Stockholm: Löneassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneassistent i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-09 // Varaktighet: Heltid

BELWRK AB är sedan 26 år ett bemanningsföretag med fokus inom administration och ekonomi. Vi arbetar med traditionell bemanning ute hos våra kunder, men en stor avdelning hos oss är den inlämningsservice som vi driver på vårt kontor i Vällingby. Vi erbjuder tjänster såsom kundtjänstentrepenad, registreringsentrepenad, telefonpassning, posthantering, betalningsärenden, returhantering och sköter även tredjeparts-logistik.


Belwrk söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att BELWRK sköter hela rekryteringsprocessen och kunden anställer den slutvalda kandidaten. På din blivande arbetsplats finns det ett 10-tal kollegor som ser framemot att du ska börja. Du kommer arbeta måndag- fredag kontorstider i Gamla Stan. Den här rekryteringsprocessen hanteras av BELWRK och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till ansokningar@belwrk.com
I rollen som löneassistent kommer du erbjudas en varierande vardag med utvecklande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ger en inblick i en verksamhet och omfattar administrativa uppgifter både av ekonomisk samt marknadsföringskaraktär. Rollen har många kontaktytor och du kommer således att assistera och ge service till både chefer och medarbetare.
Som löneassistent hos vår kund kommer du vara bolagets ansikte utåt och ha det huvudsakliga ansvaret för att arbetsplatsen är administrativt välfungerande och trivsamt. Detta innebär arbetsuppgifter är av varierad karaktär.
Du kommer bland annat att få;
Hantera löner
Assistera vid ekonomiska sysslor
Sköta tillhörande administration
Vi söker dig som
Vi söker dig som är utbildad inom ekonomi.
Har arbetat med ferielöner vilket är ett krav.
Har tidigare erfarenhet av Hogia lönesystem vilket är ett krav
Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Har mycket goda kunskaper i office-paketet
?Vem är du? Då dator och telefon blir dina främsta arbetsredskap krävs det att du har god dator- och systemvana från MS office samt flytande svenska i tal och skrift. Som person ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att supportera dina kollegor i olika ärenden. Vidare ser vi att du har en förmåga att behålla helikopterperspektiv där du ser allt som behöver göras och snabbt kan skifta mellan arbetsuppgifter. Du är även självgående och ser när saker behöver göras på kontoret eftersom du kommer att ha ansvar för att allt finns på plats och flyter på. Du är engagerad och ansvarsfull och har förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt, ödmjukt och lyhört sätt. Slutligen kommer du gärna med förslag på utveckling av administrativa rutiner och processer

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Löneassistent/Lönekontorist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Löneassistent/Lönekontorist.

LÖNEASSISTENT TILL ELITE HOTELS OF SWEDEN AB - SOMMARVIKARIAT

Läs mer Mar 25
Vi söker nu efter en serviceinriktad och driven blivande löneadministratör för ett sommarvikariat hos Elite Hotels of Sweden AB. Du kommer att utgå från deras huvudkontor i Vasastan som är beläget ovanför Elite Palace Hotel. Rollen är på deltid om ca 70% anställningsgrad med start i juni 2024.

Om företaget
”VÄLKOMMEN TILL SVERIGES MEST KLASSISKA HOTELLKEDJA!
Elite Hotels består i dag av ett fyrtiotal kvalitetshotell från Malmö i söder till Kiruna i norr. Våra hotell återfinns oftast i unika och varsamt renoverade byggnader där varje hotell har sin egna historia och speciella karaktär. Vår ambition är att förena klassisk stil med moderna trender och skapa en minnesvärd hotellvistelse. Att bo på Elite Hotels skall vara något annat än att bara ta in på ett hotell. Vi vill ge en totalupplevelse och förmedla en känsla av tradition, kvalitet och flärd.”

Dina arbetsuppgifter
Som löneassistent kommer du ingå i ett team om 8 personer och du rapporterar till Lönechefen. Löneavdelningen ansvarar för löneberedning för 26 hotell och huvudkontoret, både för tjänstemän och kollektivanställda. Din roll kommer vara bred och bland annat inkludera:
• Kontroll av tidrapportering i tid-och schemaläggningssystemet Timeplan
• Överföring till-, bearbetning och kontroll i Hogia
• Överföring till bank
• Bokföring i ekonomisystemet Scala för aktuella hotell
• Support till övriga kollegor på löneavdelningen
Du kommer också att stötta organisationen genom att ta fram rapporter och statistik och svara på frågor från anställda. En del av rollen kan komma att innehålla uppgifter inom ekonomi, såsom exempelvis enklare bokföring.


Din profil
Vi söker dig som läser en YH-utbildning eller liknande inom lön och har praktiserat på en löneavdelning. Kunskap inom Hogia är starkt meriterande.
Som person behöver du vara noggrann och strukturerad med ett gott siffersinne. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, har en god samarbetsförmåga och stark känsla för service. Vidare är du mån om att upprätthålla struktur och ordning samt kan arbeta effektivt. Vi ser också att du är stresstålig och har en god prioriteringsförmåga då det i perioder krävs att du håller strikta deadlines.

Framgångsfaktorer
• Pågående YH-utbildning inom lön eller annan likvärdig utbildning
• Tidigare praktik på en löneavdelning
• Kunskap inom Hogia är starkt meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
• Noggrann, driven, kontaktskapande och social

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: juni 2024
OMFATTNING: Deltid, ca 70% anställningsgrad
PLACERING: Odenplan, Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James, 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-04-19
Denna tjänst är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Resultat och uthyrd till Elite Hotels of Sweden AB. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Westin-James på 072-215 15 34.

Ansök nu

Löneassistent till Uniflex Bemanning

Läs mer Feb 1
Vi söker nu löneassistent till Uniflex huvudkontor i Stockholm, beläget vid Globen.
Du kommer arbeta i ett team tillsammans med flera löneadministratörer och en lönechef.




Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Lättare lönehantering.
- Kontroller av transaktioner
- Registrering av betalningar
- Utläggshantering
- Posthantering
- Utfärda arbetsgivarintyg
- Lämna inkomstuppgifter till olika myndigheter
- Inrapportering till FORA och Collectum

Vem är du?
Vi ser gärna att du går har erfarenhet av administration
- Du har ett siffersinne och förmåga att kritiskt analysera de underlag som du arbetar med.
- Du är noggrann, ansvarsfull, effektiv, serviceinriktad,
- Du arbetar självständigt och fokuserat och håller angivna deadlines.
- Du är prestigelös och har ett serviceinriktat arbetssätt.



Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

Ansök nu

LIA lön våren 2024

Läs mer Sep 4
Studerar du lönekonsult på yrkeshögskola?

Många på Keeper har gjort den resa som du klivit in på nu - från YH till verksam lönekonsult! Tack vare flera års samarbete med YH så vet vi som krävs för att talanger som du snabbt ska komma in i arbetslivet, oftast till och med innan examen. ????

Hos oss är du garanterad:

- En individuell karriärsplan förankrad utifrån dina utbildningskrav.

- Moderna arbetssätt - vi jobbar i team. Laget före jaget!

- Framåtlutade system och integrationer - självklart är vi digitala

- Hög kompetens på handledarna - du kommer få mentorer med olika specialiseringar i löneteamet så du lär dig rätt sak av den bästa.

- Stark företagskultur - här är du en självklar kollega och vi har en trivselgrupp som ser till att vardagen är fylld med teambuildande aktiviteter som AW, middag och så vidare. Självklart är du med på det också!

- Keeper Sportsclub - du är inkluderad i vår satsning gällande fysiska aktiviteter som padel, golf och andra event som vi gör en gång i månaden.

- Keeper Academy- du är även med i alla våra kompetensutvecklingsforum så du får med dig mer än vad enbart kursplan kräver.

Vem är du?

Eftersom vi har en sådan stark företagskultur där vi utvecklas tillsammans mot gemensamma mål så trivs du bäst om du anser dig själv som en teamplayer som älskar att utveckla, och utvecklas. Vi söker LIA praktikanter som vill göra hela sin resa hos oss från praktik till anställd, då vi investerar i din utveckling hela vägen till mål.



Vilka förväntningar har vi på dig som LIA praktikant?

Du behöver vara studerande på Yrkeshögskola och vara peppad och törstig att äntligen få pröva dina vingar i din nya yrkesroll. That’s it - resten gör vi tillsammans ????



Om Keeper

Keeper gör företagsutvecklande rådgivning, redovisning och lön för medelstora till stora bolag. Våra kunder får en smart och effektiv ekonomifunktion med vår hjälp och tillgång till de vassaste konsulterna i branschen.

Vi har stolt tagit emot nomineringar från SRF, FAR som årets framtidsbyrå och Visma Medarbetarnaspris. Vi har även blivit rankade som årets superföretag av Bisnode och Veckans affärer samt vunnit Qbis Awards för årets framträdande byrå 2020.

Vår affärsmodell har framförallt varit att utveckla bättre och mer tydliga produktpaket till kunderna med fasta priser. Ett annat framgångsrecept är att vi strävar efter mer analys och rådgivning så våra kunder kan driva framgångsrika företag.

Läs mer om oss på Keeper på ???? http://www.keeperab.se

Nyfiken på vår företagskultur? Spana in oss på Linkedin ???? https://www.linkedin.com/company/keeperab

Vi ser fram emot din ansökan! ????????

Ansök nu

Ekonomi/ Löneassistent

Läs mer Sep 12
Indarad AB jobbar med kompetensförsörjning Anställning är en direkt anställning hos vår kund, inget bemanningsuppdrag.
Vi söker åt en av våra kunder en löneassistent.
Om jobbet
Att sköta hela löneprocessen
Krav: Eftergymnasial utbildning inom löner/ löneassistent.
-erfarenhet av löpande bokföring
-erfarenhet av Edison lön
-erfarenhet av Fortnox lön
Lön enligt kollektivavtal.


Önskvärt med anställningsstöd
För rätt person är både heltid och deltid ett alternativ


Uppfyller du kraven ovan vänta inte sök tjänsten idag!


Ansökan endast via mail info@indarad.se

Ansök nu

Junior Lönespecialist till en kund i Stockholm- konsultuppdrag

Läs mer Sep 12
Arbetsuppgifter
Löneadministrativt arbete enligt rollbeskrivning, dvs generell löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter.

Utbildning
Minst gymnasieutbildning
Inriktning: Krav påbyggd med Yrkeshögskoleutbildning inom Lön

Krav på erfarenhet
- Positionen kräver minst 2 års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern.
- Erfarenhet av hela löneprocessen

Meriterande erfarenhet
- SAP KIS Lön eller annat större lönesystem

Önskvärda personliga egenskaper utöver kompetenser
Samarbets- och Serviceinriktad, Kommunikativ, Noggrann, Systematisk, Analytisk förmåga

Startdatum: 2023-09-18
Slutdatum: 2024-09-16
Ort: Stockholm

Nödvändiga färdigheter
Lönesystem, lönearbete, löneprocesser,

Meriterande färdigheter
SAP KIS Lön
Språk
Svenska (Avancerad)

Övrigt:
Uppdragsperiod
18 sep 202316 sep 2024
Omfattning: Heltid

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV, referensuppdrag och svarar därefter på urvalsfrågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705869311

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från BELWRK AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från BELWRK AB .

E-handels administratör och administratör av sociala medier

Backofficepersonal
Läs mer Feb 21
Vi söker en ny medlem till vårt team inom e-handel och sociala medier. Tjänsten är till en början på 50% med minst 2 dagar i veckan på plats på vårt kontor i Vällingby.
Du kommer jobba självständigt med en och samma kund, en online butik inom barnprodukter. Du kommer att administrera deras hemsida, lägga upp nya produkter, justera i gamla produkter och vara allmänt behjälplig i jobbet med att se till att hemsidan är uppdaterad.
Du kommer också att vara ansvarig för att uppdatera sociala medier och nyhetsbrev. Där är ditt jobb att se till så att det kontinuerligt läggs upp nya inlägg och att det svaras på direkta meddelanden.
Vi tror att du är en noggrann person som gillar att jobba med text och bild. Vi tror att du har lite erfarenhet av e-handel sedan tidigare, men det är ingenting vi kräver.

Ansök nu

Lagermedarbetare i Svista, Eskilstuna på Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Jan 9
Bigbox och Belwrk söker lagermedarbetare till vårt lager i Svista i Eskilstuna.
Som medarbetare i lagerteamet så jobbar i lagret med främst inleveranser, lossning och ompackning av pallar. Du kommer inte tillbringa din dag framför datorn. Arbetsuppgifterna inkluderar att självständigt plocka, packa och hantera ordrar med hjälp av, truck, Ongoing Warehouse och nShift samt handskanner. Vi kör en hel del truck och att ha erfarenhet av det är ett krav.
Vi tror att du har arbetat med lager tidigare, har truckkort och gillar att köra.

Ansök nu

E-handels medarbetare till Kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 23
BELWRK söker e-handelsmedarbetare till kontor i Vällingby. På Belwrk jobbar vi med e-handel, och hanterar bland annat lager och kundtjänst för e-handlare. Vi söker nu en ny medarbetare till vårt kundtjänst team.
Du kommer främst att hantera kunder inom just e-handel som säljer olika typer av produkter. En stor del av hanteringen gäller reklamationer när någon av produkterna inte kommit fram hel och fungerande, spåra paket, svara på kunders frågor gällande produkterna.
Vi tror att du gillar att jobba i högt tempo, men behåller ett metodiskt lugn när du jobbar. Du kan formulera dig väl i tal och skrift och förstår kärnan av vad ett problem kunden beskriver är.
Inga förkunskaper krävs, vi lär dig det du behöver veta på plats. Men det är meriterande att ha jobbat med e-handel tidigare, kanske inom kundservice eller lager.

Ansök nu

Extrajobb som ambulerande receptionist

Receptionist, telefonist
Läs mer Maj 2
BEL står för Bemanning, E-handel och Logistik, WRK för Work. Det är precis det vi jobbar med. Bemanning, genom att hyra ut personal, E-handel genom att hjälpa e-handlare med personal tunga arbetsuppgifter, och Logistik med att hantera logistik åt företag.
Belwrk har funnits i snart 30 år. Vi har jobbat med bemanning och kundservice under hela den tiden. Att vara serviceinriktade och fokuserade på vår personal ligger i vårt DNA.
Vi söker just nu dig som kan arbeta extra minst 3 gånger i veckan och gärna mer! Du vill börja jobba omgående och är inte nervös över att bli utkastad direkt på skarpt jobb. Som utöver det kanske vill jobba i Sommar?
Vi ser att du som söker är en mycket flexibel person som älskar att jobba, har skinn på näsan samtidigt som du är ödmjuk, är lättlärd, framåt och noggrann. Du är intresserad och gillar att lära dig nya saker och har en stor känsla för service. Du behöver inte ha någon erfarenhet sedan tidigare men du ska ha rätt servicetänk och snabbt kunna komma in i olika arbetsuppgifter. Är du en person som trivs med varierande arbetsuppgifter, är social, serviceinriktad, och har lätt för att träffa nya människor? Då är det kanske Dig vi söker!


Vi söker just nu personer på deltid som kommer arbeta inom reception och växel ute hos några av våra kunder i city. Du kommer bli upplärd ute hos ca 5 kunder som du vid behov kommer arbeta hos.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på vilken kund man är hos. Men i huvudsak brukar det handla om att ta emot besökare, svara i telefon, posthantering, vara behjälplig hos övriga avdelningar, etc. Arbetstiderna varierar men mellan 07:00-18:00 Mån-fre.
En anställning hos oss ger dig möjlighet att testa på varierande arbetsuppgifter och lära känna nya människor.
För tjänsten är det viktigt att man har ett flexibelt schema på veckodagarna och snabbt kan ställa upp när behov uppstår akut. Du lägger in din tillgänglighet på enkelt sätt i en app.


Stämmer ovan beskrivning in på dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag. Intervjuer sker löpande

Ansök nu

Reception

Receptionist, telefonist
Läs mer Jan 24
Belwrk är ett tjänsteföretag som riktar sig främst till e-handlare. BEL står för Bemanning, E-handel och Logistik, WRK för Work. Det är precis det vi jobbar med. Bemanning, genom att hyra ut personal, E-handel genom att hjälpa e-handlare med personal tunga arbetsuppgifter, och Logistik med att hantera logistik åt företag.
Vi tror på att vi förenklar våra kunders vardag genom att hantera det som våra kunder inte vill hantera själva. Genom att ha full förståelse för våra kunders behov så tror vi att vi kan vara helt service inriktade på ett självklart sätt.
Belwrk har funnits i snart 30 år. Vi har jobbat med bemanning och kundservice under hela den tiden. Att vara serviceinriktade och fokuserade på vår personal ligger i vårt DNA.
Vi söker just nu dig som kan arbeta extra minst 3 gånger i veckan. Är du tillgänglig mer än 3 gånger i veckan ökar det chansen att arbeta varje dag. Detta jobb kan även kombineras med studier.
Vi ser att du som söker är en mycket flexibel person som älskar att jobba, har skinn på näsan samtidigt som du är ödmjuk, är lättlärd, framåt och noggrann. Du är intresserad och gillar att lära dig nya saker och har en stor känsla för service. Du behöver inte ha någon erfarenhet sedan tidigare men du ska ha rätt servicetänk och snabbt kunna komma in i olika arbetsuppgifter. Är du en person som trivs med varierande arbetsuppgifter, är social, serviceinriktad, och har lätt för att träffa nya människor? Då är det kanske Dig vi söker!


Vi söker just nu personer på deltid som kommer arbeta inom reception och växel ute hos några av våra kunder i city. Du kommer bli upplärd ute hos ca 5 kunder som du vid behov kommer arbeta hos.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på vilken kund man är hos. Men i huvudsak brukar det handla om att ta emot besökare, svara i telefon, posthantering, vara behjälplig hos övriga avdelningar, etc. Arbetstiderna varierar men mellan 07:00-18:00 Mån-fre.
En anställning hos oss ger dig möjlighet att testa på varierande arbetsuppgifter och lära känna nya människor.
För tjänsten är det viktigt att man har ett flexibelt schema på veckodagarna och snabbt kan ställa upp när behov uppstår akut. Du lägger in din tillgänglighet på enkelt sätt i en app.


Stämmer ovan beskrivning in på dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag. Intervjuer sker löpande

Ansök nu

Reception

Receptionist, telefonist
Läs mer Dec 19
Belwrk är ett tjänsteföretag som riktar sig främst till e-handlare. BEL står för Bemanning, E-handel och Logistik, WRK för Work. Det är precis det vi jobbar med. Bemanning, genom att hyra ut personal, E-handel genom att hjälpa e-handlare med personal tunga arbetsuppgifter, och Logistik med att hantera logistik åt företag.
Vi tror på att vi förenklar våra kunders vardag genom att hantera det som våra kunder inte vill hantera själva. Genom att ha full förståelse för våra kunders behov så tror vi att vi kan vara helt service inriktade på ett självklart sätt.
Belwrk har funnits i snart 30 år. Vi har jobbat med bemanning och kundservice under hela den tiden. Att vara serviceinriktade och fokuserade på vår personal ligger i vårt DNA.
Vi söker just nu dig som kan arbeta extra minst 3 gånger i veckan. Är du tillgänglig mer än 3 gånger i veckan ökar det chansen att arbeta varje dag. Detta jobb kan även kombineras med studier.
Vi ser att du som söker är en mycket flexibel person som älskar att jobba, har skinn på näsan samtidigt som du är ödmjuk, är lättlärd, framåt och noggrann. Du är intresserad och gillar att lära dig nya saker och har en stor känsla för service. Du behöver inte ha någon erfarenhet sedan tidigare men du ska ha rätt servicetänk och snabbt kunna komma in i olika arbetsuppgifter. Är du en person som trivs med varierande arbetsuppgifter, är social, serviceinriktad, och har lätt för att träffa nya människor? Då är det kanske Dig vi söker!


Vi söker just nu personer på deltid som kommer arbeta inom reception och växel ute hos några av våra kunder i city. Du kommer bli upplärd ute hos ca 5 kunder som du vid behov kommer arbeta hos.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på vilken kund man är hos. Men i huvudsak brukar det handla om att ta emot besökare, svara i telefon, posthantering, vara behjälplig hos övriga avdelningar, etc. Arbetstiderna varierar men mellan 07:00-18:00 Mån-fre.
En anställning hos oss ger dig möjlighet att testa på varierande arbetsuppgifter och lära känna nya människor.
För tjänsten är det viktigt att man har ett flexibelt schema på veckodagarna och snabbt kan ställa upp när behov uppstår akut. Du lägger in din tillgänglighet på enkelt sätt i en app.


Stämmer ovan beskrivning in på dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag. Intervjuer sker löpande

Ansök nu