Stockholm: Workplace Support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Workplace Support i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-09 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får coachning och varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 
 
Vi söker nu dig som har erfarenhet som supporttekniker. Vår kund i sig levererar specialisttjänster och helhetslösningar inom flera teknik- och tjänsteområden. Kunden är ett välkänt bolag som är stationerat söder om söder. De har kontor i de flera nordiska länder och har IT-support på olika språk.

Ansvarsområden
Här kommer du att hantera supportärenden i Workplace Support, på ett självständigt sätt kunna driva ärenden till lösning. Föra dialog med interna kompetenser men även kunna föra dialog med leverantörer och driftpartner. Supportera användare både via telefon och On-Site. Skapa och uppdatera intern dokumentation och rutiner kring de Workplace relaterade områden vi supporterar. Bidra till kompetensutveckling för Service Desk genom att bl.a. hålla utbildningar/genomgångar och överlämna dokumentation.

Du skall även bidra till kompetensutveckling inom Workplace Support för att som grupp fortsätta utvecklas. Delta i gemensamma IT- och/eller verksamhetsprojekt. Vid behov kunna stötta Service Desk. Primärt i form av ärendehantering men vid kritiska lägen även telefon. Proaktivt arbeta med Problem Management, vilket innebär att ha ett öga för återkommande ärenden/problemställningar som man bör driva som ett Problem. Ansvarsfullt kunna hantera stående gemensamma uppgifter som gruppen utför, t.ex. larm ärenden, underhåll. 

Det krävs en betydande insikt i miljöer som: applikationer och teknik som används på bolaget för att kunna utföra effektiv incidenthantering samt svara på IT-relaterade frågor. Ha god kapacitet till att parallellt utveckla djupare kunskap inom flera Workplace relaterade områden och deras samspel. Medarbetaren ska följa de riktlinjer, ansvar och ägarskap som definierar bolagets IT-plattform. Vana och insikt i att jobba mot externa leverantörer och-/eller drift partners.

Arbetstider
Heltid.

Kvalifikationer
Krav:
- Flera års erfarenhet av support på andra linjens nivå inom Workplace/Infrastruktur
- Tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrning
- Du har tidigare erfarenhet att arbeta med Active Directory
- Du har god erfarenhet av Office 365
- Du har erfarenhet av mjukvaruinstallationer samt licenshantering
- Mycket hög kompetens inom Windows 10 samt mobila enheter (telefon och surfplatta)

Merit:
- Du har erfarenhet av att arbeta med citrix plattformen
- Microsoft InTune
- Symantec Management Console

Erfarenhet
Minst två års erfarenhet som 2nd line tekniker

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Joanna Hansson, joanna.hansson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-tekniker sökes till kund i Stockholm!

Läs mer Apr 16
Är det något du gillar så är det teknik! Du gillar känslan av att hjälpa människor, att få känna hur de uppskattar att någon som verkligen kan sin sak gör det begripligt för dem. Du är intresserad av teknik, nätverk och även såklart att ge god service. Du tycker om att kommunicera med människor och inser vikten av återkoppling. Du bör ha minst 3 års relevant arbetserfarenhet, samtidigt lägger vi stor vikt vid personlighet.

