Stockholm: Start-up ansvarig kliniska studier

Hitta ansökningsinfo om jobbet Start-up ansvarig kliniska studier i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Vi befinner oss i en expansiv fas med många nya studieförfrågningar och söker därför en kollega som kan vara en del i start-up processen.
Som start-up ansvarig för våra kliniska studier kommer du att ingå i en arbetsgrupp med olika professioner som arbetar i ett nära samarbete kring våra forskningsstudier.
Arbetet är mycket varierande och spännande då du verkar i en miljö som bidrar till utveckling inom det medicinska området.
Om tjänsten
Ditt arbete innebär främst att starta upp de studier som bedrivs på våra kliniker, för närvarande i Uppsala och Stockholm. Det innebär att ha kontakt med sponsorer, samarbetspartners och studieteam för att planera genomförandet av studien. Du är bland annat ansvarig för att ta emot studieförfrågningar och svara på feasibilities, hitta och sätta upp avtal med samarbetspartners, planera patientrekryteringen och finna rekryteringsvägar. Det är också du som tillsammans med studiekoordinatorn kommer att tillgodose att tex avtal, dokument, träningar och eventuell utrustning finns på plats innan studiestart då ansvaret går över helt till studiekoordinatorn.
Tjänsten är en tillsvidareanställning förlagd i huvudsak helgfria dagar dagtid.
Vi söker
Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt, såväl som i team. Du tycker det är roligt och stimulerande att skapa och etablera kontakter. Du har lätt för att arbeta med många projekt samtidigt och har heller inga svårigheter med att lämna över ansvaret och ta dig an nya projekt. Vi arbetar med nya digitala lösningar och modern teknik vilket känns stimulerande för dig.
Övrigt
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetschef Malin Selin via mail malin.selin@clinsmart.se eller telefon 073079 2308.
Krav
Erfarenhet av kliniska studier
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Utbildning inom hälso- och sjukvård

Meriterande
Erfarenhet av kliniskt arbete med studier
Erfarenhet av starta upp forskningsprojekt
God IT vana

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Sjuksköterska, grundutbildad

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Sjuksköterska, grundutbildad.

Leg. sjuksköterska - Nattjänstgöring, heltid - Stockholm

Läs mer Dec 2
Nytt
Big Care söker leg. sjuksköterskor till hyruppdrag i Stockholm. Tjänsten är på heltid och omfattar arbete på plats men även som joursjuksköterska. Möjlighet att forma sitt egna schema utifrån sina egna förutsättningar.

Aktuellt Behov
1 ssk på heltid med start omgående.

Kvalifikationskrav

- Svenskt sjuksköterskelegitimation
- Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska
- Adekvat svenska i tal såväl som skrift


Meriterande

- Tidigare anställning som hyr-sjuksköterska
- Specialisering
Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.

Ansök nu

Är du OneLabs nya sjuksköterska?

Läs mer Nov 29
Att få vara på en arbetsplats där jag kan kombinera mina kunskaper inom vård och hälsa och att varje dag få jobba med att hjälpa människor i ett tidigt skede med förebyggande insatser känns så bra!"

- Hanna Trolle, Legitimerad Sjuksköterska





Då vi växer så det knakar behöver vi nu fler sjuksköterskor till teamet! Så om du är du en social och serviceinriktad sjuksköterska, i början av din karriär och vill bredda ditt CV genom att arbeta med preventiv företagshälsovård, skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN

I rollen som sjuksköterska på OneLab kommer du vara ute hos våra kunder och genomföra hälsoundersökningar på deras medarbetare. Detta innefattar att du sköter hela processen från inbokning av medarbetare, bokning av dina egna resor, utförande av hälsoundersökningar till uppföljningar och rådgivande återkopplingssamtal till våra patienter.

Våra sjuksköterskor är nyckelpersoner för OneLabs mission: Med rätt hälsoinsatser i rätt tid skapa förutsättningar för en hållbar framtid - för människan, företagen och samhället!

VI ERBJUDER DIG

- Att vara med på en framtidsresa där du är med och gör skillnad för Sveriges företagshälsovård och hjälper medarbetare till en hållbar hälsa!

- En arbetsplats med varierande uppgifter. Tjänsten inkluderar resor några dagar i veckan, främst inom Sverige men kan även förekomma i övriga Norden.

- Arbete förlagt under kontorstider

- Att arbeta i våra fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm, Torsgatan 13.



ARBETSUPPGIFTER/ANSVARSOMRÅDEN

Inkluderade men inte begränsade till)

- Att boka in och genomföra hälsoundersökningar för våra kunders medarbetare.

- Att återkoppla resultat till medarbetarna, och utföra rådgivande samtal över telefon.

- Arbeta parallellt med våra projektledare för att hitta den bästa lösningen för kunden vid planering och genomförande av hälsoundersökningar.



VI SÖKER DIG SOM HAR

- Legitimation som sjuksköterska

- Ett brinnande intresse för hälsa

- God IT-vana

- Körkort B

- Goda kunskaper i svenska och engelska

- Utbildning och/eller intresse för hälsocoachning, hälsopedagogik, kostrådgivning (meriterande)

- Erfarenhet av sälj och/eller service (meriterande)



SOM PERSON ÄR DU

- Extrovert och har fingertoppskänsla för att möta olika typer av människor.

- Både noggrann och effektiv. Du är närvarande och inlyssnande i samtalen med medarbetarna, samtidigt som du gör detta på ett snabbt och kvalitetssäkert sätt.

- Flexibel, serviceinriktad och kundorienterad i ditt mindset

- Grym på struktur och planering, eftersom du kommer att planera ditt arbete på egen hand och arbeta självgående.



OM OSS

OneLabs vision: Hållbar hälsa för alla medarbetare!

Vi vet att hälsa och lönsamhet hör ihop och därför skapade vi en modern digi-fysisk företagshälsovård. Genom att samla in, analysera och på ett pedagogiskt sätt visualisera komplex data om hälsa skapar vi därmed en värdefull grund för ett proaktivt och effektivt hälsoarbete hos våra kunder. Vår ambition är att förbättra medarbetarnas hälsa och samtidigt hjälpa våra kunder att öka sin lönsamhet. Vi gör detta genom att erbjuda smarta digifysiska hälsoundersökningar som identifierar ohälsa och i kombination med analys av hälsodata samt uppföljningar av OneLabs läkare och sjuksköterskor hjälper vi våra kunder att sätta in rätt vård i rätt tid.

OneLab består av ett härligt team som värdesätter glädje i vardagen och känner stolthet över sina produkter och möjligheten att göra gott i kombination med att skapa tillväxt. Team OneLab arbetar mot tydliga mål och milstolpar i en platt organisation där nyfikenhet och högt i tak uppmuntras. OneLab grundades 2014 och är idag ett av de ledande företagen inom preventiv företagshälsovård. OneLab finns i Sverige och i andra europeiska länder. Idag består Team OneLab av ca 35 medarbetare.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Centralt i Stockholm

Omfattning: Heltid

Ansökan: Skicka in CV och personligt brev

Ersättning: Lön enligt överenskommelse

Arbetstider: Måndag - Fredag 08.00-17.00 (övernattningar på annan ort förekommer men är ej schemalagda

Låter detta som ett uppdrag för dig?

- Om ja; Klicka på knappen "Skicka Ansökan". Urval sker löpande och vi ser gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.

Ansök nu

Sjuksköterska till Broby Gård 85%

Läs mer Nov 23
Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar.

Broby gård är ett demensboende i natursköna Täby Kyrkby.
Hos oss har vi 54 lägenheter fördelat på tre plan.

Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner.

Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:

- Bra schema och arbetstider: Endast dagtid. Måndag - Fredag, samt en helg var fjärde vecka. Tjänsten är på 85%


- Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet.


- Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära (https://lara.se/) med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska.


- Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende.


- Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen.


- Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap.


- Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser.


Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här (https://vardaga.teamtailor.com/pages/kampanjsida-for-sjukskoterskor).

Om rollen
Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten.

Samarbete och stöd
Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet.

Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”.

Lära känna de boende
Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut.

Tydliga rutiner
För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande.

Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner.

Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg

Broby Gård
Broby gård är ett demensboende i natursköna Täby Kyrkby.
Hos oss har vi 54 lägenheter fördelat på tre plan.
Ett plan är avsett för personer med demenssjukdom yngre än 65.

Demenscertifiering
Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/).

Ung Omsorg
Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/). Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende.

Djur i omsorgen
Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur.

Din erfarenhet och kunskap
Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt.

Vi önskar att du

- gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar


- är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare


- tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig


- tycker om att ha en ledarroll och stötta att dina kollegor
- är van att strukturera och organisera ditt arbete.


Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm

Övrigt
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdatum: 2022-02-28
Sista ansökningsdag: 2021-12-31
Tjänstgöringsgrad: 85%
Har du frågor? Kontakta gärna:
Verksamhetschef, Marco Maraboli - Mail: marco.maraboli@vardaga.se.
Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. (https://vardaga.teamtailor.com/)

Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobil: 076-621 73 30, Mail: vardforbundet@ambea.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. (http://www.vardaga.se/) www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

Ansök nu

Leg. sjuksköterska - äldreboende på Södermalm

Läs mer Nov 22
Big Care söker leg. sjuksköterska till ett äldreboende på Södermalm. Behovet är på heltid med varierade tider, dagar, kvällar, vardagar och helger. Start omgående tom 31/1.

Kvalifikationskrav

- Svenskt sjuksköterskelegitimation
- Två års dokumenterad yrkeserfarenhet som sjuksköterska
- Adekvat svenska i tal såväl som skrift


Meriterande

- Tidigare anställning som hyr-sjuksköterska
- Specialisering
Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner.

Ansök nu

Copy of Sjuksköterska till Prima Maria, Öppenvård

Läs mer Nov 8
PRIMA Maria Beroende söker sjuksköterska till Öppenvården


PRIMA är en privat vårdgivare inom psykiatrisk specialistvård. PRIMA tar ansvar och har alltid patienten i fokus. PRIMA bedriver vård med hög kvalitet där behandling vilar på en vetenskaplig grund. Psykisk hälsa ska vara lika självklar som fysisk hälsa.



Vi söker nu en sjuksköterska heltid till vårt läkemedelsteam på Södermalm.

På vår mottagning arbetar vi med frivillig specialiserad beroendevård för personer över 18 år.

Vi finns på Maria sjukhus på Södermalm. Behandling och rådgivning erbjuds till patienter med alkohol-, narkotika- och läkemedelsberoende.

Öppenvårdens utbud inkluderar bland annat KBT-behandling, återfallsprevention, minnesotabehandling, motiverande samtal samt neuropsykiatri.

All behandling sker enligt evidensbaserade metoder.

Prima Maria kännetecknas av korta beslutsvägar. Uppmuntrar forskning och fortbildning.

PRIMA uppmuntrar personalutveckling, tillämpar individuell lönesättning och flextid samt erbjuder friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter:

På läkemedelsteamet ansvarar Du för planerad och strukturerad uttrappning av beroendeframkallande läkemedel, individuell vårdplanering för patienterna, samverkan med socialtjänst och psykiatri samt beställning och administration av läkemedel. Du arbetar i team med sjuksköterska och läkare.

Kvalifikationer:

Legitimerad sjuksköterska med intresse för patientgruppen. Specialist i psykiatri/ Steg 1 är meriterande.


Personliga egenskaper:

Som person är du motiverad, engagerad och självständig samt van att arbeta mot uppsatta mål. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga - vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid:

Heltid om 40 timmar/vecka.

Tillträde:

Enligt överenskommelse.


Ansökan:

Ansökan skickas senast den 5 december 2021. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstiden löpt ut.


Frågor kring tjänsten besvaras av Karin Lavesson 073 901 53 55.



Välkommen med din ansökan!



Inför rekryteringsarbetet har PRIMA tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Ls Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Ls Jobbet AB .

Servicetekniker/Mekaniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Nov 22
Vill du arbeta och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke? Nu utökar vi med en erfaren, driven och engagerad servicetekniker för entreprenadmaskiner till vår anläggning i Spånga!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicetekniker hos oss på Swecon arbetar du med varierande arbetsuppgifter, har stor möjlighet att själv styra hur din arbetsdag ser ut och är delaktig i utvecklingen av verksamheten. Arbetsuppgifterna är allt från akuta reparationer och förebyggande underhåll till större reparationsärenden. Du utför service och reparationer på Volvos entreprenadmaskiner.
Från start kommer du arbeta på vår verkstad, men framöver finns vid intresse goda möjligheter att arbeta på fält ute hos kund. Du får möjlighet till en bra introduktion och vi erbjuder utbildning och vidareutbildning baserat på dina förkunskaper och ditt intresse, bland annat inom el, hydraulik, produktkunskap och personlig säkerhet.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete som ger utrymme för initiativtagande och eget ansvar där ingen dag är den andra lik. Du har många kontaktytor, både med dina skickliga kollegor och supportpersonal men förstås också med kunderna. Du tas emot av ett härligt gäng kollegor!
Vi är återförsäljare av och arbetar exklusivt med Volvo Construction Equipment som varumärke, vilket gör att vi har spetskompetens för just Volvo.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från fordonsbranschen, gärna entreprenadmaskiner eller tunga fordon. Du har dessutom erfarenhet av el, teknik och hydraulik. Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Då datorn kommer vara ett av dina främsta arbetsredskap ser vi att du har en mycket god datorvana. B-körkort är ett krav. Har du även travers- eller truckkort är det meriterande.
Som person är du strukturerad, kreativ och har en bra administrativ förmåga. Du kommer arbeta med felsökning och behöver därför vara lösningsorienterad. En del arbeten utförs hos kund och vi ser därför att du är serviceinriktad, kundfokuserad och uppvisar ett förtroendeingivande uppträdande.
Annat bra att veta
Du utgår från anläggningen i Spånga, flexibla lösningar för servicebil/buss finns.
Kan ingå kvällsskift.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Haglund på 070-7772373 eller på lina.haglund@jobbet.se.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 16 januari. Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet från fordonsbranschen, gärna entreprenadmaskiner eller tunga fordon
Erfarenhet av el, teknik och hydraulik
Talar och skriver obehindrat på svenska
Goda kunskaper i engelska
Mycket god datorvana
B-körkort

Meriterande
Travers- eller truckkort



Om arbetsgivaren - Swecon Anläggningsmaskiner AB
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med ca 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,2 miljarder kr (2020).

Ansök nu

Betongarbetare till norra Stockholm

Betongarbetare
Läs mer Dec 1
Vill du komma till en arbetsplats där du får vara innovativ och utveckla dig själv? Vi söker nu två betongarbetare till norra Stockholm!
Vi på HMB Construction anser att utveckling av våra medarbetare är det som gör vårt företag framgångsrikt. Hos oss är alla lika viktiga och vi ser gärna att våra medarbetare kommer med förslag och idéer hur vi kan göra vårt arbete ännu bättre. I rollen som betongarbetare på Stockholmsavdelningen ingår du i ett ackordslag och tillsammans med våra olika underentreprenörer uppför vi våra projekt som uteslutande består av nyproduktion bostäder. Vi har medarbetare som är engagerade och intresserade och gärna bidrar med synpunkter och kompetens inom material- och metodval, det gör din uppgift som betongarbetare stimulerande och utvecklande.
Vem är du?
Du är en trygg och stabil person med god förmåga att jobba i grupp. Du är kreativ och har ett stort engagemang, vilket gör att du gärna kommer med idéer och förslag på hur man kan göra saker bättre. Du är en välorganiserad person med högt uppdriven ansvarskänsla.
Eftersom HMB har medarbetare som trivs med sitt arbete är vår personalomsättning mycket låg och du får möjligheten att arbeta med yrkesskickliga snickare och betongarbetare som känner engagemang och intresse för både företaget och projekten.
Dina erfarenheter
Din personliga lämplighet är viktigare än din praktiska erfarenhet. Ett grundkrav är dock att du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta på ackord inom nyproduktion. Din svenska är mycket god i tal och skrift.
Vilka är vi?
Vi på HMB Construction är totalt ca 330 st arbetskamrater, varav drygt 10 st i Norra Stockholm, där alla får möjlighet att bli aktieägare. Att vara ett medarbetarägt företag skapar trygghet, vi vill ha roligt och må bra medan vi arbetar - därför vill vi ha en rimlig tillväxt med bibehållen kvalitet i leveransen och bibehållen god stämning på arbetsplatserna. Vi skapar struktur och ordning utan att bli fyrkantiga. Alla får och vågar framföra åsikter och idéer och goda förslag fångas upp och genomförs. Vi vill vara ett modernt företag med ett modernt och nära ledarskap.
Övrig information
Din ansökan vill vi ha senast den 16 januari 2021. Vi kommer dock att bearbeta ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Ansökningar som ej uppfyller kraven bearbetas inte.
Ev. frågor besvaras av Johan Rosenqvist, johan.rosenqvist@hmbcon.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av att jobba på ackord
Erfarenhet av nyproduktion bostäder
God svenska i tal och skrift

Meriterande
B-körkort
Utbildning inom ledarskap och/eller skydd & arbetsmiljö



Om arbetsgivaren - HMB Construction AB
HMB Construction är ett av Sveriges stora byggföretag - här kombinerar vi det större företagets strukturer med det mindre företagets korta beslutsvägar och familjära stämning. Det är ingen slump att våra ledord är Allt är möjligt! Som framåtsträvande, medarbetarägt företag har vi skapat gott rykte både som en kvalitativ leverantör och en god arbetsgivare. Vårt huvudkontor finns i Falun och vi har lokal närvaro genom våra platskontor i Örebro, Gävle, Uppsala, Stockholm, Västerås och Eskilstuna. Totalt är vi drygt 300 kollegor som tillsammans skapar allt från nyproducerade bostäder till äventyrsbad, skolor och äldreboenden.

Ansök nu

Är du säljtalangen som kan skapa långvariga affärsrelationer?

Bilförsäljare
Läs mer Okt 14
Då har vi en unik möjlighet till dig som har erfarenhet av B2B-försäljning. Du får ett spännande jobb i en dynamisk bransch med fokus på din personliga och professionella utveckling.
Om rollen
Du får en anställning som B2B-säljare hos en av K.W. Bruuns återförsäljare. Här kommer du arbeta med ett eller fler utav gruppens tre starka varumärken: Opel, Citroën eller Peugeot. Samtidigt blir du deltagare i vårt banbrytande tvååriga talangprogram - K.W. Bruun Professional Talents i Sverige. Erfarenhet från B2B är viktigt – men erfarenhet från bil-branschen är inte ett krav.
Det finns möjligheter i följande orter:
Mobility Motors, Lund och Malmö
Landrins Motor, Västerås
BilByter/AutoPartner, Linköping
Dahlbacka Bil, Nacka
Wahlström Nielsen Bil, Skärholmen
Umeå Van Service, Umeå
Lindells Bil, Billesholm
Thunbergs Bil, Gävle
J BIL, Stockholm
Bli en del av K.W. Bruuns Talangprogram Sverige
Efter starka försäljningsresultat hos återförsäljarna och stor succé hos våra B2B-säljare lanserar vi nu för andra gången K.W. Bruuns Professional Talents i Sverige.
Syftet är att locka till sig motiverade och engagerade säljtalanger som vill förändra branschen. Genom talangprogrammet säkerställer vi att du får fortlöpande utbildning och blir framgångsrik i rollen som B2B-säljare.
K.W. Bruun är en dynamisk och professionell organisation som har ambitiösa mål för att öka affärs- och marknadsandelarna för person- och transportbilar i Sverige. Peugeot har sedan flera år en stark position på marknaden. Citroën och Opel har en oerhörd potential. Alla dessa varumärken har ett starkt och brett modellprogram för person- och transportbilar vilket har gett starka resultat genom ett professionellt och väletablerat återförsäljarnätverk.
Ansvar och arbetsuppgifter:
Bidra till att utveckla ditt varumärke på den svenska marknaden
Självständig planering och implementering av uppsökande försäljningsinsatser
Försäljning av transportbilar samt personbilar till små och medelstora företag
Planera och genomföra en handlingsplan
Identifiera och välja (segmentera) relevanta företag från bilstatistik
Uppsökande av nya kunder genom nätverkande
Behandling och bearbetning av leads från K.W. Bruun
Underhålla och utveckla din kundbas
Uppföljning av aktiviteter och kundmöten
Förbereda kundens affärsupplägg inkl. finansiella och praktiska lösningar
Förbereda anbud för större kunder i samarbete med K.W. Bruun
Deltagande i K.W. Bruun Professional Talent Program – på temadagar och workshops

Bakgrund och kvalifikationer
Vi letar efter dig som har stor drivkraft, är målinriktad och brinner för försäljning. Du har erfarenhet och ett nätverk inom B2B - och lockas av bilbranschen. Dessutom är det av största vikt att du är professionell i din framtoning, är pålitlig och har en god förmåga att etablera och underhålla långsiktiga kundrelationer. Du tycker om att arbeta med B2B och är bra på att kommunicera med människor på alla nivåer, både skriftligt och muntligt.
En klar fördel är att du:
Har sinne för siffror och är en bra förhandlare
Har ett empatiskt förhållningssätt
Arbetar på ett strukturerat och fokuserat sätt och kan prioritera din tid
Brinner för försäljning, gillar bilar och motiveras av både din egen och teamets totala prestation
Har körkort
Har bra kunskap inom Microsoft paketet
Är målmedveten, ger inte upp

Intresserad?
För att söka tjänsten – klicka och välj sedan den/de orterna du är intresserad av och skicka in CV och personligt brev. Vi har löpande intervjuer. Vi tar inte emot ansökningar på mail.
Nya orter tillkommer i hela Sverige så tveka inte att kontakta oss om du är intresserad.
Har du frågor om tjänsterna, kontakta oss gärna: Sara Riis +45 60350700 eller Sandra Lillie +45 53881499
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om arbetsgivaren - K.W. Bruun Automotive AB
K.W. Bruun & Co är en koncern som ägs av en familjefond med rötter som sträcker sig tillbaka till 1914, då grundaren K.W. Bruun sålde de allra första bilarna. I dag är vi en av Nordens största bilimportörer med bil- och reservdelsimport av bilmärkena Peugeot, Citroën, DS, Opel och Mitsubishi i Danmark och Sverige. Koncernens fokusområden är Bilimport, Digital innovation och Investering.
Koncernen sysselsätter ca. 500 kompetenta och ambitiösa medarbetare, som med en agil affärsstrategi, förståelse, noggrannhet och goda affärsinsatser skapar förutsättningarna för vår framgång och samtidigt fortsätter att skriva berättelsen om K.W. Bruun & Co.

Ansök nu

Transportledare specialavfall till Stockholm, Saltsjö-Boo

Transportledare
Läs mer Nov 18
Vi på PreZero är marknadsledande inom återvinning, marksanering och vattenhantering och har under årens lopp tagit fram banbrytande och innovativa lösningar som förenklar vardagen för våra kunder. Med fokus på miljö och ekonomi erbjuder vi alla typer av företag och verksamheter helhetslösningar som gör stor skillnad för en hållbar framtid. Nu söker vi en Transportledare till vår anläggning i Saltsjö-Boo!
I rollen som Transportledare kommer du att koordinera, planera, leda och följa upp avdelningens dagliga driftverksamhet. Det ingår även att arbeta med orderuppföljning, systemuppdateringar av olika slag samt kundrelaterade frågor. Vi arbetar med ett antal olika plattformar för hantering av beställningar och transporter. Främst använder vi vårt eget affärssystem med tillhörande stödsystem men även kunders system som t. ex EDP.
Du kommer att tillhöra avdelningen specialavfall där vi arbetar med uppdrag inom Farligt avfall, Elektronik insamling och Slamsugningstjänster. Du har en kollega med samma roll vilket skapar goda möjligheter till kunskapsutbyte. Utöver det har du ett nära samarbete med driftledare och kundservice som tar emot och sorterar inkommande ärenden.
Inom PreZero finns det goda utvecklingsmöjligheter för dig som är engagerad. PreZero strävar mot ett värdestyrt arbete där våra värdeord Trygghet, Engagemang och Nytänkande är vägledande. En säker arbetsmiljö ger en hållbar och lönsam utveckling - vi sätter människor före krav på ökad produktivitet.
Om dig
Vi söker dig som har flera års yrkeserfarenhet som transportledare. Arbetar du som chaufför inom branschen idag och vill ta nästa steg kan vi vara öppna för det. Du behöver oavsett vara en van dator- och systemanvändare. Det är meriterande om du har erfarenhet från kundorienterad verksamhet och miljöservicebranschen. Praktisk erfarenhet från insamling av avfall samt fordonskunskaper ses också som meriterande.
För att ha framgång i tjänsten behöver du vara serviceinriktad, kommunikativ och strukturerad. Du behöver kunna arbeta självständigt och på eget initiativ identifiera förbättringar i arbetet. Du har ett prestigelöst sätt och tar med stort engagemang tag i det som behöver göras. Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta utifrån mål.
Annat viktigt att veta
För oss är det viktigt att all kompentens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsulter Lina Haglund, 070-7772373 eller Andrea Hartwig, 076-7230727.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan gärna idag men senast den 12 december!
Krav
Flera års yrkeserfarenhet som transportledare eller chaufför
Van dator- och systemanvändare

Meriterande
Erfarenhet från kundorienterad verksamhet
Erfarenhet från miljöservicebranschen
Praktisk erfarenhet från insamling av avfall
Fordonskunskaper



Om arbetsgivaren - PreZero
PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. Vi samlar in och hanterar restmaterial från våra kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta. Vi är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i åtta länder. I Sverige finns vi på ca 60 platser, vi har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar, och vi sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Vår verksamhet skapar inte bara värde för de kunder vi levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att vi förädlar avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Tillsammans bidrar vi till den cirkulära ekonomin. För mer information besök prezero.se eller läs vår återvinningsblogg. Vill du veta hur vi behandlar personuppgifter läs vår integritetspolicy: https://www.prezero.se/integritetspolicy

Ansök nu

Fordonstekniker med eget driv och mångsidig kunskap sökes

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Nov 18
Rindab erbjuder ett brett sortiment av fordonstekniska lösningar och applikationer, vår vision är att vara en ledande distributör i Norden. Nu söker vi en ny tekniker som kan ta vid i vår prototyp och utvecklingsverkstad i Saltsjö-Boo! Vi befinner oss i en expansiv fas och hoppas finna rätt medarbetare som vill vara med på vår resa där vi satsar på produkter med högre teknikinnehåll, säkerhet och miljö.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att designa och utveckla olika typer av fästen och kablage för vår belysning på nya bil- och lastbilsmodeller. Du sammanställer monteringsanvisningar och tidsstudier samt skickar ritningar till våra leverantörer för tillverkning. I arbetsuppgifterna ingår också vissa reparationer av våra produkter och ta hand om garantier mot kunder och leverantörer.
Vi är ett relativt ungt gäng som tycker om när det händer saker, har korta och snabba beslutsvägar. Vi har det roligt tillsammans och är en platt organisation med obefintlig detaljstyrning vad gäller arbetssätt. Vi ställer upp för varandra och arbetar både individuellt och i team beroende på vad som krävs av oss för stunden. Alla på företaget arbetar gemensamt mot högt uppsatta mål där vi också delar på framgångarna. Du som söker denna tjänst kommer att bli en viktig kugge i vår plan för framtiden och vi ser fram emot din ansökan.
Om dig
Du har minst ett par års erfarenhet som fordonstekniker och har du en fordonsteknisk utbildning i grunden ser vi det som ett plus. Du bör ha kunskap i både bil-el, svetsning, konstruktion samt kunna ta fram ritningar som tillverkare kan följa. Desto större kunskap man har inom olika områden desto bredare arbetsområde blir det då vi har många produkter som behöver hög kompetens i förädlingen efter kundernas krav. B-körkort är ett krav.
Då monteringsbeskrivningar skall skrivas på engelska samt våra leverantörer finns utomlands är engelska på en relativt hög nivå nödvändigt både i skrift och tal. I övrigt kommer man att supporta våra säljare och återförsäljare både i Sverige och utomlands med tekniska frågor. Kan du även kommunicera på tyska och/eller finska ser vi det som meriterande.
Arbetet är mångsidigt med både administrativa och estetiska uppgifter samt rent mekaniska. Man måste ha ett öga för design och helheten i de arbeten man utför då den färdiga produkten sedan ska säljas in hos våra kunder i stora volymer över hela Europa.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Placering: Nacka, Saltsjö-Boo
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christian Rindövia mail, christian@rindab.se.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Minst ett par års erfarenhet som fordonstekniker
Kunskap i både bil-el, svetsning och konstruktion
Kunna ta fram ritningar som tillverkare kan följa
B-körkort
Talar och skriver obehindrat på svenska
Goda kunskaper i engelska

Meriterande
Fordonsteknisk utbildning
Kunskaper i tyska
Kunskaper i finska



Om arbetsgivaren - Rindab
Rindab bildades på 70-talet och är i dag ett väl känt familjeföretag inom tillbehör och utrustning till bilar, lastbilar och arbetsfordon av olika slag. Vi är finansiellt starka och har en trippel-A rating med 18 anställda i egna lokaler i Nacka.

Ansök nu

Skiftledare till Starbucks på Stockholm Central

Restaurangbiträde
Läs mer Nov 29
Starbucks grundades 1971 i Seattle och har sedan dess jobbat med att på etiskt vis köpa de bästa kaffebönorna som går att finna och rosta dem till perfektion.
Inspirationen kommer från Italien som Howard Schultz (nuvarande chairman, president och CEO) besökte 1983. Han fick där visionen om att ta med en del av denna rika kaffekultur hem till USA och skapa 'a third place', en plats mellan hem och jobb där man kan ha en stund för sig själv eller umgås med vänner och familj.
Idag, med över 18 000 kaféer i 62 länder, är Starbucks världens främsta kafferosteri och återförsäljare av högkvalitetskaffe.
Vi söker skiftledare som brinner för att leda ett team av Servicestjärnor i arbetet att skapa en reseupplevelse som överträffar våra gästers förväntningar.
Hos oss erbjuds du en skräddarsydd baristautbildning och tillsammans levererar vi service i världsklass.
Vi söker dig som är resultatfokuserad och som trivs i att ta ett stort personligt ansvar. Du strävar ständigt efter att utveckla dig själv och andra. Vidare har du god förmåga att samarbeta och du värdesätter att sätta gästen i första rummet. Genom ditt coachande ledarskap inspirerar och motiverar du ditt team.
Om du trivs i att möta människor från världens alla hörn och om du brinner för att arbeta med ledarskap för att leverera förstklassig service så kommer du att trivas hos oss.
SSP arbetar med internrekrytering och för rätt person är utvecklingsmöjligheterna stora.
SSP är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF.
Vid frågor kontakta Joacim, joacim.farnstrom@ssp.se
Krav
Erfarenhet av att arbeta som skiftledare eller på annat sätt leda team inom café, restaurang, hotel, konferens eller liknande
Flytande Svenska och Engelska i Tal och skrift

Meriterande
Ytterligare språkkunskaper utöver Svenska och Engelska
Baristaerfarenhet
Arbete med konceptstyrd verksamhet inom café


Om arbetsgivaren - SSP (Scandinavian Service Partner)
SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på: http://www.foodtravelexperts.com/international/

Ansök nu