Hitta ansökningsinfo om jobbet Workplace Support i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.
Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får coachning och varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Vi söker nu dig som har erfarenhet som supporttekniker. Vår kund i sig levererar specialisttjänster och helhetslösningar inom flera teknik- och tjänsteområden. Kunden är ett välkänt bolag som är stationerat söder om söder. De har kontor i de flera nordiska länder och har IT-support på olika språk.
Ansvarsområden
Här kommer du att hantera supportärenden i Workplace Support, på ett självständigt sätt kunna driva ärenden till lösning. Föra dialog med interna kompetenser men även kunna föra dialog med leverantörer och driftpartner. Supportera användare både via telefon och On-Site. Skapa och uppdatera intern dokumentation och rutiner kring de Workplace relaterade områden vi supporterar. Bidra till kompetensutveckling för Service Desk genom att bl.a. hålla utbildningar/genomgångar och överlämna dokumentation.
Du skall även bidra till kompetensutveckling inom Workplace Support för att som grupp fortsätta utvecklas. Delta i gemensamma IT- och/eller verksamhetsprojekt. Vid behov kunna stötta Service Desk. Primärt i form av ärendehantering men vid kritiska lägen även telefon. Proaktivt arbeta med Problem Management, vilket innebär att ha ett öga för återkommande ärenden/problemställningar som man bör driva som ett Problem. Ansvarsfullt kunna hantera stående gemensamma uppgifter som gruppen utför, t.ex. larm ärenden, underhåll.
Det krävs en betydande insikt i miljöer som: applikationer och teknik som används på bolaget för att kunna utföra effektiv incidenthantering samt svara på IT-relaterade frågor. Ha god kapacitet till att parallellt utveckla djupare kunskap inom flera Workplace relaterade områden och deras samspel. Medarbetaren ska följa de riktlinjer, ansvar och ägarskap som definierar bolagets IT-plattform. Vana och insikt i att jobba mot externa leverantörer och-/eller drift partners.
Arbetstider
Heltid.
Kvalifikationer
Krav:
- Flera års erfarenhet av support på andra linjens nivå inom Workplace/Infrastruktur
- Tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrning
- Du har tidigare erfarenhet att arbeta med Active Directory
- Du har god erfarenhet av Office 365
- Du har erfarenhet av mjukvaruinstallationer samt licenshantering
- Mycket hög kompetens inom Windows 10 samt mobila enheter (telefon och surfplatta)
Merit:
- Du har erfarenhet av att arbeta med citrix plattformen
- Microsoft InTune
- Symantec Management Console
Erfarenhet
Minst två års erfarenhet som 2nd line tekniker
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Joanna Hansson, joanna.hansson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.