Arbetsuppgifter:
Som IT-tekniker fokuserar du främst på att stödja och underhålla IT-miljön som används av organisationens anställda. Här är några av de huvudsakliga arbetsuppgifterna för en IT-tekniker inom workplace:
Installation och konfiguration av arbetsplatser: IT-teknikern ansvarar för att installera och konfigurera datorer, bärbara datorer, skrivare, telefoner och andra arbetsplatsenheter för användarna. Det innefattar att säkerställa att all hårdvara fungerar korrekt och är ansluten till företagets nätverk.
Felsökning och problemhantering: När användarna stöter på tekniska problem med sina arbetsplatser, såsom programvara som inte fungerar korrekt eller nätverksanslutningsproblem, är det IT-teknikerns ansvar att snabbt identifiera och lösa dessa problem. Detta kan innefatta att utföra fjärrsupport eller göra personliga besök för att åtgärda problemen.
Säkerhetsuppdateringar och patchhantering: IT-teknikern ser till att alla enheter inom workplace har uppdaterade säkerhetspatchar och programvaruversioner för att skydda mot säkerhetshot och sårbarheter. Detta kan innefatta att schemalägga och genomföra regelbundna uppdateringar samt att övervaka systemets säkerhetsstatus.
Användarstöd och utbildning: IT-teknikern tillhandahåller teknisk support och utbildning till användarna för att hjälpa dem att använda arbetsplatsens enheter och programvara effektivt. Detta kan inkludera att svara på frågor, lösa problem och ge råd om bästa praxis för att använda IT-resurserna.
Dokumentation och rapportering: IT-teknikern är ansvarig för att dokumentera alla installationer, konfigurationer och ändringar som görs i workplace-miljön. Detta inkluderar att upprätthålla inventarier över alla enheter och programvara samt att generera rapporter om prestanda och användning.
Kontinuerlig förbättring: Genom att analysera användarnas behov och utvärdera prestanda och säkerhet i workplace-miljön, arbetar IT-teknikern kontinuerligt med att identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar. Detta kan innefatta att föreslå nya tekniska lösningar eller processförbättringar för att optimera arbetsplatsens funktion och produktivitet.


Du har förmodligen:
En utbildning inom IT/teknik, alternativt har relevant arbetserfarenhet inom IT/Teknik, vilket du motiverar väl i din ansökan
Driv att arbeta med ständiga förbättringar
Ett brinnande intresse för teknik
Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift
Körkort är ett krav.


Du är förmodligen:
Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete
Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet
Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt

Human IT
Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.
I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.
Tillsammans skapar vi framtiden
Tillsvidareanställning med fast månadslön
Kollektivavtal
Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
Utvecklingsplan
Hälsoförsäkring + pension
Förskottssemester

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.
Plats: Stockholm. Rollen är 100% onsite.
Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!
Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.
Certifierade med toppbetyg!
Och förresten:
Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Ansök nu

Service Desk Agent till TietoEvry

Läs mer Apr 11
Till vår kund TietoEvry söker vi nya supporttekniker till deras Service Desk med placering i Solna, Stockholm.
Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer TietoEvry höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem. I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling.
VI SÖKER DIG SOM
I varje givet ögonblick är svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär:
kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen
kunna ge oöverträffad service – kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser

ARBETSERFARENHETER
Du har cirka 1 års erfarenhet, eller mer, av liknande roll och har:
ansvarat för att hantera samtal och backlog parallellt
jobbat mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för att dessa uppfylls
problemlösning av en omfattande del av samtal, mail, chatt vid första kontakten med kundens slutanvändare
har vana av felsökning på egen hand och samarbete med 2:a och 3:e linjegrupperingar
kan ge pedagogisk och kvalitativ teknisk support eller har servicevana från andra yrken

MERITERANDE:
supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter
basic ITIL-kunskaper
onsite support

INFORMATION
Plats: SolnaBefattning: Heltid 100%Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail tillinfo@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

1st line, supporttekniker

Läs mer Apr 11
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

För kunds räkning söker vi ensupporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.

Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.


