Stockholm: Jurist och möjliggörare till JAG Personlig assistans

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jurist och möjliggörare till JAG Personlig assistans i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-29 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och möjliggöra personlig assistans i världsklass till JAGs uppdragsgivare? Välkommen att söka! 

Du behöver ha relevant juridisk utbildning och?god kunskap om personlig assistans. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Lyhördhet och ett strukturerat arbetssätt är viktiga personliga egenskaper liksom att uppskatta personliga möten och vilja jobba i en medlemsstyrd organisation. Vi är mitt i en digitaliseringsprocess och en förutsättning är att du har datavana och vill vara med på vår digitaliseringsresa. 

Arbetsuppgifter 

- juridisk rådgivning i rättighetsfrågor inom funktionshinderområdet och framför allt inom personlig assistans,  

- Stötta uppdragsgivare i JAG (assistansanvändare) med ansökningar om personlig assistans och med att driva ärenden om personlig assistans i domstol,  

- Tillsammans med uppdragsgivare och arbetsledare i assistansen arbeta med kvalitetsfrågor och uppföljning,  

- Chefsansvar och arbetsledning av en grupp assistanskoordinatorer, som arbetar på olika orter runt om i Sverige med administration och arbetsledning i assistanserna.   

- Övrig rådgivning och administration i frågor som rör personlig assistans bl.a. arbetsrätt, arbetsmiljö och assistansekonomi.  

Genom att arbeta med juridisk rådgivning och kvalitetsfrågor möjliggör du personlig assistans i världsklass och självbestämmande för uppdragsgivarna i JAG! Du kommer ha mycket kontakter med personer som har sin personliga assistans i JAG och deras företrädare.  

Erfarenhet och kunskap inom socialrätt, förvaltningsrätt och mänskliga rättigheter är meriterande men inget krav. Du kommer få en gedigen introduktion av våra erfarna jurister! Viktigast är att du har ett engagemang för rättighetsfrågor och alla människors lika värde.  

Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en värderingsstyrd organisation som drivs utan vinstintresse. Har du ett äkta intresse för människor och engagemang för alla människors lika rättigheter kommer du trivas hos oss. Det finns stora möjligheter att påverka dina arbetsuppgifter och du får mycket uppskattning när du gör ett bra jobb. 
 
Det finns goda möjligheter att arbeta på distans om du inte bor i Stockholmsområdet. 

JAG är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. 
Vi var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992. 
 
Vi har över 4 000 anställda personliga assistenter. På kontoret i centrala Stockholm finns ca 70 trevliga och engagerade medarbetare varav 15 har assistans hos oss. I övrigt erbjuder vi goda arbetsvillkor samt friskvårdsbidrag. 
 
Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. 
Läs mer om oss på?JAG.SE 
 
Då intervjuer sker löpande uppmanar vi dig att skicka in din ansökan redan idag! 
 
Välkommen med din ansökan 


JAG är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse.
Vi var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992.

Vi har över 4 000 anställda personliga assistenter. På kontoret i centrala Stockholm finns ca 70 trevliga och engagerade medarbetare varav 15 har assistans hos oss. I övrigt erbjuder vi goda arbetsvillkor samt friskvårdsbidrag.

Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag.
Läs mer om oss på JAG.SE

Då intervjuer sker löpande uppmanar vi dig att skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Organisationsjurist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Organisationsjurist.

Konkurrensverket söker erfarna jurister

Läs mer Mar 28
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.




Är du en erfaren jurist och har ett intresse för konkurrensrätt?

Då kan du vara den vi söker.

Just nu söker vi erfarna jurister till våra konkurrenstillsynsenheter.

En fungerande konkurrens är avgörande för att samhällsekonomin ska fungera. Konkurrensverket har en central roll i att främja konkurrens och efterlevnad av konkurrensreglerna. Nu växer vi för att kunna bidra ännu mer till väl fungerande marknader.

Om våra tillsynsenheter
Konkurrensverkets tillsynsenheter ansvarar för att spåra upp och ingripa mot misstänkta överträdelser av konkurrensreglerna. Enheterna ansvarar även för prövningar av företagskoncentrationer. Därutöver är alla enheterna delaktiga i Konkurrensverkets bredare konkurrensfrämjande uppdrag, bland annat genom att genomföra marknads- och sektorundersökningar, göra informationsinsatser och delta i myndighetens internationella samarbeten och policyarbete.

På enheterna arbetar jurister och ekonomer gemensamt i projekt där projektgruppen tillsammans utformar och driver utredningen.

Dina arbetsuppgifter
- Du leder eller medverkar i konkurrensrättsliga utredningar och bidrar till att Konkurrensverket har en aktiv och väl fungerande konkurrenstillsyn.
- Du genomför konkurrensrättsliga, EU-rättsliga och förvaltningsrättsliga analyser.
- Du arbetar processförberedande genom att säkerställa hög kvalitet i bevisinsamling och bevisvärdering.
- Du driver arbetet med att utforma förslag till beslut och föredra ärenden för beslut.
- Du kan komma att ingå i processteam för att förbereda mål i domstol.
- Du bidrar i arbetet med effektivisering av våra arbetsmetoder.
- Du deltar i Konkurrensverkets internationella samarbeten.
- Du tillämpar förvaltningsrättsliga regler, hanterar allmänna handlingar och gör bedömningar i sekretessfrågor.

Kvalifikationer
- Du har akademisk examen i juridik.
- Du har flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från exempelvis advokatbyrå, EU-kommissionen, konkurrensmyndighet eller domstol.
- Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.
- Du kan tillgodogöra dig avancerade juridiska resonemang på engelska. 

Som person är du resultatorienterad, drivande, analytisk och kan hantera komplexa rättsliga frågeställningar. Du har hög arbetskapacitet, är strukturerad, ansvarstagande och har en god förmåga att prioritera. Du har hög integritet, är lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra. Du har förståelse för vikten av rättssäkerhet och opartiskhet.

Det är meriterande om du har:

- skrivit uppsats eller läst fördjupningskurs i konkurrensrätt på högskola eller universitet
- yrkeserfarenhet av konkurrensrättsligt utredningsarbete
- domstolserfarenhet eller processvana, särskilt från mål som rör konkurrensrätt
- erfarenhet av att projektleda

 Jobba hos konkurrensverket
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/

Ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast den 18 april. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du förklarar hur du passar för tjänsten. Bifoga även examensbevis, betyg/intyg som visar vilka kurser du har läst och dina studieresultat. Arbetsprov och/eller tester kan förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt
Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet sex månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Hanna Lekås, enhetschef eller Anna Bornäs, HR- partner. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

 

 





Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Legal Counsel

Läs mer Mar 21
Kalmar keeps global trade moving. Our innovative solutions contribute to every fourth container movement in the world and help transform the future of cargo handling. We believe in collaboration, delivering on our promises and that people make the difference.


Do you want to make your next move count? With us, you can.
We are looking for a Legal Counsel to join our highly professional and experienced in-house legal team within Kalmar.
The Legal Counsel position offers an excellent opportunity for a legal professional with a passion for supporting cross jurisdictional businesses to grow and thrive in a dynamic environment. The Legal Counsel will be a key player in our sales and services businesses, providing business minded and high quality “wing to wing” legal support. Our global sales and service network covers over 120 countries with the services businesses covering local support for all of Kalmar’s equipment brands and types.
The position allows for hybrid working, with ideally the Kalmar office in Kista, Stockholm or in Ljungby in Sweden as the office location, but office location can also be the company headquarters in Helsinki, Finland.
The Legal Counsel will report to Legal Head Europe and Global Services at Kalmar.


Main tasks and responsibilities
In this role you will be providing solution-oriented and proactive legal and compliance advice and support on a variety of business-related legal matters, such as supporting the drafting and negotiation of a variety of contracts with customers, suppliers and other business partners, customer finance and leasing agreements as well as contract management, complaints and disputes, and supporting business development activities, internal governance and compliance.


What you’ll need to succeed
Education
Master of Laws (LL.M).

Experience
2-4 years of experience of post graduate legal work, preferably in commercial law matters as an in-house counsel or in a law firm.

Competencies
Desire to work in close partnership with global, multicultural business teams on a variety of cross jurisdictional legal matters
High level of integrity
Strong analytical skills and focus on problem solving
Open, innovative and structured mind-set
Ability to communicate effectively about legal issues with business teams
Fluent in written and spoken English, other languages are a merit.



You will be part of
At Kalmar, everything starts from our people. We can make a difference and help customers shape the industry by working together according to Kalmar values: We drive innovation, We do it together, We deliver on our promises, and We provide lifetime care.
We offer you an opportunity to put your skills and experience into work and make an impact in our global organization and the cargo handling industry. You will work together with great colleagues from various backgrounds inspired by shared, ambitious goals. We value collaboration in our open and inclusive culture. With us, you will have the opportunity to develop yourself professionally. Join us to make a difference - and have fun while doing it.
More benefits:
We offer a competitive salary and comprehensive benefits package geared to boost health and wellbeing
All our employees are offered comprehensive Learning & Development opportunities, annual development plan and career progression opportunities
In most of our positions, you have flexible working hours and hybrid work (combination of remote work and on-site work).



Interested to join?
For further information please contact Annaleena Kumlin, Legal Head, Europe Kalmar by email at annaleena.kumlin@kalmarglobal.com.
If you are excited about this opportunity, please submit your application by 14.04.2024.
Kalmar is part of Cargotec
Kalmar is the global leader in sustainable cargo handling for ports, terminals, distribution centres and heavy industry. With our extensive electric portfolio and global service network, we help our customers move towards safer, more eco-efficient and productive operations. Together, we develop innovative solutions that shape the future of our industry, improving our customers’ every move. www.kalmarglobal.com
Kalmar is part of Cargotec. Cargotec's (Nasdaq Helsinki: CGCBV) sales in 2023 totalled approximately EUR 4.6 billion and it employs around 11,400 people. www.cargotec.com

Ansök nu

Kvalificerad Avdelningsjurist, Tillstånd och Skolors Ekonomi

Läs mer Mar 18
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Centralt i vår målbild är att alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Vi har genom granskning en viktig och pådrivande roll för likvärdighet och goda kunskapsresultat i svensk skola. Inom verksamheten finns tillsyn, kvalitetsgranskning och tillståndsprövning för fristående skolor. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Linköping, Lund och Umeå. Huvudkontoret med alla stödfunktioner är placerad i Stockholm. Den nya avdelningen – Avdelningen för tillstånd och skolors ekonomi är också placerad i Stockholm.

En utvecklande arbetsplats med ett viktigt uppdrag

Avdelningen för tillstånd och skolors ekonomi är en ny avdelning som startar i maj 2024. I och med den nya avdelningen sammanförs de befintliga enheterna för tillståndsprövning och ekonomisk granskning. Avdelningen ansvarar för prövning av ansökningar om att starta fristående skola och att bedöma ekonomin hos de företag som vill starta eller redan driver fristående skola. Avdelningen ansvarar också för ett nytt uppdrag att granska redovisade skolkostnader. Avdelningen kommer ha ett särskilt ansvar för att driva myndighetens utveckling av rättspraxis inom området fristående skolor och skolors ekonomi samt att skapa goda förutsättningar för att motverka oseriösa aktörer i välfärden. Den avdelningsjurist vi nu söker kommer ha en viktig roll att spela här.  

Arbetet sker i nära samverkan med regionjurister inom tillsynsverksamheten, andra jurister vid Skolinspektionen samt utredare på Enheten för tillståndsprövning och Enheten för ekonomisk granskning. Du rapporterar till avdelningschefen och arbetar också nära enhetscheferna inom avdelningen.

Vi söker

Vi söker en utvecklingsorienterad, erfaren jurist som vill vara med och driva utvecklingen av rättspraxis inom ägar- och ledningsprövning och prövning av skolors ekonomi, med ett särskilt fokus på associationsrätt. Som avdelningsjurist har du också ett särskilt ansvar för likvärdigheten i de beslut som fattas på avdelningen och i förhållande till andra beslut som fattas inom myndigheten.

Det är viktigt att du trivs i en konsultativ roll och att du har lätt för att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. En förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt parallellt med att dialog förs med regionjurister och andra yrkesroller inom myndigheten är en förutsättning för att lyckas med uppdraget.

Du har förmåga att anpassa arbetsinsatsen utifrån vad som behövs i olika fall, vilket inbegriper att vid vissa tillfällen agera bollplank och vid andra tillfällen utreda en fråga på djupet. Genom din erfarenhet har du förmågan att identifiera när en fråga är principiellt viktig. Du är lösningsfokuserad och tar initiativ till att driva viktiga frågor framåt. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan snabbt prioritera om när det behövs.

Arbetsuppgifter

Som avdelningsjurist vid Avdelningen för tillstånd och skolors ekonomi kommer du att hantera frågor inom associationsrätt, krav på skolors ekonomi samt lämplighetsprövning, men även annan lagstiftning inom det förvaltningsrättsliga området kan vara aktuellt. Skoljuridiken är ständigt närvarande och här finns gott stöd att få från myndighetens övriga jurister.

Som avdelningsjurist deltar du aktivt i den slutliga beredningen av de beslut som avdelningen fattar. I arbetet ingår att göra rättsutredningar och medverka i implementering av ny lagstiftning och praxis samt att sprida den kunskapen vidare i organisationen.

Du arbetar självständigt, men också tillsammans med övriga jurister inom myndigheten som ett led i utvecklings- och likvärdighetsarbetet. Du har ett särskilt ansvar för att driva utvecklingen av arbetet med lämplighetsfrågor kopplade till associationsrätt. Du ansvarar också för omvärldsbevakning inom detta område.

Kvalifikationer

Du har:


• Juristexamen
• Notariemeritering eller annan motsvarande erfarenhet
• Aktuell erfarenhet av arbete med, och god kunskap inom associationsrätt
• Flera års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete som Skolinspektionen bedömer som relevant

 

Det är meriterande med:


• Erfarenhet av lämplighetsprövning
• Kunskaper inom området ekonomisk redovisning
• Erfarenhet av tillsynsverksamhet
• Erfarenhet av förvaltningsrättsliga frågor
• Erfarenhet av arbete i en konsultativ roll, exempelvis vid en juridisk stödfunktion
• Erfarenhet från arbete i överrätt

För att lyckas i rollen behöver du vara självständig, lösningsorienterad, trygg i din yrkesroll och ha god självkännedom. Du är ansvarstagande, engagerad och prestigelös. Du är kvalitetsmedveten och har mycket god samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat, noggrant och effektivt samt trivs i en utvecklingsorienterad miljö. Du är analytisk och kan snabbt sätta dig in i komplex information. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig klart, lättillgängligt och korrekt i både tal och skrift. Du kan på ett pedagogiskt sätt förmedla juridiska ställningstaganden till andra. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Om tjänsten

Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi sitter i fina lokaler på Sveavägen. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder. Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme i veckan. 

Tjänsten är tills vidare. Skolinspektionen tillämpar 6 månaders provanställning. Omfattningen är heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Skolinspektionen värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Ansökan

Skicka din ansökan i form av CV och ett personligt brev (max 1 A4). Klicka på ansökan nedan. Dnr är 2024:2221, Sista ansökningsdag är den 7 april 2024. Arbetsprov kan komma att genomföras.

Frågor

För upplysningar, kontakta enhetschef Gunnar Persson eller enhetschef Carin Clevesjö. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Mary Cairns. Fackliga företrädare är Caroline Engskär (Saco) och Åsa Jansson (Ofr/s), Samtliga nås via växeln tfn 08-586 080 00.

Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.

Ansök nu

Jurist inriktad på migrationsfrågor

Läs mer Feb 21
Vi söker dig som vill bli en del av vårt rådgivningsteam och arbeta för och med människor i utsatta livssituationer. Till vår kostnadsfria flyktingrådgivning vänder sig människor för frågor om asylprocess, familjeåterförening (anknytning) och andra migrationsrättsliga ärenden. Vi prioriterar asylärenden och familjeåterföreningsärenden där familjen splittrats på grund av flykt. I vår rådgivning förklarar vi regelverk och beslut, ger råd, stöd och agerar ombud och offentligt biträde.


Din främsta uppgift kommer vara att bemanna rådgivningen och möta människor i behov av stöd i migrationsrättsliga frågor. Då många som söker sig till vår rådgivning befinner sig i en utsatt situation lägger vi stor vikt vid bemötandet. Rådgivningen utgår från vårt kansli på Högbergsgatan, men bedrivs också i olika verksamheter i samarbete med våra medlemsförsamlingar och samverkande organisationer. I ditt arbete kommer även ingå att hålla i utbildningar och workshops i migrationsfrågor till målgrupp, församlingspersonal och volontärer.


Du förväntas därutöver delta i Sociala Missionens utvecklingsarbete som bland annat innebär ett utökat samarbete med våra medlemsförsamlingar. Vi är en platt organisation där det finns stora möjligheter att påverka arbetssätt och metoder. Då du kommer att jobba i en liten personalgrupp är det viktigt att du tycker om att jobba i team där alla hjälps åt med stort och smått. Vi erbjuder dig ett utmanande och givande arbete som gör skillnad.


Vi söker dig som


Har juristexamen samt relevant arbetslivserfarenhet.
Har mycket goda kunskaper i asyl- och familjeåterföreningsfrågor.
Har utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift.
Har erfarenhet av att möta och stödja människor i utsatta livssituationer.
Har en vilja att göra skillnad och delar Sociala Missionens värdegrund.




Det är meriterande om du


Har erfarenhet av arbete som offentligt biträde
Har erfarenhet av arbete vid Migrationsverket eller migrationsdomstol
Har erfarenhet av arbete med frågor kopplade till etablering
Har erfarenhet av arbete eller ideellt engagemang i civilsamhället
Har erfarenhet av att genomföra presentationer och hålla i utbildningar
Har erfarenhet av det sociala och diakonala arbete som bedrivs av kyrkor.
Har språk- och kulturkompetens utöver den svenska.






Personliga egenskaper


Viktiga egenskaper för tjänsten är god empatisk förmåga, engagemang och initiativförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Sociala Missionen
Sociala Missionen är en allmännyttig ideell förening som arbetar med social och diakonal verksamhet till stöd för människor i utsatta livssituationer. Vi arbetar rättighetsbaserat och erbjuder kostnadsfri rådgivning inom det socialrättsliga området och flyktingområdet. Vårt arbete sker utifrån en kristen och humanistisk grundsyn som tar sin utgångspunkt i allas lika värde samt ett antidiskriminerande perspektiv med inriktning på mänskliga rättigheter och demokrati. Organisationens medlemmar är församlingar och föreningar inom Equmeniakyrkan region Stockholm.


Om tjänsten


Arbetstid/varaktighet


Heltid, visstidsanställning under 2024, med möjlighet till tillsvidareanställning


Individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.


Distansarbete är möjligt någon dag/veckan, i överenskommelse med chef utifrån verksamhetens planering.


Tillträde så snart det är möjligt


Kontaktpersoner


Elaine Lindblom, verksamhetschef, 08-556?023 10, 072-909 41 94


Elias Nygren, jurist flyktingfrågor, 08-556?023 22


Ansökan


Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Skicka din ansökan till elaine.l@socialamissionen.se senast 2024-03-22





Arbetsgivare


Sociala Missionen


Högbergsgatan 31A
116 20 Stockholm
Tel: 08-556 023 00
www.socialamissionen.se

Ansök nu

Universitetsjurist (tidsbegränsad anställning)

Läs mer Mar 11
vid Rättssekretariatet, vid Rektors kansli. Sista ansökningsdag: 2024-03-18.

Rättssekretariatet vid Rektors kansli utgör ett kvalificerad juridiskt stöd till Stockholm universitetets ledning, övrig universitetsförvaltning och akademi. Rättssekretariatet utreder frågor av i huvudsak förvaltningsrättslig, avtalsrättslig och studentjuridisk karaktär, men även frågor som rör t.ex. personuppgifter och offentlighet och sekretess. Rättssekretariatet samordnar universitetets hantering av disciplinärenden som prövas av Stockholm universitets Disciplinnämnd. Inom Rättssekretariatets ansvar ligger slutligen även att företräda Stockholms universitet i kontakter med olika rättsvårdande myndigheter och inför domstol. Rättssekretariatet består förnärvarande av elva medarbetare och leds av chefsjuristen.

Rättssekretariatet söker nu en jurist för ett vikariat.

Arbetsuppgifter
Som universitetsjurist på Rättssekretariatet kommer du att arbeta brett med juridisk rådgivning, utredning och föredragning av ärenden av varierande rättslig karaktär. Arbetet är varierande och såväl frågor med krav på snabb återkoppling som mer långsiktiga projekt förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen (jur kand) och kunskaper samt minst fem års erfarenhet som jurist. Du är ansvarstagande, tar egna initiativ och är mycket lösningsinriktad. Du har god språklig och stilistisk förmåga både på svenska och på engelska. Du har erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på ett lärosäte.

Erfarenhet av avtalsarbete med goda kunskaper inom immaterialrätt eller dataskyddsarbete är meriterande. Tingsmeritering är meriterande för anställningen.

För att vara framgångsrik i arbetet som universitetsjurist på Stockholms universitet är det viktigt att du har stark drivkraft och engagemang, har förmågan att ta egna initiativ, har god samarbetsförmåga samtidigt som du uppskattar att arbeta självständigt. Du har förmåga att presentera och kommunicera svar på komplexa juridiska frågor såväl skriftligt som muntligt på ett begripligt och enkelt sätt även till andra än jurister. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills den 11 december 2024. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av chefsjurist Markos Stavroulakis, tfn 08-16 10 33, markos.stavroulakis@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Brukarkooperativet JAG Personlig Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Brukarkooperativet JAG Personlig Assistans AB .

Intresseanmälan

Personlig assistent
Läs mer Mar 26
Vad roligt att du vill söka jobb hos oss! När du registrerat dig kan du hittas och kontaktas av våra arbetsledare i de olika assistanserna. Välkommen!


Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland.

De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är:

- Att göra skillnad för en annan människa
- Variationen, friheten och glädjen

Välkommen du också!

Ansök nu

Intresseanmälan

Personlig assistent
Läs mer Feb 15
Vad roligt att du vill söka jobb hos oss! När du registrerat dig kan du hittas och kontaktas av våra arbetsledare i de olika assistanserna. Välkommen!


Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland.

De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är:

- Att göra skillnad för en annan människa
- Variationen, friheten och glädjen

Välkommen du också!

Ansök nu

Intresseanmälan

Personlig assistent
Läs mer Jan 31
Vad roligt att du vill söka jobb hos oss! När du registrerat dig kan du hittas och kontaktas av våra arbetsledare i de olika assistanserna. Välkommen!


Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland.

De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är:

- Att göra skillnad för en annan människa
- Variationen, friheten och glädjen

Välkommen du också!

Ansök nu

Intresseanmälan

Personlig assistent
Läs mer Feb 7
Vad roligt att du vill söka jobb hos oss! När du registrerat dig kan du hittas och kontaktas av våra arbetsledare i de olika assistanserna. Välkommen!


Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland.

De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är:

- Att göra skillnad för en annan människa
- Variationen, friheten och glädjen

Välkommen du också!

Ansök nu

Charmig kille i Stockholm so?ker en Personlig assistent

Personlig assistent
Läs mer Jan 11
Jag heter Gustav och a?r 17 a?r. Jag bor pa? So?dermalm i Stockholm med min familj. Eftersom jag har flera funktionsnedsa?ttningar anva?nder jag personlig assistans fo?r att kunna leka och go?ra allt annat jag vill och beho?ver.

Nu so?ker jag dig som vill ha ett jobb, eller ett extrajobb under studier. Du a?r med mig efter skolan, och vi leker hemma eller ute, du assisterar bland annat vid middagen och la?ggdags. Du kan arbeta ett par eller flera vardagar i veckan efter skolan (ca kl. 16:30-20.00) och/eller ett par helger per ma?nad (lo?rdag och so?ndag ca kl. 09:00-15:00). Finns möjlighet att diskutera tider och antalet arbetsdagar så det passar också dig.

Bra om du gillar det jag gillar, musik, lek och ro?relse. Jag tycker om att vara utomhus. Att jobba som assistent hos mig kra?ver fantasi, engagemang och ett positivt sinne.

Arbetsgivare är JAG Personlig assistans som drivs utan vinstintresse. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs.

Intresserad? Kontakta min pappa Leif på 070-244 62 55 eller leif.hallstan@gmail.com

Annonsens ID nummer: 217454

Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”

Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE.


Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland.

De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är:

- Att göra skillnad för en annan människa
- Variationen, friheten och glädjen

Välkommen du också!

Ansök nu

Charmig kille i Stockholm so?ker en Personlig assistent

Personlig assistent
Läs mer Jan 11
Jag heter Gustav och a?r 17 a?r. Jag bor pa? So?dermalm i Stockholm med min familj. Eftersom jag har flera funktionsnedsa?ttningar anva?nder jag personlig assistans fo?r att kunna leka och go?ra allt annat jag vill och beho?ver.

Nu so?ker jag dig som vill ha ett jobb, eller ett extrajobb under studier. Du a?r med mig efter skolan, och vi leker hemma eller ute, du assisterar bland annat vid middagen och la?ggdags. Du kan arbeta ett par eller flera vardagar i veckan efter skolan (ca kl. 16:30-20.00) och/eller ett par helger per ma?nad (lo?rdag och so?ndag ca kl. 09:00-15:00). Finns möjlighet att diskutera tider och antalet arbetsdagar så det passar också dig.

Bra om du gillar det jag gillar, musik, lek och ro?relse. Jag tycker om att vara utomhus. Att jobba som assistent hos mig kra?ver fantasi, engagemang och ett positivt sinne.

Arbetsgivare är JAG Personlig assistans som drivs utan vinstintresse. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs.

Intresserad? Kontakta min pappa Leif på 070-244 62 55 eller leif.hallstan@gmail.com

Annonsens ID nummer: 217454

Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”

Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE.


Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland.

De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är:

- Att göra skillnad för en annan människa
- Variationen, friheten och glädjen

Välkommen du också!

Ansök nu