Stockholm: Senior Project Manager for Ericsson

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Project Manager for Ericsson i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-12 // Varaktighet: Heltid

Do you have a long and documented track record of successfully managing and driving projects? We may have the right opportunity for you!
Group Function Sourcing is now searching for a Senior Project manager to drive a cross functional assignment in the domain of Purchase to Pay area of external work force.

About the assignment

The objectives are aiming for increased compliance in PO creation and improved resource mgmt including onboarding. The multiple processes and tools/systems in this area reach across Group Functions of Sourcing, Finance and People processes and requires close collaboration and alignment between stakeholders, managers and process experts in each Function. This will be one of the key elements to successfully deliver the objectives and business impact of this project.

To be successful in taking on the lead of this project the candidate will need the following experiences and competences
• Experience from leading cross functional projects in a global organization – preferrable within the P2P area.
• Knowledge in the area of Sourcing, Finance and HR processes.
• Experience from leading process changes in a global environment
• Experience from Digitization transformation and platform implementations
• Excellent change mgmt and communication skills including an agile mindset
• Hands on and self-driven to achieve result
• Collaborative working style and the ability to build connections with key stakeholders

About You

You have documented experience of running complex projects at a senior level. It is key that you have strong leadership skills and the ability to motivate people around you. You have demonstrated a strong goal orientation and you have a business-driven mindset and a holistic approach.

The success of a project is dependent on close communication and collaboration with a range of internal stakeholders (such as R&D, operations and sales & marketing) which means that excellent communication and networking skills is a must. We also want you to have the ability to lead global, multicultural and cross-functional teams.

You easily apply structure in your working process and are open for changes. You need to be able to make decisions even under pressure and need to understand the importance of clear communication in your daily work.

You have a good understanding of project management methodologies along with relevant software skills (MS Project, SAP and MS Office). Fluency in English is required and additional languages are seen as a merit.

Sounds like you?
Send your resume and personal letter in English

Contact details

If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter:

Jesper Jenefjärd via  +46 73684 73 06
jesper.jenefjard@adecco.se

Welcome with your application!

Project Manager, Senior Project manager, Ericsson, P2P, Global, Sourcing, HR, Finance, Adecco

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Projektledare, bygg och anläggning.

Teknisk Projektledare

Läs mer Apr 15
Vill du vara med och forma framtidens energilandskap och göra verklig skillnad för kommande generationer?

Du behövs för att vi på Ntricity ska kunna nå våra mål att utveckla och implementera innovativa och effektiva lösningar inom hållbar energi, och därigenom bidra till en mer hållbar framtid.Som Teknisk Projektledare här hos oss har du central roll för att vi ska kunna hantera alla våra kunder och få ut våra innovativa lösningar till dom.

Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer att hjälpa oss hitta de mest effektiva sätten att driva våra projekt framåt.
Om Rollen

Du kommer vara ansvarig för en portfölj av projekt. Vårt arbetet skiljer stort mellan olika projekt, allt ifrån endast några dagar upp till månader. Då vi är ett litet bolag kommer du arbeta hands on med dina projekt tillsammans med systemingenjör och integrationsingenjör.

Ett typiskt projekt består oftast av dessa delar:

- Teknisk specifikation
- Beställning, leverans och installation av hårdvara
- Förkvalificering
- Driftsättning

Utöver att hantera projekten blir det din uppgift att se över våra processer och se till att allt flyter på så bra som möjligt.

Vem är du?

- Du har några års erfarenhet som projektledare inom elektronik, el eller energi.
- Du vill gärna jobba i ett litet bolag där vi hjälper varandra, med både högt och lågt.
- Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Vilka är vi?

Energibranschen står inför en enorm förändring – från storskalig energiproduktion till lokal, decentraliserad förnyelsebar produktion och lagring av energi. Vår mjukvara banar väg för företag att effektivt integreras med elmarknaden, vilket underlättar försäljning av förnybar energi från batterilagring, solenergi och vindkraft vid tidpunkter som ger bäst betalt. Vi är stolta över att ha ett team bestående av några av branschens bästa och mest engagerade experter, som är dedikerade att göra förnybara energikällor lönsamma.

Bra att veta

Placeringsort är Stockholm, med förväntan på 2-3 resdagar per månad. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.

Energimarknaden genomgår just nu de största förändringarna sedan avregleringsvågen på 1990-talet. Elnäten digitaliseras. Samhället elektrifieras. Nya aktörer kliver in och bidrar med innovationer, kunnande och flexibilitet till systemet. Den förnybara energin växer starkt och håller på att mogna till en stabil resurs och lönsam affär för allt från kommunala energibolag och industrier till privatpersoner och sol- och vindkraftsägare. Snart kommer bilar, båtar, hus och industrier vara uppkopplade mot elmarknaden och med hjälp av batterier och smarta algoritmer fungera som minst lika viktiga grundbultar i elsystemet som trotjänarna vatten- och kärnkraft.

Decentralisering. Demokratisering. En värld där alla kan bidra till att göra hållbarhet till det nya normala.

Frågan är: hur ska energibolag, industrier, batteritillverkare och sol- och vindkraftsägare tjäna pengar på den här utvecklingen? Vilka nya produkter och tjänster ligger och gömmer sig på vägen mot framtiden?

Ntricity grundades 2019 av Lars Skoglund. Bolaget levererar tekniska lösningar och marknadsmässig expertis & rådgivning till både energibolag och andra energiägare, små som stora, i syfte att effektivisera & kommersialisera nyttjandet av flexibla resurser i elnätet.

Ansök nu

Hej student inom byggprojektledning/ förvaltning!

Läs mer Apr 8
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Vi växer så det knakar och därför söker jag dig som har en pågående högskole- eller YH utbildning inom bygg/ fastighet och vill kicka igång din karriär. Här får du möjlighet att omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken och utvecklas som vår nästa superkollega genom att bistå dina kollegor inom underhållsplanering och säkerhetsbesiktningar. Du kommer till ett tillväxtföretag med stort framtidsfokus och om du vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss så kan det här vara rätt möjlighet för dig!

Om rollenTillsammans tar vi hand om husen som andra kallar för sitt hem – och vi märker att behoven förändras ständigt. Även om vi agerar i en traditionell bransch med lång historik så befinner vi oss nu i en period av stor förändring. Det värde vi skapar för våra kunder handlar till stor del om förvaltning och service, men lika mycket om att utveckla våra kunders fastigheter och att utveckla hållbara hem där människor trivs och känner trygghet.
Rent konkret innebär rollen att du stöttar dina kollegor inom underhållsplanering och säkerhetsbesiktningar. Det innebär att du tillsammans med oss utför statusbesiktningar som utgör grunden och därefter kommer vi sammanställa och färdigställa underhållsplanen. Arbetsuppgifterna innefattar analys, prissättning, samordning och rapportskrivning. Ju mer varm i kläderna du blir i din roll ju mer kommer ditt ansvar att växa. Säkerhetsbesiktningar är en ny tjänst hos oss och där kommer vi att systematiskt arbeta för en ökad trygghet och minskad brottslighet i fastigheter. Säkerhetsbesiktningen mynnar ut i en rapport med konkreta förslag på förebyggande åtgärder.

Vem är du?
Du kommer till ett företag i tillväxt med en tydlig passion och här finns det alla förutsättningar för dig att nå nya höjder. Jag tror därför att du är engagerad och har ett intresse för fastigheter och underhållsplanering. För att trivas i rollen tror jag att du är självdrivande och har god förmåga för att söka information och hitta svar. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före.
Då du agerar stöttepelare till dina kollegor så är det av vikt att du har ett serviceinriktat och prestigelöst förhållningssätt och ser detta som en utmärkt möjlighet att få lära dig nya saker. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är väldigt viktigt. Det vill vi att du också tycker när du väljer oss. På Fastighetsägarna Service jobbar vi tillsammans – utan gränser.
Kvalifikationer
Jag söker dig som har en pågående högskole- eller YH utbildning enligt ovan där jag gärna ser att du är inne på ditt andra år eller mer av utbildningen. Du kommer att arbeta när du kan utifrån ditt schema men vi ser gärna att du har möjlighet att jobba cirka 16 timmar per vecka och är bosatt i Stockholmsområdet.

Jobba hos oss!Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra –varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss påLinkedin.
Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Julia Pihl
Teamleader underhållsplanering

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Apr 5
Nu söker vi en interim projektledare till SRV Återvinning.
Om uppdragetNu söker vi en interim projektledare till SRV Återvinning. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start omgående. Möjlighet till förlängning finns.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara delaktig i ett SRVs förändringsarbete i rollen som projektledare.I rollen som projektledare ingår att planera, leda och genomföra samt följa upp projekt utifrån beslutade strategier och verksamhetens behov. I din roll samarbetar du nära kollegor och medarbetare på SRV, men också med tjänstemän från fem ägarkommuner. Du kan också komma att stötta ledningsgrupp och styrelse samt tjänstemän och politiker med information och kompetens.


Dina kvalifikationer
Minst 3 års erfarenhet av att genomföra projekt med budgetansvar inom miljö- och/eller samhällsbyggnadsområdet.
Du har dokumenterad erfarenhet av genomförda utvecklings- eller förändringsprojekt.
Examen från högskola/universitet, inriktning civilingenjör med inriktning mot samhälls- och/eller miljövetenskap.


Meriterande

Erfarenhet av att haarbetat i projekt med ett flertal samarbetsaktörer är meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240412
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Projektledare inom Samhällsbyggnad till Hifab ????????

Läs mer Mar 25
Wrknest söker nu en driven Projektledare till teamet på avdelningen inom Anläggning och Infrastruktur på Hifab AB. Här får du vara med och utveckla teamet som jobbar med VA, anläggningar eller infrastruktur. Du blir en del av ett framåtlutat gäng där dina idéer, intressen och din kompetens har en stor inverkan på både riktningen av projekten och affären.

Om tjänsten
Hifab erbjuder kvalificerade projektledningstjänster i alla skeden av projekt inom fastigheter, lokaler och samhällsbyggnad. De levererar den planering, samordning och uppföljning som krävs för att genomföra projekten med rätt kvalitet och funktion inom uppsatta tids- och kostnadsramar.

Som Projektledare hos Hifab kommer du att få arbeta nära beställare och alla involverade parter för att skapa ett framgångsrikt genomförande och resultat. För Hifab handlar det om engagemang, kommunikation, samverkan och en förståelse för helheten och de mål som är satta. De tror på kombinationen av lång erfarenhet och förmågan att nyttja ny teknik, digitalisering och hållbara lösningar. Hifab arbetar bland annat med Järva begravningsplats, Hagastaden och VA-utbyggnad på Dalarö.

Som Projektledare kommer du hjälpa Hifabs kunder att möta, hantera och implementera förändring samtidigt som du bidrar till Hifabs affär och utveckling. Du får även möjlighet till ett nära samarbete med andra avdelningar och grupper inom organisationen.

Dina framtida arbetsuppgifter

- På ett strukturerat sätt projektleda projekt inom bland annat VA, anläggning eller infrastruktur

- Planera, samordna och koordinera resurser för att säkerställa effektivitet och framdrift

- Ansvara för att projekten levereras i tid och enligt uppsatta krav och kundens förväntningar

- Bygga och upprätthålla starka kundrelationer genom professionellt bemötande och god kommunikation

Vi söker dig som har

- Minst tre års dokumenterad projektledarerfarenhet inom byggbranschen de senaste åtta åren

- Ha arbetat brett inom områdena VA, anläggning och infrastruktur

- Flytande språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift

Vi ser det som meriterande att ha

- Ett upparbetat kund- och kontaktnät och är van att arbeta självständigt med såväl sälj som kundrelationer

- Civil- eller högskoleingenjörsexamen med relevant inriktning

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, lösningsorienterad och har en entreprenöriell ådra. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Norra Vasastan, Stockholm

Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Hifab är ett konsultbolag inom fastigheter och samhällsbyggnad. De erbjuder oberoende rådgivning och projektledning i projektens alla faser. Deras uppdragsgivare äger, utvecklar, förvaltar eller nyttjar mark, lokaler, byggnader och infrastruktur.

Att Hifab är oberoende innebär att de enbart arbetar som rådgivare och projektledare där de fullt ut representerar sin kund som uppdragsgivare. De arbetar i stora komplexa projekt med många intressenter och samverkan är en naturlig del av hur Hifab arbetar och leder. Sedan 2016 är Hifab undertecknande medlem i FN Global Compact. De är certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001 och kvalitet och miljö är en viktig del i hur Hifab utvecklar sitt arbete.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Hej projektledare!

Läs mer Feb 2
På Fastighetsägarna Service tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos varandra. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.

Vårt team växer och nu söker jag dig med erfarenhet av projektledning inom bostadsfastigheter och kommersiella kontorsfastigheter. Vår företagskultur präglas av att vi vill och kan ännu mer där vi tror på ett inkluderande ledarskap som skapar självdrivande medarbetare. Om du vill vara med och göra skillnad så kan det här vara rätt möjlighet för dig.

Om rollen


Vi förvaltar hyresbostäder, kontorslokaler och bostadsrättsföreningar och bedriver underhåll- och utvecklingsprojekt samt hyresgästanpassningar för att höja värdet för kunders fastigheter. Som projektledare har du ett fritt och varierat arbete där du planerar och genomför olika typer av byggprojekt.

Vi älskar att göra affärer och bygga långsiktiga relationer och i den här rollen arbetar du nära kunden för att skapa en god förståelse för fastigheten och därmed kunna utveckla den. Du ansvarar för och driver projekten genom samtliga faser från förstudie, projektering, upphandling och genomförande till besiktning och överlämning. Vidare är även den löpande kontakten med beställare och entreprenörer en viktig del av arbetet.

Fastighetsägarna Service är en helhetsleverantör vilket innebär att vi kan erbjuda våra kunder en samlad kompetens inom energi, teknik, entreprenad- och fastighetsjuridik samt ekonomi.
I många projekt arbetar du därför i team med kollegor från andra avdelningar för att kunna leverera en helhetslösning till kunden. Du har bland annat ett tätt samarbete med våra energispecialister och gruppen som upprättar underhållsplaner. Det bidrar även till utveckling och trygghet i rollen som projektledare.

Som projektledare ansvarar du även för att:

- Upprätta förfrågningsunderlag, anbudsutvärderingar och entreprenadkontrakt

- Genomföra kundmöten, skriva offerter, rapporter och protokoll

- Dela med dig av dina erfarenheter och kompetens för att stötta mer juniora kollegor inom projektledning



Vem är du?


Du kommer till ett företag i tillväxt med stort framtidsfokus och här finns det alla förutsättningar för dig att nå nya höjder. Jag tror att du trivs i en kundnära roll och har god förmåga för att skapa nya affärsmöjligheter hos den stora kunden såväl som den lilla. Du är engagerad, resultatorienterad och tar ett helhetsansvar för att leveransen i varje projekt som du driver håller en hög kvalitet.

En viktig del av vår företagskultur är att vi jobbar för att förenkla för kunden och jag tror därför att det faller dig naturligt att ta egna initiativ, vara steget före och agera. För att trivas i rollen ser jag att du är en lagspelare som tycker om att jobba i team, här jobbar vi tillsammans - utan gränser. På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka.

Kvalifikationer
Jag söker dig som har 1-3 års kvalificerad erfarenhet från hela processen inom projektledning av bostadsfastigheter. Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik, upphandling, prissättning, formulering av offerter, ekonomi-och tidsstyrning samt protokoll- och rapportskrivning. Du har B-körkort och goda kunskaper inom Officepaketet. Utöver ovan uttrycker du dig väl i såväl tal som skrift.

Det är en fördel, men inte ett krav om du har erfarenhet av projektledning inom kommersiella kontorsfastigheter och kunskap inom el och VVS.



Jobba hos oss!
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.

Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra - varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin. (https://se.linkedin.com/company/fastighetsagarna-service)

Sök!
På Fastighetsägarna Service (https://www.fastighetsagarna.se/om-oss/arbeta-hos-oss/) är tempo vår motor - så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!

Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.

Bästa hälsningar

Jörgen Forsgren

Gruppchef projekt

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Adecco Sweden AB .

Fastighetskonsult

Administrativ utvecklare
Läs mer Apr 11
Fastighetskonsult / Projektledare

Vårt fokus är att skapa verksamhetsanpassade arbetsplatser som leder till ökad produktivitet och välbefinnande hos medarbetarna. Detta gör vi bl.a. genom framtagning av arbetsplatsstrategi, hyresgästrådgivning och kontorsanpassning.

Vill du arbeta med kundanpassade lösningar inom hyresgästrådgivning?

Som fastighetskonsult/projektledare på WeOffice kommer du att vara ansvarig för hyresgästrådgivning och projektledning vid omställning av kontorslokaler. Du kommer även arbeta med behovsanalys och kartläggningsarbete.

Det här är en tjänst för dig som gillar att arbeta med projektledning och samarbeta med kunden från början till slut. Du ingår i ett mindre team där prestigelöshet, snabba beslutsvägar och affärsmässighet mot kund är en stor del av din vardag.

Vi är stationerade i centrala och mycket trevliga lokaler på Kungsgatan 64 i Stockholm. Tjänsten är en direktrekrytering till WeOffice. Den kommer innebära en del resor, framförallt inom landet men utlandsresor kan bli aktuellt då vi blickar mot Europa.

Vi söker dig med affärsmässighet och vilja att bygga långsiktiga relationer

WeOffice har en mission att växa nationellt och på sikt utveckla relationen och affärsmöjligheterna till kunder även utanför Sverige. Vi är därför måna om att hitta personen som ser nyttan av våra tjänster och vill vara med och driva utvecklingen av vårt koncept mot nya marknader.

Här ges du stor handlingsfrihet att vara med och påverka innehåll i erbjudande, lösning och driva projektet från början till slut. Det ställer höga krav på dina kommunikativa och analytiska förmåga att effektivt se till helhet och vart du gör störst nytta och mervärde för dina samarbeten och kollegor.

Vi tror att du som söker har en akademisk examen inom fastighet, arkitektur, ekonomi eller liknande. Du har relevant arbetslivserfarenhet inom hyresgästrådgivning, projektledning samt kontorsförändringsprojekt..
Du hanterar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Kontaktuppgifter

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Adecco.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anette Bergman på mobil 0702-96 96 91

Urval och Intervjuer kommer att ske löpande
Välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget

WeOffice verkar för bättre arbetsplatser med fokus på kontorsutveckling och arbetssätt. Vårt fokus ligger på att skapa fysiska, digitala och organisatoriska förhållanden som triggar och bibehåller önskvärda beteenden. Detta gör vi genom vår certifierande utbildning till arbetsplatsstrateg, tillhandahålla kartläggningsverktyg för framtagning av arbetsplatsstrategi samt genom konsulttjänster där vi stöttar organisationer att ta fram och implementera arbetsplatsstrategi. Därutöver inspirerar vi i vårt expertområde med föreläsningar och workshops.

Vi har kontor i centrala Stockholm på Kungsgatan 64, men är aktiva i hela Sverige. Vi är även verksamma i Europa genom utbildningar och förmedling av kartläggningsverktyg samt genom föreläsningar och workshops. https://sv.weoffice.eu/

sökord: fastighetskonsult, projektledare fastighet, uthyrare, kontorsförändringsprojekt

Ansök nu

Försäkringsförmedlare inom sak till Max Matthiessen

Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Läs mer Mar 18
Arbetar du med företagsrådgivning inom sakförsäkringar idag och söker utveckling inom branschen? Är du dessutom affärsdriven, målmedveten och riktigt vass på outbound sales? Då kan det vara dig vi söker till en ny roll som försäkringsförmedlare i det centrala säljteamet!

Max Matthiessen, som är marknadsledande inom pension och försäkringsförmedling, befinner sig på en offensiv tillväxtresa tillsammans med sina ägare Nordic Capital. Som en del i det vill man nu stärka upp det centrala försäljningsteamet med försäkringsförmedlare inom sakförsäkringar. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter, oavsett om du är i början av din karriär eller har lång erfarenhet inom branschen.

En säljfokuserad roll i ett nationellt team
I rollen som försäkringsförmedlare inom sak kommer du ringa ut till befintliga företagskunder inom affärsområdet Liv & Pension och sälja företagsförsäkringar. Du kommer arbeta mer fokuserat på försäljning än rådgivning och även vara kundansvarig förmedlare för de kunder du drar in. Det du säljer är en färdigpaketerad lösning som riktas mot kunder som passar in i de färdiga koncepten. Prio kommer vara att bearbeta befintliga kunder, men rollen förutsätter samtidigt att du är redo att ringa kallt och bygga din egen pipeline.

Du blir en del av det centrala försäljningsteamet som idag består av tre företagsrådgivare, men kommer arbeta renodlat med sakförsäkringar. Det här är en ny satsning och motsvarande roll finns inte idag, men du kommer arbeta nära personer som gör liknande arbete på livsidan. Eftersom både rollen och teamet är nytt får du vara med på en väldigt spännande uppbyggnads- och förändringsresa, och ges möjlighet att forma både rollen och din egen utveckling!

Tjänsten är på heltid med start våren 2024. Vi söker två personer med placeringsort Stockholm eller Malmö. 

För dig som vill utvecklas inom branschen
Du som söker har minst två års erfarenhet av företagsrådgivning inom sakförsäkringar samt erfarenhet av telefonförsäljning/outbound sales. Vi ser med fördel att du har erfarenhet från en försäkringsförmedlare eller ett försäkringsbolag sedan tidigare. Insuresec-licens är meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker är socialt kompetent, framåt och orädd. Du har hög energi, är effektiv och trivs i ett högt tempo – du är en person som hellre kör på för att komma framåt än du vill ha tid att fundera och analysera. Vidare är du affärsdriven, resultatfokuserad och motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål.

Varför välja Max Matthiessen
• Ledande  inom pension- och försäkringsförmedling
• Ett starkt och väletablerat varumärke och ett brett utbud av tjänster och produkter som skapar ett kunderbjudande utöver det vanliga
• En attraktiv lönemodell och ett fördelaktigt förmånspaket
• Tillväxtplaner och innovativ anda som medför goda karriär- och utvecklingsmöjligheter
• En stark gemenskap och kollegor med spetskompetens inom alla områden som rör företagsförsäkringar, pension, kapitalförvaltning, skatt och juridik

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess samarbetar Max Matthiessen med Adecco. Vi tar inte emot ansökningar via mail, men har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på marie.fedeli@adecco.se.

Rekryteringsprocessen består av flera intervjusteg samt arbetspsykologiska tester. I processens slutskede genomförs en omfattande bakgrundskontroll utifrån formell branschstandard.

Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljinriktad företagsrådgivare till Max Matthiessen

Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Läs mer Apr 15
Arbetar du med finansiell rådgivning idag, är riktigt vass på nykundsbearbetning och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Söker du utveckling inom branschen och vill vara med och bidra till Max Matthiessens fortsatta tillväxt? Då kan det vara dig vi söker!

Max Matthiessen, som är marknadsledande inom pension och försäkringsförmedling, befinner sig på en offensiv tillväxtresa tillsammans med sina ägare Nordic Capital. Som en del i det satsar man nu på att bygga ett centralt försäljningsteam. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter, oavsett om du är i början av din karriär eller har lång erfarenhet inom branschen.

En säljfokuserad roll i ett nationellt team
I rollen som företagsrådgivare blir du en del av Max Matthiessens största affärsområde Liv & Pension och ansvarar för att skapa nya relationer med företagskunder nationellt. Du kommer själv driva och utveckla din kundstock och pipeline framåt, i samarbete med lokala team över hela landet. Du ansvarar för hela säljprocessen från prospektering till signerat avtal, med fokus på att bearbeta företag utan kollektivavtal i storlek från 50-100 anställda och upp. Det här är inte en förvaltande roll, utan huvudfokus är nykundsbearbetning. Enskilda rådgivningsmöten sköts av lokala team, men du finns kvar i bakgrunden för att vårda kundrelationen och stötta upp vid behov.

Ambitionen är att rekrytera fem personer för att stärka upp befintligt team på tre personer. Eftersom både rollen och teamet är nytt får du vara med på en väldigt spännande uppbyggnads- och förändringsresa! Du kommer kunna bidra med idéer kring alltifrån arbetssätt till säljstrategier, och kan utveckla och forma både rollen i sig och din egen personliga utveckling.

Tjänsten är på heltid med start våren 2024. Vi söker dig med placeringsort Stockholm alternativt Göteborg.

För dig som vill utvecklas inom branschen
För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetat i branschen (bank, finans, försäkring eller pension) i ett par år. Du är väl insatt i marknaden och besitter hög kompetens inom finansiell rådgivning. Kanske är du privatrådgivare idag men vill ta nästa steg i karriären? Eller kanske arbetar du med företagsrådgivning men brinner för nykundsbearbetning och vill utvecklas inom försäljning?

Vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med B2B-försäljning och vana att bearbeta kunder i ledande befattningar. Swedsec, Insuresec, livdiplom eller motsvarande är meriterande.

Som person ser vi att du är en engagerad, affärsdriven och innovativ medarbetare med hög energi. Du trivs i ett högt tempo, motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och hittar självständigt nya vägar och metoder för att driva ditt arbete framåt. Vidare ser vi att du brinner för att skapa nya affärsmöjligheter och att utveckla långsiktiga kundsamarbeten. Du besitter hög professionalism och har en naturlig fallenhet för att skapa förtroende samt ger alltid det lilla extra för att kunna möta dina kunders behov och förväntningar.

Varför välja Max Matthiessen
• Ledande inom rådgivning av pension och försäkring
• Ett starkt och väletablerat varumärke och ett brett utbud av tjänster och produkter som skapar ett kunderbjudande utöver det vanliga
• En attraktiv lönemodell och ett fördelaktigt förmånspaket
• Tillväxtplaner och innovativ anda som medför goda karriär- och utvecklingsmöjligheter
• En stark gemenskap och kollegor med spetskompetens inom alla områden som rör företagsförsäkringar, pension, kapitalförvaltning, skatt och juridik

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess samarbetar Max Matthiessen med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på marie.fedeli@adecco.se

Rekryteringsprocessen består av flera intervjusteg samt arbetspsykologiska tester. I processens slutskede genomförs en omfattande bakgrundskontroll utifrån formell branschstandard. Urval sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Biljettkoordinator sökes till AIK

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 12
Vi söker en engagerad och kompetent biljettkoordinator med erfarenhet av AXS för att ansluta till oss på AIK Fotboll. Du kommer att arbeta med spännande projekt inom både vår dam- och herrfotboll.

Vi är intresserade av kandidater som både kan tänka sig kortsiktiga konsultuppdrag alternativ tillsvidareanställning hos oss!
Planerad start: omgående

Om oss:
Vi strävar alltid efter att leverera en enastående upplevelse för våra supportrar. Som en del av vårt dedikerade team kommer du att ha möjlighet att påverka och forma evenemangsupplevelser för en bred publik.

Ansvarsområden:

- Ansvara för hanteringen av biljettförsäljning för våra evenemang inom dam- och herrfotboll.
- Koordinera och kommunicera med supportrar för att säkerställa en smidig biljettbokningsprocess.
- Sköta kontakten med externa parter, inklusive vår arenaoperatör.
- Assistera i prissättningsstrategier och andra administrativa uppgifter enligt behov.

Krav:

- Erfarenhet av att arbeta med AXS-biljettsystemet.
- Förmåga att arbeta i en snabbt föränderlig miljö med varierande arbetsdagar baserade på evenemangsschemat.
- Stark kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta effektivt med kollegor och externa parter.
- Erfarenhet av kundtjänst är meriterande.