Vem vi söker:
Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Pureservice)
Fjärrsupport mha av TeamViewer
Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
Citrix Workspace
Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
Sharepoint
Active Directory
Office365
Azure
VPN
Microsoft Endpoint Manager
MDM (Mobile Device Management)
Windows 10
Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)


Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

Ansök nu

First line support

Läs mer Apr 9
Trivs du i en arbetsroll, där du agerar teknisk support för användare och kollegor? Då kan denna roll passa dig som handen i handsken
Som 1st line supporttekniker erbjuds du värdefull kunskap inom IT-branschen och möjligheten att bygga din karriär. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss på Tavana IT!
OM ROLLEN
First line support i ett grymt team ute hos en av våra kunder i Stockholm
Arbete i en större företagsmiljö med mycket karriärmöjligheter
Pedagogiskt hjälpa användare med IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning
Registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem
Hantering av konton samt felsökning i Windowsmiljö och andra applikationer
Administration inom b.la. Active Directory, Citrix och Office365

VEM ÄR DU?
Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst sex månaders erfarenhet inom servicedesk och är utbildad inom IT.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
VARFÖR TAVANA?
Vårt motto är att det ska vara roligt att gå till jobbet. Vi skapar därför möjlighet till utveckling och anordnar roliga events oss kollegor emellan Som konsult hos Tavana erbjuds du en arbetsplats med varierande uppgifter i dynamiska miljöer och med fantastiskt trevliga kollegor. Vi värnar om våra konsulter. Det är först när ni lyckas – som vi lyckas!
INFORMATION
Plats: Stockholm
Befattning: Heltid 100%
Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Yay! Ansök redan idag, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

1:st line tekniker

Läs mer Apr 9
OM JOBBET
Du kommer att sitta i företagets servicedesk som1:st line tekniker tillsammans med kollegor. Start av jobbet kommer att ske i juni 2024 och pågå minst till mitten hösten med option på tillsvidaretjänst.
OM FÖRETAGETFöretaget är inom kunskap och utbildning.
ARBETSUPPGIFTERDu kommer att som 1:st line tekniker få:
Svara på inkommande ärenden via telefon, mail och portal
Lösa ärenden kring M365, Windows/Google/Mac, webb, m.m.
Dokumentera ärenden i ärendehanteringssystem
Hantera, följa upp och lösa pågående/äldre ärenden
Tillsammans med kollegor hålla en god atmosfär och ha kul på jobbet
ERFARENHETER OCH EGENSKAPER Lösa ärenden kring klienter med Windows/Google/Mac
M365
Internet
Skrivare
Svenska och engelska i skrift och tal


OM D-SOURCE
Your source to ITD-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer.
Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans?

INGET JOBB FÖR DIG?
Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Randstad AB .

Arbetsledare Installation

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Arbetsledare inom Förbifart Stockholm!


Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm.


Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare?


Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor!


Vi tror på utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare så det finns stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom Eltel. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Vi söker även Platschef och Produktionsplanerare till detta spännande projekt!


Varmt välkommen till oss på Eltel! Vi är ett glatt och sammansvetsat team som välkomnar dig med öppna armar!


Ytterligare information
Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Placeringsort: Bromma
Arbetsplats: Akalla fram till våren 2024, därefter flyttar vi till Skärholmen eller Vinsta.
Sista ansökningsdag är 2024-04-31

Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta!


I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se

Ansvarsområden
Som Arbetsledare hos Eltel och Förbifart Stockholm kommer du att arbetsleda tekniker och montörer som arbetar över 14 olika teknikområden. Dessa områden innefattar exempelvis fibersystem, kamerasystem, brandsystem, radiosystem och uppbyggnad av kommunikationsnät. Du kommer att ansvara för flera olika team om ca 3 st tekniker i varje grupp. Teamen inriktar sig på olika teknikområden där du kommer att vara samordnare och länken mellan dessa.


Exempel på arbetsuppgifter:
Arbetsledning och delegering av arbetet för dina team
Planering och materialförsörjning av de kommande veckornas arbetsmoment tillsammans med Platschef, Produktionsplanerare och Logistikarbetsledare
Ta ansvar för att lösa de problem och utmaningar teamen stöter på i det dagliga arbetet
Arbeta för att installation utförs enligt tidplan och dokumentation enligt gällande krav
Ansvara för att montörerna i ditt team följer riktlinjer för arbetsmiljö och användande av skyddsutrustning
Följa upp det dagliga arbetet, dokumentera och rapportera detta uppåt i organisationen


Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som Arbetsledare inom Installation ser vi att du har:
Erfarenhet från en arbetsledande roll inom el, tele, styr och övervakning
Arbetat praktiskt inom ovanstående teknikområden och har en god förståelse för hur arbetet utförs alternativt har en relevant utbildning
Bred teknisk kunskap inom el, tele, styr och övervakningssystem med fördel inom intelligenta trafiksystem
God systemvana
Goda kunskaper i svenska samt engelska
B-körkort
Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll och ett svenskt medborgarskap.


Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.

Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.

Det finns mycket mer att berätta om vår verksamhet. Om du vill lära dig mer om vårt företag och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.eltelnetworks.se och vår karriärsida https://jobb.eltelnetworks.se/

Ansök nu

Kommunikatör

Kommunikationsstrateg
Läs mer Apr 5
Arbetsbeskrivning


Vi söker nu en kommunikatör/webbredaktör till statlig myndighet för konsultuppdrag.


Uppdrag: start maj 2024 -november 2024
Omfattning: 40h/veckan, 8-16:30 (30min lunch)
Plats: Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden


Arbete som konsulten ska utföra kan bland annat avse följande:
Webbpublicering på framför allt på hemsidan och myndighetens intranät i Optimizely (tidigare EpiServer)
Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå.
Utföra kommunikationsaktiviteter i samband med fysiska och/eller digitala möten/konferenser
Producera och redigera innehåll (som exempelvis text, filmer, foton, ljud) till myndighetens kommunikationskanaler.
Kommunikationsstöd och rådgivning till verksamheten
Uppdraget innebär mer konkret bland annat att:
Utföra löpande operativa och strategiska kommunikationsaktiviteter vid uppkomna behov
Hantera löpande webbpublicering på extern webbplats och för intranätet



Mer om rollen:
Kommunikationsavdelning utvecklar, planerar, samordnar, genomför och följer upp myndighetens interna och externa kommunikation. Avdelningen består av två enheter. Kommunikationsenheten genomför och följer upp kommunikation genom t.ex. kommunikationsplanering, målgruppsanalyser och kommunikationsaktiviteter.
Förvaltar och utvecklar metoder för kommunikation.
Ansvarar för att samordna myndighetens prioriterade konferenser samt att planera myndighetens deltagande i utvalda externa arrangemang.
Ansvarar för övergripande kompetensutveckling i kommunikation.
Samordnar myndighetens kundundersökning.
Enheten för digitala kanaler
Har helhetsansvar för utveckling och optimering av Naturvårdsverkets digitala kommunikationskanaler utifrån verksamhetens mål och användarnas behov.
Ansvarar för analys och effektstyrning av våra digitala kommunikationskanaler, framförallt webbplatser och sociala medier.
Ger stöd till verksamheten inom webbpublicering, digitala konferenser och större möten, studiotjänster, publikationer och tillämpning av visuell identitet.


Kvalifikationer


För rollen behöver du:
Konsulten ska ha utbildning inom media eller kommunikation eller likvärdig utbildning. Med likvärdig utbildning som är relevant för uppdraget menas exempelvis utbildning i journalistik, eller kommunikation och lärande.
Konsulten ska ha minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som är relevant för uppdraget. Likvärdig arbetslivserfarenhet är exempelvis att ha arbetat med kommunikation på strategisk och operativ nivå, d.v.s planerat och genomfört kommunikationsinsatser.
Konsulten ska ha kunskap inom digital kommunikation samt sociala medier.
Konsulten ska ha goda kunskaper om webbpublicering (exempelvis i Optimizely/EpiServer)
Konsulten ska ha goda kunskaper i Office-paketet. Med goda kunskaper menas att konsulten ska obehindrat kunna använda programmen.
Konsulten ska ha goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Photoshop m.fl). Med goda kunskaper menas att konsulten ska obehindrat ska kunna använda programmet.
Konsulten ska ha goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Elektronikingenjör

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Nu har du som en erfaren Elektronikingenjör möjligheten att söka dig till denna spännande möjlighet. Vi på Randstad Engineering söker en skicklig Elektronikingenjör till vårt team i Stockholm. Du kommer att arbeta med spännande företag i dynamiska team runt om i Stockholmsområdet. Som Elektronikingenjör kommer du att spela en avgörande roll genom att övervaka, granska och analysera elektriskt designarbete inom olika områden, inklusive Stålverk, Järnreducering, Väteanläggning, “Balance of Plant”, PDOP-elområden och Grundarbeten. Detta är en fantastisk chans att vara involverad i banbrytande projekt och bidra till framstegen inom grön teknologi.
Detta är en heltidstjänst med goda chanser till övertag av kund efter uppdragsperioden. 
Arbetstiderna är förlagda måndag - fredag 08.00 - 17.00
Randstad Engineering är specialiserade på kompetenser inom teknik. Som konsult hos oss får du en konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtal. Din konsultchef finns alltid där för dig och ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag hos olika företag, inom olika branscher. På Randstad Engineering är din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Sök tjänsten på www.randstad.se, senast den 2024-04-30. Vid frågor, kontakta gärna melinda.nilsson@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens och alla färdigheter på arbetsmarknaden tas till vara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområden kommer att vara, men är inte begränsade till att:
Övervaka, granska och analysera elektriskt designarbete för tilldelade områden.
Ge ledning och vägledning för att utveckla teknik- och designstrategier och koncept.
Säkerställa överensstämmelse med koder, standarder, föreskrifter och utrustningsspecifikationer.
Hantera tekniskt arbete för att uppnå kostnads- och tidsbesparande designlösningar.
Fungera som den enda kontaktpunkten för leverans och kvalitet inom den elektriska disciplinen.
Samordna med teknikpartner för att säkerställa framgångsrik projektleverans.
Granska, kommentera och verifiera design-dokumentation som tas emot från olika intressenter.
Hantera och organisera elektriska designlösningar inom tilldelade områden.
Säkerställa att alla elektriska designdokument och installationer överensstämmer med relevanta koder och standarder.

Randstad Engineering specialiserar sig inom teknikområdet och är en del av Randstad, världsledande inom rekrytering och konsultverksamhet med verksamhet i 38 länder. Med detta globala nätverk i kombination med vår starka lokala grund kan vi erbjuda ett brett utbud av varierande och utvecklande uppdrag och jobb för dig som är ingenjör. Vår mission är att hjälpa dig att nå ditt fulla potential med din karriär i fokus!
Länk till webbplatsen: https://www.randstad.se/engineering

Kvalifikationer
För att trivas och fortsätta utvecklas ser vi att du har:
Minst 6-10 års erfarenhet inom Elektrisk Design & Teknik, företrädesvis inom industriella projekt som Stålverk, Kraftverk, Väte eller Olja & Gas.
Bevisad erfarenhet av att granska elektriska designdokument för stora projekt.
Omfattande kunskap om elektrisk design i industriell skala.
Erfarenhet av att säkerställa överensstämmelse med internationella, nationella, svenska och skandinaviska koder och standarder.
Hands-on-erfarenhet av ETAP-programvara eller liknande.
Tidigare projektupplevelse med internationella, svenska eller skandinaviska koder och standarder är fördelaktigt.
Demonstrerad förmåga att hantera teknik- och byggaktiviteter i stora kapitalprojekt.

Kvalifikationer:
Kandidatexamen i Elektroteknik eller relaterat område.
Bekant med dokumentationskontrollsystem.
Stark förståelse för kraftsystem, utrustningsdimensionering, reläinställningar och samordning.
Kunskap om brandlarmssystem, instrumentering och styrsystem är meriterande.
Utmärkta ledarskaps- och interpersonella färdigheter.
Förmåga att kommunicera effektivt med interna och externa intressenter.
Flytande i både engelska och svenska.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Jurist 1 eller Handläggare 3

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
I den aktuella tjänsten kan du förvänta dig att hantera följande arbetsuppgifter:
Du kommer att utföra självständigt arbete baserat på riktlinjer och praxis. Det innebär att du kommer att ha ansvar för att utarbeta olika förslag, till exempel beslutsunderlag, och sedan planera och följa upp ärenden. Det kan även innebära att du behöver utreda, granska och handlägga olika ärenden samt fatta beslut i mindre komplexa situationer. Efter att du har genomfört utredningar förväntas du rapportera resultat och ge förslag på beslut. Dessutom ingår det i dina arbetsuppgifter att analysera och utvärdera olika arbetsuppgifter och projekt samt att arbeta med utredande och/eller samordnande uppgifter. Du kommer också att ansvara för att genomföra och följa upp olika aktiviteter.





Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.


Kvalifikationer
För att vara lämplig för denna roll bör du uppfylla följande kompetenskrav:
Ha en högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom det relevanta området. Antingen juristutbildning, paralegal-utbildningar och affärsjuridiska utbildningar.
Ha minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Besitta goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program.
Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

it-ansvarig

Säkerhetsansvarig, IT
Läs mer Feb 24
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett helhetsansvar för en it-miljö som du och teamet driftar själva och därigenom stora möjligheter att påverka? Brinner du även för säkerhet och har erfarenhet som ledare? Då hoppas vi att du vill bli en del av oss på Konkurrensverket.
It-funktionen är placerad på Enheten för kommunikation och it. På vår enhet får du 15 trevliga och engagerade kollegor som jobbar med it, kommunikation och digitalisering. 
It-funktionen, som idag består av sex personer, ansvarar för utveckling, drift och underhåll av Konkurrensverkets it-miljö och ger support och stöd till samtliga medarbetare på Konkurrensverket. Vi är en liten grupp med ett nära samarbete och som tycker om att lösa tekniska problem. Funktionen har ett helhetsansvar för utveckling, drift och support av it-system, it-forensik, it-säkerhet och it-infrastruktur.

Ansvarsområden
Som funktionsansvarig ansvarar du för att leda en grupp som i dag består av tre drifttekniker och två supporttekniker. Du coachar och stöttar medarbetarna och skapar de bästa förutsättningarna för att gruppen ska klara sina uppdrag. Det är en roll där du får stort mandat och möjlighet att göra verklig skillnad. 
Du kommer att leda och stödja våra drifttekniker och supporttekniker i deras dagliga arbete för att säkerställa en stabil, robust, säker och effektiv it-miljö. Vi driftar och underhåller vår IT-miljö själva. Detta kan i praktiken betyda allt från detaljerade tekniska frågeställningar till mer övergripande strategiska utvecklingsfrågor. Tillsammans med medarbetarna kommer du att arbeta med behovs- och riskanalyser, problemlösningar och ta initiativ till utvecklingsinsatser. 
I rollen ingår att leda och driva Konkurrensverkets arbete med it- och informationssäkerhet, att utveckla den digitala arbetsplatsen och förvalta och utveckla digitala arbetssätt. En viktig del av uppdraget är därför att planera och genomföra olika utvecklingsprojekt inom dessa områden. I vidareutvecklingen av myndighetens it-säkerhetsarbete kommer du att ha en nära samverkan med andra funktioner som arbetar med säkerhetsfrågor på myndigheten. 
Du kommer att arbeta med upphandlingar och avtalsarbete inom it-området, i samarbete med våra upphandlare. Tillsammans med medarbetarna kommer du att revidera och ta fram riktlinjer och rutiner inom it-området. 
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningstyp: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Placering: Ringvägen 100, Skanstull
I den här rekryteringen samarbetar Konkurrensverket med Randstad. Kontakta gärna Erik Perborn på 0768557612 för mer information om rekryteringsprocessen.
För övriga frågor kontakta rekryterande chef Erika Svärdh, chef för enheten för kommunikation och it på 08-700 16 00.
Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST) som nås på 08-700 16 00.

Kvalifikationer
För att passa till tjänsten har du:
Universitetets-, högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom IT eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Minst tre års aktuell arbetslivserfarenhet med inriktning mot drift- och it-säkerhetsfrågor
Erfarenhet av att arbeta operativt med it- och informationssäkerhet.
Aktuell arbetslivserfarenhet av en ledande roll, t ex projektledare, förvaltningsledare eller gruppledare, där du har kommit i kontakt med frågor som it-infrastruktur, digitalisering och it-säkerhet.
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift 

Egenskaper/förmågor:
förmåga att leda, motivera och skapa engagemang och delaktighet hos ditt team
initiativtagande, strukturerad, handlingskraftig och bra på att bygga relationer
god kommunikationsförmåga, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt och pedagogiskt sätt och att du anpassar din kommunikation till mottagaren

Meriterande: 
erfarenhet av och kunskap om offentlig upphandling inkluderat kravställning inom it-säkerhetsområdet
erfarenhet av it-drift i egen regi


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Inköpare

Inköpare
Läs mer Mar 18
Arbetsbeskrivning
Vi på randstad söker nu efter en inköpare tillsammans till vår kund i Stockholm. För att söka tjänsten ser vi gärna att du har en magister- eller kandidatexamen från ett relevant område med minst 5 års erfarenhet av inköp och leverantörsstyrning.


Arbetsplats: Stockholm (Kungsholmen)


Arbetsgivare: Randstad


Arbetstider: 08-17


Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Utveckla lönsamheten och effektiviteten hos den valda leverantörsportföljen och erbjudandet för att möta kundens behov och krav när det gäller pris, kvalitet, tidpunkt och tillförlitlighet av leveranser.
Genomför och utveckla överenskomna leverantörsstyrningsprinciper, analysera leverantörsprestanda och hantera en uppdaterad leverantörslista.
Genomför förhandlingar med leverantörer för förbättrade kommersiella villkor och processeffektivitet samt hantera kontrakt.
Stöd proaktivt kundens effektiva produktportföljshantering.
Stöd utvecklingen av bästa praxis för inköpsprocessen (och en smidig och effektiv revideringsprocess i Sverige).
Aktivt främja kunds tillvägagångssätt inom konto-/partnerskapsförvaltning för att identifiera lönsamma tillväxtmöjligheter på tvärs av marknaderna.
Ansvarig för leverantörsevaluering och kvalitet på masterdata.
Tjänsteresor till andra kontor kan förekomma


Kvalifikationer
Magister- eller kandidatexamen från ett relevant område med minst 5 års erfarenhet av inköp och leverantörsstyrning.
Djup förståelse för direkt/strategisk inköp och bevisad erfarenhet av leverantörsstyrning och förhandlingar, vilket driver effektivitet och besparingar inom inköp.
Erfarenhet från detaljhandel, kedjeoperationer och/eller kategorihantering som meriter.
Utmärkta förhandlings-, försäljnings- och kommunikationsförmågor. Svenska/Finländska som modersmål och flytande engelska i både skrift och tal.
Solid erfarenhet av att driva processer från källa till kontrakt samt leverantörs- och kontraktshantering samt arbetssätt.
Projekt- och intressenthanterings- samt teamworksfärdigheter.
Flytande i tal och skrift på engelska och svenska



Meriterande:
Kunskaper i finska språket
Erfarenhet av inköp inom retail

Vi ser gärna att du som person är: hungrig, ambitiös, kan hugga i där det behövs och ej är inrutad i processer.



Erfarenhet
Kontraktsförvaltning
Engelska
Uppköpsprocess
Kommunikation
Förhandlingar


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu