Stockholm: Butikssäljare - Retail Knowledge, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikssäljare - Retail Knowledge, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-18 // Varaktighet: Deltid

Nu söker vi fler Poolare till vår bemanningspool i Stockholm!

Som säljare är du kundernas första kontakt med företaget. Du lotsar kunden genom deras besök, med ambitionen att ge dem en köpupplevelse utöver det vanliga. Du ska tillsammans med dina kollegor arbeta för att butiken uppnår uppsatta mål vad gäller service och kundbemötande samt ge råd och inspirera kunden.

Som uthyrd till våra bemanningspooler arbetar du som butiksmedarbetare på golvet. Du är den första medarbetaren som kunden möter vilket gör att du har ett stort ansvar att få kunden att känna sig välkommen. Då tjänsten är en behovsanställning, bokas du ut efter uppdrag och ska därför kunna ställa upp med kort varsel.

Som person är du driven, social, positiv, serviceinriktad och tycker om att skapa kundrelationer. Du trivs att arbeta i ett högt tempo, är ansvarstagande, resultatorienterad och förändringsbenägen. Du är vidare modeintresserad, har lätt för att samarbeta och tycker om att ständigt utvecklas, både individuellt och i team.

Vi söker dig som:
- Är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst 1 år
- Har erfarenhet av kundbemötande och service
- Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel
- Kan arbeta oregelbundna tider
- Kan arbeta minst 3 dag i veckan.

Det är ett krav enligt våra kollektivavtal att du har en annan huvudsaklig sysselsättning så som studier eller heltid/deltidsjobb, du kan också ha ett eget företag. Skriv tydligt i din ansökan vad din huvudsakliga sysselsättning är.

Start: Omgående
Omfattning: Extra vid behov
Plats: Stockholm
Lön: Timlön enligt kollektivavtal

Vi tar endast emot ansökningar via vårat rekryteringsverktyg på vår hemsida www.retailknowledge.se (Vi har inga möjligheter att ta emot eller svara på ansökningar via mail)

Välkommen in med din ansökan!



Retail Knowledges bedriver en uthyrningsverksamhet. Retail Knowledge är helt nischat mot detalj- och dagligvaruhandeln och har varit verksamma sedan 2002. Retail Knowledge har ca 300 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö och vårt syfte är att bygga företagsanpassade bemanningspooler med extraanställda för kända retailbolag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Butikssäljare, fackhandel.

Butiksmedarbetare till Memira i Hagastaden

Läs mer Mar 27
Nu söker vi en Butiksmedarbetare till vår nyöppnade butik i Hagastaden. I den här rollen kommer du jobba med försäljning av glasögon, både till externa kunder samt till patienter som varit och besökt våra kliniker. Butiken är ny och det finns möjlighet att vara med att påverka. Brinner du för glasögon, har ett stort kundfokus och vill vara en del av Memiras fortsatta tillväxtresa – där vi gör skillnad för människor – sök redan idag!
Arbetsuppgifter
I den här rollen blir du en viktig länk i Memiras kundresa där du hjälper våra kunder att hitta de rätta glasögonen. Ditt dagliga arbete består i huvudsak av att bemöta alla kunder som kommer till butiken, både externa och de som tidigare besökt vår klinik – utifrån deras behov. Du ska trivas med ett högt tempo, jobba mot uppsatta mål och ha många bollar i luften. Vidare kommer du att:
Hjälpa kunderna med val av båge och glas
Beställa glas och linser
Lämna ut glasögon till kund
Justera kunds glasögon
Ta hand om telefon och mejl

Vem du är
I den här rollen ska du ha erfarenhet av försäljning och/eller relevant serviceyrke och drivas av att ge service i världsklass samt arbeta mot uppsatta mål kring försäljning. Du ska ha lätt att inge förtroende och skapa trygghet hos kunden. Vi ser att du är en målmedveten person som vill leverera resultat och ge bästa service till våra kunder.
För att trivas hos oss ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av att samarbete men där du också trivs att arbeta självständigt. Du trivs att arbeta i ett högt arbetstempo men är samtidigt noggrann och strukturerad. Vidare ser vi att du är bra på att bygga goda relationer med såväl dina kollegor som kunder. Som person har du hög arbetsmoral och flexibilitet.
Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med en god sammanhållning och trevlig stämning. Som organisation strävar vi alltid efter att ligga i framkant inom flera olika områden, och hos oss har du möjlighet att utvecklas. Vår atmosfär präglas av glädje, flexibilitet och en can-do-attityd. Du tillhör ett glatt team som hjälper varandra och har ett högt engagemang. Våra värdeord är engagerad, trygg och handlingskraftig.
Placering: Memiras butik i Hagastaden, Solna
Omfattning: 50%
Anställningsform: Tillsvidare, som inleds med en 6 månaders provanställning
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid

Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Läs mer på vår karriärsida genom att klicka härwww.memira.se/jobb.

Memira Eyecenter har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Vi har samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad. Memirakoncernen omsätter idag ca 800 MSEK och är ca 300 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Memira Eyecenters är ”the eye partner for life”genom att samla allt för ögat under ett och samma tak och att driva utvecklingen inom ögonvården.
Nu finns din chans att vara med på resan!
Läs mer på www.memira.se.

Ansök nu

Butiksansvarig till Memira i Hagastaden

Läs mer Mar 27
Nu söker vi en Butiksansvarig till vår nyöppnade butik i Hagastaden. I den här rollen kommer du att vara ansvarig för den dagliga driften i butiken samt jobba med försäljning av glasögon, både till externa kunder samt till patienter som varit och besökt våra kliniker. Butiken är ny och det finns möjlighet att vara med att påverka. Brinner du för glasögon, har ett stort kundfokus och vill vara en del av Memiras fortsatta tillväxtresa – där vi gör skillnad för människor – sök redan idag!
Arbetsuppgifter
I den här rollen blir du en viktig del i att driva butiken framåt. Du kommer att ansvara för inköp med tillhörande leverantörskontakter samt ansvar för verkstad vilket innebär slipning, montering och justering av glasögon. Som butiksansvarig kommer du även jobba med försäljning i butiken. Du är en viktig länk i Memiras kundresa där du hjälper våra kunder till de bästa köpen.
Du ska trivas med ett högt tempo, jobba mot uppsatta mål och ha många bollar i luften. Vidare innehåller dina arbetsuppgifter:
Kassahantering
Försäljningsrapportering och budgetarbete
Beställning av glas och linser
Hjälpa kunderna med val av båge och glas
Ta hand om telefon och mejl

Vem du är
I den här rollen ska du ha erfarenhet av försäljning och/eller relevant serviceyrke och drivas av att ge service i världsklass. Du ska ha förmågan att se helheten samt arbeta med detaljerna. Vi ser att du är en målmedveten och driven person som vill leverera resultat.
För att trivas hos oss ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av att samarbete men där du också trivs att arbeta självständigt. Du trivs att arbeta i ett högt arbetstempo men är samtidigt noggrann och strukturerad. Vidare ser vi att du är bra på att bygga goda relationer med såväl dina kollegor som kunder. Som person har du hög arbetsmoral och flexibilitet. Mediterande är om du haft en liknande roll tidigare.
Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med en god sammanhållning och trevlig stämning. Som organisation strävar vi alltid efter att ligga i framkant inom flera olika områden, och hos oss har du möjlighet att utvecklas. Vår atmosfär präglas av glädje, flexibilitet och en can-do-attityd. Du tillhör ett glatt team som hjälper varandra och har ett högt engagemang. Våra värdeord är engagerad, trygg och handlingskraftig.
Placering: Memiras butik i Hagastaden, Solna
Omfattning: 100%
Anställningsform: Tillsvidare, som inleds med en 6 månaders provanställning
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!

Läs mer på vår karriärsida genom att klicka härwww.memira.se/jobb.
Memira Eyecenter har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Vi har samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad. Memirakoncernen omsätter idag ca 800 MSEK och är ca 300 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Memira Eyecenters är ”the eye partner for life”genom att samla allt för ögat under ett och samma tak och att driva utvecklingen inom ögonvården.
Nu finns din chans att vara med på resan!
Läs mer på www.memira.se.

Ansök nu

Butiksmedarbetare sökes till yrkesbutiker i Stockholmsområdet

Läs mer Mar 22
Om tjänsten

Vi på Storesupport by Job&Talent; erhåller personal till välkända butikskedjor inom bygg- och yrkesbutiker samt dagligvaruhandeln, vid akut och planerat behov. Som butiksmedarbetare har du en viktig roll i vårt team där du stöttar våra kunder hos Plantagen, Swedol samt på Ica, Coop & Hemköp i hela Stockholmsområdet med omnejd.

Dina arbetsuppgifter som butiksmedarbetare består bland annat av:

- Varuplock

- Kassaarbete

- Kundservice

- Inventering

Vad erbjuder vi dig?

- Fartfyllt, omväxlande och utvecklande arbete

- Unika utbildningar inom branschen

- Möjlighet till framtida anställning i våra kunders butiker

Personliga egenskaper

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete i butik eller tidigare arbete från yrkesbutik. Du som person trivs i en serviceinriktad roll och har goda kommunikationsfärdigheter gentemot kunder samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt.

När du arbetar ute hos våra kunder finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom att bemöta dem på ett professionellt sätt.

Anställningsform

Tjänsten är en deltidsanställning på 25 timmar i veckan, måndag - fredag. Dina arbetstider varierar och styrs av de bokningar som kommer in från våra kunder, därför ställs det höga krav på din flexibilitet. Du kommer vara anställd hos på Storesupport by Job&Talent; och arbeta för våra kunder.

Om Storesupport by Job&Talent;
Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.

Ansökan

Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.

Är du intresserad?

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butiksmedarbetare till Hockeystore i Stockholm

Läs mer Mar 20
Är du vår nya säljstjärna?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker inom cykel och hockey. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Kontor och butiker är beläget i Jönköping, Stockholm och i Karlstad. Välkommen att läsa mer på hockeystore.se (https://www.hockeystore.se/), hockeytown.se (https://www.hockeytown.se/) och hockeystore.com (https://www.hockeystore.com/).

Om jobbet
Hockeystore växer i snabb takt och har under den senaste året expanderat och etablerat sig väl på den svenska marknaden så väl som i Europa. Nu står vi inför en spännande expansion och är i startgroparna för att öppna en ny Hockeystore butik på 1100 kvm i Kungens kurva, Stockholm. I takt med att vi förbereder oss för öppningen, söker vi nu erfarna och engagerade säljare till vår nya hockeydestination.

Som säljare i vår hockeybutik kommer du utgöra en del av vårt härliga team av kompetenta och engagerade säljare. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att alltid se till att leverera högklassig service till butikens kunder. Vi på Hockeystore vill alltid leverera den bästa upplevelsen när det gäller att köpa hockeyutrustning hos oss. Därför är det viktigt att du har en stor kunskap och ett intresse för hockey.

Vem är du? Vi ser att du är en social person som brinner för att hjälpa människor, både kunder och dina kollegor. Du har en stor erfarenhet av hockey och älskar att leverera service i förstaklass - även i en stressig miljö.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Stor kunskap inom hockey och hockeyutrustning
- Minst 1 års erfarenhet av servicerelaterat yrke
- Dator- och kassavana
- Gillar att jobba i team
- Trivs med ett arbete i högt tempo
- Ansvarstagande och pålitlig


Vad kan vi erbjuda? Att vara en del av Spobik AB innebär att du får möjlighet att vara med på en unik tillväxtresa. Du blir en del av en snabbt föränderlig miljö där du har möjlighet att påverka och driva förändring. Vi strävar efter att erbjuda betydande utvecklingsmöjligheter och du kommer att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion.

Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.

Anställningsform och lokalisering: Tjänsten är en heltidsanställning med placering i vår kommande butik i Kungens Kurva, Stockholm. Arbetstider varierar och kan fördelas under veckans alla dagar, kvällar och helger inkluderat.

Intresserad? Låter detta som något för dig? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Butikschef till nyöppnad butik i Mall of Scandinavia, Stockholm

Läs mer Mar 20
MM Sports är ett av Nordens största bolag inom kosttillskott, träningskläder, träningsredskap och tillbehör. Med ett komplett produktsortiment vill vi erbjuda marknadens mest kvalitativa och genomtänkta produkter för att ta träningen till nästa nivå. Vi älskar träning och vi vill göra våra kunder starkare - vill du hänga med?

Vad innebär tjänsten?

I september öppnar vi vår andra nya butik för i år! Denna gång slår vi upp dörrarna till en helt ny konceptbutik i Mall of Scandinavia och vi letar efter dig som vill vara med på denna resa tillsammans med oss.

Som butikschef så är du en förebild för såväl kunder som för butikens anställda. Du arbetar för att överträffa kundernas förväntningar och erbjuda en service med hög kvalitet och kunskap. Du coachar dina medarbetare i deras arbete för att ni tillsammans ska nå butikens och MM Sports mål. Som butikschef så har du det övergripande ansvaret för butiken vad gäller allt från personal, bemanning, försäljning, sortiment osv.

Du samarbetar nära våra övriga butikschefer i Stockholm och har även ett härligt och stöttande gäng butikschefer runt om i Sverige som bollplank i butiksrelaterade frågor. Du rapporterar till vår Retail Manager på huvudkontoret, som är din mentor och den person som hjälper dig att växa i din roll.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Möta kunder och arbeta i butik med försäljning

- Hantera beställningar och leveranser

- Budgetarbete och försäljningsansvar

- Schemaläggning av personal

- Rekrytera och utbilda personal

- Rapportering och dokumentation

Saldo och inventeringsansvarig

Kvalifikationer

Vi letar efter en erfaren ledare som gillar att arbeta med försäljning och grupputveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i butik sedan tidigare men din starka servicekänsla och förmåga att möta kunder är avgörande. Du har tidigare arbetat i roller med personalansvar där arbetsuppgifter som rekrytering, schemaläggning och budgetansvar ingått. Har du tidigare erfarenhet som butikschef alternativt avdelningschef inom detalj- eller dagligvaruhandel är det ett stort plus.

Tjänsten förutsätter att du har bra dator- och systemkunskaper och att du är van att arbeta administrativt. Det är viktigt att du är duktig på att kommunicera och möta olika kunder, både på svenska och engelska.

Som person är du en lagspelare som ser till teamets gemensamma resultat och framgång. Genom att leva efter mottot ”lead by example” skapar du förtroende och engagerar ditt team för att nå uppsatta mål. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt som gör att du levererar på dina uppdrag i utsatt tid.

För att du ska trivas i rollen och bli riktigt bra på ditt jobb så tror vi att du är en person som själv gillar att träna, samt att du är nyfiken och gillar att lära - så att du blir experten som våra kunder vänder sig till.

Övrigt

Tjänsten är placerad i vår butik i Mall of Scandinavia i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40h/vecka (provanställning på 6 månader tillämpas). Arbetstiderna varierar och både helger och kvällar kan förekomma. Önskat startdatum är 1 september men det viktigaste för oss är att hitta rätt person!

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Låt oss veta i din ansökan varför du skulle passa för den här tjänsten. Alla ansökningar görs via vår hemsida. Har du någon fråga eller fundering så är du välkommen att kontakta Filip Larsson, filip.larsson@mmsports.se

Why be average when you can be more

På MM Sports är det alltid nära till beslut och till nästa nivå, där du blir en del av ett företag som präglas av gemenskap, ansvar och glädje. Under de senaste åren har vi tagit starka kliv framåt och vi befinner oss på en otroligt kul resa. Vi vill kunna arbeta enkelt och effektivt med snabba beslutsvägar för att snabbt komma framåt. Hos oss får man ett omväxlande arbete och ett starkt ägandeskap i en verksamhet som är under en spännande tillväxt och utveckling. På MM Sports står vi alltid för Kvalité, Kunskap och Passion - Why be average when you can be more!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Retail Knowledge Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Retail Knowledge Sweden AB .

Butikssäljare - Blomsterlandet Hornstull

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Feb 2
Nu söker vi dig som vill jobba extra som butikssäljare ute hos vår fantastiska kund Blomsterlandet i Hornstull. Du kommer att vara anställd av oss på Retail Knowledge men jobba som ambulerande butikssäljare i butikskedjans olika butiker runt om i regionen. Här erbjuder vi en stor flexibilitet då du själv lägger upp tillgänglighet som passar din vardag enkelt via vår app. Allt för att detta skall passa dina och våra kunders behov.

Du är en person som drivs av mötet med andra människor och att möta kundernas behov. Du kommer att vara en del av teamet och ha arbetsuppgifter som ex, varuplock, försäljning och service till kunder samt att sitta i kassan. Flexibla arbetsuppgifter är något som du trivs med och tycker är utvecklande.

Att arbeta som poolare hos oss på Retail Knowledge innebär att du både är en ambassadör för oss samt för kunden som du är ute på uppdrag hos. För att du skall trivas i denna roll så är det viktigt att du är en positiv och serviceminded person som har lätt för att kommunicera med andra människor och att du tycker om att ingen dag är den andra lik på jobbet.

Förutsättningar för att bli poolare hos oss

- Vi har KRAV på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning minst 1 år framåt (ex studier eller annat deltidsarbete)

- Du kan arbeta butikstider, dvs både dagar, kvällar och helger

- Du har möjlighet att arbeta 3 pass i veckan (du väljer själv vilka dagar)

- Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel

Om dig

- Du är ansvarsfull som person

- Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra

- Du tycker om att överträffa kundernas förväntningar och
drivs av det personliga mötet

- Du trivs i en säljande roll

- Du talar och skriver flytande svenska

Info om tjänsten
Anställningsform: Behovsanställning, tillsvidare
Arbetstider: Butikstider varierade (vardagar, helg, dag och kväll)
Lön: Timlön enligt kollektivavtal

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Blomsterlandet med
Retail Knowledge Bemanning.
I denna process kommer du att genomgå urval, tester, bakgrundskontroller samt referenstagning. Intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att ha dig i vårat team. Välkommen med din ansökan!

MER OM BLOMSTERLANDET
Läs mer om oss här (https://www.blomsterlandet.se/?gclid=EAIaIQobChMIwcTQ1YyB_gIVoQWiAx1vGwY0EAAYASAAEgL1qPD_BwE)

Ansök nu

Butikssäljare - Blomsterlandet Bromma

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Feb 2
Nu söker vi dig som vill jobba extra som butikssäljare ute hos vår fantastiska kund Blomsterlandet i Bromma. Du kommer att vara anställd av oss på Retail Knowledge men jobba som ambulerande butikssäljare i butikskedjans olika butiker runt om i regionen. Här erbjuder vi en stor flexibilitet då du själv lägger upp tillgänglighet som passar din vardag enkelt via vår app. Allt för att detta skall passa dina och våra kunders behov.

Du är en person som drivs av mötet med andra människor och att möta kundernas behov. Du kommer att vara en del av teamet och ha arbetsuppgifter som ex, varuplock, försäljning och service till kunder samt att sitta i kassan. Flexibla arbetsuppgifter är något som du trivs med och tycker är utvecklande.

Att arbeta som poolare hos oss på Retail Knowledge innebär att du både är en ambassadör för oss samt för kunden som du är ute på uppdrag hos. För att du skall trivas i denna roll så är det viktigt att du är en positiv och serviceminded person som har lätt för att kommunicera med andra människor och att du tycker om att ingen dag är den andra lik på jobbet.

Förutsättningar för att bli poolare hos oss

- Vi har KRAV på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning minst 1 år framåt (ex studier eller annat deltidsarbete)

- Du kan arbeta butikstider, dvs både dagar, kvällar och helger

- Du har möjlighet att arbeta 3 pass i veckan (du väljer själv vilka dagar)

- Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel

Om dig

- Du är ansvarsfull som person

- Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra

- Du tycker om att överträffa kundernas förväntningar och
drivs av det personliga mötet

- Du trivs i en säljande roll

- Du talar och skriver flytande svenska

Info om tjänsten
Anställningsform: Behovsanställning, tillsvidare
Arbetstider: Butikstider varierade (vardagar, helg, dag och kväll)
Lön: Timlön enligt kollektivavtal

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Blomsterlandet med
Retail Knowledge Bemanning.
I denna process kommer du att genomgå urval, tester, bakgrundskontroller samt referenstagning. Intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att ha dig i vårat team. Välkommen med din ansökan!

MER OM BLOMSTERLANDET
Läs mer om oss här (https://www.blomsterlandet.se/?gclid=EAIaIQobChMIwcTQ1YyB_gIVoQWiAx1vGwY0EAAYASAAEgL1qPD_BwE)

Ansök nu

Butikschef - Drottninggatan, Stockholm

Butikschef
Läs mer Jan 23
Vi söker för kunds räkning inom dam mode efter en butikschef som brinner för ledarskap, försäljning, och att tillsammans med teamet skapa affärsmässiga resultat.

Tillsammans med dina kollegor kommer du i rollen som butikschef att erbjuda våra kunder hög personlig service med ett professionellt bemötande och gedigen produktkunskap.

Kunden erbjuder sina medarbetare en noggrann on-boarding process.
Som butikschef ansvarar du för den operativa verksamheten på din enhet och rapporterar till ansvarig regionchef. Du tar fullt ansvar för dina medarbetare i ditt team, med allt från schemaläggning, att budget hålls och att försäljningsmål infrias till säkerställande av en bra arbetsmiljö. Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet av att leda människor och arbeta med försäljning och att bygga kundrelationer. Vi ser helst minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Som person är du en lagspelare och besitter ledaregenskaper. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta och skapa relationer och du brinner för att skapa förutsättningar för andras utveckling. Självklart är du en positiv och härlig person som gör våra butiker ännu trevligare! Viktigast för oss är att du är en person som drivs av försäljning och motiveras av din personliga utveckling. Vi lägger stor vikt vid personligt driv och engagemang. i butikerna vill vi kunna utveckla människor och coaching är något vi jobbar med varje dag. Allt för att leverera den bästa kundupplevelsen men även för att du ska växa i din yrkesroll och som individ. För oss är det viktigt att du är driven och hungrig på att fortsätta utvecklas i din karriär!

Anställningsvillkor:
Titel: Senior Butikschef
Anställningstyp: Tillsvidare anställning
Anställningsgrad: Heltid
Anställningsvillkor: Då vår största kundtillströmning är på helgerna innebär det att du kommer att arbeta arbeta varannan helg lördag & söndag.
Löneform: Fast lön samt bonus
Start: Omgående, enligt överenskommelse

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I denna rekrytering samarbetar kunden tillsammans med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof. Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Nordisk Marknadsansvarig - BABOR, Stockholm

Marknadschef
Läs mer Dec 5
Brinner du för kommersiellt marknadsarbete och har ett starkt driv i försäljning? Ta chansen att bli en del av tillväxtresan för det Europa- ledande hudvårdsmärket BABOR i Norden. (Sverige, Finland och Danmark).

Vi söker efter dig som brinner för marknadsföring som som vill utvecklas i din roll som Nordisk Marknadsansvarig tillsammans med oss på BABOR. Du kommer att vara ansvarig för att det operativa utförandet av marknadsarbetet mot våra återförsäljare och framtagande av vår kommersiella strategi för de olika försäljningskanalerna inom professionals och retail/etail.

Din roll som Nordisk Marknadsansvarig kommer att innebära mycket ”hands-on” mässigt arbete. Du är en del av ett mindre team bestående av 8 personer och du är direktrapporterande till VD:n som sitter i Stockholm. Du kommer även vara en del i det globala marknadsteamet som är baserat på HQ i Tyskland.

Som Nordisk Marknadsansvarig på BABOR kommer du att arbeta både strategiskt och operativt på de olika marknaderna. Rollen innebär omfattande resor i Norden med basen i dotterbolaget i Sverige, Stockholm.

Din bakgrund och profil

- Kandidatexamen i marknadsföring.

- Vi ser att du?är en ambitiös, nyfiken och självgående person med gedigen passion för att skapa resultat!

- Tidigare erfarenhet i detaljhandeln och marknad med budgetansvar, där du genom engagemang och driv lyckats nå uppsatta mål och driva tillväxt.

- Djup kunskap om skapande och genomförande av digital marknadsföring samt att analysera utfall och data utifrån genomförda kampanjer och annonseringar.

- Erfarenhet av att identifiera nya delar av marknader och sätta upp strategier för att skapa tillväxt.

Mer om dig som person

För att lyckas och trivas i rollen i rollen som Nordisk marknadsansvarig på BABOR ser vi att du som person är du energisk men självdisciplinerad. Det är viktigt att du är affärsdriven och van vid att arbeta i en föränderlig miljö med snabba beslut.

Läs mer om BABOR
Här (https://se.babor.com/)

Info om tjänsten
Titel: Nordisk Marknadsansvarig
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Placering: HK Stockholm City, omfattande resor i Norden tillkommer
Tillträde: Enligt överenskommelse

I den här rekryteringsprocessen samarbetar BABOR med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof stina.bjernhof@retailknowledge.se (https://app.teamtailor.com/companies/3xFtwydXiBs/jobs/3199666/edit/stina.bjernhof@retailknowledge.se)
Urval, tester och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Varuplockare i butik - Blomsterlandet, Stockholm

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Dec 4
Nu söker vi varuplockare som kan hjälpa vår kund Blomsterlandet, med att packa upp julgranar. Därefter finns det möjlighet att arbeta med varuplock samt andra butikssysslor. Du är anställd av oss, Retail Knowledge och jobbar hos vår kund Blomsterlandet.

Är du morgonpigg och ordningsam? Har du jobbat i butik eller dagligvaruhandeln och tycker om att plocka upp och fronta varor? Tycker du om ordning och reda? Arbetsuppgifterna kommer att bestå av att packa upp julgranar, samt flytta dem till en uppställningsplats. Du behöver vara självgående och positiv, men framförallt behöver du kunna hugga i.

Vi söker dig som:

- Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel

- Kan arbeta minst 3 dagar i veckan

- Kan börja arbeta tidigt på morgonen, från kl 07:00

- Klarar av att lyfta tungt

Krav på erfarenhet:
Du har jobbat med liknande arbetsuppgifter innan, på lager eller i butik.
Det är ett krav enligt vårt kollektivavtal att du har en annan huvudsaklig sysselsättning så som eftergymnasiala studier eller deltidsjobb, du kan också ha ett eget företag, eller vara pensionär. Skriv tydligt i din ansökan vad din huvudsakliga sysselsättning är. Vi genomför en bakgrundskontroll vid tillsättning av samtliga tjänster, både internt och externt hos våra kunder, vilket är skälet till att du som kandidat behöver ange ditt personnummer i samband med din ansökan. För att vara aktuell för en intervju så behöver du som kandidat även göra ett personlighetstest. Detta tar drygt 10 minuter.

Start:
Tjänstgöringsgrad: Behovsanställning
Lön: Timlön enligt kollektivavtal

I följande butiker kommer arbete att vara tillgängligt: Täby, Nacka, Lidingö och Häggvik (du kommer ges möjlighet att välja vilka av nämnda butiker du vill plocka i)

Du kan läsa mer om kunden HÄR (https://www.blomsterlandet.se/)

OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida www.retailknowledge.se, vi har inga möjligheter att ta emot eller svara på ansökningar via mail. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Rekrytering sker fortlöpande, vilket kan innebära att annonsen kommer att kunna avslutas innan sista datum.

Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Butikschef - Nike, Barkarby

Butikschef
Läs mer Nov 22
NIKE, Inc. utrustar inte bara världens bästa idrottare, de utforskar potential, bryter ner gränser och flyttar fram gränserna för vad som är möjligt. Företaget söker människor som kan växa, tänka, drömma och skapa. Företagskulturen präglas av mångfald och uppmuntran till fantasi. Varumärket behöver begåvade människor, ledare och visionärer. På NIKE, Inc. bidrar alla med sina färdigheter och sin passion till ett ständigt föränderligt och utmanande spel.

Vi söker nu tillsammans med Nike efter en driven och inspirerande ledare till deras butik i Barkarby. Butiken ägs av Nike och vi letar nu efter dig som vill bli en del av team Nike. Här kommer du att jobba i ett grupp med olika nationaliteter och ha ett stort team med mellanchefer under dig, vilket kräver höjd i ditt ledarskap. Rollen är både operativ och administrativ så viktigt att du trivs i en bred roll och att det är något som motiverar och driver dig.

Om rollen

- Skapa en välkomnande miljö i butiken för att ge våra konsumenter en unik shoppingupplevelse

- Bygga upp, leda och utveckla ett mångsidigt team och säkerställa en positiv arbetsatmosfär

- Hantera butiksbudgetar och verksamhet för att nå försäljningsmål, optimera tjänster och förbättra konsumentnöjdheten

- Stödja och implementera NIKE:s strategi i din butik (t.ex. hållbarhet, medlemskap, digitala tjänster)

- Tillhandahålla insikter för en optimerad positionering av butiken i den lokala regionen

- Säkerställa att butiken följer alla NIKE:s standarder och riktlinjer

- Samarbeta med dina affärspartners i alla butiker och på huvudkontoret

Dina erfarenheter och kompetenser

- Vi söker dig som har minst 3-4 års erfarenhet av butiksarbete och har verkat i rollen som butikschef tidigare

- Erfarenhet från att jobba med försäljning och service

- Du talar och skriver obehindrat i svenska och engelska - all kommunikation i teamet sker på engelska

- Du är van att jobba med analyser och kpi:er för butiksmiljö

- Det är viktigt att du hanterar det svenska och engelska språket väl och är duktig på att kommunicera

- Tjänsten kräver att du inte bara är en bra ledare utan även är strukturerad och kan hantera administrativt arbete

- En trygg och positiv personlighet som kan hantera olika typer av kunder och medarbetare

- Förmåga att coacha och utveckla ett starkt team

- Starkt fokus på kommunikation

Vad erbjuder vi

- Attraktiv lön som utvecklas med marknaden och erfarenhet

- Möjlighet att få månatliga bonusbetalningar

- Attraktiva personalrabatter online och i butik

- Attraktivt förmånspaket, pensions- och aktieprogram

- Spännande utvecklings- och karriärmöjligheter

- Regelbunden utbildning i ledarskap, försäljning och produkter

- En dynamisk och motiverande miljö som värdesätter mångfald, rättvisa och inkludering (DE&I)

- Tillgång till sportaktiviteter

MER OM NIKE
Läs mer om oss här (https://www.nike.com/se/)

Info om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Placering: Barkarby
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Nike med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof stina.bjernhof@retailknowledge.se
Urval, tester, bakgrundskontroller och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan.

Följ oss gärna på Instagram (https://www.instagram.com/retailknowledge.rekrytering/)

Ansök nu