Om tjänsten:

Tjänsten är på heltid, måndag till fredag, med arbete under matchdagar och kvällar. Vi erbjuder förtroendetid där du själv ansvarar för din arbetstid efter dina arbetsuppgifter. Möjlighet till distansarbete i en hybridmodell.

Vi ser fram emot att välkomna en driven och passionerad individ till vårt team för att fortsätta leverera framstående evenemangsupplevelser för våra supportrar. Vänligen observera att arbetsgivaren förblir anonym i denna annons.

Kontakt
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Ansök nu

Chefsingenjör för Indirekt Eld och Luftvärn

Civilingenjör, väg
Läs mer Apr 17
Vill du arbeta som Chefsingenjör och har erfarenhet av system- och designledning samt livscykelplanering? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker.

Arbetsuppgifter
Som Chefsingenjör för indirekt eld och luftvärn har du ansvar för att stödja verksamhetsområde Armé producerande avdelningar i deras arbete med system- och designledning samt livscykelplanering. Du har i uppgift att sammanhålla och vid behov svara på remisser som spänner över flera verksamhetsområden eller avdelningar. Du bistår Teknisk Chef i dennes roll i FMV designledning och ansvarar för dialogen med Försvarsmaktens motsvarighet inom det tilldelade ansvarsområdet. Därtill ingår det att upprätthålla relationer med Försvarsmakten och andra myndigheter inom det egna området.

I rollen som Chefsingenjör stödjer du verksamhetsområde Armé producerande avdelningar med arbete i tidiga faser, inklusive framtagande av styrdokument såsom systemdefinitioner, tekniska specifikationer och systemförsörjningsstrategier. I uppgiften ingår även att kvalitetssäkra underlag från de producerande avdelningarna exempelvis systemsäkerhetsdeklarationer. Därtill identifierar, inriktar och stödjer du forsknings- och teknikutvecklingsfrågor inom området samt bidrar till och sammanhåller förslag på bilaterala projekt inom European Defence Agency (EDA). Du deltar även i arbetet med NATO-standardisering samt medverkar vid behov i NATO-arbetsgrupper.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Vi söker dig som

Du är utbildad som Civil – eller högskoleingenjör, militär utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Därtill ska du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet samt ha erfarenhet av något av områdena systems engineering, integrated logistics support (ILS), informationssystem, konfigurationsledning eller systemsäkerhet, alternativt utbildning inom någon av områdena.

Det är meriterande om du har mycket goda kunskaper om indirekt eld och luftvärn, inklusive dess tekniska lösningar, taktiska tillämpningar och integration till omgivande system. Vidare är det meriterande att du har grundläggande kunskaper om att tillämpa metoder och metodik för att analysera livscykelkostnader, samt god kunskap om projektarbete. Din erfarenhet och förståelse för internationella relationer och Försvarsmaktsplanering är också meriterande, liksom erfarenhet av arbete med indirekt eld eller luftvärnssystem. Erfarenhet av deltagande i tekniskt systemarbete, systemutformningsarbete och arbete med militära tekniska system är också fördelaktigt.

Som person är du en samarbetsorienterad individ med förmåga att arbeta självständigt. Din strukturerade och självgående natur gör dig till en pålitlig och effektiv strategisk rådgivare. Du har en helhetssyn och kan se och förstå samband mellan olika delar och komponenter. Ditt omdöme är väl utvecklat, vilket gör att du kan fatta välgrundade beslut och hantera komplexa situationer på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om oss

Som myndighet i försvarssektorn är FMV uppdrag att leverera det som vårt svenska försvar behöver viktigare än någonsin. FMV Armé består av följande avdelningar: Fordon, Vapen och Skydd, Indirekt eld och luftvärn, Hjulfordon, CBRN och hemvärn samt en stab och en systemledning.
Du kommer att tillhöra systemledningen där vi säkerställer att designen av de tekniska systemen uppfyller Försvarsmaktens behov. Systemledningen ansvarar för sammanvägningen av samtliga relevanta perspektiv och ansvarar för de förslag på lösningar som erbjuds Försvarsmakten.

FMV – Försvarets materielverk

På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision "Rätt materiel för ett starkare försvar" ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?

Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO [Pierre Königsson (ord), Anna Karin Persson], OFR/S [Leif Jansson (ord), Lena Sköld Gunnarsson], OFR/O [Gunnar Östermark (ord), Jan Kaiheden] och SEKO [Peter Andersson]. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid

Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef Camilla Gustafsson på telefon 08-782 4000.

Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till rekryterare/rekryteringskonsult, Cecilia Danlarén på Cecilia.danlaren@adecco.se

Sista ansökningsdag är 2024-05-08

Välkommen med din ansökan.

FMV finns för landet, i många delar av landet. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 9
Är du en projektledare med beprövad kompetens inom ledarskap och teamarbete? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker.

Arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att ha en central roll i att planera, leda, och utveckla. Du kommer att ansvara för samordningen av olika utvecklingsinitiativ och uppdrag inom armématerielområdet och med övrig FMV verksamhet, Försvarsmakten och andra intressenter.

För att kunna omsätta teknikutvecklingen för den materiel som skall anskaffas inom ramen för Försvarsmaktens olika förmågebehov bedrivs utvecklingsarbetet i Sverige och i en internationell kontext, exempelvis EU och NATO. Du förväntas ge förslag till beslut baserade på din analys samt utarbeta projekthandlingar. Under projektgenomförandet ska du kunna följa upp tidplaner och budget, och kommunicera detta i olika forum när det krävs.

Projektområdena inom forskning och utveckling är ofta komplexa och kräver i många fall initialt en grundläggande analys, där arbetet skall preciseras och struktureras. Uppgifterna varierar vilket gör att du i vissa fall är projektledare, och i andra fall delprojektledare. I rollen ska du följa den tekniska utvecklingen inom ditt område och kunna arbeta med både styrkor och svagheter i olika lösningar. Du kommer vara den sammanhållande kontaktytan för projekten såväl internt som externt. Du kommer leda och koordinera möten, resurser och uppgifter inom flera verksamheter inom FMV, men även med andra myndigheter och med leverantörer.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Vi söker dig som
Du har akademisk examen, eller motsvarande kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet. För att vara framgångsrik behöver du ha grundläggande erfarenhet av arbete i projekt eller program, och även egen erfarenhet av att leda projekt med både interna och externa projektmedarbetare. Därtill förväntas du ha mycket goda färdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i Officepaketet.

Vi tror att du kommer att ha nytta av din kunskap av att använda projektplaneringsverktyg som MS Project eller liknande samt om du har erfarenhet av offentlig upphandling från både sälj- och köparsidan är det en fördel. Att ha genomgått en projektledarutbildning eller förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt ses också som meriterande för rollen. Du har gärna erfarenhet från arbete eller verksamhet i Försvarsmakten eller försvarsindustrin eller har teknisk kunskap och erfarenhet av arbete med tekniska system är det en fördel dessutom ser vi gärna att du har erfarenhet i inom områdena ledningsstödsystem och olika fordonsområden för arbete med markplattformar. Om du har erfarenhet av Human-Machine Teaming (HMT), tekniskt systemarbete samt erfarenhet av forskning och utveckling är det en fördel för att lyckas i tjänsten.

Eftersom uppgifterna och projekten inom området förutsätter samverkan med många interna och externa parter, är det väsentligt att du trivs med att arbeta i team och att du har lätt för att samarbeta med andra, där din förmåga att samarbeta och kommunicera väl med andra är avgörande. Du är en "team-player". Då uppgifterna ofta startar med en analysfas i samverkan krävs flexibilitet, men också att arbetet drivs strukturerat och systematiskt med en problemlösande analysförmåga. Vi värderar att du är självgående, kommunikativ, initiativtagande, tydlig och kan driva dina egna frågor och arbetsuppgifter tills du når framgång. Dessutom krävs ledarskapsförmåga för att kunna guida och motivera teamet mot gemensamma mål och för att ta ansvar för att fatta beslut när det behövs. För oss är rätt person viktig, därmed kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om oss
Som myndighet i försvarssektorn är FMV uppdrag att leverera det som vårt svenska försvar behöver viktigare än någonsin. FMV Armé består av följande avdelningar: Fordon, Vapen och Skydd, Indirekt eld och luftvärn, Hjulfordon, CBRN och hemvärn samt en stab och en systemledning.
Du kommer att tillhöra systemledningen där vi säkerställer att designen av de tekniska systemen uppfyller Försvarsmaktens behov. Systemledningen ansvarar för sammanvägningen av samtliga relevanta perspektiv och ansvarar för de förslag på lösningar som erbjuds Försvarsmakten.

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision "Rätt materiel för ett starkare försvar" ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO [Pierre Königsson (ord), Anna Karin Persson], OFR/S [Leif Jansson (ord), Lena Sköld Gunnarsson], OFR/O [Gunnar Östermark (ord), Jan Kaiheden] och SEKO [Peter Andersson]. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid

Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef Camilla Gustafsson på telefon 08-782 4000.

Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till rekryterare/rekryteringskonsult, Cecilia Danlarén på Cecilia.danlaren@adecco.se

Sista ansökningsdag är 2024-05-02.

Välkommen med din ansökan.
FMV finns för landet, i många delar av landet. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu