans möter kundens behov genom en förstklassig leverans.

Vår kund har kontor beläget på Kungsholmen i Stockholm.

ARBETSUPPGIFTER

I denna roll kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring, inklusive avstämningar av bankkonton och skattekonto
- Kundreskontra och avstämningar av kundfordringar
- Leverantörsreskontra och avstämningar av leverantörsskulder
- Lönekörning, utskick av lönespecifikationer och bokföring av löner
- Årsvis arkivering av räkenskapsmaterial
- Årsvis upprätta nya kundpärmar


VI SÖKER DIG SOM

- Har gundläggande kuskaper inom bokslut
- Har några års erfarenhet av att arbeta på redovisningsbyrå
- Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi


Meriterande är att du uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult.

Som person är du bra på att etablera förtroendefulla kontakter, du är samarbetsvillig och duktig på att arbeta med flera uppgifter parallellt.

ÖVRIG INFORMATION

- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Resultat i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Resultat i Sverige AB .

SENIOR REDOVISNINGSKONSULT TILL ETT GLATT GÄNG I STOCKHOLM!

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 26
Är du en Redovisningskonsult med några års erfarenhet av att arbeta på byrå? Har du viljan att växa och ta nästa steg i ett trivsamt bolag? Då har vi tjänsten för dig!

Om företaget
Vår kund är en redovisningsbyrå i centrala Stockholm med verksamhet i hela Stockholms län. De strävar efter ett långsiktigt och personligt samarbete med sina kunder och erbjuder allt inom redovisningstjänster, företagsekonomisk rådgivning, skatterådgivning och lönehantering. Här finns även goda utvecklingsmöjligheter på sikt. De jobbar ständigt efter att arbeta mer digitaliserat och hoppas du vill vara med på resan!

Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningskonsult hos vår kund ansvarar du för din egen kundportfölj. Kunderna kan vara allt ifrån enskilda firmor till medelstora aktiebolag. Du kommer arbeta med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, månads– och årsbokslut, moms- och skattedeklarationer samt rapportering. Du kommer även bistå med ekonomisk rådgivning och du kommer att planera ditt arbete och upplägg tillsammans med dina kunder varför din kunskap inom ekonomi och redovisning bör vara gedigen.

Din profil
Vi tror att du som söker tjänsten har några års erfarenhet från en annan redovisningsbyrå och är självständig i hela flödet. Du har även viljan och drivet att lära dig ännu mer och få utvecklat ansvar med tiden!

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en samarbets- och serviceinriktad person med god social förmåga. Vidare är du noggrann i ditt arbete och har en stark analytisk förmåga och kan kombinera helhetssyn med detaljgranskning. Som person är du driven, noggrann, kommunikativ och ansvarstagande.

Framgångsfaktorer
• 3-5 års erfarenhet från att arbeta på redovisningsbyrå i en självständig roll
• Erfarenhet från helhetsansvar, ax till limpa, inom ekonomi
• Tidigare arbete i Fortnox och/eller Visma är meriterande, ej krav
• Framåt, driven och utåtriktad
• Gilla en roll med kundkontakt där du får agera rådgivande

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Januari 2022
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-12-10

Denna tjänst är en rekrytering där du är anställd hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Skicka gärna in din ansökan redan idag! På grund av kommande semesterperiod kommer ansökningarna hanteras från vecka 32 och framåt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073-311 68 62

Ansök nu

JUNIOR REDOVISNINGSEKONOM TILL BRASSERIEGRUPPEN

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 16
Har du tidigare erfarenhet av brett arbete som ekonomiassistent eller har du tagit dina första steg som redovisningsekonom? Söker du dig nu vidare till en varierande och social roll med mycket eget ansvar?
Här har vi tjänsten för dig!


Om företaget
Brasseriegruppen är ett hus av moderna krogklassiker, med välkända varumärken som bland annat Prinsen, East, Villa Godthem, Gastrotek Zink och Trattorian i sin portfölj. Bakom Brasseriegruppen står två bröder, Daniel och Filip Guven. De föddes mer eller mindre i ett restaurangkök och växte upp med matoset från familjens krogar. Varje krog har sitt alldeles egna uttryck, stil och atmosfär – men det är individerna som utgör Brasseriegruppen-familjen som är det absolut värdefullaste de har.

Brasseriegruppen söker just nu två redovisningsekonomer som vill vara med på bolagets fortsatta resa och därmed förstärka den befintliga ekonomiavdelningen som idag består av CFO samt Redovisningschef.


Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom hos Brasseriegruppen kommer du få helhetsansvaret över redovisningen för ett flertal av bolagets krogar och restauranger. Brasseriegruppen består idag av ca 20 verksamheter vars redovisning idag hanteras av en extern byrå, men som framåt ska hanteras internt och det kommer då vara just din uppgift att ansvara för ett flertal av dessa. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Månadsbokslut
- Kassahantering

Arbetsuppgifterna som presenteras ovan utgör grunden för tjänsten, men andra delar kan dyka upp och möjligheterna för dig att påverka din tjänst för att bredda den ytterligare är väldigt goda!


Din profil
För vara rätt i rollen som Redovisningsekonom hos Brasseriegruppen ser vi att du är en person som är i början av din karriär. Du är redo att ta nästa kliv och vill nu att din nästa roll ska vara en kul utmaning där du får möjlighet att sätta din egen prägel. Det här är en roll för dig som är social och som tycker att en tjänst som innefattar helhetsansvar med flera kontaktytor låter perfekt för dig. Det är då du får nyttja utmärkta kommunikationsförmåga. Vidare är du en problemlösare som är van och som framför allt gillar att ta egna initiativ. Du tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter och sköter dem noggrant.

Erfarenhetsmässigt har du erfarenhet av hela flödet på kund- och leverantörsreskontra, avstämningar samt löpande bokföring. Har du tidigare erfarenhet av kassahantering är det meriterande då det förekommer mycket transaktioner ute i verksamheterna. Du behärskar svenska i tal och skrift.


Framgångsfaktorer
• Du är i början av din karriär, 1- 4 års erfarenhet
• God kunskap inom kund- och leverantörsreskontra
• Tidigare erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå är starkt meriterande
• Vana av kassahantering är meriterande
• Social och kommunikativ
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-12-07

Detta är en rekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av Resultat AB, men du blir anställd av Brasseriegruppen. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsterna ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Ansök nu

JUNIOR REDOVISNINGSEKONOM TILL BRASSERIEGRUPPEN

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 18
Har du tidigare erfarenhet av brett arbete som ekonomiassistent eller har du tagit dina första steg som redovisningsekonom? Söker du dig nu vidare till en varierande och social roll med mycket eget ansvar?
Här har vi tjänsten för dig!


Om företaget
Brasseriegruppen är ett hus av moderna krogklassiker, med välkända varumärken som bland annat Prinsen, East, Villa Godthem, Gastrotek Zink och Trattorian i sin portfölj. Bakom Brasseriegruppen står två bröder, Daniel och Filip Guven. De föddes mer eller mindre i ett restaurangkök och växte upp med matoset från familjens krogar. Varje krog har sitt alldeles egna uttryck, stil och atmosfär – men det är individerna som utgör Brasseriegruppen-familjen som är det absolut värdefullaste de har.

Brasseriegruppen söker just nu två redovisningsekonomer som vill vara med på bolagets fortsatta resa och därmed förstärka den befintliga ekonomiavdelningen som idag består av CFO samt Redovisningschef.


Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom hos Brasseriegruppen kommer du få helhetsansvaret över redovisningen för ett flertal av bolagets krogar och restauranger. Brasseriegruppen består idag av ca 20 verksamheter vars redovisning idag hanteras av en extern byrå, men som framåt ska hanteras internt och det kommer då vara just din uppgift att ansvara för ett flertal av dessa. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Månadsbokslut
- Kassahantering

Arbetsuppgifterna som presenteras ovan utgör grunden för tjänsten, men andra delar kan dyka upp och möjligheterna för dig att påverka din tjänst för att bredda den ytterligare är väldigt goda!


Din profil
För vara rätt i rollen som Redovisningsekonom hos Brasseriegruppen ser vi att du är en person som är i början av din karriär. Du är redo att ta nästa kliv och vill nu att din nästa roll ska vara en kul utmaning där du får möjlighet att sätta din egen prägel. Det här är en roll för dig som är social och som tycker att en tjänst som innefattar helhetsansvar med flera kontaktytor låter perfekt för dig. Det är då du får nyttja utmärkta kommunikationsförmåga. Vidare är du en problemlösare som är van och som framför allt gillar att ta egna initiativ. Du tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter och sköter dem noggrant.

Erfarenhetsmässigt har du erfarenhet av hela flödet på kund- och leverantörsreskontra, avstämningar samt löpande bokföring. Har du tidigare erfarenhet av kassahantering är det meriterande då det förekommer mycket transaktioner ute i verksamheterna. Du behärskar svenska i tal och skrift.


Framgångsfaktorer
• Du är i början av din karriär, 1- 4 års erfarenhet
• God kunskap inom kund- och leverantörsreskontra
• Tidigare erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå är starkt meriterande
• Vana av kassahantering är meriterande
• Social och kommunikativ
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-12-07

Detta är en rekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av Resultat AB, men du blir anställd av Brasseriegruppen. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsterna ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Ansök nu

JUNIOR MARKNADSANSVARIG TILL RESULTAT

Marknadsassistent
Läs mer Okt 29
Är du en kreativ, ansvarsfull och målinriktad person som är i början av din karriär och som nu vill axla rollen att självständigt få driva ett företags marknadsföring? I så fall ska du jobba hos oss!

Om företaget
Resultat är ett bemanningsföretag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är ett bolag med höga ambitioner och snabb tillväxttakt. Våra kunder är alltifrån mindre till större bolag i huvudsakligen Stockholm- och Göteborgsområdet. Vår ambition är att vara det mest Personliga och Engagerade bemanningsföretaget på marknaden.

Mer information om oss hittar du på: www.resultatab.se eller www.instagram.com/resultatab


Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett utmanande och intressant arbete i den nyinrättade tjänsten som vår Marknadsansvarig. Vi är ett expansivt företag som 2021 gör vårt bästa år hittills och i januari firar 10-årsjubileum. Det är mycket som händer med andra ord där stora möjligheter ges till personlig utveckling och påverkan, både på ditt egna arbete men också på företaget i stort.

Som Marknadsansvarig kommer du ha fullt ansvar för planering, koordinering och utförande av företagets marknads- och strategiplan. Där ingår bl.a.:
- Drivande av samtliga SoMe-kanaler (LinkedIn, Instagram, Facebook)
- Drift av hemsida samt visst SEO-arbete
- Framtagande av profilmaterial
- Kundevents i både Stockholm och Göteborg samt digitalt
- Utskick av nyhetsbrev och annan information

Vidare är du vår kontaktperson mot nya och befintliga leverantörer inom marknad, IT, hemsida och profilmaterial.

Eventuellt kan vårt arbete med internrekrytering av personal helt eller delvis ingå i denna tjänst.

Din profil
Vi söker dig som vill vara med på en fantastiskt rolig resa där vi tillsammans bygger ett framgångsrikt företag. Du har en vilja att ta dig an utmaningar och är mån om att nå dina mål. Du trivs i en miljö där det är högt i tak, stor frihet under lika stort ansvar och raka puckar.

Egenskaper
- Du har ett stort intresse för digitala trender
- Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift
- Du har god kunskap om digital kundanskaffning
- Du är resultatinriktad och initiativtagande

Vidare har du en god förståelse för olika sociala medieplattformar, brinner för att skapa engagerande innehåll och drivs av kreativitet. Du utvärderar och använder dagligen din analytiska förmåga för att fatta rätt beslut. I ditt arbete ingår det att hålla dig uppdaterad inom digitala trender.

Hos oss har du stor möjlighet att utvecklas och får snabbt mycket ansvar. Dina insikter och förslag inom ditt område väger tungt i vårt framtida marknads- och strategiarbete.

Glädje, Balans och Entreprenörsanda är något som starkt präglar vår vardag och är viktiga värderingar för oss.

Framgångsfaktorer
- Du ska behärska svenska (flytande) i både tal och skrift
- Du har relevant eftergymnasial utbildning inom Marknadsföring
- Erfarenhet av Google analytics
- Erfarenhet av CMS som WordPress, Litium eller liknande
- Produktion av innehåll för digitala kanaler
- Kunskap kring Paid search / Google Ads
- Kunskap inom Adobe Creative Suite eller liknande

Om oss
Resultat är ett bemanningsföretag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är ett bolag med höga ambitioner och snabb tillväxttakt. Våra kunder är alltifrån mindre till större bolag i huvudsakligen Stockholm- och Göteborgsområdet. Vår ambition är att vara det mest Personliga och Engagerade bemanningsföretaget på marknaden.

Mer information om oss hittar du på: www.resultatab.se eller www.instagram.com/resultatab

Ansökan
START: Q1 2022
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Göteborg eller Stockholm
LÖN: Fast månadslön
KONTAKT: Anders Hedman, 070-970 17 17
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-12-05

Ansök nu

REDOVISNINGSEKONOMER FÖR INTERIMSUPPDRAG MED START OMGÅENDE

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 19
Är du en lösningsorienterad,trygg och noggrann Redovisningsekonom? Gillar du att hoppa in där det händer mycket och ta stort ansvar för dina egna arbetsuppgifter? I så fall har vi uppdrag till dig!

Om företaget
Vi söker just nu redovisningsekonomer till några av våra kunder för interimsuppdrag på 3-6 månader. Våra kunder är verksamma inom flera olika branscher och uppdragens längd kan komma att variera.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som redovisningsekonom kan bland annat innefatta:
• Löpande bokföring och avstämningar
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Moms- och skattredovisning
• Kund- och leverantörsreskontra samt fakturering


Din profil
Du har flera års erfarehet av redovisning och känner dig trygg i din roll. Du har tidigare arbetat med löpande bokföring, avstämningar, självständigt genomfört månads, årsbokslut- och årsredoviningar.

Som person är du strukturerad, noggrann och kommunikativ. Det krävs att du har god datorvana och arbetar självständigt. Vidare har du ett driv, gillar att ta dig an nya utmaningar och sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Framgångsfaktorer
• Självständig utför månads- och årsbokslut samt årsredovisningar
• Självgående och kommunkativ
• Goda systemkunskaper
• Strukturerad, noggrann och driven som person

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-12-03

Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdragen ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Ansök nu